Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Daidalos στις Ιανουαρίου 02, 2025, 02:08:06 pm
-
Καλημέρα και χρόνια πολλά. Ο ιδρυματισμος ορισμένων συναδέλφων δεν έχει όρια. Συνεχίζουν να γράφουν στο Viber του σχολείου ακόμη και στις διακοπές. Φαινόμενο που οδηγεί στο συμπέρασμα πως όλη τους η ζωή περιστρέφεται γύρω από το σχολείο. Καλά κάνουν και μας φορτώνουν με πρόσθετες εργασίες. Ο κλάδος είναι εντελώς pathetic (αξιολυπητος, για κλάματα)... :D
-
Καλημέρα και χρόνια πολλά. Ο ιδρυματισμος ορισμένων συναδέλφων δεν έχει όρια. Συνεχίζουν να γράφουν στο Viber του σχολείου ακόμη και στις διακοπές. Φαινόμενο που οδηγεί στο συμπέρασμα πως όλη τους η ζωή περιστρέφεται γύρω από το σχολείο. Καλά κάνουν και μας φορτώνουν με πρόσθετες εργασίες. Ο κλάδος είναι εντελώς pathetic (αξιολυπητος, για κλάματα)... :D
Χρόνια πολλά. Το να γράφουν γιατί σε ενοχλεί; Βάλε την ομάδα σε σίγαση για την περίοδο των εορτών αν δε θέλεις να σε ενοχλεί. Αν φορτώνουν εργασίες όπως λες, τότε είναι άλλο θέμα. Εξαρτάται όμως αν αυτές είναι όντως υποχρεώσεις σας που πρέπει να εκπληρωθούν πριν την επιστροφή μετά τις γιορτές ή είναι πράγματα που εφευρίσκουν οι ίδιοι. Σε κάθε περίπτωση, οι γενικεύσεις κι οι χαρακτηρισμοί δεν είναι κάτι ιδιαίτερα ωραίο. Μπράβο σε όσους έχουν πλήρη ζωή κι οικογένειες και "γεμίζουν" έτσι. Λίγη κατανόηση και στους υπόλοιπους δε νομίζω να βλάπτει.
-
Χρόνια πολλά! Με αγάπη και υγεία πάνω από όλα για όλους μας! Και ας μην ξεχνάμε ότι η ζωή είναι μικρή για να τη σπαταλάμε σε διχόνοιες. Και πάλι να είμαστε όλοι καλά και χαρούμενοι το 2025!!????
-
Daidalos, αν τυχόν είσαι σε πρότυπο, το βρίσκω εύλογο να συμβαίνει. Αν δεν είσαι σε πρότυπο, τότε όντως δεν πάνε καλά τα πράγματα.
-
Daidalos, αν τυχόν είσαι σε πρότυπο, το βρίσκω εύλογο να συμβαίνει. Αν δεν είσαι σε πρότυπο, τότε όντως δεν πάνε καλά τα πράγματα.
Καλησπέρα. Όχι, δεν είμαι σε πρότυπο...
-
Όταν λες ότι γράφουν στο viber του σχολείου εννοείς ότι συζητούν υπηρεσιακά; Ή γράφουν για ευχές και αλληλεπίδραση;
Εγω πάντως δεν το βρίσκω παράλογο. Μπορεί στις γιορτές κάποιος να διορθώνει διαγωνίσματα και να θέλει να κάνει σχόλια για μαθητες. Άλλος που είναι νέος να προετοιμάζει τα παρακάτω και να θέλει ιδέες ή συμβουλές. Δεν θα το έλεγα ιδρυματισμό αυτό. Εγω προσωπικά με το που κλείνουμε είμαι σε μεγάλη ενεργητικότητα, γιατι τον καιρό των μαθημάτων με κουράζει και με απογοητεύει η συμπεριφορά των παιδιών, ενώ μόλις κλείσουμε και μου φύγει αυτό το βάρος, καθαρίζει το κεφάλι μου κ έρχονται ένα σωρό δημιουργικές ιδέες, τις οποίες προσπαθώ να τακτοποιήσω ώστε να τις εφαρμόσω καποια στιγμή. Κάποιοι άνθρωποι έχουν ανάγκη από πνευματική εργασία συνεχώς. Δεν έχουν όλοι μικρά παιδιά που να απορροφούν όλη τους την ενέργεια στο σπίτι ή το αντίθετο, ακριβώς επειδή το έχουν αυτό, η δουλειά είναι μια διαφυγή.
