Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ειδική Αγωγή => Β/θμια => Μήνυμα ξεκίνησε από: Wolowitz στις Νοέμβριος 09, 2016, 02:09:04 μμ
-
Γεια σας, θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση σε όποιον γνωρίζει τη σχετική νομοθεσία.
Εργάζομαι σε τμήμα ένταξης και το θέμα αφορά σε έναν απο τους μαθητές μου. Ο εν λόγω μαθητής έχει διάγνωση απο το ΚΕΔΔΥ για Τ.Ε. Ο διευθυντής υποστηρίζει ότι πρέπει να μεταγραφεί στο Ειδ. Επαγ. Γυμνάσιο γιατί το σχολείο μας δε μπορεί να του προσφέρει τίποτα. Ο ρόλος μου ποιος ακριβώς είναι; Ποια είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί προκειμένου να αλλάξει σχολείο;
Ευχαριστώ.
-
Την όποια δομή την προτείνει το ΚΕΔΔΥ (βλ Ν. 4186).
Και αν οι γονείς δεν δέχονται την πρόταση του ΚΕΔΔΥ, τότε το παιδί φοιτά στο γενικό τμήμα, χωρίς ΤΕ και χωρίς καμία βοήθεια εκτός αν οι γονείς προσλάβουν ειδικό βοηθό.
-
Το κεδδυ έκρινε ότι ο μαθητης είναι για το τμημα ενταξης. Ο διευθυντης επειδη πολυ συχνα εχει κοντρα με τον μαθητη (στο ΤΕ δε δημιουργει κανενα προβλημα) θελει να τον στειλει στο ΕΕΓ και προφανως για να βαλει εμενα μπροστα μου ζηταει να φτιαξω εκθεση που να προτεινω τη φοιτηση του στο ΕΕΓ. Τι κανω σε αυτη την περιπτωση;
Δε μπορει με καποιο τροπο να ζητηθει επαναξιολόγηση από το κεδδυ προκειμενου να αλλαξει ο μαθητης σχολειο; Ποιος ειναι αυτος που κανει την εισήγηση; Ο διευθυντης; Ο σύλλογος;
-
Κι ο Θειός βοηθός.
C'est la Grece.
-
Το κεδδυ έκρινε ότι ο μαθητης είναι για το τμημα ενταξης. Ο διευθυντης επειδη πολυ συχνα εχει κοντρα με τον μαθητη (στο ΤΕ δε δημιουργει κανενα προβλημα) θελει να τον στειλει στο ΕΕΓ και προφανως για να βαλει εμενα μπροστα μου ζηταει να φτιαξω εκθεση που να προτεινω τη φοιτηση του στο ΕΕΓ. Τι κανω σε αυτη την περιπτωση;
Δε μπορει με καποιο τροπο να ζητηθει επαναξιολόγηση από το κεδδυ προκειμενου να αλλαξει ο μαθητης σχολειο; Ποιος ειναι αυτος που κανει την εισήγηση; Ο διευθυντης; Ο σύλλογος;
Αιτηση κανει αποκλειστικα ο γονιος.
Επαναξιολογηση προβλεπεται μονο ως προς την εισηγηση και οχι ως προς τη διαγνωση, υποχρεωτικα στην αλλαγη βαθμιδα ή οποτε κρινει το κεδδυ (και το αναγερει στη γνωματευση).
Ουτε ο γονιος μπορει να ζητησει επαναξιολογηση οποτε θελει. Αν διαφωνει μπορει να απευθυνθει στη δευτεροβαθμια επιτροπη ή να παει σε ιατροπαιδαγωγικο, αν και σε διασταση αποψεων επικρατει η γνωματευση του κεδδυ.
Να πεις στο διευθυντη να ανοιξει κανενα νομο!
-
Δώσε Περισσότερες πληροφορίες
1 Τάξη
2 διάγνωση
3 η πρόταση λέει για ΤΕ βθμιας; ή είναι παλιά του Δημοτικού. Μήπως δίνει 2 επιλογές, π.χ. ΕΕΓ ή ΤΕ ;
4 μαθησιακά είναι εντάξει; και δεν μιλάω στο ΤΕ αλλά σε όλα τα άλλα, θα την βγάλει την τάξη; Πώς τα πάει με τους εκπαιδευτικούς γενικής
5 τι προβλήματα προκαλεί ώστε να έχει θέμα ο δντης; είναι επιθετικός, βρίζει χτυπά κάνει ζημιές, γράφει τους κανόνες και τα πάντα;
6 έχετε ενεργή εδαυ ή θα ενεργοποιηθεί στις επόμενες μέρες;
7 έχει γίνει συζήτηση στο σύλλογο, στο Συμβούλιο της τάξης
8 έχεις μιλήσει με τους γονείς; τι λένε;
-
Και ποιος ειναι ο δ/ντης να προτεινει δομη για τον μαθητη; Ο,τι θελουν λενε..
