Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Τεχνική εκπαίδευση => ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ => Μήνυμα ξεκίνησε από: apaloha στις Οκτωβρίου 20, 2020, 02:40:34 pm
-
Καλησπέρα σας.
Έχω το εξής ερώτημα: Στα εργαστηριακά μαθήματα μέχρι πόσους επιτρέπεται μαθητές να είναι σε ένα τμήμα; Πότε μπαίνει δεύτερος καθηγητής; Πότε μπαίνει και τρίτος καθηγητής; Υπάρχει σχετική νομοθεσία που να προβλέπει όλα αυτά; Μπορεί κάποιος να με παραπέμψει σχετικά; Έχω ακούσει από 13 άτομα και πάνω ότι χρειάζεται δεύτερος καθηγητής, ισχύει; Τρίτος καθηγητής στα πόσα άτομα μπαίνει;
-
Ισχύει ότι στους 13 μαθητές μπαίνει και δεύτερος καθηγητής στα εργαστήρια. Στους 25 μαθητές μπαίνει και τρίτος καθηγητής.
Ένα τμήμα θεωρίας μπορεί να είναι ολόκληρο στο εργαστήριο, με τους ανάλογους καθηγητές μέσα.
-
Τρίτος πλέον δε μπαίνει σε καμία περίπτωση. Δεύτερος στους 13, όχι όμως σε όλες τις ειδικότητες.
Διαβάστε την τελευταία εγκύκλιο αναθέσεων για τα ΕΠΑΛ
-
Πολύ σωστά jimpan. Εδώ https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/254535_fek-gia-tis-anatheseis-mathimaton-sta-epal
δεν αναφέρει τίποτα για πάνω από 25 μαθητές. Ο διαχωρισμός γίνεται ως τους 12 και πάνω από 13 μαθητές.
Παρασύρθηκα από παλιά γνώση/εμπειρία, που ήμασταν 3 καθηγητές σε τμήμα 30 ατόμων σε ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ.
Εξάλλου συνήθως στους 26 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες το τμήμα σπάει. Άρα τμήμα άνω των 25 σπάνια θα βρεις.
-
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις, ωστόσο το πρόβλημα είναι το εξής: τμήμα 27 ατόμων (και όμως δεν έχει σπάσει!) θέλουν σε κάποια εργαστήρια να το βάλουν με ένα καθηγητή και σε κάποια με δύο καθηγητές. Η νομοθεσία λέει πουθενά ότι δεν μπαίνει τρίτος; ή εθιμοτυπικά το λέμε; Σαφή απάντηση δεν έχω βρει. Εμάς τους καθηγητές τι μας καλύπτει αν μπούμε με 27 μαθητές μόνοι μας σε εργαστήριο που τίθονται σοβαρά θέματα ασφαλείας; Ακόμα και με 2 καθηγητές 27 παιδιά (και μάλιστα πολύ ζωηρά) και χωρίς τις απαραίτητες θέσεις εργασίας είναι πρόβλημα.
-
Τρίτος δεν υπάρχει, το ξεκαθαρίσαμε. Από την άλλη μη δεχτείς να μπεις μόνος σε τμήμα 27 μαθητών. Ζήτα να είναι παρών ο υπεύθυνος τομέα για να καλύψει το θέμα ασφάλειας μαθητών και δικής σου.
-
Τρίτος δεν υπάρχει, το ξεκαθαρίσαμε. Από την άλλη μη δεχτείς να μπεις μόνος σε τμήμα 27 μαθητών. Ζήτα να είναι παρών ο υπεύθυνος τομέα για να καλύψει το θέμα ασφάλειας μαθητών και δικής σου.
Οκ, ευχαριστώ. Δεν είχα σκοπό να μπω μόνος μου (όσο και να μας πιέζουν), απλά δεν ήξερα πως να το θέσω κομψά. Τώρα για το υπεύθυνος τομέα σωθήκαμε! (είναι πιο άσχετος και βολεμένος από τους νέους εκεί μέσα).
