Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων => Μήνυμα ξεκίνησε από: dimik στις Δεκεμβρίου 16, 2024, 09:16:37 pm
-
! Καποια ιδιωτικα κλεινουν την παρασκευη… τωρα με μια μερα θα σωθει ο κοσμος;;;;
Γιατι δεν κλεινουμε 20.12.24;;;;
-
Εσείς κάνετε μάθημα στις 23; Γενικα μιλάω. Εμείς πάμε εκκλησία και μετά κάνουμε κάτι σύντομο προσχηματικό στο σχολείο για να μην τα διώξουμε από τις 10. τα παιδιά όλες τις προηγούμενες ημέρες παρακαλάνε να μην τους κανεις μάθημα.
Ψιλό βλακεία είναι αυτό και καψωνι για όποιον είναι μακριά. Όμως οι «καλοί συνάδελφοι» έχουν ήδη κανονίσει ψεύτικες άδειες για να κ μας διαλύσουν ήδη από την Παρασκευή.
-
Κανονικότατα μάθημα! τα παιδια ειναι ηδη στα καγκελα και μεγτρανε αντιστροφα τις μερες! δεν καταλαβαινω γιατι στο Υπουργειο επιμενουν να γινει μαθημα....θα επρεπε οπως στο εξωτερικο να κλεινουμε 20.12.
-
Ψυχραιμία!
Κάθε χρόνο, όποια μέρα και να πέφτει η προπαραμονή, τα παιδιά είναι στα κάγκελα και δεν έχουν μυαλό για μάθημα.
Όλο και κάτι μπορεί να προγραμματιστεί για εκείνη τη μέρα είτε σε επίπεδο τμήματος είτε σε επίπεδο τάξης ή και σχολείου.
-
Στο τέλος της εβδομάδας, για όσους έχουν τελειώσει με την ύλη τους, οι ταινίες είναι μια καλή λύση.
-
Ενώ τις προηγούμενες ήμερες είναι αυτιά και μάτια...
-
Κανονικότατα μάθημα! τα παιδια ειναι ηδη στα καγκελα και μεγτρανε αντιστροφα τις μερες! δεν καταλαβαινω γιατι στο Υπουργειο επιμενουν να γινει μαθημα....θα επρεπε οπως στο εξωτερικο να κλεινουμε 20.12.
Και να ανοίξουμε στις 6/1 όπως αυτοί;
-
Έχω συνειδητοποιήσει ότι το σχολείο λειτουργεί και ως χώρος φύλαξης. Οπότε όλα καλά...
-
Κάποια σχολεία πχ τα ΕΠΑΛ λειτουργούν μόνο ως χώρος φύλαξης... δυστυχως...
Έχω συνειδητοποιήσει ότι το σχολείο λειτουργεί και ως χώρος φύλαξης. Οπότε όλα καλά...
-
Κάποια σχολεία πχ τα ΕΠΑΛ λειτουργούν μόνο ως χώρος φύλαξης... δυστυχως...
Ωραίος. Τα ΕΠΑΛ είναι χώροι φύλαξης. Όλες οι γυναίκες γκρινιάζουν. Όλοι οι γυμναστές κάθονται. Κτλ κτλ κτλ. Είμαστε σοβαροί μορφωμένοι άνθρωποι να ταμπελοποιουμε έτσι; Αν και θα μου πεις άλλο πτυχιούχος, άλλο μορφωμένος. Τη μόρφωση την έχεις μέσα σου. Κανένα πτυχίο δεν θα στη δώσει. Σε πληροφορω φίλε μου ότι έχω κάνει σε ΕΠΑΛ που ήταν χειρουργείο και αντίστοιχα σε ΓΕΛ που ήταν χειρότερο από οίκο ανοχής. Φτάνει λοιπόν η κατηγοριοποίηση - ταμπελοποίηση των πάντων.
-
α) Μιλάμε πάντα για τον κανόνα. Τα Επαλ έχουν πάντα πολλά περισσότερα προβλήματα πειθαρχίας σε σχέση με τα γενικά λυκεια. Πραγματικά πολλά λειτουργούν ως χώροι φύλαξης. Σε ορισμένα δε μπαίνει και το "φύλαξης κρατουμένων". Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις στον κανόνα....
β) Σκέψου τα κλείναμε στις 20/12 και να το μάθαινε ο Πρωτοσάλτε..... Ε ρε γλάντια...
-
α) Μιλάμε πάντα για τον κανόνα. Τα Επαλ έχουν πάντα πολλά περισσότερα προβλήματα πειθαρχίας σε σχέση με τα γενικά λυκεια. Πραγματικά πολλά λειτουργούν ως χώροι φύλαξης. Σε ορισμένα δε μπαίνει και το "φύλαξης κρατουμένων". Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις στον κανόνα....
β) Σκέψου τα κλείναμε στις 20/12 και να το μάθαινε ο Πρωτοσάλτε..... Ε ρε γλάντια...
α. Διαφωνώ αλλά οκ.
β. Χεστ.... Αφού και 23 που κλείνουμε πάλι είμαστε οι τεμπέληδες που θα κάθονται δύο εβδομάδες. Και τα λέει για εμάς κάποιος ποιο τεμπέλης από όλους με μια γλώσσα που από το γλύψιμο έχει γίνει 3m.
-
Σε ΕΠΑΛ ειμαι...ισως κατι χειροτερο απο χωρο φυλαξης...Πραγματικο ειναι ενα χασιμο χρονου και χρηματος ειδικα για τους μαθητες...
ΥΓ...εχουμε και ψυχολογο στο σχολειο...ουτε καν παταει στην αιθουσα...Τι ρολο βαραει τωρα...?
α) Μιλάμε πάντα για τον κανόνα. Τα Επαλ έχουν πάντα πολλά περισσότερα προβλήματα πειθαρχίας σε σχέση με τα γενικά λυκεια. Πραγματικά πολλά λειτουργούν ως χώροι φύλαξης. Σε ορισμένα δε μπαίνει και το "φύλαξης κρατουμένων". Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις στον κανόνα....
β) Σκέψου τα κλείναμε στις 20/12 και να το μάθαινε ο Πρωτοσάλτε..... Ε ρε γλάντια...
-
Σε ΕΠΑΛ ειμαι...ισως κατι χειροτερο απο χωρο φυλαξης...Πραγματικο ειναι ενα χασιμο χρονου και χρηματος ειδικα για τους μαθητες...
ΥΓ...εχουμε και ψυχολογο στο σχολειο...ουτε καν παταει στην αιθουσα...Τι ρολο βαραει τωρα...?
Στο δικο σας σχολειο!
Τα ΕΠΑΛ δυο της πολης μου ειναι υπεροχα σχολεια! Οι ψυχολογοι σε ΟΛΑ τα σχολεια κανουν καταπληκτικη δουλεια!
Ειναι ετσι ολα τα σχολεια της χωρας; Οχι!
Λεω οτι «πολλα σχολεια λειτουργουν ετσι»; Οχι γιατι δεν γνωριζω!
Λεω οτι ολοι οι ψυχολογοι σε ολα τα σχολεια ολης της χωρας κανουν καταπληκτικη δουλεια; Οχι, γιατι δεν ταουβαλιαζω!
-
Εσείς κάνετε μάθημα στις 23; Γενικα μιλάω. Εμείς πάμε εκκλησία και μετά κάνουμε κάτι σύντομο προσχηματικό στο σχολείο για να μην τα διώξουμε από τις 10. τα παιδιά όλες τις προηγούμενες ημέρες παρακαλάνε να μην τους κανεις μάθημα.