Και τελευταίο το πιο σημαντικό: πόσοι εκπαιδευτικοί κάνουν όντως διακοπές; Πόσοι έχουν φύγει ένα τριήμερο-τετραήμερο των γιορτών για να πάνε κάπου? (δεν εννοώ την επιστροφή στο πατρικό ή στη βάση τους). Ξέρετε πολλούς; Εγω όσους ξέρω, δεν το έκαναν με τον μισθό του εκπαιδευτικού, το έκαναν χάρη στην εργασία του/της συζύγου. Αντιθετα οποιοσδήποτε άλλος γνωριζω, που συστηματικά θα μας λοιδωρεί και θα μας απαξιώνει, κάπου πήγε φέτος. Τα stories μου ήταν γεμάτα χιόνια, όχι μόνο από τους νησιώτες που φυσικά έχουν λεφτά. Ο εργαζόμενος λοιπόν ππυ έχει φυλάξει 4-5 κανονικές, πάει ταξιδάκια, κάνει διακοπές, αδειάζει το κεφάλι του. ο εκπαιδευτικός με τις 15 μέρες υποχρεωτική αργία, δεν μπορεί να πάει πουθενά, κοιτάει ίσα ίσα να δώσει ερεθίσματα στα παιδιά του που θα είναι μονιμα οι φτωχοί συγγενείς όταν ακούνε τους συμμαθητές τους να μιλάνε για τις διακοπές του, και σίγουρα από ένα σημείο κ μετά παρακαλάει να ανοίξει το σχολείο γιατί δεν έχει άλλο λόγο παράτασης αυτής της μιζέριας, σε μια περίοδο που ψυχαναγκαστικά είσαι υποχρεωμένος να παριστάνεις ότι ξεφαντωνεις και παίρνεις ωραίες αποφάσεις για το νέο έτος.
Αν θέλουμε λοιπόν να συζητήσουμε για τις διακοπές των εκπαιδευτικών, ας συζητήσουμε για το τι (δεν) μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί με τις άδειες τους, αντί να ειρωνευόμαστε όποιον αγαπάει τη δουλειά του.
Καλή χρονιά!
-
Όταν λες ότι γράφουν στο viber του σχολείου εννοείς ότι συζητούν υπηρεσιακά; Ή γράφουν για ευχές και αλληλεπίδραση;
Εγω πάντως δεν το βρίσκω παράλογο. Μπορεί στις γιορτές κάποιος να διορθώνει διαγωνίσματα και να θέλει να κάνει σχόλια για μαθητες. Άλλος που είναι νέος να προετοιμάζει τα παρακάτω και να θέλει ιδέες ή συμβουλές. Δεν θα το έλεγα ιδρυματισμό αυτό. Εγω προσωπικά με το που κλείνουμε είμαι σε μεγάλη ενεργητικότητα, γιατι τον καιρό των μαθημάτων με κουράζει και με απογοητεύει η συμπεριφορά των παιδιών, ενώ μόλις κλείσουμε και μου φύγει αυτό το βάρος, καθαρίζει το κεφάλι μου κ έρχονται ένα σωρό δημιουργικές ιδέες, τις οποίες προσπαθώ να τακτοποιήσω ώστε να τις εφαρμόσω καποια στιγμή. Κάποιοι άνθρωποι έχουν ανάγκη από πνευματική εργασία συνεχώς. Δεν έχουν όλοι μικρά παιδιά που να απορροφούν όλη τους την ενέργεια στο σπίτι ή το αντίθετο, ακριβώς επειδή το έχουν αυτό, η δουλειά είναι μια διαφυγή.
