Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ειδική Αγωγή => Α/θμια => Μήνυμα ξεκίνησε από: Patreas στις Οκτωβρίου 01, 2025, 08:13:50 pm
-
Καλό μήνα!
«Προβοκατόρικος» ο τίτλος του θέματος, ίσως επηρεασμένος και από την επίσκεψη της Ευρωπαίας Εισαγγελέως στη χώρα μας, ας δούμε τι εννοεί.
Αν δείτε τις φετινές αποφάσεις προσλήψεων Αναπληρωτών Παράλληλης Στήριξης αλλά και ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών για Σχολικές Μονάδες Γενικής Παιδείας (Α’ Φάση: ΑΔΑ: 95Ρ046ΝΚΠΔ-6ΥΘ (https://diavgeia.gov.gr/doc/95Ρ046ΝΚΠΔ-6ΥΘ?inline=true), ΑΔΑ: Ρ48246ΝΚΠΔ-Ν5Γ (https://diavgeia.gov.gr/doc/Ρ48246ΝΚΠΔ-Ν5Γ?inline=true) και ΑΔΑ: ΨΦ3Σ46ΝΚΠΔ-9ΛΑ (https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΦ3Σ46ΝΚΠΔ-9ΛΑ?inline=true), Β’ Φάση: ΑΔΑ: 9Ρ1746ΝΚΠΔ-89Τ (https://diavgeia.gov.gr/doc/9Ρ1746ΝΚΠΔ-89Τ?inline=true), ΑΔΑ: 93ΠΧ46ΝΚΠΔ-Π4Κ (https://diavgeia.gov.gr/doc/93ΠΧ46ΝΚΠΔ-Π4Κ?inline=true) και ΑΔΑ: 9ΓΤΒ46ΝΚΠΔ-ΙΥΟ (https://diavgeia.gov.gr/doc/9ΓΤΒ46ΝΚΠΔ-ΙΥΟ?inline=true) θα διαπιστώσετε ότι στα Έχοντας Υπόψη αναφέρονται τα ΠεΠ για 12/13 ΠΔΕ.
Ποια ΠΔΕ λείπει; Η λεβεντογέννα Κρήτη!
Και από πού προσλαμβάνονται αυτοί οι Αναπληρωτές για την Κρήτη; Όχι από το ΠεΠ Κρήτης (Κωδικός ΟΠΣ: 6001753 (https://diavgeia.gov.gr/doc/6Η547ΛΚ-ΥΦΖ?inline=true)), αλλά από τον Κωδικό ΟΠΣ: 6038302 (https://diavgeia.gov.gr/doc/9Τ5ΙΗ-Ο98?inline=true) που είναι «κεντρικό» ΕΣΠΑ:
(Α’ Φάση: ΑΔΑ: 9Ε9Δ46ΝΚΠΔ-ΙΒ2 (https://diavgeia.gov.gr/doc/9Ε9Δ46ΝΚΠΔ-ΙΒ2?inline=true), ΑΔΑ: ΨΣΔ446ΝΚΠΔ-ΗΔΞ (https://diavgeia.gov.gr/doc/ ΨΣΔ446ΝΚΠΔ-ΗΔΞ?inline=true) και ΑΔΑ: Ρ04Μ46ΝΚΠΔ-ΨΗΝ (https://diavgeia.gov.gr/doc/Ρ04Μ46ΝΚΠΔ-ΨΗΝ?inline=true), Β’ Φάση: ΑΔΑ: 9ΛΘΩ46ΝΚΠΔ-ΠΣ3 (https://diavgeia.gov.gr/doc/9ΛΘΩ46ΝΚΠΔ-ΠΣ3?inline=true), ΑΔΑ: 9Β0646ΝΚΠΔ-ΚΕΓ (https://diavgeia.gov.gr/doc/9Β0646ΝΚΠΔ-ΚΕΓ?inline=true) και ΑΔΑ: ΡΜΚΔ46ΝΚΠΔ-ΧΕΖ) (https://diavgeia.gov.gr/doc/ ΡΜΚΔ46ΝΚΠΔ-ΧΕΖ?inline=true). Θα δείτε ότι στην Πρωτοβάθμια ο 6038302 χρηματοδοτεί και μέρος των προσλήψεων σε ΑΜΘ, Κεντρική και Δυτική Μακεδονία (αυτές οι ΠΔΕ παίρνουν προσλήψεις και από το ΠεΠ τους).