Ψιλό βλακεία είναι αυτό και καψωνι για όποιον είναι μακριά. Όμως οι «καλοί συνάδελφοι» έχουν ήδη κανονίσει ψεύτικες άδειες για να κ μας διαλύσουν ήδη από την Παρασκευή.
[/b][/b][/b]
Εάν υπάρχει συνάδελφος ο οποίος κατάγεται από νησί άγονης γραμμής, για παράδειγμα και έχει κανονίσει να ταξιδέψει πχ με καράβι για τις 23 του μήνα- ξαναλέω για τις 23 του μήνα και λόγω του ότι τα δρομολόγια είναι περιορισμένα και όχι για αύριο την Παρασκευή γιατί να μπει σε παρένθεση ως "καλός" ;
Έτσι κι αλλιώς σε σχολική μονάδα εργάζεται, δεν είναι στο ευρύτερο δημόσιο για να παίρνει άδεια από τη σημαία.
Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτή η τάση ειρωνείας και δεν αναφέρομαι σε σας προσωπικά, το ίδιο θα έλεγα και για άλλους χρήστες εδώ μέσα που απαντουν με αυτό τον τρόπο, σόρι κιόλας. Δε θεωρείται ψεύτικη άδεια.
-
Όλα είναι θέμα διευθυντή... αν είσαι σε νησί και ο Διευθυντής/τρια δεν είναι ψυχολογικά διαταραγμένος σε διώχνει από την Παρασκευή... τα υπόλοιπα είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε... ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ. Αν έχεις να κάνεις με κομπλεξικό και ηλίθιο άτομο άστο να πάει άστο!!!
-
Εμενα μου την ειπε ο διευθυντης οταν ζητησα αδεια για δευτερα..μου ειπε: αν ησουν στον ιδιωτικο τομεα θα επαιρνες αδεια?
-
Ας αφήσουμε το "με τι μυαλά θα έρθουν τα παιδιά" ( οι παιδαγωγικές ανησυχίες μας μάραναν ) και ας πουμε την αληθεια.
Με τι μυαλό θα πρέπει να δουλέψουμε εμείς ?
Η λύση βρεθηκε και κολλάει σε "πάσαν νόσο και πάσαν ..." ... Ταινίες , γιορτες , βρες την λέξη , κρεμάλα
-
ΥΓ...εχουμε και ψυχολογο στο σχολειο...ουτε καν παταει στην αιθουσα...Τι ρολο βαραει τωρα...?
Μπαίνω στον πειρασμό να απαντήσω, αν και εκτός θέματος. Η αλήθεια είναι ότι δεν κάνουν τη δουλειά που θέλουμε οι εκπαιδευτικοί. Δουλεύουν με γονείς, όταν υπάρχει εισαγγελική παρέμβαση για καποιον μαθητή, αναλαμβάνουν προληπτικές δράσεις ή κατόπιν κάποιου συμβάντος κ.λ.π.
Με μαθητές με παρεκλίνουσα συμπεριφορά, που δημιουργούν προβλήματα εντός και εκτός τάξης δεν έχω δει να δουλεύουν, σε κανένα σχολείο που έχω εργαστεί.
Είτε γιατί επικαλούνται πως δεν είναι η δουλειά τους να κάνουν συμβουλευτική, είτε γιατί το δοκίμασαν αλλά χωρίς αποτέλεσμα, είτε γιατί οι ίδιοι οι μαθητές και οι γονείς τους δεν συνεργάζονται.
Καλές οι δράσεις για αφύπνιση και ευαισθητοποίηση αλλά εκείνο που "καίει" περισσότερο είναι πως θα βελτιωθεί η συμπεριφορά τέτοιων μαθητών.
-
Καλύτερα που δεν ασχολούνται. Σκέφτεται να εχεις έναν ψυχολόγο να λογοκρίνει την κάθε σου λέξη για το πώς μαλωσες ένα παιδί; Να σχολιάζει την κάθε τιμωρία ή να πιέζει να μην τιμωρείτε; Χίλιες φορές να ασχολείται με όποιον έχει πραγματικά ανάγκη παρα με το κάθε κακομαθημένο που θέλει αλλοθι για να ενοχλεί και να κάνει ο,τι γουστάρει.
-
Ακριβως αυτη ειναι η κατασταση...
Μπαίνω στον πειρασμό να απαντήσω, αν και εκτός θέματος. Η αλήθεια είναι ότι δεν κάνουν τη δουλειά που θέλουμε οι εκπαιδευτικοί. Δουλεύουν με γονείς, όταν υπάρχει εισαγγελική παρέμβαση για καποιον μαθητή, αναλαμβάνουν προληπτικές δράσεις ή κατόπιν κάποιου συμβάντος κ.λ.π.
Με μαθητές με παρεκλίνουσα συμπεριφορά, που δημιουργούν προβλήματα εντός και εκτός τάξης δεν έχω δει να δουλεύουν, σε κανένα σχολείο που έχω εργαστεί.
Είτε γιατί επικαλούνται πως δεν είναι η δουλειά τους να κάνουν συμβουλευτική, είτε γιατί το δοκίμασαν αλλά χωρίς αποτέλεσμα, είτε γιατί οι ίδιοι οι μαθητές και οι γονείς τους δεν συνεργάζονται.
Καλές οι δράσεις για αφύπνιση και ευαισθητοποίηση αλλά εκείνο που "καίει" περισσότερο είναι πως θα βελτιωθεί η συμπεριφορά τέτοιων μαθητών.
-
Εμενα μου την ειπε ο διευθυντης οταν ζητησα αδεια για δευτερα..μου ειπε: αν ησουν στον ιδιωτικο τομεα θα επαιρνες αδεια?
Αυτός αν ήταν στον ιδιωτικό τομέα, θα ήταν διευθυντής;
-
Κανονικές άδειες κολλητα με αργίες καταλαβαίνετε ότι είναι πρόβλημα. Αν ήταν έτσι θα φεύγαμε όλοι. Οι σύλλογοι τα Χριστούγεννα οφείλουν να διευκολύνουν όποιον έχει μεγάλο ταξίδι μόνο.
-
Αρκετοί στο σύλλογο του σχολείου μου ετσι πηραν αδειες και εχωσαν κοοσμο στις εφημεριες...δεν υπαρχει καμια ενσυναισθηση...
Κανονικές άδειες κολλητα με αργίες καταλαβαίνετε ότι είναι πρόβλημα. Αν ήταν έτσι θα φεύγαμε όλοι. Οι σύλλογοι τα Χριστούγεννα οφείλουν να διευκολύνουν όποιον έχει μεγάλο ταξίδι μόνο.
-
Αυτός αν ήταν στον ιδιωτικό τομέα, θα ήταν διευθυντής;
:) xaxa Σωστό!
Πάντως ειδικά στον ιδιωτικό τομέα είναι πιο εύκολο τετοιες μέρες να πάρεις άδεια, μάλιστα τις περισσότερες φορές σε υποχρεωνουν να την παρεις γιατι δεν μεταφερουν υπολοιπα στο νεο ετος.
-
Κανονικές άδειες κολλητα με αργίες καταλαβαίνετε ότι είναι πρόβλημα. Αν ήταν έτσι θα φεύγαμε όλοι. Οι σύλλογοι τα Χριστούγεννα οφείλουν να διευκολύνουν όποιον έχει μεγάλο ταξίδι μόνο.