-
Σας ευχαριστω για τις απαντησεις σας. Το θεμα ειναι οτι ο διευθυντης θελει απλα να ξεφορτωθει τον μαθητη και θελει καποιος να βγαλει το φιδι απο την τρυπα, για να μην εχει ο ιδιος μπλεξιματα με γονεις κλπ. Θα του πω ότι δεν είναι στη δικαιοδοσία μου να κανω εισηγήσεις και τελείωσε.
-
Και ποιος ειναι ο δ/ντης να προτεινει δομη για τον μαθητη; Ο,τι θελουν λενε..
εγώ λέω να μην βιαζόμαστε να βγάζουμε συμπεράσματα αν δεν έχουμε όλα τα δεδομένα
υπάρχουν πολλά στρεβλές καταστάσεις, κατά την γνώμη μου ένα θέμα είναι κατά πόσο 1-2 μέρες και 2-3 ώρες επαφής ενός παιδιού με τα μέλη της διεπιστημονικής ομάδας, της δίνει την δυνατότητα να είναι απόλυτα σίγουρη για την γνωμάτευση της είτε στο κομμάτι της διάγνωσης ή/και στο κομμάτι της πρότασης του πλαισίου φοίτησης.
Το υπάρχον σύστημα είναι ξεκάθαρα προβληματικό, έχω δει γνωματεύσεις με πολλές αδυναμίες π.χ. ψυχομετρικά που έχουν γίνει πριν χρόνια σε μια πρώτη γνωμάτευση χωρίς να επαναλαμβάνονται, πρόταση για λάθος πλαίσιο.
Αυτά όλα τα λουζόμαστε εμείς στα σχολεία, είτε γιατί οι γονείς τα ακολουθούν είτε γιατί δεν τα ακολουθούν.
Κατά την γνώμη μου δεν είναι σωστό να προτείνετε ένα πλαίσιο στους γονείς, αλλά να επιβάλετε το πλαίσιο στους γονείς. Σε δεύτερη φάση να γίνετε αξιολόγηση του πλαισίου αυτού μετά από ένα λογικό διάστημα π.χ. τρίμηνο αξιοποιώντας την διαρκή επαφή των εκπαιδευτικών του σχολείου οι οποίοι θα δώσουν τα στοιχεία που θα βγάλουν το συμπέρασμα στο ΚΕΔΔΥ αν όντως ορθά αποφασίστηκε το πλαίσιο.
Τώρα μπορεί να στείλουν παιδί σε ΤΕ ενώ είναι για ΣΜΕΑΕ ή για παράλληλη και μετά ερχόμαστε σε καταστάσεις τραγικές αφού τι μπορεί να σου κάνει ένα υποστελεχωμένο ΤΕ με λίγες ώρες διαθέσιμες για τον συγκεκριμένο μαθητή;
Όσο για την δυνατότητα ένστασης στην Β/θμια ΕΔΕΑΥ αυτό είναι αστείο, αφού οι περισσότεροι γονείς δεν ξέρουν καν ότι έχουν αυτό το δικαίωμα (αφού τα ΚΕΔΔΥ δεν τους το λένε), ενώ αν διαφωνούν με ότι τους δίνουν στο ΚΕΔΔΥ ή δεν δέχονται να υπογράψουν την γνωμάτευση και να την παραλάβουν ή απλά δεν την ακολουθούν. Στην περίπτωση που παίρνουν την γνωμάτευση και κάνουν ένσταση ή σύγκληση της β/θμιας εδεαυ μπορεί να γίνει μετά από μήνες σε σημείο που το παιδί έχασε το λιγότερο μια χρονιά. Αυτά και άλλα πολλά.
