Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Γυμνάσιο => Σχολικά μαθήματα => Θετικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: dstntvip στις Αυγούστου 02, 2019, 11:21:52 am

Τίτλος: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: dstntvip στις Αυγούστου 02, 2019, 11:21:52 am
Συνάδελφοι έχω την εξής απορία. Στις  οδηγίες για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο για το
σχολ. έτος 2017 – 2018 αναφέρεται το εξής:
1.5 Νόμος του Κουλόμπ ----Να διδαχθεί ποιοτικά χωρίς ασκήσεις που να στηρίζονται στη μαθηματική σχέση
Παλιά διδασκόταν κανονικά στο Γυμνάσιο με ασκήσεις
Εμείς έχουμε πλέον το δικαίωμα;
Α) Να τον διδάξουμε με ασκήσεις ανάλογα με το επίπεδο της τάξης;
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: dstntvip στις Αυγούστου 03, 2019, 08:56:50 am
Απάντηση- άποψη κανείς;
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: sikat στις Αυγούστου 03, 2019, 10:39:58 am
Προσωπικά δεν δίνω επίσημα ασκήσεις με τον τύπο. Ακολουθώ τις οδηγίες δηλαδή. Λύνουμε μερικές ασκήσεις απλώς στην τάξη. Στα διαγωνίσματα και τεστ αντί τέτοιων,δίνω ασκήσεις θεωρητικές με ανάλογα ποσά η την αντίστροφη σχέση με το τετράγωνο της απόστασης.
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: Landau στις Αυγούστου 03, 2019, 10:45:12 am
Κατά την άποψή μου, και όπως έπραξα ο ίδιος, μπορείς να διδάξεις και με κάποιες κανονικές ασκήσεις, αλλά σε διαγωνίσματα και στις εξετάσεις να μπαίνουν θέματα από τον νόμο του Κουλόμπ μόνο ποιοτικά, δηλαδή του στυλ:
"Δίνεται δύναμη F όταν τα φορτία είναι q1,q2 σε απόσταση r, να βρεθεί η δύναμη F' όταν π.χ. διπλασιάζονται τα φορτία" κλπ, τα οποία μπορούν να μπαίνουν με πολλαπλή επιλογή.

Έτσι κι αλλιώς θα τα ξανασυναντήσουν στη
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: gchristin στις Μαΐου 22, 2022, 06:13:34 pm
Καλησπέρα.Μπορεί κάποιος να μου πει πως καθορίζεται η εξεταστέα ύλη για τις εξετάσεις στη Φυσική Γ γυμνασίου; Είναι τα 2/3 της διδαχθείσας;
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: gismix στις Μαΐου 22, 2022, 08:43:00 pm
Τα 2/3 της διδαχθείσας με την πρυπόθεση ότι δεν είναι λιγότερη από το 1/2 της διδακτεάς (δηλαδή αυτής που έπρεπε να διδαχθεί σύμφωνα τις οδηγίες του ΙΕΠ στην αρχή της χρονιάς).
Δηλαδή: Αν έπρεπε αν διδαχθούν 100 σελίδες η εξεταστέα ύλη δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 50. Αν κάποιος εχει διδάξει 90 σελιδες θα ορίσει ως εξεταστέα ύλη 2/3.90=60 σελίδες
Αν ομως κάποις έχει διδάξει 60 σελίδες ισχύει το εξής
2/3.60=40. Οι 40 σελίδες όμως είναι λιγότερες από το ελάχιστο όριο των 50 σελίδων (1/2 της διδακτέας) , επομένως πρέπει να οριστεί ύλη 50 σελίδων.
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: gchristin στις Μαΐου 22, 2022, 11:17:10 pm
Ευχαριστώ πολύ.Ειχα κάποια χρόνια να διδάξω σε Γυμνάσιο οπότε δεν ήμουν σίγουρη.
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: gismix στις Μαΐου 22, 2022, 11:24:34 pm
Μην ξεχνάμε ότι στην Γ Γυμνασίου δίνοται 9 ερωτήσεις για να επιλεξουν τις 6.
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: gchristin στις Ιουνίου 06, 2022, 05:19:21 pm
Καλησπέρα και πάλι.Υπάρχει κάποιο φεκ που ορίζει τον τύπο των θεμάτων?Μπορώ να βάλω ασκησούλες?Και αν ναι ποσες?
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: ppil στις Μαρτίου 03, 2024, 02:31:05 pm
Καλησπέρα! Μπορεί κάποιος συνάδελφος που διδάσκει φυσική στο Γυμνάσιο να μου απαντήσει αν ισχύει το ότι η δύναμη είναι διανυσματικό μέγεθος επειδή ανταποκρίνεται στις πράξεις του διανύσματος; Μπορούμε να πούμε κάτι τέτοιο ή όχι;
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: victor123 στις Μαρτίου 03, 2024, 08:36:39 pm
Καλησπέρα! Μπορεί κάποιος συνάδελφος που διδάσκει φυσική στο Γυμνάσιο να μου απαντήσει αν ισχύει το ότι η δύναμη είναι διανυσματικό μέγεθος επειδή ανταποκρίνεται στις πράξεις του διανύσματος; Μπορούμε να πούμε κάτι τέτοιο ή όχι;

