Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Γυμνάσιο => Μήνυμα ξεκίνησε από: vaios στις Σεπτεμβρίου 26, 2007, 07:32:08 pm
-
Μήπως γνωρίζει κανείς πια είναι η διδακτέα ύλη (σελίδες και κεφάλαια) στο παλιό βιβλίο πληροφορικής του γυμνασίου για την
-
μπορεί κάποιος συνάδελφος ΠΕ04 να με ενημερώσει για τη διδακτέα ύλη της βιολογίας α γυμνασίου, χημείας β γυμνασίου και φυσικής, χημείας, βιολογίας γ γυμνασίου? σε αντίστοιχη ερώτηση στο διευθυντή μου έλαβα την αποστομωτική απάντηση:"δεν ξέρω...τι να σου πω..."!
-
Είναι ευθύνη του Σχολικού Συμβούλου.
Απευθύνσου σε αυτόν.
Για μένα αποστομωτική ήταν η ερώτησή σου, γιατί αυτό είναι το πρώτο που ενημερώνεται κάποιος στην αρχή της σχολική χρονιά, πριν αρχίσουν τα μαθήματα.
-
Ας μην είμαστε ισοπεδωτικοί, δεν είναι εύκολο πράγμα να εντοπίσεις την ύλη, ειδικά όταν σε καλούν στη μέση της χρονιάς, και σε πετάνε σε μια τάξη, χωρίς να έχεις χρόνο να προετοιμαστείς.
freedom, υπάρχουν κάτι βιβλιαράκια που βγάζει το Υπουργείο (Οδηγίες για την διδασκαλία των [...] μαθημάτων) και το γυμνάσιο και για το λύκειο. Εκεί αναγράφεται η ύλη, καθώς και διάφορες προτάσεις για τη διδασκαλία των μαθημάτων. Εγώ το βρήκα πολύ χρήσιμο, ειδικά ως προς τον προγραμματισμό των ωρών που μπορείς να αφιερώσεις σε κάθε μάθημα για να βγει η ύλη μέχρι το τέλος της χρονιάς. Χρήσιμα είναι επίσης και τα κριτήρια αξιολόγησης.
Αν δεν τα βρεις στο σχολείο (λογικά πρέπει να υπάρχουν), ρώτα ένα συνάδελφο που διδάσκει τα ίδια μαθήματα. Αν και πάλι δεν βγάλεις άκρη, τότε απευθύνσου στο σχολικό σύμβουλο. Καλή τύχη!
-
Συνάδελφε freedom,
Είχα ανεβάσει και παλιότερα τα βιβλία καθηγητή των περισσοτέρων μαθημάτων του Γυμνασίου. Αν ακολουθήσεις το παρακάτω link:
http://rapidshare.com/files/88021285/04-KATH.rar (αρχείο 23Μ
-
vsk σε ευχαριστώ, έχω ήδη δει το λινκ που είχες στείλει παλιότερα και τα βιβλία τα έχω κατεβάσει (ιδιαίτερα τα βιβλία καθηγητή, που ΔΕΝ υπάρχουν στο σχολείο μου σε έντυπη μορφή και με έχουν βοηθήσει αρκετά). με κάλεσαν αναπληρώτρια 22 Ιανουαρίου, οπότε mavoglou καταλαβαίνεις ότι δεν έχω αργήσει στην ενημέρωσή μου σχετικά με την ύλη. απλά, τα βιβλία του ΟΕΔ
-
Η ύλη βρίσκεται στα βιβλία: Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων στο Γυμνάσιο, ή κάπως έτσι. Αυτό είναι το επίσημο έγγραφο, με βάση το οποίο διδάσκουμε κάθε χρόνο. Για το λύκειο, το έγγραφο που λές αφορά μόνο την ύλη των Πανελληνίων. Τα υπόλοιπα τα βρίσκουμε από τα βιβλία των οδηγιών.
-
με κάλεσαν αναπληρώτρια 22 Ιανουαρίου, οπότε mavoglou καταλαβαίνεις ότι δεν έχω αργήσει στην ενημέρωσή μου σχετικά με την ύλη.
Ζητάω ειλικρινά συγνώμη.
-
αλλα μια απορια..προκειται να διδαξω αρχαια σε φροντιστηριο κ στισ 3 ταξεις του γυμνασιου..η υλη καθοριζεται απο το υπουργειο ή με βάση τον καθηγητή ποιες ενότητες θα ορίσει??μήπως ξέρετε και κανενα site να συμβουλεύομαι??μπηκα στο Π.Ι και ειχε οτι στην α γυμνασιου κανουν ιλιάδα ενώ κανουν στην β γυμνασιου και μπερδευτηκα εντελώς.
