Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: IoannisDr στις Οκτωβρίου 21, 2024, 07:24:20 pm
-
Στην Υπ. Απόφαση 102791/ΓΔ4/2024 (ΦΕΚ
-
Η παρατήρηση, η επίπληξη και η ωριαία απομάκρυνση από τον καθηγητή.
Οι αποβολές, η αλλαγή τμήματος και η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος από τον Διευθυντή και τον ΣΔ.
-
Η παρατήρηση, η επίπληξη και η ωριαία απομάκρυνση από τον καθηγητή.
Οι αποβολές, η αλλαγή τμήματος και η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος από τον Διευθυντή και τον ΣΔ.
Αυτά είναι τα παιδαγωγικά μέτρα.
Άρθρο 28 (από το ίδιο ΦΕΚ)
2. Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριώνπου παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και
εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα:
α) προφορική παρατήρηση,
β) επίπληξη,
γ) ωριαία
απομάκρυνση
δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες,
ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες,
στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις......, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος διδακτικού έτους,
ζ) αλλαγή τμήματος και
η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
-
Καταλαβαίνω ότι μιλάμε για δευτεροβάθμια, μήπως εννοεί τη συζήτηση/υποστήριξη από τον συμβουλο σχολικής ζωής και τι έπραξε αυτός πχ επίσκεψη στην τάξη, παρατήρηση στα διαλείμματα, ενισχυμένη εποπτεία, διαμεσολάβηση συμμαθητών, κάποιο πρόγραμμα στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων.
-
Κι εγω αυτό καταλαβαίνω. αυτά τα έντυπα όμως είχαν καταργηθεί από τη γραπτή μορφή. Το «ποινολόγιο» το είχαμε ηλεκτρονικά, για τις αποβολές από Σύλλογο κρατιούνται πρακτικά και ο Διευθυντής στο ημερολόγιο καταγράφει τα σημαντικά, και ημερολόγιο κρατάνε και οι σύμβουλοι σχολικής ζωής. Φαίνεται ότι επανηλθε και το έντυπο.
-
Κι εγω αυτό καταλαβαίνω. αυτά τα έντυπα όμως είχαν καταργηθεί από τη γραπτή μορφή. Το «ποινολόγιο» το είχαμε ηλεκτρονικά, για τις αποβολές από Σύλλογο κρατιούνται πρακτικά και ο Διευθυντής στο ημερολόγιο καταγράφει τα σημαντικά, και ημερολόγιο κρατάνε και οι σύμβουλοι σχολικής ζωής. Φαίνεται ότι επανηλθε και το έντυπο.
Ούτε στα υποδείγματα αναφέρεται κάποια παράδειγμα, είναι φόρμες προς συμπλήρωση για κάθε περίπτωση.
Αν δεν κάνω λάθος μάλιστα, το ίδιο ΦΕΚ αναφέρει πως για να προσμετρηθούν οι απουσίες που προκύπτουν από τα παιδαγωγικά μέτρα, πρέπει να είναι συμπληρωμένα τα αντίστοιχα έντυπα.
Τι καλά είχαμε γλυτώσει από τη γραφειοκρατία με τους προηγούμενους, τώρα οι Πώποτες έσπευσαν να την επαναφέρουν!
Υ.γ. για να μη ξεχνιόμαστε
Ποιές είναι οι ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα ρε παιδιά;
-
Εγκύκλιος 13963/ΓΔ4/26-1-2018 (ΑΔΑ: 7ΥΓ74653ΠΣ-ΓΞ5)
https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%A5%CE%9374653%CE%A0%CE%A3-%CE%93%CE%9E5?inline=true
Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα (Άρθρο 31): Για κάθε παρέκκλιση από την προσήκουσα διαγωγή και από το Πλαίσιο οργάνωσης σχολικής ζωής και αναλόγως του βαθμού της παρέκκλισης είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν α) παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες και β) παιδαγωγικά μέτρα.