Ποια ανάγκη υπαγόρευσε τη δημιουργία αυτού του «κεντρικού» ΕΣΠΑ; Ήδη τα 2 πρώτα χρόνια (2023-2024 και 2024-2025) με τις εμπροσθοβαρείς προσλήψεις που είχαν γίνει στην Παράλληλη Στήριξη, είχε καταναλωθεί το μεγαλύτερο μέρος του ΠεΠ Κρήτης (Κωδικός ΟΠΣ: 6001753 (https://diavgeia.gov.gr/doc/6Η547ΛΚ-ΥΦΖ?inline=true)), οπότε έπρεπε να βρεθεί τρόπος να χρηματοδοτηθούν οι προσλήψεις των επόμενων ετών.
Και γιατί αυτό συνέβη μόνο στο ΠεΠ Κρήτης και όχι στα άλλα ΠεΠ; Ας δούμε λίγο τις φετινές προσλήψεις Αναπληρωτών Παράλληλης Στήριξης ΠΕ70 (που είναι το μεγαλύτερο μέρος των προσλήψεων στην Παράλληλη Στήριξη) στις 4 Περιφερειακές Ενότητες της Κρήτης, στην Αχαΐα, στη Λάρισα αλλά και στην Επικράτεια (έχουν αφαιρεθεί όσοι δεν ανέλαβαν υπηρεσία ή ανέλαβαν και παραιτήθηκαν) σε σύγκριση με το μαθητικό δυναμικό στα Δημοτικά Σχολεία Γενικής Παιδείας:
| Μαθητές σε Δ.Σ. | Α' Φάση | Β' Φάση | |
ΔΠΕ ΑΧΑΪΑΣ | 16045 | 101 | 64 | 1,03% |
ΔΠΕ ΛΑΡΙΣΑΣ | 12896 | 88 | 59 | 1,14% |
ΔΠΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 18645 | 427 | 99 | 2,82% |
ΔΠΕ ΛΑΣΙΘΙΟΥ | 4097 | 133 | 10 | 3,49% |
ΔΠΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ | 5555 | 148 | 63 | 3,80% |
ΔΠΕ ΧΑΝΙΩΝ | 9613 | 257 | 22 | 2,90% |
ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ | 485359 | 6692 | 2576 | 1,91% |
Βλέπουμε ότι σε απόλυτα νούμερα π.χ. το Ρέθυμνο με το 1/3 του μαθητικού δυναμικού της Αχαΐας έχει 211 προσλήψεις έναντι 165. Θα μπορούσε να συμβαίνει κάτι από τα ακόλουθα (ή συνδυασμός τους):
1) Καλύπτονται με μεγαλύτερο ποσοστό τα κενά Παράλληλης Στήριξης της Κρήτης λόγω ξεχωριστού Κωδικού ΟΠΣ. Αυτό θα μπορούσε να συμβαίνει, αλλά είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι δεν συμβαίνει.
