Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Αναστασια 76 στις Φεβρουαρίου 29, 2016, 03:29:40 pm
-
Καλησπέρα σας ,συνάδελφοι. Δεν ξέρω αν εχει ανοιχθεί ιδιο ή παρόμοιο θέμα.Δεν βρήκα κάτι σχετικό .
Στο σχολείο μας εχουμε το εξής πρόβλημα: Ενας δάσκαλος εχει καταφέρει ενα τμημα που 'φύσαγε' να τους κάνει 'μπαχαλακηδες'.Την προηγούμενη εβδομάδα τα παιδια (γ δημοτικου) κρέμονταν απο το παραθυρο της τάξης (β΄οροφος) και ο δασκαλος συνεχισε να κανει μάθημα. Μεσα στη τάξη γίνεται μονίμως μπάχαλο ,τους δίνει φωτοτυπίες τις οποίες τους τις λύνει ο ίδιος με αποτέλεσμα τα παιδια να δυσανασχετουν.Τεστακια αξιολόγησης δεν εχει κανει ποτέ. Συγγνωμη τους δινει τις φωτοτυπίες και τους τις λύνει στην ταξη ,αν δεν προλάβουν τοτε τους λέει τα υπόλοιπα σπίτι.Και πάμε και στην ιστορία...(πρώτη φορα φέτος) Τους δίνει φωτοτυπίες με το επόμενο μάθημα αν προλάβουν θα τις κάνουν μαζι αλλιως μονα τους στο σπίτι. Την ύλη του συγκεκριμενου φυλλαδίου την διδάσκει την επομενη φορα.Εγω προσωπικά τον επιασα και του μίλησα(η απαντηση ειναι οτι τα παιδια ειναι πολύ εξυπνα και βαριουνται γρηγορα μολις τελειωνουν τις ασκησεις ,γι αυτο τις κανω στον πίνακα ωστε να πηγαινουν ολα μαζι) οταν ο γίος μου ,υπάκουος και άριστος μαθητής, αρχισε να ξεσπά και να υποτιμά τον δάσκαλο του, να αρνειται να κανει τις ασκήσεις και τα γράμματα του ειναι δυσανάγνωστα.Τον ρώτησα γιατι αντιδρα ετσι και μου απάντησε οτι ετσι κι αλλιως ο δάσκαλος δεν ελέγχει ποτε τις ασκήσεις ή την αντιγραφη.Την Παρασκευη (και αυτο ηταν η αφορμή που σας γράφω) ενας συμμαθητής του γιού μου , είπε τον δάσκαλο μ@λ@κ@. η αντίδραση του δασκάλου ;;;; καμία...!!!! Τους ειπε απλα να συνεχίσουν το μάθημα.. Ως γονεις συναναστρεφομαστε μεταξυ μας, ρωτησαμε λοιπόν αλλους γονείς και δασκαλους για τον συγκεκριμένο η απαντηση ηταν...ωχ! σας λυπόμαστε... Ο διευθυντης το μόνο που κανει ειναι να μας λέει οτι κανει την δουλεια του βαση του υπουργειου.Κλειστα αυτια λοιπον.. Τα παιδια προηγούμενων τάξεων ειχαν πολλα κενα και καποιοι ευσυνειδητοι δάσκαλοι καταβάλλουν φιλότιμες προσπάθειες να τους τα καλύψουν.
