Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων => Μήνυμα ξεκίνησε από: lxmix στις Ιουλίου 16, 2016, 02:47:37 pm
-
Μετά την μείωση των ωρών στα αρχαία ελληνικά, έχω αυτή την απορία. Πώς είναι να είσαι φιλόλογος σήμερα;
Με την εκθετική αύξηση της τεχνολογίας, προσωπικά θα ένιωθα ότι ανήκω σε μουσείο.
-
Συμφωνώ μαζί σου αν και νομίζω ότι το πας γυρεύοντας να ακούσεις ΤΟ κράξιμο.
-
Η λογοτεχνία δεν ενδιαφέρει τον περισσότερο κόσμο, δυστυχώς. Από αυτήν την άποψη σίγουρα φαίνεσαι γραφικός.
Από την άλλη, υπάρχει το μεγάλο ατού της αρχαιότητας, που στα μάτια πολλών αδαών (και μη) δίνει κύρος. Αν είσαι φιλόλογος, θα σε θεωρούν μέγα γνώστη οποιουδήποτε αρχαίου θέματος, θα έχουν την απαίτηση να κατέχεις τα πάντα από μυθολογία, αρχιτεκτονική, πολεμική ιστορία, οτιδήποτε γενικά εξάπτει το εθνικό φρόνημα. Εννοείται ότι θα αδιαφορήσουν πλήρως αν γνωρίζεις φιλοσοφία ή αρχαίο δράμα, αυτά είναι απλώς για να επιβεβαιώνουμε πόσο γ@μ@τοι ήταν οι αρχαίοι πρόγονοί μας.
Υπάρχει ακόμη και το αγαπημένο σπορ της κινδυνολογίας για τη γλώσσα που χάνεται και τα σχετικά. Και αυτό μπορεί να σου δώσει κύρος.
Με δυο λόγια, το να είσαι φιλόλογος κεντρίζει το ενδιαφέρον για τους λάθος λόγους και σε φέρνει σε αμηχανία.
Στον χώρο του σχολείου τώρα, δεν νομίζω ότι οι φιλόλογοι έχουν πληγεί περισσότερο από άλλους επιστημονικούς κλάδους. Δες τι γίνεται με τη βιολογία και τη γεωγραφία για παράδειγμα. Οι μαθητές του γυμνασίου έτσι κι αλλιώς όλα τα μαθήματα τα θεωρούν εξίσου άχρηστα για την καθημερινότητά τους. Έχεις όμως το πλεονέκτημα των κειμένων, της οδύσσειας και της ιλιάδας, που μπορεί να τους τραβήξουν την προσοχή. Στο λύκειο έτσι κι αλλιώς λίγοι ενδιαφέρονται για τον θεωρητικό κλάδο, αλλά αυτό το ξέρουμε εδώ και χρόνια. Οπότε δεν νομίζω ότι έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με το παρελθόν.
-
Καλησπέρα 😊.Δύσκολα τα πράγματα για τον κλάδο των φιλολόγων. Οσοι είναι μόνιμοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία είναι σε καλύτερη μοίρα από τους υπόλοιπους. Εργάζονται πάνω στις σπουδές τους ☺και βρίσκονται σε αλληλεπίδραση με τους μαθητές.
-
Αν και δύσκολο το μέλλον των φιλολόγων για τους νέους, δεν είναι και τραγικό. Απλά παντού χρειάζεται προσπάθεια. Άλλωστε όλα τα επαγγέλματα είναι πλέον κορεσμένα.
-
Αν και δύσκολο το μέλλον των φιλολόγων για τους νέους, δεν είναι και τραγικό. Απλά παντού χρειάζεται προσπάθεια. Άλλωστε όλα τα επαγγέλματα είναι πλέον κορεσμένα.
Δίκιο έχετε. Απλά από την άλλη υπάρχουν επαγγέλματα που δεν έχουν ανεργία και έχουν καλύτερες απολαβές από την αμοιβή του νέου φιλολογου. Ενδεικτικά να αναφέρω : λογοθεραπευτης, φυσικοθεραπευτης, εργοθεραπευτης, νηπιαγωγός ειδικής αγωγής (σαφώς θα υπάρχουν και άλλα) απλά εγώ για αυτά γνωρίζω. Ο νέος πτυχιούχος με μηδενική προϋπηρεσία από τα επαγγέλματα που ανέφερα βρίσκει πιο εύκολα εργασία από το νέο φιλόλογο και με καλύτερα χρήματα. Επιπλέον, υπάρχουν σχολές όπως οι παραπάνω όπου οι εργοδότες δεν είναι δύσπιστοι με τα προγράμματα σπουδών που παρακολούθησαν οι φοιτητές. Με αλλά λόγια, επειδή σπουδαζω εργοθεραπεια οι κλινικές ασκήσεις 1&2 (που αντιστοιχούν σε 12 ώρες /7μαδα επί 1 ακαδημαϊκό έτος και όπου ο φοιτητής παρακολουθεί τον επαγγελματία εργοθεραπευτη, θέτει ερωτήματα, κάνει εργασίες και βιώνει την πρακτική πλευρά του επαγγέλματος) σε συνδυασμό με την εξάμηνη καθημερινή οχταωρη απασχόληση στην πρακτική άσκηση δεν περνάνε απαρατήρητες και στα ψιλά γράμματα για τον εργοδότη. Αν μάλιστα ο φοιτητής στα πλαίσια των σπουδών, παρακολουθήσει σεμινάρια, εκπαιδεύσεις, κάνει και κάποιες εθελοντικές εργασίες σχετικές θα έχει ένα πολύ δυνατό βιογραφικό. Μιλάω για τα συγκεκριμένα επαγγέλματα ☺όπου προσφέρονται θέσεις εργασίας πολλές και λίγοι είναι οι απόφοιτοι.