Κάτι ακόμη: Σε εργαστήριο που θα μπούμε δύο όχι τόσο έμπειροι καθηγητές (ένας λίγο έμπειρος εγώ με β ανάθεση το μάθημα και ένας άσχετος εντελώς που δουλεύει πρώτη φορά με α ανάθεση το μάθημα στο ένα, και στο άλλο εργαστήριο ένας πάλι που δουλεύει πρώτη φορά και έχει και β ανάθεση το αντικείμενο και το έχω εγώ α ανάθεση) εκεί μπαίνουμε κανονικά με 27 άτομα; αιτούμαστε και πάλι να είναι υπεύθυνος τομέα μέσα; δεν είναι υποχρεωτικό να είναι; την ευθύνη του μαθήματος και του εργαστηρίου την έχει αυτός που έχει α ανάθεση το μάθημα και ο άλλος είναι απλά βοηθός; ή είναι συνυπεύθυνοι;
Μπορεί να φαίνονται κάπως οι ερωτήσεις μου αλλά επειδή όλοι αποποιούνται ευθυνών και πραγμάτων θέλω να ξέρω ποιο είναι το τυπικό. Δεν έχω θέμα να αναλάβω το μερίδιο ευθύνης που μου αναλογεί αλλά δεν θέλω να έχω 28 παιδιά μαζί από ότι 27, δηλαδή και ο άλλος καθηγητής να είναι σε φάση ένα παιδί ακόμη, γιατί κάτι τέτοιο παίζει δυστυχώς.
-
ο υπευθυνος τομεα εχει ωραριο (μαθηματων)14-16 ωρες, και διοικητικα καθηκοντα αρα ΔΕΝ μπαινει στο μαθημα καποιου αλλου
δυστυχως ή ευτυχως καποιος που δουλευει σε σχολειο (μονιμος ή αναπληρωτης) δεν μπορει να δηλωσει ανικανοτητα για καποιο εργαστηριο (αυτονοητα δεν κανει για εκπαιδευτικος)
θα δεις απειρες φορες να μπαινει καποιος μονος του στο εργαστηριο για μηνες (ειτε δουλευει πρωτη φορα ειτε ειναι παππους) μεχρι να δεησει το υπουργειο να στειλει δευτερο
το θεμα για φετος (λογω κορονοιου) ειναι αν μπορει πρακτικα να γινει εργαστηριακο μαθημα ακομα και αν μπουν πεντε καθηγητες μεσα
-
Δεν υπάρχει πρώτος και δεύτερος. Όταν μπαίνουν δύο είναι συνυπεύθυνοι για το σύνολο των μαθητών. Ούτε έχει διαφορά αν το έχει α ή β ανάθεση.
-
Η ανάθεση των εργαστηριακών μαθημάτων γίνεται απο τον Συλλογο Διδασκόντων του Εργαστηριακού Κέντρου και όχι του ΕΠΑΛ.
Αν εχει γίνει συνεδρίαση και σου έχει ανατεθεί το μάθημα, και εφόσον είναι "μεγάλο" το τμήμα, θα έχεις και έναν συνάδελφο να κάνετε μαζί τις εργαστηριακές ασκήσεις που προβλέπονται απο το αναλυτικό πρόγραμμα. Δεν υπάρχει πρώτος και δεύτερος.
Αν οι μαθητές είναι πολλοί, που στην περίπτωσή σου ισχύει, τότε το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να αναφέρεις εγγράφως στον Διευθυντή του Εργαστηριακού Κέντρου την ακαταλληλότητα του τμήματος να γίνει το ασφαλώς το μάθημα και ότι μέχρι να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών θα κάνεις τις εργαστηριακές ασκήσεις με επίδειξη χωρίς την συμμετοχή των μαθητών.
Ο Υπεύθυνος Τομέα δεν έχει καμμία δουλειά να είναι μέσα στο μάθημα κανενός εκπαιδευτικού. Η υπευθυνότητα του μαζί με τα υπόλοιπα στελέχη του Εργαστηριακού Κέντρου είναι να διασφαλίσει τους όρους λειτουργίας των εργαστηρίων για την πραγματοποίηση των εργαστηριακών μαθημάτων.
Τα Εργαστηριακά Κέντρα λειτουργούν με βάση την εγκύκλοι https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2018/3._%CE%A6%CE%95%CE%9A_1318_%CE%92_01.07.2015.pdf (https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2018/3._%CE%A6%CE%95%CE%9A_1318_%CE%92_01.07.2015.pdf).
-
Άρθρο 4, παρ. 1 περ. η
Πως ακριβώς το φροντίζει; Υπάρχει κάπου περίσσεια εκπαιδευτικών; Εισηγείται μήπως να μη γίνει το μάθημα;
-
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
-
Καλησπέρα σας,
σε ένα μικρό επαρχιακό ΕΠΑΛ, ποιοι εκπαιδευτικοί δικαιούνται μείωση ωραρίου (-2 ώρες) λόγω εργαστηρίων?
(ΔΕΝ αναφέρομαι για τον κλάδο ΠΕ86)
Ευχαριστώ
-
Καλησπέρα σας,
σε ένα μικρό επαρχιακό ΕΠΑΛ, ποιοι εκπαιδευτικοί δικαιούνται μείωση ωραρίου (-2 ώρες) λόγω εργαστηρίων?
