Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Proteas στις Σεπτέμβριος 14, 2007, 09:27:13 πμ

Τίτλος: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: Proteas στις Σεπτέμβριος 14, 2007, 09:27:13 πμ
 Μόλις τώρα είδα ότι το in.gr διοργανώνει e-debate για την Παιδεία με τη Μαριέττα και το Χρυσοχοϊδη. Όποιος ή όποια επιθυμεί να υποβάλει ερώτηση ας πάει εδώ:  http://www.in.gr/debate/
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: Proteas στις Σεπτέμβριος 14, 2007, 11:25:15 πμ
Δόθηκαν οι πρώτες απαντήσεις. Όποιος επιθυμει να υποβάλει ερώτηση πρέπει να το κάνει μέχρι τις 12. Σπεύσατε!
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: Rwxanh στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 11:15:06 πμ
Μετά τις χθεσινές εξελίξεις, η κα Γιαννάκου δε θα είναι πλέον σε θέση να τοποθετηθεί για θέματα παιδείας...
Μένει εκτός Βουλής σύμφωνα με το in.gr... :D :D :D
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: mavoglou στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 11:52:30 πμ
Ένας Υπουργός δεν χρειάζεται να είναι βουλευτής.
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: Rwxanh στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 11:58:05 πμ
Ευρέως γνωστό αυτό!
Αλλά μετά από τη σαφή αποδοκιμασία του ελληνικού λαού στο προσωπό της, κανένας νοήμων πρωθυπουργός δεν θα έκανε το λάθος να την ξανατοποθετήσει στο Υπουργείο Παιδείας... Ελπίζω δηλαδή... ;)
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: mavoglou στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 11:59:16 πμ
Υπομονή, σε μερικές ώρες θα γνωρίζουμε.
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: Rwxanh στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:00:56 μμ
Ποιος άραγε θα τη διαδεχτεί? Να κάνω τον κόπο να κάνω προβλέψεις...???
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: Gi@ στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:10:04 μμ
Ακούγεται ο Παυλόπουλος!!!

