Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Γενικό Λύκειο => Σχολικά μαθήματα => Θετικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: nikivvv στις Νοεμβρίου 07, 2016, 11:51:48 pm

Τίτλος:
Αποστολή από: nikivvv στις Νοεμβρίου 07, 2016, 11:51:48 pm
Συνάδελφοι
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: ΠΕ0404 στις Νοεμβρίου 08, 2016, 10:07:25 pm
Σχετικά με τα ερωτήματα που παρέθεσες:
1. Τα επιδιορθωτικά ένζυμα πράγματι απομακρύνουν το λάθος νουκλεοτίδιο και καταλύουν 3-5 φδ όταν τοποθετούν το σωστό.
2. Όχι γιατί στα οργανίδια αυτά δεν υπάρχουν εσώνια στο γενετικό υλικό ούτε snRNA (μικρό πυρηνικό) για να γίνεται ωρίμανση. Ο γενετικός κώδικας των μιτοχονδρίων έχει σημαντικές διαφορές από τον κλασικό γενετικό κώδικα- από εκεί προκύπτει ο χαρακτηρισμός "σχεδόν" καθολικός.
3. Εξώνια λέγονται οι περιοχές που μεταφράζονται σε αμινοξέα. Συνεπώς, οι 5', 3' UTR δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να θεωρηθούν εξώνια. Το πρώτο εξώνιο ξεκινά από τριπλέτα έναρξης και το τελευταίο καταλήγει σε τριπλέτα λήξης. Παρόλ' αυτά, εγώ πάντα τονίζω στα παιδιά ότι οι αμετάφραστες είναι κολλητά στα ακραία εξώνια κι ότι το πλήθος των εσωνίων είναι ίσο με των εξωνίων - 1.
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: nikivvv στις Νοεμβρίου 12, 2016, 01:34:58 am
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Συμφωνώ απόλυτα και εγώ με αυτά που λες για τις αμετάφραστες περιοχές. Είναι βέβαιο όμως ότι αυτό θεωρεί και το βιβλίο; Παραθέτω τα σημεία του βιβλίου και ιδαίτερα τον ορισμό από το γλωσσάρι:

" Οι αλληλουχίες που μεταφράζονται σε αμινοξέα ονομάζονται εξώνια και οι ενδιάμεσες αλληλουχίες ονομάζονται εσώνια"

"Αυτό, παρ' ότι αποτελείται αποκλειστικά από εξώνια, έχει δύο περιοχές που δε μεταφράζονται σε αμινοξέα"

"Το ώριμο mRNA αποτελείται αποκλειστικά από εξώνια, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα 5' και 3' αμετάφραστα άκρα, κατά «παράβαση» του ορισμού του εξώνιου"

Υπάρχει κάποιος τρόπος να γνωρίζουμε αν η επιτροπή εξετάσεων έχει εκφράσει κάποια συγκεκριμένη άποψη για αυτό το θέμα; Δεν έιμαι διορθώτρια στις πανελλαδικές και δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω πολλά και θα ήθελα να βεβαιωθώ ότι ο τρόπος που το διδάσκω  είναι και οι κοινά αποδεκτός. Εσύ διορθώνεις γραπτά;
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: ΠΕ0404 στις Νοεμβρίου 12, 2016, 03:14:27 pm
Nαι, διορθώνω χρόνια. Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν έχει δημιουργηθεί σύγχιση, γιατί ουτως ή άλλως όποτε χρειάζεται πάντα σημειώνονται οι αμετάφραστες περιοχές πάνω στο mRNA πριν το ATG, οπότε η απάντηση είναι πλήρης. Το ιδανικό είναι τα παιδιά να επισημαίνουν την παρουσία των αμετάφραστων πριν και μετά τις τριπλέτες έναρξης/ λήξης, οπότε δε δημιουργείται ζήτημα ελλιπούς απάντησης.
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: nikivvv στις Νοεμβρίου 12, 2016, 09:03:05 pm
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση, με κάλυψες πλήρως. Με όλο το θάρρος να ρωτήσω και δυο πραγματάκια ακόμη.
Το ενιαίο mRNA των δομικών γονιδίων του οπερονίου της λακτόζης , πόσες 5΄ κ 3' αμετάφραστες περιοχές έχει; Θεωρείς ότι μπορούν να το ρωτήσουν αυτό στις εξετάσεις; Πως το διδάσκεις εσύ; μόνο μια ή όσα τα κωδικόνια έναρξης κ λήξης αντίστοιχα;

Και επίσης έχεις τις οδηγίες προς τους διορθωτές που δόθηκαν στις φετινές πανελλαδικές ή γνωρίζεις αν υπάρχει περίπτωση να τις βρω κάπου στο internet; με ενδιαφέρουν κυρίως οι οδηγίες στο Γ5 και Δ5 ερώτημα.Έχω ψάξει αλλά δεν κατάφερα να τις βρω...
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: nikivvv στις Νοεμβρίου 12, 2016, 09:10:48 pm
Φαίνονται τα μηνύματά μου με κεφαλαίους χαρακτήρες; Μου ήρθε ένα μηνυμα και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί.
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: ΠΕ0404 στις Νοεμβρίου 13, 2016, 12:09:39 am
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση, με κάλυψες πλήρως. Με όλο το θάρρος να ρωτήσω και δυο πραγματάκια ακόμη.
Το ενιαίο mRNA των δομικών γονιδίων του οπερονίου της λακτόζης , πόσες 5΄ κ 3' αμετάφραστες περιοχές έχει; Θεωρείς ότι μπορούν να το ρωτήσουν αυτό στις εξετάσεις; Πως το διδάσκεις εσύ; μόνο μια ή όσα τα κωδικόνια έναρξης κ λήξης αντίστοιχα;

Και επίσης έχεις τις οδηγίες προς τους διορθωτές που δόθηκαν στις φετινές πανελλαδικές ή γνωρίζεις αν υπάρχει περίπτωση να τις βρω κάπου στο internet; με ενδιαφέρουν κυρίως οι οδηγίες στο Γ5 και Δ5 ερώτημα.Έχω ψάξει αλλά δεν κατάφερα να τις βρω...

Το οπερόνιο θεωρείται μια μονάδα μεταγραφής, οπότε ο υποκινητής είναι ένας, άρα και οι 5', 3' αμετάφραστες περιοχές είναι μοναδικές (είναι όσες και οι υποκινητές), μια στην αρχή πριν την πρώτη τριπλέτα έναρξης και μια στο τέλος μετά την τελευταια τριπλέτα λήξης.
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: ΠΕ0404 στις Νοεμβρίου 13, 2016, 12:14:58 am
Έχω τις οδηγίες, αν θες πες μου το e mail σου με προσωπικό μήνυμα και θα στις στείλω (τις έχω σε φωτογραφίες όπως τις έδωσε η κεε την ώρα που εξετάζονταν οι φυσικώς αδυνατοι).
Υ.Γ. Τα μηνύματά σου φαίνονται μια χαρά
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: nikivvv στις Νοεμβρίου 13, 2016, 01:04:30 am
Σου έστειλα πμ με το email μου. Συμφωνώ με αυτό που λες για το οπερόνιο. Το βοήθημα του Σαλαμαστράκη  αν το ξέρεις, στις λύσεις γράφει ότι συνολικά το οπερόνιο έχει 4 αμεταάφραστες περιοχές, συμπεριλαμβανομένης και αυτης του ρυθμιστικού γονιδίου. Και γι αυτό είχα προβληματιστεί...