-
Καλημέρα, δεν έχω διδάξει αρχαία γυμνασίου σε φροντιστήριο αλλά στο ιδιωτικό που δουλεύω. Λοιπόν, στην υποτιθέμενη επιμόρφωση που έγινε από το Υπουργείο για τα νέα βιβλία του Γυμνασίου, οι εισηγητές επέμειναν στο ότι θα πρέπει να διδαχθεί όλη η ύλη. Στο δικό μου σχολείο κατορθώνουμε να βγάλουμε όλη τη γραμματική και το συντακτικό (για τα αρχαία από το πρωτότυπο) και παραλείπουμε ορισμένα κείμενα. Στα αρχαία από μετάφραση, τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα. Στην Α΄Γυμνασίου δίνουμε έμφαση στην Οδύσσεια, και κάνουμε πολύ λίγο Ηρόδοτο (2 μήνες το πολύ). Στη
-
Να'σαι καλα..για να ξερω κι εγω που να κατευθυνθω..χιλια ευχαριστω!
-
κ εγώ φέτος θα κάνω μαθήματα ΦΥΣΙΚΗΣ γυμνασίου σε φροντιστήριο. Μήπως μπορεί κανείς ποια κεφάλαια ή ποιες παραγράφους συνήθως δεν διδάσκουν οι καθηγητέσ στο σχολείο;
-
Γειά σας,θα αναλάβω ένα παιδί β γυμνασίου που έχει μήνει φυσκή και χημεία,ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος ποια είναι η ύλη για το Σεπτέμβρη,τι θέματα βάζουν,αν εξετάζουν και προφορικά.
ευχαριστω!
-
Την ύλη την καθορίζει ο διδάσκων του κάθε σχολείου. Το μαθητή σου θα ρωτήσεις για την ύλη.
Τα θέματα είναι στην ίδια λογική και μορφή με εκείνα του Μαΐου-Ιουνίου.
Προφορικά εξετάζονται μόνο οι έχοντες δυσλεξία ή κάποιο άλλο μαθησιακό πρόβλημα. Οι υπόλοιποι... κόλλα αναφοράς και στυλό!
-
Γειά σας,θα αναλάβω ένα παιδί β γυμνασίου που έχει μήνει φυσκή και χημεία,ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος ποια είναι η ύλη για το Σεπτέμβρη,τι θέματα βάζουν,αν εξετάζουν και προφορικά.
ευχαριστω!
Την ύλη την καθορίζει ο διδάσκων του κάθε σχολείου. Το μαθητή σου θα ρωτήσεις για την ύλη.
Τα θέματα είναι στην ίδια λογική και μορφή με εκείνα του Μαΐου-Ιουνίου.
Προφορικά εξετάζονται μόνο οι έχοντες δυσλεξία ή κάποιο άλλο μαθησιακό πρόβλημα. Οι υπόλοιποι... κόλλα αναφοράς και στυλό!
μια διευκρίνιση εδώ!
1ον )την ύλη την καθορίζει αυτός που δίδαξε το μάθημα την προηγούμενη χρονιά! δηλ είναι η ίδια ύλη που είχαν και τον ιούνιο! ακόμη και να αλλάξει ο καθηγητής (πχ μετάθεση κτλ) ο επόμενος είναι υποχρεωμένος να εξετάσει επί της διδαχθείσας ύλης! άρα, αν το παιδί έχει σημειωμένη την ύλη του για τον Ιούνιο, μην ανησυχείς, δούλεψε σε αυτή!
2ον) εξετάζεται και γραπτά και προφορικά!!! πρέπει να βγάλει (Μ.Ο.) 10.
τι γίνεται συνήθως; ο καθηγητής εξηγεί εν τάχει την ύλη για λίγα λεπτά και ρωτάει πάνω στα θέματα που τόνισε πριν λίγα λεπτά...μετα, βάζει και γραπτά!!! μεταξύ μας, αν διάβασε ο μαθητής φαίνεται! οπότε, ή τον περνούν ή κόβεται!!! :)
-
ευχαριστώ πολύ!Σήμερα θα συναντήσω τον μαθητή από κοντά,για να τον ρωτήσω για ύλη και αν τους έχουν πει κάτι.
-
Μήπως θα μπορούσε να με βοηθήσει κάποιος;
Προσπαθώ να βγάλω την ύλη σε Γυμνάσιο (Αρχαία) και Λύκειο (Ιστορία).
Τι ισχύει 2/3 της ύλης ή 3/5;
-
Ισχύει το 3/5 για το Γυμνάσιο και το 2/3 για το Λύκειο
-
Ευχαριστώ πολύ
-
Ισχύει το 3/5 για το Γυμνάσιο και το 2/3 για το Λύκειο
αυτο ειναι σιγουρο? γιατι ειμαι σε γυμνασιο κ μου ειπαν οτι ειναι τα 2/3
-
Στο γυμνάσιο η εξεταστέα ύλη είναι τα 3/5 της διδαχθείσας εφόσον η διδαχθείσα δεν είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας.Κι εγώ σε γυμνάσιο είμαι και όλοι οι συνάδελφοι έτσι έχουμε ορίσει την ύλη.
-
ναι το εψαξα κ εγω καλυτερα κ το βρηκα. ευχαριστω πολυ!
παντως εμας μας ειπαν τα 2/3 της διδακτεας υλης ???