Και τελευταίο το πιο σημαντικό: πόσοι εκπαιδευτικοί κάνουν όντως διακοπές; Πόσοι έχουν φύγει ένα τριήμερο-τετραήμερο των γιορτών για να πάνε κάπου? (δεν εννοώ την επιστροφή στο πατρικό ή στη βάση τους). Ξέρετε πολλούς; Εγω όσους ξέρω, δεν το έκαναν με τον μισθό του εκπαιδευτικού, το έκαναν χάρη στην εργασία του/της συζύγου. Αντιθετα οποιοσδήποτε άλλος γνωριζω, που συστηματικά θα μας λοιδωρεί και θα μας απαξιώνει, κάπου πήγε φέτος. Τα stories μου ήταν γεμάτα χιόνια, όχι μόνο από τους νησιώτες που φυσικά έχουν λεφτά. Ο εργαζόμενος λοιπόν ππυ έχει φυλάξει 4-5 κανονικές, πάει ταξιδάκια, κάνει διακοπές, αδειάζει το κεφάλι του. ο εκπαιδευτικός με τις 15 μέρες υποχρεωτική αργία, δεν μπορεί να πάει πουθενά, κοιτάει ίσα ίσα να δώσει ερεθίσματα στα παιδιά του που θα είναι μονιμα οι φτωχοί συγγενείς όταν ακούνε τους συμμαθητές τους να μιλάνε για τις διακοπές του, και σίγουρα από ένα σημείο κ μετά παρακαλάει να ανοίξει το σχολείο γιατί δεν έχει άλλο λόγο παράτασης αυτής της μιζέριας, σε μια περίοδο που ψυχαναγκαστικά είσαι υποχρεωμένος να παριστάνεις ότι ξεφαντωνεις και παίρνεις ωραίες αποφάσεις για το νέο έτος.
Αν θέλουμε λοιπόν να συζητήσουμε για τις διακοπές των εκπαιδευτικών, ας συζητήσουμε για το τι (δεν) μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί με τις άδειες τους, αντί να ειρωνευόμαστε όποιον αγαπάει τη δουλειά του.
Καλή χρονιά!
Οπα ρε παιδια! Δλδ οποίος δεν έχει λεφτά για να κάνει ένα τετραήμερο στην Βιεννη θα πρέπει να γράφει υπηρεσιακά θέματα στο viber? Τόσο ΔΟΥΛΟΣ που αν και ξέρει ότι ο μισθός του δεν του αρκεί να σκέφτεται πως να δουλέψει κι άλλο; Αν δεν του φτάνουν τα λεφτά για Βιεννη στις 15ημερες που εχει κενές ή να πάει να σκαλίσει κανένα μπαξέ ή να πάει να κάνει μια δεύτερη δουλειά. Τέλος δεν έχουμε μονό εμείς διακοπές πάρα μα πάρα πολλοί άλλοι σε θέσεις στο δημόσιο κάθονται αυτές τις ημέρες με πολλές άγραφες άδειες αλλά και στον ιδιωτικό τομέα το ιδιο..
-
Οπα ρε παιδια! Δλδ οποίος δεν έχει λεφτά για να κάνει ένα τετραήμερο στην Βιεννη θα πρέπει να γράφει υπηρεσιακά θέματα στο viber? Τόσο ΔΟΥΛΟΣ που αν και ξέρει ότι ο μισθός του δεν του αρκεί να σκέφτεται πως να δουλέψει κι άλλο; Αν δεν του φτάνουν τα λεφτά για Βιεννη στις 15ημερες που εχει κενές ή να πάει να σκαλίσει κανένα μπαξέ ή να πάει να κάνει μια δεύτερη δουλειά. Τέλος δεν έχουμε μονό εμείς διακοπές πάρα μα πάρα πολλοί άλλοι σε θέσεις στο δημόσιο κάθονται αυτές τις ημέρες με πολλές άγραφες άδειες αλλά και στον ιδιωτικό τομέα το ιδιο..
Συμφωνω απολυτα!
Και αν καποιος/α θελει νε δουλεψει για το οποιοδηποτε λογο ΚΑΙ αυτες τις μερες, δεν χρειαζεται να το διατυμπανιζει στο οποιο viber…. Μπορει καλλιστα να κνει τη δουλεια του/της και να αφησει ολους τους αλλους, που προφανως δεν αγαπανε τη δουλεια τους, να κανουν ο,τι τους ερθει στο κεφαλι, μεχρι και να ειναι ολη τη μερα σουρωμενοι μεσα σε αυτη τη μιζερια των διακοπων και να χορευουν πανω σε τραπεζια στα μπουζουκια!!!!!! Και ας μην πανε στη Βιεννη ή στα εγχωρια και μη χιονοδρομικα!
-
Ρε παιδιά το να συζητάς με συναδέλφους στο viber δεν είναι εργασία και υπηρεσιακή ενασχόληση. Εκτός αν εννοουμε ότι ο διευθυντής στελνει στον υπεύθυνο της ιστοσελίδας να κάνει αναρτήσεις πχ. Αυτό είναι ανάθεση εργασίας που προφανώς και δεν είναι θεμιτό να γίνει. Όλοι πο υπόλοιποι λίγο πολύ ένα διόρθωμα ή τον σχεδιασμό ενός διαγωνισματος ή την
προετοιμασια κάποιων παρακάτω ενοτήτων, μέσα στις γιορτές σίγουρα τα κάνουμε. Ειναι πιο εύκολο να τα κανεις τότε παρα τις καθημερινές. Σιγά το τραγικό δηλαδή.
