Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Γενικό Λύκειο => Μήνυμα ξεκίνησε από: cookie2 στις Σεπτεμβρίου 18, 2007, 10:49:24 am
-
ποια ειναι η ΥΛΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ (πληροφορική); γιατι στο βιβλιο του καθηγητή δεν ειδα κατι...
-
Οδηγίες για τη διδασκαλία των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων του ημερησίου Γενικού Λυκείου
http://www.alfavita.gr/ejetaseis05/odigiespanellMathimatwn.pdf
-
ψαχνω να βρω τη διδακτεα υλη των μαθηματων της Α,
-
ριξε μια ματια σ αυτο.
http://www.ekp.gr/?module=other&id=Didaktea_Yli_B_Lykeiou
και γενικα ψαξε λιγο μεσω του google κατι θα βρεις!!!!
-
rozy τι ειδικότητα είσαι;
-
rozy τι ειδικότητα είσαι;
πε 04.01 εσυ;;
-
Eίμαι ΠΕ02. Αν ήσουν κι εσύ θα μπορούσα να σε βοηθήσω. Δεν ξέρεις να ρωτήσεις κάποιο περσινό μαθητή; Ή κάποιον συνάδερφό σου;
-
Eίμαι ΠΕ02. Αν ήσουν κι εσύ θα μπορούσα να σε βοηθήσω. Δεν ξέρεις να ρωτήσεις κάποιο περσινό μαθητή; Ή κάποιον συνάδερφό σου;
Μπορεις ομως να βοηθησεις εμενα :P
Για αρχαια Α λυκειου.... :D :D :D
-
Ξεκινούν με Ξενοφώντα με τη σειρά μέχρι τέλος Δεκεμβρίου. Θεωρητικά διαλέγουν Ελληνικά ή Αγησίλαο, αλλά όλοι κάνουν τα"Ἐλληνικά". Γενάρη ξεκινά ο Θούκυ. Εισαγωγή σελ. 13-14, 18-28. Μετά το κείμενο.
-
Κι εγω την ψαχνω. Αν βρειτε καποιο site με την υλη της Α' λυκειου, γραψτε το εδω!
-
θελω την επισημη διδακτέα υλη γιατι στα σχολεια που κανω ΠΔΣ ο καθε καθηγητης του πρωινου δουλευει μονο με τις δικες του σημειωσεις και επιπλεον σε ενα σχολειο επιλεγει και την υλη που θα κανει. για παραγειγμα στη φυσικη κατευθυνσης
-
Γεια σας! Ειμαι πρωτη φορα ωρομισθια και τωρα πρεπει να βγαλω υλη στην ιστορια. Ποιο ειναι το ποσοστο των σελιδων που θα πρεπει να δωσω ως εξεταστεα υλη? Εχω πελαγωσει και το σχολειο δεν βοηθαει...Ευχαριστω!!!
-
πρεπει να δωσεις για υλη τα 3\4 και να αφαιρεσεις το 1\4...πχ εχεις κανει 100 σελιδες...θα δωσεις για υλη τις 75 (δεν ειμαι και πολυ καλη στα μαθηματικα..ελπιζω να μην εχω κανει λαθος στην πραξη) :)
-
Οι οδηγίες που πήρα ήταν: αφαιρούμε τα 2/5 της ύλης που έπρεπε να διδάξουμε,εκτος αν κάποιος δεν πρόλαβε να διδάξει την μισή ύλη οπότε δεν αφαιρεί τίποτα.
-
Συμφωνα με τον νόμο : αφαιρείς τα 2/5 της ύλης που δίδαξες αρκεί η ύλη που μένει να είναι πάνω απο την μισή απο αυτή που θα έπρεπε να διδαχτεί (διδακτέα) . Αλλιώς η εξεταστέα ύλη είναι η μισή της διδακτέας .
-
αυτο που ειπα δηλαδη εγω ηταν λαθος;μπερδευτηκα!
-
Τα 2/5 του 100 είναι 40, ενω το 1/4 είναι 25
Θα αφαιρέσεις τα 2/5 της διδαχθείσας ύλης, αρκει αυτό που μένει να είναι περισσότερο απο το μισό της διαδακτέας
-
Αφαιρείται το 1/3 της διδαχθήσας ύλης (αυτή που διδάχθηκε) αρκεί να μην είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας (αυτή που έπρεπε να διδαχθεί).
-
και ρωταω εγω τωρα..εγω που δεν εχω τελειωσει ολη την υλη τι να κανω;επισης;αυτα τα κοιταει κανεις;δηλ τι υλη εχω δωσει και αν ειναι σωστη;και τριτον, μετρω τις σελιδες που εχω κανει;και απο εκει αφαιρω;δηλ με σελιδες μετριεται;
-
Δεν ισχύει το ίδιο σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Για το Λύκειο ισχύει αυτό που λέει η φίλη μου η flair ενώ για το Γυμνάσιο το συμπαθέστατο vicoulaki!
-
και ρωταω εγω τωρα..εγω που δεν εχω τελειωσει ολη την υλη τι να κανω;επισης;αυτα τα κοιταει κανεις;δηλ τι υλη εχω δωσει και αν ειναι σωστη;και τριτον, μετρω τις σελιδες που εχω κανει;και απο εκει αφαιρω;δηλ με σελιδες μετριεται;
Αν είσαι μόνη στην εισήγηση μπορεις να το χειριστεις οπως θέλεις εσυ.Αν όμως το μάθημα το έχεις και με άλλο συναδελφο θα πρέπει να συνεννοηθεις μαζί του.
Ζήτα απο τον Διευθυντή σου να σου δώσει τον σχετικό νόμο.,εφόσον υπάρχει και διαφορά στο Λύκειο απο το Γυμνάσιο σύμφωνα με
Δεν ισχύει το ίδιο σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Για το Λύκειο ισχύει αυτό που λέει η φίλη μου η flair ενώ για το Γυμνάσιο το συμπαθέστατο vicoulaki!
-
μονη μου ειμαι για αυτο και εχω αγχωθει...και κατι αλλο...στο βιβλιο υλης πρεπει να γραψω την υλη;και αν ναι; ποτε; στο τελευταιο μαθημα του καθε τμηματος;
-
Στο τελευταίο μάθημα, θα κλείσεις το βιβλίο ύλης εφόσον γράψεις και την ύλη των εξετάσεων.
