Γιατι δεν απευθυνεις την ιδια ερωτηση και σε αυτους που ορισαν τον αριθμο των εισακτεων;
Οταν θα εφαρμοστει η βαση του 10 και ο ορισμος εισακτεων απο τα ΑΕΙ θα αναμενω και τα αναλαγα σχολια πονου και αγανακτησης....
Την Κεραμεως ρωταω αφου αυτη ειναι Υπουργος τωρα...το κρατος (ο θεος να το κανει) εχει συνέχεια... ;)Και εσύ τι ακριβώς ήθελες; Να μειώσει τον αριθμό εισακτεων τον Ιούλιο; Αυτό ήταν απόφαση των προηγούμενων, να τους εκραζες όταν έβγαλαν αυτή την απόφαση. Η Κεραμεως θα κριθεί του χρόνου σε αυτό το θέμα.
Και εσύ τι ακριβώς ήθελες; Να μειώσει τον αριθμό εισακτεων τον Ιούλιο; Αυτό ήταν απόφαση των προηγούμενων, να τους εκραζες όταν έβγαλαν αυτή την απόφαση. Η Κεραμεως θα κριθεί του χρόνου σε αυτό το θέμα.
Εχεις δικιο ...ας δωσει στην δημοσιοτητα ομως το σκεπτικο πισω απο αυτες τις κατανομες...Αν υπαρχει... 8)Το σκεπτικό είναι να περάσουν όλοι στο πανεπιστήμιο, ανεξάρτητα από το αν μπορούν να αποφοιτήσουν ή αν μπορούν να εργαστούν σε αυτό που σπούδασαν, για να ικανοποιηθεί το σύμπλεγμα της ελληνικής κοινωνίας για σπουδές. Και φέτος ήταν προεκλογική χρονιά, οπότε αυξήθηκε πολύ ο αριθμός εισακτεων. Ελπίζουμε του χρόνου να εφαρμόσουν τη βάση του 10 και τον καθορισμό εισακτεων από τα τμήματα, οπότε θα έχουμε μείωση.
Κάνεις δεν υποχρέωσε κανέναν να γίνει φιλόλογος, μαθηματικός, φυσικός. Ας γινόντουσαν υδραυλικοί και ηλεκτρολόγοι. Ζητάμε από τους άλλους να μας κατευθύνουν επαγγελματικά, εμείς τι κάνουμε; Ας αναρωτηθούν οι ίδιοι τι θα γίνουν λοιπόν. Είναι πρόβλημα τους.
Οντως Η ελληνικη κοινωνια εχει απαξιωσει παντελως την τεχνικη εκπαιδευση...Δεν πειραζει ας πανε να φανε τα λεφτα σε 5-6 πτυχια και μετα να ζητανε ΑΣΕΠ ωστε να επιλεγουν σε μια αρενα των 150.000-200.000 υποψηφιων...!!!Το νέο αφήγημα είναι ότι θα πάνε στο εξωτερικό. Διότι ως γνωστόν έξω περιμένουν τον μαθητή των 11000 μορίων που θα βγάλει περιφερειακό τμήμα μαθηματικών στα 10 χρόνια για να του δώσουν καλοπληρωμενη εργασία.
Κάτσε να σου πω:
11.611 φοιτητές με 1000
Την Κεραμεως ρωταω αφου αυτη ειναι Υπουργος τωρα...το κρατος (ο θεος να το κανει) εχει συνέχεια... ;)Με καλυπτουν απολυτα οι απαντησεις των υπολοιπων σχολιαστων με την υπενθυμιση οτι αυτη την στιγμη οι αλλαγες ειναι αδυνατες. Απο την επομενη χρονια εδω ειμαστε...
Αυτή είν' η αιτία. Ακριβώς. Η κυκλοφορία του χρήματος. Τι θα γίνει αύριο ως προς την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων δεν ενδιαφέρει κανένα νομοθέτη.Ούτε τους πολιτικούς ενδιαφέρει (θα προσθέσω).