-
Συμφωνώ και επιπλέον διάκειμαι θετικά απέναντι στην ευελιξία που σχετίζεται με την επιλογή άλλων επαγγελμάτων μη κορεσμένων.
-
Καλημέρα σας! Έχοντας και εγώ τις δικές μου ανυσηχίες πάνω στο θέμα της επαγγελματικής προσανατολισμού θα ήθελα να ζητήσω τη συμβουλή απο όσα άτομα είναι μέσα στον φιλολογικό τομέα. Είμαι στο ιστορικό-αρχαιολογικό και τον τελευταίο χρόνο σκεφτόμουν το 10% για παιδαγωγικο δημοτικής εκπαίδευσης, που ήταν η δεύτερη επιλογή μου ,καθώς φοβόμουν το αδιέξοδο στο οποίο πέφτουν οι απόφοιτοι του τμήματος. Έτσι έκανα το 10% και τώρα βρίσκομαι σε ένα τεράστιο δίλημμα....( ο λόγος που μπήκα στο ιστορικό ήταν το επάγγελμα του αρχαιολόγου και έπειτα του φιλολόγου)
-
Ως αρχαιολόγος θα έχεις περισσότερες πιθανότητες να εργαστείς. Οι κλάδοι φιλολόγων & δασκάλων είναι πλέον κορεσμένοι.
-
Νομίζω πως όλοι οι κλάδοι που αναφέρεις έχουν κορεστεί. Τους γνωρίζω όλους. Θα σου πρότεινα να συνεχίσεις τις σπουδές σου για σένα και τη γνώση και παράλληλα να κυνηγήσεις και το όνειρό σου. Στην πορεία θα δεις τι θα επιλέξεις αν και εφόσον κάποιοι δρόμοι ανοίξουν. Μπορεί και να αλλάξεις εντελώς επάγγελμα, ουδείς γνωρίζει.Η γνώση δεν ταυτίζεται με την επαγγελματική αποκατάσταση πλεον. Οπότε δεν υπάρχει δίλημμα. Αυτό που σκέφτεσαι το έχουν ήδη σκεφτεί και πράξει άπειροι πριν από εσένα. Κουράγιο και καλή τύχη.
-
Νομίζω πως όλοι οι κλάδοι που αναφέρεις έχουν κορεστεί. Τους γνωρίζω όλους. Θα σου πρότεινα να συνεχίσεις τις σπουδές σου για σένα και τη γνώση και παράλληλα να κυνηγήσεις και το όνειρό σου. Στην πορεία θα δεις τι θα επιλέξεις αν και εφόσον κάποιοι δρόμοι ανοίξουν. Μπορεί και να αλλάξεις εντελώς επάγγελμα, ουδείς γνωρίζει.Η γνώση δεν ταυτίζεται με την επαγγελματική αποκατάσταση πλεον. Οπότε δεν υπάρχει δίλημμα. Αυτό που σκέφτεσαι το έχουν ήδη σκεφτεί και πράξει άπειροι πριν από εσένα. Κουράγιο και καλή τύχη.
Αυτή είναι και η δική μου άποψη.Έτσι όπως είναι πλέον τα πράγματα στην χώρα μας οι κάθε είδους σπουδές αποσυνδέονται πλήρως από την επαγγελματική αποκατάσταση, κάτι που στο εξωτερικό είναι σύνηθες και τώρα πλέον λόγω κρίσης έχει γίνει κανόνας και στην χώρα μας, μόνο που, όπως και πολλά άλλα, λόγω κρίσης, γίνεται απότομα, βίαια και γρήγορα. Lasid η ανεργία στους αρχαιολόγους είναι χειρότερη από των δασκάλων και φιλολόγων. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που σπούδασαν αρχαιολόγοι, ασχολούνται, όσοι μπορούν, με τα φιλολογικά μαθήματα σε ιδιαίτερα, φροντιστήρια κλπ...κοινώς πέφτουν και αυτοί στην μεγάλη χοάνη των...φιλολόγων!!!
-
Ρώτησα τη φιλόλογο που είχα δίπλα μου στο σχολείο και εκείνη μου είπε ότι η αρχαιολογία δίνει περισσότερες ευκαιρίες!
Γενικά πλέον είναι δύσκολο να ενταχθείς στη δημόσια εκπαίδευση. Οι διορισμοί και οι προσλήψεις λιγοστεύουν διαρκώς!