Ναι μεν αλλα... Δεν εχω δει πολλους Συλλόγους να θέλουν να διευκολύνουν τέτοιες καταστάσεις. Και επίσης για να σε διευκολύνει ο Σύλλογος θα πρέπει και εσυ να προσφέρεις το κάτι παραπάνω στο σχολείο πέρα από τα τυπικά.
Θα αναφερθώ με παράδειγμα του σχολείου που είμαι: Έχουμε δύο αναπληρώτριες μία από Βόρεια μία από Πελοπόνησσο, σε μία συζήτηση που είχαμε ένα μικρό μέρος καθηγητών, ετυχε να μην είμαστε όλοι παρόντες, προτάθηκε να μην έρθουν την Δευτερα οι συναδέλφισσες μιας και είναι παραλληλης, οπότε δεν δημιουργείται και ιδιαίτερο θέμα μιας και εκδηλωσεις εχουμε κανονισει για Δευτερα και είναι και απο "μακρια" για να φύγουν νωριτερα για τα σπιτια τους, η απάντηση του Διευθυντή ήταν "επειδή θυμάστε στην τάδε και τάδε περίπτωση τις διευκόλυνα και είχαν πει μόνες τους ότι θα βοηθήσουν σε εκείνο το πράγμα (που απτεται και της εξειδίκευσης τους) αλλά δεν το έκαναν και αφησαν την ταδε συναδελφο να το φερει εις περας μονη της και επίσης καλα καλα δεν κανουν αυτα που προβλέπεται για την θέση τους δεν μπορώ να τις διευκολύνω γιατί δεν το εκτιμουν". Πάντως η αληθεια ειναι οτι αυτα που ελεγε εχουν γινει. Οπότε καμιά φορά πρέπει να είμαστε και εμείς οκ για να μας συμπεριφέρονται καλά, όλα δουναι και λαβειν ειναι, οχι μονο λαβειν.
-
Καλύτερα που δεν ασχολούνται. Σκέφτεται να εχεις έναν ψυχολόγο να λογοκρίνει την κάθε σου λέξη για το πώς μαλωσες ένα παιδί; Να σχολιάζει την κάθε τιμωρία ή να πιέζει να μην τιμωρείτε; Χίλιες φορές να ασχολείται με όποιον έχει πραγματικά ανάγκη παρα με το κάθε κακομαθημένο που θέλει αλλοθι για να ενοχλεί και να κάνει ο,τι γουστάρει.
Μιλάμε για μαθητές με παρεκκλίνουσα συμπεριφορά, οι οποίοι πρωτοστατούν σε αντικοινωνικές ως και παραβατικές ενέργειες και συνήθως έρχονται με γνωμάτευση η οποία αναφέρει συμβουλευτική.
Αν δεν ασχοληθεί ο ψυχολόγος με αυτούς, με ποιούς θα ασχοληθεί;
Και ναι, αν μπορεί ο εκπαιδευτικός να βοηθήσει προσαρμοζοντας την προσέγγισή του απέναντι στον μαθητή ή τροποποιώντας τις εκπαιδευτικές του πρακτικές τότε καλώς θα κάνει ο ψυχολόγος να του το επισημάνει.
Όσον αφορά τις άδειες, εφόσον είναι μοιρασμένες τότε δε βλέπω το πρόβλημα, είτε είναι τελευταία μέρα είτε όχι.
Αν κάποιος δεν έχει λείψει ούτε μέρα από Σεπτέμβρη ενώ βλέπει να γίνεται πάρτυ αδειών κάθε είδους από τους περισσότερους συναδέλφους τότε σόρι κιόλας αλλά καλά κάνει.
-
Ναι μεν αλλα... Δεν εχω δει πολλους Συλλόγους να θέλουν να διευκολύνουν τέτοιες καταστάσεις. Και επίσης για να σε διευκολύνει ο Σύλλογος θα πρέπει και εσυ να προσφέρεις το κάτι παραπάνω στο σχολείο πέρα από τα τυπικά.
Θα αναφερθώ με παράδειγμα του σχολείου που είμαι: Έχουμε δύο αναπληρώτριες μία από Βόρεια μία από Πελοπόνησσο, σε μία συζήτηση που είχαμε ένα μικρό μέρος καθηγητών, ετυχε να μην είμαστε όλοι παρόντες, προτάθηκε να μην έρθουν την Δευτερα οι συναδέλφισσες μιας και είναι παραλληλης, οπότε δεν δημιουργείται και ιδιαίτερο θέμα μιας και εκδηλωσεις εχουμε κανονισει για Δευτερα και είναι και απο "μακρια" για να φύγουν νωριτερα για τα σπιτια τους, η απάντηση του Διευθυντή ήταν "επειδή θυμάστε στην τάδε και τάδε περίπτωση τις διευκόλυνα και είχαν πει μόνες τους ότι θα βοηθήσουν σε εκείνο το πράγμα (που απτεται και της εξειδίκευσης τους) αλλά δεν το έκαναν και αφησαν την ταδε συναδελφο να το φερει εις περας μονη της και επίσης καλα καλα δεν κανουν αυτα που προβλέπεται για την θέση τους δεν μπορώ να τις διευκολύνω γιατί δεν το εκτιμουν". Πάντως η αληθεια ειναι οτι αυτα που ελεγε εχουν γινει. Οπότε καμιά φορά πρέπει να είμαστε και εμείς οκ για να μας συμπεριφέρονται καλά, όλα δουναι και λαβειν ειναι, οχι μονο λαβειν.
Ναι άσε, συνάδελφος παράλληλης κάλυψε εκπαιδευτικό στο ολοήμερο για δύο μέρες, κάνει τα μαθήματα του διευθυντή στο τμήμα της επειδή δεν προλαβαίνει και όταν του ζήτησε άδεια έγινε έξαλλος γιατί τι θα πουν οι μόνιμοι που φεύγει στις 23.
Είναι θέμα ανθρωπιάς. Όταν ξεσπιτωνονται στην κυριολεξία λόγω δουλειάς για λίγους μήνες το ανθρώπινο είναι να βοηθήσεις χωρίς να περιμένεις χάρες. Και ειδικά όταν γίνεται ο άλλος χαλί να τον πατήσεις, θα το διευκολύνεις μια δύο φορές.
-
Ναι άσε, συνάδελφος παράλληλης κάλυψε εκπαιδευτικό στο ολοήμερο για δύο μέρες, κάνει τα μαθήματα του διευθυντή στο τμήμα της επειδή δεν προλαβαίνει και όταν του ζήτησε άδεια έγινε έξαλλος γιατί τι θα πουν οι μόνιμοι που φεύγει στις 23.
Είναι θέμα ανθρωπιάς. Όταν ξεσπιτωνονται στην κυριολεξία λόγω δουλειάς για λίγους μήνες το ανθρώπινο είναι να βοηθήσεις χωρίς να περιμένεις χάρες. Και ειδικά όταν γίνεται ο άλλος χαλί να τον πατήσεις, θα το διευκολύνεις μια δύο φορές.
Οι μόνιμοι δεν προκειται να ασχοληθουν αν θα φυγει ή οχι, απλά ο ιδιος ειναι στραβοξυλο και δε θελει. Και προφανως δεν ειναι σωστος αν στελνει την παραλληλη να κανει τα μαθηματα του, αν δεν προλαβαινει να μην γινοταν διευθυντης.
Ωστόσο και η αναπληρωτρια αφου εκανε χαρη μια φορα, δυο φορες και εισπραττει αχαριστια απλα κοβεις τις διευκολυνσεις.
Οτι θεωρειτε δεδομενο και δεν εκτιμαται κοβεται ωστε να φανει η διαφορα για να εκτιμηθει.
