Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: Scout στις Ιουνίου 17, 2024, 12:19:20 pm
-
Το παρακάτω case study, ας πούμε ότι φέρεται να έχει διαδραματιστεί σε πολυπληθές δημοτικό σχολείο μεγάλης πόλης στην περιφέρεια.
Κατά την επίδοση των τίτλων απόλυσης σε τμήμα της έκτης τάξης, προσέρχεται για να παραλάβει το απολυτήριό του ο ταμίας του μαθητικού συμβουλίου του τμήματος, συνοδευόμενος από τον γονέα/κηδεμόνα του. Ο ταμίας, άμα τη εκλογή του στο αξίωμα στις αρχές του σχολικού έτους, είχε ζητήσει από τους γονείς/κηδεμόνες του να αγοράσει ένα μεταλλικό χρηματοκιβώτιο για να ανταποκρίνεται καλύτερα (κατά την άποψή του) στα καθήκοντά του, κάτι που τελικά έπραξε με χρήματα από το χαρτζηλίκι του. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς το χρηματοκιβώτιο παρέμενε εντός της σχολικής αίθουσας και το κλειδί είχε πάρει ο/η δάσκαλος/-α του τμήματος, με τη συναίνεση βεβαίως του ταμία, "για καλύτερη φύλαξη". Όποτε κάποιος μαθητής/-τρια ήθελε να συνεισφέρει κάποιο ποσό στο ταμείο, ο/η δάσκαλος/-α έδινε το κλειδί στον ταμία και εκείνος με της σειρά του επέστρεφε το κλειδί μέχρι την επόμενη συνεισφορά.
Fast forward στην ημέρα επίδοσης των απολυτηρίων, και ο ταμίας με τον γονέα/κηδεμόνα του παραλαμβάνει μαζί με το απολυτήριο και το μεταλλικό χρηματοκιβώτιο, παραβιασμένο με λοστό ή χοντρό κατσαβίδι και κενό περιεχομένου. Μαζί παραλαμβάνει, όπως όλα τα παιδάκια του τμήματος, από τον/την δάσκαλο/-α, ένα ευτελούς αξίας συμβολικό αναμνηστικό δωράκι. Φυσικά, ούτε λόγος για αποζημίωση από τον/την δάσκαλο/-α, έστω για τα μάτια του κόσμου, ενώ και το "συγγνώμη" για την καταστροφή του μετά δυσκολίας βγήκε από έρκους οδόντων και απεναντίας δόθηκε έμφαση στο... μικρό μέγεθος του κλειδιού για την απώλειά του, κάτι που παραπέμπει στο γνωστό δικολαβίστικο "τα ήθελε, κύριε πρόεδρε, φορούσε μίνι φούστα". Επίσης, ουδεμία εξήγηση δίνεται για την τύχη του ποσού που είχε συγκεντρωθεί.
Ερωτήσεις:
1) Σε ποιες κείμενες διατάξεις εδράζεται η κατοχή του κλειδιού του ταμείου από εκπαιδευτικό; Πόθεν αποκτά αυτή την αρμοδιότητα, και γιατί δεν την αποποιείται; Γιατί φαλκιδεύεται αντί να ενισχύεται η υπευθυνότητα των μαθητών για τους ρόλους που αναλαμβάνουν, όπως οφείλει να κάνει το σχολείο;
2) Γιατί παραβιάζεται αυθαίρετα το χρηματοκιβώτιο, αντί να αναφερθεί στον ταμία η απώλεια του κλειδιού και να αναζητηθούν τυχόν εναλλακτικές (π.χ. προσφυγή σε κλειδαρά);
3) Γιατί τα παιδιά του τμήματος δεν είχαν κληθεί να αποφασίσουν τα ίδια, ως μόνα αρμόδια, για την τύχη του ποσού που είχε συγκεντρωθεί, και τι απέγινε το ποσό αυτό; (Κάντε εσείς τις συνάψεις -μακράν εμού οιαδήποτε μομφή.)
4) Ποιο ήταν το τελευταίο μάθημα/δίδαγμα που έλαβε ο ταμίας από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, βλέποντας να του επιστρέφεται το χρηματοκιβώτιο κατεστραμμένο και κενό περιεχομένου;
5) Πώς θα αποκατασταθεί η υπόληψη του ταμία από ενδεχόμενες κακόβουλες αιτιάσεις συμμαθητών του επειδή παραμέλησε τα καθήκοντα της θέσης του και δεν απαίτησε επιτακτικά την επιστροφή του κλειδωμένου χρηματοκιβωτίου;
6) Τι δικαιούνται (και οφείλουν) να πράξουν οι γονείς/κηδεμόνες του ταμία κατόπιν όλων αυτών;
Ο απαντήσας κερδίζει χρυσούν ωρολόγιον. Πάσα ομοιότης με πρόσωπα και καταστάσεις είναι εντελώς συμπτωματική...
-
Δεν είχα ιδέα ότι τα δημοτικά έχουν τέτοιου είδους μαθητικά συμβούλια.
Με την εμπειρία της δευτεροβάθμιας εγω θα έλεγα ότι είτε το σχολείο παρέχει κουμπαρα με το κλειδί υπό την ευθύνη του σχολείου, είτε κρίνουν τα παιδιά μόνα τους τι θα κάνουν, με δική τους ευθύνη. Το σχολείο δεν μπορεί να φέρει ευθύνη για ιδιωτικά αντικείμενα παιδιών. Φυσικά πρέπει να υπάρχει μια εποπτεία και παρέμβαση σε περίπτωση ανάγκης. Αυτό
ππυ περιγράφεις ομβς δεν είναι παρέμβαση, είναι μεγάλη αστοχία. Από κει και πέρα όμως ας πει κάποιος της αθμιας γιατί εγω προσωπικά δεν γνωριζω για τα μαθητικά συμβούλια του δημοτικού.
-
Δεν είχα ιδέα ότι τα δημοτικά έχουν τέτοιου είδους μαθητικά συμβούλια.
Με την εμπειρία της δευτεροβάθμιας εγω θα έλεγα ότι είτε το σχολείο παρέχει κουμπαρα με το κλειδί υπό την ευθύνη του σχολείου, είτε κρίνουν τα παιδιά μόνα τους τι θα κάνουν, με δική τους ευθύνη. Το σχολείο δεν μπορεί να φέρει ευθύνη για ιδιωτικά αντικείμενα παιδιών. Φυσικά πρέπει να υπάρχει μια εποπτεία και παρέμβαση σε περίπτωση ανάγκης. Αυτό
ππυ περιγράφεις ομβς δεν είναι παρέμβαση, είναι μεγάλη αστοχία. Από κει και πέρα όμως ας πει κάποιος της αθμιας γιατί εγω προσωπικά δεν γνωριζω για τα μαθητικά συμβούλια του δημοτικού.
Το "ιδιωτικό αντικείμενο" όμως φιλοξενούσε το κοινό ταμείο του τμήματος, υπευθυνότητα που αποδόθηκε στον ταμία μετά από εκλογές. Όπως συμπεραίνω εκ των πραγμάτων, έχουν και τα δημοτικά τα "μαθητικά συμβούλιά" τους, σε επίπεδο τμήματος, και αν προτιμάτε να μην τα λέμε μαθητικά συμβούλια γιατί ίσως δεν είναι τυπικά δόκιμος ο όρος ο οποίος αφορά μόνο στη β/θμια, τότε ας τα πούμε "προεδρείο".