-
Για τις περιπτωσεις που διευθυντες ή γονεις ή και οι ιδιοι οι καθηγητες που εχουν ενα ή περισσοτερα παιδια με μαθησιακες δυσκολιες λογω μαθησιακων κενων(με απλα λογια δεν διαβαζουν) και τα στελνουν χωρις γνωματευση σε τμηματα ενταξης τι παιζει?Τι γινεται σε αυτην την περιπτωση?
-
Για τις περιπτωσεις που διευθυντες ή γονεις ή και οι ιδιοι οι καθηγητες που εχουν ενα ή περισσοτερα παιδια με μαθησιακες δυσκολιες λογω μαθησιακων κενων(με απλα λογια δεν διαβαζουν) και τα στελνουν χωρις γνωματευση σε τμηματα ενταξης τι παιζει?Τι γινεται σε αυτην την περιπτωση?
να σε διορθώσω λίγο αλλά δεν υπάρχει μαθησιακή δυσκολία λόγω μαθησιακών κενών, όχι με την έννοια που αυτή έχει στην ειδική αγωγή
αν έχει μαθησιακή δυσκολία αυτό θα το πει το ΚΕΔΔΥ, οι εκπαιδευτικοί μπορεί να έχουν μια υποψία και σε κάποιο σύλλογο να αποφασίσουν να ενημερώσουν τον γονιό ότι πρέπει να παραπεμφθεί το παιδί στο ΚΕΔΔΥ ώστε να δουν τι συμβαίνει. Βέβαια αν υπάρχει ΤΕ το αναλαμβάνει ο εκπαιδευτικός και κάνει μια πρώτη αξιολόγηση του παιδιού που του έχει πει ο σύλλογος και ανάλογα τα αποτελέσματα ενημερώνουν αν χρειαστεί τον γονιό για το κεδδυ. Αν επιπλέον έχει και ΕΔΕΑΥ το σχολείο τότε τρέχει άλλη διαδικασία ελέγχουν από την ΕΔΕΑΥ και αν χρειαστεί υποστήριξης του μαθητή και έπειτα αν χρειαστεί παραπομπή στο ΚΕΔΔΥ.
Στο ΤΕ μπορεί να φοιτήσει μαθητής εφόσον κρίνει ο εκπαιδευτικός του ΤΕ ότι μπορεί να το υποστηρίξει, μόνο με σύμφωνη γνώμη του γονέα και σύμφωνη γνώμη του συμβούλου ειδικής. Σίγουρα όμως πρέπει να γίνει και παραπομπή στο ΚΕΔΔΥ. Οπότε αν είσαι εκπαιδευτικός του ΤΕ μπορείς απλά να αρνηθείς εφόσον έχεις άλλους μαθητές με γνωμάτευση που σε χρειάζονται και δεν έχεις χρόνο ή και χώρο για κάποιον επιπλέον που μπορεί να κρίνεις ότι δεν χρειάζεται υποστήριξη...
-
εχω δει γνωματευση που λεει μαθησιακες δυσκολιες λογω μαθησιακων κενων
εγω αυτο το εκλαμβανω σαν οτι το παιδι δεν διαβαζε απεκτησε ενα καρο κενα και δυσκολευεται να συνεχισει.
-
εχω δει γνωματευση που λεει μαθησιακες δυσκολιες λογω μαθησιακων κενων
εγω αυτο το εκλαμβανω σαν οτι το παιδι δεν διαβαζε απεκτησε ενα καρο κενα και δυσκολευεται να συνεχισει.
Αν όντως κάποιο ΚΕΔΔΥ έγραψε κάτι τέτοιο είναι για γέλια και για κλάματα
-
αρκετα κιολας
-
Η γνωματευση αυτη 'λογω μαθησιακων κενων ' ειναι του ΚΕΔΔΥ??
Αν αληθευει ...ΤΡΑΓΙΚΟ
-
εχω δει γνωματευση που λεει μαθησιακες δυσκολιες λογω μαθησιακων κενων
εγω αυτο το εκλαμβανω σαν οτι το παιδι δεν διαβαζε απεκτησε ενα καρο κενα και δυσκολευεται να συνεχισει.
Από που είναι η γνωμάτευση ?