Εγω θα επαναλάβω: μακάρι να είχαμε λεφτά να κάνουμε ταξίδια όπως όλοι οι άλλοι. Με αυτά πρέπει να ασχολούμαστε. Όχι αν κάποιος είναι λίγο πιο εργασιομανής στην
παύση του σχολείου (που ΔΕΝ είναι διακοπές αν δεν φύγεις να πας κάπου, είναι απλα μέρες που δεν πας στη δουλειά).
-
Ρε παιδιά το να συζητάς με συναδέλφους στο viber δεν είναι εργασία και υπηρεσιακή ενασχόληση. Εκτός αν εννοουμε ότι ο διευθυντής στελνει στον υπεύθυνο της ιστοσελίδας να κάνει αναρτήσεις πχ. Αυτό είναι ανάθεση εργασίας που προφανώς και δεν είναι θεμιτό να γίνει. Όλοι πο υπόλοιποι λίγο πολύ ένα διόρθωμα ή τον σχεδιασμό ενός διαγωνισματος ή την
προετοιμασια κάποιων παρακάτω ενοτήτων, μέσα στις γιορτές σίγουρα τα κάνουμε. Ειναι πιο εύκολο να τα κανεις τότε παρα τις καθημερινές. Σιγά το τραγικό δηλαδή.
Εγω θα επαναλάβω: μακάρι να είχαμε λεφτά να κάνουμε ταξίδια όπως όλοι οι άλλοι. Με αυτά πρέπει να ασχολούμαστε. Όχι αν κάποιος είναι λίγο πιο εργασιομανής στην
παύση του σχολείου (που ΔΕΝ είναι διακοπές αν δεν φύγεις να πας κάπου, είναι απλα μέρες που δεν πας στη δουλειά).
Εαν θες να τα κανεις, τα κανεις.
Εαν θες να κανεις διαλογο με ενα συναδελφο για ο,τι κανεις στις διακοπες, το κανεις με προσωπικα μηνυματα και οχι σε ομαδες να τα βλεπουν ολοι και να χτυπαει καθε τοσο το μηνυμα!
Δεν θελουν ολοι να δουλεψουν ή να ασχοληθουν με ο,τι εχει να κανει με το σχολειο και τα μαθηματα!
-
Όπως κλείνουμε τα ξυπνητήρια μας στις διακοπές, αν κάποιος είναι της άποψης ότι στις 23/12 η φάση είναι "τα ξαναλέμε στις 8/1", βάζει την ομάδα στο viber στη σίγαση. Θέλετε να επιβάλλετε τη δικιά σας άποψη στους άλλους, ενώ είναι πολύ απλό το να το βάλεις στη σίγαση και να αγνοήσεις τα μηνύματα. Μάλλον κάποια δικιά σας ανασφάλεια πυροδοτείται κι αντιδράτε έτσι.
-
Δεν καταλαβαίνω τι γράφουν οι συνάδελφοι και ενοχλεί. Αν γράφουν ευχές ή πως πέρασαν δεν το βρίσκω κακό. Αν γράφουν υπηρεσιακά θέματα, άστους να συννενοηθούν μεταξυ τους. Αν στέλνει ο διευθυντής οδηγίες ή εντολες, απλά τον στέλνεις στο διάουλο, γράφοντας. "Μην ξανατολμήσεις σε περίοδο διακοπών να στείλεις μήνυμα και χε......κα αν μου κάνεις αναφορά. Τίποτα δεν μπορείς να κάνεις ..."
Τα πράγματα είναι απλά νομίζω.