(ΔΕΝ αναφέρομαι για τον κλάδο ΠΕ86)
Ευχαριστώ
Καλησπέρα anneta.
Για κάθε εργαστήριο που έχει ένα ΕΠΑΛ κάποιος καθηγητής της ειδικότητας πρέπει να οριστεί ως υπεύθυνος εργαστηρίου.
Αυτός ο εκπαιδευτικός θα δικαιούται μείωση διδακτικού ωραρίου κατά 2 ώρες.
-
Καλησπέρα σας,
σε ένα μικρό επαρχιακό ΕΠΑΛ, ποιοι εκπαιδευτικοί δικαιούνται μείωση ωραρίου (-2 ώρες) λόγω εργαστηρίων?
(ΔΕΝ αναφέρομαι για τον κλάδο ΠΕ86)
Ευχαριστώ
μείωση εχει μονο ο υπευθυνος εργαστηριου καθε ειδικοτητας (με αποφαση πυσδε) και εφοσον συμπληρωνει το ωραριο του με εργαστηρια (μεχρι 25% την θεωρια εργαστηριακου μαθηματος)
-
μείωση εχει μονο ο υπευθυνος εργαστηριου καθε ειδικοτητας (με αποφαση πυσδε) και εφοσον συμπληρωνει το ωραριο του με εργαστηρια (μεχρι 25% την θεωρια εργαστηριακου μαθηματος)
Πλην των Πληροφορικών???????
-
Πλην των Πληροφορικών???????
Οι ΠΕ86 δικαιούνται μείωσης ωραρίου αν είναι υπεύθυνοι εργαστηρίου σε ΕΠΑΛ που έχει τομέα πληροφορικής.
-
Πλην των Πληροφορικών???????
Μαλλον πρέπει να ξεκαθαρίσεις ότι τα ΕΠΑΛ δεν έχουν δικά τους εργαστήρια Πληροφορικής όπως έχουν Λύκεια και Γυμνάσια.
Τα εργαστηρια ανήκουν στο ΕΚ και υπάρχει κανονικά μείωση ωραρίου 2 ώρες, όπως και στις άλλες ειδικότητες.
Αν δεν υπάρχει ΕΚ τότε τα ονομάζουμε Σχολικά Εργαστήρια εντός ΕΠΑΛ και υπάρχουν υπεύθυνοι εργαστηρίου κανονικά.
Προσοχή όμως η Πληροφορική στην Α' τάξη ΕΠΑΛ δεν είναι εργαστηριακό μάθημα όπως και το μάθημα γενικής παιδείας της
-
Οι ΠΕ86 δικαιούνται μείωσης ωραρίου αν είναι υπεύθυνοι εργαστηρίου σε ΕΠΑΛ που έχει τομέα πληροφορικής.
Είμαι όλα αυτά!
Από την αρχή μου είπαν δεν δικαιούμαι, αντίθετα έχω ΚΑΙ υπερωρίες συν εξωδιδακτικά!
Και σήμερα ανακάλυψα ότι άλλη ειδικότητα στο σχολείο μου έχει μείωση εργαστηρίου (χωρίς να υπάρχει εργαστήριο κι όλας)
Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
(Θα σου στείλω π.μ. όταν ηρεμήσω :-[ )
-
αυτα μπορει να ισχυουν σε ολη την Ελλάδα ΕΚΤΟΣ απο τα Δωδεκάνησα εκει ΔΕ δίνουν μείωση ωραρίου 2 ωρες σας υπεύθυνος εργαστηρίου
με τις πλάτες της διεύθυνσης Ρόδου
πρέπει κάποια στιγμή αυτά να τα πούμε και με καταγγελίες
γιατι με αυτό το τρόπο έχουμε μια αύξηση ωραρίου
-
Μη γραφετε οτι σας κατεβει.Oυτε οι ΥΣΕΦΕ εχουμε μειωση...δεν ειναι θεμα ΠΕ86 αλλα κεντρικη αποφαση :)
-
Ξέρουμε τι γράφουμε. Οι ΠΕ04 και οι ΠΕ86 δεν έχουν μείωση ωραρίου όταν είναι υπεύθυνοι εργαστηρίου.
Έχουν μόνο απαλλαγή από κάθε εξωδιδακτική απασχόληση. Στα ΕΠΑΛ ισχύει η δίωρη μείωση για κάθε υπεύθυνο εργαστηρίου.
Επομένως όταν στο ΕΠΑΛ υπάρχει τομέας πληροφορικής, τότε ο ΠΕ86 που είναι υπεύθυνος εργαστηρίου έχει 2 ώρες μείωση.