2) Τα κενά που δηλώνονται για την Παράλληλη Στήριξη της Κρήτης είναι πολύ περισσότερα αναλογικά με το μαθητικό δυναμικό των Δημοτικών Σχολείων της. Αυτό, όντως, συμβαίνει αλλά γιατί;
Εδώ είναι που ο κριτικός αναγνώστης, για τις ανάγκες της παρούσας ανάρτησης, μετατρέπεται σε… κρητικό αναγνώστη και αρχίζει τα εύλογα ερωτήματα προς διάφορες κατευθύνσεις:
1) Κύριε Περιφερειακέ Διευθυντά Κρήτης, στην εποπτεία της Υπηρεσίας σας είναι τα ΚΕΔΑΣΥ της Κρήτης. Μήπως έχουν μετατραπεί σε βιομηχανία εκδόσεως γνωματεύσεων για Παράλληλη Στήριξη; Στα κενά που σας δήλωσαν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ελέγξατε αν έχει γίνει ομαδοποίηση των υφιστάμενων αναγκών/εγκρίσεων σε μαθητές που φοιτούν στο ίδιο τμήμα ή το παραλείψατε και απλώς κάνατε τον ταχυδρόμο;
2) Κύριε Διευθυντά Ειδικής Αγωγής, με το «μεγαλοφυές» σχέδιο για ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε όλη την Ελλάδα (κι ας μην είχαν ζητηθεί, αλλά έπρεπε να γίνουν 10.000 διορισμοί), ένεκα του οποίου υποφέρει φέτος και η γενική και η ειδική αγωγή, στην πρόσφατη επίσκεψή σας στην Κρήτη δεν διαπιστώσατε τίποτα;
3) Κύριε Πρωθυπουργέ, μήπως, λέω μήπως, ξέρετε ποιος ζήτησε να γίνει ξεχωριστό ΕΣΠΑ για να χρηματοδοτηθούν οι προσλήψεις Παράλληλης Στήριξης, ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών της Κρήτης;
4) Κύριε Πρωθυπουργέ και Κύριε Πρόεδρε της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης (που και οι 2 κατάγεστε από την Κρήτη), μήπως ξέρετε να μας πείτε γιατί τα παιδιά στην Κρήτη παρουσιάζονται να έχουν πολύ μεγαλύτερη ανάγκη για Παράλληλη Στήριξη απ’ ότι τα παιδιά στην Αχαΐα, στη Λάρισα και στην υπόλοιπη Ελλάδα;
Δεν απαντάτε σε ανώνυμους/ψευδώνυμους; Ε, ας τα κάνει κάποιος κοινοβουλευτική ερώτηση.
Και για να μη λένε κάποιοι ότι λέω μόνο για την Πρωτοβάθμια: έχω αναφέρει και πρόσφατα (https://www.pde.gr/index.php?topic=37783.msg1240733#msg1240733) και παλαιότερα (https://www.pde.gr/index.php?topic=37803.msg1230294#msg1230294) ότι ένα εντυπωσιακό ποσοστό άνω του 40% των εγγεγραμμένων μαθητών Εσπερινών ΕΠΑΛ έχουν κάθε χρονιά ανεπαρκή φοίτηση (δηλ. κόβονται από απουσίες, όχι από επίδοση). Παρά το e-eggrafes, φαίνεται να υπάρχει μια "βιομηχανία" εγγραφών αποφοίτων (πολλές φορές των ίδιων φυσικών προσώπων ξανά και ξανά) στα Εσπερινά ΕΠΑΛ για 2η ειδικότητα που τελικά καταλήγουν σε μη παρακολουθούντες. Από τους εγγεγραμμένους στη Γ' Τάξη των Εσπερινών ΕΠΑΛ εμφανίζεται να απολύεται κάθε χρόνο περίπου το 1/4.
Για την τρέχουσα σχολική χρονιά 2025-2026 το μεγαλύτερο (σε αριθμό εγγεγραμμένων μαθητών) δημόσιο σχολείο είναι (για μία ακόμα χρονιά) το Εσπερινό ΕΠΑΛ Χανίων που έσπασε το φράγμα των 1000 εγγραφών. Στη δεύτερη θέση το 4ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ηρακλείου με 932 εγγεγραμμένους μαθητές (καλά κρατεί η «κόντρα» Χανίων-Ηρακλείου και σε αυτό τον τομέα).
Τώρα, όποιος πιστεύει ότι υπάρχουν δημόσια σχολεία, και μάλιστα εσπερινά, με τόσους μαθητές, να σηκώσει το χέρι του…
Υ.Γ. 1 Επειδή κάποιοι θα πουν ότι στοχοποιείται η Κρήτη κτλ.: αν οι Κρητικοί θέλουν να είναι περήφανοι για τον Φραπέ και το Χασάπη και για το ότι παράγουν λάδι και κενά, με γεια τους και χαρά τους. Αγαπάμε Κρήτη, αλλά κάπου ώπα βρε σύντεκνοι.