Είσαι Γυμνάσιο ή Λύκειο?
Πόσες σελ δίδαξες και πόσες είναι όλο το βιβλίο ή αυτό που έπρεπε να διδάξεις?
-
Από το άρθρο 16 του σχετικού ΠΔ (ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 86/2001(ΦΕΚ 73 Α΄) ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΑΠΟ Π.Δ 64/2005(ΦΕΚ 99 τ. Α΄)
2. Η εξεταστέα ύλη για τα μαθήματα της Α΄ και
-
λυκειο ειμαι...εκανα 100 σελιδες...επρεπε να κανω 183..ποσες να βαλω τωρα δηλαδη..
-
Ολες .Και αν γκρινιάξουν θα τους πεις οτι κανονικά η ύλη ήταν οι 183 σελίδες και αυτοί έχουν μόνο τις 100
-
ολες!!!! :o :o :oθα με κατασπαραξουν!πωπω!
-
Ε!κάνε και εσυ έναν εσωτερικό διακανονισμό.
Δήλωσε εσυ κανονικά την ύλη αυτή και στα παιδια να τους πεις να μην διαβάσουν κάτι που εσυ δεν θεωρεις και τόσο σημαντικό.
-
πως φαινεται η απειρια μου!
-
Κανένας δεν γεννήθηκε που να τα ξέρει όλα.
Τουλάχιστον έχεις την διάθεση να μάθεις, και ποσα ακόμη έχουμε να μάθουμε!!
-
Παιδια η υλη ειναι η περσινη ή θα αλλαξει στη θεωρητικη και ποτε?? Επισης στα Αρχαια κανουν φιλοσοφικο λογο και Θουκ.??
-
απο οσο ξερω μονο φιλοσοφικο λογο..κατι ακουγεται για
αλλαγες σε λογ.κατευθυνσης
αλλα τιποτα σιγουρο ακομα..
-
Οποτε εγω που ξεκιναω τωρα ενα ιδιαιτερο προχωραω με την υλη που ισχυει ως τωρα ετσι?
-
ε ναι ετσι κι αλλιως δεν μπορεις να κανεις διαφορετικα..ελπιζω να ειμαστε τυχεροι και να μην υπαρχουν τρομακτικες αλλαγες..sorry για την αργοπορια..
-
Παιδια έμαθε κανεις αν εβγαλε το Υπουργειο υλη για τα Πανελλαδικως εξεταομενα μαθηματα της Γ΄Λυκείου?Εγω μεχρι στιγμης δουλευω με την περσινη, ακουγεται καμια δραματικη αλλαγη??
-
ετσι οπως το γραφεις ειναι σαν να τα κανεις ολα τα μαθηματα.καμια αλλαγη δεν θα γινει αν δεν βγουν καινουργια βιβλια.κατα τις 25 του μηνος βγαζουν την υλη.
-
Ξεκινούν με Ξενοφώντα με τη σειρά μέχρι τέλος Δεκεμβρίου. Θεωρητικά διαλέγουν Ελληνικά ή Αγησίλαο, αλλά όλοι κάνουν τα"Ἐλληνικά". Γενάρη ξεκινά ο Θούκυ. Εισαγωγή σελ. 13-14, 18-28. Μετά το κείμενο.
-
Φυσικά και θα συνεχίσεις κανονικά...Σύμφωνα με τις οδηγίες τα κεφάλαια που έχουν απομείνει χρειάζονται περίπου 17 ώρες.Οπότε είναι ευκαιρία να καλύψεις κάποια κενά εφόσον θέλει και το παιδί να συνεχίσετε στις γιορτές!
-
Δεν υπάρχει επίσιμη διδακτέα ύλη. Για τα μαθήματα κατεύθυνσης
-
Φυσικά και θα συνεχίσεις κανονικά...Σύμφωνα με τις οδηγίες τα κεφάλαια που έχουν απομείνει χρειάζονται περίπου 17 ώρες.Οπότε είναι ευκαιρία να καλύψεις κάποια κενά εφόσον θέλει και το παιδί να συνεχίσετε στις γιορτές!
κι αν στο σχολείο δε τα διδαχθούν τελικα;; ή συνεχιζουν με ξενοφωντα μεχρι να το τελειωσουν ολο και μετα μπαινουν στο θοουκυδιδη;
επισης, απο θουκυδιδη ποιο απο τα 2 κομματια της υλης διδασκουν συνηθως;
-
Απ'όσο ξέρω συνεχίζουν κανονικά!
Από Θουκυδίδη στην ύλη είναι βιβλία 1,6,7 ή 3,6,7!Στο σχολέιο των μαθητών μου προτιμούν 1,6,7.Δεν ξέρω για τα υπόλοιπα σίγουρα... αλλά έχω την αίσθηση ότι τα ίδια διδάσκονται
-
σε ευχαριστω για την απαντηση :)θα συνεχισω κανονικα επομενως ξενοφωντα και βλεπουμε
-
Ποτε ανακοινωνεται η φετινη υλη των εξετασεων? Συνηθως συμπιπτει με την περσινη?
-
κατα 99% συμπιπτει..καποιες πρωτες οδηγιες βγαινουν τελος αυγουστου αρχες σεπτεμβριου..οριστικη υλη τελος σεπτεμβριου
-
Καλημέρα,
θα ήθελα να ενημερωθώ για την ύλη λατινικών και αρχαίων κατεύθυνσης στη
-
θα τη βρείς στο ΥΠΕΠΘ.
-
http://www.alfavita.gr/ank_b/perikopesylis2010.pdf
-
http://www.alfavita.gr/ank_b/perikopesylis2010.pdf
Δεν νομίζω οτι απο αυτό μπορούμε να καταλαβουμε τι κόβεται απο την ύλη.
Εκτός απο τη γεωγραφία που έχει αναλυτικά τι κόβεται στα υπολοιπα ειναι πολύ γενικόλογα.
Αν κάποιος ξέρει πιο πολλές λεπτομέρειες ας μας πει.