Επίσης, το "ιδιωτικό αντικείμενο", αν μη τι άλλο δεν θα έπρεπε να υπόκειται σε κανενός είδους διαχείριση από εκπαιδευτικό, ούτε καν επικουρικά, και αν αυτό είχε συμβεί ο εκπαιδευτικός όφειλε (α) να ενημερώσει τον ταμία για την απώλεια του κλειδιού, (β) να μην παραβιάσει το κουτί σε καμία περίπτωση και (γ) το σπουδαιότερο, να είχε ρωτήσει τα παιδιά του τμήματος πώς επιθυμούν να διατεθούν τα χρήματα. Μπορεί τα παιδιά να ήθελαν, φερ' ειπείν, να συναντηθούν κάπου εκτός σχολείου (εποπτευόμενα από γονείς) και να τα φάνε σε σουβλάκια και παγωτά. Μπορεί να ήθελαν να τα μοιράσουν στα ταμεία των τμημάτων τους στο γυμνάσιο στο οποίο θα εγγράφονταν (ομαδόν, με αυτεπάγγελτες ενέργειες του δημοτικού). Θα έπρεπε πάντως να είχαν ερωτηθεί και να είχαν την αποκλειστική απόφαση και επιλογή.
Και για κανένα λόγο, τέλος πάντων, δεν στοιχειοθετείται δικαίωμα παραβίασης ενός "ιδιωτικού αντικειμένου" χωρίς τη συναίνεση του κατόχου του, ενώ χάσκει ορθάνοιχτο (και) το ερώτημα "τι απέγινε το ποσό", εφ' όσον δεν ερωτήθηκαν τα παιδιά. "Αστοχία" το αποκαλείτε εσείς αυτό;
-
Θες πιο βαριά λέξη από το αστοχία; Να πω χοντράδα; να πω.
Τώρα όμως μου τα μπερδεύεις. Είναι άτυπο το προεδρείο; Δεν προβλέπεται βάσει νόμου;
-
Τώρα όμως μου τα μπερδεύεις. Είναι άτυπο το προεδρείο; Δεν προβλέπεται βάσει νόμου;
Όπως είπατε κι εσείς, δεν γνωρίζω. Ας μας φωτίσει κάποιος/-α της α/θμιας. Μήπως όμως επιδεικνύουμε τυπολατρία έτσι, χάνοντας την ουσία; Εκλογές έγιναν (και όχι για πρώτη χρονιά μάλιστα) σε επίπεδο τμήματος, από τις οποίες προέκυψαν αξιώματα (ή ρόλοι, αν προτιμάτε). Προβλεπόμενη ή μη η συγκρότηση, σημασία έχουν όσα ακολούθησαν -δεν βρίσκετε κι εσείς;
Στη β/θμια μάλιστα, όπου τα μαθητικά συμβούλια είναι "κατά νόμο προβλεπόμενα", έχετε ακούσει εσείς ποτέ εκπαιδευτικό να εμπλέκεται έστω και ακροθιγώς στη διαχείριση ταμείου του πενταμελούς; Εγώ πάντως, όχι. Οι εκπαιδευτικοί ή η διεύθυνση αναθέτει στους ταμίες τη συγκέντρωση χρημάτων όπου αυτό δικαιολογείται, και από εκεί και πέρα μόνο παραλαμβάνουν το συγκεντρωθέν ποσό για το συγκεκριμένο σκοπό.
-
Τώρα όμως μου τα μπερδεύεις. Είναι άτυπο το προεδρείο; Δεν προβλέπεται βάσει νόμου;
Τα δημοτικά κάνουν εκλογές κανονικά ανά τμήμα όπως και στη δευτεροβάθμια, από όπου προκύπτουν ο πρόεδρος , ταμίας κ.τ.λ. του τμήματος. Τώρα αν είναι άτυπο ή όχι δεν ξέρω. Προφανώς για να γίνονται θα προβλέπονται.
-
Τα δημοτικά κάνουν εκλογές κανονικά ανά τμήμα όπως και στη δευτεροβάθμια, από όπου προκύπτουν ο πρόεδρος , ταμίας κ.τ.λ. του τμήματος.
Σας ευχαριστώ για την ενημέρωση. Τώρα που λύσαμε αυτό, περιμένουμε (όχι κατ' ανάγκη από εσάς προσωπικά) απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα τού case study, που είναι άλλωστε και ουσιωδέστερα.
-
Τις απαντήσεις στις ερωτήσεις προφανώς τις γνωρίζεις , δεν νομίζω να περιμένεις αλήθεια απαντήσεις;
Στην πρωτοβάθμια ο δάσκαλος της τάξης πολλές φορές εμπλέκεται σε διάφορα με σκοπό να βοηθήσει μιας και τα παιδιά είναι πιο μικρά. Όλο αυτό που έγινε όμως δεν το καταλαβαίνω. Δηλαδή ο δάσκαλος παραβίασε το χρηματοκιβώτιο ,πήρε το ποσό και δεν διαμαρτυρήθηκε κανείς; Ούτε ο πατέρας του ταμία που τον συνόδευε;
Είναι γενικά πολύ περίεργο .
-
Όλο αυτό που έγινε όμως δεν το καταλαβαίνω. Δηλαδή ο δάσκαλος παραβίασε το χρηματοκιβώτιο ,πήρε το ποσό και δεν διαμαρτυρήθηκε κανείς; Ούτε ο πατέρας του ταμία που τον συνόδευε;
Αν εσείς ήσασταν στη θέση του γονέα/κηδεμόνα, θα είχατε ως πρώτο μέλημα να ζητήσετε επί τόπου το λόγο την ώρα που το παιδί σας παίρνει το απολυτήριό του; Δεν θα φροντίζατε πρώτα να μάθετε, από τους κηδεμόνες άλλων παιδιών του τμήματος ή του "προεδρείου" του, τι ενδεχομένως να είχε συμφωνηθεί ή όχι, και να προβείτε κατόπιν σε νενομισμένες διαδικασίες;
-
Όπως είπατε κι εσείς, δεν γνωρίζω. Ας μας φωτίσει κάποιος/-α της α/θμιας. Μήπως όμως επιδεικνύουμε τυπολατρία έτσι, χάνοντας την ουσία; Εκλογές έγιναν (και όχι για πρώτη χρονιά μάλιστα) σε επίπεδο τμήματος, από τις οποίες προέκυψαν αξιώματα (ή ρόλοι, αν προτιμάτε). Προβλεπόμενη ή μη η συγκρότηση, σημασία έχουν όσα ακολούθησαν -δεν βρίσκετε κι εσείς;
Στη β/θμια μάλιστα, όπου τα μαθητικά συμβούλια είναι "κατά νόμο προβλεπόμενα", έχετε ακούσει εσείς ποτέ εκπαιδευτικό να εμπλέκεται έστω και ακροθιγώς στη διαχείριση ταμείου του πενταμελούς; Εγώ πάντως, όχι. Οι εκπαιδευτικοί ή η διεύθυνση αναθέτει στους ταμίες τη συγκέντρωση χρημάτων όπου αυτό δικαιολογείται, και από εκεί και πέρα μόνο παραλαμβάνουν το συγκεντρωθέν ποσό για το συγκεκριμένο σκοπό.