Υ.Γ. 2 Ακόμα και 0 (μηδέν) κενά να είχε η Κρήτη (που προφανώς δεν έχει), πάλι τα κενά είναι πενταψήφια (και όχι οριακά). Ας το έχουν αυτό υπόψη όλοι όσοι θελήσουν να δώσουν τις δικές τους προεκτάσεις στην παρούσα ανάρτηση.
-
Patreas να πούμε τον Σαχίνη στην Κρήτη να σε βγάλει στην εκπομπή του "Αντιθέσεις"; Με πλάτη και αλλοιωμένη φωνή θα είσαι!
-
Αν θέλει ο όποιος δημοσιογράφος , έχει έτοιμη εκπομπή στο πιάτο με επιλεγμένα δημόσια αναρτημένα έγγραφα των ιδίων εμπλεκομένων φάτσα φόρα και όχι πλάτη κανενός ! Ας καλέσει (Şahin ή άλλος) εκπροσώπους ΠΔΕ, ΥΠΑΙΘΑ (ΕΣΠΑ), κομμάτων με Κρήτες αρχηγούς και ας παίξει μπάλα έτοιμη στημένη σέντρα !
Α, ρε Κορνάρε, και ήταν έπος της μεγαλονήσου μόνο ο Ερωτόκριτος λέγαμε…
Καλό μήνα!
«Προβοκατόρικος» ο τίτλος του θέματος, ίσως επηρεασμένος και από την επίσκεψη της Ευρωπαίας Εισαγγελέως στη χώρα μας, ας δούμε τι εννοεί.
Αν δείτε τις φετινές αποφάσεις προσλήψεων Αναπληρωτών Παράλληλης Στήριξης αλλά και ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών για Σχολικές Μονάδες Γενικής Παιδείας (Α’ Φάση: ΑΔΑ: 95Ρ046ΝΚΠΔ-6ΥΘ (https://diavgeia.gov.gr/doc/95Ρ046ΝΚΠΔ-6ΥΘ?inline=true), ΑΔΑ: Ρ48246ΝΚΠΔ-Ν5Γ (https://diavgeia.gov.gr/doc/Ρ48246ΝΚΠΔ-Ν5Γ?inline=true) και ΑΔΑ: ΨΦ3Σ46ΝΚΠΔ-9ΛΑ (https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΦ3Σ46ΝΚΠΔ-9ΛΑ?inline=true), Β’ Φάση: ΑΔΑ: 9Ρ1746ΝΚΠΔ-89Τ (https://diavgeia.gov.gr/doc/9Ρ1746ΝΚΠΔ-89Τ?inline=true), ΑΔΑ: 93ΠΧ46ΝΚΠΔ-Π4Κ (https://diavgeia.gov.gr/doc/93ΠΧ46ΝΚΠΔ-Π4Κ?inline=true) και ΑΔΑ: 9ΓΤΒ46ΝΚΠΔ-ΙΥΟ (https://diavgeia.gov.gr/doc/9ΓΤΒ46ΝΚΠΔ-ΙΥΟ?inline=true) θα διαπιστώσετε ότι στα Έχοντας Υπόψη αναφέρονται τα ΠεΠ για 12/13 ΠΔΕ.
Ποια ΠΔΕ λείπει; Η λεβεντογέννα Κρήτη!