Κάνεις δεν υποχρέωσε κανέναν να γίνει φιλόλογος, μαθηματικός, φυσικός. Ας γινόντουσαν υδραυλικοί και ηλεκτρολόγοι. Ζητάμε από τους άλλους να μας κατευθύνουν επαγγελματικά, εμείς τι κάνουμε; Ας αναρωτηθούν οι ίδιοι τι θα γίνουν λοιπόν. Είναι πρόβλημα τους.Μα, δε θέλουν να γίνουν υδραυλικοί ούτε ηλεκτρολόγοι! Κι όχι μόνο τα παιδιά, αλλά ούτε οι γονείς τους!
Υπάρχει, αλλά δε λειτουργεί επί της ουσίας ο επαγγελματικός προσανατολισμός και φυσικά υπάρχουν κι εκείνες οι περιπτώσεις, που κάποιοι μαθητές αγαπούν τόσο πολύ μία συγκεκριμένη επιστήμη, έχουν τέτοια κλίση σε αυτήν, ώστε δε θέλουν να σπουδάσουν κάτι διαφορετικό! Γίνεται να επιβάλεις κάτι σε αυτά τα παιδιά; Τα αφήνεις να κάνουν τις σπουδές τους, να ασχοληθούν με αυτό που αγαπούν, απ' όποιο πόστο, καθώς είναι σίγουρο πως θα είναι πολύ καλοί και σωστοί και σαν επαγγελματίες μεθαύριο.
Μα, δε θέλουν να γίνουν υδραυλικοί ούτε ηλεκτρολόγοι! Κι όχι μόνο τα παιδιά, αλλά ούτε οι γονείς τους!αχ, ποτε να γερασω, για να παινιεμαι ...σιγουρα, στην εποχη μας με 11.900 μορια σπουδαζεις ελληνικη φιλολογια, και φετος ισως και με λιγοτερα.. βεβαια εμεις ειχαμε το πλεονεκτημα να ''κραταμε' και καθε χρονο να δινουμε ενα ή δυο μαθηματα..ενα 20αρι για πλακα στα λατινικα της πλακας και μια εκθεση αν σου καθοταν...την αλλη χρονια χωρις σχολειο διαβαζες αρχαια και ιστορια, αν δεν ησουν καλος στην στειρα αποστηθιση, και πολλοι κυνηγουσαν και την τριτη χρονια την τυχη τους...τωρα, για τα απωθημενα των γονεων, μαλλον οι δικοι μας ειχαν περισσοτερα (θυμησου
Ξεχνάς, νομίζω, το κοινωνικό prestige και τα απωθημένα πολλών γονέων (δεν σπούδασα εγώ καθηγητής (κι όχι μόνο), να σπουδάσει ο γιος/η κόρη μου). Εξ ου και δε δυσανασχετούν να πληρώνουν σε φροντιστήρια και σε ιδιαίτερα μαθήματα, ακόμη κι όταν δεν πολυτραβάει το παιδί τους, αφού θεωρούν εύκολο το να πιάσει τα 10.000 ή τα 11.000 ή τα 12.000 μόρια και να εισαχθεί στη Θεολογία ή στη Φιλοσοφία ή στην Ιστορία & Εθνολογία ή στο Μαθηματικό!
Και το χειρότερο είναι πως δε δυσανασχετούν ούτε στην ιδέα πως έπειτα από 4-5 χρόνια το παιδί τους θα είναι άνεργο και θα εξακολουθούν να το συντηρούν οι ίδιοι!
Υπάρχει, αλλά δε λειτουργεί επί της ουσίας ο επαγγελματικός προσανατολισμός και φυσικά υπάρχουν κι εκείνες οι περιπτώσεις, που κάποιοι μαθητές αγαπούν τόσο πολύ μία συγκεκριμένη επιστήμη, έχουν τέτοια κλίση σε αυτήν, ώστε δε θέλουν να σπουδάσουν κάτι διαφορετικό! Γίνεται να επιβάλεις κάτι σε αυτά τα παιδιά; Τα αφήνεις να κάνουν τις σπουδές τους, να ασχοληθούν με αυτό που αγαπούν, απ' όποιο πόστο, καθώς είναι σίγουρο πως θα είναι πολύ καλοί και σωστοί και σαν επαγγελματίες μεθαύριο.