-
Στο σχολείο μου έχουμε μια κοινή ομάδα στο Viber όλοι οι εκπαιδευτικοί, η οποία με έχει σώσει σε ευχολόγια εορτών πάσης φύσεως (και όχι μόνο εμένα). Με δυο λόγια ξεμπερδεύεις από τηλεφωνήματα που θα έκανες σε όσους δεν θα ήθελες να τηλεφωνήσεις. Εκτός αυτού (και της προφανούς χρησιμότητάς του σε καθημερινά ζητήματα του σχολείου πέραν των εορτών), δεν τρέχει τίποτα να διαβάσεις κάπου κάπου και καμιά ιδέα συναδέλφου με τον οποίο βλέπεσαι όλη μέρα και θέλει να την μοιραστεί. Βάζουμε και μια καρδούλα (γιατί δεν πληρώνουμε να την τσιγκουνευόμαστε) και τελείωσε. Μήπως στο φόρουμ δεν διαβάζουμε μέσα στις γιορτές διάφορα; Εδώ δεν ισχύει το κόλλημα και ισχύει μόνο στους συναδέλφους μας στο σχολείο ή μόνο αυτούς έχουμε σιχαθεί;
Στο δικό μου όμως σχολείο έχουμε και άλλες ομάδες στις οποίες έχω προστεθεί μισοαθέλητα. Ομάδα των φιλολόγων του σχολείου, μέσα. Ομάδα των γυναικών του σχολείου, μέσα. Ομάδα κλίκας α, μέσα. Ομάδα κλίκας β, μέσα. Ομάδα εργασίας διευθυντή για αναρτήσεις, μέσα. Ομάδα προβληματισμού για μαθητές μέσα. Αυτές τις ομάδες (που ή δεν έχουν νόημα ύπαρξης ή είμαι για να μην αρνηθώ να είμαι) τις έχω σε σίγαση και προφανώς δεν με ενοχλούν. Όταν βρίσκω χρόνο, τα κοιτάζω και είναι σαν να παρακολουθώ μια συζήτηση από την οποία απέχω.
-
Τι πάθατε με το viber; Εκεί είναι το πρόβλημα; Βάλτε το σε σίγαση. Σιγά το ζήτημα.
-
Οι ομαδικές στο viber είναι ενοχλητικές ενίοτε και αυτό είναι άλλο θέμα. Ειδικά αν είσαι γονέας παιδιού που πάει σε πολλές δραστηριότητες και είσαι γραμμένος σε πολλές ομάδες και έρχονται συνεχώς ειδοποιήσεις, ακόμα και τα ευχετήρια μηνύματα αυτές τις μέρες είναι κουραστικά αν δεν βάλεις σιγαση. Δεν έχω καταλάβει γιατί ο κόσμος προτιμά αυτό, από τις λίστες e-mail. Εγω εκνευρίζομαι γιατί τα άμεσα μηνύματα θεωρώ ότι είναι κάτι επείγον που πρέπει να κοιτάξω εγκαίρως για κάποια προσωπική υπόθεση. Δεν μπορώ να ακούω ένα κινητό να κουδουνίζει και να μην ξέρω αν είναι κάτι σημαντικό για το σχολείο του παιδιού ή αν απλα κάποια μανουλιτσα που βαριέται τη ζωή της θέλει να στείλει αυτοκόλλητα για καλό μήνα. Γι αυτό για τα σοβαρα θέματα προτιμώ το μέιλ ππυ το αποθηκεύεις και το επισημαίνεις όπως θες για να μην το χάσεις. Γι αυτό διαφωνώ και με τους συναδέλφους της αθμιας που κάνουν ομαδικές για ενημέρωση. Αν οι γονείς μπορούν να διαβάζουν το viber, μπορούν να μάθουν να διαβάζουν και τα μειλ τους.
Εμείς δεν έχουμε ομάδα viber στο σχολείο. Ο διευθυντής επικοινωνεί μέσω μειλ και λόγω ιδιοσυγκρασίας το viber για επαγγελματική ομάδα θα το θεωρούσε ερασιτεχνικό και αντιεπαγγελματικό. Αν χρειαστεί να γίνουν συνεννοήσεις πχ για βάρδιες σε κάποια δράση, μοιράζεται έγγραφο google. Όσοι θελουμε να επικοινωνήσουμε για κάποια συνεργασία κάνουμε συνομιλίες προσωπικά ή ομαδικα στο messenger ή μέσω μειλ. Πέρα από τη νοοτροπία του διευθυντή πάντως, οι καθηγητές του σχολείου μου δεν θα δέχονταν να υπάρχει ομάδα και να έχουν στο κινητό τους ενόχληση από την υπηρεσία μετά τη λήξη του ωραρίου. Ακόμα και τα μειλ και οι συνεννοήσεις μέσω των κοινόχρηστων εγγράφων, τους ενοχλούν. Οπότε δεν εκπλήσσομαι από τη νοοτροπία του συναδέλφου που θεωρεί αξιολύπητο το να συνεχίζεται το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για το σχολείο μετά τις 2 το μεσημέρι ( και το 2 πολύ καταχρηστικά, οι περισσότεροι έχουν κλείσει το μαγαζί μετά το 5ωρο στις 12.30).