 ??? ??? ???
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: stef στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:10:58 μμ
Μια λογική λέει να είναι ο Καλός που ήταν υφυπουργός. Ετσι και αυτόν αναβαθμίζει μια και πήρε ψήφους και την πολιτική της Μαριέτας εντελώς πίσω δεν κάνει αφού θεωρητικά σε αυτήν συνέβαλε και ο υφυπουργός της. Τωρα μόνο πάμε στοιχημα βέβαια μπορούμε να παίξουμε ¨) ;D
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: happiness στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:20:04 μμ
Γιατί συνάδελφοι; Θεωρείτε ότι η πολιτικές αποφάσεις του υπουργείου αλλάζουν με βάση το ποιος είναι επικεφαλής;
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: Rwxanh στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:36:54 μμ
Ελπίζουμε αν όχι σε ριζική αλλαγή σε μερική (τουλάχιστον)... Άλλωστε το μήνυμα που δόθηκε ήταν σαφές για να αγνοηθεί, δε νομίζετε?
Η αδιαλλαξία και η αλαζονεία που επιδείχθηκε από την απερχόμενη υπουργό είχε αρνητικό αντίκτυπο...
Άρα, βάσει λογικής ο επόμενος υπουργός θα πρέπει να είναι κατά πρώτον πιο συμπαθής στη νεολαία (άρα ίσως γι' αυτό να προτιμηθεί πιο νέος ηλικιακά πολιτικός) και κατά δεύτερον πιο διαλλακτικός και μετριοπαθής...
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: morgan στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:39:32 μμ
Εγώ το μόνο άτομο που εκτιμώ μέσα από αυτή την παράταξη είναι ο Κακλαμάνης και δεν θα με χάλαγε να τον έβλεπα υπουργό μας. Αλλά αυτό δεν γίνεται. Κανένας άλλος από εκεί μέσα δεν έχει ούτε την εκτίμηση ούτε την εμπιστοσύνη μου ούτε τη συμπάθειά μου. Οπότε όποιον και να βάλει το ίδιο μου κάνει. Τώρα το αν αλλάζουν τα σχέδια του υπουργείου ανάλογα με τον υπουργό, αυτό μας το έχει δείξει η εως τώρα πορεία της παιδείας. Ο καθένας θέλει να αφήσει τη σφραγίδα του ... στου κασίδη το κεφάλι. Νομοσχέδια στο γόνατο και εν μια νυκτί, έτσι... για να λέμε ότι κάτι κάναμε. Πάντως μην ανησυχείτε. Νομίζω ότι όποιος και να μπει δεν μπορεί να κάνει τίποτα χειρότερο απ' όσα κάνανε οι Αρσένης - Πετράκης - Μαριέττα!!!
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: amdakos στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:41:53 μμ
To ζήτημα είναι πιο πολύπλοκο απ' ότι φαίνεται
Ποιος θα αναλάβει τη βαριά ευθύνη του υπουργείου παιδείας, όταν γνωρίζει ότι θα βάλει το κεφάλι του στη λαιμητόμο;
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: morgan στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:43:46 μμ
Βέβαια, είναι κι αυτό. Αυτή η καρέκλα πλέον κάνει τζιζζζζ !!!
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: ada13 στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:44:11 μμ
Κι όμως, morgan, υπάρχουν και χειρότερα! Να σου θυμίσω τον αγαπητό κύριο Πολύδωρα, που ήθελε να επαναφέρει το πολυτονικό; Αν και με όλα αυτά που έκανε στις φωτιές, ελπίζω ότι ο Καραμανλής δε θα του εμπιστευτεί όχι υπουργείο, ούτε κυλικείο!
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: morgan στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:46:06 μμ
Καλά, άσε, αυτός είναι εκτός συναγωνισμού  ;D ;D ;D
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: patsy στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:51:13 μμ
Εγώ θα ηθελα κάποτε να δω Υπουργό Παιδείας καποιον εκπαιδευτικό, που να γνωριζει τα προβλήματα του κλαδου μας εκ των έσω. Αλλά...............
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: morgan στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:55:10 μμ
kleotsi, και να τα γνωριζει καλά τα προβλήματα του κλάδου, όπως σωστά λες, μόλις καθίσει στην καρέκλα θα τα ξεχάσει... :P
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: stef στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:55:24 μμ
Αν υποθέσουμε ότι υπουργός θα είναι βουλευτής. Στους 152 δεν υπάρχει εκπαιδευτικός ?
Ο κάθε άσχετος αναλαμβάνει οποιοδήποτε υπουργείο. Εγώ είμαι υπέρ της αξιολόγησης αλλά δεν είμαστε έτοιμοι για αυτοί μάλλον αφού βλέποντας πώς καταλαμβάνονται θέσεις στα υπουργεία φανταστείται τι γίνεται παρακάτω.
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: patsy στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:56:37 μμ
kleotsi, και να τα γνωριζει καλά τα προβλήματα του κλάδου, όπως σωστά λες, μόλις καθίσει στην καρέκλα θα τα ξεχάσει... :P
Δεν εχεις και άδικο ;D ;D
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: stef στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 12:57:45 μμ
kleotsi, και να τα γνωριζει καλά τα προβλήματα του κλάδου, όπως σωστά λες, μόλις καθίσει στην καρέκλα θα τα ξεχάσει... :P

Σε αυτό έχεις κάποιο δίκιο, όσο πιο ψηλά πάει κάποιος τόσο διαφθείρεται ή γινεται πιο δυσκαμπτος.
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: absentminded στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 02:18:11 μμ
Στο mega άκουσα και για Αβραμόπουλο
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: Rwxanh στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 02:24:28 μμ
Πολύ πιθανό για Αβραμόπουλο...
Ίσως να παίζουν και τα εξής ονόματα: Λιάπης, Πετραλιά, Πιπιλή, Καμμένος, Παπακώστα...
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: Syllas στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 02:36:26 μμ
Ναι, συμφωνώ η καρέκλα του υπεπθ είναι ηλεκτρική. Όποιος κάθεται σ' αυτήν το πιο πιθανό καίγεται. Και το ξέρει από πριν ότι θα καεί. Ο μόνος  που δεν κάηκε τόσο ήταν ο Ευθυμίου, ο οποίος ήταν και ο χειρότερος: http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=2873.15
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: mavoglou στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 06:00:17 μμ
Κι όμως τον χειρότερο Υπουργό Παιδείας στη Νεότερη Ιστορία τον έχετε ξεχάσει.

Ποιος είναι;

Με διαφορά ο Κοντογιαννόπουλος.

Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: mavoglou στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 06:03:17 μμ
Για μένα το ερώτημα δεν είναι ποιος θα είναι ο επόμενος Υπουργός Παιδείας, αλλά
το ποσοστό του ΑΕΠ θα δώσει η κυβέρνηση στην Παιδεία στον επόμενο προϋπολογισμό.

Αν μείνει στα ίδια χρήματα, όποιος και να είναι ο επόμενος Υπουργός, λαγούς από το καπέλο του δεν πρόκειται να βγάλει.
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: gvaggis στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 06:09:59 μμ
Εγώ θα ηθελα κάποτε να δω Υπουργό Παιδείας καποιον εκπαιδευτικό, που να γνωριζει τα προβλήματα του κλαδου μας εκ των έσω. Αλλά...............

O Ευθυμίου σου κάνει ;;;;

Είχε ως μεγάλο του "όπλο" το γεγονός πως δίδασκε χρόνια σε φροντιστήρια...

So what?
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: mavoglou στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 06:13:22 μμ
Μήπως ένα προσόν για τον επόμενο Υπουργό Παιδείας να ήτανε...

να έχει παιδιά και να είναι μαθητές που να πηγαίνουν σε Δημόσιο σχολείο;

Δεν ακούγεται κακό!
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: morgan στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 06:15:03 μμ


O Ευθυμίου σου κάνει ;;;;

Είχε ως μεγάλο του "όπλο" το γεγονός πως δίδασκε χρόνια σε φροντιστήρια...

So what?
Ο Πετράκης; Καλά, δημοσιογράφος δεν είναι  ??? Γιατί θυμάμαι στις καταλήψεις τότε που κάναμε για Μπολόνια και ανωτατοποίηση ΤΕΙ το γνωστό σύνθημα "Άντε να δουλέψεις στου Λαμπράκη, βρε Πετράκη, βρε Πετράκη..."
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: kellykou στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 10:04:28 μμ
Eγω παιδια ακουσα στις ειδησεις οτι στο υπουργειο θα παει νεος και άφθαρτος και κάποιοι ανεφεραν το Χατζηδακη, τον πρωην ευρωβουλευτη.
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: kellykou στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 10:07:08 μμ


O Ευθυμίου σου κάνει ;;;;

Είχε ως μεγάλο του "όπλο" το γεγονός πως δίδασκε χρόνια σε φροντιστήρια...

So what?
Ο Πετράκης; Καλά, δημοσιογράφος δεν είναι  ??? Γιατί θυμάμαι στις καταλήψεις τότε που κάναμε για Μπολόνια και ανωτατοποίηση ΤΕΙ το γνωστό σύνθημα "Άντε να δουλέψεις στου Λαμπράκη, βρε Πετράκη, βρε Πετράκη..."

Ανεπαγγελτος φιλολογος που περασε ενα διαστημα από την ΕΤ με μεσο ως δημοσιογραφος και προσωπικος φιλος του Παπανδρεου. Ελαμψε δια της απουσιας του.
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: amdakos στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 10:18:25 μμ
Eγω παιδια ακουσα στις ειδησεις οτι στο υπουργειο θα παει νεος και άφθαρτος και κάποιοι ανεφεραν το Χατζηδακη, τον πρωην ευρωβουλευτη.

Καθόλου απίθανο .Είναι και με ευρωπαϊκη τροχιά.........
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: Gi@ στις Σεπτέμβριος 17, 2007, 10:55:11 μμ
   Προβληματισμός στο πρωθυπουργικό γραφείο για το πρόσωπο που θα αντικαταστήσει την κ. Γιαννάκου – Σαμαράς, Λιάπης,Αβραμόπουλος Παυλόπουλος ή πρόσωπο του ακαδημαϊκού χώρου
   


Mε βάση τα νέα μηνύματα που έστειλαν ε την ψήφο τους οι ψηφοφόροι θα συγκροτήσει τη νέα κυβέρνηση ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής. Τουλάχιστον αυτό είναι το κλίμα που επικρατεί αυτές τις ώρες στο πρωθυπουργικό γραφείο.

 Ο κ. Καραμανλής, σύμφωνα με πληροφορίες , προβληματίζεται για το πρόσωπο που θα επιλέξει για να αντικαταστήσει την κ. Γιαννάκου στο υπουργείο Παιδείας , την οποία θεωρεί ως υπεύθυνη για την στροφή ενός μέρους ψηφοφόρων από τη ΝΔ προς το κόμμα του Γιώργου Καρατζαφέρη.