-
Στο ΕΠΑΛ Μήλου που δουλεύω ο καθηγητής πληροφορικής κι υπεύθυνος εργαστηρίου (υπάρχει τομέας) έχει κανονικά μείωση δύο ωρών. Από 23 στις 21. Αναπληρωτής είναι. Εγώ ως υπεύθυνος εργαστηρίου φυσικής δεν έχω. Ο Lasid έχει δίκιο.
-
Μη γραφετε οτι σας κατεβει.Oυτε οι ΥΣΕΦΕ εχουμε μειωση...δεν ειναι θεμα ΠΕ86 αλλα κεντρικη αποφαση :)
Εσύ είσαι ειδική αγωγή νεοδιόριστος. Πού είσαι υπεύθυνος εργαστηρίου;
-
υπευθυνος εργαστηριου οριζεται με αποφαση Πυσδε γιατα εργαστηρια ειδικοτητας που ανηκουν στο Επαλ ή στο ΕΚ (αρα εξαιρειται το ΣΕΠΕΥ και των φυσικων επιστημων)
για να εχει μειωση 2 ωρες ο υπευθυνος πρεπει να διδασκει μονο εργαστηριακα μαθηματα (ή μεχρι 25% την αντιστοιχη θεωρια)
οταν φτασει διδακτικο ωραριο 18 ωρες δεν κατεβαινει αλλο.
ΠΕ86 (μονο για το ΣΕΠΕΥ) και ΠΕ04 ειχαν μειωση 3 ωρες ανεξαρτητως ωραριου, τωρα μονο απαλλαγη
-
Καλησπέρα συνάδελφοι. Μήπως έχετε το φεκ, που αναφέρει για τη μείωση -2 ωρών- στον υπεύθυνο εργαστηρίου?
-
Καλησπέρα συνάδελφοι. Μήπως έχετε το φεκ, που αναφέρει για τη μείωση -2 ωρών- στον υπεύθυνο εργαστηρίου?
Νόμος 4386
άρθρο 66
παράγραφος 14Α
υ.γ. σκίστους , τρίψε το στη μούρη τους
-
Να υπενθυμίσω ότι δεν υπάρχουν ΣΕΠΕΗΥ στα ΕΠΑΛ , μόνο στα Γυμνάσια και στα ΓΕΛ. Ολα τα εργαστήρια τα ΕΠΑΛ τα έχουν παραδώσει στα ΕΚ εδώ και μια πενταετία.
Και για να γίνεις υπεύθυνος εργαστηρίου πρέπει να έχεις ολική διάθεση το ΕΚ, δηλαδή όλες τις ώρες εργαστηριακές και μετά μπορείς να ζητήσεις το 25% θεωρίες.
-
Να υπενθυμίσω ότι δεν υπάρχουν ΣΕΠΕΗΥ στα ΕΠΑΛ , μόνο στα Γυμνάσια και στα ΓΕΛ. Ολα τα εργαστήρια τα ΕΠΑΛ τα έχουν παραδώσει στα ΕΚ εδώ και μια πενταετία.
Και για να γίνεις υπεύθυνος εργαστηρίου πρέπει να έχεις ολική διάθεση το ΕΚ, δηλαδή όλες τις ώρες εργαστηριακές και μετά μπορείς να ζητήσεις το 25% θεωρίες.
μπορείς να παραθέσεις το νόμο?
σε περίπτωση που στο ΕΠΑΛ δεν υπάρχει Ε.Κ.?
-
Οταν δεν δικαιολογείται η ύπαρξη ΕΚ τότε δεν υπάρχει διευθυντής και τομεάρχες ΕΚ, αλλά όλα τα υπόλοιπα ισχύουν.
-
Νόμος 4386
άρθρο 66
παράγραφος 14Α
υ.γ. σκίστους , τρίψε το στη μούρη τους
Ευχαριστώ πολύ.
-
Να υπενθυμίσω ότι δεν υπάρχουν ΣΕΠΕΗΥ στα ΕΠΑΛ , μόνο στα Γυμνάσια και στα ΓΕΛ. Ολα τα εργαστήρια τα ΕΠΑΛ τα έχουν παραδώσει στα ΕΚ εδώ και μια πενταετία.
Και για να γίνεις υπεύθυνος εργαστηρίου πρέπει να έχεις ολική διάθεση το ΕΚ, δηλαδή όλες τις ώρες εργαστηριακές και μετά μπορείς να ζητήσεις το 25% θεωρίες.
Στο σχολείο που υπηρετώ, δεν υπάρχει ΕΚ, μόνο ΣΕ, έχω τοποθετηθεί για 14 ώρες (σε άλλα δύο γυμνάσια 3 και 6 αντίστοιχα). Αναλαμβάνω 7 από τις 10 εργαστηριακές ώρες και 7 ώρες θεωρίες. Πιστεύεις ότι θα υπάρχει θέμα στη μείωση του ωραρίου?
