Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ειδική Αγωγή => Μαθησιακές δυσκολίες => Μήνυμα ξεκίνησε από: jo95 στις Δεκεμβρίου 02, 2023, 04:13:45 pm
-
καλησπερα. θα ηθελα μια βοηθεια για αναγνωριση φωνολογικων λαθων. με έχουν δυσκολεψει λιγο και θα ηθελα να μαθω σε ποια κατηγορια φωνολογικης διαδικασιας ανηκουν οι συγκεκριμένες λέξεις και τεκμηρίωση για να το κατανοήσω:
1. τέργια αντι για χέρια
2. λουρά αντι για δουλειά
3. φάτα αντί για πιάτα
-
Καλημέρα, για το 3 είμαι σίγουρη. Είναι επιφανειακές οπισθοδρομήσεις, π.χ ψάτο = πιάτο
Μετατροπή στιγμικών σε διαρκή:π.χ (χαλί) καλί / τέργια- χέρια
-
Υποθέτω πως μιλάμε για φωνολογικά λάθη παιδιών.
Δεν ξέρω αν υπάρχουν ιδιαίτεροι όροι για τέτοιες περιπτώσεις. Θα περιγράψω απλώς ποιες φωνητικές αλλαγές βλέπω μήπως αυτό βοηθήσει.
1. τέργια αντι για χέρια= έχει τραπεί το διαρκές /χ/ στο στιγμιαίο /τ/
2. λουρά αντι για δουλειά= μετάθεση του φωνήματος /λ/ στην αρχή της λέξης, ανομοίωση του /λ/ στη λήγουσα μέσω της αντικατάστασής του από το συγγενές υγρό φώνημα /ρ/ και απλοποίηση του συμπλέγματος με το ημίφωνο μέσω της σίγησης του ημιφώνου /j/ .
3. φάτα αντί για πιάτα= αντικατάσταση του στιγμιαίου /π/ με το διαρκές /φ/ και απλοποίηση του συμπλέγματος με το ημίφωνο μέσω της σίγησης του ημιφώνου /j/ .
-
Εύγε apri, με διαφώτισες και εμένα. Δεν ήμουν φαν της Γλωσσολογίας λόγω κλασικής ειδίκευσης και θέλω χρόνο να σκεφτώ για να μην κάνω λάθη. Δεν με αφήνει βέβαια και το κινητό που χτυπά όλη μέρα...Μπράβο σου.Είσαι φοβερή. Τυχεροί οι μαθητές σου στο σχολείο.
-
σας ευχαριστω πάρα πολύ για την βοήθεια. μου κάηκε το μυαλό