-
Πρόσεξα ότι από τα Μαθηματικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης, "κόβουν" τα αόριστα ολοκληρώματα, με βλακώδη δικαιολόγηση. Θα μαθαίνουν δηλαδή ορισμένο ολοκλήρωμα, χωρίς να έχουν ιδέα για το αόριστο και πως αυτό συνδυάζεται με την έννοια της παραγώγου κλπ. Ό,τι να 'ναι...
-
Πρόσεξα ότι από τα Μαθηματικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης, "κόβουν" τα αόριστα ολοκληρώματα, με βλακώδη δικαιολόγηση. Θα μαθαίνουν δηλαδή ορισμένο ολοκλήρωμα, χωρίς να έχουν ιδέα για το αόριστο και πως αυτό συνδυάζεται με την έννοια της παραγώγου κλπ. Ό,τι να 'ναι...
Ναι, καλύτερα είναι έτσι!!!
Πρόσεξε: Στο βιβλίο Μαθηματικών του 1990 όταν δηλαδή ήταν οι δέσμες, αν το έχεις και ανατρέξεις σε αυτό, θα δεις ότι διδάσκονταν μόνο το ορισμένο ολοκλήρωμα . Το κεφάλαιο ξεκινούσε με την παραδοσιακή διαμέριση του χωρίου κάτω από την καμπύλη μιας συνάρτησης κλπ. Δεν γινόταν πουθενά λόγος για αόριστο ολοκλήρωμα. Στο τότε βιβλίο, η σχέση ολοκλήρωσης και παράγουσας, η μέθοδος ολοκλήρωσης κατα παράγοντες και με αντικατάσταση αποδεικνύονταν πάνω στο ορισμένο ολοκλήρωμα (υπάρχουν και οι αποδείξεις στις σελίδες 222, 226, 228 αντίστοιχα για όποιον θέλει να ανατρέξει, που σίγουρα θα πρέπει να ανατρέξουμε εφόσον η διδασκαλία αλλάζει)
Το αόριστο ολοκλήρωμα είναι τελείως άχρηστο.
Όλες οι άλλες αλλαγές για τα μαθηματικά, δεν εκπλήσουν μιας και εφαρμόζονταν ήδη στην πράξη (πχ κανείς δεν δίδασκε Στερεομετρία, κανείς δεν έκανε την τριγωνομετρία στην Α Λυκείου όλοι στην
-
Δεν ξέρω.. πιστεύω ότι μια αναφορά στο αόριστο ολοκλήρωμα θα έπρεπε να γίνεται.
Τώρα έψαχνα τα βιβλία δέσμης που είχαμε.. δεν το βρίσκω 8)
-
Ωραια μαθηματικα ξερουν στο υπουργειο !
Περισσοτερες απουσιες , λιγοτερη υλη!
2 λαθη=1 σωστο!
Αρα τώρα ειναι ικανοποιημένοι!
-
Πρόσεξα ότι από τα Μαθηματικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης, "κόβουν" τα αόριστα ολοκληρώματα, με βλακώδη δικαιολόγηση. Θα μαθαίνουν δηλαδή ορισμένο ολοκλήρωμα, χωρίς να έχουν ιδέα για το αόριστο και πως αυτό συνδυάζεται με την έννοια της παραγώγου κλπ. Ό,τι να 'ναι...
Ναι, καλύτερα είναι έτσι!!!
Πρόσεξε: Στο βιβλίο Μαθηματικών του 1990 όταν δηλαδή ήταν οι δέσμες, αν το έχεις και ανατρέξεις σε αυτό, θα δεις ότι διδάσκονταν μόνο το ορισμένο ολοκλήρωμα . Το κεφάλαιο ξεκινούσε με την παραδοσιακή διαμέριση του χωρίου κάτω από την καμπύλη μιας συνάρτησης κλπ. Δεν γινόταν πουθενά λόγος για αόριστο ολοκλήρωμα. Στο τότε βιβλίο, η σχέση ολοκλήρωσης και παράγουσας, η μέθοδος ολοκλήρωσης κατα παράγοντες και με αντικατάσταση αποδεικνύονταν πάνω στο ορισμένο ολοκλήρωμα (υπάρχουν και οι αποδείξεις στις σελίδες 222, 226, 228 αντίστοιχα για όποιον θέλει να ανατρέξει, που σίγουρα θα πρέπει να ανατρέξουμε εφόσον η διδασκαλία αλλάζει)
Το αόριστο ολοκλήρωμα είναι τελείως άχρηστο.
Όλες οι άλλες αλλαγές για τα μαθηματικά, δεν εκπλήσουν μιας και εφαρμόζονταν ήδη στην πράξη (πχ κανείς δεν δίδασκε Στερεομετρία, κανείς δεν έκανε την τριγωνομετρία στην Α Λυκείου όλοι στην
-
Πάντως μου κάνει εντύπωση που αφαιρείται ο κανόνας L'Hospital. Πάμε χαμένοι!!
Εδώ οι οδηγίες του Π.Ι. στην αρχή της ενότητας των ορίων στο άπειρο, ανέφεραν χαρακτηριστικά να μην διδάσκονται ασκήσεις όπου μπορούν να βγουν πιο εύκολα με κανόνα L"hospital που θα μάθει ο μαθητής παρακάτω, ώστε να μην χάνεται χρόνος (Με απλά λόγια να μην κάνουμε την ζωή δύσκολη ενώ υπάρχει ευκολότερος τρόπος). Τώρα; πάει και ο L'Hospital! O L'Hospital πλήρωσε την κρίση!
-
Πάντως μου κάνει εντύπωση που αφαιρείται ο κανόνας L'Hospital. Πάμε χαμένοι!!
Εδώ οι οδηγίες του Π.Ι. στην αρχή της ενότητας των ορίων στο άπειρο, ανέφεραν χαρακτηριστικά να μην διδάσκονται ασκήσεις όπου μπορούν να βγουν πιο εύκολα με κανόνα L"hospital που θα μάθει ο μαθητής παρακάτω, ώστε να μην χάνεται χρόνος (Με απλά λόγια να μην κάνουμε την ζωή δύσκολη ενώ υπάρχει ευκολότερος τρόπος). Τώρα; πάει και ο L'Hospital! O L'Hospital πλήρωσε την κρίση!