Και από πού προσλαμβάνονται αυτοί οι Αναπληρωτές για την Κρήτη; Όχι από το ΠεΠ Κρήτης (Κωδικός ΟΠΣ: 6001753 (https://diavgeia.gov.gr/doc/6Η547ΛΚ-ΥΦΖ?inline=true)), αλλά από τον Κωδικό ΟΠΣ: 6038302 (https://diavgeia.gov.gr/doc/9Τ5ΙΗ-Ο98?inline=true) που είναι «κεντρικό» ΕΣΠΑ:
(Α’ Φάση: ΑΔΑ: 9Ε9Δ46ΝΚΠΔ-ΙΒ2 (https://diavgeia.gov.gr/doc/9Ε9Δ46ΝΚΠΔ-ΙΒ2?inline=true), ΑΔΑ: ΨΣΔ446ΝΚΠΔ-ΗΔΞ (https://diavgeia.gov.gr/doc/ ΨΣΔ446ΝΚΠΔ-ΗΔΞ?inline=true) και ΑΔΑ: Ρ04Μ46ΝΚΠΔ-ΨΗΝ (https://diavgeia.gov.gr/doc/Ρ04Μ46ΝΚΠΔ-ΨΗΝ?inline=true), Β’ Φάση: ΑΔΑ: 9ΛΘΩ46ΝΚΠΔ-ΠΣ3 (https://diavgeia.gov.gr/doc/9ΛΘΩ46ΝΚΠΔ-ΠΣ3?inline=true), ΑΔΑ: 9Β0646ΝΚΠΔ-ΚΕΓ (https://diavgeia.gov.gr/doc/9Β0646ΝΚΠΔ-ΚΕΓ?inline=true) και ΑΔΑ: ΡΜΚΔ46ΝΚΠΔ-ΧΕΖ) (https://diavgeia.gov.gr/doc/ ΡΜΚΔ46ΝΚΠΔ-ΧΕΖ?inline=true). Θα δείτε ότι στην Πρωτοβάθμια ο 6038302 χρηματοδοτεί και μέρος των προσλήψεων σε ΑΜΘ, Κεντρική και Δυτική Μακεδονία (αυτές οι ΠΔΕ παίρνουν προσλήψεις και από το ΠεΠ τους).
Ποια ανάγκη υπαγόρευσε τη δημιουργία αυτού του «κεντρικού» ΕΣΠΑ; Ήδη τα 2 πρώτα χρόνια (2023-2024 και 2024-2025) με τις εμπροσθοβαρείς προσλήψεις που είχαν γίνει στην Παράλληλη Στήριξη, είχε καταναλωθεί το μεγαλύτερο μέρος του ΠεΠ Κρήτης (Κωδικός ΟΠΣ: 6001753 (https://diavgeia.gov.gr/doc/6Η547ΛΚ-ΥΦΖ?inline=true)), οπότε έπρεπε να βρεθεί τρόπος να χρηματοδοτηθούν οι προσλήψεις των επόμενων ετών.
Και γιατί αυτό συνέβη μόνο στο ΠεΠ Κρήτης και όχι στα άλλα ΠεΠ; Ας δούμε λίγο τις φετινές προσλήψεις Αναπληρωτών Παράλληλης Στήριξης ΠΕ70 (που είναι το μεγαλύτερο μέρος των προσλήψεων στην Παράλληλη Στήριξη) στις 4 Περιφερειακές Ενότητες της Κρήτης, στην Αχαΐα, στη Λάρισα αλλά και στην Επικράτεια (έχουν αφαιρεθεί όσοι δεν ανέλαβαν υπηρεσία ή ανέλαβαν και παραιτήθηκαν) σε σύγκριση με το μαθητικό δυναμικό στα Δημοτικά Σχολεία Γενικής Παιδείας:
| Μαθητές σε Δ.Σ. | Α' Φάση | Β' Φάση | |
ΔΠΕ ΑΧΑΪΑΣ | 16045 | 101 | 64 | 1,03% |
ΔΠΕ ΛΑΡΙΣΑΣ | 12896 | 88 | 59 | 1,14% |
ΔΠΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | 18645 | 427 | 99 | 2,82% |
ΔΠΕ ΛΑΣΙΘΙΟΥ | 4097 | 133 | 10 | 3,49% |
ΔΠΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ | 5555 | 148 | 63 | 3,80% |
ΔΠΕ ΧΑΝΙΩΝ | 9613 | 257 | 22 | 2,90% |
ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ | 485359 | 6692 | 2576 | 1,91% |
Βλέπουμε ότι σε απόλυτα νούμερα π.χ. το Ρέθυμνο με το 1/3 του μαθητικού δυναμικού της Αχαΐας έχει 211 προσλήψεις έναντι 165. Θα μπορούσε να συμβαίνει κάτι από τα ακόλουθα (ή συνδυασμός τους):
1) Καλύπτονται με μεγαλύτερο ποσοστό τα κενά Παράλληλης Στήριξης της Κρήτης λόγω ξεχωριστού Κωδικού ΟΠΣ. Αυτό θα μπορούσε να συμβαίνει, αλλά είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι δεν συμβαίνει.