-
Συνήθως στα σχολεία κάποια ζητάνε πολλά χωρις να δίνουν και κάποιοι άλλοι δίνουν πολλά χωρίς να ζητάνε. Κι επειδή αυτοί ππυ ζητάνε, βρίσκουν τρόπους να επιβάλλονται, την πληρώνουν αυτοί που μόνο δίνουν, τη μια φορά που θα ζητήσουν κάτι.
-
Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες Την Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έρθουν στο σχολείο στις 09:00 χωρίς τσάντες. Θα παρακολουθήσουν εκδήλωση στο αμφιθέατρο του σχολείου και μετά θα αποχωρήσουν από το σχολείο.
Έτσι γίνεται...
-
Ξεχάσατε να πείτε ότι θα πάρουν παρουσίες...και κάτι ακόμη σε αρκετά σχολεία ΕΠΑΛ κυρίως οι μαθητές έχουν συμπληρώσει το όριο απουσιών από το 1ο τετράμηνο...!!!
Έτσι γίνεται...
-
Συνήθως στα σχολεία κάποια ζητάνε πολλά χωρις να δίνουν και κάποιοι άλλοι δίνουν πολλά χωρίς να ζητάνε. Κι επειδή αυτοί ππυ ζητάνε, βρίσκουν τρόπους να επιβάλλονται, την πληρώνουν αυτοί που μόνο δίνουν, τη μια φορά που θα ζητήσουν κάτι.
Ακριβως!
-
"Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες Την Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έρθουν στο σχολείο στις 09:00 χωρίς τσάντες. Θα παρακολουθήσουν εκδήλωση στο αμφιθέατρο του σχολείου και μετά θα αποχωρήσουν από το σχολείο."
Ετσι γίνεται. Αλλά εγώ ζητάω μία απάντηση στην ερώτηση "από που προβλέπεται;" δηλαδή την εγκύκλιο που επιτρέπει απόφαση συλλόγου για την παρουσία των μαθητών χωρίς τσάντες, την αποχώρηση νωρίτερα και την μη λειτουργία του ολοήμερου αν υπάρχει στις 23/12;
-
Αφού ζούμε σε θεοκρατούμενο κράτος που θεωρούμε φυσιολογικό να υποκαθιστούμε το μάθημα με εκκλησιασμό. Μια χαρά όλα. Πιο πιθανό είναι να βρεις τον μπελά σου αν κανεις οτιδήποτε άλλο εκτός της εκκλησίας..
-
Αφού ζούμε σε θεοκρατούμενο κράτος που θεωρούμε φυσιολογικό να υποκαθιστούμε το μάθημα με εκκλησιασμό. Μια χαρά όλα. Πιο πιθανό είναι να βρεις τον μπελά σου αν κανεις οτιδήποτε άλλο εκτός της εκκλησίας..
Από που προκύπτει αυτό που λες, ότι ζούμε σε θεοκρατικό κράτος?? μάλλον βλέπεις όπως εσύ θέλεις τα πράγματα... και δεν ξέρεις ίσως τι σημαίνει θεοκρατικό κράτος, το κάθε σχολείο κάνει ό,τι θέλει, μάθημα, εκκλησιασμό, χριστουγεννιάτικη εκδήλωση κ.λ.π. ό,τι αποφασίσει ο σύλλογος, όσο για το "μάθημα" δεν υπάρχει κάποιος συνάδελφος φαντάζομαι που να νομίζει ότι μπορεί να γίνει 'κανονικό" μάθημα τη μέρα αυτή καθώς α. πολλοί μαθητές θα λείψουν λόγω ταξιδιών κ.λ.π. β. δεν είναι ψυχολογικά έτοιμα τα παιδιά για τετράδια, βιβλία κ.λ.π. γ. ειδικά για τα γυμνάσια δεν πιέζει η ύλη
Προσωπικά προτείνω τη λύση κουίζ σε ομάδες με ερωτήσεις της ειδικότητας αλλά και άλλες γνωστικού περιεχομένου και ένα δωράκι στο τέλος για τους "νικητές"
-
Από που προκύπτει αυτό που λες, ότι ζούμε σε θεοκρατικό κράτος?? μάλλον βλέπεις όπως εσύ θέλεις τα πράγματα... και δεν ξέρεις ίσως τι σημαίνει θεοκρατικό κράτος, το κάθε σχολείο κάνει ό,τι θέλει, μάθημα, εκκλησιασμό, χριστουγεννιάτικη εκδήλωση κ.λ.π. ό,τι αποφασίσει ο σύλλογος, όσο για το "μάθημα" δεν υπάρχει κάποιος συνάδελφος φαντάζομαι που να νομίζει ότι μπορεί να γίνει 'κανονικό" μάθημα τη μέρα αυτή καθώς α. πολλοί μαθητές θα λείψουν λόγω ταξιδιών κ.λ.π. β. δεν είναι ψυχολογικά έτοιμα τα παιδιά για τετράδια, βιβλία κ.λ.π. γ. ειδικά για τα γυμνάσια δεν πιέζει η ύλη
Προσωπικά προτείνω τη λύση κουίζ σε ομάδες με ερωτήσεις της ειδικότητας αλλά και άλλες γνωστικού περιεχομένου και ένα δωράκι στο τέλος για τους "νικητές"
Μάθημα δεν μπορούσε ούτε την Παρασκευή να γίνει. Δεν λέω αυτό. Ομαδικός εκκλησιασμός όμως σε ημέρα εργάσιμη δεν είναι και ακριβώς χαρακτηριστικό κοσμικού κράτους. Τα σχολεία θ μπορούσαν να κάνουν πολλά πράγματα την τελευταία ημέρα, επιλέγουν όμως σχεδον πάντα την εκκλησία. Να μη σχολιάσω ότι κοινωνανε τα παιδιά χωρίς να σε ρωτήσουν.
-
Να υπενθυμίσω ότι η Ελλάδα δεν είναι κοσμικό κράτος. Το Σύνταγμα ξεκινά με την επίκληση στην Αγία Τριάδα. Στη Γαλλία δε συμβαίνει αυτό. Ούτε στην Τουρκία. Συνεπώς η έκπληξη για την παρομοίωση της Ελλάδας με θεοκρατίες είναι άκυρη. Πρόκειται για γεγονός.
-
Μάθημα δεν μπορούσε ούτε την Παρασκευή να γίνει. Δεν λέω αυτό. Ομαδικός εκκλησιασμός όμως σε ημέρα εργάσιμη δεν είναι και ακριβώς χαρακτηριστικό κοσμικού κράτους. Τα σχολεία θ μπορούσαν να κάνουν πολλά πράγματα την τελευταία ημέρα, επιλέγουν όμως σχεδον πάντα την εκκλησία. Να μη σχολιάσω ότι κοινωνανε τα παιδιά χωρίς να σε ρωτήσουν.
Από τη μία "θεοκρατικό κράτος" (λες κι ο εκκλησιασμός είναι πανούκλα ξέρω γω), από την άλλη όμως "πάμε από το κακό στο χειρότερο ως κοινωνία". Ας συνεχίσει η κοινωνία να θεωρεί "πρόοδο" την ισοπέδωση όλων των βασικών πυλώνων της (Θρησκεία, Οικογένεια, Παιδεία) και τα πράγματα θα πηγαίνουν από το καλό στο καλύτερο. Η πολλή "πρόοδος" μας έφαγε.