-
Συμφωνώ απόλυτα με τον Διευθυντή σου. Η επικοινωνία μέσω Viber δεν θεωρείται σωστή επαγγελματικά. Και σ εμάς γίνονται προσπάθειες να επικοινωνούμε μέσω email ακριβώς γιατί η επικοινωνία μέσω Viber συχνά «ξεχειλώνει». Εκτός από την ομάδα που έχει δημιουργήσει η Διεύθυνση του σχολείου του παιδιού μου (αν και μας ενημερώνουν άμεσα και με email), σε όλες τις άλλες που έχουν δημιουργήσει τα σχολεία που ανήκω τις έχω σε σίγαση κάποιες τις βλέπω σπάνια και συνήθως απεγγράφομαι. Έχω ενημερώσει κι εγώ τους διευθυντές ότι αν είναι κάτι σημαντικό, μόνο μέσω email να επικοινωνουμε
-
Η επικοινωνία μέσω viber δεν νομίζω πως χρησιμοποιείται στη θέση του email από κανέναν διευθυντή που σέβεται τον εαυτό του. Όχι επειδή δεν είναι επαγγελματικό μόνο, αλλά επειδή δεν τον καλύπτει νομικά σε περίπτωση που αγνοηθεί ή παρερμηνευτεί. Δεν είναι άμεσο αποδεικτικό στοιχείο επικοινωνίας, όπως τα απεσταλμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Επαγγελματικά δίνουμε μόνο το email μας και τον αριθμό του κινητού μας για επικοινωνία, όχι αποδεικτικό συμμετοχής σε ομαδικό viber. Ούτε θα υπάρξει εύκολα θέμα στο οποίο θα έχουμε ανάγνωση μηνυμάτων τέτοιων σε επίπεδο δικογραφίας.
Εμείς έχουμε το ομαδικό viber για θέματα (απογευματινά) και όχι επίσημα, που μια συνεννόηση συμφέρει όλα τα μέλη (όχι διακίνηση επίσημων εγγράφων). Πχ. έχει φύγει καθηγητής και ένας γονέας στη λήξη του ωραρίου ζήτησε επείγον ραντεβού μαζί του την επομένη. Ενημερώνεται νωρίτερα πως έχει και αυτό να αντιμετωπίσει. Ή κάνουμε κάποια ενημέρωση γονέων σαν σχολείο για τον εθισμό στο διαδίκτυο και έχουμε να δούμε κάποια πραγματάκια και δεν θέλουμε να μην ξέρουν οι συνάδελφοι τι συμφωνήσαμε, ώστε η εικόνα μας να είναι δεμένη προς τα έξω.
Για τις άλλες ομάδες, πχ γονέων γυμνασίου, γονέων δημοτικού κλπ εγώ δεν έχω δώσει κινητό και δεν συμμετέχω. Για τις δραστηριότητες των παιδιών μου, το viber είναι με τους δασκάλους και προφανώς δεν με ενοχλεί καθόλου.
Πάντως γενικά δεν είμαι της λογικής πως επειδή δεν πληρωνόμαστε καλά, δεν χρειάζεται να ασχολούμαστε παραπάνω. Αυτό είναι πραγματικά αξιολύπητο γιατί δείχνει πως και τότε που ασχολείται κάποιος, με βαριά καρδιά ασχολείται. Και έτσι δεν βγαίνει πέρα η ζωή...
-
Στο δημοτικό του γιου μου η διευθύντρια στελνει μειλ για το πρόγραμμα κλπ. Η δασκσλα μας έκανε ομάδα viber όμως ξεκαθάρισε ότι είναι μόνο για να στελνει εκείνη αν χρειαστεί κάτι, όπου απλα το διαβάζουμε χωρίς απαντήσεις ή καρδούλες και δεν είναι για επικοινωνία μεταξύ των γονέων. Η δασκάλα ενώ είναι παρα πολύ γλυκιά και σαν στιλ κάπως εναλλακτική, έχει μια φοβερή δεξιότητα να μιλάει στους γονείς όσο τυπικα χρειάζεται και να βάζει πάγο, όταν πρέπει να μπουν όρια. Οπότε οι οδηγίες της τηρούνται. Είναι μια δεξιότητα που θαυμάζω. Η ομάδα με διευκόλυνε στο να γνωρίσω τους γονείς των συμμαθητών γιατί τα παιδιά μετακινούνται με λεωφορείο κι έτσι δεν έχουμε συναντήσεις κατά την άφιξη ή αναχώρηση. Γενικα οι δραστηριότητες μας λόγω ηλικίας ακόμα είναι σε μεγάλα γκρουπ και πιο χαλαρό πλαίσιο όπου η επικοινωνία είναι κατά βάση ομαδική, εκεί ομολογώ ότι με κουράζουν οι γονείς που νιώθουν την ανάγκη να πουν καλή χρονιά στην ομάδα του χορού, της μουσικής, του συλλόγου γονεων, της χορωδίας κοκ.