-
Οχι δεν μπορεςί να οριστείς Υπεύθυνος Εργαστηρίου αφού δεν έχεις ολες τις ώρες σου στο ΕΠΑΛ και σε εργαστηριακά μαθήματα
-
Οχι δεν μπορεςί να οριστείς Υπεύθυνος Εργαστηρίου αφού δεν έχεις ολες τις ώρες σου στο ΕΠΑΛ και σε εργαστηριακά μαθήματα
ΟΚ. Σε ευχαριστώ.
-
Καλησπέρα, ήθελα να ρωτήσω κάτι αν γνωρίζετε. Τοποθετήθηκα με την Α’ φάση σε ΕΠΑΛ όπου υπάρχουν 19 ώρες Πληροφορικής σε όλες τις τάξεις (δεν υπάρχει ο Τομέας) με ολόκληρα τα 4 τμηματα της Α’ , ενώ θα είναι 27 οι ώρες όταν κάθε τμήμα σπάσει στη μέση με το Project. Οι μαθητές της Α’ είναι 23-25 σε κάθε τμήμα και ο διευθυντής μου είπε ότι πριν έρθει αντικαταστάτης για το project δεν μπορούν να σπάσουν. Στο πρόγραμμα αναφέρεται ότι με 16 μαθητές και άνω η Πληροφορική Γενικής Α’Λυκείου σπάει στη μέση. Θα μπορούσα να ζητήσω να σπάσουν και όσο έχω Πληροφορική το άλλο μισό τμήμα να κάνει, ας πούμε, κενό, ή να σχολάει? Ή είμαι υποχρεωμένη να συνεχίσω έτσι μέχρι να ξεκινήσει το project?
Να σημειώσω ότι με έστειλαν και σε κοντινό Γυμνάσιο για 4 ώρες χωρίς πράξη ανάληψης, έκανα δυο φορές μάθημα και υπομονή ως τη
-
Το αν υπάρχει καθηγητής για να αναλάβει το project είναι άσχετο με τις ώρες της πληροφορικής. Οι ώρες είναι ήδη 27.
Τα τμήματα πρέπει να είναι σπασμένα και οι μαθητές να κάνουν κενό στο άλλο μάθημα. Δεν έπρεπε να πας καν άλλο σχολείο.
-
Δυστυχώς δεν έχω πρόχειρη την απόφαση για το πως γίνεται το μάθημα Πληροφορικής στην Α' ΕΠΑΛ. Εκεί λέει ότι το τμήμα χωρίζεται στην μέση και δεν βάζει καμία προϋπόθεση να υπάρχει καθηγητής για την Ερευνητική Εργασία. Είναι άλλωστε δύο ξεχωριστά μαθήματα. Πρώτη φορά ακούω να γίνεται αυτό.
Τώρα ότι πηγαίνεις σε σχολείο και κάνεις μάθημα χωρίς απόφαση ΠΥΣΔΕ και χωρίς ανάληψη υπηρεσίας, είναι ένα πολύ μεγάλο λάθος. Μην το ξανακάνεις. Δεν είσαι με κανένα τρόπο καλυμένος για ότι γίνει στην τάξη.
-
Το αν υπάρχει καθηγητής για να αναλάβει το project είναι άσχετο με τις ώρες της πληροφορικής.
Είναι άλλωστε δύο ξεχωριστά μαθήματα. Πρώτη φορά ακούω να γίνεται αυτό.
Ψυχανεμιζόμουν εδώ και μέρες ότι με έχουν πιάσει κορόιδο, ευχαριστώ πολύ και τους δύο για τις απαντήσεις. Αύριο πάω φορτσάτη για τσακωμό γιατί δεν καταλαβαίνουν αλλιώς (ο δ/ντής την Παρασκευή έλειπε και σε μια νύξη που έκανα στον υποδιευθυντή, σε ηρεμότατο τόνο, επειδή θα φτιαχνοταν καινούργιο πρόγραμμα και του είπα να πάρω τα 16 και τα υπόλοιπα να σχολάνε, μου απάντησε τα κλασικά, αφού δεν έχουμε καθηγητή για το project, όχι, δε μπορούν να κάνουν κενό, ε πάρτα και τα 25 και βάλτα στο εργαστήρι).
