Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Επιμόρφωση-Μετεκπαίδευση => Μεταπτυχιακά προγράμματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Harris στις Οκτωβρίου 08, 2018, 07:17:34 pm
-
Καλησπέρα σας,
Επειδή για πρώτη φορά ασχολούμαι με τη γλωσσολογία και έχω μπερδευτεί αρκετά,
θα ήθελα την πολύτιμη βοήθεια όποιου/ας γνωρίζει σε ποιο/α επίπεδο/α γλωσσικής ανάλυσης(φωνητικό/φωνολογικό, μορφολογικό, συντακτικό, σημασιολογικό, πραγματολογικό) αναφέρονται οι παρακάτω προτάσεις και γιατί:
• Η πρόταση «Χτες διάβασα μια ωραία παραμύθι» είναι αντιγραμματική.
• Η λέξη ['pino] διαφοροποιείται από λέξη [pi'no].
• Η συμμετοχή σε έναν διάλογο με εκφωνήματα που είναι σχετικά με το θέμα της συζήτησης.
• Η λέξη «αράχνη» βρίσκεται σε σχέση υπωνυμίας με τη λέξη «έντομο».
• Η μη υπαρκτή λέξη «κρέω» αποτελεί πιθανή λέξη της ελληνικής γλώσσας ενώ η μη υπαρκτή λέξη «τκέω» δεν αποτελεί
πιθανή λέξη της ελληνικής.
• Το ουδέτερο γένος του επιθέτου «διεθνής» είναι «διεθνές» και όχι «διεθνή».
• Η πρόταση «Θα τα πούμε αύριο.» μπορεί να ερμηνευθεί ως λεκτική πράξη απειλής.
• Η πρόταση «Έφυγε την Αμερική για» είναι αντιγραμματική.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
-
1. Μορφοσυντακτικό (λανθασμένοι μορφολογικοί τύποι άρθρου και επιθέτου δεδομένης της συμφωνίας ως προς το γένος μεταξύ του ουσιαστικού-κεφαλής της ΟΦ και των προσδιορισμών του)
2. Φωνολογικό (διαφοροποιητική λειτουργία τόνου)
3. Πραγματολογικό (τα εκφωνήματα είναι προτάσεις ή φράσεις που εξετάζονται σε συγκεκριμένες συνθήκες ομιλίας)
4.Σημασιολογικό (σημασιολογική σχέση δυο λέξεων)
5. Φωνητικό/φωνολογικό (η ακολουθία φθόγγων *τκ δεν υπάρχει στο ελληνικό φωνολογικό σύστημα)
6. Μορφολογικό (αναφορά σε σωστή και λανθασμένη μορφολογική κατάληξη)
7. Πραγματολογικό (ερμηνεία πρότασης με βάση τις συνθήκες εκφώνησής της)
8. Συντακτικό (λανθασμένη θέση της πρόθεσης στην Προθετική Φράση)
-
Ευχαριστώ πολύ για τη άμεση απάντηση! Είναι πολύ βοηθητική για εμένα που είμαι αρχάρια με τη γλωσσολογία.
-
Καλησπέρα,
Έχω μια απορία σχετικά με την πρώτη πρόταση, δεν αναφέρεται μόνο στο συντακτικό επίπεδο γλωσσικής ανάλυσης;
Καθότι παραβιάζεται η συμφωνία άρθρου και επιθέτου σε σχέση με το ουσιαστικό ως προς το γένος;
Θεωρείται και μορφολογικό, παρότι όλες οι λέξεις που περιλαμβάνονται στην πρόταση είναι καλά σχηματισμένες(μορφή, σημασία); Έχω μπερδευτεί λίγο...
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
-
Έχω μια απορία σχετικά με την πρώτη πρόταση, δεν αναφέρεται μόνο στο συντακτικό επίπεδο γλωσσικής ανάλυσης;
Καθότι παραβιάζεται η συμφωνία άρθρου και επιθέτου σε σχέση με το ουσιαστικό ως προς το γένος;
Θεωρείται και μορφολογικό, παρότι όλες οι λέξεις που περιλαμβάνονται στην πρόταση είναι καλά σχηματισμένες(μορφή, σημασία);
Είναι υπαρκτοί μορφολογικοί τύποι, αλλά ακατάλληλοι σε σχέση με αυτούς που απαιτεί η συμφωνία ως προς το γένος. Άρα, έχεις πρόβλημα και στα δυο επίπεδα (ακατάλληλοι μορφολογικοί τύποι, ασυνταξία).
Η αντιγραμματικότητα δεν προκύπτει μόνο από ένα ανύπαρκτο γλωσσικό στοιχείο, αλλά και από τη λαθεμένη χρήση υπαρκτών στοιχείων.
Αν θες να δεις περισσότερα παραδείγματα αντιγραμματικότητας στα διάφορα γλωσσικά επίπεδα, ρίξε μια ματιά σ' αυτήν τη μελέτη (από τη σελ.604 και εξής). Ίσως ξεμπερδευτείς.
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiCi8DT2fzdAhUJ26QKHZfmAYsQFjAFegQIBhAC&url=http%3A%2F%2Fwww.frl.auth.gr%2Fsites%2Fcongres%2FInterventions%2FGR%2Fanastassiadis-symeonidis.pdf&usg=AOvVaw1XxsIwHt6Ogr-tEMNwLtT9
-
Ευχαριστώ πολύ για την πολύτιμη και άμεση βοήθεια.