Εμείς τους κουμπαράδες τους φυλάμε στο γραφείο.
-
Αν εσείς ήσασταν στη θέση του γονέα/κηδεμόνα, θα είχατε ως πρώτο μέλημα να ζητήσετε επί τόπου το λόγο την ώρα που το παιδί σας παίρνει το απολυτήριό του; Δεν θα φροντίζατε πρώτα να μάθετε, από τους κηδεμόνες άλλων παιδιών του τμήματος ή του "προεδρείου" του, τι ενδεχομένως να είχε συμφωνηθεί ή όχι, και να προβείτε κατόπιν σε νενομισμένες διαδικασίες;
Εγώ προσωπικά,μιας και με ρωτάτε, δεν ξέρω ποιες είναι οι νενομισμένες διαδικασίες σε αυτή την περίπτωση. Εγώ θα ρωτούσα τι έχει συμβεί με τα χρήματα…γιατί να το διαρρήξει κάποιος ….θα έλεγα ότι θα μπορούσαν τα παιδιά να το πάνε σε ένα κλειδαρά να το ανοίξει χωρίς να καταστραφεί και άλλα τέτοια . Ε, και τελικά δεν νομίζω ότι θα έκανα και κατι ιδιαίτερο, όποιες και αν ήταν οι απαντήσεις.
-
δεν πρέπει να αναμιγνύεται το σχολείο σε αυτό, αν οι γονείς θέλουν να τα βγάλουν στην πιάτσα ας το κάνουν, εμείς πρέπει να διαφυλάσσουμε την παιδικότητα τους.
Αν προβλέπεται η διενέργεια εκλογών και η κατανομή ρόλων και αξιωμάτων, ανάμεσα σε αυτά και του ταμία, υποθέτω ότι θα προβλέπεται χωρίς να αποτελεί παρατυπία. Όπως είπε παραπάνω και ο/η vama (χωρίς να είναι σίγουρος/-η), δεν είναι κάτι νέο οι εκλογές στα δημοτικά. Άρα, αν θεωρείτε ότι με τον τρόπο αυτό τα παιδιά "βγαίνουν στην πιάτσα", τότε μάλλον δεν αποτελεί και κάτι που είναι προς ψόγον. Σε ένα χρόνο άλλωστε θα υφίσταται και τυπικά ο ρόλος του ταμία, και δε νομίζω ότι μεταξύ 11 και 12 γίνονται κοσμογονικές αλλαγές στη συγκρότηση των παιδιών. Από κάπου, λοιπόν, πρέπει να ξεκινήσουν να εξοικειώνονται. Άλλα πράγματα είναι προς ψόγον, και αυτά αναφέρθηκαν στο αρχικό μήνυμα.
-
Όχι, είμαι σίγουρη ότι δεν είναι κάτι νέο. Είπα δεν ξέρω αν υπάρχει νόμος ή ας πούμε είθισται,και βαριέμαι να ψάξω. Αλλά γίνεται εδώ και πολλά χρόνια . Υπάρχει ταμίας του τμήματος κανονικά και μαζεύουν χρήματα . Με αυτά αγοράζουν πράγματα για την τάξη τους , τα δίνουν για τις εκδρομές κ.τ.λ.
-
δεν ξέρω ποιες είναι οι νενομισμένες διαδικασίες σε αυτή την περίπτωση.
Το τελευταίο από τα ερωτήματα που θέτει το case study είναι ακριβώς αυτό, για κάποιον που θα ήταν σε θέση να μας πει. Τι δικαιούνται και τι οφείλουν να πράξουν οι κηδεμόνες του ταμία, προκειμένου να μη μείνει έκθετος σε τυχόν κακόβουλες αιτιάσεις από συμμαθητές του για πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντων του.
τελικά δεν νομίζω ότι θα έκανα και κατι ιδιαίτερο, όποιες και αν ήταν οι απαντήσεις.
Και θα αφήνατε να πλανώνται πάνω από το παιδί σας υποψίες; Δε νομίζω. Εν πάση περιπτώσει, τώρα που το ξανασκέφτομαι, το "λάθος" του κηδεμόνα ίσως να ήταν που προτίμησε να διασταυρώσει πρώτα τα γεγονότα και να μην ορμήσει ως μαινόμενος ταύρος εν υαλοπωλείω για να ζητήσει το λόγο.
-
Πάντως δεν μας λες αν η υποψία είναι ότι τα πήραν οι δάσκαλοι ή το κουτί βρέθηκε αφύλακτο και το παραβίασαν παιδιά.
Για μαθητικά συμβούλια στο δημοτικό ψάχνω και δεν βρίσκω πάντως. Δεν ξέρω γιατί αυτό το θεωρείς άσχετο με το θέμα.
-
Πάντως δεν μας λες αν η υποψία είναι ότι τα πήραν οι δάσκαλοι ή το κουτί βρέθηκε αφύλακτο και το παραβίασαν παιδιά.
Μάλλον δεν έγινε κατανοητό, από τη διατύπωση του case study, ότι ομολογημένα παραβιάστηκε το κουτί από τον/την εκπαιδευτικό, επειδή "το κλειδί ήταν μικρό και χάθηκε"...
-
Μάλλον δεν έγινε κατανοητό, από τη διατύπωση του case study, ότι ομολογημένα παραβιάστηκε το κουτί από τον/την εκπαιδευτικό, επειδή "το κλειδί ήταν μικρό και χάθηκε"...
Ωραία, άρα δεν έγινε κρυφά. Άρα οι δάσκαλοι είχαν κάτι να πουν για το πού τα χρησιμοποίησαν;
-
Μαθητικό συμβούλιο έχουν και στην πρωτοβάθμια, όχι όπως στη δευτεροβάθμια αλλά περισσότερο για να διδάξουν βιωματικά τις εκλογές. Στο σχολείο των παιδιών μου, στις τάξεις που μαθαίνουν τα νομίσματα, μάζευαν ελάχιστα χρήματα χωρίς να υπάρχει βασικά κάποια ανάγκη (μην μας χρειαστεί κάτι). Ρέστα έβαζαν δηλ. Υπήρχε ταμίας που έγραφε ποιος έδωσε τι και έβαζε τα χρήματα στον κουμπαρά. Στην τελευταία τους εκδρομή πήραν παγωτό όλοι (υποτίθεται με αυτά τα χρήματα), αλλά υποψιαζόμαστε οι γονείς πως έβαλε από την τσέπη του και ο δάσκαλος...
Αν έγινε τέτοιο πράγμα που αναφέρεις σε προσωπικό αντικείμενο που περιείχε χρήματα, είναι φθορά ξένης περιουσίας και υπεξαίρεση χρημάτων.
-
Αν έγινε τέτοιο πράγμα που αναφέρεις σε προσωπικό αντικείμενο που περιείχε χρήματα, είναι φθορά ξένης περιουσίας και υπεξαίρεση χρημάτων.