-
Να υπενθυμίσω ότι η Ελλάδα δεν είναι κοσμικό κράτος. Το Σύνταγμα ξεκινά με την επίκληση στην Αγία Τριάδα. Στη Γαλλία δε συμβαίνει αυτό. Ούτε στην Τουρκία. Συνεπώς η έκπληξη για την παρομοίωση της Ελλάδας με θεοκρατίες είναι άκυρη. Πρόκειται για γεγονός.
Ωραία η πλακίταα αλλά το forum το διαβάζουν ενήλικες. Θεοκρατικό καθεστώς= η θρησκεία ορίζει τους νόμους και είναι κυρίαρχη, θρησκεία=κρατική εξουσία, νομοθετεί, δικάζει κ.λ.π. έχει απόλυτη εξουσία. Στην Ελλάδα υπάρχει ανεξιθρησκεία κατοχυρωμένη και σεβασμός σε κάθε άλλη θρησκευτική άποψη. Άλλωστε ο πολιτικός γάμος, γάμος ομοφυλοφύλων, κ.λ.π. δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν σε ένα θεοκρατικό καθεστώς. Αν μιλάμε για Ιράν μεριά ο.κ.
-
Ωραία η πλακίταα αλλά το forum το διαβάζουν ενήλικες. Θεοκρατικό καθεστώς= η θρησκεία ορίζει τους νόμους και είναι κυρίαρχη, θρησκεία=κρατική εξουσία, νομοθετεί, δικάζει κ.λ.π. έχει απόλυτη εξουσία. Στην Ελλάδα υπάρχει ανεξιθρησκεία κατοχυρωμένη και σεβασμός σε κάθε άλλη θρησκευτική άποψη. Άλλωστε ο πολιτικός γάμος, γάμος ομοφυλοφύλων, κ.λ.π. δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν σε ένα θεοκρατικό καθεστώς. Αν μιλάμε για Ιράν μεριά ο.κ.
Πάμε άλλη μια. Η Ελλάδα δεν υπάγεται στα κοσμικά κράτη. Δίνει προτεραιότητα στο δόγμα της ορθοδοξίας έναντι άλλων δογμάτων (και, φυσικά, άλλων θρησκειών). Το Σύνταγμα στ' όνομα της τριάδας ομνύει. Αυτό δε συμβαίνει στα κοσμικά κράτη. Διότι καμμιά, μα καμμιά, δουλειά δεν έχει το Σύνταγμα μιας χώρας, που αφορά ό λ ο υ ς τους πολίτες, με συγκεκριμένη θρησκεία και με συγκεκριμένο δόγμα που αφορά κ ά π ο ι ο υ ς πολίτες. Συνεπώς το ν' αναφέρεις ότι η Ελλάδα δεν έχει φτάσει το Ιράν δεν είναι τιμητικό. Απλά τονίζεις ότι υπάρχουν και χειρότερα. Επίσης πουθενά το υπουργείο παιδείας δε λέγεται και θρησκευμάτων. Πουθενά δε μπλέκουν το σχολειό με την εκκλησιά και το δάσκαλο με τα ράσα. Μόνον εδώ. Και τα θρησκευτικά (μάθημα κατήχησης κι ομολογίας πίστεως) να διδάσκεται, αντί στο κατηχητικό απ' τον παπά, στο σχολειό απ' το δάσκαλο απ' την πρώτη δημοτικού ως την τρίτη λυκείου.
-
Από τη μία "θεοκρατικό κράτος" (λες κι ο εκκλησιασμός είναι πανούκλα ξέρω γω), από την άλλη όμως "πάμε από το κακό στο χειρότερο ως κοινωνία". Ας συνεχίσει η κοινωνία να θεωρεί "πρόοδο" την ισοπέδωση όλων των βασικών πυλώνων της (Θρησκεία, Οικογένεια, Παιδεία) και τα πράγματα θα πηγαίνουν από το καλό στο καλύτερο. Η πολλή "πρόοδος" μας έφαγε.
Ο εκκλησιασμός είναι ατομική υπόθεση. Όποιος ασπάζεται τη θρησκεία και το δόγμα πάει στην εκκλησιά από μόνος του ή με την οικογένειά του. Δεν έχει καμμιά σχέση το σχολειό μ' αυτό. Και κάτι ακόμη. Για κάποιον οι πυλώνες της κοινωνίας είναι το τρίπτυχο Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια. Για κάποιον άλλον είναι η Ελευθερία-Ισότητα-Αδελφοσύνη. Γιατί οι αξίες που παραδέχεται ο ένας να επιβάλλονται του άλλου;
-
Πάμε άλλη μια. Η Ελλάδα δεν υπάγεται στα κοσμικά κράτη. Δίνει προτεραιότητα στο δόγμα της ορθοδοξίας έναντι άλλων δογμάτων (και, φυσικά, άλλων θρησκειών). Το Σύνταγμα στ' όνομα της τριάδας ομνύει. Αυτό δε συμβαίνει στα κοσμικά κράτη. Διότι καμμιά, μα καμμιά, δουλειά δεν έχει το Σύνταγμα μιας χώρας, που αφορά ό λ ο υ ς τους πολίτες, με συγκεκριμένη θρησκεία και με συγκεκριμένο δόγμα που αφορά κ ά π ο ι ο υ ς πολίτες. Συνεπώς το ν' αναφέρεις ότι η Ελλάδα δεν έχει φτάσει το Ιράν δεν είναι τιμητικό. Απλά τονίζεις ότι υπάρχουν και χειρότερα. Επίσης πουθενά το υπουργείο παιδείας δε λέγεται και θρησκευμάτων. Πουθενά δε μπλέκουν το σχολειό με την εκκλησιά και το δάσκαλο με τα ράσα. Μόνον εδώ. Και τα θρησκευτικά (μάθημα κατήχησης κι ομολογίας πίστεως) να διδάσκεται, αντί στο κατηχητικό απ' τον παπά, στο σχολειό απ' το δάσκαλο απ' την πρώτη δημοτικού ως την τρίτη λυκείου.
Από τυπική, νομική και θεσμική άποψη η Ελλάδα δεν είναι "κοσμικό" κράτος συμφωνώ. Όχι όμως 'θεοκρατία', που είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Αν θέλουμε λοιπόν να μιλάμε σωστά και να μην μας παρασύρουν οι απόψεις μας δεν πρέπει να χρηιμοποιούμε τον όρο "θεοκρατία" για τις σχέσεις κκλησίας πολιτείας στην Ελλάδα. Άλλωστε με αυτή την μορφή σχέσεων "χωρισμού κράτους-εκκλησίας" από ό,τι ξέρω και όπως ειπώθηκε στην ΕΕ υπάρχει μονο η Γαλλία. Όλα τα άλλα κράτη έχουν μία σχέση που είναι είτε "χαλαρή' είτε "συνεργασίας" είτε, όπως η Ελλάδα αναγνωρίζουν επίσημη θρησκεία, όπως η Αγγλία, Νορβηγία, Δανία, Φινλανδία, Μάλτα. Το ότι αναγνωρίζεται ως επίσημη θρησκεία ο χριστιανισμός έχει σχέση και με την επίδρασή του στη δημιουργία του ευρωπαίκού πολιτισμού (αρέσει-δν αρέσει είναι μία ιστορική πραγματικότητα) και αντίστοιχα η ορθοδοξία στην Ελλάδα. Τέλος, υπάρχουν παραδείγματα στην πατρίδα μας που δείχνουν πως η πολιτεία ήρθε σε αντίθεση με την εκκλησία και επέβαλε την άποψή της (προφανώς αυτό είναι και το σωστό σε μία δημοκρατία, η πολιτεία αποφασίζει), όπως οι ταυτότητες παλαιότερα. Αυτά και κλείνω εδώ καθώς η αντιπαράθεση είναι και λίγο άσχετη με τον τίτλο του θέματος στο forum.