Οι παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών με περισσότερο ήπια μέσα από τα παιδαγωγικά μέτρα, (όπως έκφραση συγγνώμης, αποκατάσταση ζημιών, έμπρακτη μεταμέλεια, διαμεσολάβηση κτλ.) και για τον λόγο αυτό καλό είναι να αποφασίζονται μετά από συζήτηση και σε συμφωνία με όποιον μαθητή αφορούν και μπορούν να περιγράφονται εκτενέστερα στο Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής του σχολείου, που προβλέπεται στην παρ. 5 του άρθρου 30. Τα παιδαγωγικού χαρακτήρα μέτρα καταχωρίζονται ξεχωριστά στο
-
Εγκύκλιος 13963/ΓΔ4/26-1-2018 (ΑΔΑ: 7ΥΓ74653ΠΣ-ΓΞ5)
https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%A5%CE%9374653%CE%A0%CE%A3-%CE%93%CE%9E5?inline=true
Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα (Άρθρο 31): Για κάθε παρέκκλιση από την προσήκουσα διαγωγή και από το Πλαίσιο οργάνωσης σχολικής ζωής και αναλόγως του βαθμού της παρέκκλισης είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν α) παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες και β) παιδαγωγικά μέτρα.
Οι παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών με περισσότερο ήπια μέσα από τα παιδαγωγικά μέτρα, (όπως έκφραση συγγνώμης, αποκατάσταση ζημιών, έμπρακτη μεταμέλεια, διαμεσολάβηση κτλ.) και για τον λόγο αυτό καλό είναι να αποφασίζονται μετά από συζήτηση και σε συμφωνία με όποιον μαθητή αφορούν και μπορούν να περιγράφονται εκτενέστερα στο Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής του σχολείου, που προβλέπεται στην παρ. 5 του άρθρου 30. Τα παιδαγωγικού χαρακτήρα μέτρα καταχωρίζονται ξεχωριστά στο
-
Το εύρυθμης λειτουργίας κλπ εννοείς; Το κρατούσατε και έντυπο από το 2018 που έλεγε ότι είναι ηλεκτρονικό;
Ναι, με την πρόφαση πως πρέπει να περιέχονται κάπου συγκεντρωμένα όλα...
-
Ναι, με την πρόφαση πως πρέπει να περιέχονται κάπου συγκεντρωμένα όλα...
Δεν είναι παράλογη σκέψη απλώς φορτώνει πολλή δουλειά άνευ λόγου. Εμείς δεν έχουμε πάρει έντυπο βιβλίο ακόμα… Υπάρχει συστηματική καταγραφή επειδή οι αποβολές γίνονται σχεδον αποκλειστικα με απόφαση συλλόγου για να υπάρχει επισημότητα. Και οι σύμβουλοι κρατούν αρχείο δικό τους.
-
Οι ΣΣΖ δεν γίνεται να μην κρατούν ημερολόγιο και οι περισσότερες ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα είναι της αρμοδιότητάς τους πλέον. Το εύρυθμης λειτουργίας δεν είναι πως περισσεύει (γιατί δεν αφορά μόνο τους ΣΣΖ), αλλά η γραφειοκρατία συνολικά είναι απίστευτη και το βάρος πέφτει μόνο σε όσους συνεργάζονται.
-
Οι ΣΣΖ δεν γίνεται να μην κρατούν ημερολόγιο και οι περισσότερες ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα είναι της αρμοδιότητάς τους πλέον. Το εύρυθμης λειτουργίας δεν είναι πως περισσεύει (γιατί δεν αφορά μόνο τους ΣΣΖ), αλλά η γραφειοκρατία συνολικά είναι απίστευτη και το βάρος πέφτει μόνο σε όσους συνεργάζονται.
Ένα καλό με το έντυπο είναι ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση όλοι ώστε να γνωρίζουν και πόσες ωριαίες έχει ένας μαθητής. Εμάς επειδή ξέρουν ότι μετά την 5η θα ληφθούν μέτρα, αρχίζουν τη κλάψα μετά τις 2-3, λέγοντας ψέματα οτι έχουν 4, για να τους λυπηθούν για να μην πάρουν ημερήσια. Όσοι δεν ειναι έμπειροι, πείθονται, Ενώ αν εχεις πρόσβαση στο βιβλίο, μπορείς πού και πού να τσεκάρεις. Από την άλλη όμως κάποιες ενέργειες που αφορούν πολύ λεπτά προσωπικά ζητήματα για τα οποία δεν (χρειάζεται να) έχουν όλοι γνώση, δεν μπορούν να καταγράφονται σε ένα έντυπο στο οποίο έχουν πρόσβαση όλοι οι εκπαιδευτικοί, άρα πάλι κατακερματίζονται οι πληροφορίες στα απόρρητα πρωτόκολλα, τα ημερολόγια του διευθυντή και των συμβούλων κλπ.