-
Χθες δημοσιεύτηκε εγκύκλιος με θέμα: "Ωράριο και υπερωριακή διδασκαλία των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Γνωστοποίηση διατάξεων άρθρων 100 και 101 του ν. 4823/2021 (Α ́ 136)"
https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/egkyklios_orario2.pdf
Στην εγκύκλιο γίνεται αναφορά στον ν. 4152/2013 και συγκεκριμένα για το ωράριο των Υπεύθυνων Εργαστηρίου λέει: "Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζεται με την παρ. 13 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (167 Α ́), όπως αντικαταστάθηκε με την υποπαρ. Θ2, περ.2, του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (107 Α ́) και ισχύει, που ορίζει ότι: [...] δ) Υπεύθυνοι εργαστηρίων ώρες 20"
Όμως, στο άρ.66, παρ.14, περ. 3 του ν. 4386/2016 λέει: "Το διδακτικό ωράριο των υπευθύνων εργαστηρίων τομέων και ειδικοτήτων των Ε.Κ. και ΕΠΑ.Λ. μειώνεται κατά δύο (2) διδακτικές ώρες από το ισχύον κάθε φορά διδακτικό ωράριο για τον εκπαιδευτικό, με κατώτερο όριο τις δεκαοκτώ (18) ώρες, εφόσον με βεβαίωση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας προς τον Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαπιστώνεται η λειτουργία αντίστοιχου εργαστηρίου. "
Ο ν. 4386/2016 είναι μεταγενέστερος του ν. 4152/2013. Ως μεταγενέστερος νόμος λογικά ακυρώνει τον προηγούμενο νόμο. Επομένως, στο κομμάτι του ωραρίου των υπεύθυνων εργαστηρίων, δεν θα έπρεπε να γίνεται στην εγκύκλιο παραπομπή στον ν. 4386/2016;
Τελικά τι ισχύει;
-
Συμφωνα με την εγκυκλιο, οι Υπεύθυνοι Εργαστηρίου έχουν ωράριο 20 ώρες. Οχι μείωση ωραρίου 2 ώρες.
Οταν έχουν πάνω από 20 έτη υπηρεσίας, τότε το ωράριο είναι 18 ώρες, μειωμένο κατά δύο ώρες, όπως λέει η εγκύκλιος στην σελίδα 3.
-
Συμφωνα με την εγκυκλιο, οι Υπεύθυνοι Εργαστηρίου έχουν ωράριο 20 ώρες. Οχι μείωση ωραρίου 2 ώρες.
Οταν έχουν πάνω από 20 έτη υπηρεσίας, τότε το ωράριο είναι 18 ώρες, μειωμένο κατά δύο ώρες, όπως λέει η εγκύκλιος στην σελίδα 3.
Δεν διαφωνώ, το διάβασα, το ίδιο λέμε. Η απορία μου είναι άλλη. Ξαναλέω ότι ο ν. 4386/2016 είναι μεταγενέστερος του ν. 4152/2013, επομένως ο νόμος του 2016 αναιρεί τον νόμο του 2013. Κατά τη γνώμη μου η εγκύκλιος έχει λάθος, καθώς παραπέμπει σε εδάφιο νόμου (2013), το οποίο έχει αλλάξει από άλλον νόμο (2016). Θεωρώ ότι καμία εγκύκλιος δεν μπορεί να αναιρέσει ισχύοντα νόμο (ν. 4386/2016) και επομένως η εγκύκλιος πρέπει να διορθωθεί. Εκτός και αν καταλαβαίνω κάτι λάθος εγώ...
-
Δεν είναι το μοναδικό λάθος που έχει αυτή η εγκύκλιος.
-
Την τελευταία φορά που ήμουν σε ΕΠΑΛ, πριν από 3 χρόνια, πήρα κανονικά μείωση ωραρίου ως υπεύθυνη εργαστηρίων (ήταν παραπάνω από ένα μάλιστα) του τομέα πληροφορικής. Προϋποθέσεις είναι 1ον: να "ανήκεις" στο ΕΚ του ΕΠΑΛ, δηλαδή πρέπει να σου έχει γίνει πλήρης διάθεση στο ΕΚ. Η
-
Καλησπέρα συνάδελφοι. Θα ήθελα να κάνω δύο ερωτήσεις για όποιον γνωρίζει.
1. Μπορεί να οριστεί υπεύθυνος εργαστηρίου κάποιος με 12 ώρες στο σχολείο τοποθέτησης (3 ημέρες), ενώ συμπληρώνει ωράριο σε άλλο επαλ (2 ημέρες); .
2. Ο υπεύθυνος εργαστηρίου πρέπει να πάρει έναν ελάχιστο αριθμό εργαστηριακών ωρών π.χ. 12;
Προσοχή: δεν εννοώ ορισμό από το πυσδε και μείωση ωραρίου. Πρόκειται ουσιαστικά για εξωδιδακτική απασχόληση.
