Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Γυμνάσιο => Μήνυμα ξεκίνησε από: vaios στις Σεπτέμβριος 26, 2007, 07:32:08 μμ

Τίτλος: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: vaios στις Σεπτέμβριος 26, 2007, 07:32:08 μμ
Μήπως γνωρίζει κανείς πια είναι η διδακτέα ύλη (σελίδες και κεφάλαια) στο παλιό βιβλίο πληροφορικής του γυμνασίου για την Β και Γ τάξη?
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: freedom στις Ιανουάριος 30, 2008, 11:02:16 πμ
μπορεί κάποιος συνάδελφος ΠΕ04 να με ενημερώσει για τη διδακτέα ύλη της βιολογίας α γυμνασίου, χημείας β γυμνασίου και φυσικής, χημείας, βιολογίας γ γυμνασίου? σε αντίστοιχη ερώτηση στο διευθυντή μου έλαβα την αποστομωτική απάντηση:"δεν ξέρω...τι να σου πω..."!
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: mavoglou στις Ιανουάριος 31, 2008, 02:09:24 πμ
Είναι ευθύνη του Σχολικού Συμβούλου.

Απευθύνσου σε αυτόν.

Για μένα αποστομωτική ήταν η ερώτησή σου, γιατί αυτό είναι το πρώτο που ενημερώνεται κάποιος στην αρχή της σχολική χρονιά, πριν αρχίσουν τα μαθήματα.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: elranna στις Ιανουάριος 31, 2008, 10:27:31 πμ
Ας μην είμαστε ισοπεδωτικοί, δεν είναι εύκολο πράγμα να εντοπίσεις την ύλη, ειδικά όταν σε καλούν στη μέση της χρονιάς, και σε πετάνε σε μια τάξη, χωρίς να έχεις χρόνο να προετοιμαστείς.

freedom, υπάρχουν κάτι βιβλιαράκια που βγάζει το Υπουργείο (Οδηγίες για την διδασκαλία των [...] μαθημάτων) και το γυμνάσιο και για το λύκειο. Εκεί αναγράφεται η ύλη, καθώς και διάφορες προτάσεις για τη διδασκαλία των μαθημάτων. Εγώ το βρήκα πολύ χρήσιμο, ειδικά ως προς τον προγραμματισμό των ωρών που μπορείς να αφιερώσεις σε κάθε μάθημα για να βγει η ύλη μέχρι το τέλος της χρονιάς. Χρήσιμα είναι επίσης και τα κριτήρια αξιολόγησης.

Αν δεν τα βρεις στο σχολείο (λογικά πρέπει να υπάρχουν), ρώτα ένα συνάδελφο που διδάσκει τα ίδια μαθήματα. Αν και πάλι δεν βγάλεις άκρη, τότε απευθύνσου στο σχολικό σύμβουλο. Καλή τύχη!
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: vsk στις Ιανουάριος 31, 2008, 11:33:42 πμ
Συνάδελφε freedom,
Είχα ανεβάσει και παλιότερα τα βιβλία καθηγητή των περισσοτέρων μαθημάτων του Γυμνασίου. Αν ακολουθήσεις το παρακάτω link:

http://rapidshare.com/files/88021285/04-KATH.rar (αρχείο 23ΜΒ)

θα μπορέσεις να κατεβάσεις μόνο αυτά που αφορούν τον κλάδο μας κι έχουν αλλάξει τα βιβλία φέτος (Βιολογία Α' και Γ', Φυσική Β' και Χημεία Β' και Γ'). Δεν έχω τις Γεωγραφίες. Το αντίστοιχο βιβλίο για τη Φυσική Γ' (που ακόμη δεν έχει αλλάξει) θα το βρεις στο

http://www.pi-schools.gr/lessons/physics/ (σελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου)

Μέσα σ' αυτά θα βρεις πόσες ώρες να αφιερώσεις ανά κεφάλαιο, επιπλέον ασκήσεις, προτάσεις διδασκαλίας κτλ.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: freedom στις Φεβρουάριος 02, 2008, 10:17:15 πμ
vsk  σε ευχαριστώ, έχω ήδη δει το λινκ που είχες στείλει παλιότερα και τα βιβλία τα έχω κατεβάσει (ιδιαίτερα τα βιβλία καθηγητή, που ΔΕΝ υπάρχουν στο σχολείο μου σε έντυπη μορφή και με έχουν βοηθήσει αρκετά). με κάλεσαν αναπληρώτρια 22 Ιανουαρίου, οπότε mavoglou καταλαβαίνεις ότι δεν έχω αργήσει στην ενημέρωσή μου σχετικά με την ύλη. απλά, τα βιβλία του ΟΕΔΒ περιλαμβάνουν οδηγίες για ολα τα κεφάλαια και στην ουσία η απορία μου είναι αν υπάρχει κάτι εκτός ύλης, ώστε να μη χάνω χρόνο (και χαλάω τις φωνητικές μου χορδές για να κάνω καλά τα παιδάκια μου!).βέβαια στο διευθυντή απευθύνθηκα γιατί ήλπιζα να υπάρχει κάποιο επίσημο έγγραφο του υπουργείου, όπως συμβαίνει με την ύλη του λυκείου, το μόνο που μπόρεσα να βρω αφού έψαξα μόνη μου τα εισερχόμενα ήταν οι υποχρεωτικές εργαστηριακές ασκήσεις. όσο αφορά το εργαστήριο του σχολείου, του οποίου είμαι και υπεύθυνη, ούτε ο ίδιος ο διευθυντής δε μπορούσε να ανοίξει την σκουριασμένη πόρτα, όταν του ζήτησα να μου το δείξει για να οργανώσω κανένα πειραματάκι!φανταστείτε πόση χρήση γινόταν! μουσειακά κομμάτια βρίσκονται εκεί μέσα, όλα είναι παρατημένα και βρώμικα, αντιδραστήρια υπάρχουν, αλλά τα γυάλινα σκεύη δεν ξέρω αν μπορούν πλέον να καθαριστούν...
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: elranna στις Φεβρουάριος 02, 2008, 12:09:11 μμ
Η ύλη βρίσκεται στα βιβλία: Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων στο Γυμνάσιο, ή κάπως έτσι. Αυτό είναι το επίσημο έγγραφο, με βάση το οποίο διδάσκουμε κάθε χρόνο. Για το λύκειο, το έγγραφο που λές αφορά μόνο την ύλη των Πανελληνίων. Τα υπόλοιπα τα βρίσκουμε από τα βιβλία των οδηγιών.

Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: mavoglou στις Φεβρουάριος 06, 2008, 09:24:54 πμ
με κάλεσαν αναπληρώτρια 22 Ιανουαρίου, οπότε mavoglou καταλαβαίνεις ότι δεν έχω αργήσει στην ενημέρωσή μου σχετικά με την ύλη.

