Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ειδική Αγωγή => Α/θμια => Μήνυμα ξεκίνησε από: TEO FYSIKOS στις Μαρτίου 03, 2017, 09:14:18 pm
-
Θα ήθελα την γνώμη σας για την συμπεριφορά της δασκάλας που κάνει Αγγλικά στο δημοτικό. Συνηθίζει να βγάζει έξω από τη τάξη τους μαθητές ή να τους πηγαίνει σε άλλες τάξεις αν κάνουν φασαρία.
-
Είμαι κατά της τακτικής αυτής. Σε μία παρόμοια περίπτωση πέρυσι ένα παιδί της Στ βγήκε στην ταράτσα του σχολείου .....Τα παιδιά είναι στην ευθύνη κάθε εκπαιδευτικού και νομίζω ότι δεν είναι λύση αυτή ή αν κάποιος την θεωρεί λύση κακώς κατά εμένα. Άσε που το παιδί το βλέπει σαν παιχνίδι και τελικά μόνο ποινή που δεν είναι!
-
Απαγορεύεται αυστηρά το να αποβάλλεις έναν μαθητή στο δημοτικό αφήνοντας τον χωρίς επίβλεψη. Αν το παιδί στέλνεται σε κάποια άλλη τάξη ή στο γραφείο του διευθυντή, το σχολείο είναι καλυμμένο αλλά από παιδαγωγικής άποψης το θεωρώ λάθος. Για χίλιους λόγους.
-
Νομίζω το πιο σωστό θα ήταν να επικοινωνήσει με τους γονείς του μαθητή και να τους εξηγήσει τους λόγους που η συμπεριφορά του παιδιού δυσκολεύει το μάθημα, ώστε να δουν τι μπορούν να κάνουν. Συνήθως, η παρέμβαση της οικογένειας βοηθάει να βελτιωθεί η κατάσταση.
Το πρόβλημα είναι όταν οι γονείς είτε δεν ενδιαφέρονται, είτε καμαρώνουν για την συμπεριφορά του παιδιού τους στο σχολείο. Σε αυτές τις περιπτώσεις έχω δει πολλές φορές να αλλάζει τάξη ο μαθητής για λίγο/πολύ ή να στέλνεται στο γραφείο του διευθυντή.
-
Το θέμα είναι ότι τους βγάζει έξω και χωρίς να κάνουν φασαρία. Την τελευταία φορά που έβγαλε τον γιο μου , μου το είπε όταν πήγα να τον πάρω . Η απάντηση μου ήταν άλλαξε τον θέση αφού μιλάει, μου απάντησε ότι κάθετε μόνος του και στο πρώτο θρανίο. Εκείνη την ώρα δεν σκέφτηκα τι μου είπε μόλις έφτασα σπίτι έμεινα κάγκελο έψαχνα να βρω με ποιον μιλούσε αφού είναι μόνος του. Όταν ρώτησα τον μικρό μου είπε ότι τον έβγαλε έξω γιατί ζήτησε ένα μολύβι από δίπλα είχε ξεχάσει το δικό του.
-
TEO FYSIKOS άλλο η νομιμότητα της κίνησης της δασκάλας και άλλο ο λόγος για τον οποίο έγινε. Το τελευταίο είναι κάτι που πρέπει να συζητήσεις εσύ με την ίδια. Εντελώς εγκυκλοπαιδικά όμως, 20 παιδιά εάν ζητήσουν μολύβι από τον διπλανό τους, βαβούρα είναι. Καταλαβαίνω ότι το παιδί σου ένιωσε αδικημένο εκείνη την ώρα, αλλά εάν είχαν προηγηθεί και άλλα "επεισόδια" (δλδ εάν πριν είχε ζητήσει γόμα, και παραπριν είχε ρωτήσει σε ποια σελίδα είναι και πάει λέγοντας), τότε αυτό που κάνει συνηστά ενόχληση του μαθήματος.
Για την νομιμότητα, ότι σου είπαν παραπάνω. Εάν είναι χωρίς επίβλεψη το παιδί, τότε είναι παράνομο. Εάν όχι, το σχολείο είναι καλυμένο. Εάν διαφωνείς με την τακτική αυτή, τότε πρέπει να δηλώσεις διαθέσιμος να παραλαμβάνεις το παιδί κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Αλλά πιο σημαντικό είναι να βρείτε μία από κοινού λύση, γονείς, δασκάλα ΚΑΙ παιδί (μη το αφήσετε στην απέξω στη συζήτηση), για το πως θα γίνεται το μάθημα με τρόπο ικανοποιητικό και πρόσφορο για όλους.