Δεν θεωρώ σωστο να το τραβήξουμε το θέμα και να φτασουμε μεχρι Α'βαθμια γιατι γνωρίζω οτι ειναι δυσκολοι οι καιροι. Τι μπορουμε να κανουμε;; Α Ενημέρωση μας κανει μονο οταν παίρνουμε βαθμούς . Τωρα ξεκινα ο συλλογος γονεων τις διαδικασιες για να παει στην α-βαθμια ,με βρισκει αντιθετη αυτη η κίνηση γι πολλους λόγους... Τι προτείνετε ρε συναδελφοι ;
-
Θα ξεκινήσω λίγο από το τελευταίο. Ενημέρωση για την επίδοση έχει υποχρέωση να κάνει μόνο στους βαθμούς. Ενδιάμεσα όποιος γονιός ενδιαφέρεται έρχεται σε επαφή μαζί του και ρωτάει. Υποθέτω πως δεν έχει αρνηθεί να μιλήσει με κάποιον γονεά που τον ρώτησε, σωστά;
Τι να κάνετε. Εάν είσαστε πολλοί, δηλαδή η πλειοψηφία των γονέων των παιδιών της τάξης, τότε ξεκινάτε, είτε ως ομάδα, είτε με την υποστήριξη του συλλόγου γονέων, να ζητήσετε από τον ίδιο (με ενημέρωση του διευθυντή) να γίνει μία συνάντηση μεταξύ σας για να του εκθέσετε τους προβληματισμούς σας. Προσπαθήστε στη συνάντηση αυτή να είναι παρών και ο σύμβουλος των δασκάλων. Η συνάντηση θα έχει νόημα μόνο εάν παραστούν οι περισσότεροι γονείς. Εν συνεχεία, εάν δεν υπάρξει αποδεκτή λύση, τότε πρέπει να απευθυνθείτε στην Αθμια. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Ή θα παραδεχτεί ο εκπαιδευτικός τις αδυναμίες του (εφόσον υπάρχουν) και να τις διορθώσει ή θα πρέπει να κάνετε έγγραφη αναφορά.
-
ολοι οι γονεις ειμαστε μαζι σ αυτο (17 παιδια ειναι). Ο δάσκαλος δεν θελει να μας δει ολους μαζι .Του το ειχαμε προτεινει πριν το τριμηνο και αρνηθηκε . Μετα την αρνηση του δεν μπορεις να κανεις κατι... με το ζορι δεν γινεται τιποτα.
θα το προσπαθησουμε με το συμβουλο ...
-
Εκτός από το περιστατικό με το παιδάκι που κρέμονταν από το παράθυρο και ο δάσκαλος δεν έκανε κάτι, αν φυσικά ισχύει, όλα τα υπόλοιπα θα έλεγα ότι είναι "ευθυγραμμισμένα" με το σημερινό επίπεδο του δημόσιου σχολείου... Καλωσήρθες...
Άσε που στην πρωτοβάθμια, δεν νομίζω να σας λάβει σοβαρά κανείς με επιχειρήματα του τύπου "κουτσομπολεύουμε με τις άλλες μανούλες και αποφασίσαμε ότι δεν μας αρέσει ο δάσκαλος" ή πως το παιδάκι είπε τον δάσκαλο "μαλάκα", άρα φταίει ο δάσκαλος και όχι ότι το παιδί ακούει ενδεχομένως τη μάνα του, στο σπίτι, να αποκαλεί έτσι τον πατέρα του 100 φορές τη μέρα... :-X
-
Εκτός από το περιστατικό με το παιδάκι που κρέμονταν από το παράθυρο και ο δάσκαλος δεν έκανε κάτι, αν φυσικά ισχύει, όλα τα υπόλοιπα θα έλεγα ότι είναι "ευθυγραμμισμένα" με το σημερινό επίπεδο του δημόσιου σχολείου... Καλωσήρθες...
Άσε που στην πρωτοβάθμια, δεν νομίζω να σας λάβει σοβαρά κανείς με επιχειρήματα του τύπου "κουτσομπολεύουμε με τις άλλες μανούλες και αποφασίσαμε ότι δεν μας αρέσει ο δάσκαλος" ή πως το παιδάκι είπε τον δάσκαλο "μαλάκα", άρα φταίει ο δάσκαλος και όχι ότι το παιδί ακούει ενδεχομένως τη μάνα του, στο σπίτι, να αποκαλεί έτσι τον πατέρα του 100 φορές τη μέρα... :-X
Λογικά δεν έχεις πάει σε δημοτικό για να τα λες αυτα!πιο πιθανό είναι να γίνονται στη δευτεροβάθμια όπου ο καθηγητης μπαίνει 1 ωρα τη μέρα παρά στο δημοτικο που ο δασκαλός του έχει τουλάχιστον 4 ωρες. Το κοτσομπολιό που κολλάει; υπάρχει κ ο συλλογος γονέων και άλλωστε ειναι κακο 3-4 μανάδες που κάνουν παρεα να μιλησουν για το δασκαλο κ για την τάξη;
Τι πάει να πει δεν θέλει να μας δει όλους μαζι; Κανονίστε να μαζευτείτε όλοι μαζί όταν σχολάνε τα παιδιά και να το συζητήσετε όλοι μαζί! Ακόμα και αν σας δεχτεί έναν έναν μέσα στη τάξη θα ακουσει τα ίδια παράπονα όλα μαζι που κάτι είναι σε σχέση με το να ακουει 1 τη βδομάδα!