Ετσι ο κ. Καραμανλής αναζητά πρόσωπο το οποίο θα αλλάξει την εικόνα του κυβερνώντος κόμματος στο χώρο της παιδείας.

 
Tα πρόσωπα
Αν και μέχρι την τελευταία στιγμή όλα είναι πιθανά ήδη έχουν πέσει τέσσερα ονόματα στο «τραπέζι» τα οποία είναι ο Προκόπης Παυλόπουλος, ο Αντώνης Σαμαράς, ο Μιχάλης Λιάπης και ο Δημήτρης Αβραμόπουλος.

 Ο Προκόπης Παυλόπουλος δεν θεωρείται ως πιθανό πρόσωπο για να υπουργοποιηθεί στο υπουργείο Παιδείας,  διότι από τον πρωθυπουργό θεωρείται επιτυχημένος στο υπουργείο Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης. Άλλωστε και ο κ, Παυλόπουλος έχει εκφραστεί αρνητικά γι αυτό το πόστο.

  Από την πλευρά του και ο κ. Αβραμόπουλος δεν θα επιθυμούσε να αναλάβει το υπουργείο Παιδείας.

 Ετσι ως πιο πιθανά πρόσωπα για το υπουργείο Παιδείας φέρονται να είναι ο κ. Σαμαράς και ο κ. Λιάπης.

 Ωστόσο το πρωθυπουργικό γραφείο ήδη συζητά το ενδεχόμενο να τοποθετηθεί στο υπουργείο Παιδείας πρόσωπο του ακαδημαϊκού χώρου.
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: JOY στις Σεπτέμβριος 18, 2007, 12:04:22 πμ
Απο ποιά πηγή οι πληροφορίες σου Γεωργία?
Τίτλος: Απ: Ρωτήστε τη Μαριέττα!
Αποστολή από: ioanna89 στις Σεπτέμβριος 18, 2007, 12:40:00 πμ
Όλα είναι σχετικά...
Επί Ευθυμίου, εκτός από τον ίδιο, εκπαιδευτικός (φροντιστηριάρχης) ήταν και ο υφυπουργός. Επί ΝΔ, όλα τα θέματα αρμοδιότητας του Καλού τα χειριζόταν ο συνεργάτης του (εκπαιδευτικός-συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ), μια και ο ίδιος ο Καλός δεν πολυκαταλαβαίνει, γενικώς  ;D
Είδαμε πώς τα έκαναν όλοι.
Τίτλος: "Η Μαριέττα είναι λεβεντιά"
Αποστολή από: Gi@ στις Οκτώβριος 07, 2007, 03:34:52 μμ
 "Η Μαριέττα είναι λεβεντιά"

Ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας δεν κρύβει την εκτίμησή του για την κυρία Γιαννάκου, εμπιστεύεται τον κ. Στυλιανίδη και αναλύει τις απόψεις του για τις αλλαγές που χρειάζονται στην εκπαίδευση
 
ΜΑΡΝΥ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ
 «Ξέρει ο Πρωθυπουργός τα θέματα της Παιδείας σε βάθος; Οχι. Απλά σηκώνεται το πρωί και λέει στον κάθε υπουργό να μην του δημιουργήσει προβλήματα. Ποιον ρωτάει δηλαδή για τα θέματα της Παιδείας; Τον Ρουσόπουλο;». Ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας κ. Θ. Βερέμης είναι - όπως πάντα - χειμαρρώδης, δεν φοβάται τα λόγια του και αναρωτιέται σε συνέντευξη που παραχώρησε στο «Βήμα» πώς πρέπει να... εκπαιδεύονται οι πολιτικοί στα θέματα της εκπαίδευσης. «Μπορεί να ξέρει ο Καραμανλής τα θέματα της Παιδείας συνολικά;» αναρωτιέται ο κ. Βερέμης. Εμφανώς απογοητευμένος από την απόσυρση του βιβλίου της Ιστορίας, λέει ότι η εκδοτική αυτή περιπέτεια ήταν ο πραγματικός λόγος που «έφαγε» την κυρία Μαριέττα Γιαννάκου και χαρακτηρίζει την πρώην υπουργό Παιδείας «λεβεντιά» που «θα μας λείψει». Ο κ. Βερέμης δηλώνει ακόμη ότι θέλει να παραμείνει στο ΕΣΥΠ, βάζει στην κορυφή των προτεραιοτήτων του το πόρισμα που συνέταξαν τα μέλη του Συμβουλίου για αλλαγές στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση - το οποίο και έχει ήδη κατατεθεί στο υπουργείο Παιδείας - και χαρακτηρίζει τον κ. Ευρ. Στυλιανίδη άνθρωπο «τίμιο και ευφυή».