-
Το εύρυθμης λειτουργίας δεν είναι το πρώην ποινολόγιο;
Γιατί να αποτελεί θέμα η πρόσβαση σε αυτό από τους εκπαιδευτικούς; Αναγράφονται και άλλα πέραν των παιδαγωγικών μέτρων και ενεργειών;
-
Το εύρυθμης λειτουργίας δεν είναι το πρώην ποινολόγιο;
Γιατί να αποτελεί θέμα η πρόσβαση σε αυτό από τους εκπαιδευτικούς; Αναγράφονται και άλλα πέραν των παιδαγωγικών μέτρων και ενεργειών;
Αν εχεις μαθητή με κάποιο σοβαρό θέμα και κανεις συμβουλευτική με την οικογένεια, για κάτι πολύ προσωπικό και ευαίσθητο, πρέπει να γνωρίζουν όλοι τις λεπτομερειες;
-
Αν εχεις μαθητή με κάποιο σοβαρό θέμα και κανεις συμβουλευτική με την οικογένεια, για κάτι πολύ προσωπικό και ευαίσθητο, πρέπει να γνωρίζουν όλοι τις λεπτομερειες;
Αν αυτό γίνεται μέσω της ΕΔΥ του σχολείου τότε λογικά καταγράφεται από τα μέλη της στο δικό τους "ημερολόγιο".
Δε βλέπω το λόγο να αναφέρεται μαζί με αποκλίνουσες συμπεριφορές, μεταμέλειες, διαμεσολαβήσεις και ποινές.
Αν πάλι προβλέπεται να αναγράφεται στο εύρυθμης λειτουργίας, αν και αμφιβάλω, τότε μπορεί να γίνεται λιτά και χωρίς λεπτομέρειες, ως "συμβουλευτική".
-
Αν αυτό γίνεται μέσω της ΕΔΥ του σχολείου τότε λογικά καταγράφεται από τα μέλη της στο δικό τους "ημερολόγιο".
Δε βλέπω το λόγο να αναφέρεται μαζί με αποκλίνουσες συμπεριφορές, μεταμέλειες, διαμεσολαβήσεις και ποινές.
Αν πάλι προβλέπεται να αναγράφεται στο εύρυθμης λειτουργίας, αν και αμφιβάλω, τότε μπορεί να γίνεται λιτά και χωρίς λεπτομέρειες, ως "συμβουλευτική".
Αν ακολπυθησεις κατά γράμμα αυτό « καταγράφονται και οι ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα, εφόσον αφορούν συγκεκριμένους/ες μαθητές/τριες και κρίνεται απαραίτητο από τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου» τότε δεν γράφεις μόνο ποινές. Αλλά ακριβώς όπως λες, κάποια πράγματα καταγράφονται σε άλλα ημερολόγια ή βιβλία. Οπότε δεν βρίσκω νόημα να γράφεις τις ποινές ππυ περνάνε ούτως ή άλλως στο ηλεκτρονικό σύστημα, εκτός αν θες να εχεις πλήρη εποπτεία όλων των μέτρων που έχουν ληφθεί.
Είναι μια ανοησια όλο αυτό, στο πνεύμα του να μην ονομάζουμε ποινές τις ποινές Οι ποινές είναι ποινές. Οι παιδαγωγικές ενέργειες είναι μέτρα που δεν είναι τιμωρία. Δεν κατανοώ γιατί τα συγχέουμε. Αυτός ο δήθεν φιλελευθερισμός και οι ψυχολογικές ανοησίες μας έχουν φάει. Μακάρι να μεγάλωναν σωστά τα παιδιά και να μην χρειαζόμασταν τιμωρίες. Δεν νομίζω ότι έχουμε βίτσιο να κάνουμε συνεδριάσεις και να ασχολούμαστε με τετοια, άλλη είναι η δουλειά μας.
-
Όπως έγραψα, δε βλέπω το λόγο να αναγράφεται η συμβουλευτική στο εύρυθμης λειτουργίας ή αν αναφέρεται μπορεί να μην αποκαλύπτονται περισσότερα.
Οπότε δεν αποτελεί πρόβλημα η πρόσβαση σε αυτό από τον σύλλογο.