Σ αυτό το πλαίσιο δεν θα είχα υπομονή σίγουρα και συνομιλίες σε μια ομαδική του σχολείου για θέματα που σε μια δεδομένη στιγμή μπορεί να μη με αφορούν.
Σχετικά με το τι είναι παραπάνω δουλειά και τι αντιστοιχεί στο μισθό μας κλπ, τα πράγματα δεν είναι μονοσήμαντα. Σαφώς πρέπει να υπάρχουν όρια στο τι μπορεί να σου ζητήσει κανεις εκτός ωραρίου και γενικα στο πώς αναθέτουν εργασίες οι διευθυντές. Επίσης το μειλ δεν μπορεί να υποκαθιστά την δια ζώσης επικοινωνία στο σχολείο, αν χρειάζεται να ληφθούν αποφάσεις ή να γίνει κάποια συνεννόηση. Επίσης είναι σεβαστό να μην θέλει κάποιος να κάνει εκτός ωραρίου όμιλο ή πρόγραμμα ή μην δοκιμάζει διδακτικές μεθόδους που απαιτούν έξτρα προετοιμασια ή πειραματισμούς. Εινσι λογικό να μην υποχρεώνεται σε απογευματινά σεμινάρια που μπορεί να έρχονται σε σύγκρουση με τις οικογενειακές υποχρεώσεις του. Δεν δέχομαι όμως να θεωρούμε έξτρα και παραπάνω από τις υποχρεώσεις μας, το ενδιαφέρον για τη ζωή του σχολείου συνολικά. Υπάρχουν εργασίες που αν γίνουν διευκολύνουν την καθημερινότητα όλων μας, υπάρχουν θέματα παιδαγωγικά που αν δεν συζητηθούν και δεν αφιερωθεί χρόνος θα μας βασανίζουν. Δεν μπορείς να είσαι σε ένα σχολείο guest star, 4 ώρες μάθημα, 1 ώρα γονέων την εβδομάδα και άντε άλλη μια ώρα για τα εξωδιδακτικα και μετά γεια σας. Οι μαθητες μας είναι παιδιά, είναι άνθρωποι, δεν είναι κιβώτια που τα διεκπεραιωνεις εδώ κι εκεί.
-
Στα σχολεία που πηγαίνω χρησιμοποιούμε mail για τη διακίνηση επισήμων εγγράφων και πληροφοριών και viber για ανεπίσημη ενημέρωση από εκπαιδευτικά sites, μέσα κοινωνικής δικτύωσης κλπ. Δεν με ενοχλούν οι ευχούλες και οι καρδούλες, αν χρειαστεί θα στείλω και εγώ. Εκεί, όμως, που μας έχει σώσει το viber είναι στην ενημέρωση για το πρόγραμμα που συχνά ανατρέπεται τελευταία στιγμή, όταν πχ αποφασίζεται τελευταία στιγμή περίπατος, ένας συνάδελφος αρρωσταίνει ή κάποιος άλλος φεύγει έκτακτα (έχουμε τρίτεκνους, μητέρες μόνες τους με μικρά παιδιά και όλο και κάτι συμβαίνει...). Η φωτογραφία του προγράμματος στο κινητό από ευσυνείδητους συναδέλφους, ειδικά για εμένα που συχνά πηγαίνω την ίδια ημέρα σε δύο σχολεία, πολλές φορές με έχει γλιτώσει από άσκοπες μετακινήσεις.
-
Καλά, εννοειται ότι για προσωπική ενημέρωση για το πρόγραμμα κάποιου, αν δεν έχει πάει μειλ από τον διευθυντή σε όλους, θα σταλεί προσωπικό μήνυμα από τον οποιονδήποτε έχει στενή σχέση και επικοινωνεί με τον συναδελφο. Αυτό είναι αυτονόητο, έτσι δεν είναι; Δεν χρειάζεται να υπάρχει ομαδική συνομιλία, αρκεί οι εκπαιδευτικοί να ανταλλάσσουν τηλέφωνα με τους καινούργιους ώστε να μπορούν να επικοινωνήσουν.