Παρακαλώ πολύ ας απαντήσει όποιος γνωρίζει υπεύθυνα κι αν γίνεται παραθέτοντας κάποιο φεκ. Ευχαριστώ πολύ.
-
Για να οριστείς Υπεύθυνος Εργαστηρίου πρέπει να έχεις Ολική Διάθεση στο Εργαστηριακό Κέντρο δηλαδή όλες οι ώρες σου να είναι εργαστηριακές και μετά μπορείς να ζητήσεις από το ΠΥΣΔΕ να εγκρίνει την ανάθεση του 25% του ωραρίου σε θεωρητικά μαθήματα.
Τα ΕΠΑΛ δεν διαθέτουν εργαστήριο Πληροφορικής όπως τα ΓΕΛ, έχουν παραχωρηθεί στα Εργαστηριακά Κέντρα εδώ και 5 τουλάχιστον χρόνια. Μόνο Φυσικών Επιστημών, για το οποίο δεν γνωρίζω την νομοθεσία.
-
Καλησπέρα συνάδελφοι. Θα ήθελα να κάνω δύο ερωτήσεις για όποιον γνωρίζει.
1. Μπορεί να οριστεί υπεύθυνος εργαστηρίου κάποιος με 12 ώρες στο σχολείο τοποθέτησης (3 ημέρες), ενώ συμπληρώνει ωράριο σε άλλο επαλ (2 ημέρες); .
2. Ο υπεύθυνος εργαστηρίου πρέπει να πάρει έναν ελάχιστο αριθμό εργαστηριακών ωρών π.χ. 12;
Προσοχή: δεν εννοώ ορισμό από το πυσδε και μείωση ωραρίου. Πρόκειται ουσιαστικά για εξωδιδακτική απασχόληση.
Παρακαλώ πολύ ας απαντήσει όποιος γνωρίζει υπεύθυνα κι αν γίνεται παραθέτοντας κάποιο φεκ. Ευχαριστώ πολύ.
Προφανώς είσαι σε μικρό σχολείο, όπου δεν υπάρχει Εργαστηριακό Κέντρο. Ο υπεύθυνος εργαστηρίου πρέπει να είναι όλες τις μέρες στο σχολείο και μάλιστα όλο το ωράριο που λειτουργεί το εργαστήριο, δηλαδή 8:00 -14:00. Συνεπώς σίγουρα δεν μπορεί να ορίζεται κάποιος υπεύθυνος εργαστηρίου, όταν διατίθεται για 2 μέρες σε άλλο σχολείο για συμπλήρωση ωραρίου.
-
ισχυει οτι σου ειπαν οι συναδελφοι.
Γενικα οσα αφορουν τα ερωτηματα σου απαντωνται στο 100% στην παρακατω νομοθεσια
https://dide-new.flo.sch.gr/syblirosi-tis-ya-gia-ti-leitourgia-to/
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2019/%CE%A6%CE%95%CE%9A_2759%CE%92_03.07.2019.pdf
και στο
άρθρο 66 παρ 14 του Ν.4386/2016
-
Συνάδελφοι, σας ευχαριστώ πολύ για τις άμεσες και σαφείς απαντήσεις. Είμαι σε μεγάλο ΕΠΑΛ, στο οποίο ορίζονται τρεις υπεύθυνοι εργαστηρίου χωρίς ανάθεση από το πυσδε και εννοείται χωρίς μείωση ωραρίου. Αν καταλαβαίνω σωστά, κάποιος που δεν έχει οριστεί υπεύθυνος, παίρνει μόνο θεωρητικά μαθήματα,. Αυτό δεν αναφέρεται ρητά σε κάποιο φεκ. Κάνω λάθος;
Υ. Γ. Όπως γίνεται αντιληπτό, δεν επιθυμώ να είμαι υπεύθυνος εργαστηρίου από τη στιγμή που δεν προκύπτουν τα αντίστοιχα προνόμια (μείωση ωραρίου και μετρήσιμα μόρια θέσης ευθύνης).
Δεν είμαι καθηγητής πληροφορικής.
-
Συνάδελφοι, σας ευχαριστώ πολύ για τις άμεσες και σαφείς απαντήσεις. Είμαι σε μεγάλο ΕΠΑΛ, στο οποίο ορίζονται τρεις υπεύθυνοι εργαστηρίου χωρίς ανάθεση από το πυσδε και εννοείται χωρίς μείωση ωραρίου. Αν καταλαβαίνω σωστά, κάποιος που δεν έχει οριστεί υπεύθυνος, παίρνει μόνο θεωρητικά μαθήματα,. Αυτό δεν αναφέρεται ρητά σε κάποιο φεκ. Κάνω λάθος;
Υ. Γ. Όπως γίνεται αντιληπτό, δεν επιθυμώ να είμαι υπεύθυνος εργαστηρίου από τη στιγμή που δεν προκύπτουν τα αντίστοιχα προνόμια (μείωση ωραρίου και μετρήσιμα μόρια θέσης ευθύνης).