Μα, δε θέλουν να γίνουν υδραυλικοί ούτε ηλεκτρολόγοι! Κι όχι μόνο τα παιδιά, αλλά ούτε οι γονείς τους!Οι μαθητές που αναφέρεις δεν βγάζουν 11000 μόρια.
Ξεχνάς, νομίζω, το κοινωνικό prestige και τα απωθημένα πολλών γονέων (δεν σπούδασα εγώ καθηγητής (κι όχι μόνο), να σπουδάσει ο γιος/η κόρη μου). Εξ ου και δε δυσανασχετούν να πληρώνουν σε φροντιστήρια και σε ιδιαίτερα μαθήματα, ακόμη κι όταν δεν πολυτραβάει το παιδί τους, αφού θεωρούν εύκολο το να πιάσει τα 10.000 ή τα 11.000 ή τα 12.000 μόρια και να εισαχθεί στη Θεολογία ή στη Φιλοσοφία ή στην Ιστορία & Εθνολογία ή στο Μαθηματικό!
Και το χειρότερο είναι πως δε δυσανασχετούν ούτε στην ιδέα πως έπειτα από 4-5 χρόνια το παιδί τους θα είναι άνεργο και θα εξακολουθούν να το συντηρούν οι ίδιοι!
Υπάρχει, αλλά δε λειτουργεί επί της ουσίας ο επαγγελματικός προσανατολισμός και φυσικά υπάρχουν κι εκείνες οι περιπτώσεις, που κάποιοι μαθητές αγαπούν τόσο πολύ μία συγκεκριμένη επιστήμη, έχουν τέτοια κλίση σε αυτήν, ώστε δε θέλουν να σπουδάσουν κάτι διαφορετικό! Γίνεται να επιβάλεις κάτι σε αυτά τα παιδιά; Τα αφήνεις να κάνουν τις σπουδές τους, να ασχοληθούν με αυτό που αγαπούν, απ' όποιο πόστο, καθώς είναι σίγουρο πως θα είναι πολύ καλοί και σωστοί και σαν επαγγελματίες μεθαύριο.
Οι νέοι ήδη έχουν αρχίσει να "καταλαβαίνουν" περισσότερα από τους νυν 30+
Υ.Γ.: Όποιος μπορεί να παρατηρήσει την "υστέρηση" εμφάνισης σε σχέση με την έναρξη της κρίσης κατανοεί τη μονιμότητα και σημαντικότητα όσων έεεεερχονται.
Μα μπορεις να δουλεψεις στο χωραφι η σε κατι χειρωνακτικο οταν εχεις "τελειωσει" ενα "Πολυτεχνειο"...και εχεις και κανα δυο μεταπτυχιακα...Η απαντηση ειναι (για τους περισσοτερους) ΟΧΙ...Αυτο-εγκλωβιζεσαι....Πριν αυτο-εγκλωβιστείς, όμως, έχεις κάνει την επιλογή σου, στην οποία συχνά σε παρακινούν οι γονείς και οι άλλοι κοντινοί συγγενείς, οι καθηγητές σου (και οι φροντιστές σου), αλλά και η κοινωνία, με τα δικά της status και δεδομένα, που καλώς ή κακώς έχουν ριζώσει στη σκέψη και τη συνείδηση του καθενός.
Ένας γεωπόνος με δυο μεταπτυχιακά μπορεί κάλλιστα να γυρίσει στο χωράφι του πατέρα του, αν διαθέτει βέβαια. Γύρισε και εφάρμοσε τις γνώσεις του για τα θερμοκήπια στην δουλειά του. Και πέτυχε.
Επιστροφή στο χωριό