-
γενικότερα, ας μην ξεχνάμε μια λεπτομέρεια..ότι η τελική απόφαση είναι των γονέων, ασχέτως με την περίπτωση/δυσκολία/γνώμη/πρόταση/επιθυμία των υπολοίπων (σχολείο, δ/ντης/σύμβουλος/κεδδυ/γιατρός)
-
γενικότερα, ας μην ξεχνάμε μια λεπτομέρεια..ότι η τελική απόφαση είναι των γονέων, ασχέτως με την περίπτωση/δυσκολία/γνώμη/πρόταση/επιθυμία των υπολοίπων (σχολείο, δ/ντης/σύμβουλος/κεδδυ/γιατρός)
Η τελική απόφαση ναι! Αλλά, εάν δεν δεχτούν το πλαίσιο που προτείνεται από το ΚΕΔΔΥ το παιδί φοιτά στη γενική τάξη, εκτός αν οι ίδιοι οι γονείς πρσλάβουν ειδικό βοηθό.
-
Η γνωματευση αυτη 'λογω μαθησιακων κενων ' ειναι του ΚΕΔΔΥ??
Αν αληθευει ...ΤΡΑΓΙΚΟ
Ναι
-
γενικότερα, ας μην ξεχνάμε μια λεπτομέρεια..ότι η τελική απόφαση είναι των γονέων, ασχέτως με την περίπτωση/δυσκολία/γνώμη/πρόταση/επιθυμία των υπολοίπων (σχολείο, δ/ντης/σύμβουλος/κεδδυ/γιατρός)
Τί να λέμε τώρα (με τέτοια "Ειδική" στη χώρα μας);
Σαφώς και υπάρχουν αυτές οι απόψεις (τω "ειδικών" που κατά Νόμο ΝΑΙ είναι αυτοί που "αποφασίζουν", ΑΛΛΑ ας μην αγνοούμε το αρχικό post αυτού του θέματος (του Wolwovitz) για το "πως" ουσιαστικά παίρνονται οι "αποφάσεις" {ΑΝ δεν τους σταματήσει κανείς}, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό για το παιδί:
Αυτά όλα τα λουζόμαστε εμείς στα σχολεία, είτε γιατί οι γονείς τα ακολουθούν είτε γιατί δεν τα ακολουθούν.
Κατά την γνώμη μου δεν είναι σωστό να προτείνετε ένα πλαίσιο στους γονείς, αλλά να επιβάλετε το πλαίσιο στους γονείς.
Τώρα μπορεί να στείλουν παιδί σε ΤΕ ενώ είναι για ΣΜΕΑΕ ή για παράλληλη και μετά ερχόμαστε σε καταστάσεις τραγικές αφού τι μπορεί να σου κάνει ένα υποστελεχωμένο ΤΕ με λίγες ώρες διαθέσιμες για τον συγκεκριμένο μαθητή;
Πάμπολλες "περιπτώσεις" με τα γνωστά κριτήρια που αλλάζουν πλαίσιο (και καλά) με γνωμάτευση από ΚΕΔΔΥ, ουσιαστικά λόγω "αντοχών" κάθε συγκεκριμένου χώρου/διευθυντή/καθηγητών και όχι για το λόγο που θα έπρεπε.
Αυτό θίγει την ίδια τη φύση της κάθε δομής (πχ ΕΕΕΕΚ ή ΕΕΠΑΓ/Σ ή ΤΕ κλπ) και πρακτικά και σε σχέση με το "τι" θεωρεί/ούμε ότι πρέπει να είναι/"μαζεύει".
εχω δει γνωματευση που λεει μαθησιακες δυσκολιες λογω μαθησιακων κενων
εγω αυτο το εκλαμβανω σαν οτι το παιδι δεν διαβαζε απεκτησε ενα καρο κενα και δυσκολευεται να συνεχισει.
Τέτοιο είδος γνωμάτευσης γίνεται κυρίως από Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα , όχι ότι σπάνια δεν μπορεί να το "δεις" και σε γνωμάτευση από ΚΕΔΔΥ (Είπαμε για τους "ειδικούς" και καλάαα).
να σε διορθώσω λίγο αλλά δεν υπάρχει μαθησιακή δυσκολία λόγω μαθησιακών κενών, όχι με την έννοια που αυτή έχει στην ειδική αγωγή
ΝΑΙ:
Η έννοια της "μαθησιακής δυσκολίας" που αναφέρεται στην "Ειδική" είναι εκείνη όπου το "πρόβλημα" οφείλεται σε εγγενή "αδυναμία" του ίδιου του μαθητή (οργανική ή επίκτητη) και αρκεί κανείς να δει τα κουτάκια που δίνεται δυνατότητα να τσεκάρουν ως γνωμάτευση σε ΚΕΔΔΥ.