τελικα την ορισα συμφωνα με αυτο που πρεπει δλδ τα 3/5
-
Στο γυμνάσιο η εξεταστέα ύλη είναι τα 3/5 της διδαχθείσας εφόσον η διδαχθείσα δεν είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας.Κι εγώ σε γυμνάσιο είμαι και όλοι οι συνάδελφοι έτσι έχουμε ορίσει την ύλη.
Μπορείς σε παρακαλώ να μας παραθέσεις ένα παράδειγμα παρουσιάζοντας τη διδακτέα ύλη ενός μαθήματος και κατόπιν την εξεταστέα με την μέθοδο αυτή των 3/5;
-
Στο γυμνάσιο η εξεταστέα ύλη είναι τα 3/5 της διδαχθείσας εφόσον η διδαχθείσα δεν είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας.Κι εγώ σε γυμνάσιο είμαι και όλοι οι συνάδελφοι έτσι έχουμε ορίσει την ύλη.
Μπορείς σε παρακαλώ να μας παραθέσεις ένα παράδειγμα παρουσιάζοντας τη διδακτέα ύλη ενός μαθήματος και κατόπιν την εξεταστέα με την μέθοδο αυτή των 3/5;
ας παρουμε για παραδειγμα τα κειμενα. διδακτεα υλη ειναι 20 κειμενα συμφωνα με το υπουργειο. εγω ομως εκανα 15.
αρα εχουμε κ λεμε: 3/5*15=9 κειμενα. ομως τα 9 αυτα κειμενα ειναι κατω απο το μισο της διδακτεας υλης, αφου το μισο του 20 ειναι το 10.
αρα το ελαχιστο που πρεπει να βαλω στις εξετασεις ειναι 10 κειμενα.
-
Η διδακτέα ύλη ορίζεται με τα κεφάλαια και όχι με σελίδες;
-
Η εξεταστέα ύλη θα πρέπει να είναι τα 3/5 της διδαχθείσας εφόσον η διδαχθείσα είναι πάνω από το μισό της διδακτέας. Δηλαδή, για να χρησιμοποιήσω το παράδειγμα της Maryvas, αν στα Κ.Ν.Λ. η διδακτέα είναι 20 κείμενα και έχουν διδαχτεί τα 15, τότε,εφόσον η διδαχθείσα είναι περισσότερη από το μισό της διδακτέας-εδώ ισχύει, γιατί τα 15 είναι περισσότερα από τα 10 που είναι τα μισά του 20-η εξεταστέα θα είναι τα 3/5 της διδαχθείσας, δηλαδή τα 3/5 του 15=9 κείμενα. Αν τα κείμενα που διδάχτηκαν είναι λιγότερα από 10 ή 10-που είναι το μισό της διδακτέας- τότε δεν πρέπει να αφαιρεθεί τίποτα.
Άλλο παράδειγμα με σελίδες: Αν η διδακτέα ύλη στην ιστορία π.χ. είναι 200 σελίδες και έχουν διδαχτεί και οι 200, τότε η εξεταστέα θα είναι τα 3/5 του 200, δηλαδή 120. Αν όμως έχουν διδαχτεί 100 ή λιγότερες, τότε δεν αφαιρείται τίποτα, διότι η διδαχθείσα δεν είναι πάνω από το μισό της διδακτέας.
Άλλο παράδειγμα: διδακτέα ύλη =200 σελίδες
διδαχθείσα =150 σελ.
εξεταστέα(εφόσον οι 150 σελ. είναι περισσότερες από 100, που είναι το μισό του 200) =3/5 του 150=90 σελίδες
Και ως μαθήτρια αυτό θυμόμουν ότι ίσχυε για την ύλη στο γυμνάσιο, αλλά και ως καθηγήτρια τώρα το ίδιο ισχύει, τουλάχιστον αυτό εφαρμόζουμε στο σχολείο που διδάσκω φέτος,αλλά και στα προηγούμενα που δίδαξα.Και οι συνάδελφοι το ίδιο μου είπαν. Τώρα, αν η ύλη πρέπει να υπολογιστεί σε σελίδες ή κεφάλαια, αυτό είναι λίγο σχετικό.Εμείς με κεφάλαια ή ενότητες την υπολογίζουμε, αρκεί βέβαια οι ενότητες που θα αφαιρεθούν να μην είναι πολύ μεγάλες ή πολύ μικρές σε σχέση με αυτές που θα είναι στην ύλη.Αν δηλαδή η διδακτέα και η διδαχθείσα ύλη είναι 10 ενότητες σε ένα μάθημα, τότε η εξεταστέα, που είναι οι 6 ενότητες, δεν είναι δυνατόν να είναι μικρότερη σε ποσότητα από τις 4 ενότητες που θα αφαιρεθούν.