Ζητάω ειλικρινά συγνώμη.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: al_katerinaki στις Αύγουστος 30, 2008, 04:00:46 μμ
αλλα μια απορια..προκειται να διδαξω αρχαια σε φροντιστηριο κ στισ 3 ταξεις του γυμνασιου..η υλη καθοριζεται απο το υπουργειο ή με βάση τον καθηγητή ποιες ενότητες θα ορίσει??μήπως ξέρετε και κανενα site να συμβουλεύομαι??μπηκα στο Π.Ι και ειχε οτι στην α γυμνασιου κανουν ιλιάδα ενώ κανουν στην β γυμνασιου και μπερδευτηκα εντελώς.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: elena.p στις Αύγουστος 31, 2008, 12:14:05 μμ
Καλημέρα, δεν έχω διδάξει αρχαία γυμνασίου σε φροντιστήριο αλλά στο ιδιωτικό που δουλεύω. Λοιπόν, στην υποτιθέμενη επιμόρφωση που έγινε από το Υπουργείο για τα νέα βιβλία του Γυμνασίου, οι εισηγητές επέμειναν στο ότι θα πρέπει να διδαχθεί όλη η ύλη. Στο δικό μου σχολείο κατορθώνουμε να βγάλουμε όλη τη γραμματική και το συντακτικό (για τα αρχαία από το πρωτότυπο) και παραλείπουμε ορισμένα κείμενα. Στα αρχαία από μετάφραση, τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα. Στην Α΄Γυμνασίου δίνουμε έμφαση στην Οδύσσεια, και κάνουμε πολύ λίγο Ηρόδοτο (2 μήνες το πολύ). Στη Β΄Γυμνασίου δυο χρόνια τώρα δε διδάχθηκε το βιβλίο "Ο τόπος και οι άνθρωποι", και στη Γ΄Γυμνασίου όπως και στα περισσότερα σχολεία κάναμε μόνο Ελένη. Πάντως, θα ήταν καλό να βγει όλη η ύλη στα αρχαία απο το πρωτότυπο.   Ελπίζω να σε βοήθησα..
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: al_katerinaki στις Αύγουστος 31, 2008, 12:32:14 μμ
Να'σαι καλα..για να ξερω κι εγω που να κατευθυνθω..χιλια ευχαριστω!
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: snowhite στις Σεπτέμβριος 03, 2008, 01:08:11 μμ
κ εγώ φέτος θα κάνω μαθήματα ΦΥΣΙΚΗΣ γυμνασίου σε φροντιστήριο. Μήπως μπορεί κανείς ποια κεφάλαια ή ποιες παραγράφους συνήθως δεν διδάσκουν οι καθηγητέσ στο σχολείο;
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: ladybird9 στις Ιούλιος 08, 2009, 10:15:36 πμ
Γειά σας,θα αναλάβω ένα παιδί β γυμνασίου που έχει μήνει φυσκή και χημεία,ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος ποια είναι η ύλη για το Σεπτέμβρη,τι θέματα βάζουν,αν εξετάζουν και προφορικά.
ευχαριστω!
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: bikini στις Ιούλιος 10, 2009, 07:57:44 πμ
Την ύλη την καθορίζει ο διδάσκων του κάθε σχολείου. Το μαθητή σου θα ρωτήσεις για την ύλη.
Τα θέματα είναι στην ίδια λογική και μορφή με εκείνα του Μαΐου-Ιουνίου.
Προφορικά εξετάζονται μόνο οι έχοντες δυσλεξία ή κάποιο άλλο μαθησιακό πρόβλημα. Οι υπόλοιποι... κόλλα αναφοράς και στυλό!
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: ister στις Ιούλιος 10, 2009, 09:11:05 πμ

Γειά σας,θα αναλάβω ένα παιδί β γυμνασίου που έχει μήνει φυσκή και χημεία,ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος ποια είναι η ύλη για το Σεπτέμβρη,τι θέματα βάζουν,αν εξετάζουν και προφορικά.
ευχαριστω!

Την ύλη την καθορίζει ο διδάσκων του κάθε σχολείου. Το μαθητή σου θα ρωτήσεις για την ύλη.
Τα θέματα είναι στην ίδια λογική και μορφή με εκείνα του Μαΐου-Ιουνίου.
Προφορικά εξετάζονται μόνο οι έχοντες δυσλεξία ή κάποιο άλλο μαθησιακό πρόβλημα. Οι υπόλοιποι... κόλλα αναφοράς και στυλό!

μια διευκρίνιση εδώ!
1ον )την ύλη την καθορίζει αυτός που δίδαξε το μάθημα την προηγούμενη χρονιά! δηλ είναι η ίδια ύλη που είχαν και τον ιούνιο! ακόμη και να αλλάξει ο καθηγητής (πχ μετάθεση κτλ) ο επόμενος είναι υποχρεωμένος να εξετάσει επί της διδαχθείσας ύλης! άρα, αν το παιδί έχει σημειωμένη την ύλη του για τον Ιούνιο, μην ανησυχείς, δούλεψε σε αυτή!
2ον) εξετάζεται και γραπτά και προφορικά!!! πρέπει να βγάλει (Μ.Ο.) 10.
τι γίνεται συνήθως; ο καθηγητής εξηγεί εν τάχει την ύλη για λίγα λεπτά και ρωτάει πάνω στα θέματα που τόνισε πριν λίγα λεπτά...μετα, βάζει και γραπτά!!! μεταξύ μας, αν διάβασε ο μαθητής φαίνεται! οπότε, ή τον περνούν ή κόβεται!!!  :)
 
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: ladybird9 στις Ιούλιος 13, 2009, 09:45:11 πμ
ευχαριστώ πολύ!Σήμερα θα συναντήσω τον μαθητή από κοντά,για να τον ρωτήσω για ύλη και αν τους έχουν πει κάτι.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: maria02 στις Μάιος 03, 2010, 02:15:02 μμ
Μήπως θα μπορούσε να με βοηθήσει κάποιος;
Προσπαθώ να βγάλω την ύλη σε Γυμνάσιο (Αρχαία) και Λύκειο (Ιστορία).
Τι ισχύει 2/3 της ύλης  ή 3/5;
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: Angel1ca στις Μάιος 04, 2010, 09:55:36 μμ
Ισχύει το 3/5 για το Γυμνάσιο και το 2/3 για το Λύκειο
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: maria02 στις Μάιος 05, 2010, 01:13:00 πμ
Ευχαριστώ πολύ
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: maryvas στις Μάιος 05, 2010, 12:48:19 μμ
Ισχύει το 3/5 για το Γυμνάσιο και το 2/3 για το Λύκειο

αυτο ειναι σιγουρο? γιατι ειμαι σε γυμνασιο κ μου ειπαν οτι ειναι τα 2/3
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: pony30 στις Μάιος 05, 2010, 04:14:18 μμ
Στο γυμνάσιο η εξεταστέα ύλη είναι τα 3/5 της διδαχθείσας εφόσον η διδαχθείσα δεν είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας.Κι εγώ σε γυμνάσιο είμαι και όλοι οι συνάδελφοι έτσι έχουμε ορίσει την ύλη.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: maryvas στις Μάιος 05, 2010, 04:31:01 μμ
ναι το εψαξα κ εγω καλυτερα κ το βρηκα. ευχαριστω πολυ!
παντως εμας μας ειπαν τα 2/3 της διδακτεας υλης  ???
τελικα την ορισα συμφωνα με αυτο που πρεπει δλδ τα 3/5
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: dim! στις Μάιος 06, 2010, 08:44:46 μμ
Στο γυμνάσιο η εξεταστέα ύλη είναι τα 3/5 της διδαχθείσας εφόσον η διδαχθείσα δεν είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας.Κι εγώ σε γυμνάσιο είμαι και όλοι οι συνάδελφοι έτσι έχουμε ορίσει την ύλη.