Δεν έχεις άδικο....κανείς μας δεν έχει καταλάβει τα κριτήρια επιλογής αφαίρεσης των συγκεκριμένων κομματιών της ύλης...
Απλά σκέφτομαι μήπως είναι καλύτερα να περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση ...;;
Η πληροφόρηση μας ως τωρα στηρίζεται σε αρθρο εφημερίδας...
-
Σχετικά με τους κύκλους που κάνει το σύστημα εξετάσεων που αναφέρθηκε παραπάνω, να κάνω μια παρατήρηση.
Γύρω στο 2000 πήγαμε στα 14 μαθήματα (αν δεν κάνω λάθος σε χρονιά ή πλήθος μαθημάτων), οπότε και (λογικά) κάθε μάθημα είχε μειωμένη ύλη σε σχέση με τις δέσμες.
Σήμερα έχουμε φτάσει στα 6 (άντε 7, για όσους δίνουν ΑΟΘ) διατηρώντας την ύλη μειωμένη.
Τώρα την μειώνουν ακόμα πιο πολύ και αναφέρθηκε ήδη η πιθανότητα να πέσουμε πάλι σε ακόμη μικρότερο πλήθος μαθημάτων.
Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τα θέματα εξετάσεων (που έχουν πάρει σαφώς πιο απλοϊκή μορφή στο σύνολο των μαθημάτων, βλέπε Σ-Λ, πολλαπλής, κλπ), μας οδηγούν σε μείωση του παρεχόμενου επιπέδου σπουδών.
Προσωπικά δε με ενθουσιάζει όλο αυτό το σενάριο.
Συμβιβαζόμαστε λόγω της φθίνουσας προσπάθειας και αυξημένης αδιαφορίας των παιδιών (κατά μέσο όρο, βέβαια), μειώνοντας τις απαιτήσεις μας, το οποίο (εκτιμώ) ότι θα οδηγήσει σε επιπρόσθετα μειούμενη απόδοση των παιδιών.
Είναι που είναι γνησίως φθίνουσα η συνάρτηση, την κάνουμε και κοίλη...
Όταν κάποιος προετοιμάζεται στα 100μ με στόχο τα 10", μπορεί τελικά να μην κάνει 10", αλλά θα κάνει 11-12".
Αν του βάλεις τον στόχο στα 20", κανένας δεν θα κάνει ποτέ ούτε 15".
Περιμένω να ακούσω τη γνώμη σας...
-
Έχεις δίκιο σε αυτά που λες, αλλά σκέψου ότι η υψηλού επιπέδου αφομοίωση του μεγάλου όγκου της ύλης, μέσα στα χρονικά πλαίσια μιας σχολικής χρονιάς, μπορεί να επιτευχθεί μόνο από μαθητές που πάνε φροντιστήριο και που ξεκινάνε την προετοιμασία από Ιούλιο μήνα, κάνοντας και εντατικά μαθήματα την περίοδο των Χριστουγέννων και του Πάσχα και Σαββατοκύριακα.
Άρα οι στόχοι που θέτεις, μόνο έτσι επιτυγχάνονται.
Πάμε στην σχολική πραγματικότητα τώρα.
Θα σε συμβούλευα από την επόμενη χρονιά, να πάρεις χαρτί και μολύβι και να σημειώνεις κάθε φορά που χάνεται μάθημα, την ημερομηνία, τον λόγο που χάθηκε το μάθημα, πόσες ώρες έχασες, από ποιό τμήμα και σε ποιό μάθημα. Είναι κάτι που το κάνω κάθε χρόνο και το κρατάω αρχείο. Θα εκλαγείς από την σούμα των ωρών που έχασες από το κάθε σου μάθημα!
θα χαθούν λοιπόν ώρες για: (σου αντιγράφω από το αρχείο μου!): συνελεύσεις 5μελών, 15μελών-καθηγητών, απεργιών, καταλήψεων, παραμονών εθνικών εορτών(28η, 25η, 3 ιεραρχων), πρόβες για παρέλαση-ποιήματα-χορωδία, ώρες για βάψιμο της τάξης, μονοήμερες, 3ήμερες, 5ήμερες, ομιλίες, επισκέψεις σε μουσεία, εκκένωση σχολείου για τοποθέτηση βόμβας!, ενημερώσεις από συνδικαλιστές, εκλογές καθηγητών, εκλογές μαθητών.... ουφ βαρέθηκα να γράφω,
θα καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι: για να είναι δίκαιο το σύστημα και για έναν μαθητή που δεν πάει φροντιστήριο και έχει μόνο το σχολείο του για στήριγμα, η ύλη των πανελληνίων θα πρέπει να είναι μόλις 1-2 κεφάλαια, και οι ερωτήσεις να είναι μόνο Σωστού-Λάθους άντε και καμιά ασκησούλα Α ομάδας!
γιατί όλα τα παραπάνω δεν μπορείς να τα κόψεις. Είναι μέσα στα πλαίσια της δημοκρατικής, κοινωνικής κλπ παιδαγωγισης των παιδιών. Όμως δεν χωράνε στο ίδιο καζάνι με μια ογκώδη ύλη και μαζί με ένα υψηλό γνωστικό επίπεδο γνώσεων.
-
Συμφωνώ (φυσικά) ότι χάνονται πάρα πολλές ώρες.
Να σου θυμίσω ωστόσο, ότι για τα Μαθηματικά Γ' Λυκείου στο σχολείο γίνονται 5 ώρες / εβδομάδα, που είναι περισσότερες από όσες κάνουν τα φροντιστήρια.
Διαφωνώ ότι η αφομοίωση επιτυγχάνεται μόνο με τα φροντιστήρια.
Το ότι αυτό που λες είναι γεγονός στις μέρες μας (ίσως και παλιότερα), οφείλεται στο ότι οι περισσότεροι μαθητές αδιαφορούν στο σχολείο και προσέχουν στο φροντιστήριο. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι αυτή η νοοτροπία αλλάζει δύσκολα στα παιδιά, αλλά εγώ σαν δάσκαλος οφείλω να την πολεμίσω και σε καμία περίπτωση δεν θα την ασπαστώ. Να προσθέσεις στις σημειώσεις σου επίσης και τις 2-3 βδομάδες που τα παιδιά εξαφανίζονται για να κάνουν τις επαναλήψεις τους στο φροντιστήριο ΑΝΤΙ για το σχολείο.