"Συ είπας"...
Ωραία, άρα δεν έγινε κρυφά. Άρα οι δάσκαλοι είχαν κάτι να πουν για το πού τα χρησιμοποίησαν;
Όπως γράφεται και στο αρχικό μήνυμα, εγώ θα αποστώ οιουδήποτε χαρακτηρισμού και οιασδήποτε εικασίας ή αξιολογικής κρίσεως. Και αν διαβάσετε με προσοχή ιδιαίτερα τις δύο πρώτες παραγράφους θα βρείτε ανάμεσα στις γραμμές κάποια κρίσιμη λεπτομέρεια που ενδεχομένως να δίνει και απάντηση στην ερώτησή σας, αν θέλετε να την εκλάβετε ως τέτοια.
-
"Συ είπας"...
Όπως γράφεται και στο αρχικό μήνυμα, εγώ θα αποστώ οιουδήποτε χαρακτηρισμού και οιασδήποτε εικασίας ή αξιολογικής κρίσεως. Και αν διαβάσετε με προσοχή ιδιαίτερα τις δύο πρώτες παραγράφους θα βρείτε ανάμεσα στις γραμμές κάποια κρίσιμη λεπτομέρεια που ενδεχομένως να δίνει και απάντηση στην ερώτησή σας, αν θέλετε να την εκλάβετε ως τέτοια.
Το "μίζερο αναμνηστικό δώρο" εννοείς, ότι αγοράστηκε με αυτά τα χρήματα; Αυτό είναι η εξήγηση που δόθηκε ή είναι εικασία;
-
Το "μίζερο αναμνηστικό δώρο" εννοείς, ότι αγοράστηκε με αυτά τα χρήματα; Αυτό είναι η εξήγηση που δόθηκε ή είναι εικασία;
Σας είπα, και επανέλαβα, ότι θα απόσχω από κάθε εικασία. Κάντε μόνη σας τις συνάψεις. Μνεία πάντως, για την τύχη του περιεχομένου, επίσης γράφει το case study ότι δεν έγινε.
-
Σας είπα, και επανέλαβα, ότι θα απόσχω από κάθε εικασία. Κάντε μόνη σας τις συνάψεις. Μνεία πάντως, για την τύχη του περιεχομένου, επίσης γράφει το case study ότι δεν έγινε.
Να σου πω κάτι; Αυτό το κρυπτικό ύφος και η ενόχληση όταν κάποιος ζητάει πληροφορίες, δεν συνεισφέρει στη συζήτηση. Εξάλλου μου είπες να διαβάσω ανάμεσα στις γραμμεσ και το έκανα. Προσπαθούμε ν καταλάβουμε, γιατί αυτό που περιγράφεις είναι εξωφρενικό να υπονοείται ότι το έκαναν εκπαιδευτικοί. Εγω τουλάχιστον δεν μπορώ - δεν θελω να πιστέψω ότι υπήρχε κακοήθεια. Εσυ δεν θες να συζητήσουμε όμως, εχεις καταδικάσει ήδη, προφανώς περιμένεις απλα να σου πούμε ότι οι γονείς έπρεπε να τα κάνουν λαμπόγυαλο. Αν όμως εσυ ως εκπαιδευτικός ενθαρρύνεις αντιδράσεις των γονέων απέναντι σε άλλους εκπαιδευτικούς, κάποια στιγμή θα έρθει και η σειρά σου.
-
προφανώς περιμένεις απλα να σου πούμε ότι οι γονείς έπρεπε να τα κάνουν λαμπόγυαλο.
Πού ακριβώς βλέπετε το "προφανές" του παραπάνω συμπεράσματός σας; Ξαναδιαβάστε, παρακαλώ, το ακροτελεύτιο ερώτημα στο case study. Το οποίο προφανώς αναζητεί συστάσεις για νόμιμες ενέργειες και όχι για τραμπουκισμούς, όπως εσφαλμένα αντιληφθήκατε.
-
Πού ακριβώς βλέπετε το "προφανές" του παραπάνω συμπεράσματός σας; Ξαναδιαβάστε, παρακαλώ, το ακροτελεύτιο ερώτημα στο case study. Το οποίο προφανώς αναζητεί συστάσεις για νόμιμες ενέργειες και όχι για τραμπουκισμούς, όπως εσφαλμένα αντιληφθήκατε.
Όποιος θέλει να λύσει κάτι καλοπροαιρετα, ρωτάει επι τόπου. Αν δεν θέλει να ρωτήσει και το συζητάει γύρω γύρω, δυο τινα συμβαίνουν. Είτε εκτονώνεται με τη συζήτηση, είτε θέλει να το πάει αλλού, χωρίς να έχει ρωτήσει.
Γιατί λοιπόν αυτοί οι γονείς δεν ρώτησαν;
Επίσης γιατί να αναρωτηθούν μόνο αυτοί, και όχι και οι άλλοι γονείς που έδιναν χρήματα;
Και γι αυτό ξανά ρωτάω. Είναι επίσημα τα 5μελη στο δημοτικό; Υπάρχει νόμος; Ή γίνεται άτυπα για παιδαγωγικούς σκοπούς; Ρωτάω και σαν γονέας γιατί γενικα η φάση με τα ανήλικα να διαχειρίζονται χρήματα δεν μου αρέσει καθολου και τη θεωρώ προβληματική και στη βθμια ακόμα, κι ας είναι νόμιμο. Εν προκειμενω λοιπόν δεν είναι το θέμα της υπόληψης του ταμία (και δεν συζητώ καν το χαρτζιλίκι σε παιδί δημοτικού που αποφασίζει και αγοράζει πράγματα μόνο του). Θεωρώ ότι όλοι οι γονείς θα έπρεπε να έχουν μια ενημέρωση για το πού πήγαν τα χρήματα τους, κι ας ήταν και 2 ευρώ ο καθένας. Γιατί κι έτσι ακόμα μαζεύεται ένα 50αρικο. Μήπως οι δάσκαλοι είπαν κάτι στα παιδιά και τα παιδιά το ξέχασαν;
-
Scout -και σου μιλάω στον ενικό γιατί εδώ μέσα μιλάω σε όλους στον ενικό και τους σέβομαι το ίδιο- έχει δίκιο η Έσπερος που σου λέει ευγενικά πως, στην προσπάθειά σου να αποστασιοποιηθείς από το θέμα, έχεις ύφος: ποιος θα βρει την σωστή απάντηση...