Δεν είμαι καθηγητής πληροφορικής.
κοιτα, ορισμος υπευθυνων εργαστηρίων κατευθυνσης υποχρεωτικα γινεται με αποφαση πυσδε. Αν μπεις στη διαυγεια θα βρεις πολλες όμοιες αποφασεις. Επισης ως προς τα εργαστηριακα/θεωρητικα μαθηματα δες την
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2019/%CE%A6%CE%95%CE%9A_2759%CE%92_03.07.2019.pdf
αρθρο 1 παρ 2.
-
file:///C:/Users/ekevo/Downloads/DIDEFlorinas_Kathikontologia_sta_EK_96004_D4_2015.pdf (http://file:///C:/Users/ekevo/Downloads/DIDEFlorinas_Kathikontologia_sta_EK_96004_D4_2015.pdf)
Με βάση την παραπάνω εγκύκλιο, λειτουργούν τα Εργαστηριακά Κέντρα από το 2015.
-
Οι υπεύθυνοι εργαστηρίων ΕΚ ορίζονται:
1.Από το ΠΥΣΔΕ κατόπιν πρότασης τουΕΚ (συντρέχουν προϋποθέσεις) και έχει ωράριο 18 ωρών (άρα αντο υποχρεωτικό του είναι παραπάνω έχει μείωση)
2.Από το σύλλογο του ΕΚ ως εξωδιδακτική υπηρεσία όταν δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις που χρειάζονται για την περίπτωση 1. Σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει καμία μείωση
Υπάρχουν κι άλλες διαφορές μεταξύ τους, όπως πχ η διάρκεια τοποθέτησης.
Τα υπόλοιπα που έχουν αναφερθεί σε προηγούμενες απαντήσεις ισχύουν γενικά
-
Οι υπεύθυνοι εργαστηρίων ΕΚ ορίζονται:
1.Από το ΠΥΣΔΕ κατόπιν πρότασης τουΕΚ (συντρέχουν προϋποθέσεις) και έχει ωράριο 18 ωρών (άρα αντο υποχρεωτικό του είναι παραπάνω έχει μείωση)
2.Από το σύλλογο του ΕΚ ως εξωδιδακτική υπηρεσία όταν δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις που χρειάζονται για την περίπτωση 1. Σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει καμία μείωση
Υπάρχουν κι άλλες διαφορές μεταξύ τους, όπως πχ η διάρκεια τοποθέτησης.
Τα υπόλοιπα που έχουν αναφερθεί σε προηγούμενες απαντήσεις ισχύουν γενικά
Αναφέρομαι στη δεύτερη περίπτωση, καθώς δε συντρέχουν οι σχετικές προϋποθέσεις. Αυτές τις διαφορές προσπαθώ να εντοπίσω, καθώς οι υπεύθυνοι παίρνουμε από 12 εργαστηριακές ώρες (τις υπόλοιπες θεωρία) και έτσι τα αντικείμενα είναι περισσότερα, καθώς σπάμε τα μεικτά μαθήματα (αφού κάποιοι κάνουν μόνο θεωρία). Καθόλου πρακτικό κατά τη γνώμη μου.
Υ. Γ. Συνάδελφοι, ευχαριστώ και πάλι για τις άμεσες απαντήσεις.
-
Καλημέρα! Ποια είναι η διαδικασία για τη διάθεση εκπαιδευτικών σε ΕΠΑΛ?
-
Τα ΕΠΑΛ είναι σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η διάθεση εκπαιδευτικών σε ΕΠΑΛ είναι η ίδια με των υπόλοιπων σχολείων της
-
Γνωρίζει κανείς τι γίνεται με τα εργαστήρια των μικρών ΕΠΑΛ που στο Δήμο τους δεν υπάρχει ΕΚ;
Ορίζονται υπεύθυνοι εργαστηρίων; Αν ναι, με ποιο τρόπο και σύμφωνα με ποια νομοθεσία; Έχουν μείωση ωραρίου;
-
Οταν δεν υπάρχει ΕΚ, τότε ο Δντης του ΕΠΑΛ παίζει το ρόλο του διευθυντή του ΕΚ. Υπάρχει Υπεύθυνος Τομέα και Υπεύθυνοι Εργαστηρίων. Η νομοθεσία είναι η ίδια με τα ΕΚ.