Μπορείς σε παρακαλώ να μας παραθέσεις ένα παράδειγμα παρουσιάζοντας τη διδακτέα ύλη ενός μαθήματος και κατόπιν την εξεταστέα με την μέθοδο αυτή των 3/5;
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: maryvas στις Μάιος 06, 2010, 09:16:25 μμ
Στο γυμνάσιο η εξεταστέα ύλη είναι τα 3/5 της διδαχθείσας εφόσον η διδαχθείσα δεν είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας.Κι εγώ σε γυμνάσιο είμαι και όλοι οι συνάδελφοι έτσι έχουμε ορίσει την ύλη.


Μπορείς σε παρακαλώ να μας παραθέσεις ένα παράδειγμα παρουσιάζοντας τη διδακτέα ύλη ενός μαθήματος και κατόπιν την εξεταστέα με την μέθοδο αυτή των 3/5;

ας παρουμε για παραδειγμα τα κειμενα. διδακτεα υλη ειναι 20 κειμενα συμφωνα με το υπουργειο. εγω ομως εκανα 15.
 αρα εχουμε κ λεμε: 3/5*15=9 κειμενα. ομως τα 9 αυτα κειμενα ειναι κατω απο το μισο της διδακτεας υλης, αφου το μισο του 20 ειναι το 10.
αρα το ελαχιστο που πρεπει να βαλω στις εξετασεις ειναι 10 κειμενα.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: koth στις Μάιος 06, 2010, 10:07:22 μμ
Η διδακτέα ύλη ορίζεται με τα κεφάλαια και όχι με σελίδες;
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: pony30 στις Μάιος 07, 2010, 12:44:30 πμ
Η εξεταστέα ύλη θα πρέπει να είναι τα 3/5 της διδαχθείσας εφόσον η διδαχθείσα είναι πάνω από το μισό της διδακτέας. Δηλαδή, για να χρησιμοποιήσω το παράδειγμα της Maryvas, αν στα Κ.Ν.Λ. η διδακτέα είναι 20 κείμενα και έχουν διδαχτεί τα 15, τότε,εφόσον η διδαχθείσα είναι περισσότερη από το μισό της διδακτέας-εδώ ισχύει, γιατί τα 15 είναι περισσότερα από τα 10 που είναι τα μισά του 20-η εξεταστέα θα είναι τα 3/5 της διδαχθείσας, δηλαδή τα 3/5  του 15=9 κείμενα. Αν τα κείμενα που διδάχτηκαν είναι λιγότερα από 10 ή 10-που είναι το μισό της διδακτέας- τότε δεν πρέπει να αφαιρεθεί τίποτα.
Άλλο παράδειγμα με σελίδες: Αν η διδακτέα ύλη στην ιστορία π.χ. είναι 200 σελίδες και έχουν διδαχτεί και οι 200, τότε η εξεταστέα θα είναι τα 3/5 του 200, δηλαδή 120. Αν όμως έχουν διδαχτεί 100 ή λιγότερες, τότε δεν αφαιρείται τίποτα, διότι  η διδαχθείσα δεν είναι πάνω από το μισό της διδακτέας.
Άλλο παράδειγμα: διδακτέα ύλη =200 σελίδες
                         διδαχθείσα =150 σελ.
                         εξεταστέα(εφόσον οι 150 σελ. είναι περισσότερες από 100, που είναι το μισό του 200) =3/5 του 150=90 σελίδες

Και ως μαθήτρια αυτό θυμόμουν ότι ίσχυε για την ύλη στο γυμνάσιο, αλλά και ως καθηγήτρια τώρα το ίδιο ισχύει, τουλάχιστον αυτό εφαρμόζουμε στο σχολείο που διδάσκω φέτος,αλλά και στα προηγούμενα που δίδαξα.Και οι συνάδελφοι το ίδιο μου είπαν. Τώρα, αν η ύλη πρέπει να υπολογιστεί σε σελίδες ή κεφάλαια, αυτό είναι λίγο σχετικό.Εμείς με κεφάλαια ή ενότητες την υπολογίζουμε, αρκεί βέβαια οι ενότητες που θα αφαιρεθούν να μην είναι πολύ μεγάλες ή πολύ μικρές σε σχέση με αυτές που θα είναι στην ύλη.Αν δηλαδή η διδακτέα και η διδαχθείσα ύλη είναι 10 ενότητες σε ένα μάθημα, τότε η εξεταστέα, που  είναι οι 6 ενότητες, δεν είναι δυνατόν να είναι μικρότερη σε ποσότητα από τις 4 ενότητες που θα αφαιρεθούν.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: dim! στις Μάιος 07, 2010, 06:56:09 μμ
Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας! Να ρωτήσω και κάτι άλλο, στην Γ' Γυμνασίου που διδάσκεται και "Ελένη" και "Ανθολόγιο φιλοσοφικών κειμένων", τι γίνεται αν κάποιος έχει τελειώσει μόνο την "Ελένη" (1870 στ.); Ως ύλη θεωρείται ολόκληρη η "Ελένη" εφόσον δεν έχει διδαχτεί καθόλου το Ανθολόγιο;;
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: pony30 στις Μάιος 07, 2010, 10:13:59 μμ
Κι οι τρεις φιλόλογοι στο σχολείο μου που κάνουμε Ελένη στη γ γυμνασίου δεν προλάβαμε να μπούμε στο Ανθολόγιο- εγώ προλάβαινα βέβαια, αλλά προτίμησα να κάνω αρχαία επειδή ήμουν πίσω-επομένως, για να βοηθήσουμε και τα παιδιά, αφαιρέσαμε πάροδο, στάσιμα, έξοδο και από την εισαγωγή τους βάλαμε να διαβάσουν κάποιους συγκεκριμένους όρους της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, ουσιαστικά δηλαδή αφαιρέσαμε ένα πολύ μεγάλο μέρος της εισαγωγής.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: syrrahm στις Μάιος 08, 2010, 01:06:19 μμ
 Σύμφωνα με οδηγίες του υπουργείου:

" - η εξεταστέα ύλη για τις Α΄,Β΄,Γ΄ τάξεις του Γενικού Λυκείου, για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας, δεν μπορεί ,σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 16 ΠΔ 60/2006 ( ΦΕΚ 65 Α), να είναι λιγότερη από το μισό και περισσότερη  από τα 2/3 της διδακτέας ύλης.

 

-       η εξεταστέα ύλη για το Γυμνάσιο, σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 3 του ΠΔ 409/1994 (ΦΕΚ 266 Α),ορίζεται στα 3/5 της ύλης που διδάχτηκε, με την προϋπόθεση ότι δεν  είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας ύλης"


http://www.alfavita.gr/ank_b/ank8_5_10_1236.php
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: dim! στις Μάιος 10, 2010, 07:18:07 μμ
Κι οι τρεις φιλόλογοι στο σχολείο μου που κάνουμε Ελένη στη γ γυμνασίου δεν προλάβαμε να μπούμε στο Ανθολόγιο- εγώ προλάβαινα βέβαια, αλλά προτίμησα να κάνω αρχαία επειδή ήμουν πίσω-επομένως, για να βοηθήσουμε και τα παιδιά, αφαιρέσαμε πάροδο, στάσιμα, έξοδο και από την εισαγωγή τους βάλαμε να διαβάσουν κάποιους συγκεκριμένους όρους της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, ουσιαστικά δηλαδή αφαιρέσαμε ένα πολύ μεγάλο μέρος της εισαγωγής.