-
Ναι, σίγουρα η αφομοίωση δεν επιτυγχάνεται μόνο με τα φροντιστήρια, αλλά κυρίως από τα φροντιστήρια. Και εγώ δεν υιοθετώ ούτε παραδίνομαι στην αντίληψη ότι δεν έχω τίποτα να προσφέρω αφού υπάρχουν τα φροντιστήρια. Ίσα ίσα το αντίθετο, προσπαθώ να κάνω την διαφορά και να συναγωνιστώ τα φροντιστήρια! πχ θα πάρω τα παιδιά 2-3 φορές στο εργαστήριο να πειραματιστούν με το geogebra ή το sketchpad και θα κάνω και κάποια παρουσίαση στην τάξη με βιντεοπροβολέα, πράγματα που δεν γίνονται στα φροντιστήρια!
Όμως, σίγουρα θα γίνει πολύ καλύτερο μάθημα σε ένα group των 4 ατόμων στο φροντιστήριο παρά σε μια τάξη των 25 (και 30 από του χρόνου). Τα παιδιά δικαίως για μένα, έχουν το φροντιστήριο 1ο στην αντίληψή τους για την κάλυψη της ύλης ενώ το σχολείο για όλα τα άλλα (εκδρομές κλπ), να περνάμε καλά δηλαδή, αφού το φροντιστήριο τα "προσέχει" καλύτερα (μαθήματα Ιούλιο-Χριστούγενα-Πάσχα,Σαββατοκύριακα, δεν θα χαθεί ούτε 1 ώρα κλπ)
Πιστεύω η μείωση της ύλης είναι προς την σωστή κατεύθυνση και είναι δίκαιη για όσους δεν πάνε φροντιστήριο, που αυτοί δεν μπορούν να παλέψουν με τους ίδιους όρους με τους υπόλοιπους.
-
Πιστεύω η μείωση της ύλης είναι προς την σωστή κατεύθυνση και είναι δίκαιη για όσους δεν πάνε φροντιστήριο, που αυτοί δεν μπορούν να παλέψουν με τους ίδιους όρους με τους υπόλοιπους.
Η μείωση της ύλης δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός. Συνοδεύεται από 30άρια τμήματα και χάρισμα απουσιών. Από μόνο του σαν μέτρο θα ήταν θετικό και προς τη σωστή κατεύθυνση του "πρώτα ο μαθητής" αν συνοδευόταν από ενδυνάμωση του θεσμού της πδσ και μείωση των μαθητών ανά τμήμα, κάτι που κατά τη γνώμη μου δεν συμβαίνει. Στην πράξη βέβαια θα φανεί το τι θα συμβεί ανεξάρτητα από τις εκτιμήσεις του καθένα.
-
..μείωση της ύλης σημαίνει ότι κάποια κεφάλαια θα εξαφανιστούν διαπαντός δηλαδή κάποια παιδιά θα τελειώνουν το σχολείο χωρίς να υποψιάζονται ότι υπάρχουν και άλλα πεδία γνώσης..αυτό υποβαθμίζει σίγουρα την παιδεία..Όμως είναι δίκαιη και η μείωση γιατί όλοι ξέρουμε ότι έτσι όπως είναι δεν βγαίνει η ύλη..
Αυτό που σκεφτόμουν είναι ότι καλό θα ήταν να μην γραφούν καινούρια βιβλία αλλά να παραμείνουν τα παλιά βιβλία και από εκεί να επιλεγούν κάποια από τα κεφάλαια ως υποχρεωτικά να διδαχτούν (όπως ισχύει)..ώστε αν υπάρχουν μαθητές που θέλουν κάτι περισσότερο να μπορούν να το βρουν στο βιβλίο..
-
..μείωση της ύλης σημαίνει ότι κάποια κεφάλαια θα εξαφανιστούν διαπαντός δηλαδή κάποια παιδιά θα τελειώνουν το σχολείο χωρίς να υποψιάζονται ότι υπάρχουν και άλλα πεδία γνώσης..
Όχι απαραίτητα!
μείωση της ύλης μπορεί να σημαίνει να μην διδαχθούν ενότητες που έχουν διδαχθεί ήδη στο παρελθόν. Τουλάχιστον στα μαθηματικά αυτό συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό συγκρίνοντας την ύλη του Λυκείου με αυτή του γυμνασίου.
Επίσης μείωση ύλης μπορεί να σημαίνει να κοπούν κεφάλαια ξεκάρφωτα με το υπόλοιπο της ύλης.
Όσον αφορά τα άλλα πεδία γνωσης, στα μαθηματικά που είμαι σε θέση να γνωρίζω και να μιλάω, οι γνώσεις του Λυκείου είναι μια σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με τι υπάρχει. Άρα ούτως η άλλως θα υπάρχουν άλλα πεδία γνωσης για τα οποία οι μαθητές δεν θα γνωρίζουν. Δεν είναι έγκλημα να αφαιρεθούν μερικές σταγόνες ακόμα!! (πχ οι μιγαδικοί δεν βλέπω λόγο να υπάρχουν στο Λύκειο. Όποιος σπουδάσει μαθηματικός μπορεί να τα μάθει στο πανεπιστήμιο)
-
Μα ολόκληρη η λογική δόμησης του προγράμματος σπουδών στα μαθηματικά στηρίζεται ακριβώς πάνω στην επανάληψη ίδιων κεφαλαίων!
Τους κάνει μια πρώτη εισαγωγή στις τάξεις του Γυμνασίου και τα ξανακάνει πιο αναλυτικά και αυστηρά στο Λύκειο.
(Νομίζω σπειροειδές λέγεται το σχέδιο, ή κάπως έτσι).
Εδώ φτάσανε σε σημείο (στα πλαίσια αυτής της λογικής) να βάλουν στα βιβλία του Γυμνασίου τα διανύσματα και τη διαίρεση πολυωνύμων!