2) Τα κενά που δηλώνονται για την Παράλληλη Στήριξη της Κρήτης είναι πολύ περισσότερα αναλογικά με το μαθητικό δυναμικό των Δημοτικών Σχολείων της. Αυτό, όντως, συμβαίνει αλλά γιατί;
Εδώ είναι που ο κριτικός αναγνώστης, για τις ανάγκες της παρούσας ανάρτησης, μετατρέπεται σε… κρητικό αναγνώστη και αρχίζει τα εύλογα ερωτήματα προς διάφορες κατευθύνσεις:
1) Κύριε Περιφερειακέ Διευθυντά Κρήτης, στην εποπτεία της Υπηρεσίας σας είναι τα ΚΕΔΑΣΥ της Κρήτης. Μήπως έχουν μετατραπεί σε βιομηχανία εκδόσεως γνωματεύσεων για Παράλληλη Στήριξη; Στα κενά που σας δήλωσαν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ελέγξατε αν έχει γίνει ομαδοποίηση των υφιστάμενων αναγκών/εγκρίσεων σε μαθητές που φοιτούν στο ίδιο τμήμα ή το παραλείψατε και απλώς κάνατε τον ταχυδρόμο;
2) Κύριε Διευθυντά Ειδικής Αγωγής, με το «μεγαλοφυές» σχέδιο για ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε όλη την Ελλάδα (κι ας μην είχαν ζητηθεί, αλλά έπρεπε να γίνουν 10.000 διορισμοί), ένεκα του οποίου υποφέρει φέτος και η γενική και η ειδική αγωγή, στην πρόσφατη επίσκεψή σας στην Κρήτη δεν διαπιστώσατε τίποτα;
3) Κύριε Πρωθυπουργέ, μήπως, λέω μήπως, ξέρετε ποιος ζήτησε να γίνει ξεχωριστό ΕΣΠΑ για να χρηματοδοτηθούν οι προσλήψεις Παράλληλης Στήριξης, ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών της Κρήτης;
4) Κύριε Πρωθυπουργέ και Κύριε Πρόεδρε της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης (που και οι 2 κατάγεστε από την Κρήτη), μήπως ξέρετε να μας πείτε γιατί τα παιδιά στην Κρήτη παρουσιάζονται να έχουν πολύ μεγαλύτερη ανάγκη για Παράλληλη Στήριξη απ’ ότι τα παιδιά στην Αχαΐα, στη Λάρισα και στην υπόλοιπη Ελλάδα;
Δεν απαντάτε σε ανώνυμους/ψευδώνυμους; Ε, ας τα κάνει κάποιος κοινοβουλευτική ερώτηση.
...
-
Άνοιξαν τα δικαστήρια βραδιάτικα;
Τους δίκασε ο @Patreas.
Να ρωτήσω κάτι:
Πώς γίνεται και παίρνει και στην Κρήτη από αυτό το ΕΣΠΑ;
Στην απόφαση ένταξης της πράξης αναφέρει τις "λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες". Περιλαμβάνεται και η Κρήτη σε αυτή την κατηγορία;
-
Μέχρι να απαντήσει ο P. νομίζω ότι στο ΕΣΠΑ 21-27 οι μόνες Περιφέρειες που θεωρούνται "μη λιγότερο ανεπτυγμένες" είναι Αττική και Νότιο Αιγαίο, οι άλλες στον τορβά όλες...
-
Κάποιες επισημάνσεις ως προς την ανάρτηση του Patreas (χωρίς να διαφωνώ με το γενικό νόημα της παρέμβασής του):
Α) Τα νούμερα και τα ποσοστά που παρουσιάζονται αφορούν προσλήψεις και όχι αριθμό γνωματεύσεων. Οι διαγνώσεις είναι όντως πολύ αυξημένες στην Κρήτη σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα, όμως τα ποσοστά αυξάνονται σημαντικά και λόγω της μη ομαδοποίησης των κενών ανά τμήμα, που και εγώ έχω παρατηρήσει να συμβαίνει σε κάποιες περιπτώσεις (σε άλλες περιοχές οι ΔΠΕ είναι τόσο αυστηρές που έχουν φροντίσει όλα τα παιδιά με γνωμάτευση για Π.Σ. να βρίσκονται στο ίδιο τμήμα, οπότε συρρικνώνονται σημαντικά τα κενά). Το ότι την Κρήτη είναι πολύ ελαστικοί ως προς αυτό το κομμάτι έχει ως αποτελεσμα ο ίδιος αριθμός γνωματεύσεων να δίνει αρκετά περισσότερα κενά στην πράξη, σε σχέση με αλλού.