-
Το προτέρημα είναι στο viber, ότι με μια αποστολή το βλέπουν πολλοί ενδιαφερόμενοι που μετακινούνται δεξιά και αριστερά και την προηγούμενη ημέρα ήταν σε άλλο σχολείο.
-
Το προτέρημα είναι στο viber, ότι με μια αποστολή το βλέπουν πολλοί ενδιαφερόμενοι που μετακινούνται δεξιά και αριστερά και την προηγούμενη ημέρα ήταν σε άλλο σχολείο.
Μα αν μιλάμε για πρόγραμμα που αλλαξε την προηγούμενη, είναι υποχρέωση του διευθυντή να το στείλει με e-mail σε όλους, ακόμα κι αν έχει αναρτηθεί στο σχολείο.
-
Δεν το κάνουν. Το mail είναι μόνο για επίσημα έγγραφα και προωθήσεις εγγράφων από τη ΔΙΔΕ. Προτιμούν όλοι το viber. Στα δύο σχολεία το νέο πρόγραμμα το στέλνει η διευθύντρια, στο τρίτο αν και όταν το θυμηθεί η υποδιευθύντρια, αλλιώς όποιος καλός άνθρωπος έχει τη διάθεση να ενημερώσει τους υπόλοιπους.
Για τους περιπάτους, επίσης, βολεύει το viber διότι αποφασίζονται κυριολεκτικά τελευταία στιγμή, αν ο καιρός είναι καλός...
Τέλος πάντων, εγώ δεν βλέπω κάποιο πρόβλημα σε όλα αυτά. Απεναντίας, η τεχνολογία κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη.
-
Εγω το βασικό πρόβλημα που βρίσκω είναι ότι πολλοί συνηθίζουν την ευκολια του viber και δεν μπαίνουν στη διαδικασια να χρησιμοποιούν συστηματικά το e-mail τους, πράγμα που θεωρώ απαράδεκτο είτε για γονείς, ππυ είναι νέοι άνθρωποι, είτε για εκπαιδευτικούς, που λόγω μόρφωσης θα έπρεπε να είναι στην πρώτη γραμμή σε αυτά.
Ο Διευθυντής μας, όπως και ο προηγούμενος διευθυντής (άνθρωπος μεγάλης ηλικίας και χαμηλής τεχνολογικής εξοικείωσης) τα μέιλ τα έχουν για τα πάντα. Οδηγίες για κάποια εκδήλωση των επόμενων ημερών, ανακοινώσεις, προσκλήσεις σε συνεδρίαση και προετοιμασια θεμάτων για συνεδρίαση, ευγενική υπενθύμιση εκκρεμοτήτων ώστε να μην χρειαστεί να γίνει κατ ίδιαν παρατήρηση (διότι είναι πολύ παρεξηγιαρηδες όλοι στον σύλλογο), ονομαστική «υπενθύμιση» όσων έχουν αμελήσει να κάνουν κάτι, οτιδήποτε αποστέλλεται μέσω μειλ και φυσικά και το πρόγραμμα, αν έχει αλλάξει από την
προηγούμενη. Για τελευταία στιγμή στελνει απλα προσωπικό μήνυμα με όποιον τρόπο θεωρεί προσφοροτερο, οποιος έχει συχνή προσωπική επικοινωνία με το συγκεκριμένο άτομο.
Ακόμα και έτσι όμως, με προσωπικό που, το μόνιμο τουλάχιστον, γνωρίζει εδώ και σχεδον δεκαετία ότι στη διεύθυνση που έχει δηλώσει θα λαμβάνει σοβαρές ενημερώσεις για τη λειτουργία του σχολείου και το απόγευμα, υπάρχουν πολλοί που δεν τα βλέπουν ή κάνουν ότι δεν τα είδαν, πράγμα φυσικά γελοίο αφού αν εχεις τηλέφωνο με viber σημαίνει ότι εχεις και συγχρονισμένο μειλ και μπορείς ανά πάσα στιγμή να δεις και το μεν και το δε. Πιστεύω ότι αν είχαμε και ομαδική viber, όλοι θα βασίζονταν σε αυτήν την ευκολια και θα περίμεναν να παίρνουν από εκεί ενημερώσεις και τότε είναι που δεν θα εβλεπαν ποτέ τα μέιλ τους. Και αν οο εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να μπουν σε αυτή τη διαδικασια, τότε τι να περιμένουμε για τους γονείς;