Ναι σωστά, με "το μάτι" βγαίνει η ύλη σε τέτοια μαθήματα! Σ' ευχαριστώ!
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: dessi στις Απρίλιος 06, 2011, 07:16:29 μμ
Διάβασα παραπάνω για την εξεταστέα ύλη. Είναι εύκολο να βγάλεις ύλη όταν έχεις κείμενα. Τα 3/5 της διδακτέας ύλης και το μισό της διδακτέας όταν το τα 3/5 είναι κάτω του μισού. Θα μπορούσε κάποιος να μου πει πως βγάζεις ύλη στα αρχαία της Α' Γυμνασίου. Εδώ υπάρχουν αρκετά γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που κατά τη γνώμη μου είναι απαραίτητα και πρέπει να συμπεριληφθούν στην ύλη.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: MARKOS στις Απρίλιος 06, 2011, 07:21:05 μμ
βαλε λιγοτερα κειμενα. Ετσι κι αλλιως παπαγαλια μαθαινουν και το νοημα των κειμενων.
Καλο επισης θα ηταν να δωσεις και τα θεματα, ωστε να μη παιδευεσαι ουτε εσυ ουτε  εμεις οι μαθητες μια που η καλη μας υπουργος σας εχει πει "πρωτα ο μαθητης".
και καλα κανει αφου ολο γρινια ειστε, το ενα δεν το ξερετε, το αλλο δεν το μπορειτε. Αντε, λαμαπαδα να της αναψετε!
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: dessi στις Απρίλιος 06, 2011, 07:23:43 μμ
Θα ήθελα παρακαλώ μια συγκεκριμένη απάντηση από κάποιον που ξέρει.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: kozzi1 στις Απρίλιος 06, 2011, 07:55:07 μμ
Διάβασα παραπάνω για την εξεταστέα ύλη. Είναι εύκολο να βγάλεις ύλη όταν έχεις κείμενα. Τα 3/5 της διδακτέας ύλης και το μισό της διδακτέας όταν το τα 3/5 είναι κάτω του μισού. Θα μπορούσε κάποιος να μου πει πως βγάζεις ύλη στα αρχαία της Α' Γυμνασίου. Εδώ υπάρχουν αρκετά γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που κατά τη γνώμη μου είναι απαραίτητα και πρέπει να συμπεριληφθούν στην ύλη.
νομιζω πως και στις 3 ταξεις, στα αρχαια και τη γλωσσα, δεν αφαιρουμε ενοτητες ολοκληρες, αλλα  τμηματα τους ( εισαγωγικα κειμενα, καποια γραμματικα φαινομενα, λεξιλογικα σχολια κλπ) ...μπορεις ν αφαιρεις απο καθε ενοτητα ενα τμημα της, μια παραγραφο ,ο,τι σε βολευει...
και δε χρειαζεται να μετρας "μπακαλιστικα" μεχρι τα  3/5 ... ας ειναι και λιγακι παραπανω η λιγοτερο.. ;) ;) ;)
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: dessi στις Απρίλιος 06, 2011, 07:58:42 μμ
Παρακάτω δίνω και τη μορφή των ερωτήσεων στα Αρχαια Α' Γυμνασίου


a.Αρχαία Ελληνική Γλώσσα (από πρωτότυπο)

Α γυμνασίου

Δίνεται φωτοτυπημένο κάποιο διδαγμένο κείμενο χωρίς το εισαγωγικό σημείωμα και τα γλωσσικά σχόλια του βιβλίου και ζητείται να απαντηθούν

i.Δύο ασκήσεις γραμματικής (2,5 μονάδες η καθεμία)
ii.Μία άσκηση συντακτικού (2 μονάδες)
iii.Δύο ασκήσεις λεξιλογικές –σημασιολογικές (2,5 μονάδες η καθεμία)
iv.Δύο ερωτήσεις κατανόησης οι οποίες θα αναλύονται συνήθως σε δύο υποερωτήματα η καθεμία (4 μονάδες η κάθε ερώτηση)
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: kozzi1 στις Απρίλιος 06, 2011, 08:03:26 μμ
Παρακάτω δίνω και τη μορφή των ερωτήσεων στα Αρχαια Α' Γυμνασίου


a.Αρχαία Ελληνική Γλώσσα (από πρωτότυπο)

Α γυμνασίου

Δίνεται φωτοτυπημένο κάποιο διδαγμένο κείμενο χωρίς το εισαγωγικό σημείωμα και τα γλωσσικά σχόλια του βιβλίου και ζητείται να απαντηθούν

i.Δύο ασκήσεις γραμματικής (2,5 μονάδες η καθεμία)
ii.Μία άσκηση συντακτικού (2 μονάδες)
iii.Δύο ασκήσεις λεξιλογικές –σημασιολογικές (2,5 μονάδες η καθεμία)
iv.Δύο ερωτήσεις κατανόησης οι οποίες θα αναλύονται συνήθως σε δύο υποερωτήματα η καθεμία (4 μονάδες η κάθε ερώτηση)

ετσι ειναι,  αν και δεν εχει καμια σχεση η μορφη των ερωτησεων με την υλη που θα δωσεις στα παιδια...! ;)
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: soul στις Απρίλιος 06, 2011, 10:04:43 μμ
Διάβασα παραπάνω για την εξεταστέα ύλη. Είναι εύκολο να βγάλεις ύλη όταν έχεις κείμενα. Τα 3/5 της διδακτέας ύλης και το μισό της διδακτέας όταν το τα 3/5 είναι κάτω του μισού. Θα μπορούσε κάποιος να μου πει πως βγάζεις ύλη στα αρχαία της Α' Γυμνασίου. Εδώ υπάρχουν αρκετά γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που κατά τη γνώμη μου είναι απαραίτητα και πρέπει να συμπεριληφθούν στην ύλη.

Αγαπητή Dessi, στα αρχαία δεν αφαιρείται τίποτα από γραμματική και συντακτικο.
Αρα τα 3/5 θα τα βγάλεις από τα κείμενα  και από τα λεξιλογικά-ετυμολογικά.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: dina_pappa στις Απρίλιος 26, 2012, 04:33:23 μμ
Γνωρίζω ότι ισχύει ότι πρέπει η ύλη να είναι 3/5 της ύλης που έκανε κάποιος και όχι λιγότερο από την μισή διδακτέα.

Υπάρχει νομοθεσία που να λέει ότι η ύλη βγαίνει με σελίδες και όχι με ενότητες?
Γιατί έχουμε μια διαφωνία με τον συνάδελφο. Επίσης, θέλει να βάλει την μισή ύλη των ενοτήτων που κάναμε ΄και όχι της διδακτέας.
Εσείς τηρείτε το νόμο ή είστε πιο ελαστικοί?
ευχαρστώ
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: koth στις Απρίλιος 26, 2012, 04:58:51 μμ
...συνήθως είμαστε τυπικοί γιατί υπάρχει περίπτωση να υπάρχουν κάποιοι κακοπροαίρετοι (πχ γονείς που τα παιδιά τους δεν έγραψαν 20 ) και μπορεί να προσβάλλουν τη διαδικασία των εξετάσεων ως και να την ακυρώσουν.. Συμβαίνει δυστυχώς ... Με ενοτητες δεν είναι εύκολο να καθορίσεις τον όγκο, ενώ με σελίδες αυτό γίνεται με πιο διακριτό τρόπο (μπορεί από ένα κεφάλαιο να θέλεις μια σελίδα μονο). Βγάζεις εύκολα έξω κενές σελίδες και σελίδες με πολλές εικόνες όπως και κεφάλαια εκτός ύλης. Προσωπικά θεωρώ τον χωρισμό με σελίδες αυτονόητο και πιο δίκαιο.  :)

Εξεταστέα ύλη μαθημάτων  , Π.Δ. 409/1994
Άρθρο 3 ,Παρ. 4. Η εξεταστέα ύλη ορίζεται από το διδάσκοντα, γνωστοποιείται εγγράφως στο διευθυντή του σχολείου, καταχωρίζεται στο βιβλίο ύλης και γνωστοποιείται στους μαθητές.
Ως εξεταστέα ύλη κατά μάθημα ορίζονται τα 3/5 της ύλης που διδάχθηκε με την προϋπόθεση ότι αυτά δεν είναι λιγότερα από το μισό της διδακτέας ύλης.

Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: stellitsa12 στις Απρίλιος 26, 2012, 05:20:57 μμ
Καλησπέρα και από εμένα  :D. Υπάρχει εγκύκλιος που να ορίζει τη φύση των θεμάτων στα μαθήματα θετικών επιστημών του γυμνασίου; Ισχύει η επιλογή 6 εκ των 9 θεμάτων;
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: dstntvip στις Μάιος 19, 2020, 06:50:15 μμ
Το ΙΕΠ Φυσική με βάση το σημερινό του έγγραφο: <<Μία πρόταση για Βασικές Ενότητες/Βασικά θέματα που πρέπει να έχουν διδαχθεί ανά τάξη με την ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς 2019-2020 >> προτείνει να γίνει στην Φυσική Α Γυμνασίου το  <<Η Διαστολή και Συστολή του Νερού – Μια Φυσική "Ανωμαλία"  , Το Φως Θερμαίνει – "Ψυχρά" και "Θερμά" Χρώματα >> που σύμφωνα με το : ΕΞΕ - 144001 - 2019 - ΟΔΗΓΙΕΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤ_ΓΥΜN 2019-20_Α ΙΙΙ_130254, είναι εκτός ύλης. Κάνω λάθος!!!!!!!!!
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: erietta στις Μάιος 19, 2020, 09:23:03 μμ
Δει νομίζω ότι κάνεις λάθος. Και στα Αρχαία έχουν κάνει λάθη. Π.χ, γράψανε ότι η Ευκτική διδάσκεται στην Β΄ Γυμνασίου, ενώ πλέον διδάσκεται στην Γ΄! Σε 2-3 ώρες θα βγάλουμε την ύλη 3 μηνών, ναι οπωσδήποτε, τι άλλο θα σκεφτούν αυτοί οι άσχετοι....
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: Έσπερος στις Μάιος 19, 2020, 09:49:48 μμ
Οδηγίες για την ιστορία έβγαλαν; δεν είδα κάτι. Στη Γλώσσα μας λένε ότι πρέπει να τα κάνουμε όλα έι της ουσίας. Στα κείμενα όμως είναι large. Να μην
αγχωθουμε λέει για την ποσότητα. Εντάξει ησυχασα γιατι ειχα μεγαλο αγχος ποσα πολλα κειμενα προλαβαινω σε 4 ωρες. Ειλικρινα αυτοι οι ανθρωποι εχουν καταλαβει ποσες ωρες μαθημα μενουν; Ήθελα να ξερά και ποσό πληρώνονται αυτοί οι σοφοί στο ΙΕΠ που θα μας πουν ποιες ενότητες είναι σημαντικές. Οι φιλολογοι του σχολειου να καθομασταν λιγες ωρες, καλυτερες οδηγιες θα βγαζαμε.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: dstntvip στις Μάιος 19, 2020, 10:32:02 μμ
https://www.esos.gr/arthra/67701/egkyklios-i-yli-poy-proteinetai-na-didahthei-sta-mathimatika-fysiki-himeia-neoelliniki. 
Για την Ιστορία όχι
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: triffid στις Μάιος 14, 2024, 02:18:39 μμ
Καλησπέρα. Στο Γυμνάσιο η εξεταστέα ύλη είναι τα δύο τρίτα ή τα τρία πέμπτα; Επιπλέον (και από τη στιγμή που έχει ήδη διδαχθεί το 50% της διδακτέας) έχει ο εκπαιδευτικός την ευχέρεια να κινηθεί ανάμεσα στο 50% και το 66% (αν η απάντηση στην πρώτη ερώτηση είναι "δύο τρίτα" ή πρέπει υποχρεωτικά να βάλει το 66%;
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: gismix στις Μάιος 14, 2024, 04:57:17 μμ
Είναι τα 2/3 της ύλης που δίδαξε, με την προϋπόθεση ότι δεν θα πέφτει κάτω από το 50 % αυτήε που έπρεπε να διδαχθεί. Δηλαδή
Αν έπρεπε να διαδαχθούν 100 σελίδες η ύλη που θα μπει δεν μπορεί να είναι κάτω από 50
Παράδειγμα 1 : Εστω ότι δίδαξε 90 σελίδες. Τα 2/3 των 90 είναι 60 σελίδες. Αυτή είναι η ύλη. Δεν μπορεί να βαλει κάτω από 60 σελίδες.
Παράδειγμα 2: Έ
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: gismix στις Μάιος 14, 2024, 04:59:05 μμ
Παράδειγμα 2: Έστω ότι δίδαξε 60 σελίδες. Τα 2/3 του 60 είναι το 40. Δεν μπορεί να βάλει 40 σελίδες. θα βάλει υποχρεωτικά το μισό αυτού που έπρεπε να διδάξει δηλαδή 50. Επομένως θα αφαιρέσει 10 σελίδες.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: gismix στις Μάιος 14, 2024, 05:00:23 μμ
Δηλαδή από τις 60 που δίδαξε θα βάλει τις 50 (λόγω ορίου διδακτέας).
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: ppil στις Μάιος 17, 2024, 08:57:37 μμ
Γνωρίζει κάποιος συνάδελφος με βεβαιότητα αν στην ύλη της Βιολογίας του Γυμνασίου υπάγονται και οι εικόνες του βιβλίου με τις πληροφορίες τους;
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: gismix στις Μάιος 18, 2024, 09:07:09 πμ
Ναι. Φυσικά και υπάγονται , οπως σε όλα τα βιβλία. Οι εικόνες είναι κανονική διδακτέα και εξεταστέα ύλη. Πάντα όμως με βάση 2 πρϋποθέσεις
α) Κατά την διάρκεια της χρονιάς ο καθηγητής έχει δώσει σημασία τις εικόνες και έχει κάνει ερωτήσεις και παραδόση σε αυτές
β) Πρέπει να το τονίσει στους μαθητές την ημέρα που θα δώσει την ύλη. "προσοχή οι εικόνες είναι στην εξεταστέα ύλη. Δηλαδή μπορεί να σας δωθεί μία από αυτές π.χ ο καρυότυπος στην σελ .... η η τροφική αλυσίδα στην σελ....και να σας ζητηθεί κάποια ερώτηση ή τι μας δείχνει. Αρα λοιπόν διαβάζετε και τις εικόνες..."
Γενικά οτιδήποτε βρίσκεται μέσα στις παραγράφους που αναφέρονται στις οδηγίες του υπουργείου, αποτελεί διδακτέα και επομένως εξεταστέα ύλη. Πάντα με βάση τον διδάσκοντα.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: ppil στις Μάιος 18, 2024, 11:34:13 πμ
Αυτό θα έμοιαζε λογικό (αν και η ύλη και οι οδηγίες της δεν μπορεί να είναι θέμα του κάθε καθηγητή αφού υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες από το υπουργείο για το τι διδάσκεται σε κάθε ενότητα. Δεν βρήκα κάποια αναφορά όμως σε αυτές του Γυμνασίου).
Σε κάθε περίπτωση, τίθεται το εξής εύλογο ερώτημα: Πώς μπορεί οι εικόνες και οι λεζάντες στη Βιολογία του Γυμνασίου να λέμε πως είναι εντός ύλης, όταν για τη Βιολογία του Λυκείου (που είναι και πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα!) υπάρχει η εξής οδηγία:
" Επισημάνσεις
Στην εξεταστέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:
α) Τα ένθετα - παραθέματα, οι πίνακες, τα μικρά ένθετα κείμενα σε πλαίσιο και οι προτάσεις για συνθετικές δημιουργικές εργασίες των μαθητών/μαθητριών.
β) Οι χημικοί τύποι, οι οποίοι συνοδεύουν το κείμενο και συμβάλλουν στην κατανόησή του, σε καμία όμως περίπτωση δεν απαιτείται η απομνημόνευσή τους.
γ) Οι εικόνες και οι λεζάντες που τις συνοδεύουν ως αναπόσπαστο μέρος τους. Δύνανται, ωστόσο, να χρησιμοποιηθούν στην επεξήγηση δομών, λειτουργιών και διαδικασιών που ήδη αναφέρονται στο κείμενο των σχολικών βιβλίων.
δ) Οι Εργαστηριακοί Οδηγοί που συνοδεύουν τα σχολικά βιβλία."


