Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Διάφορα θέματα αδιόριστων => Μήνυμα ξεκίνησε από: neossos στις Οκτωβρίου 24, 2023, 08:30:30 pm
-
Ανοίγω το θέμα αυτό, καθώς από ότι φαίνεται έχουν ήδη αρχίσει συζητήσεις από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τη δημιουργία ενός νέου συστήματος αποτύπωσης των κενών στην εκπαίδευση, με βάση το οποίο θα γίνεται "κεντρικά" η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, έτσι ώστε το υπουργείο να προχωρά στην κάλυψη των κενών με βάση τα στοιχεία που θα εξάγονται από ενα σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα, χωρίς τη συνδρομή των διευθύνσεων εκπαίδευσης, αρχής γενομένης από το επόμενο σχολικό έτος 2024-25.
Σχετικές αναφορές έχουν γίνει τις τελευταίες μέρες, τόσο από τον υπουργό:
https://www.esos.gr/arthra/85228/k-pierrakakis-allazei-o-tropos-apotyposis-ton-kenon-sta-sholeia?fbclid=IwAR31Zqit7bZEyFbW9XYgjfHFbQAmzeIUDfPSJaxeMKmFxgY1BlFjb2cMt9w
Όπως επίσης και από την υφυπουργό: https://www.esos.gr/arthra/85341/yf-paideias-ehoyme-polloys-ekpaideytikoys-ana-mathiti?fbclid=IwAR2n8deDOSau7b2bvPLTcHnvyjAD0pgwIsHk3voyNM8kGc78JdOJPpF9AHE
Καλό θα είναι να περιμένουμε βέβαια να δοθούν περισσότερες λεπτομέρειες για τον ακριβή τρόπο που θα λειτουργήσει το νέο αυτό σύστημα, ωστόσο οι μέχρι τώρα δηλώσεις θεωρώ πως κινούνται στο πλαίσιο της επιδίωξης συρρίκνωσης των υπαρχόντων κενών, μέσω ενός αυστηρού λογιστικού πλαισίου που θα κατανέμει και την τελευταία ώρα με τέτοιο τρόπο ώστε να ελαττωθούν σημαντικά οι σημερινές ανάγκες σε αναπληρωτές.
Επίσης, η υλοποίηση αυτού του σχεδίου θα απαλλάξει το υπουργείο από τη διαρροή των δηλωμένων από τις διευθύνσεις κενών και έχοντας μόνο αυτό τον αριθμό των "επίσημων" κενών δεν θα παραδέχεται την ύπαρξη των πραγματικών κενών στα σχολεία, που είναι ένα βασικό κίνητρο τους κατά τη γνώμη μου.
Δυστυχώς δεν βλέπω να ακούγονται εκφράσεις ανησυχίας από εκπαιδευτικούς, συλλόγους και τις ομοσπονδίες για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, που ενδέχεται να αλλάξει άρδην το τοπίο στην κάλυψη των κενών και στις προσλήψεις αναπληρωτών αν τελικά εφαρμοστεί.
-
Σερ Πιερ θα κάνει τα πάντα ψηφιακά. Όπως μας γλύτωσε (λόγω του κόβιντ) το τρέξιμο στο ΚΕΠ για γνήσιο, τώρα θα κάνει και εδώ κάτι αντίστοιχο.
Θετικό το κόβω αν το δουλεύουν σωστά.
-
Πόσο καλύτερη διαχείριση των κενών μπορεί να κάνουν κεντρικά, αφού η χώρα μας έχει τόσα νησιά και δυσπρόσιτα μέρη που ανεβάζουν την αναλογία εκπαιδευτικών-μαθητών; Αν αυτή η πλατφόρμα φέρει κάποια βελτίωση θα είναι ελάχιστη! Οι ΔΔΕ κάνουν καλά τη δουλειά τους!
-
Σερ Πιερ θα κάνει τα πάντα ψηφιακά. Όπως μας γλύτωσε (λόγω του κόβιντ) το τρέξιμο στο ΚΕΠ για γνήσιο, τώρα θα κάνει και εδώ κάτι αντίστοιχο.