- Τελικά ο νέος νόμος-πλαίσιο για τα ΑΕΙ θα εφαρμοστεί ή όχι; Φαίνεται ότι πολιτεία και πανεπιστημιακοί πλησιάζουν σε κάποιο σημείο σύγκλισης, με στόχο την αποφυγή νέων συγκρούσεων. Θα είναι εις βάρος του νέου νόμου αυτή η σύγκλιση;

«Πράγματι, η κυβέρνηση μοιάζει να μη θέλει περιπέτειες. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα εφαρμόσει τον νόμο. Αυτά που δυσλειτουργούν εξάλλου είναι δύο ή τρία άρθρα του. Τα εκλεκτορικά σώματα για τις κρίσεις πανεπιστημιακών που είναι πολυπρόσωπα και απαιτείται το 1/3 τους να είναι εκλέκτορες εκτός τμήματος, οι 4ετείς συμφωνίες προγραμματισμού που πρέπει να κάνουν τα πανεπιστήμια με την πολιτεία και τα πανεπιστημιακά συγγράμματα. Για το πρώτο υπάρχει λύση. Εμείς προτείνουμε να γίνουν τα εκλεκτορικά σώματα ολιγομελέστερα (τετραμελή ή εννεαμελή) ώστε οι μετακινούμενοι πανεπιστημιακοί να είναι λιγότεροι και να μη δημιουργούν προβλήματα στα πανεπιστήμια. Ο τετραετής προγραμματισμός είναι επίσης κάτι καινούργιο για τα πανεπιστήμια. Πού να τον ξέρουν τον προγραμματισμό; Είχαν κάνει ποτέ κάτι αντίστοιχο; Ας τους δώσουν λοιπόν χρόνο. Ενα εξάμηνο, δύο. Σύντομα θα συντονιστούν. Το ίδιο ισχύει για τα συγγράμματα.

Ο νέος νόμος-πλαίσιο δεν είναι μόνο τρία άρθρα. Είναι πολλά ακόμη που θα εφαρμοστούν ή και εφαρμόζονται. Δεν καταργείται έτσι ένας νόμος. Δεν είναι η Παιδεία εκείνη που καίει σήμερα. Είναι το Ασφαλιστικό. Αυτό καίει και ζεματάει και δεν θα προχωρήσει. Ποιο είναι το πρόβλημα στην Παιδεία; Που βγήκε ένα 5% των πανεπιστημιακών στον δρόμο μαζί με την ΟΛΜΕ (σ.σ.: καθηγητές μέσης εκπαίδευσης) και χάλασε ο κόσμος;».

- Η κοινή γνώμη όμως απέδειξε με χαρακτηριστικότατο τρόπο τη δύναμή της. Η κυρία Μαριέττα Γιαννάκου έμεινε εκτός Κοινοβουλίου.

«Την κυρία Γιαννάκου δεν την "έφαγαν" ο νόμος-πλαίσιο και τα πανεπιστήμια, αλλά το βιβλίο της Ιστορίας. Προεκλογικά τη "σταύρωσαν" για το βιβλίο. Αυτοί που την καταψήφισαν δεν ήταν οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά οι ψηφοφόροι της Δεξιάς που ενοχλήθηκαν με την ιστορία του βιβλίου. Οι ψηφοφόροι που άκουσαν την Εκκλησία και τις διάφορες κινήσεις πολιτών να καταγγέλλουν ότι ατιμάζει τα ιερά και τα όσιά μας ως κράτους και άναψαν».