βλέπε εδώ, τελευταία σελίδα:

https://ekfe.dra.sch.gr/wp-content/uploads/2023/09/%CE%95%CE%9E%CE%95-113280-2023-%CE%9F%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%92%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%97%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%95%CF%83%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%8D-%CE%93%CE%95%CE%9B.pdf (https://ekfe.dra.sch.gr/wp-content/uploads/2023/09/%CE%95%CE%9E%CE%95-113280-2023-%CE%9F%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%92%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%97%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%95%CF%83%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%8D-%CE%93%CE%95%CE%9B.pdf)
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: Έσπερος στις Μάιος 18, 2024, 01:29:58 μμ
Χωρίς να είμαι γνωστης του θέματος, έχω ακούσει πολλές φορές παράπονα στο σχολείο μου από γονείς σχετικά με λεζάντες εικόνων στη Βιολογια, για πολλούς διαφορετικούς καθηγητές. Εικάζω ότι το βιβλίο είναι γραμμένο με τέτοιον τρόπο ώστε οι λεζάντες να περιέχουν αναγκαίες πληροφορίες και ότι λόγω της μικρής ύλης ενός εξεταζόμενου μονοωρου μαθήματος (το οποίο είναι οξύμωρο), είναι κι ένας τρόπος να εμπλουτιστεί η ύλη. Σε εμάς τα παράπονα ήταν για το αν είχε διευκρινιστεί ότι έπρεπε να διαβάσουν τις λεζάντες (σε διαγωνίσματα, δεν έχει γίνει σε εξέταση), που τελικά αποδεικνυόταν ότι ο καθηγητής το είχε πει, τα μισά παιδιά τον είχαν αγνοήσει και μετά έβρισκαν τη δικαιολογία ότι τα θέματα ήταν εκτός ύλης.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: ppil στις Μάιος 18, 2024, 01:46:22 μμ
Τα δυο βιβλία της Βιολογίας του Γυμνασίου περιέχουν εικόνες με λεζάντες που είναι ολόκληρο μάθημα, πολύ πιο δύσκολο και με πάρα πολλές λεπτομέρειες και που σε καμία περίπτωση δεν υπάρχουν στο κυρίως κείμενο. Είναι ολοφάνερο πως υπάρχουν για μια σφαιρική, καλύτερη κατανόηση του κειμένου και για το κάτι παραπάνω σε όσους ενδιαφέρονται. Είναι φυσικό να αναφέρονται στο μάθημα και να δίνονται εξηγήσεις στις πληροφορίες. Οι αναλυτικές οδηγίες ζητούν οι μαθητές να έχουν κατανοήσει τα βασικά σε κάθε μάθημα και αυτά είναι πολύ περισσότερα από αυτά.
Σε μας έγινε τεράστιο ζήτημα φέτος σε διαγώνισμα, που στηρίχθηκε στις πληροφορίες των εικόνων και ήταν σε πολλές ενότητες. Το κρατήσαμε σε ήπιους τόνους με τα χίλια ζόρια. Ο καθηγητής όμως θέλει να βάλει πάλι όλες αυτές τις πληροφορίες στην εξεταστική (αναγνωρίζει πως δεν είναι στο σώμα του κειμένου και είναι πολλές)...Καταλαβαίνεις τι θα γίνει...
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: Έσπερος στις Μάιος 18, 2024, 05:28:22 μμ
Άρα είναι κάτι που κάνουν γενικα πολλοί Βιολόγοι. Γι αυτό το ανέφερα. Εγω δεν έχω δει το βιβλίο οπότε δεν μπορώ να κρίνω το τι ζητείται. Γενικα είμαι και τελείως άλλης φιλοσοφίας ως προς του τι ζητάμε στις εξετάσεις, ειδικά για τα μαθήματα που θεωρούνται μαθήματα απομνημόνευσης. Αλλά καταλαβαίνω τη δυσκολία να κανεις μια σοβαρή επιστήμη σε μονόωρο μάθημα και να πρέπει να βάλεις και 9 διαφορετικά ερωτήματα.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: ppil στις Μάιος 18, 2024, 06:01:03 μμ
Ένας έμπειρος βιολόγος δεν νομίζω πως έχει αμφιβολίες για το αν θα εξετάσει αυτά που η εγκύκλιος ζητά να κατανοήσει ο μαθητής. Σε μας δεν υπήρξαν ποτέ τέτοιες διαμαρτυρίες στο παρελθόν. Αν όμως ο σκοπός είναι να μπουν θέματα που θα ζορίσουν ακόμη και τον "άριστο" -κατά τις βαθμολογίες πάντα- μαθητή, που θα αυξήσουν την αίγλη του μαθήματος ή θα λύσουν τα χέρια στον βιολόγο για να βάλει μεν θέματα αποστήθισης, αλλά που δεν θα τα γράψουν όλοι όσοι θα διαβάσουν, τότε καταφεύγει και στις εικόνες. Επειδή έχω γνώση των βιβλίων αυτών με παιδί στο Γυμνάσιο, καταλαβαίνω πως δεν είναι θέμα μικρής ύλης ή ύπαρξης θεμάτων, αλλά απειρίας. Είναι μεν μονόωρο μάθημα αλλά δεν είναι ασήμαντο καθόλου και οι οδηγίες είναι σαφείς.
Εμείς οι φιλόλογοι θα είχαμε λύσει το θέμα της ύλης των παραθεμάτων-εικόνων με άπειρα τηλ στον σύμβουλο, ακόμη και με ερωτήσεις στο υπουργείο. Δεν μπορώ να καταλάβω πως ξέφυγε τέτοιο θέμα, που μπορεί να τινάξει στο αέρα την εξέταση του μαθήματος από γονείς που θα το ψάξουν.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: Έσπερος στις Μάιος 18, 2024, 06:11:19 μμ
Η αλήθεια είναι ότι και σε εμάς  όταν είχε συμβεί, ήταν σε άπειρους καθηγητές, αξιομνημόνευτο όμως ότι ήταν όντως Βιολόγοι, δεν είχε συμβεί ποτέ αν το μάθημα το έκανε άλλος ΠΕ04. Όμως ταυτόχρονα όταν είχε συμβεί ήταν σε καθηγητές εναντίον των οποίων υπήρχε συντονισμένη εμπάθεια απι γονείς, επειδή ήθελαν να κάνουν μάθημα και ξεβολευαν τα παιδιά τους. Οπότε το θέμα το βλέπω με τελείως άλλη οπτική. Και γενικα εκνευρίζομαι όταν οι γονείς ξεψειρίζουν πράγματα αν δεν είναι εξωφρενικά ή παράνομα, μόνο και μόνο επειδή τα παιδιά θα ζοριστούν λίγο σε ένα μάθημα. Σε όλα τα μαθήματα για διάφορους λόγους, οι απαιτήσεις είναι πολύ χαμηλές πλέον, είτε γιατί κάποιοι έχουν παραιτηθεί από την προσπάθεια, είτε γιατί συμβαδίζουν με το γενικα χαμηλό μαθησιακό επίπεδο, είτε γιατί δεν θέλουν να επιβαρύνουν τα επιμελή παιδιά με το ήδη φορτωμένο πρόγραμμα. Τα βιβλία δεν είναι θεόπνευστα, είναι τελείως αυθαίρετη κρίση των συγγραφέων ποια πληροφορία θα εντάξουν στο κυρίως κείμενο και με ποια διατύπωση, είναι προβληματικό το ότι πολλοί συνάδελφοι εξετάζουν «το βιβλίο» και όχι τη γνώση, και είναι και φοβερό το να φοβάται τους γονείς κάποιος ππυ θέλει τα παιδιά να μάθουν. Γιατί δεν διαμαρτύρονται οι γονείς αν κάποιος πάει με ρυθμό χελώνας, αν κάνει παιδαριώδες μάθημα, αν δεν βάζει ποτέ ασκήσεις. Διαμαρτύρονται μόνο όταν έχει απαιτήσεις.