Χωρίς να είμαι φυσικός σου απαντώ πως ναι η δύναμη είναι διανυσματικό μέγεθος και χρειάζονται δυο πράγματα για να οριστεί. Το μέτρο και η φορά της.
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: ppil στις Μαρτίου 03, 2024, 08:51:01 pm
Σωστά αλλά η ερώτηση ζητάει το γιατί είναι διανυσματικό μέγεθος και προτείνει κάτι που πάλι ισχύει αλλά δεν ξέρω αν έχει σχέση αιτιολογική όμως (κάτι σαν το αν έκανε το αυγό την κότα ή η κότα το αυγό την αντιλαμβάνομαι εγώ).
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: leon. στις Μαρτίου 03, 2024, 09:20:06 pm
Καλησπέρα! Μπορεί κάποιος συνάδελφος που διδάσκει φυσική στο Γυμνάσιο να μου απαντήσει αν ισχύει το ότι η δύναμη είναι διανυσματικό μέγεθος επειδή ανταποκρίνεται στις πράξεις του διανύσματος; Μπορούμε να πούμε κάτι τέτοιο ή όχι;
Όχι. Η δύναμη ορίστηκε ευθύς εξ αρχής ως διανυσματικό (κι όχι μονόμετρο) φυσικό μέγεθος. Οπότε (ως συνέπεια δηλαδή) ανταποκρίνεται στις διανυσματικές πράξεις. Αν είχε οριστεί ως μονόμετρο δε θ' ανταποκρινόταν. Το γιατί ορίστηκε ως διανυσματικό κι όχι ως μονόμετρο έχει να κάνει με την ανάγκη πλήρους φυσικής ερμηνείας των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των σωμάτων. Αν είχε οριστεί, δηλαδή, ως μονόμετρο δε θα 'χαμε καλή εικόνα για την ερμηνεία των φυσικών φαινομένων.
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: amalfi στις Μαρτίου 03, 2024, 10:24:18 pm
(εξαιρετική ερώτηση)

ναι,  μπορούμε να το πούμε

είναι στην ουσία ο "κανόνας του παραλληλογράμμου" για το άθροισμα των δυνάμεων  (ή άλλιώς : οι συνιστώσες της δύναμης μετασχηματίζονται όπως και οι συντεταγμένες της θέσης στις χωρικές στροφές)

(αυτό βέβαια δεν εξηγεί το "γιατί", αλλά περιγράφει τι σημαίνει ότι η δύναμη είναι διανυσματικό μέγεθος  - φαίνεται ότι πράγματι είναι έτσι, γιατί αυτό δείχνουν τα πειράματα - προς το παρόν!)

Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: gismix στις Μαρτίου 03, 2024, 10:37:14 pm
Δεν καταλαβαίνω την ερώτηση. Ποιος ρώτησε γιατί είναι διανυσματικό μεγεθς και τι απάντηση δίνει. Φυσικά στην Γ Γυμνασιού δεν μπορούμε να πουμε ότι ειναι επειδή ανατοπκρίνεται στις πράξεις του διανύσματος.
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: leon. στις Μαρτίου 04, 2024, 07:41:10 am
Συνάδελφοι, ο ορισμός της δύναμης σχεδιάστηκε έτσι (ως διανυσματικό φυσικό μέγεθος, δηλαδή) ώστε να υπάρχει ικανοποιητική ερμηνεία των φυσικών φαινομένων. Ως μονόμετρο δε θα γινόταν αυτό (θ' αποτύγχανε στην ερμηνεία των φαινομένων). Ο διανυσματικός της ορισμός σημαίνει ότι υπακούει (γιατί έ τ σ ι ορίστηκε) η δύναμη στη διανυσματική ανάλυση (κι είναι πετυχημένο καθώς ερμηνεύονται πλήρως τα φυσικά φαινόμενα).
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: ppil στις Μαρτίου 04, 2024, 03:38:38 pm
Σας ευχαριστώ όλους πολύ και για το ότι ασχοληθήκατε και για τις απαντήσεις! (Είναι απορία της κόρης μου από την ύλη της
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: amalfi στις Μαρτίου 04, 2024, 04:19:27 pm
εκπλήσσομαι από το βάθος της ερώτησης για μαθήτρια (!) 

(ένα ερώτημα που έχει απασχολήσει πολλούς από τους σημαντικότερους Φυσικούς- Μαθηματικούς, με ποικίλες προσεγγίσεις στην προσπάθεια απάντησής του)

 (θα έχει μέλλον  - αν καταφέρει πρώτα να βγεί ζωντανή από το "εκπαιδευτικό" μας σύστημα)
Τίτλος: Απ: Φυσική Γ Γυμνασίου
Αποστολή από: ppil στις Μαρτίου 04, 2024, 07:32:41 pm
Ευχαριστώ πολύ για την καλή καρδιά (αφού δεν φείδεται επαίνων για άλλους) που δείχνει το σχόλιό σου. Η αλήθεια όμως είναι πως έχει γίνει ανάλογο μάθημα για να φτάσουν σε τέτοιες ερωτήσεις οι μαθητές. Διδάχθηκαν -άνευ σημειώσεων- κείμενα από τα principia  και Hamilton. Προφανώς τα βιβλία φυσικής του γυμνασίου είναι οικτρά, αλλά δεν ξέρω και τώρα με δυο κουβέντες τέτοιες (προφορικές) αν τελικά γίνεται δουλειά ή είναι μόνο για τις εντυπώσεις.