-
Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας! Να ρωτήσω και κάτι άλλο, στην Γ' Γυμνασίου που διδάσκεται και "Ελένη" και "Ανθολόγιο φιλοσοφικών κειμένων", τι γίνεται αν κάποιος έχει τελειώσει μόνο την "Ελένη" (1870 στ.); Ως ύλη θεωρείται ολόκληρη η "Ελένη" εφόσον δεν έχει διδαχτεί καθόλου το Ανθολόγιο;;
-
Κι οι τρεις φιλόλογοι στο σχολείο μου που κάνουμε Ελένη στη γ γυμνασίου δεν προλάβαμε να μπούμε στο Ανθολόγιο- εγώ προλάβαινα βέβαια, αλλά προτίμησα να κάνω αρχαία επειδή ήμουν πίσω-επομένως, για να βοηθήσουμε και τα παιδιά, αφαιρέσαμε πάροδο, στάσιμα, έξοδο και από την εισαγωγή τους βάλαμε να διαβάσουν κάποιους συγκεκριμένους όρους της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, ουσιαστικά δηλαδή αφαιρέσαμε ένα πολύ μεγάλο μέρος της εισαγωγής.
-
Σύμφωνα με οδηγίες του υπουργείου:
" - η εξεταστέα ύλη για τις Α΄,
-
Κι οι τρεις φιλόλογοι στο σχολείο μου που κάνουμε Ελένη στη γ γυμνασίου δεν προλάβαμε να μπούμε στο Ανθολόγιο- εγώ προλάβαινα βέβαια, αλλά προτίμησα να κάνω αρχαία επειδή ήμουν πίσω-επομένως, για να βοηθήσουμε και τα παιδιά, αφαιρέσαμε πάροδο, στάσιμα, έξοδο και από την εισαγωγή τους βάλαμε να διαβάσουν κάποιους συγκεκριμένους όρους της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, ουσιαστικά δηλαδή αφαιρέσαμε ένα πολύ μεγάλο μέρος της εισαγωγής.
Ναι σωστά, με "το μάτι" βγαίνει η ύλη σε τέτοια μαθήματα! Σ' ευχαριστώ!
-
Διάβασα παραπάνω για την εξεταστέα ύλη. Είναι εύκολο να βγάλεις ύλη όταν έχεις κείμενα. Τα 3/5 της διδακτέας ύλης και το μισό της διδακτέας όταν το τα 3/5 είναι κάτω του μισού. Θα μπορούσε κάποιος να μου πει πως βγάζεις ύλη στα αρχαία της Α' Γυμνασίου. Εδώ υπάρχουν αρκετά γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που κατά τη γνώμη μου είναι απαραίτητα και πρέπει να συμπεριληφθούν στην ύλη.
-
βαλε λιγοτερα κειμενα. Ετσι κι αλλιως παπαγαλια μαθαινουν και το νοημα των κειμενων.
Καλο επισης θα ηταν να δωσεις και τα θεματα, ωστε να μη παιδευεσαι ουτε εσυ ουτε εμεις οι μαθητες μια που η καλη μας υπουργος σας εχει πει "πρωτα ο μαθητης".
και καλα κανει αφου ολο γρινια ειστε, το ενα δεν το ξερετε, το αλλο δεν το μπορειτε. Αντε, λαμαπαδα να της αναψετε!
-
Θα ήθελα παρακαλώ μια συγκεκριμένη απάντηση από κάποιον που ξέρει.
-
Διάβασα παραπάνω για την εξεταστέα ύλη. Είναι εύκολο να βγάλεις ύλη όταν έχεις κείμενα. Τα 3/5 της διδακτέας ύλης και το μισό της διδακτέας όταν το τα 3/5 είναι κάτω του μισού. Θα μπορούσε κάποιος να μου πει πως βγάζεις ύλη στα αρχαία της Α' Γυμνασίου. Εδώ υπάρχουν αρκετά γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που κατά τη γνώμη μου είναι απαραίτητα και πρέπει να συμπεριληφθούν στην ύλη.
νομιζω πως και στις 3 ταξεις, στα αρχαια και τη γλωσσα, δεν αφαιρουμε ενοτητες ολοκληρες, αλλα τμηματα τους ( εισαγωγικα κειμενα, καποια γραμματικα φαινομενα, λεξιλογικα σχολια κλπ) ...μπορεις ν αφαιρεις απο καθε ενοτητα ενα τμημα της, μια παραγραφο ,ο,τι σε βολευει...