υ.γ. 1 το Ιράν το έγραψα ως κλασικό παράδειγμα θεοκρατικού καθεστώτος, ψάξε λίγο πως λειτουργούν οι θεσμοί εκεί και θα δεις ότι δεν υπάρχει σχέση με δημοκρατία
υ.γ. 2 τα θρησκευτικά στο δημοτικό ξεκινάνε απο Τετάρτη, όχι από Πρώτη, μάλιστα η συντριπτική πλειοψηφία των δασκάλων με διάφορες προφάσεις παράνομα δεν διδάσκουν το μάθημα
-
Σήμερα κάποια δημοτικά σχολεία έδιναν βαθμούς, προκειμένου να μη φύγει κάποιος για μακριά..
-
Στην ερώτηση "με τι μυαλά θα έρθουν τα παιδιά στις 23.12 για μάθημα" που είναι και ο τίτλος της συζήτησης, μπαίνω στον πειρασμό να απαντήσω πως έπρεπε να έρχονται με το ίδιο που θα πάνε στο φροντιστήριο το απόγευμα. Η ερώτηση θα ήταν πιο σωστή αν αναφερόταν σε μας. Εμείς ίσως έχουμε λόγο να έχουμε σιχαθεί και να έχουμε κουραστεί με όλα όσα συμβαίνουν στον χώρο μας.
Σε μας (για τις στατιστικές) επίσης δεν έγινε μάθημα, αλλά εκκλησιασμός. Συνήθως ο εκκλησιασμός έχει να κάνει με τα πιστεύω του διευθυντή. Προσωπικά δεν συμφωνώ με τον σχολικό εκκλησιασμό, καθώς θεωρώ κι εγώ πως εξυπηρετεί μια ανάγκη της οικογένειας και όχι του σχολείου. Τα θρησκευτικά τώρα, αφού μιλήσατε γι΄αυτά είναι ένα μάθημα εξαιρετικά ωφέλιμο όπως έχει σχεδιαστεί, όχι όμως όπως υλοποιείται. Ούτε γνωρίζει σε κανέναν χριστιανό την πίστη του (για παράδειγμα ούτε την πρωινή προσευχή δεν ξέρουν οι μαθητές), ούτε γνωρίζει σε μη χριστιανό έστω την πίστη των χριστιανών, ούτε εμπνέει, ούτε καν γίνεται λόγος για την χριστιανική ηθική, κάτι που θα ήταν ωφέλιμο έστω φιλοσοφικά στους μαθητές, ούτε ιστορικά εξετάζει κάτι. Ένας αχταρμάς ενοτήτων χωρίς ειρμό. Καθαρά ο καθηγητής αποφασίζει αν και τι θα κάνει. Αν έχει όρεξη προσφέρει έργο όμως. Η σχολή θεολογίας είναι μια σχολή με πλούσιο και απαιτητικό πρόγραμμα και οι θεολόγοι εξαιρετικά μορφωμένοι για να μην κάνουν τίποτα.
-
Νομίζω ότι ο εκκλησιασμός έχει σχέση και με τις συνθήκες της κάθε περιοχης, όχι απλα τα πιστεύω του διευθυντή, σε μερη που δεν είναι πολύ μεγάλοι δήμοι με παρα πολλά σχολεία. Σ εμάς θα ήταν αδιανόητο να μην
γίνει εκκλησιασμος. Το έχουν συνηθίσει και τα παιδιά και έρχονται για να κοινωνήσουν, ακόμα και παιδιά που μόνο παραδοσιακή ανατροφή δεν έχουν. Συμφωνώ μαζί σου ότι είναι θέμα οικογένειας και όχι σχολείου. Μου αρέσει η συμμετοχή των σχολείων σε τοπικές γιορτές, από την άλλη. Το θεωρώ μέρος της κοινωνικοποίησης. Αλλά αυτόν τον μαζικό εκκλησιασμό δεν τον μπορώ και με ενοχλεί να πρέπει να είμαι στην εκκλησθα και να προσοαθω να κρατήσω ησυχα παιδιά που βαριούνται. Αν έκανα μάθημα πιο αποτελεσματικό θα ήταν. Αν όχι μάθημα, κάποια γιορτή, κάποια δραστηριότητα με κοινωφελή σκοπό, κάποια προσφορά στην κοινότητα, αυτά είναι ωραία πράγματα για να γίνονται τις τελευταίες ημέρες. Τα παιδιά με την ιδέα ότι κλείνουμε, δεν έχουν αντοχή. Οι συνάδελφοι, δεν ξέρω. Με δεδομένο ότι όλο και αργούν οι προσλήψεις, εμείς είχαμε διαγωνίσματα ακόμα και την Παρασκευή προχτές. Δεν θα έλεγα ότι οι συνάδελφοι δεν ήθελαν να κάνουν μάθημα. Ο καθένας ανάλογα με τον προγραμματισμό του, την τελευταία ημέρα έκανε κάτι πιο χαλαρό. Σήμερα οι περισσότεροι ήθελαν να έχουν φύγει και δεν τους αδικώ. Να είσαι από μακριά κ να πας στη δουλειά στις 23 μόνο για τον εκκλησιασμό, είναι άκυρο.
-
"Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες Την Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έρθουν στο σχολείο στις 09:00 χωρίς τσάντες. Θα παρακολουθήσουν εκδήλωση στο αμφιθέατρο του σχολείου και μετά θα αποχωρήσουν από το σχολείο."
Ετσι γίνεται. Αλλά εγώ ζητάω μία απάντηση στην ερώτηση "από που προβλέπεται;" δηλαδή την εγκύκλιο που επιτρέπει απόφαση συλλόγου για την παρουσία των μαθητών χωρίς τσάντες, την αποχώρηση νωρίτερα και την μη λειτουργία του ολοήμερου αν υπάρχει στις 23/12;
Η ανακοίνωηση ήταν από το γυμνάσιο της περιοχής. Τα δημοτικά και νηπιαγωγεία δούλεψαν κανονικά όλο το ωράριο μέχρι και το ολοήμερο.
-
Η ανακοίνωηση ήταν από το γυμνάσιο της περιοχής. Τα δημοτικά και νηπιαγωγεία δούλεψαν κανονικά όλο το ωράριο μέχρι και το ολοήμερο.
Καιρό είχα να δω τέτοιο πετσοκομμα... ;D ;D ;D
Χρόνια πολλά σε ολ@
-
Off topic, αλλά αυτό το "χρόνια πολλά σε ολ@" που βλέπω από δω κι από κει, είναι από τα πιο αντιφατικά πράγματα που μπορούν να υπάρξουν.
-
Off topic, αλλά αυτό το "χρόνια πολλά σε ολ@" που βλέπω από δω κι από κει, είναι από τα πιο αντιφατικά πράγματα που μπορούν να υπάρξουν.
Αντί να γράφει κάποιος όλους/ες/α γράφει όλ@. Συνηθίζεται ως συντομογραφία τα τελευταία χρόνια. Εγώ δεν το χρησιμοποιώ, αλλά δεν το βρίσκω κακό. Άπαξ και το συνηθίσεις στη ματιά είναι ok.
