Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ06 Αγγλικής γλώσσας => Μήνυμα ξεκίνησε από: elizabeth στις Οκτωβρίου 16, 2007, 07:25:43 pm

Τίτλος: Συλλογή δεδομένων για μελέτη σχετικά με το ΑΣΕΠ.
Αποστολή από: elizabeth στις Οκτωβρίου 16, 2007, 07:25:43 pm
Συνάδελφοι, θα θέλατε να συμμετάσχετε σε μια μελέτη που να εξετάζει τη σχέση μεταξύ σεμιναρίων για τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ και την επιτυχία στο διαγωνισμό? Μπορείτε παρακαλώ να απαντήσετε στις ερωτήσεις του παρακάτω ερωτηματολογίου?
What is your age range: 21-30, 31-40, 41-50, 51-60, 60+?
When did you graduate from University (School of English Philology)? (Year)
Currently, are you working at a public school or a private school of foreign languages?
How long have you taught at a private school of foreign languages?
How long have you taught at a public school?
Have you ever attended any ASEP-related seminars?
Have you ever taken the ASEP exam? How many times? What was your highest score?
Did you get a job as a result of your passing the ASEP exam? If not, why not?
Has the preparation for the exam helped, in any way, to your development as language teachers?
Do you think that the exam could be improved? What are your suggestions?
Ευχαριστώ για την συμμετοχή σας.
Τίτλος: Απ: Συλλογή δεδομένων για μελέτη σχετικά με το ΑΣΕΠ.
Αποστολή από: catwoman στις Οκτωβρίου 16, 2007, 09:51:47 pm
Ποιος την κανει την μελετη?
31-40
1996
public school/SDE
-
-
-
YES  3 times 78%
NO   it didn;t matter
yes, especially pedagogy (new theories) and lesson planning
yes, teach a class instead of taking exams
Τίτλος: Απ: Συλλογή δεδομένων για μελέτη σχετικά με το ΑΣΕΠ.
Αποστολή από: bluebell στις Νοεμβρίου 05, 2007, 11:23:23 am
31-40
1999
public school
10 years
5 years
YES ,ONCE
3 TIMES 80%
NO I had already started working
not really
I agree with catwoman.teaching in a real classroom instead of being based on theory and ideal conditions of teaching.the gap for example between making a lesson plan and putting it into practice is huge
Τίτλος: Απ: Συλλογή δεδομένων για μελέτη σχετικά με το ΑΣΕΠ.
Αποστολή από: elizabeth στις Νοεμβρίου 06, 2007, 11:18:34 pm
The data collected will form part of a study done by the University of Queensland, Australia. Those who are interested in taking part in a personal interview will be sent an information letter and a consent form to sign.
You suggested that the prospective teachers should be assessed in real teaching conditions. That would be ideal but do you think it is also applicable? Taking into consideration the number of the candidates it would be extremely difficult and time-consuming. Some may also claim that the selection is not objective or free of bias. What could be done in order to avoid compromising the validity of the examination results?