(Μιας και το ανέφερα : Τα διανύσματα και την ενότητα που αναφέρεται στην επίλυση τύπων, κακώς τα αφαιρεί. Τα μεν διανύσματα μια χαρά τα καταλαβαίνουν τα παιδιά και είναι πολύ χρήσιμο να πάρουν μια ιδέα νωρίτερα, τη δε επίλυση τύπων, ας μας πουν οι Φυσικοί αν και κατά πόσο είναι απαραίτητο να διδαχθεί...)
Κι εγώ συμφωνώ ότι κάποιες ενότητες μπορούν να αφαιρεθούν (π.χ. η στερομετρία), αλλά αυτό δεν λύνει το πρόβλημα της εκπαίδευσης.
Ειδικά στη
-
Δεν θες σαν κράτος να μένει ούτε ένα παιδί στην ίδια τάξη; (για τους x, y λόγους που όλοι γνωρίζουμε;)
Δώστου απολυτήριο με βαθμό 7.
Όταν, εμμέσως, δικαιολογείς την αδιαφορία του, μειώνοντας την ύλη και αυξάνοντας τις απουσίες, του επιτρέπεις επιπλέον χαλάρωση και την νομιμοποιείς.
Ακριβώς! Κάτι που δε συμβαίνει επουδενί στα ιδιωτικά που στέλνουν τα παιδιά τους όσοι παίρνουν τις αποφάσεις αυτές και αποδομούν μέρα με τη μέρα το δημόσιο σχολείο! Διότι κακά τα ψέματα, υπάρχουν δ. σχολεία αστέρια που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από κανένα ιδιωτικό!
-
Καλησπέρα. Εχει ανακοινωθεί επίσημα η νέα ύλη μαθημάτων για την επομενη σχολική χρονιά;
Πρόκειτα να κάνω θερινά μαθήματα σε παιδί προετοιμασίας για την επόμενη τάξη και δεν ξέρω τι να του διδάξω. Ειδικότερα για τη τρίτη γυμνασίου η ύλη αλλάζει στα μαθηματικά - φυσική και χημεία;
-
Καλησπέρα. Εχει ανακοινωθεί επίσημα η νέα ύλη μαθημάτων για την επομενη σχολική χρονιά;
Πρόκειτα να κάνω θερινά μαθήματα σε παιδί προετοιμασίας για την επόμενη τάξη και δεν ξέρω τι να του διδάξω. Ειγικότερα για τη τρίτη γυμνασίου η ύλη αλλάζει στα μαθηματικά - φυσική και χημεία;
Οχι, δεν έχει ανακοινωθεί .Η μόνη πληροφόρηση μας είναι :
http://www.alfavita.gr/ank_b/perikopesylis2010.pdf
Ομως δε χρειάζεται να προβληματίζεσαι..Για τα Μαθηματικά (που μπορω να μιλήσω) η ύλη είναι αρκετά μεγάλη στην Γ' Γυμνασίου και οι περισσότερες ενότητες είναι "σταθερή αξία" ( ταυτότητες ,παραγοντοποίηση ,εξισώσεις κλπ) .Εχεις τόσο υλικό να δουλέψεις (υποθέτω θα κάνετε και μια επανάληψη στη
-
Ευχαριστώ. Απ' ότι βλέπω μειώνεται πολύ η ύλη στη φυσική και στη χημεία, μαθήματα στα οποία η ύλη είχε ξαναμειωθεί στο παρελθόν. Και ρωτώ: με τι προσοντα θα μπαίνουν τα παιδια στα πανεπιστημια θετικων σχολών όταν μαθαίνουν επιφανειακα κάποια πράγματα? Δεν εχουν ιδεα τι θα αντιμετωπισουν στις σχολες. Αυτο που συμβαινει ειναι απαραδεκτο.
Συγκεκριμενα στη χημεια δεν φτανει που κανουν μονο μια ωρα τη βδομαδα, αντι να βαλουν κι αλλη ωρα διδακτικη της μειωνουν την ηδη μειωμενη υλη, απαραδεκτο, αν σκεφτει κανεις οτι στο εξωτερικο τα σχολεια διαθετουν οργανωμενα εργαστηρια και οτι μαθαινουν στο σχολειο αυτα που μαθαινουν οι χημικοι στο 1ο ετος.
-
http://www.minedu.gov.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1087%3A-2010-2011&catid=70%3A2010-02-16-10-21-21&Itemid=144&lang=el
αλλά κι Εξεταστέα Ύλη πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων της Δ΄ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2010-2011:
http://www.minedu.gov.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1086%3A-2010-2011&catid=70%3A2010-02-16-10-21-21&Itemid=144&lang=el
-
ποιοι καθηγητες θα την διδαξουν την ύλη; ; ; ;)
-
ποιοι καθηγητες θα την διδαξουν την ύλη; ; ; ;)
οι ... "λάστιχο" ... :(
-
-
-
Είναι εγκύρο όμως? Στα μαθηματικά είχαν πει οτι κάποιες ενότητες δεν θα διδαχτούν( αόριστο ολοκλήρωμα και l'hospital) αλλά τελικά είναι μέσα!
-
-
Μου προξενεί εντύπωση που έβγαλαν τόσο νωρίς την ύλη! Καθηγητές δεν υπάρχουν, την ύλη όμως την έχουμε έτοιμη!!! Μπορεί και να είναι ένα έμμεσο μήνυμα προς τους μαθητές: Ξεκινήστε το διάβασμα μόνοι σας γιατί στο σχολείο δεν πρόκειται να τα διδαχθείτε λόγω έλλειψης προσωπικού!!! :-\
-
Είναι εγκύρο όμως? Στα μαθηματικά είχαν πει οτι κάποιες ενότητες δεν θα διδαχτούν( αόριστο ολοκλήρωμα και l'hospital) αλλά τελικά είναι μέσα!
υπηρξαν πολλες διαμαρτυριες και τελικα δεν εβγαλαν το l'hospital apoτο αορισο κατι εβγαλαν
-
Θέλω να ρωτήσω κάτι άσχετο. Ξέρει κανείς αν αξίζει το μεταπτυχιακό της ασπαιτε; Έκανα τα χαρτιά μου είμαι από Θεσσαλονίκη και άρχισα να το σκέφτομαι αν αξίζει τον κόπο να πηγαινοέρχομαι ή οχι.