Θετικό το κόβω αν το δουλεύουν σωστά.
Κι εγώ πιστεύω ότι έχουν ως κίνητρο το καλό της εκπαίδευσης. Επιβεβαιώνεται άλλωστε το ειλικρινές και αγαθό των προθέσεων τους, από τις επαναλαμβανόμενες δηλώσεις (πρώτα για τους χημικούς που... δεν πάνε στα σχολεία να δουλέψουν αλλά στα φαρμακεία και προσφάτως για τους οικονομολόγους και τους "πληροφορικάριους") της υφυπουργού ότι η μη κάλυψη των κενών οφείλεται σε "έλλειψη διαθέσιμων εκπαιδευτικών" ::)
-
Στην ουσία εννοεί ότι δεν εμπιστεύεται τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Ας το δεχτούμε. Αυτός λέει ότι από την άνοιξη θα ξέρει τα κενά. Ποια κενά; Τα οργανικά; Δεν είναι δουλειά του, πρέπει να καταργήσει ή να τροποποιήσει τα σχετικά προεδρικά διατάγματα. Τα λειτουργικά; Αν δεν υπάρξει καμία απόσπαση ή άδεια θα μπορούσε. Δεν θα γίνει αυτό.
Νομίζω ότι θα καθορίσει ανά σχολείο το πόσοι πρέπει να διδάσκουν και αυτό το νούμερο θα είναι στατικό. Θα αλλάζει μόνο μετά από αιτιολογημένη ας την ονομάσουμε αίτηση της Διεύθυνσης ΠΕ/ΔΕ.
Τώρα για το πόσοι χρειάζονται ανά σχολική μονάδα; Μύλος. Ας πούμε ότι στην πρωτοβάθμια είναι σχετικά εύκολο γιατί απαιτείται ένας δάσκαλος ανά τμήμα.
Στη δευτεροβάθμια όμως με την Α και τη
-
Ενώ οι διευθύνσεις που κρατάνε μυστικά τα κενά η τα δίνουν στους δικούς τους και για να μην πούμε για τον τρόπο τοποθέτησης στα σχολεία...
Ο καθένας έχει στήσει το μαγαζάκι του στο ελληνικό δημόσιο...
Πραγματικά είμαστε περίεργοι να δούμε πώς θα το κάνει χωρίς να ρωτήσει τα σχολεία και τις Διευθύνσεις.
-
Εγώ δεν νομίζω ότι εννοούν κάτι συγκεκριμένο. Απλώς κάνουν επικοινωνιακή διαχείριση τιυ ότι οι γονείς βλέπουν τα παιδιά τους να μην έχουν καθηγητές. Αφήνουν να εννοηθεί ή λενε ευθέως οτι 1) υπάρχουν ελλείψεις σε κλάδους που βρίσκουν δουλειά αλλού (ψευδές), 2) οτι τα κενά είναι έκτακτα από άδειες, εγκυμοσύνες και μη αναλήψεις (ψευδές) 3) οτι υπάρχουν υπερβολές στις παράλληλες στηρίξεις (διαστρέβλωση της πραγματικοτητας) και 4) οτι τα κενά δεν είναι σωστά μετρημένα και ίσως κάπου περισσεύουν καθηγητές και λείπουν από αλλού, άρα πρέπει οι προσλήψεις να γίνονται κεντρικα.
Δεν ξέρω αν αυτό θα μπορούσε να σημαίνει και οτι καταργούνται στην πράξη τα όρια των περιοχών ώστε να συμπληρώνει κάποιος ωρες σε κοντινό σχολείο διπλανής περιοχης.
Αλλά δεν μπορώ να φανταστώ ότι στην ουσια υπάρχουν κάπου περισσεύματα που θα τα διαχειριστεί ένα κεντρικό σύστημα.