και δε χρειαζεται να μετρας "μπακαλιστικα" μεχρι τα 3/5 ... ας ειναι και λιγακι παραπανω η λιγοτερο.. ;) ;) ;)
-
Παρακάτω δίνω και τη μορφή των ερωτήσεων στα Αρχαια Α' Γυμνασίου
a.Αρχαία Ελληνική Γλώσσα (από πρωτότυπο)
Α γυμνασίου
Δίνεται φωτοτυπημένο κάποιο διδαγμένο κείμενο χωρίς το εισαγωγικό σημείωμα και τα γλωσσικά σχόλια του βιβλίου και ζητείται να απαντηθούν
i.Δύο ασκήσεις γραμματικής (2,5 μονάδες η καθεμία)
ii.Μία άσκηση συντακτικού (2 μονάδες)
iii.Δύο ασκήσεις λεξιλογικές –σημασιολογικές (2,5 μονάδες η καθεμία)
iv.Δύο ερωτήσεις κατανόησης οι οποίες θα αναλύονται συνήθως σε δύο υποερωτήματα η καθεμία (4 μονάδες η κάθε ερώτηση)
-
Παρακάτω δίνω και τη μορφή των ερωτήσεων στα Αρχαια Α' Γυμνασίου
a.Αρχαία Ελληνική Γλώσσα (από πρωτότυπο)
Α γυμνασίου
Δίνεται φωτοτυπημένο κάποιο διδαγμένο κείμενο χωρίς το εισαγωγικό σημείωμα και τα γλωσσικά σχόλια του βιβλίου και ζητείται να απαντηθούν
i.Δύο ασκήσεις γραμματικής (2,5 μονάδες η καθεμία)
ii.Μία άσκηση συντακτικού (2 μονάδες)
iii.Δύο ασκήσεις λεξιλογικές –σημασιολογικές (2,5 μονάδες η καθεμία)
iv.Δύο ερωτήσεις κατανόησης οι οποίες θα αναλύονται συνήθως σε δύο υποερωτήματα η καθεμία (4 μονάδες η κάθε ερώτηση)
ετσι ειναι, αν και δεν εχει καμια σχεση η μορφη των ερωτησεων με την υλη που θα δωσεις στα παιδια...! ;)
-
Διάβασα παραπάνω για την εξεταστέα ύλη. Είναι εύκολο να βγάλεις ύλη όταν έχεις κείμενα. Τα 3/5 της διδακτέας ύλης και το μισό της διδακτέας όταν το τα 3/5 είναι κάτω του μισού. Θα μπορούσε κάποιος να μου πει πως βγάζεις ύλη στα αρχαία της Α' Γυμνασίου. Εδώ υπάρχουν αρκετά γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που κατά τη γνώμη μου είναι απαραίτητα και πρέπει να συμπεριληφθούν στην ύλη.
Αγαπητή Dessi, στα αρχαία δεν αφαιρείται τίποτα από γραμματική και συντακτικο.
Αρα τα 3/5 θα τα βγάλεις από τα κείμενα και από τα λεξιλογικά-ετυμολογικά.
-
Γνωρίζω ότι ισχύει ότι πρέπει η ύλη να είναι 3/5 της ύλης που έκανε κάποιος και όχι λιγότερο από την μισή διδακτέα.
Υπάρχει νομοθεσία που να λέει ότι η ύλη βγαίνει με σελίδες και όχι με ενότητες?
Γιατί έχουμε μια διαφωνία με τον συνάδελφο. Επίσης, θέλει να βάλει την μισή ύλη των ενοτήτων που κάναμε ΄και όχι της διδακτέας.
Εσείς τηρείτε το νόμο ή είστε πιο ελαστικοί?
ευχαρστώ
-
...συνήθως είμαστε τυπικοί γιατί υπάρχει περίπτωση να υπάρχουν κάποιοι κακοπροαίρετοι (πχ γονείς που τα παιδιά τους δεν έγραψαν 20 ) και μπορεί να προσβάλλουν τη διαδικασία των εξετάσεων ως και να την ακυρώσουν.. Συμβαίνει δυστυχώς ... Με ενοτητες δεν είναι εύκολο να καθορίσεις τον όγκο, ενώ με σελίδες αυτό γίνεται με πιο διακριτό τρόπο (μπορεί από ένα κεφάλαιο να θέλεις μια σελίδα μονο).
-
Καλησπέρα και από εμένα :D. Υπάρχει εγκύκλιος που να ορίζει τη φύση των θεμάτων στα μαθήματα θετικών επιστημών του γυμνασίου; Ισχύει η επιλογή 6 εκ των 9 θεμάτων;
-
Το ΙΕΠ Φυσική με βάση το σημερινό του έγγραφο: <<Μία πρόταση για
-
Δει νομίζω ότι κάνεις λάθος. Και στα Αρχαία έχουν κάνει λάθη. Π.χ, γράψανε ότι η Ευκτική διδάσκεται στην
-
Οδηγίες για την ιστορία έβγαλαν; δεν είδα κάτι. Στη Γλώσσα μας λένε ότι πρέπει να τα κάνουμε όλα έι της ουσίας. Στα κείμενα όμως είναι large. Να μην
αγχωθουμε λέει για την ποσότητα. Εντάξει ησυχασα γιατι ειχα μεγαλο αγχος ποσα πολλα κειμενα προλαβαινω σε 4 ωρες. Ειλικρινα αυτοι οι ανθρωποι εχουν καταλαβει ποσες ωρες μαθημα μενουν; Ήθελα να ξερά και ποσό πληρώνονται αυτοί οι σοφοί στο ΙΕΠ που θα μας πουν ποιες ενότητες είναι σημαντικές. Οι φιλολογοι του σχολειου να καθομασταν λιγες ωρες, καλυτερες οδηγιες θα βγαζαμε.
-
https://www.esos.gr/arthra/67701/egkyklios-i-yli-poy-proteinetai-na-didahthei-sta-mathimatika-fysiki-himeia-neoelliniki.