-
Τελικά στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης η μόνη περικοπή σε σχέση με πέρυσι είναι η παράγραφος 3.2 (μέθοδοι ολοκλήρωσης) στα ολοκληρώματα. Στην ουσία βέβαια δεν αφαιρείται αφού οι ίδιες μεθόδοι ολοκλήρωσης θα διδαχθούν στο ορισμένο ολοκλήρωμα. Άρα ουσιαστικά τίποτα.
Όσον αφορά τα Μαθηματικά ΓΠ, καμία αλλαγή
-
-
-
-
Μα ολόκληρη η λογική δόμησης του προγράμματος σπουδών στα μαθηματικά στηρίζεται ακριβώς πάνω στην επανάληψη ίδιων κεφαλαίων!
Τους κάνει μια πρώτη εισαγωγή στις τάξεις του Γυμνασίου και τα ξανακάνει πιο αναλυτικά και αυστηρά στο Λύκειο.
(Νομίζω σπειροειδές λέγεται το σχέδιο, ή κάπως έτσι).
Εδώ φτάσανε σε σημείο (στα πλαίσια αυτής της λογικής) να βάλουν στα βιβλία του Γυμνασίου τα διανύσματα και τη διαίρεση πολυωνύμων!
(Μιας και το ανέφερα : Τα διανύσματα και την ενότητα που αναφέρεται στην επίλυση τύπων, κακώς τα αφαιρεί. Τα μεν διανύσματα μια χαρά τα καταλαβαίνουν τα παιδιά και είναι πολύ χρήσιμο να πάρουν μια ιδέα νωρίτερα, τη δε επίλυση τύπων, ας μας πουν οι Φυσικοί αν και κατά πόσο είναι απαραίτητο να διδαχθεί...)
Κι εγώ συμφωνώ ότι κάποιες ενότητες μπορούν να αφαιρεθούν (π.χ. η στερομετρία), αλλά αυτό δεν λύνει το πρόβλημα της εκπαίδευσης.
Ειδικά στη
-
Καλύτερο ακόμα είναι να δίνει απευθείας το απολυτήριο το ΚΕΠ της περιοχής με μια αίτηση.
Δεν είμαι υπέρ του να μένουν τα παιδιά στην ίδια τάξη, ειδικά στο Γυμνάσιο που η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική.
Στο Λύκειο για να μείνεις πρέπει να αποδείξεις με πολλούς τρόπους ότι είσαι ηλίθιος ή/και αδιάφορος.
Υποχρέωση του καθηγητή δεν είναι να τους περνάει όλους.
Υποχρέωσή του είναι να κάνει ότι μπορεί, ώστε τα παιδιά που έχει απέναντί του να μάθουν να σκέφτονται.
Επιμέρους υποχρέωσή του είναι να μάθει τους μελλοντικούς ενήλικους να παίρνουν αυτό που τους αξίζει.
Μιλώντας για μαθηματικά που ξέρω και φυσική που έχω μια ιδέα, η ύλη του Λυκείου δεν αντιστοιχεί σε επιστήμονες.
Είναι η προπαίδεια (και μάλιστα πετσοκομμένη) για αυτά που θα συναντήσει κάποιος στο πανεπιστήμιο.
-
Όσο για το λύκειο ενεκα οτι πλέον ζητήται απολυτήριο σε όλους σχεδόν τους τομείς, για να έχεις πρόσβσαση να φάς ένα κομάτι ψωμί, ΝΑΙ πρέπει να το παίρνουν όλοι και με 7 και με 1 ακόμα και είναι υποχρέωση του κάθε καθηγητή να περνάει όλους. Οι απουσίες να γίνουν ακόμα περισσότερες πχ 200 αδικαιολογιτες.
φιλε μου ζεις στην Ελλάδα ή είσαι κάτοικος εξωτερικού ; σε ποιον τομέα μπορείς με απολυτήριο λυκείου να φας ψωμί ; πουθενα...εδω άνθρωποι με πτυχία και μεταπτυχιακά και είναι χρόνια άνεργοι ...για το λόγο ότι ο κάθε εργοδότης ξέρει ότι το απολυτήριο λυκείου είναι πλέον ισοδύναμο με το χαρτί υγείας αφού ο κάθε αγράμματος ανορθόγραφος ανιστόρητος και ολα τα ''α στερητικό'' το έχει στο βιογραφικό του...
και γιαυτό σαν χώρα βυθιστήκαμε στα σκ......γιατί πρέπει ο καθηγητής του σχολείου να περνάει το κάθε στούρνο...γιαί πρέπει ο καθηγητής στο πανεπιστήμιο να βάζει 5 στον κάθε επαγγελματία τεμπελοχανά..γιατί η τράπεζα πρέπει να μου δίνει δάνεια και να μην τα ζητά πίσω...γιατί πρέπει να φοροδιαφεύγω και να κοκορεύομαι..και όλα τα σχετικά ΠΡΕΠΕΙ του Ελληναρά...
-
Μην τα βάζεις όλα σε ένα καζάνι. Δεν μπορείς να λες "εδώ δεν βρίσκει δουλειά ένας με διδακτορικό, θα βρει ένας με απολυτήριο λυκείου;" Φυσικά και μπορεί να βρει δουλειά ένας μόνο με απολυτήριο λυκείου και μάλιστα έχει και πιο πολλές πιθανότητες από έναν με πτυχία! Άλλο βέβαια το ένα άλλο το άλλο. Σε άλλα πεδία στοχεύει ο ένας σε άλλα ο άλλος. Η σύγκριση δεν είναι εύστοχη.
Φυσικά και υπάρχουν πολλοί τομείς στην Ελλάδα όπου μπορείς να φας ψωμί με απολυτήριο λυκείου (σερβιτόρος, ταμίας σε σούπερ μάρκετ, πωλητής, οδηγός κλπ). Ο Nikos27 αυτές τις δουλειές εννοούσε.