-
Τώρα που το σκέφτομαι (αν και θα με πείτε κακό), μπορεί απλά να υλοποιηθεί όλο αυτό που σκέφτεται και να φάει απλά κάποιο ΕΣΠΑ! Πρώτη φορά θα το δούμε; Όλο έργα γίνονται χωρίς να ολοκληρώνεται η να δουλεύει σωστά κάτι αλλά τα ευρώ μπαίνουν σε τσέπες!
-
Στην ουσία εννοεί ότι δεν εμπιστεύεται τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Ας το δεχτούμε. Αυτός λέει ότι από την άνοιξη θα ξέρει τα κενά. Ποια κενά; Τα οργανικά; Δεν είναι δουλειά του, πρέπει να καταργήσει ή να τροποποιήσει τα σχετικά προεδρικά διατάγματα. Τα λειτουργικά; Αν δεν υπάρξει καμία απόσπαση ή άδεια θα μπορούσε. Δεν θα γίνει αυτό.
Νομίζω ότι θα καθορίσει ανά σχολείο το πόσοι πρέπει να διδάσκουν και αυτό το νούμερο θα είναι στατικό. Θα αλλάζει μόνο μετά από αιτιολογημένη ας την ονομάσουμε αίτηση της Διεύθυνσης ΠΕ/ΔΕ.
Τώρα για το πόσοι χρειάζονται ανά σχολική μονάδα; Μύλος. Ας πούμε ότι στην πρωτοβάθμια είναι σχετικά εύκολο γιατί απαιτείται ένας δάσκαλος ανά τμήμα.
Στη δευτεροβάθμια όμως με την Α και τη
-
Εξαιρετική ανάλυση από τον g.t.
Δυστυχώς πιστεύω πως στο υπουργείο δεν έχουν σκεφτεί καν αυτές τις παραμέτρους και για αυτό η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος θα δημιουργήσει μεγάλο μπάχαλο, ειδικά στη δευτεροβάθμια.
Για την πρωτοβάθμια, όπου γνωρίζω περισσότερα, αλλά φαντάζομαι πως θα ισχύει εξίσου και στη δευτεροβάθμια, να προσθέσω και το γεγονός πως ο αλγόριθμος αυτός δεν θα μπορεί να προβλέψει τα πιθανά κενά που προκύπτουν στις 1/9, καθώς όπως είναι γνωστό μεγάλη μερίδα μαροχρόνιων αδειών καταθέτονται με την έναρξη του σχολικού έτους. Πολλές διευθύνσεις, έχοντας εικόνα (έστω και ανεπίσημη) των κενών που θα προκύψουν με την έναρξη της χρονιάς τα δηλώνουν ήδη από τον Αύγουστο για την α' φάση ώστε τα σχολεία να μπορέσουν να ανοίξουν έστω με τους βασικούς δασκάλους των τάξεων στις 11/9. Αυτό μπορεί να το διαπιστώσει εύκολα κάποιος συγκρίνοντας τα κενά που δίνονται για τις υπηρεσιακές μεταβολές των μονίμων με τα κενά που τελικά δηλώνονται για την α' φάση αναπληρωτών. Σίγουρα αυτή η έλλειψη πρόνοιας του συστήματος για αυτά τα κενά θα δημιουργήσει τεράστιες ελλείψεις μέχρι τη διενέργεια της β' φάσης και θα αφήσει τα σχολεία ακάλυπτα για μεγάλα χρονικά διαστήματα μεταξύ των φάσεων.
Όσον αφορά τις αναθέσεις μαθημάτων στη πρωτοβάθμια, είμαι περίεργος να δω τι θα προβλέπουν οι παράμετροι του συστήματος για τις διαθέσεις μεταξύ δασκάλων και ειδικοτήτων, ειδικά στο ολοήμερο πρόγραμμα, όπου οι πρακτικές σε επίπεδο Δ.Π.Ε. αλλά και σχολείου διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό.
