Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: anemoni στις Δεκεμβρίου 02, 2015, 03:14:10 pm
-
Ξερει καποιος το μέγιστο πλήθος παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, συναισθηματικά πρόβληματα και προβλήματα συμπεριφοράς που μπορεί να υπάρχει σε κλασσικό τμήμα νηπιαγωγείου;;
ρωτώ για μία περίπτωση που σε τμήμα με 12 παιδιά, τα 4 έχουν σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς (τα 3 με "ελαφριά" μορφή αυτισμού, το 1 το έχει πάει η πρόνοια στο ορφανοτροφείο) και το 1 με βαρύ αυτισμό. Είναι 5 παιδιά με θέματα, και 7 παιδιά τυπικής ανάπτυξης, σχεδόν 1-1 η αναλογία τους! Στο τμήμα είναι ΜΟΝΟ 2 εκαπιδευτικοί, που διαμαρτύρονται μεν, αλλά οι πιστώσεις δεν αρκούν...
κάποια νομοθεσία που να τα διευκρινίζει αυτά;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
-
Όπως αναφέρει ή Χιουρεα στη σελίδα της( http://www.chiourea.gr/2013/09/blog-post_2857.html), σε μια τάξη δεν μπορούν να είναι περισσότεροι από 3, και όταν έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός των μαθητών σε ένα τμήμα, τότε για κάθε μαθητή με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ο αριθμός των μαθητών της τάξης μειώνεται κατά 3.
Προσοχή όμως στην ορολογία! Μέχρι 3 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες! Αυτό σημαίνει δυσλεξία, δυσορθογραφια, δυσαναγνωσια ή δυσαριθμησια. Όχι κάτι άλλο.
Με βάση αυτό, δεν μπορείτε να κάνετε κάτι. Αν θεωρήσουμε όλα τα παιδιά διαγνωσμενα (δεν διευκρινιζεις αν υπάρχουν διαγνώσεις ΚΕΔΔΥ ή ιατροπαιδαγωγικων), τότε από τον μέγιστο αριθμό των 25 παιδιών, πρέπει να είναι στην τάξη μέχρι 15 παιδιά (10 τυπικής ανάπτυξης και 5 με ειδικές ανάγκες).
Υ.Γ. Αν μπορείς άλλαξε τον τίτλο καθώς και την ορολογία που χρησιμοποιείς. Δεν είναι σωστός ο όρος "ειδικές ικανότητες" ούτε και τα "προχωρημενος αυτισμός" και "συμβατικά παιδιά", αλλά " ειδικές ανάγκες", "βαρύς αυτισμός" και "παιδιά τυπικής ανάπτυξης" ή "παιδιά χωρίς ειδικές ανάγκες".
-
Νομίζω ότι δεν ισχύει μόνο για δυσλεξία, δυσορθογραφία κλπ ο νόμος. Αναφέρεται σε μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και διαταραχές του φάσματος του αυτισμού μεταξύ άλλων. Το θέμα είναι ποιος έχει κάνει τις διαγνώσεις... Το ΚΕΔΔΥ ή οι εκπαιδευτικοί?
-
Είναι διαγνώσεις ΚΕΔΔΥ, όλα. Το ΚΕΔΔΥ τα στέλνει στα νηπιαγωγεία με τμήματα ένταξης. Στα νηπιαγωγεία, τα παιδιά της ένταξης είναι ταυτόχρονα όλες τις ώρες με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Δυστυχώς, από ό,τι καταλαβαίνω, τα βάζουν όπως να ΄ναι, αρκεί να μην χρειαστούν επί πλέον πιστώσεις... οι νηπιαγωγοί έχουν θέσει το θέμα και στο σύμβουλο, και στο ΚΕΔΔΥ, και έχουν ραντεβού και με τον προϊστάμενο από βδομάδα.
Εμμάκι, ευχαριστώ για την ορολογία, ό,τι μπορέσω θα διορθώσω.
Ευχαριστώ και πάλι για τις απαντήσεις. Η οποιαδήποτε πληροφορία είναι βοηθητική!
-
Προσοχή όμως στην ορολογία! Μέχρι 3 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες! Αυτό σημαίνει δυσλεξία, δυσορθογραφια, δυσαναγνωσια ή δυσαριθμησια. Όχι κάτι άλλο.