Και φυσικά βρίσκει πιο εύκολα δουλειά ένας που έχει μόνο απολυτήριο λυκείου, παρά ένας με 3 διδακτορικά. Οι ευκαιρίες εργασίας για τον 1ο είναι πολλαπλάσιες από ότι για τον δεύτερο. Άνοιξε μια εφημερίδα και δες πόσες θέσεις προκηρύσσονται για έναν απόφοιτο πολυτεχνείου, πυρηνικό φυσικό με 3 διδακτορικά κλπ, και δες πόσες θέσεις προκηρύσσονται για έναν απόφοιτο Λυκείου! Απλά άλλη η φύση και το πεδίο της δουλειάς του πρώτου και άλλα τα χωράφια του δεύτερου.
Όμως δεν πρέπει να υποτιμούμε το απολυτήριο Λυκείου, γιατί καμιά δουλειά δεν είναι ντροπή. Φυσικά και βρίσκεις 1000000 δουλειές μόνο με απολυτήριο Λυκείου. Με 2 μεταπτυχιακά και 3 διδακτορικά όμως δεν βρίσκεις εύκολα δουλειά ισάξια και αντίστοιχη των προσόντων σου φυσικά.
Συμφωνώ 100% με Nikos27
Και να συμπληρώσω κάτι πάνω σε αυτά που είπε ο Siobaras, επίσης υποχρέωση του καθηγητή είναι να δείξει ενδιαφέρον και για τον πιο άσχετο μαθητή ότι κάτι μπορέι να κάνει και αυτός! Δεν είναι σωστό να αδιαφορείς για αυτούς που δεν κάνουν τίποτα. Πρέπει να τους δίνεις ευκαιρίες. Κανέις δεν είναι χαζός. Εγώ έχω μαθητές που είναι σκράπες στα μαθηματικά, όμως συχνά τους σηκώνω στον πίνακα, όχι με σκοπό να τους εξετάσω και να τους δείξω ότι είναι άσχετοι, αλλά το αντίθετο μάλιστα, να τους βγάλω από μέσα κάποιες ικανοτητες που σίγουρα έχουν. Ειδικά στη γεωμετρία είναι εύκολο να τους κάνω να "μιλήσουν". Έστω να κάνουν κάποια σχήματα, να παρατηρήσουν κάτι, να συγκρίνουν κάτι. Κάτι μπορούν να κάνουν και αυτοί. Τουλάχιστον ένα 10 να το δικαιολογούν κάπως.
Όλοι κάτι μπορούν, και πρέπει ο καθηγητής να το βγάλει μέσα από τον μαθητή αυτό. Άρα όλοι πρέπει να περνούν την τάξη κατά αυτήν την λογική μου!
-
www.ekp.gr kai meta stin epilogi odigies mathimatwn!exei gia ola ta mathimata
-
Στο alfavita έχει ανακοινωθεί η ύλη για το επόμενο έτος... :)
http://www.alfavita.gr/katigoria.php?id=1 (http://www.alfavita.gr/katigoria.php?id=1)
-
Δεν έχουν αλλάξει και τίποτα... τουλάχιστον στη θεωρητική κατεύθυνση... :)
-
Υπάρχουν αλλαγές και στη χημεία της θετικής κατεύθυνσης.
Εχει γινει μικρή μειωση της ύλης.
-
Υπάρχουν αλλαγές και στη χημεία της θετικής κατεύθυνσης.
Εχει γινει μικρή μειωση της ύλης.
μηπως ειδες την υλη των εσπερινων?
-
Υπάρχουν αλλαγές και στη χημεία της θετικής κατεύθυνσης.
Εχει γινει μικρή μειωση της ύλης.
Μοιάζει με την εξεταστέα ύλη των εσπερινών γελ.
-
Δεν υπάρχει κάποια αλλαγή στα μαθηματικά σε σχέση με πέρσι έτσι ?
Υ.Γ. Μέχρι να καταλάβω ότι πρώτα διάβαζα την ύλη των εσπερινών νόμιζα ότι έκοψαν όλα τα ολοκληρώματα... :)
-
Δεν έχουν αλλάξει και τίποτα... τουλάχιστον στη θεωρητική κατεύθυνση... :)
Δεν ισχύει αυτό που λες. 'Εβγαλαν από τη Λογοτεχνία του Αναγνωστάκη "Στον Νίκο Ε..." και του Ιωάννου "Στου Κεμάλ το σπίτι". Από Λατινικά αφαίρεσαν το 40 και το 46. Από Αρχαία του Πρωταγόρα την ενότητα 2 και την 3 και Πολιτικά τη 17. Αυτά είδα με μια γρήγορη ματιά.
-
Δεν έχουν αλλάξει και τίποτα... τουλάχιστον στη θεωρητική κατεύθυνση... :)
Δεν ισχύει αυτό που λες. 'Εβγαλαν από τη Λογοτεχνία του Αναγνωστάκη "Στον Νίκο Ε..." και του Ιωάννου "Στου Κεμάλ το σπίτι". Από Λατινικά αφαίρεσαν το 40 και το 46. Από Αρχαία του Πρωταγόρα την ενότητα 2 και την 3 και Πολιτικά τη 17. Αυτά είδα με μια γρήγορη ματιά.
αυτή είναι η ύλη των εσπερινών... στο λεώ, γιατί και εγώ έτσι την πάτησα στην αρχή ;)
-
Nαι! Δίκιο έχεις! Αν δε μου το έλεγες, δε θα το παρατηρούσα! Ευχαριστώ...
-
Η ύλη για θεωρητική είναι ίδια με πέρυσι, μόνο στα εσπερινά έχει αλλάξει..
-
Αυτό που έγραψα παραπάνω γαι τη χημεια είναι όντως για τα εσπερινά.
Δεν το είχα δει.
Ευχαριστώ που μου το είπατε.
-
Ποιος ο λόγος που πρώτα αναφέρεται η ύλη των Εσπερινών;
Λες και τις κάνουν επίτηδες τις γκάφες
-
Kαλησπέρα,μπορεί κάποιος να με ενημερώσει ποια μαθήματα γενικής διδάσκονται οι μαθητές θετικής κατεύθυνσης;ευχαριστω!