Για την Ιστορία όχι
-
Καλησπέρα. Στο Γυμνάσιο η εξεταστέα ύλη είναι τα δύο τρίτα ή τα τρία πέμπτα; Επιπλέον (και από τη στιγμή που έχει ήδη διδαχθεί το 50% της διδακτέας) έχει ο εκπαιδευτικός την ευχέρεια να κινηθεί ανάμεσα στο 50% και το 66% (αν η απάντηση στην πρώτη ερώτηση είναι "δύο τρίτα" ή πρέπει υποχρεωτικά να βάλει το 66%;
-
Είναι τα 2/3 της ύλης που δίδαξε, με την προϋπόθεση ότι δεν θα πέφτει κάτω από το 50 % αυτήε που έπρεπε να διδαχθεί. Δηλαδή
Αν έπρεπε να διαδαχθούν 100 σελίδες η ύλη που θα μπει δεν μπορεί να είναι κάτω από 50
Παράδειγμα 1 : Εστω ότι δίδαξε 90 σελίδες. Τα 2/3 των 90 είναι 60 σελίδες. Αυτή είναι η ύλη. Δεν μπορεί να βαλει κάτω από 60 σελίδες.
Παράδειγμα 2: Έ
-
Παράδειγμα 2: Έστω ότι δίδαξε 60 σελίδες. Τα 2/3 του 60 είναι το 40. Δεν μπορεί να βάλει 40 σελίδες. θα βάλει υποχρεωτικά το μισό αυτού που έπρεπε να διδάξει δηλαδή 50. Επομένως θα αφαιρέσει 10 σελίδες.
-
Δηλαδή από τις 60 που δίδαξε θα βάλει τις 50 (λόγω ορίου διδακτέας).
-
Γνωρίζει κάποιος συνάδελφος με βεβαιότητα αν στην ύλη της
-
Ναι. Φυσικά και υπάγονται , οπως σε όλα τα βιβλία. Οι εικόνες είναι κανονική διδακτέα και εξεταστέα ύλη. Πάντα όμως με βάση 2 πρϋποθέσεις
α) Κατά την διάρκεια της χρονιάς ο καθηγητής έχει δώσει σημασία τις εικόνες και έχει κάνει ερωτήσεις και παραδόση σε αυτές
β) Πρέπει να το τονίσει στους μαθητές την ημέρα που θα δώσει την ύλη. "προσοχή οι εικόνες είναι στην εξεταστέα ύλη. Δηλαδή μπορεί να σας δωθεί μία από αυτές π.χ ο καρυότυπος στην σελ .... η η τροφική αλυσίδα στην σελ....και να σας ζητηθεί κάποια ερώτηση ή τι μας δείχνει. Αρα λοιπόν διαβάζετε και τις εικόνες..."
Γενικά οτιδήποτε βρίσκεται μέσα στις παραγράφους που αναφέρονται στις οδηγίες του υπουργείου, αποτελεί διδακτέα και επομένως εξεταστέα ύλη. Πάντα με βάση τον διδάσκοντα.
-
Αυτό θα έμοιαζε λογικό (αν και η ύλη και οι οδηγίες της δεν μπορεί να είναι θέμα του κάθε καθηγητή αφού υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες από το υπουργείο για το τι διδάσκεται σε κάθε ενότητα. Δεν βρήκα κάποια αναφορά όμως σε αυτές του Γυμνασίου).
Σε κάθε περίπτωση, τίθεται το εξής εύλογο ερώτημα: Πώς μπορεί οι εικόνες και οι λεζάντες στη
-
Χωρίς να είμαι γνωστης του θέματος, έχω ακούσει πολλές φορές παράπονα στο σχολείο μου από γονείς σχετικά με λεζάντες εικόνων στη
-
Τα δυο βιβλία της
-
Άρα είναι κάτι που κάνουν γενικα πολλοί
-
Ένας έμπειρος βιολόγος δεν νομίζω πως έχει αμφιβολίες για το αν θα εξετάσει αυτά που η εγκύκλιος ζητά να κατανοήσει ο μαθητής. Σε μας δεν υπήρξαν ποτέ τέτοιες διαμαρτυρίες στο παρελθόν. Αν όμως ο σκοπός είναι να μπουν θέματα που θα ζορίσουν ακόμη και τον "άριστο" -κατά τις βαθμολογίες πάντα- μαθητή, που θα αυξήσουν την αίγλη του μαθήματος ή θα λύσουν τα χέρια στον βιολόγο για να βάλει μεν θέματα αποστήθισης, αλλά που δεν θα τα γράψουν όλοι όσοι θα διαβάσουν, τότε καταφεύγει και στις εικόνες. Επειδή έχω γνώση των βιβλίων αυτών με παιδί στο Γυμνάσιο, καταλαβαίνω πως δεν είναι θέμα μικρής ύλης ή ύπαρξης θεμάτων, αλλά απειρίας. Είναι μεν μονόωρο μάθημα αλλά δεν είναι ασήμαντο καθόλου και οι οδηγίες είναι σαφείς.
Εμείς οι φιλόλογοι θα είχαμε λύσει το θέμα της ύλης των παραθεμάτων-εικόνων με άπειρα τηλ στον σύμβουλο, ακόμη και με ερωτήσεις στο υπουργείο. Δεν μπορώ να καταλάβω πως ξέφυγε τέτοιο θέμα, που μπορεί να τινάξει στο αέρα την εξέταση του μαθήματος από γονείς που θα το ψάξουν.