Για μένα έπρεπε ο γονέας του μαθητή να ρωτήσει άμεσα γιατί ο κουμπαράς του βρέθηκε σε αυτή την κατάσταση (από ποιον δηλ, γιατί απαντήθηκε μεν, αλλά αόριστα) και πού βρίσκεται το περιεχόμενό του. Άνθρωποι είμαστε όμως, μπορεί να το άφησε εκείνη την ώρα θα μου πεις, αλλά δεν του περνάει μετά του γονέα. Τότε, το σχολείο είναι ανοικτό, μπορεί να πάει να ρωτήσει. Αν ξέρει την απάντηση και είναι η προφανής, αλλά δεν έχει στοιχεία και θέλει να το προχωρήσει μέχρι αίμα να βγει, κάνει και την ερώτηση γραπτώς και τους αφήνει όλους έκθετους (αυτό λέγεται κίνηση "πάρτο"). Προσωπικά, θα έπιανα απλά το παιδί μου και θα του έλεγα πως "όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα, τον τρων οι κότες. Πήρες ένα μάθημα ζωής ανέξοδα. Πώς δεν θα είχε συμβεί; Αν τηρούσες βιβλίο με καταγραφή ονομάτων και ποσών και αν το κλειδί το κρατούσες ο ίδιος." Θα πλήρωνα κιόλας για να το μάθει... Οι υπόλοιποι γονείς ας ρωτήσουν οι ίδιοι τον δάσκαλο, η υπόληψη μόνο εκείνου κινδυνεύει και μάλιστα για χαζομάρες...
Συμφωνώ με Έσπερος για τα χαρτζηλίκια, προσωπικά δίνω κολατσιό ακόμη στα παιδιά μου.
-
Γιατί λοιπόν αυτοί οι γονείς δεν ρώτησαν;
Μήπως γιατί μπορεί να κατελήφθησαν εξαπίνης; Ή να μην ήθελαν να χαλάσουν τη στιγμή της επίδοσης του πρώτου απολυτηρίου στο παιδί τους; Ή να προτιμούσαν να ρωτήσουν πρώτα άλλους γονείς, ακριβώς για να μάθουν αν είχε συμφωνηθεί κάτι ή όχι, πριν προβούν σε αυθαίρετα συμπεράσματα; Λέω, μήπως...
Εν προκειμενω λοιπόν δεν είναι το θέμα της υπόληψης του ταμία
Θα λέγατε τα ίδια αν ήταν το δικό σας παιδί, και σκεφτόσασταν ότι πάντα θα μπορούσε να βρεθεί κάποιος κακόβουλος συμμαθητής και να του πει ότι δεν τίμησε το ρόλο για τον οποίο ψηφίστηκε;
(και δεν συζητώ καν το χαρτζιλίκι σε παιδί δημοτικού που αποφασίζει και αγοράζει πράγματα μόνο του).
Το δικό σας παιδί δεν παίρνει π.χ. χρηματικά δώρα από παππούδες, γιαγιάδες και λοιπούς συγγενείς; Δεν λέει τα κάλαντα; Και, σε περίπτωση καταφατικής απάντησης, δεν έμαθε ότι, αν επιθυμεί, μπορεί και να αποταμιεύει για να πάρει κάτι στο μέλλον αντί να τα ξοδεύει αμέσως; Εν τη ευρεία εννοία λοιπόν, και αυτού του είδους οι αποταμιεύσεις εμπίπτουν στο "χαρτζιλίκι".
-
Μήπως γιατί μπορεί να κατελήφθησαν εξαπίνης; Ή να μην ήθελαν να χαλάσουν τη στιγμή της επίδοσης του πρώτου απολυτηρίου στο παιδί τους; Ή να προτιμούσαν να ρωτήσουν πρώτα άλλους γονείς, ακριβώς για να μάθουν αν είχε συμφωνηθεί κάτι ή όχι, πριν προβούν σε αυθαίρετα συμπεράσματα; Λέω, μήπως...
Θα λέγατε τα ίδια αν ήταν το δικό σας παιδί, και σκεφτόσασταν ότι πάντα θα μπορούσε να βρεθεί κάποιος κακόβουλος συμμαθητής και να του πει ότι δεν τίμησε το ρόλο για τον οποίο ψηφίστηκε;
Το δικό σας παιδί δεν παίρνει π.χ. χρηματικά δώρα από παππούδες, γιαγιάδες και λοιπούς συγγενείς; Δεν λέει τα κάλαντα; Και, σε περίπτωση καταφατικής απάντησης, δεν έμαθε ότι, αν επιθυμεί, μπορεί και να αποταμιεύει για να πάρει κάτι στο μέλλον αντί να τα ξοδεύει αμέσως; Εν τη ευρεία εννοία λοιπόν, και αυτού του είδους οι αποταμιεύσεις εμπίπτουν στο "χαρτζιλίκι".
Εγώ λοιπόν
δεν θα επέτρεπε στο παιδί μπυ να πάει στο σχολείο προσωπικό αντικείμενο και αν επεμενε, θα έλεγα ότι είναι δικό του πρόβλημα η τύχη του, διότι οι εκπαιδευτικοί έχουν χίλια μυρια στο κεφάλι τους και όχι τα καπρίτσια του καθενός. Και θα του είχα μάθει πώς λειτουργεί ένας ταμίας ή πρόεδρος ή οτιδήποτε. Στο δικό μου παιδί είναι μικρό οπότε δεν διαχειρίζεται χρηματα. Ένα παιδί της έκτης λογικό είναι να αποταμιεύει από δωρα, κάλαντα (χμ…) κλπ αλλά δρν θεωρώ λογικό να κάνει μόνο του αγορές χωρίς έγκριση από γονείς. Σ αυτήν την ηλικία ελεύθερη διαχείριση χρημάτων θεωρώ να δίνεις ένα στρογγυλό ποσο υπολογίζοντας ρέστα 2-3 ευρώ να τα πάρει ένα κέρασμα ή μια βλακειουλα που θέλει, τίποτα παραπάνω. Έχουμε ξεφύγει λίγο στο το θεωρούμε φυσιολογικό να κάνουν παιδιά κάτω των 12 ετών, να τα προσέξουμε αυτά.
-
Εγώ λοιπόν
δεν θα επέτρεπε στο παιδί μπυ να πάει στο σχολείο προσωπικό αντικείμενο και αν επεμενε, θα έλεγα ότι είναι δικό του πρόβλημα η τύχη του, διότι οι εκπαιδευτικοί έχουν χίλια μυρια στο κεφάλι τους και όχι τα καπρίτσια του καθενός. Και θα του είχα μάθει πώς λειτουργεί ένας ταμίας ή πρόεδρος ή οτιδήποτε. Στο δικό μου παιδί είναι μικρό οπότε δεν διαχειρίζεται χρηματα. Ένα παιδί της έκτης λογικό είναι να αποταμιεύει από δωρα, κάλαντα (χμ…) κλπ αλλά δρν θεωρώ λογικό να κάνει μόνο του αγορές χωρίς έγκριση από γονείς. Σ αυτήν την ηλικία ελεύθερη διαχείριση χρημάτων θεωρώ να δίνεις ένα στρογγυλό ποσο υπολογίζοντας ρέστα 2-3 ευρώ να τα πάρει ένα κέρασμα ή μια βλακειουλα που θέλει, τίποτα παραπάνω. Έχουμε ξεφύγει λίγο στο το θεωρούμε φυσιολογικό να κάνουν παιδιά κάτω των 12 ετών, να τα προσέξουμε αυτά.
Επειδή σας βλέπω πολύ "κάθετη" ως προς τα παραπάνω, να σας υπενθυμίσω κάτι:
Μπορεί να ήθελαν να τα μοιράσουν στα ταμεία των τμημάτων τους στο γυμνάσιο στο οποίο θα εγγράφονταν (ομαδόν, με αυτεπάγγελτες ενέργειες του δημοτικού). Θα έπρεπε πάντως να είχαν ερωτηθεί και να είχαν την αποκλειστική απόφαση και επιλογή.