-
Το ότι οι γονείς είναι απογοητευμενοι από έναν δάσκαλο που φαίνεται αδιαφορος ή ανικανος να επιβληθεί στην τάξη το καταλαβαίνω, είναι αυτονόητο. Η αγωνία για το τι μαθαίνουν τα παιδιά είναι επίσης λογική. Οι γονείς και μάλιστα όταν οι ίδιοι είναι εκπαιδευτικοι μπορούν να διακρινουν ότι υπάρχει πρόβλημα.
Προσωπικά με προβληματιζει ιδιαίτερα η στάση των παιδιών. Δεν θα περίμενε κανείς να είναι σε θέση να καταλάβουν ότι κάτι δεν πάει καλά με τον δασκαλο που δεν τα μαλωσε ή που δεν τους βάζει πολύ δουλειά για το σπίτι. Αναρωτιέμαι γιατί τα παιδιά εκδήλωνουν θυμό και εχθροτητα . Όπως επίσης τι είναι αυτό που τα έκανε να χάσουν εντελώς τον σεβασμό τους απέναντι του.
-
Προσωπικά με προβληματιζει ιδιαίτερα η στάση των παιδιών. Δεν θα περίμενε κανείς να είναι σε θέση να καταλάβουν ότι κάτι δεν πάει καλά με τον δασκαλο που δεν τα μαλωσε ή που δεν τους βάζει πολύ δουλειά για το σπίτι. Αναρωτιέμαι γιατί τα παιδιά εκδήλωνουν θυμό και εχθροτητα . Όπως επίσης τι είναι αυτό που τα έκανε να χάσουν εντελώς τον σεβασμό τους απέναντι του.
Μα είναι ποτέ δυνατον; Τα παιδιά αφορά αμεσα η συμπεριφορα του δασκάλου, πώς ειναι δυνατον να μην την καταλαβουν; το πρόβλημα θα ηταν να μην την καταλάβαιναν. Εδώ υπάρχουν δύσκολα παιδιά από 2 χρονών στην Γ δημοτικου είναι δυνατον να μην υπάρχουν δυσκολοι, αγενεις μαθητές; Ο δασκαλος τους έχει αφήσει λάσκα και δεν έχουν καμια συνεπεια τα λεγομενα του με τις πραξεις του. Οπότε οι δύσκολοι και "κακοι" μαθητές που μπορεί να μην έχουν καμία βοήθεια στο σπίτι για ποιο λόγο να κάνουν τα μαθηματα τους και να καθισουν ήσυχοι;
-
Ναι, τα παιδιά όταν βρίσκουν "λασκα" το εκμεταλευονται. Αλλά.. δεν θυμωνουν. Έχουν συνήθως πολύ καλό ένστικτο για τους ανθρώπους γιαυτό και είναι σημαντικό να προσέχουμε και να αναλυουμε τη στάση τους
-
Αυτό που είχα ακούσει παλιά είναι ότι, ο σύμβουλος αν έχει παράπονα από 1-2 γονείς θα τα αντιμετωπίσει με δυσπιστία (όχι ότι δεν θα ασχοληθεί). Αν όμως έχει μαζικά παράπονα (π.χ. από όλους τους γονείς της τάξης) θα ασχοληθεί άμεσα και ο δάσκαλος σχεδόν σίγουρα θα βρεθεί σε ολοήμερο.