(έχω ακούσει φιλολόγους να εξετάζουν συγκεκριμένες λεζάντες ή να βάζουν στην ύλη απαντήσεις σε πηγες που έχουν γραφτεί στο τετράδιο. όχι επίσημα αλλά ανεπίσημα να λενε στα παιδιά να τα μάθουν. Και φυσικά ποιος είναι τότε παράξενος; Εγω που βάζω τουλάχιστον 1 αδίδακτη πηγή. Η οποία μπορεί να είναι παιδαριώδης, αλλά εγω είμαι κακιά και η κυρία τάδε που τους έδινε απαντήσεις έτοιμες να αποστηθίσουν, είναι καλή).
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: ppil στις Μάιος 18, 2024, 06:22:36 μμ
Συμφωνώ σε όλα μαζί σου και σε αυτή και στην προηγούμενη τοποθέτησή σου. Αλλά, όπως έχω ξαναπεί, καλό είναι να μην αυθαιρετούμε όχι μόνο για το δικό μας καλό, αλλά για ολόκληρη τη σχολική μονάδα. Όταν έχεις δεχτεί παράπονα, καλό είναι να εξετάζεις τι επιτρέπεται και τι όχι. Δεν ξέρω για το μάθημα που έκανε η καθηγήτρια, μπορεί να είναι η καλύτερη βιολόγος που πέρασε από σχολείο. Έτυχε όμως να είμαι ο αποδέκτης της φασαρίας και στο διαγώνισμα και στην ανακοίνωση της ύλης και να καταλαβαίνω πως θα έχουμε πρόβλημα. Στο σχολείο της κόρης μου είναι εκτός ύλης. Στον νομό πάλι τα ίδια. Δεν ασχολούμαι περισσότερο, απλά απορώ και για το βιβλίο και για τον καθηγητή. Για τους γονείς όχι, είπαμε πως στο σχολείο μου έχουμε ιδιαίτερα θέματα που δεν αγγίζουν τα άλλα σχολεία.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: Έσπερος στις Μάιος 18, 2024, 06:29:17 μμ
Σε αυτό δεν διαφωνώ και θεωρώ ότι είναι και θέμα παρουσίασης. Αν μια λεζάντα έχει κάτι ππυ είναι πολύ αναγκαίο για την κατανόηση θεωρώ αυτονοητο ότι θα πεις στα παιδιά να το διαβάσουν, αλλά μπορείς να εξηγήσεις ότι αυτο δεν επιτρέπεται κανονικά και το κανεις γιατί θεωρείς ότι δεν θα έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του υπό εξέταση θέματος κλπ κλπ και αν θες να είσαι ακόμα πιο έντιμος, εξηγείς ότι δεν μπορείς να το εξετάσεις, αλλά θες να το μελετήσουν. Τα παιδιά μπορεί να είναι κακομαθημένα συνήθως, και να μετακυλίουν ευθύνες, αλλά χαζά δεν είναι, αν κανεις μια ξεκάθαρη εξήγηση, μπορούν να το αντιληφθούν. Αυτά όλα φυσικά αν υπάρχει καλή πρόθεση, κάτι που δεν μπορώ να κρίνω για άλλους συναδέλφους, ειδικά αν είναι άλλου κλάδου που δεν μπορώ να έχω γνώμη για το μάθημα.
και μιας και λέμε αυτά. Ιστορία. Στις οδηγίες όλων των τάξεων, αρκετές ενότητες διδάσκονται με «συνοπτική παρουσίαση». Αυτά μπορούν να εξεταστούν? (ένα κομμάτι τους πχ που περιέχει πολύ βασικές πληροφορίες για την ιστορική συνέχεια, ή κάτι που είναι αρκετά απλό ώστε να το γράψουν οι αδύναμοι μαθητες και να πάρουν κάποιον βαθμό παραπάνω).
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: ppil στις Μάιος 18, 2024, 06:40:43 μμ
Είναι λίγο διαφορετικό από τα δικά μας. Σε μας είναι για βοήθεια, το βιβλίο είναι ξεκάθαρο (όχι ότι είναι και καλογραμμένο) και λειτουργούμε υπέρ του μαθητή. Στην περίπτωση που εξετάζουμε είναι ένα διαφορετικό βιβλίο εντός του ίδιου βιβλίου (πιο δύσκολο και αναλυτικό), διπλασιάζει την ύλη ας πούμε.

ΥΓ. Μπήκα στον κόπο και διάβασα την εισαγωγή του βιβλίου:
"Σίγουρα, το βιβλίο αυτό δεν περιέχει όλη τη βιολογική γνώση. Μπορεί όμως να σας ανοίξει δρόμους για να την ανακαλύψετε μόνοι σας. Αξιοποιήστε κάθε σελίδα του: το κυρίως κείμενο, τις εικόνες, τα παραθέματα, τις ερωτήσεις και τις δραστηριότητες που σας προτείνει. Τα παραθέματα που συνοδεύουν το κείμενο δεν αποτελούν εξεταστέα ύλη. Ο στόχος τους είναι να σας βοηθήσουν να συνδυάσετε τη θεωρητική γνώση που παρέχουν διάφορες επιστήμες και να την αξιοποιήσετε για να ερμηνεύσετε γεγονότα και εμπειρίες από την καθημερινή ζωή. Τα «Ας σκεφτούμε» θα σας προβληματίσουν και θα σας δώσουν ευκαιρίες για συζήτηση στην τάξη. Οι ερωτήσεις σάς δίνουν την ευκαιρία να ελέγξετε τις γνώσεις που αποκτήσατε."