Αν, λέω αν, τα παιδιά είχαν συζητήσει και ρίξει μεταξύ τους την παραπάνω ιδέα, θα εξακολουθούσατε να θεωρείτε ότι "έχουμε ξεφύγει" και ότι "κάτω των 12 ετών δεν πρέπει να μάθουν να διαχειρίζονται χρήματα"; Μετά όμως, να μη μας κάνει εντύπωση ο υψηλός οικονομικός αναλφαβητισμός που είναι διάχυτος σ' αυτή τη χώρα.
Και, εν πάση περιπτώσει, η ουσία είναι ότι τα παιδιά δεν ερωτήθησαν ποτέ και ότι αγνοείται η τύχη του ποσού που είχαν συλλέξει.
-
@Scout
Σου απάντησα τι μπορεί να γίνει με τη μοναδική, συνετή και νόμιμη (και νομική) διαδικασία που υπάρχει. Προσωπικά δεν το θεωρώ ασήμαντο, κάθε άλλο μάλιστα. Ούτε θεωρώ πως ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας, έχω προσωπική πείρα από την ύπαρξη "δασκάλων" που δεν αξίζουν ούτε ως χαρακτήρες, ούτε ως παιδαγωγοί. Δεν με εκπλήσσει δηλ. Αν υπάρχει κάτι που δεν καταλαβαίνω είναι το "να μην ήθελαν να χαλάσουν τη στιγμή της επίδοσης του πρώτου απολυτηρίου στο παιδί τους" από τους γονείς. Η στιγμή χάλασε για το παιδί μόλις είδε παραβιασμένο το προσωπικό του αντικείμενο, κενό από το περιεχόμενό του και όλα αυτά από άνθρωπο εμπιστοσύνης, τον επόμενο μετά την οικογένειά του στον οποίο κανονικά απευθύνεται για ό,τι το απασχολεί. Πέθαναν οι αυθεντίες, αλλά, για το παιδί αυτό, τις σκότωσαν.
-
Εμένα η ιδέα ότι οι δάσκαλοι υπεξαίρεσαν ποσο από μαθητικό ταμείο για ίδιον όφελος, μου φαίνεται αδιανόητη, όσα κι αν έχω δει. Μπορώ να σκεφτώ ότι πήραν κάτι για την τάξη και τα παιδιά δεν το αντιλήφθηκαν γιατί δεν έδωσαν σημασία. Τώρα, γιατί δεν ρωτήθηκαν; Γι αυτό επιμενω στο ποσο επίσημα είναι τα μαθητικά συμβούλια στο δημοτικό. Γιατί αν πχ είχε γίνει μια αρχική συνεννόηση ότι τα παιδιά θα φέρνουν ένα ποσό που θα χρησιμοποιηθεί για αυτό, και οι γονείς είχαν ενημερωθεί από τη δασκάλα στην αρχή της χρονιάς έστω και ασαφώς, είναι διαφορετικό πράγμα από το να ανοίγαμε εμείς σε γυμνάσιο το ταμείο ενός πενταμελούς. Γι αυτό ρωτάω και απάντηση δεν έχω πάρει. Ο μέσος γονέας είναι αντανακλαστικά εναντίον των δασκάλων, μην πέφτουμε στη δική τους συμπεριφορά, ως εκπαιδευτικοί πρέπει να προστατεύουμε τον εαυτό μας και το επάγγελμα μας και να φερόμαστε στους δασκάλους όπως θα θέλαμε να φέρονται σε εμάς. Γι αυτό λέω ότι εγω θα ξεκινούσα από το καλοπροαίρετο σενάριο μιας αρκετά άγαρμπης αστοχίας στη διαχείριση ενός πράγματος, με μη διαφανή τρόπο, που λογικά έγινε για καλό σκοπό. Και θα προσπαθούσα να διευκρινίσω αν όντως ισχύει αυτό το σενάριο.
-
άρθρο 45, Ν. 1566/85
Συμμετοχή των μαθητών στη σχολική ζωή
Μαθητικές κοινότητες
1. Για την υλοποίηση των σκοπών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απαραίτητη είναι η συμμετοχή των μαθητών στη σχολική ζωή.
2. Οι διάφορες μορφές οργάνωσης της μαθητικής ζωής αποσκοπούν να βοηθήσουν τους μαθητές:
α) Να αποκτήσουν υπευθυνότητα και άμεση αντίληψη της σημασίας του δημοκρατικού διαλόγου στη διαμόρφωση του συνειδητού και δημιουργικού πολίτη.
β) Να συμβάλλουν στην ομαλή και γόνιμη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ώστε να επιτευχθεί η συστηματική μετάδοση της απαραίτητης και ουσιαστικής γνώσης.
γ) Να διαμορφώσουν δική τους αντίληψη για τη ζωή στα πλαίσια της σύνδεσης σχολείου και κοινωνίας, ώστε να έχουν ως νέοι τα απαραίτητα εφόδια για την παραπέρα πορεία και εξέλιξή τους.
Διαφέρει όπως είπα όμως από τα καθορισμένα για την δευτεροβάθμια και κανονικά, αν λειτουργούσαν όλα σωστά θα έπρεπε να αναφέρεται ξεκάθαρα η διαδικασία στον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου. Αυτό συμβαίνει στα ιδιωτικά, που ακολουθούν όλα τον νόμο με σαφή σχεδιασμό.
Ουσιαστικά όμως δεν μας ενδιαφέρει αν προβλέπεται ή όχι. Πρόκειται για συμφωνία εκπαιδευτικού και μαθητών, εντός της τάξης με μάρτυρες όλο το τμήμα. Αν χάθηκε κλειδί, ο μαθητής έπρεπε να ενημερωθεί. Επίσης έπρεπε να συναποφασίσουν τον σκοπό για τον οποίο θα διατεθούν τα χρήματα ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ και μόνο.
-
άρθρο 45, Ν. 1566/85
Συμμετοχή των μαθητών στη σχολική ζωή
Μαθητικές κοινότητες
1. Για την υλοποίηση των σκοπών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απαραίτητη είναι η συμμετοχή των μαθητών στη σχολική ζωή.
2. Οι διάφορες μορφές οργάνωσης της μαθητικής ζωής αποσκοπούν να βοηθήσουν τους μαθητές:
α) Να αποκτήσουν υπευθυνότητα και άμεση αντίληψη της σημασίας του δημοκρατικού διαλόγου στη διαμόρφωση του συνειδητού και δημιουργικού πολίτη.
β) Να συμβάλλουν στην ομαλή και γόνιμη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ώστε να επιτευχθεί η συστηματική μετάδοση της απαραίτητης και ουσιαστικής γνώσης.
γ) Να διαμορφώσουν δική τους αντίληψη για τη ζωή στα πλαίσια της σύνδεσης σχολείου και κοινωνίας, ώστε να έχουν ως νέοι τα απαραίτητα εφόδια για την παραπέρα πορεία και εξέλιξή τους.