-
Από την εξαιρετική ανάλυση λειπει μόνο το βασικό συμπερασμα:
αν θέλουμε τα σχολεία να έχουν προσωπικό 1/9, το πολύ 12/9, πρέπει να έχουν μόνιμο προσωπικό σε οργανικές θέσεις. Δεν έχει νόημα να συζητάς για ορθολογικές τοποθετήσεις αναπληρωτων σε μόνιμα κενά. Αυτό προφανώς δεν υπάρχει διάθεση να γίνει. οπότε, άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.
-
πότε θα εφαρμοστεί όμως ;
Ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, στην εκπομπή Επίλογος | 26.10.2023 | ΕΡΤ
(https://www.youtube.com/watch?v=hVt18mc41rs)
-
Αλήθεια τώρα;
Ο αλγόριθμος φταίει;
Για να χρειάζονται 50Κ αναπληρωτές φταίει ο υπολογισμός;
Απλά θέλουν να "πετσοκοψουν" τις προσλήψεις.
Υπολόγισε σωστά τα οργανικά, κάνε ισάριθμους διορισμούς και πάρε όσους αναπληρωτές σου ζητούν οι διευθύνσεις τέλος Αυγούστου και θα δεις αν θα έχεις κενά.
Αν δεν δουλέψει το πράγμα, άλλαξε τον αλγόριθμο.
Προς εσωτερική κατανάλωση τα υπόλοιπα.
-
Πολύ σωστά....
Επίσης στις δηλώσεις του είπε και κάτι για προτεραιοποιηση των αναγκών...
Αυτό επιβεβαιώνει την λογική που έχει κινηθεί ήδη από φέτος με την άνιση μεταχείριση και στην ουσία σφαγή των ειδικοτήτων...
Προφανώς και για τους άριστους τα ΕΠΑΛ δεν είναι σχολεία του επιπέδου τους!
-
πότε θα εφαρμοστεί όμως ;
Ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, στην εκπομπή Επίλογος | 26.10.2023 | ΕΡΤ
(https://www.youtube.com/watch?v=hVt18mc41rs)
Μάλιστα... Στο ερώτημα του πως θα εκλείψει το φαινόμενο των αναπληρωτών, αντί να δώσει έμφαση στους διορισμούς μιλά για το νέο αυτό σύστημα καταγραφής των κενών που θα "εξορθολογίσει" τις ανάγκες, κατανέμοντας "έξυπνα" το υπάρχον προσωπικό. Δυστυχώς νομίζω πως οι προαναγγελθείσες ιδρύσεις νέων οργανικών θέσεων δεν θα προχωρήσουν ποτέ, αφού με τέτοια τεχνάσματα θα εξαφανίσει τις ανάγκες. Εξάλλου αν δεν εμπιστεύεται τις διευθύνσεις εκπαίδευσης για τα κενά των αναπληρωτών, θα τις εμπιστευτεί για του υποδείξουν τις ανάγκες δημιουργίας νέων οργανικών θέσεων;
Επίσης, του ξεφεύγει και πως το σύστημα θα φτιαχτεί με πόρους του ταμείου ανάκαμψης. Δηλαδή θα σπαταληθούν για μια ακόμα φορά πόροι, όχι προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της εκπαίδευσης με ανθρώπινο δυναμικό και υποδομές, αλλά για να γίνει πάρτι αναθέσεων στις εταιρίες πληροφορικής και επικοινωνιών...
-
στο 18:50 (https://youtu.be/hVt18mc41rs?si=m9Z-Rm0-TsGp8E1c&t=1126) αναφερει το νεο συστημα καταγραφης κενων
https://www.youtube.com/watch?v=hVt18mc41rs (https://www.youtube.com/watch?v=hVt18mc41rs)
-
τα εργαλεια αυτα ειναι χρησιμα απλα οπως ολα τα τεχνολογικα εργαλεια σημασια εχει τι χρηση θα τα κανουμε...μπορουμε να τα χρησιμοποιησουμε για να βελτιωσουμε τις συνθηκες εργασιας και τις υπηρεσιες των εκπαιδευτικων αλλα σιγουρα δεν ειναι αυτος ο λογος του τα προτασσουν