-
Αντί να γράφει κάποιος όλους/ες/α γράφει όλ@. Συνηθίζεται ως συντομογραφία τα τελευταία χρόνια. Εγώ δεν το χρησιμοποιώ, αλλά δεν το βρίσκω κακό. Άπαξ και το συνηθίσεις στη ματιά είναι ok.
Στην "κανονική" του χρήση, δεν είναι αυτό που λες. Η "κανονική" του χρήση είναι για να συμπεριλάβει κι όλα τα άλλα "φύλα" πλην των 2. Ευχές λοιπόν για (χριστιανικές) γιορτές και παραπάνω φύλα δεν πάνε μαζί.
-
Στην "κανονική" του χρήση, δεν είναι αυτό που λες. Η "κανονική" του χρήση είναι για να συμπεριλάβει κι όλα τα άλλα "φύλα" πλην των 2. Ευχές λοιπόν για (χριστιανικές) γιορτές και παραπάνω φύλα δεν πάνε μαζί.
Πιστεύω ότι είναι και για τα δυο. Ή μάλλον ξεκίνησε για να μην εξαφανίζονται οι γυναίκες πίσω από τον αρσενικό τυπο, αλλά επεκτάθηκε αργότερα και για να συμπεριλάβει τις ποικίλες ταυτότητες φύλου. Το ξέρω ότι στους περισσότερους αυτά φέρνουν αμηχανία όμως είναι μια εξέλιξη που υπάρχει και αν ήμασταν σε άλλη χώρα θα είχαμε συνηθίσει να έχουμε μαθητες που προσδιορίζονται ως άλλο φύλο από το βιολογικό και θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε τις αντωνυμίες που επιθυμούν, και θα διδάσκαμε στους μαθητες ότι υπάρχουν πολλές διαφορετικές μορφες οικογένειας κοκ. Είναι φυσικά μεγάλη συζήτηση όλο αυτό.
-
Πιστεύω ότι είναι και για τα δυο. Ή μάλλον ξεκίνησε για να μην εξαφανίζονται οι γυναίκες πίσω από τον αρσενικό τυπο, αλλά επεκτάθηκε αργότερα και για να συμπεριλάβει τις ποικίλες ταυτότητες φύλου. Το ξέρω ότι στους περισσότερους αυτά φέρνουν αμηχανία όμως είναι μια εξέλιξη που υπάρχει και αν ήμασταν σε άλλη χώρα θα είχαμε συνηθίσει να έχουμε μαθητες που προσδιορίζονται ως άλλο φύλο από το βιολογικό και θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε τις αντωνυμίες που επιθυμούν, και θα διδάσκαμε στους μαθητες ότι υπάρχουν πολλές διαφορετικές μορφες οικογένειας κοκ. Είναι φυσικά μεγάλη συζήτηση όλο αυτό.
Ξαναλέω. Χριστιανοσύνη κι "άλλο φύλο" δεν πάνε μαζί. "Εξέλιξη" δε σημαίνει πάντα "πρόοδος". Ο καθένας βέβαια είναι ελεύθερος να διαλέξει ό,τι θέλει. Ακόμη κι ο Χριστός δίνει ελευθερία στον άνθρωπο. Αλλά (ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό της εποχής μας) δε μπορούμε να τα έχουμε όλα δικά μας. "Δεν πιστεύω, αλλά γιορτάζω τα Χριστούγεννα". "Είμαι άθεος, αλλά δέχομαι ευχές για την ονομαστική μου εορτή, τη μέρα δηλαδή που τιμάται ο Άγιος μου". "Είμαι πιστός Χριστιανός Ορθόδοξος, αλλά αυτοπροσδιορίζομαι ως ουδέτερο".
Η Πίστη δεν είναι αυτό που αποφασίζουμε εμείς ότι είναι. Είναι αυτό που έχει ορίσει ο Χριστός μας με την Καινή Διαθήκη κι είναι αυτό που έχουν ορίσει οι Άγιοι Πατέρες μας με τις διδασκαλίες τους. Δεν είναι υποχρεωτικό να τους ακολουθήσει κάποιος. Αλλά όπως δε μπορώ να δηλώνω φεμινιστής, ενώ δέρνω καθημερινά τη γυναίκα μου, έτσι δε μπορώ να δηλώνω Χριστιανός Ορθόδοξος και να πρεσβεύω πράγματα άκρως αντίθετα με τη θρησκεία αυτή. Η πολτοποίηση κι η ισοπέδωση των πάντων, δεν είναι πρόοδος. Η Χριστιανική θρησκεία είναι η θρησκεία της ανοχής και της αγάπης. Μη μπερδεύουμε ωστόσο την ανοχή και την αγάπη με την αποδοχή.
-
Δεν έχουν όλοι την ιδθα σχέση με τη θρησκεία ώστε να ρυθμίζουν τη ζωή τους με βάση αυτό. Για κάποιον μπορεί να είναι σημαντικότερο να είναι οκ με το πώς θέλει να αυτοπροσδιορίζεται, από το αν θα ακολουθεί μια θρησκεία. Εσένα σε ενοχλεί η συμπεριληπτικη έκφραση σε συνδυασμό με τις ευχές για θρησκευτική εορτή, απ ο,τι καταλαβαίνω. Σεβαστό. Άλλος το βλέπει αλλιώς.
Εγω προσωπικά δεν δηλωνω άθεη αλλά η θρησκεία ως πνευματικό φαινόμενο δεν με αγγίζει εμένα προσωπικα. Δεν με αφορά. Τα Χριστούγεννα και το Πάσχα χρησιμοποιώ την ουδέτερη ευχή χρόνια πολλά και όχι καλε χριστούγεννα ή Χριστός Ανέστη γιατί το βλέπω απλώς σαν μια ευκαιρία να ευχηθώ κσι να μοιράσω χαρά στους άλλους δείχνοντας ότι τους σκέφτομαι. Τηρώ κάποια θρησκευτικά εθιμα μόνο σαν στοιχείο πολιτισμού και παράδοσης χωρίς την αντίστοιχη πνευματικότητα. Η συζήτηση για τις ταυτότητες φύλου και τα μη δυαδικά φύλα κλπ μου φέρνει αμηχανία για άλλους λόγους. Κυρίως γιατί θεωρώ ότι αντί να υπερβαίνει τα στερεότυπα πέρι ανδρικού και γυναικείου εμφυλου ρόλου, τα διαιωνίζει αφήνοντας απλα την ελευθερια σε κάποιον να ταυτιστεί με το ένα ή το άλλο ή να απορρίψει τελικά και την ιδέα του φύλου, αντί απλώς να απορρίψει τους εμφύλιυς ρόλους. Και δεν είμαι πεπεισμένη ότι όλο αυτό συμβαδίζει με την ισότητα των φύλων και τα δικαιώματα των γυναικών. Είναι κι αυτό μια μεγάλη συζήτηση. Τα πράγματα δεν
είναι ασπρόμαυρο στη ζωή μας. Μια ευχή είναι πάντα ευχή και είναι κρίμα να μας ενοχλεί η πρόθεση να είναι μια συμπεριληπτικη ευχή.
-
Εγώ πάντως που δεν το έχω ξαναδεί γραμμένο έτσι, είχα μια καθυστέρηση κάτι κλάσματα του δευτερολέπτου για να βρω ποια "κακιά" λέξη ξεκινάει με όλ... Αλλά και πάλι δεν πήγε το μυαλό μου σε περισσότερα των δύο φύλα.
Στον λόγο που απευθύνονταν σε κάποιο ζωντανό κοινό (γραπτό και προφορικό) νομίζω πως οι γυναίκες προηγούνταν των αντρών, πχ. κυρίες και κύριοι, στη ζωή όμως πήγαινε περίπατο αυτή η αβρότητα.