Και θα συμφωνήσω με τη ramiana ότι αυτό σίγουρα δεν είναι εικόνα δημοτικού σχολείου, τουλάχιστον όχι σε δάσκαλο τάξης που έχει τα παιδιά 20+ ώρες την εβδομάδα.
Και ειδικά αφού τίθεται και θέμα ασφάλειας παιδιών δεν νομίζω ότι πρέπει να το αφήσετε έτσι.
-
Ναι, τα παιδιά όταν βρίσκουν "λασκα" το εκμεταλευονται. Αλλά.. δεν θυμωνουν. Έχουν συνήθως πολύ καλό ένστικτο για τους ανθρώπους γιαυτό και είναι σημαντικό να προσέχουμε και να αναλυουμε τη στάση τους
τι εννοείς δε θυμώνουν;μα δεν είπε κάπου κάτι για θυμό...
-
οταν ο γίος μου ,υπάκουος και άριστος μαθητής, αρχισε να ξεσπά και να υποτιμά τον δάσκαλο του, να αρνειται να κανει τις ασκήσεις και τα γράμματα του ειναι δυσανάγνωστα.Τον ρώτησα γιατι αντιδρα ετσι και μου απάντησε οτι ετσι κι αλλιως ο δάσκαλος δεν ελέγχει ποτε τις ασκήσεις ή την αντιγραφη.Την Παρασκευη (και αυτο ηταν η αφορμή που σας γράφω) ενας συμμαθητής του γιού μου , είπε τον δάσκαλο μ@λ@κ@.
-
Απλά αυτό δεν το μεταφραζω ως θυμό αλλά μια αντιδραστικότητα στα ανυπαρκτα όρια. Ο άλλος μαθητής που τον έβρισε μπορεί γενικά να ήταν αθυρόστομος οπότε βρηκε πατημα και έγινε χειρότερος...
Τελικά τι κάνατε με την περίπτωση Αναστασία76;
-
Το γεγονός οτι ενδιαφερομαστε για το τι γινεται στο σχολειο που περναει το παιδι μας πολλες ωρες ,δεν σημαινει κουτσομπολιο..νομιζω κιολας...Οσο για τις..."καλες" κουβεντούλες που λενε... δεν χρειαζετε να αποκαλει η μαμα τον μπαμπα για να το ακουσει... πηγαινε μια βολτα σε ενα δημοτικο και ακου τα μεγαλυτερα αγορια πως μιλανε.Η κριτικη λοιπον για να ειναι σωστη θελει σκεψη κοπελια αλλιως ειναι ασχετη...
Στο θεμα μας..Την Δευτερα ηρθε ο συμβουλος εννοειται οτι τα παιδια στην ταξη ηταν οπως καθε μερα (μιλουσαν μεταξυ τους , σηκωνονταν εκοβαν βολτες και ανταλλασαν χαρτακια ,αυτα με τους ποδοσφαιριστες...)Την επομενη μερα ο δασκαλος μας , διορθωσε για πρωτη φορα φετος μια φωτοτυπια που τους ειχε δωσει και....τους εξετασε στο μαθημα της ιστοριας και τους εβαλε και ερωτηση για το σπιτι...Τι αλλο θελουμε ειμαστε ευτυχισμενες...Τα δε παιδια βγαινοντας ολα με ενα στομα μια φωνη μας ελεγαν οτι ο κυριος τους εβαλε ασκηση στην ιστορια...
Στο σπιτι ρωτησα τον γιο μου πως ηταν τα πραγματα στη ταξη...και μου απαντησε με ενθουσιασμο ησυχα μαμα καναμε μαθημα ,μονο ο αλεξ (ενας συμμαθητης τους σχετικα ζωηρος με οικογενειακα θεματα...κλπ)εκανε λιγο φασαρια αλλα δεν του διναμε σημασια..Τοτε λοιπον ειπα στο γιο μου ποιος ηταν ο κυριος που ειχε ερθει την προηγουμενη μερα...μετα απο λιγες στιγμες σιωπης μου λεει .." οχι να χασει τη δουλεια του ρε μαμα...κριμα ειναι...