Δεν υπάρχει "μαθησιακή δυσκολία επειδή έχει κενά" (όπως λες πχ "δε διάβαζε") όπως και δεν υπάρχει "μαθησιακή δυσκολία" σε ένα αλλόγωσο μαθητή (πχ προσφυγόπουλο) επειδή δε γνωρίζει τη γλώσσα διδασκαλίας για την "Ειδική Αγωγή".
Αυτή η "αναφορά" σε εγγενείς δυσκολίες/αδυναμίες του μαθητή είναι που οδήγησε (και ακόμα) σε ιατροκεντροποίηση της "Ειδικής Αγωγής" τόσα χρόνια.
Με λίγα λόγια, απλά: "Επειδή ο συγκεκριμένος μαθητής δεν μπορεί/δυσκολεύεται να ......(σε μαθησιακό περιβάλλον) επειδή έχει...... ΤΟΤΕ....."
Καμιά σχέση με το ΑΝ ο μαθητής δεν δυσκολεύεται τόσο:
α) Σε άλλο περιβάλλον
β) Με άλλους "δασκάλους"
γ) Σε άλλη οικογένεια/φίλους
Παρότι ουσιαστικά αυτά τα 3 προσπαθεί να "αλλάξει" η εκπαιδευτική διαδικασία στη "Ειδική"!!!!
Εξ'ου και το "διφορούμενο": Τί είναι "Ειδική" και τί δεν είναι;
-
Εχω γυρω στα 58 παιδια και 3 απο αυτα η γνωματευση εγραφε μαθησιακες δυσκολιες λογω μαθησιακων κενων.
Εγω απο αυτο καταλαβαινω οτι απλα δεν διαβαζαν στο παρελθον τιποτα αλλο.Τελος παντων.
Επισης μου εχει τυχει να μου στελνουν παιδια επειδη ειναι κακοι μαθητες οπως ειπα και πριν χωρις γνωματευση κτλ.
-
Επισης μου εχει τυχει να μου στελνουν παιδια επειδη ειναι κακοι μαθητες οπως ειπα και πριν χωρις γνωματευση κτλ.
Να σου στέλνουν πού; Στο ΤΕ;
Δωστους να διαβάσουν το νόμο! κασλώς ή κακώς για να φοιτήσει κάποιος σε ΤΕ πρέπει να το προτείνει το ΚΕΔΔΥ ή, αν είναι σε διαδικασία αξιολόγσης, μπορεί να φοιτήσει με τη σύμφωνη γνώμη του υμβούλου ειδικής αγωγής για να μην χάνεται χρόνος.
Αν σου πουνε "μα και μου" πες τους να σου δώσουν έγγραφο όπου αναφέρεται η υποχρπέωση σου να δεχτείς στο ΤΕ παιδιά χωρίς γνωμάτευση
-
Επισης μου εχει τυχει να μου στελνουν παιδια επειδη ειναι κακοι μαθητες οπως ειπα και πριν χωρις γνωματευση κτλ.
Η γνωστή (ιατροκεντρική) νοοτροπία (στην οποία "μας" έχουν πείσει):
Εεεεε, στείλτον/την εκεί γιατί "κάτι" θα έχει...>!!!!
Αν έχουμε εμείς, ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ!!!
-
Να σου στέλνουν πού; Στο ΤΕ;
Δωστους να διαβάσουν το νόμο! κασλώς ή κακώς για να φοιτήσει κάποιος σε ΤΕ πρέπει να το προτείνει το ΚΕΔΔΥ ή, αν είναι σε διαδικασία αξιολόγσης, μπορεί να φοιτήσει με τη σύμφωνη γνώμη του υμβούλου ειδικής αγωγής για να μην χάνεται χρόνος.
Αν σου πουνε "μα και μου" πες τους να σου δώσουν έγγραφο όπου αναφέρεται η υποχρπέωση σου να δεχτείς στο ΤΕ παιδιά χωρίς γνωμάτευση
Ναι στο ΤΕ.Βασικα πολλοι καθηγητες βλεπουν το ΤΕ σαν ενα μερος που απλα πανε οι κακοι μαθητες ενω πολλοι μαθητες το βλεπουν σαν ενα μερος που πανε για να εχουν μεγαλη επιεικια στους βαθμους οποτε καθησυχαζονται πιο πολυ.