Συμφωνώ με τον trust no one σχετικά με την σημερινή επιλογή βολικών και μη βολικών παραμέτρων στην πίστη μας. Δηλώνει μια ασυνέπεια, που χαρακτηρίζει όμως την εποχή μας
@Έσπερος
Συμφωνώ μαζί σου σχετικά με τον εκκλησιασμό. Είπα πως έχει να κάνει με τα πιστεύω του εκάστοτε διευθυντή για να ξεμπερδεύω, αλλά αντικειμενικά σε μας στην επαρχία είναι μονόδρομος η σύμπνοια με τα θέλω της τοπικής κοινωνίας και αδιανόητη οποιαδήποτε αλλαγή ,αν ο διευθυντής θέλει να έχει την ησυχία του.
-
Τώρα το τι πρεσβεύει η θρησκεία και τι όχι είναι μεγάλη κουβέντα. Απ' τη μια ο Χριστός μιλούσε γι' αγάπη κι απ' την άλλη η θρησκεία όπως ύστερα διαμορφώθηκε μιλά για καζάνια της κολάσεως. Ασυμβίβαστα πράγματα. Γενικά η διδασκαλία του Χριστού είναι ποίημα και κρυστάλλινος τρόπος ζωής. Απ' την πρώτη οικουμενική και το διαμορφούμενο δόγμα τα πράγματα πήραν αντίστροφη πορεία απ' τα λόγια του Ιησού. Εγώ βλέπω το Χριστό ως άνθρωπο. Ως δάσκαλο ως ποιητή ως φιλόσοφο ως επαναστάτη. Τη θεϊκή του φύση, που την παραδέχονται οι πιστοί, εγώ δεν τη βλέπω. Κι ούτε ο Ιησούς, αν υπήρξε πράγματι ως ιστορικό πρόσωπο, θεωρώ ότι διανοήθηκε ποτέ να υψώσει τον εαυτό του σε κάτι παραπάνω από ανθρώπινο. Εξ άλλου ως Υιός του Ανθρώπου αυτοπροσδιορίζεται συνεχώς στη Νέα Διαθήκη κι όχι ως Υιός του Θεού (όπως τον έχρισαν στην πρώτη οικουμενική). Εν πάση περιπτώσει και γνωρίζοντας πως ένας πιστός θα διαφωνήσει μαζί μου δέχομαι κι αντίθετες απόψεις. Δεν έχω το αλάθητο. Όπως, όμως, δεν το 'χει και κανείς άλλος.
-
@ppil η σύμπνοια με τα θέλω της τοπικής κοινωνίας δεν είναι απαραίτητα κακή για αυτό το θέμα. Εμένα δεν μ αρέσει ο εκκλησιασμός και θα προτιμούσα κάτι άλλο, όμως αν οι γονείς είναι οκ με το να πάνε τα παιδιά τους στην Εκκλησία σε μέρα σχολείου εργάσιμη, δεν είναι σοβαρός λόγος για να σπάσει αβγά ο διευθυντής για το συγκεκριμένο θέμα, πιστεύω. Με ενοχλεί η αίσθηση ότι σαν σχολείο το μόνο που προσφέρουμε είναι ο εκκλησιασμός εκείνη τη μέρα, αλλά οι συνάδελφοι δεν θέλουν κάτι άλλο έξτρα. Κάποιοι έχουν φύγει ήδη από την προηγούμενοι, άλλοι θέλουν να προλάβουν το μεσημεριανό καράβι, δεν θέλει κάποιος μετά τη λειτουργία να μείνει πολύ παραπάνω, με δεδομένο ότι οι μισοί μαθητες είναι ήδη διακοπές στα χιόνια ή στο εξωτερικό. Τα δημοτικά όμως και τα νηπιαγωγεία στο μέρος μας λειτουργούν πιο κανονικά. Αν όχι και το ολοήμερο πάντως κάνουν το πρωινό πρόγραμμα ή κάποια άλλη δραστηριότητα μετά τον εκκλησιασμό, κι ας λείπουν τόσα παιδια. Πράγμα που είναι πιο λογικό, κι ας μην είναι τόσο έντονη η ανάγκη της φύλαξης παιδιών στο μέρος μας. Η Αθμια κρατάει καποοα προσχήματα σε αυτό το κομμάτι όπως και στις άδειες.
Για το θέμα της «α λα καρτ» πίστης εγω είμαι διχασμένη. Έχω δει να μεταλαμβάνουν μαθητες που η συμπεριφορά τους είναι αντικοινωνική έως παραβατική και ακόμα δεν έχω καταλήξει αν είναι εξοργιστική υποκρισία ή μια παρηγοριά ότι έστω και απ αυτήν την υποκρισία, εντάσσονται σε ένα κομμάτι της κοινωνικής ζωής, ακολουθούν την ομάδα των συνομηλίκων σε κάτι που δεν είναι παράνομο ή επικίνδυνο, έτσι για αλλαγή. Όσο για τη δική μου οικογένεια, επειδή εμείς δεν θα πηγαίναμε από μόνοι μας στην Εκκλησία, για το παιδί μου είναι μια ευκαιρία να έρθει σε επαφή με αυτόν τον χώρο και αυτή τη συνήθεια και από κει και παρα ας αποφασίσει μόνος του τι θα κάνει όταν μεγαλώσει.
-
Στην περιοχή μου ο εκκλησιασμός θεωρείται και δείγμα παραδοσιακού σχολείου αυστηρών αρχών, είναι επίσης μια αμιγώς χριστιανική κοινότητα (ελάχιστοι μετανάστες και αυτοί εκχριστιανισμένοι τυπικά).Ειδικά σε Γυμνάσιο και Λύκειο δεν βλέπω τον λόγο, σε αντίθεση με την πρωτοβάθμια (που τον λόγο εκεί τον έγραψες ξεκάθαρα στο δικό σου παράδειγμα). Η δική μου αρνητική στάση γενικά στον εκκλησιασμό δεν έχει να κάνει με την πίστη (μακάρι να ήμουν και πιο πιστή), αλλά με την αντίθεσή μου με την Εκκλησία σαν θεσμό εξουσίας και με την πορεία της ανά τους αιώνες. Η ίδια μεγάλωσα σε οικογένεια δυο εντελώς διαφορετικών θέσεων σχετικά με την πίστη, με απόλυτο σεβασμό όμως ο ένας για τον άλλο. Ουσιαστικά ο "άθρησκος" ήταν ένα τέλειο παράδειγμα χριστιανικής ηθικής χωρίς πίστη.
Οι μόνιμοι σε μας κάνουν χρόνια τώρα φύλαξη, εντός εκκλησίας και προαυλίου, και ούτε λόγος για κάτι παραπάνω (όπως προτείνω και πάει κουβά κάθε χρόνο η πρόταση) και οι αναπληρωτές πηγαίνουν στα σπίτια τους γιατί είμαστε ψυχοπονιάρηδες.
Η πρωτοβάθμια σε μας έχει δικούς της κανόνες και κανένα πρόσχημα δεν κρατάει (ολιγόωρη γιορτή κάνουν μόνο οι μικρές τάξεις τα Χριστούγεννα και αυτή γίνεται την προηγούμενη μέρα, που μας ζητούν να πάμε και τα μεγαλύτερα να την παρακολουθήσουν). Την επομένη εκκλησιασμός και πάλι να πάμε να τα πάρουμε νωρίς.