Τα ιδια παιδια ηταν μαζι και περυσι ολα τους εξυπνα με γονεις που συνεργαζονταν με την δασκαλα την περσυνη(ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ η γυναικα δεν το συζητω)ειχε βρει τον τροπο να τα χουλανδριζει οσο για το λεξιλογιο τους σαν μιμοι που ηταν ελεγαν κατι τις αλλα ειχαν και τις αναλογες συνεπειες ,κατι που δεν γινεται τωρα. Οταν γινεται κατι τωρα τον ρωταω τον δικο μου, το ειπατε στο κυριο; - ναι , αλλα δεν εκανε τιποτα. ειναι η απαντηση..Αρα τα παιδια με αυτη την αδιαφορια που εισπραττουν λογικο ειναι να εκμηδενιζουν το δασκαλο. Τελος παντων μεχρι στιγμης αυτη τη βδομαδα επικρατει μια σχετικη ηρεμια μες τη ταξη και ο δασκαλος μαλλον πρεπει να μιλησε και με τον διευθυντη (ο οποιος μας ειπε να μην παμε να του μιλησουμε ολοι μαζι γιατι θα του τον ταραξουμε...αυτολεξι στα το μετεφερα)...
Α! απ οτι εμαθα στον συγκεκριμενο ειχε γινει καταγγελια στη α -βαθμια πριν 2 χρονια απο εναν γονεα επειδη χτυπησε το παιδι και θεωρησε οτι ηταν εκεινος υπευθυνος(δεν ξερω αν αληθευει η οχι ουτε ομως θα στηριχθω σ αυτο ...εγω κρινω βασει αυτων που βλεπω )Οσο για τα παραθυρα κινηθηκε ο συλλογος μαζι με τον διευθυντη μπας και καταφερουν να βαλουν καγκελα σε ολο τον δευτερο οροφο.. Αυτα για οτιδηποτε νεωτερο θα επανελθω.Καλημέρα σας
-
Το ότι οι γονείς είναι απογοητευμενοι από έναν δάσκαλο που φαίνεται αδιαφορος ή ανικανος να επιβληθεί στην τάξη το καταλαβαίνω, είναι αυτονόητο. Η αγωνία για το τι μαθαίνουν τα παιδιά είναι επίσης λογική. Οι γονείς και μάλιστα όταν οι ίδιοι είναι εκπαιδευτικοι μπορούν να διακρινουν ότι υπάρχει πρόβλημα.
Προσωπικά με προβληματιζει ιδιαίτερα η στάση των παιδιών. Δεν θα περίμενε κανείς να είναι σε θέση να καταλάβουν ότι κάτι δεν πάει καλά με τον δασκαλο που δεν τα μαλωσε ή που δεν τους βάζει πολύ δουλειά για το σπίτι. Αναρωτιέμαι γιατί τα παιδιά εκδήλωνουν θυμό και εχθροτητα . Όπως επίσης τι είναι αυτό που τα έκανε να χάσουν εντελώς τον σεβασμό τους απέναντι του.
Τα πρωτα 2 χρονια ειχαν μια παρα πολυ καλη δασκαλα ,αυστηρη οταν επρεπε αλλα τους μαθαινε πραγματα ,ηξερε να τους κρατα το ενδιαφερον.τωρα βλεπουν μια χαλαροτητα που την εκλαμβανουν σαν αδιαφορια.Μη ξεχνας οτι τα παιδια ειναι ανταγωνιστηκα μεταξυ τους οταν λοιπον τους δινει τις φωτοτυπιες και τους λεει γραφτε τις απαντησεις απο τον πινακα ειναι λογικο να μη τους αρεσει,γιτι δεν τα αφηνει να τις λυσουν μονα τους και μετα να γραψει τις σωστες απαντησεις στον πινακα ωστε να τις διορθωσουν μονα τους; παλαιοτερα τον ειχαν στο ολοημερο αλλα δυστυχως τον βγαλαν απο κει... δυο μηνες εμειναν ακομα (καντε υπομονη μας ειπε ο διευθυντης μας ) ο συγκεκριμενος δεν παιρνει δυο χρονιες την ιδια ταξη αλι στα επομενα παιδια...(περυσι ειχε την πρωτη ,το ιδιο γινοταν μονο που τα παιδια δεν εβριζαν ,φιλη μου ειχε τη μικρη της εκει γι αυτο το ξερω σιγουρα.