-
Η αλήθεια είναι ότι και σε εμάς όταν είχε συμβεί, ήταν σε άπειρους καθηγητές, αξιομνημόνευτο όμως ότι ήταν όντως
-
Συμφωνώ σε όλα μαζί σου και σε αυτή και στην προηγούμενη τοποθέτησή σου. Αλλά, όπως έχω ξαναπεί, καλό είναι να μην αυθαιρετούμε όχι μόνο για το δικό μας καλό, αλλά για ολόκληρη τη σχολική μονάδα. Όταν έχεις δεχτεί παράπονα, καλό είναι να εξετάζεις τι επιτρέπεται και τι όχι. Δεν ξέρω για το μάθημα που έκανε η καθηγήτρια, μπορεί να είναι η καλύτερη βιολόγος που πέρασε από σχολείο. Έτυχε όμως να είμαι ο αποδέκτης της φασαρίας και στο διαγώνισμα και στην ανακοίνωση της ύλης και να καταλαβαίνω πως θα έχουμε πρόβλημα. Στο σχολείο της κόρης μου είναι εκτός ύλης. Στον νομό πάλι τα ίδια. Δεν ασχολούμαι περισσότερο, απλά απορώ και για το βιβλίο και για τον καθηγητή. Για τους γονείς όχι, είπαμε πως στο σχολείο μου έχουμε ιδιαίτερα θέματα που δεν αγγίζουν τα άλλα σχολεία.
-
Σε αυτό δεν διαφωνώ και θεωρώ ότι είναι και θέμα παρουσίασης. Αν μια λεζάντα έχει κάτι ππυ είναι πολύ αναγκαίο για την κατανόηση θεωρώ αυτονοητο ότι θα πεις στα παιδιά να το διαβάσουν, αλλά μπορείς να εξηγήσεις ότι αυτο δεν επιτρέπεται κανονικά και το κανεις γιατί θεωρείς ότι δεν θα έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του υπό εξέταση θέματος κλπ κλπ και αν θες να είσαι ακόμα πιο έντιμος, εξηγείς ότι δεν μπορείς να το εξετάσεις, αλλά θες να το μελετήσουν. Τα παιδιά μπορεί να είναι κακομαθημένα συνήθως, και να μετακυλίουν ευθύνες, αλλά χαζά δεν είναι, αν κανεις μια ξεκάθαρη εξήγηση, μπορούν να το αντιληφθούν. Αυτά όλα φυσικά αν υπάρχει καλή πρόθεση, κάτι που δεν μπορώ να κρίνω για άλλους συναδέλφους, ειδικά αν είναι άλλου κλάδου που δεν μπορώ να έχω γνώμη για το μάθημα.
και μιας και λέμε αυτά. Ιστορία. Στις οδηγίες όλων των τάξεων, αρκετές ενότητες διδάσκονται με «συνοπτική παρουσίαση». Αυτά μπορούν να εξεταστούν? (ένα κομμάτι τους πχ που περιέχει πολύ βασικές πληροφορίες για την ιστορική συνέχεια, ή κάτι που είναι αρκετά απλό ώστε να το γράψουν οι αδύναμοι μαθητες και να πάρουν κάποιον βαθμό παραπάνω).
-
Είναι λίγο διαφορετικό από τα δικά μας. Σε μας είναι για βοήθεια, το βιβλίο είναι ξεκάθαρο (όχι ότι είναι και καλογραμμένο) και λειτουργούμε υπέρ του μαθητή. Στην περίπτωση που εξετάζουμε είναι ένα διαφορετικό βιβλίο εντός του ίδιου βιβλίου (πιο δύσκολο και αναλυτικό), διπλασιάζει την ύλη ας πούμε.
ΥΓ. Μπήκα στον κόπο και διάβασα την εισαγωγή του βιβλίου:
"Σίγουρα, το βιβλίο αυτό δεν περιέχει όλη τη βιολογική γνώση. Μπορεί όμως να σας ανοίξει δρόμους για να την ανακαλύψετε μόνοι σας. Αξιοποιήστε κάθε σελίδα του: το κυρίως κείμενο, τις εικόνες, τα παραθέματα, τις ερωτήσεις και τις δραστηριότητες που σας προτείνει. Τα παραθέματα που συνοδεύουν το κείμενο δεν αποτελούν εξεταστέα ύλη. Ο στόχος τους είναι να σας βοηθήσουν να συνδυάσετε τη θεωρητική γνώση που παρέχουν διάφορες επιστήμες και να την αξιοποιήσετε για να ερμηνεύσετε γεγονότα και εμπειρίες από την καθημερινή ζωή. Τα «Ας σκεφτούμε» θα σας προβληματίσουν και θα σας δώσουν ευκαιρίες για συζήτηση στην τάξη. Οι ερωτήσεις σάς δίνουν την ευκαιρία να ελέγξετε τις γνώσεις που αποκτήσατε."
Είναι εκτός ύλης λοιπόν.