- Το βιβλίο τελικά αποσύρθηκε. Εκανε λάθος η κυρία Γιαννάκου;

«Το λεγόμενο λάθος της κυρίας Γιαννάκου ήταν η επιμονή της στην τήρηση των κανόνων ανάθεσης και δοκιμής των βιβλίων. Και βέβαια η παρρησία της. Δεν ήταν στον χαρακτήρα της να αποσύρει το βιβλίο γιατί είναι άνθρωπος με ισχυρή θέληση. Είναι λεβεντιά η κυρία Γιαννάκου. Θα με θυμηθείτε ότι θα τη νοσταλγήσουμε. Είναι ασυνήθιστος άνθρωπος. Το βιβλίο κακώς αποσύρθηκε. Ηταν μια κίνηση με στόχο να κατευνάσει τους κινδύνους από τα δεξιά. Η απόσυρσή του όμως ήταν αναμενόμενη και δεν μου προξένησε καμία έκπληξη. Ελπίζω το νέο βιβλίο να ακολουθήσει τη διαδικασία ανάθεσης σε αριστείς, όπως συνέβη με εκείνο της Γ´ Λυκείου».

- Η κυβέρνηση ανοίγει σύντομα και θέμα εξεταστικού συστήματος. Πείτε μου, γιατί στην Ελλάδα χρειαζόμαστε ακόμη τις πανελλαδικές εξετάσεις;

«Στο παρελθόν όλη τη δουλειά την έκαναν τα πανεπιστήμια. Επειδή όμως γίνονταν λαθροχειρίες και ξαφνικά έβλεπες τα παιδάκια και τα εγγονάκια των πανεπιστημιακών στις σχολές πρώτης ζήτησης, θεσπίστηκε το υπάρχον σύστημα, το οποίο εξασφάλισε μεγαλύτερη αξιοπιστία. Το σύστημα αυτό όμως κατέστρεψε το Λύκειο. Ετσι, το νέο εξεταστικό πρέπει να συνοδεύεται απαραιτήτως από την απαλλαγή του Λυκείου από τη δουλεία των πανελλαδικών. Μια επιτροπή του ΕΣΥΠ για το εξεταστικό που δεν ολοκλήρωσε το έργο της αλλά θα επαναλειτουργήσει, ελπίζω σύντομα, είχε καταλήξει στη λύση ενός "προπαρασκευαστικού" έτους που θα ήταν το πρώτο από τα τέσσερα (ή πέντε) πανεπιστημιακά έτη».

- Ποιος είναι ο λόγος, κατά τη γνώμη σας, για τον οποίο τα πανεπιστήμια παραμένουν στη χώρα μας τόσο στενά συνδεδεμένα με το κράτος; Είναι πρόβλημα της πολιτείας ή έχουν αναπτυχθεί στο εσωτερικό τους «επικίνδυνες σχέσεις» που δεν τα αφήνουν να ωριμάσουν και να εξελιχθούν μέσα στον ευρωπαϊκό χάρτη;

«Είναι αλήθεια ότι σε πολλές σχολές που έχουν λεφτά, όπως η Ιατρική Σχολή, η διαφθορά είναι απίστευτη. Στην Αθήνα το 40% των καθηγητών Ιατρικής είναι συγγενείς μεταξύ τους. Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει σε μικρότερο βαθμό στις νομικές ή στις πολυτεχνικές, όπου όμως δεν υπάρχουν τόσες "αιμομικτικές" παρουσίες. Από την άλλη πλευρά, η σχέση του Πανεπιστημίου με το κράτος που του παρέχει τους πόρους για τη λειτουργία του είναι αναπόφευκτη ως προς τη λογοδοσία χρήσης. Πιστεύω ότι ένας διαφανής προγραμματισμός μπορεί να απαλλάξει τα ιδρύματα από τον ασφυκτικό κρατικό εναγκαλισμό. Οι μεγάλες πληγές των πανεπιστημίων σχετίζονται με την απουσία από τους τόπους διδασκαλίας, πρώτον, των αιωνίων φοιτητών-συνδικαλιστών και, δεύτερον, των καθηγητών που εκτελούν το μίνιμουμ των υποχρεώσεών τους. Ετσι, η κατάργηση του βιότοπου της απουσίας, που είναι η "αιώνια" φοίτηση, αφενός, και ο εξαναγκασμός παρουσίας διά της αξιολόγησης των καθηγητών, αφετέρου, αποτελούν τις δραστικές λύσεις».