Είναι εκτός ύλης λοιπόν.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: Jarvis στις Μάιος 18, 2024, 07:43:52 μμ
Σαν βιολόγος να σας πω ότι η βιολογια δεν γίνεται να διδαχθεί ποιοτικά χωρίς εικόνες. Έχει μεν θεωρητικό υπόβαθρο, αλλά εμπλέκονται κ πολλοί μηχανισμοί για την κατανόηση των οποίων θες εικόνες κ μάλιστα πολλές.
Θεωρώ αδιανόητο να διδάξεις θετικό μάθημα χωρίς εικόνα.
Εγώ προσωπικά στηρίζω μεγάλο μέρος της διδασκαλίας και σε εικόνες βιβλίου (το οποίο γενικά είναι χαλι) και σε δικές μου που δίνω έξτρα.
Προσπαθώ να ενεργοποιήσω δλδ την σκέψη των παιδιών κ μέσω των εικόνων.
Στις εξετάσεις θα βάλω εικόνες,  αφού όμως τονίσω ότι θα το κάνω, αλλά γνωστές εικόνες, στις οποίες τα παιδιά έχουν δουλέψει.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: Jarvis στις Μάιος 18, 2024, 07:44:45 μμ
Πόσες φορές ανέφερα τη λέξη "εικονες" ;D
Να τονίσω βέβαια όπως είπατε κ πιο πάνω, εικόνες που ενισχύουν την κατανόηση του κειμένου, χωρίς να ζητειται δλδ υλη εκτός αυτού. Πληροφορίες εκτός κειμένου όχι.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: gismix στις Μάιος 18, 2024, 08:19:05 μμ
Ξαναλέω ότι οι εικόνες αποτελούν μέρος της εξεταστεας ύλης με την έννοια των ερωτήσεων κρίσεως. Δηλαδή δεν μπορεί ο καθητηδεν μπορεί  να βάλει . Δίνεται η παρακάτω εικόνα. Τι λέει η λεζάντα;" Μπορεί όμως να στηριχθεί στην εικόνα και να βάλει ερώτηση κρίσεως η οποία έχει την απάντηση της στην λεζάντα.
Π.χ σελίδα 20 Γ Γυμνασίου
Δεν μπορεί να βάλει : Τι μας δείχνει η παραπάνω εικόνα;
Μπορεί όμως να βάλει : Ποια από τις δυο εικόνες μας δείχνει νουκλεοτίδια και ποια πολυνουκλεοτιδική αλυσίδα. Να εξηγήσετε την απάντηση σας.
Π.χ Σελίδα 46 εικόνα 2.14. Τι μας δείχνει το διπλανο σχήμα και ποια μεταβολή υπάρχει από ένα επίπεδο στο άλλο;
Π.χ Σελίδα 97
Ποιος από τους δύο καρυότυπους ανήκει σε γυναίκα και ποιος σε άντρα. να εξηγήσετε. Να γράψετε τους αριθμούς που μας δείχνουν αυτοσωμικά χρωμοσώματα.
Σελ 100. Ποια από τις δύο εικόνες μας δείχνει αντιγραφή και ποια μεταγραφή. να εξηγήσετε την απάντηση σας
κλπ
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις οι εικόνες παίζουν τον ρόλο της ερωτησης κρίσεως. Δηλαδή αντί να βάλει κάποιος . Τι είναι αντιγραφη και τι μεταγραφή;  Βάζει την εικόνα όχι ως παπαγαλία , αλλά ώς ερώτηση που βλέπει ο μαθητής ότι στην 1η περίπτωση έχουμε τον σχηματισμό δύο μορίων DNA και στη δεύτερη το σχηματισμό mRNA. οπότε εξηγεί με βάση την θεωρία που έχει κάνει.
Φυσικά το ίδιο μπορεί να συμβεί και με άλλες εικόνες. (μίτωση , μείωση σελίδα 105 π.χ βάλτε στη σωστή σειρά της εικόνες ώστε να σχηματιστεί η διαδικασία της μίτωσης αντί γράψτε τα στάδια της μίτωσης ή ποια από τις δύο εικόνες μας δείχνει μίτωση και ποια μείωση εξηγήστε αντί τι είναι μίτωση και τι μείωση) Γι αυτό δεν χρειάζεται η απομνημόνευση των εικόνων αλλά η γνώση της θεωρίας και η παρατήρηση του τι δείχνει. Η απέξω γνώση της λεζάντας φυσικά και δεν είναι στην ύλη και φυσικά εκτοξευει τις σελίδες και δυσκολεύει πολύ την διαδικάσία. Δεν ξέρω φυσικά με ποιον τρόπο λειτουρεί ο συνάδελφος.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: gismix στις Μάιος 18, 2024, 08:21:47 μμ
Το παραπάνω το είχα αναρτήσει πριν την συζήτηση της τελευταίας σελίδας του φορουμ.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: gismix στις Μάιος 18, 2024, 08:27:40 μμ
Τα παραπάνω δεν είναι υπόδειξη αλλά δείχνουν ότι οι εικόνες μπορούν άνετα να μπουν στα θέματα. Και φυσικά συμφωνω με τον συνάδελφο Jarvis. Χωρίς εικόνες δεν γίνονται θετικές επιστήμες.
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: ppil στις Μάιος 18, 2024, 10:07:57 μμ
Συμφωνώ και με τους δυο σας σε ό,τι γράφετε και ευχαριστώ για τον κόπο σας. Οι ερωτήσεις κρίσεως είναι απολύτως αποδεκτές και η διδασκαλία εννοείται πως θα χρησιμοποιεί εικόνες. Στην προκειμένη περίπτωση, εικόνες και παραθέματα οι γονείς τα έχουν σαν ένα, εννοούν τα ροζ σημεία στο βιβλίο που σε κάποιες περιπτώσεις έχουν επιπλέον πράγματα. Δεν θέλω να φωτογραφίσω το περιστατικό ακριβώς και γι αυτό δεν αναφέρομαι σε διάφορα ιδιαίτερα σημεία που η εικόνα έχει το κάτι παραπάνω.
Όταν το σχολείο έχει μεγάλη ανταγωνιστικότητα μεταξύ των μαθητών (και των γονέων τους) και βαθμοθηρία, ο βαθμός 19 με το βαθμό 20 έχουν μεταξύ τους χάος και ελέγχονται τα πάντα. Σε τέτοιο σχολείο συμβαίνουν τα παραπάνω, αν και όπως με πληροφορούν, έχουν συμβεί και σε διάφορα σχολεία που κάποιος μαθητής δεν έγραψε καλά
Τίτλος: Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Αποστολή από: Georgia m. στις Μάιος 19, 2024, 12:40:34 πμ
Ως εξεταστέα ύλη ορίζονται τα δύο τρίτα (2/3) της διδαχθείσας. Σε κάθε περίπτωση η εξεταστέα ύλη δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας. (π.δ. 126/2016, άρθρο 5, παράγραφος 4)