-
Από παιδαγωγικής άποψης δεν είναι σωστό να βγάζουμε μαθητές εκτός τάξης (είτε αθμιας είτε βθμιας εκπαίδευσης), αλλά να προσπαθούμε να επιλύουμε τα προβλήματα με τεχνικές διαχείρισης τάξης βάσει βιβλιογραφίας που μπορεί κανείς να βρει σε παιδαγωγικά εγχειρίδια. Από την άλλη, οι γονείς καλό είναι με το που λαμβάνουν γνώση από τα παιδιά τους σχετικά με κάποιο θέμα στην τάξη κατευθείαν να έρθουν σε επαφή με τον ίδιο τον εκπαιδευτικό πρώτα για να συζητήσουν τις συνθήκες του περιστατικού και τους λόγους που τον/ την οδήγησαν να πράξει όπως έπραξε. Αν θεωρείται σκόπιμο, μπορεί να παρίσταται και ο διευθυντής στη συζήτηση που θα μπορούσε να προσφέρει αντικειμενική ματιά στο γεγονός. Τέλος, οι γονείς θα'πρεπε να μη στέκονται μόνο σε ό,τι τους μεταφέρουν τα παιδιά τους, αλλά να προσπαθούν να με λογική και ψυχραιμία να αποκτήσουν τη συνολική εικόνα κατόπιν μαρτυρίας και της αντίπερα όχθης, δηλαδή του/ της εκπαιδευτικού.
Όλα αυτά τα λέω ως εκπαιδευτικός και έχοντας βρεθεί μπροστά σε περιστατικά όπου γονείς έχουν επιτεθεί φραστικά ακόμα και σωματικά σε εκπαιδευτικούς και κατά τη γνώμη μου τέτοιες συμπεριφορές μας θέτουν σε αντίπαλα στρατόπεδα και αν μη τι άλλο δεν τιμούν κανένα...
-
ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Ο μικρός δεν αισθάνθηκε αδικημένος δεν μου ανέφερε τίποτα από αλλού το έμαθα. Απλά επειδή η συγκεκριμένη έχει την συνήθεια να βγάζει συνέχεια μαθητές έξω από όλες τις τάξεις και κάπου έχει ξεφύγει η κατάσταση ήθελα να δω τι ισχύει με το θέμα της νομιμότητας γιατί με την λογική δεν θα βγάλουμε άκρη αν φτάσουμε να πάω κάποια στιγμή από εκεί .
-
TEO FYSIKOS άλλο η νομιμότητα της κίνησης της δασκάλας και άλλο ο λόγος για τον οποίο έγινε. Το τελευταίο είναι κάτι που πρέπει να συζητήσεις εσύ με την ίδια. Εντελώς εγκυκλοπαιδικά όμως, 20 παιδιά εάν ζητήσουν μολύβι από τον διπλανό τους, βαβούρα είναι. Καταλαβαίνω ότι το παιδί σου ένιωσε αδικημένο εκείνη την ώρα, αλλά εάν είχαν προηγηθεί και άλλα "επεισόδια" (δλδ εάν πριν είχε ζητήσει γόμα, και παραπριν είχε ρωτήσει σε ποια σελίδα είναι και πάει λέγοντας), τότε αυτό που κάνει συνηστά ενόχληση του μαθήματος.
Για την νομιμότητα, ότι σου είπαν παραπάνω. Εάν είναι χωρίς επίβλεψη το παιδί, τότε είναι παράνομο. Εάν όχι, το σχολείο είναι καλυμένο. Εάν διαφωνείς με την τακτική αυτή, τότε πρέπει να δηλώσεις διαθέσιμος να παραλαμβάνεις το παιδί κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Αλλά πιο σημαντικό είναι να βρείτε μία από κοινού λύση, γονείς, δασκάλα ΚΑΙ παιδί (μη το αφήσετε στην απέξω στη συζήτηση), για το πως θα γίνεται το μάθημα με τρόπο ικανοποιητικό και πρόσφορο για όλους.
Όταν λες να είμαι διαθέσιμος να παραλαμβάνω το παιδί κατά την διάρκεια του ωραρίου εννοείς να πηγαίνω να το παίρνω την ώρα που είναι έξω και να το ξαναπηγαίνω την επόμενη;
-
Ναι. Εφόσον το παιδί πρέπει να επιτηρείται, και εφόσον δεν σου αρέσει η "λύση" που έχει βρει η δασκάλα, τότε πρέπει όταν παρίσταται ανάγκη το παιδί να απομακρυνθεί από την τάξη, να το παραλαμβάνει ο γονιός.