-
μπορεί να είναι έτσι όπως γράφονται αλλά μπορεί και να μην είναι
απλά ως υπενθύμιση του αυτονόητου
-
Σε σχολειο που ημουν,μουσικος,αφηνε τα παιδια την ωρα του μαθηματος να κρεμονται απο τα παραθυρα.Ειχε προβλημα σε ολα τα σχολεια που πηγαινε.Η Διευθυντρια το ηξερε,του εκανε συστασεις αλλα τιποτα.Του ειχαν σπασει τα παιδια και την κιθαρα.
Τα παιδια σημερα δεν ειναι οπως παλια,οταν πηγαιναμε εμεις δημοτικο,βγαζουν γλωσσα,δεν σεβονται-οχι ολα- και ο δασκαλος πρεπει να ειναι αποφασιστικος.Ειχα συναδερφισσες ειδικοτητας-που ειμαι και εγω- που μιλαγαν σε μαθητες Στ σαν να ηταν μπεμπηδες του νηπιαγωγειου,γελοιοτητες δηλαδη.Πως να σε σεβαστει ενα παιδι;Ενα παιδι αποζητα παντα τα ορια απο μονο του,εκτος απο ακραιες περιπτωσεις.
Εχει χαθει η μπαλα.Ας αφησουμε τα Παιδαγωγικα του ΑΣΕΠ,με τις ''παυσεις''οταν οι μαθητες κανουν φασαρια και αλλες βλακειες και ας κανουμε το μαθημα σφιχτοδεμενο,χωρις κενα,με πλανο απο πριν και με αμεση επεμβαση σε περιστατικα που αν δεν τα αντιμετωπισεις απο την αρχη,σου κανουν την ταξη μπαχαλο.Ο Διευθυντης δε παιζει σημαντικοτατο ρολο σε ολα αυτα.
Ειδικα στη Γ Δημοτικου,και δασκαλος,κατι δεν παει καθολου καλα.Μπορει να εχει διαφορα προσωπικα θεματα που τον απορροφουν,αλλα αυτα μολις κλεινει η πορτα τα αφηνουμε απ εξω.
-
@ spiritus asper
Εχεις απόλυτο δίκιο...επίσης σοβαρό ρόλο παίζει και η οικογένεια. ....Έγινα αυτήκοος μάρτυς σε καφετέρια...( μάλλον δεν είχαν αντιληφθεί την παρουσία μου ή δεν με γνώριζαν) της σκηνής που γονείς παρουσία των παιδιών τους λοιδορούσαν τους δασκάλους τους. Δεν ήμουν μόνος και οι υπόλοιποι της παρέας απέτρεψαν την παρέμβαση μου φοβούμενοι επεισόδιο.
Επίσης πολλές φορές οι μαθητές μεταφέρουν με διαφορετικό τρόπο τα γεγονότα στην οικογένεια τους.
Εγω τους δήλωσα πως προτιμώ να με πείτε αυστηρό παρά να κάνετε ο,τι θέλετε και να μην σέβεστε τον χώρο του σχολείου και τους συμμαθητές σας. Επιβάλλεται να καταλάβουν πως ο σεβασμός είναι απαραίτητος και ότι πρέπει να υπάρχει ένας κανονισμός συμπεριφοράς στο σχολείο και στην τάξη...διαφορετικά θα μας πουν και μ@@@ς..!!!
-
Ετσι ακριβως.Μου εχει συμβει να μου ζητα το λογο νευριασμενα, μαμα γιατι στο γ τριμηνο εκανα το 10ρι 9ρι και θα εχανε τη σημαια.Κανονικα 7 επρεπε να παρει και πολυ της,αλλα δουλευα πρωτη χρονια στο σχολειο,απειρη.
https://www.alfavita.gr/arthron/gonios-paroysia-dikigoroy-zita-logo-apo-ton-kathigiti-gia-toys-vathmoys-toy-paidioy-toy