Διαφέρει όπως είπα όμως από τα καθορισμένα για την δευτεροβάθμια και κανονικά, αν λειτουργούσαν όλα σωστά θα έπρεπε να αναφέρεται ξεκάθαρα η διαδικασία στον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου. Αυτό συμβαίνει στα ιδιωτικά, που ακολουθούν όλα τον νόμο με σαφή σχεδιασμό.
Ουσιαστικά όμως δεν μας ενδιαφέρει αν προβλέπεται ή όχι. Πρόκειται για συμφωνία εκπαιδευτικού και μαθητών, εντός της τάξης με μάρτυρες όλο το τμήμα. Αν χάθηκε κλειδί, ο μαθητής έπρεπε να ενημερωθεί. Επίσης έπρεπε να συναποφασίσουν τον σκοπό για τον οποίο θα διατεθούν τα χρήματα ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ και μόνο.
Από ένα ψάξιμο που έκανα, μόνο σε ιδιωτικά βρήκα κάτι. Γι αυτό ρωτούσα. Οι μαθητες μου ποτέ δεν μας έχουν πει ότι είχαν συμβούλια στο δημοτικό, ούτε ήταν εξοικειωμένα με τη διαδικασια των εκλογών. Τέλος πάντων. Εμένα η κακή διάθεση εκ των προτέρων προς τους εκπαιδευτικούς, δεν μου αρέσει. Μπορώ να δεχτω χαλαρότητα στην τήρηση διαδικασιών, εξ ου και οι ερωτήσεις μου, μπορώ να δεχτω μια ελαφρότητα στη λήψη αποφάσεων μαζί με τα παιδιά αντί να ενημερώνονται οι γονείς, μπορώ να δεχτω γκάφες, δεν μπορώ να δεχτω ότι βούτηξαν χρήματα και πήγαν κ τα ήπιαν καφέ. Αλλά ο θεματοθετης, δεν θέλει να μας διευκρινίσει, ποιο σενάριο θεωρεί πιθανό, παρολο που θα μπορεί να κρίνει βάσει των πληροφοριών που έχει για τον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό.
-
Αλλά ο θεματοθετης, δεν θέλει να μας διευκρινίσει, ποιο σενάριο θεωρεί πιθανό, παρολο που θα μπορεί να κρίνει βάσει των πληροφοριών που έχει για τον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό.
"Ο θεματοθέτης" θα μεταφέρει αρμοδίως τις προταθείσες λύσεις (σας ευχαριστώ ppil), και οι αποδέκτες τους ας πράξουν όπως επιθυμούν. Ο ίδιος, όπως προαναφέρθηκε, έχει μορφώσει άποψη βάσει των δεδομένων που γνωρίζει, αλλά δεν επιθυμεί να κάνει αξιολογικές κρίσεις δημοσίως. Τα δεδομένα παρατέθηκαν, τα ερωτήματα προέκυψαν, κάποια από αυτά απαντήθηκαν το μάλλον ήττον, κάποια όχι, κάποια είναι ρητορικά και δεν χρειάζονται απάντηση. "ONO ONO HTO", όπως λέει και η σχετική ψεκ ατάκα.
-
"Ο θεματοθέτης" θα μεταφέρει αρμοδίως τις προταθείσες λύσεις (σας ευχαριστώ ppil), και οι αποδέκτες τους ας πράξουν όπως επιθυμούν. Ο ίδιος, όπως προαναφέρθηκε, έχει μορφώσει άποψη βάσει των δεδομένων που γνωρίζει, αλλά δεν επιθυμεί να κάνει αξιολογικές κρίσεις δημοσίως. Τα δεδομένα παρατέθηκαν, τα ερωτήματα προέκυψαν, κάποια από αυτά απαντήθηκαν το μάλλον ήττον, κάποια όχι, κάποια είναι ρητορικά και δεν χρειάζονται απάντηση. "ONO ONO HTO", όπως λέει και η σχετική ψεκ ατάκα.
Δεν συμφωνώ. Άνοιξες ένα θέμα, αρκετά φωτογραφικό, εσυ δεν παίρνεις ακριβώς θέση αλλά δεν κρατάς και μι αμφιβολία μήπως δεν χρειάζεται να στήσουν τον εκπαιδευτικό στον τοίχο. Είναι δημόσιο φορουμ, είμαστε μια απαξιωμένη επαγγελματική ομάδα, όλοι οι κομπλεξικοί και όσοι νομίζουν ότι κάνουμε αυτη τη δουλειά για να μην
ειμαΑτε πολλές ώρες στην εργασία μας ή επειδή ήμασταν ανίκανοι για κάτι άλλο, θα μπουν θα το διαβάσουν και θα λενε ότι οι εκπαιδευτικοί εκτός από τεμπέληδες ή σαδιστές βασανιστές αθωων παιδικών ψυχών, είναι και λωποδύτες. Και τόσο απροκάλυπτα οι ίδιοι παραδέχονται ότι είναι πιθανό κάποιος συναδελφο τους να πήρε λεφτά από μαθητικό ταμείο για πάρτη του.
-
Συμφωνώ πως το θέμα πρέπει να σβηστεί για τους υπαρκτούς λόγους που αναφέρει η Έσπερος και για κάποιους άλλους.
Μην αδικούμε όμως τον συνάδελφο, για ευνόητους λόγους σύνδεσής του με το περιστατικό, δεν ήθελε να κρίνει όσα ευκόλως συνεπάγονται. Και δεν συνεπάγεται πως ο δάσκαλος πήρε τα χρήματα για να πιει καφέ, αλλά πως αγόρασε με αυτά, για να ξεμπερδεύει προφανώς, αναμνηστικά επιλογής του (που δεν ήταν υποχρεωμένος να δώσει φυσικά). Ήταν λάθος πολλών παραμέτρων, που κάποιος έπρεπε να του επισημάνει (ο διευθυντής πχ αν ενημερωθεί κάτι τέτοιο θα κάνει). Κατηγορείται επίσης από εμένα για έλλειψη ντροπής να παραδώσει χαλασμένο κάτι που δεν του ανήκε. Επισημαίνουμε πάντα πως ένας κακός δάσκαλος (γιατί αυτό είναι, τι να κάνουμε...) δεν συνεπάγεται πως όλοι είναι κακοί, ούτε πως το σχολείο είναι κακό.
-
Δεν συμφωνώ. Άνοιξες ένα θέμα, αρκετά φωτογραφικό, εσυ δεν παίρνεις ακριβώς θέση αλλά δεν κρατάς και μι αμφιβολία μήπως δεν χρειάζεται να στήσουν τον εκπαιδευτικό στον τοίχο. Είναι δημόσιο φορουμ, είμαστε μια απαξιωμένη επαγγελματική ομάδα, όλοι οι κομπλεξικοί και όσοι νομίζουν ότι κάνουμε αυτη τη δουλειά για να μην
ειμαΑτε πολλές ώρες στην εργασία μας ή επειδή ήμασταν ανίκανοι για κάτι άλλο, θα μπουν θα το διαβάσουν και θα λενε ότι οι εκπαιδευτικοί εκτός από τεμπέληδες ή σαδιστές βασανιστές αθωων παιδικών ψυχών, είναι και λωποδύτες. Και τόσο απροκάλυπτα οι ίδιοι παραδέχονται ότι είναι πιθανό κάποιος συναδελφο τους να πήρε λεφτά από μαθητικό ταμείο για πάρτη του.