Γίνεται διάγνωση δυσορθογραφιας, δυσαναγνωσιας, δυσαριθμησιας σε νήπια;
-
Προσοχή όμως στην ορολογία! Μέχρι 3 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες! Αυτό σημαίνει δυσλεξία, δυσορθογραφια, δυσαναγνωσια ή δυσαριθμησια. Όχι κάτι άλλο.
και όταν λες "όχι κάτι άλλο", ενώ τα παιδιά έχουν κάτι άλλο, τι σημαίνει αυτό; ότι μπορούν να είναι μέχρι 3 με δυσλεξία, αλλά όσα να είναι με ελαφρύ αυτισμό και συναισθηματικά προβλήματα; υπάρχει άλλη πρόβλεψη για το πλήθος των παιδιών τότε; ή δεν υπάρχει καθόλου;
-
Νομίζω ότι δεν ισχύει μόνο για δυσλεξία, δυσορθογραφία κλπ ο νόμος. Αναφέρεται σε μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και διαταραχές του φάσματος του αυτισμού μεταξύ άλλων.
Το νομικό πλαίσιο για το μέγιστο αριθμό είναι ξεκάθαρο
102357/Γ6/1.10.2002 Υπουργικήαπόφαση, ΦΕΚ 1319/τ.
-
Είναι διαγνώσεις ΚΕΔΔΥ, όλα. Το ΚΕΔΔΥ τα στέλνει στα νηπιαγωγεία με τμήματα ένταξης. Στα νηπιαγωγεία, τα παιδιά της ένταξης είναι ταυτόχρονα όλες τις ώρες με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Δυστυχώς, από ό,τι καταλαβαίνω, τα βάζουν όπως να ΄ναι, αρκεί να μην χρειαστούν επί πλέον πιστώσεις... οι νηπιαγωγοί έχουν θέσει το θέμα και στο σύμβουλο, και στο ΚΕΔΔΥ, και έχουν ραντεβού και με τον προϊστάμενο από βδομάδα.
Εμμάκι, ευχαριστώ για την ορολογία, ό,τι μπορέσω θα διορθώσω.
Ευχαριστώ και πάλι για τις απαντήσεις. Η οποιαδήποτε πληροφορία είναι βοηθητική!
Γιατί είναι όλες τις ώρες με τα παιδιά της τυπικής ανάπτυξης;
Δεν μπαίνουν στο τμήμα ένταξης;
Κανονικά μπαίνουν κάποιες ώρες στο ΤΕ και τις υπόλοιπες είναι στη γενική τάξη
-
Γίνεται διάγνωση δυσορθογραφιας, δυσαναγνωσιας, δυσαριθμησιας σε νήπια;
Δεν γίνεται! Απλά το ανέφερα γιατί είναι το μόνο που αναφέρεται στο νομικό πλαίσιο
-
και όταν λες "όχι κάτι άλλο", ενώ τα παιδιά έχουν κάτι άλλο, τι σημαίνει αυτό; ότι μπορούν να είναι μέχρι 3 με δυσλεξία, αλλά όσα να είναι με ελαφρύ αυτισμό και συναισθηματικά προβλήματα; υπάρχει άλλη πρόβλεψη για το πλήθος των παιδιών τότε; ή δεν υπάρχει καθόλου;
Καμία άλλη πρόβλεψη, πέρα από τη μείωση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα.
-
emmaki, ευχαριστώ πολύ!
συγνώμη για τις απορίες, αλλά προσπαθώ να καταλάβω τι γίνεται.
Η νηπιαγωγός είπε ότι στο νηπιαγωγείο δεν είναι ξεχωριστά η ένταξη, είναι μόνο στο δημοτικό, και ότι είναι 2 εκ/κοί μέσα στην τάξη, που έχουν χωρίσει τα παιδιά με ειδικές εκ/κες ανάγκες, 2 η μία νηπιαγωγός, 2 η άλλη, έχουν μοιράσει και τα παιδιά τυικής εκπαίδευσης, και "πολέμάνε" να έρθει παράλληλη στο παιδάκι με το βαρύ αυτισμό (το 5ο παιδί με προβλήματα), που είναι μόλις 10 μέρες στο νήπιο.
δηλαδή θα έπρεπε να είναι όπως και στο δημοτικό, ξεχωριστά κάποιες ώρες στην ένταξη όλα τα παιδιά που είναι για ΤΕ, και μετά κάποια ώρα όλα μαζί;;; γιατί αλλα είπαν...