Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ιδιωτική Εκπαίδευση => Μαθήματα κατ'οίκον => Μήνυμα ξεκίνησε από: mary1993 στις Οκτώβριος 23, 2015, 09:15:38 πμ

Τίτλος: Ανεπάρκεια στα ιδιαίτερα
Αποστολή από: mary1993 στις Οκτώβριος 23, 2015, 09:15:38 πμ
  Καλημέρα σας.Είμαι φοιτήτρια του ιστορικού αρχαιολογικού της Θεσσαλονίκης και θα ήθελα να σας εκφράσω κάποιους προβληματισμούς σχετικά με τα ιδιαίτερα και ειδικά με τα αρχαία.Δεν έχω ασχοληθεί μέχρι στιγμής με το αντικείμενο αλλά στη σχολή κάνουμε μόνο τρια μαθήματα και αισθάνομαι πως δεν το κατέχω επαρκώς.Αυτά που γνώριζα στο σχολείο αισθάνομαι πως τα έχω ξεχάσει, ακόμη και βασικά πράγματα όπως κάποιους κανόνες τονισμού και βλέποντας κάποια κείμενα της Α γυμνασίου δυσκολεύτηκα να καταλάβω το νοημά τους.Με έχει πιάσει άγχος και απογοήτευση ότι δεν θα μπορέσω να αποδώσω πάνω σε αυτό ακόμη και αν κάτσω να διαβάσω μόνη μου.
  Θα ήθελα λοιπόν να ακούσω τη γνώμη ανθρώπων που ασχολούνται με τα ιδιαίτερα και ειδικά όσων έχουν αποφοιτήσει από το δικό μου τμήμα πως τα κατάφεραν, αν δυσκολεύτηκαν πολύ, αν τα ήξεραν ήδη πολύ καλά από τα σχολικά τους χρόνια κτλ.Δεν με πειράζει αν με θεωρήσετε ανεπαρκή, άλλωστε και εγώ το ίδιο με θεωρώ.Ξέρετε αν όλοι όσοι κάνουν μαθήματα ασχολούνται σίγουρα και με τα αρχαία ή υπάρχουν και άνθρωποι που κάνουν αποκλειστικά άλλα μαθήματα;
 
Τίτλος: Απ: Ανεπάρκεια στα ιδιαίτερα
Αποστολή από: DaphneP στις Οκτώβριος 23, 2015, 12:10:29 μμ
Μαιρη καλημερα!
Αν και ειμαι Φυσικος και προφανως δεν κανω αρχαια, ειπα να σου απαντησω μηπως και σε ξε-αγχωσω λιγακι.
Εγω στα ιδιαιτερα μου κανω Φυσικη και Μαθηματικα. Παρολο που και τα δυο τα κατεχω επαρκως λογω του πτυχιου μου, καθε φορα που αναλαμβανω καινουριο παιδι αλλα και πριν απο καθε μαθημα καθομαι και διαβαζω κανονικα!
Βλεπω τη θεωρια, λυνω τις ασκησεις, βρισκω καινουριες, φτιαχνω τεστακια... Νομιζω οτι για να φτασεις σ ενα επιπεδο οπου το μαθημα σε καθε ταξη να σου βγαινει αβιαστα, πρεπει να λιωσεις πολλα παντελονια για να διαβασεις παλι οπως ησουνα μαθητρια!
Και φυσικα πολλα πραγματα που διδασκονται στο σχολειο τα εχω ξεχασει. Ασε που αλλαξαν και τα βιβλια απο τοτε που ημουνα εγω Γυμνασιο και Λυκειο.
Οποτε μην τρελαινεσαι πολυ...Απλα παρε αποφαση οτι σε περιμενει κι εσενα διαβασμα και ολα θα πανε μια χαρα.
Ο μαθηματικος μας στο Λυκειο μας ελεγε οτι για να μαθουμε καλα κατι πρεπει να ξαναλυσουμε τα λυμενα. Σοφη κουβεντα!
Τίτλος: Απ: Ανεπάρκεια στα ιδιαίτερα
Αποστολή από: erietta στις Οκτώβριος 23, 2015, 12:58:48 μμ
mary, το πρόβλημα που σε απασχολεί μας απασχολεί όλους μας. Είναι αλήθεια ότι οι απόφοιτοι του Ιστορικού-Αρχαιολογικού δυσκολεύονται στ' Αρχαία και στα Λατινικά. Οι απόφοιτοι του Φιλολογικού δυσκολεύονται στην ιστορία κ.ο.κ. Α, και σε ό,τι αφορά τα ιδιαίτερα: Αν είσαι δυνατή στην Έκθεση θα σου έλεγα να εστιάσεις σε αυτό. Μην ξεχνάς ότι όλοι οι μαθητές θέλουν φροντιστήριο στην Έκθεση, ενώ πολύ λιγότεροι στα Αρχαία.
Τίτλος: Απ: Ανεπάρκεια στα ιδιαίτερα
Αποστολή από: elranna στις Οκτώβριος 23, 2015, 01:56:57 μμ
Ως απόφοιτος του ίδιου ακριβώς τμήματος, έχω να μοιραστώ τα εξής:

Στην αρχή, με τρόμαζαν και εμένα τα αρχαία πάρα πολύ και αισθανόμουν ακριβώς την ίδια ανεπάρκεια. Το πρώτο ιδιαίτερο που έκανα ευτυχώς ήταν ένα παιδάκι α' γυμνασίου, οπότε σιγά σιγά άρχισα να ξαναστήνω τη γραμματική από την αρχή. Χρειάστηκε πολύ διάβασμα και είχα το μόνιμο άγχος μήπως με ρωτήσει κάτι που δεν ξέρω. Και πάντα, μα πάντα, πήγαινα απολύτως προετοιμασμένη για μάθημα, μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας (που οι περισσότερες τελικά ήταν εντελώς άχρηστες, αλλά σίγουρα βοηθούσαν τη δική μου αυτοπεποίθηση). Υπομονή και επιμονή και γίνεται.

Γενικά, οι φιλόλογοι δεν ασχολούμαστε με όλα τα αντικείμενα της κατεύθυνσης. Συνήθως υπάρχουν οι "κλασικοί", που προτιμούν τα αρχαία και τα λατινικά και αυτοί που προτιμούν ιστορία και γλώσσα, χωρίς να αποκλείονται και άλλοι συνδυασμοί. (Η λογοτεχνία από φέτος δεν εξετάζεται πανελλαδικά). Σε καμία περίπτωση μη θεωρήσεις ότι η ιστορία και η γλώσσα χρειάζονται λιγότερη προετοιμασία και επάρκεια. Όλα τα μαθήματα χρειάζονται φοβερή προσωπική δουλειά και προετοιμασία, ειδικά η έκθεση, που ως αντικείμενο είναι χαώδες από μόνο του και χρειάζεται φοβερή οργάνωση ώστε να καταλάβει ο μαθητής τι ακριβώς διδάσκεται κάθε φορά. Γενικά, είναι μεγάλη ευθύνη και απαιτείται συνέπεια και καλή γνώση του αντικειμένου.

Επίσης, πάντα μα πάντα, πριν ξεκινήσεις οτιδήποτε, φρόντισε να δεις την ύλη του μαθήματος. Υπάρχουν αλλαγές, πολλές φορές μεγάλες, από χρονιά σε χρονιά, σε όλες τις τάξεις. Έχουμε δει περιπτώσεις μαθητών να έρχονται στο σχολείο, ακόμα και Γ' λυκείου, με διδαγμένα κεφάλαια τα οποία δεν είναι στην εξεταστέα ύλη!  :o Και δε μας πιστεύουν κιόλας ότι είναι εκτός ύλης! 

Καλή τύχη, σε ό,τι και να κάνεις. Να ξέρεις ότι το πανεπιστήμιο μόνο βάσεις θα σου δώσει. Από εκεί και πέρα, όλα τα υπόλοιπα είναι θέμα προσωπικής δουλειάς... και πάντα χρειάζεται μεράκι και πολλή αγάπη! Αυτό που αγαπάς σίγουρα θα το κάνεις καλά  ;)
Τίτλος: Απ: Ανεπάρκεια στα ιδιαίτερα
Αποστολή από: mary1993 στις Οκτώβριος 24, 2015, 07:51:04 μμ
Σας ευχαριστώ όλους για τις συμβουλές!

 Όσο αφορά την έκθεση γενικά ήμουν πολύ καλή αλλά και πάλι φοβάμαι λίγο τα γραμματικά φαινόμενα.Γενικά τα πάντα με τρομάζουν.Πιο πολύ με ανησυχεί πως ακριβώς θα διδάξω κάτι, αν θα είναι ο σωστός τρόπος, πως πρέπει να δείξω την μετάφραση, αν στην αρχή κάνει να κουβαλάω βοήθημα ή την γραμματική κτλ.Γενικά έχει να κάνει μάλλον με τον χαρακτήρα μου, θέλω να είμαι σωστή δεν θέλω να πάρω κανέναν στο λαιμό μου και αυτό με πανικοβάλει.Απορώ με φοιτητές που αναλαμβάνουν μαθήματα, θαυμάζω το θάρρος τους αλλά και την ικανότητα που ίσως έχουν πάνω σε ένα θέμα που εγώ μπορεί να μην κατακτήσω ποτέ.
 
@elranna γενικά μου αρέσουν τα μαθήματα της θεωρητικής αλλά τα αρχαία πάντα λίγο τα φοβόμουν.Δεν ξέρω αν μου αρέσουν τα ιδιαίτερα δεν το έχω κάνει ποτέ αλλά φοβάμαι τι θα γίνει σε περίπτωση που δεν με γεμίζουν.Όλοι το βρίσκουν γενικά κάτι απλό και εύκολο μόνο σε μένα φαίνεται πολύ μεγάλη ευθύνη.Με απογοητεύει βέβαια και η σημερινή κατάσταση που είναι γενικά πολύ δύσκολο να βρεις και αν τελικά βρεις θα είναι για πέντε ευρώ στην καλύτερη των περιπτώσεων.Με όλα αυτά που γίνονται πως να έχω ελπίδα ότι θα τα καταφέρω;