- Η διάταξη του νέου νόμου-πλαισίου για την «αιώνια» φοίτηση θα «καθαρίσει» τα αμφιθέατρα;

«Πρέπει να σοβαρευτούμε σχετικά με αυτό το θέμα. Πού ακούστηκε τα 4 έτη φοίτησης να γίνονται 10; Η "αιώνια" φοίτηση και ο τρόπος εκλογής των πρυτάνεων από τις φοιτητικές παρατάξεις είναι τα μεγάλα προβλήματα των πανεπιστημίων. Ολοι ξέρουν ότι, ως πρόσφατα, οι πρυτάνεις εκλέγονταν από τις πανίσχυρες φοιτητικές παρατάξεις. Ο Λαλιώτης, ο Τζουμάκας, ο Μεϊμαράκης, ο Βουλγαράκης ήταν τα "διαμάντια" των φοιτητικών παρατάξεων που έλυναν και έδεναν μέσα στα πανεπιστήμια και μετά πολιτεύονταν με επιτυχία. Εγώ επιμένω ότι εκτός της καθολικής ψηφοφορίας των φοιτητών που ψηφίστηκε με τον νέο νόμο θα έπρεπε να μειωθεί και το ποσοστό συμμετοχής τους στα εκλεκτορικά σώματα».

- Στο παρελθόν είχατε απειλήσει με παραίτηση αν οι προτάσεις σας δεν προχωρούσαν. Πώς θα αντιμετωπίσετε τον νέο υπουργό Παιδείας; Θέλετε να παραμείνετε στη θέση σας και τι απαντάτε σε εκείνους που λένε ότι όργανα όπως το ΕΣΥΠ χρησιμοποιούνται ως άλλοθι από τους εκάστοτε κυβερνώντες για να επιβάλλουν τις πολιτικές τους;

«Θα παραμείνω στο ΕΣΥΠ όσο μπορώ να προσφέρω στη μεταρρύθμιση. Πιστεύω στον νέο υπουργό γιατί τον γνωρίζω από το υπουργείο Εξωτερικών ως ευφυή και τίμιο άνθρωπο. Ξέρει και αυτός καλά ότι "της εκπαίδευσης οι καιροί ου μενετοί". Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν θα συνεχίσω να επιμένω στις απόψεις μου. Εχω την ελπίδα ότι μπορούμε με την προσφορά και τη συμπεριφορά μας να κάνουμε τον υπουργό Παιδείας τον άνθρωπο που θα μάθει σε βάθος τα θέματα της εκπαίδευσης και θα μπορεί να προτείνει λύσεις. Να μην παίρνει απλά εντολές από "επάνω". Γιατί τι οδηγίες θα είναι αυτές; Ξέρει ο Πρωθυπουργός τα θέματα της Παιδείας σε βάθος; Οχι. Απλά σηκώνεται το πρωί και λέει στον κάθε υπουργό να μην του δημιουργήσει πρόβλημα. Ποιον ρωτάει δηλαδή για τα θέματα της Παιδείας; Τον Ρουσόπουλο; Ας τον κάνουμε εμείς λοιπόν να ρωτάει τον Στυλιανίδη. Και να ξέρει ότι η απάντηση που θα πάρει θα είναι σοβαρή γιατί είναι γνώστης του τομέα του σε βάθος».

- Τι μήνυμα θα στέλνατε στους συναδέλφους σας της ΠΟΣΔΕΠ βλέποντας από μακριά τις κινητοποιήσεις που παρέλυσαν πέρυσι τα πανεπιστήμια;

«Η ΠΟΣΔΕΠ ως συνδικαλιστικό όργανο των πανεπιστημιακών, αντί να ασχολείται με τα αιτήματα της συντριπτικής πλειοψηφίας (αναφέρω ενδεικτικά τις 1.000 υπογραφές πανεπιστημιακών) υπέρ των μεταρρυθμίσεων, μάχεται για τη συντήρηση του status quo στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτή τη φορά όμως δεν θα έχει το άλλοθι του άρθρου 16 για να ισχυρίζεται ότι προστατεύει το δημόσιο Πανεπιστήμιο από την ιδιωτικοποίηση».

- Περί ιδιωτικών πανεπιστημίων;

«Η γνώμη μου ήταν πάντοτε ότι δεν θα υπάρξουν αξιόλογα ιδιωτικά πανεπιστήμια εδώ, όπως δεν υπήρξαν (με λίγες εξαιρέσεις) αλλού στην Ευρώπη. Ας αναβάλουμε, συνεπώς, αυτή τη συζήτηση».

http://www.alfavita.gr/typos/typos071007k.php