Εδώ μέσα έχουν γραφεί, απροκάλυπτα, σημεία και τέρατα εις βάρος των εκπαιδευτικών, που αυτό μπροστά τους αποτελεί πταίσμα. Αλλά ομολογώ ότι μου κάνει εντύπωση το πάθος με το οποίο δείχνετε να υπερασπίζεστε μια κατάσταση, μόνο και μόνο επειδή το αντίθετό της σάς φαίνεται "αδιανόητο" (όσο κι αν άλλοι σάς λένε ότι ίσως να μην είναι και τόσο), και μου κάνει ακόμα περισσότερη εντύπωση επειδή εσείς η ίδια σε πλείστες όσες περιπτώσεις στηλιτεύετε πολλά κακώς κείμενα περί συναδέλφων, τα οποία έχετε "συλλέξει" από την πολυετή σας εμπειρία στην εκπαίδευση. Από εκεί και πέρα, αν μέχρι τώρα δεν έχετε αντιληφθεί (από άλλες τοποθετήσεις μου σε μηνύματα, σε ανύποπτο χρόνο) τη δική μου θέση εναντίον του κοινωνικού αυτοματισμού, I rest my case.
-
Εδώ μέσα έχουν γραφεί, απροκάλυπτα, σημεία και τέρατα εις βάρος των εκπαιδευτικών, που αυτό μπροστά τους αποτελεί πταίσμα. Αλλά ομολογώ ότι μου κάνει εντύπωση το πάθος με το οποίο δείχνετε να υπερασπίζεστε μια κατάσταση, μόνο και μόνο επειδή το αντίθετό της σάς φαίνεται "αδιανόητο" (όσο κι αν άλλοι σάς λένε ότι ίσως να μην είναι και τόσο), και μου κάνει ακόμα περισσότερη εντύπωση επειδή εσείς η ίδια σε πλείστες όσες περιπτώσεις στηλιτεύετε πολλά κακώς κείμενα περί συναδέλφων, τα οποία έχετε "συλλέξει" από την πολυετή σας εμπειρία στην εκπαίδευση. Από εκεί και πέρα, αν μέχρι τώρα δεν έχετε αντιληφθεί (από άλλες τοποθετήσεις μου σε μηνύματα, σε ανύποπτο χρόνο) τη δική μου θέση εναντίον του κοινωνικού αυτοματισμού, I rest my case.
Στηλιτεύω πράγματα ππυ έχουν σχέση με την υπηρεσιακή συνεπεια κυρίως, γιατί εκεί έχω διαπιστώσει σοβαρό έλλειμμα. Δεν το συνδέω όμως με τεμπελιά και επιθυμία για διακοπές. Λιγότερο συχνά στηλιτεύω αντιπαιδαγωγικές συμπεριφορές ή διδακτικές αστοχίες. Θεωρώ όμως ότι υπάρχει μια ποιοτική διαφορα. Το να είσαι αμελής ή λίγο χαλαρος υπάλληλος ή να επιδεικνύεις ενίοτε κακή κρίση σε παιδαγωγική ζητήματα, δεν σημαίνει αυτόματα ότι υπάρχει ανεντιμότητα ή δόλος. Οι εντυπώσεις που αφήνεις, συνηγορούν και για ανέντιμες πράξεις και θυμίζω πώς αντεδρασες όταν εγω το χαρακτηρισα αστοχία.
Το θέμα είναι παρα πολύ φωτογραφικό, θα επαναλάβω.
-
Το θέμα είναι παρα πολύ φωτογραφικό, θα επαναλάβω.
Δεν πειράζει. Ο έχων τη μύγα, ας μυγιαστεί. Άλλωστε μην ξεχνάτε ότι (α) μιλάμε για case study και (β) υποδείχτηκαν σχετικές κατευθύνσεις από εμπειρότερους, που μπορεί και να ακολουθηθούν.
-
Τα δημοτικά κάνουν εκλογές κανονικά ανά τμήμα όπως και στη δευτεροβάθμια, από όπου προκύπτουν ο πρόεδρος , ταμίας κ.τ.λ. του τμήματος. Τώρα αν είναι άτυπο ή όχι δεν ξέρω. Προφανώς για να γίνονται θα προβλέπονται.
Συνήθως τα μαθητικά συμβούλια στο Δημοτικό γίνονται τρόπον τινά στο πλαίσιο της διδασκαλίας μαθημάτων όπως Κ.Π.Α στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού, προγραμμάτων της Ευέλικτης Ζώνης ή Αγωγής Υγείας και συνήθως αποτελούν πρωτοβουλία του εκάστοτε δασκάλου να ζητήσει από τα παιδιά να συγκροτήσουν ένα άτυπο προεδρείο κατόπιν εκλογών- υπάρχει επίσης και σχετική δραστηριότητα στο βιβλίο Μελέτης Περιβάλλοντος της Γ' Δημοτικού- έτσι ώστε να εξοικειωθούν με έννοιες όπως εκείνες του ενεργού πολίτη και τη συμμετοχή των μαθητών στα κοινά της τάξης.
-
ώστε να εξοικειωθούν με έννοιες όπως εκείνες του ενεργού πολίτη
Σας ευχαριστώ για τη διευκρίνιση. Στο αναφερόμενο case study είχατε την ευκαιρία να διαπιστώσετε πόσο... εμβριθής ήταν η εξοικείωση των παιδιών με την έννοια του ενεργού πολίτη, ειδικά την τελευταία μέρα του σχολείου. Πιο εις βάθος, φρονώ ότι δεν θα μπορούσε να είναι.
-
Σας ευχαριστώ για τη διευκρίνιση. Στο αναφερόμενο case study είχατε την ευκαιρία να διαπιστώσετε πόσο... εμβριθής ήταν η εξοικείωση των παιδιών με την έννοια του ενεργού πολίτη, ειδικά την τελευταία μέρα του σχολείου. Πιο εις βάθος, φρονώ ότι δεν θα μπορούσε να είναι.
To case study, αγαπητέ/ή συνάδελφε- χρήστη του φόρουμ εσείς το ανοίξατε ως θέμα, κι εγώ όφειλα, εφόσον γνωρίζω τα ΔΕΠΠΣ και του αναλυτικού προγράμματος που ισχύει στην Α/βάθμια να ενημερώσω τους υπόλοιπους χρήστες τι ισχύει για τα άτυπα μαθητικά συμβούλια στο Δημοτικό Σχολείο που γίνονται ως δράσεις προσομοίωσης των εκλογών στο πλαίσιο της πολιτειότητας- αυτός ο όρος διεθνώς χαρακτηρίζει την εξοικείωση του μαθητή με την έννοια του "ενεργού πολίτη". Τους υπαινιγμούς που μάλλον μέσω των γραφόμενών σας εσείς θέτετε, είτε για τους μαθητές είτε για τους δασκάλους που εμπλέκονται εγώ προσωπικά τους παρακάμπτω...ο καθένας εδώ μέσα ας βγάλει τα συμπεράσματά του.