-
Σαν βιολόγος να σας πω ότι η βιολογια δεν γίνεται να διδαχθεί ποιοτικά χωρίς εικόνες. Έχει μεν θεωρητικό υπόβαθρο, αλλά εμπλέκονται κ πολλοί μηχανισμοί για την κατανόηση των οποίων θες εικόνες κ μάλιστα πολλές.
Θεωρώ αδιανόητο να διδάξεις θετικό μάθημα χωρίς εικόνα.
Εγώ προσωπικά στηρίζω μεγάλο μέρος της διδασκαλίας και σε εικόνες βιβλίου (το οποίο γενικά είναι χαλι) και σε δικές μου που δίνω έξτρα.
Προσπαθώ να ενεργοποιήσω δλδ την σκέψη των παιδιών κ μέσω των εικόνων.
Στις εξετάσεις θα βάλω εικόνες, αφού όμως τονίσω ότι θα το κάνω, αλλά γνωστές εικόνες, στις οποίες τα παιδιά έχουν δουλέψει.
-
Πόσες φορές ανέφερα τη λέξη "εικονες" ;D
Να τονίσω βέβαια όπως είπατε κ πιο πάνω, εικόνες που ενισχύουν την κατανόηση του κειμένου, χωρίς να ζητειται δλδ υλη εκτός αυτού. Πληροφορίες εκτός κειμένου όχι.
-
Ξαναλέω ότι οι εικόνες αποτελούν μέρος της εξεταστεας ύλης με την έννοια των ερωτήσεων κρίσεως. Δηλαδή δεν μπορεί ο καθητηδεν μπορεί να βάλει . Δίνεται η παρακάτω εικόνα. Τι λέει η λεζάντα;" Μπορεί όμως να στηριχθεί στην εικόνα και να βάλει ερώτηση κρίσεως η οποία έχει την απάντηση της στην λεζάντα.
Π.χ σελίδα 20 Γ Γυμνασίου
Δεν μπορεί να βάλει : Τι μας δείχνει η παραπάνω εικόνα;
Μπορεί όμως να βάλει : Ποια από τις δυο εικόνες μας δείχνει νουκλεοτίδια και ποια πολυνουκλεοτιδική αλυσίδα. Να εξηγήσετε την απάντηση σας.
Π.χ Σελίδα 46 εικόνα 2.14. Τι μας δείχνει το διπλανο σχήμα και ποια μεταβολή υπάρχει από ένα επίπεδο στο άλλο;
Π.χ Σελίδα 97
Ποιος από τους δύο καρυότυπους ανήκει σε γυναίκα και ποιος σε άντρα. να εξηγήσετε. Να γράψετε τους αριθμούς που μας δείχνουν αυτοσωμικά χρωμοσώματα.
Σελ 100. Ποια από τις δύο εικόνες μας δείχνει αντιγραφή και ποια μεταγραφή. να εξηγήσετε την απάντηση σας
κλπ
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις οι εικόνες παίζουν τον ρόλο της ερωτησης κρίσεως. Δηλαδή αντί να βάλει κάποιος . Τι είναι αντιγραφη και τι μεταγραφή;
-
Το παραπάνω το είχα αναρτήσει πριν την συζήτηση της τελευταίας σελίδας του φορουμ.
-
Τα παραπάνω δεν είναι υπόδειξη αλλά δείχνουν ότι οι εικόνες μπορούν άνετα να μπουν στα θέματα. Και φυσικά συμφωνω με τον συνάδελφο Jarvis. Χωρίς εικόνες δεν γίνονται θετικές επιστήμες.
-
Συμφωνώ και με τους δυο σας σε ό,τι γράφετε και ευχαριστώ για τον κόπο σας. Οι ερωτήσεις κρίσεως είναι απολύτως αποδεκτές και η διδασκαλία εννοείται πως θα χρησιμοποιεί εικόνες. Στην προκειμένη περίπτωση, εικόνες και παραθέματα οι γονείς τα έχουν σαν ένα, εννοούν τα ροζ σημεία στο βιβλίο που σε κάποιες περιπτώσεις έχουν επιπλέον πράγματα. Δεν θέλω να φωτογραφίσω το περιστατικό ακριβώς και γι αυτό δεν αναφέρομαι σε διάφορα ιδιαίτερα σημεία που η εικόνα έχει το κάτι παραπάνω.
Όταν το σχολείο έχει μεγάλη ανταγωνιστικότητα μεταξύ των μαθητών (και των γονέων τους) και βαθμοθηρία, ο βαθμός 19 με το βαθμό 20 έχουν μεταξύ τους χάος και ελέγχονται τα πάντα. Σε τέτοιο σχολείο συμβαίνουν τα παραπάνω, αν και όπως με πληροφορούν, έχουν συμβεί και σε διάφορα σχολεία που κάποιος μαθητής δεν έγραψε καλά
-
Ως εξεταστέα ύλη ορίζονται τα δύο τρίτα (2/3) της διδαχθείσας. Σε κάθε περίπτωση η εξεταστέα ύλη δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας. (π.δ. 126/2016, άρθρο 5, παράγραφος 4)