Β) Δεν έχουν επιλεγεί τυχαία οι περιοχές που συγκρίνονται μεταξύ τους. Είχα κάνει και εγώ κάποια στιγμή έναν συγκριτικό πίνακα με την κατανομή των προσλήψεων Π.Σ. ανά περιοχή (τον είχα παραθέσει σε σχετικό νήμα) και θυμάμαι πως η Αχαΐα είχε το χαμηλότερο ποσοστό γνωματεύσεων στη χώρα αναλογικά με τον πληθυσμό της (βρίσκεται πολύ χαμηλά σε σχέση με τον μέσο όρο της χώρας και η διαφορά είναι αισθητή ακόμα και σε σχέση με τους γειτονικούς νομούς, οπότε το χαμηλό αυτό ποσοστό ίσως οφείλεται στην αυστηρότητα του οικείου ΚΕΔΑΣΥ). Επιπλέον, υπάρχουν μεγάλα αστικά κέντρα που έχουν και αυτά ποσοστά μεγαλύτερα από τον πανελλήνιο μέσο όρο (θυμάμαι πως ο Πειραιάς συναγωνιζόταν την Κρήτη), ενώ οι περισσότερες επαρχιακές περιοχές της χώρας (ειδικά στην Βόρεια Ελλάδα), έχουν ποσοστα χαμηλότερα από τον μέσο όρο. Ακόμα και εντός της Κρήτης θυμάμαι πως υπήρχαν σημαντικές διαφορές (π.χ. τα Χανιά ήταν κάτω από τον μέσο όρο, ενώ το Ρέθυμνο ήταν πρωταθλητής πανελλαδικά). Οπότε η σύγκριση Ρεθύμνου - Αχαΐας δεν είναι καθόλου τυχαία (και οι 2 περιπτώσεις όμως δεν αντιπροσωπεύουν τον μέσο όρο της χώρας). Αν είχαμε έναν πίνακα με όλες τις περιοχές της χώρας θα φαινόταν πως η κατανομή ανά τη χώρα είναι πολύ πιο ομαλή, ενώ εδώ τονίζονται επίτηδες οι outliers για να υποστηριχθεί το επιχείρημα περί εύνοιας της Κρήτης στις γνωματεύσεις / προσλήψεις (το οποίο ισχύει, αλλά δεν οφείλεται μόνο σε λόγους τύπου ΟΠΕΚΕΠΕ).
Γ) Τα νούμερα δεν λένε πάντα όλη την αλήθεια. Κάποιος στατιστικολόγος που βλέπει απλά αριθμούς και βγάζει ποσοστά, συγκρίνοντας την Αχαΐα με το Ρέθυμνο θα θεωρούσε πως αφού οι μαθητές είναι μαθητές όπου και να βρίσκονται, κάτι δεν πάει καλά στη διαδικασία της αξιολόγησης τους από τα ΚΕΔΑΣΥ (π.χ. υπάρχουν αυστηρά κριτήρια στην μια περίπτωση και χαλαρά στην άλλη). Ένας εκπαιδευτικός όμως της πράξης που έχει υπηρετήσει σε διαφορετικές περιοχές της χώρας μπορεί να καταλάβει πως δεν είναι όλα τα παιδιά ίδια. Δεν θέλω να παρεξηγηθώ, ούτε να να στοχοποιήσω συγκεκριμένες περιοχές της χώρας μας, πιστεύω όμως ότι ακόμα και η ίδια διεπιστημονική ομάδα ενος ΚΕΔΑΣΥ αν επισκεπτόταν σήμερα ένα 20αρι τμήμα Δημοτικού της Πάτρας θα παρέπεμπε 5 μαθητές από τους 20, ενώ αν πήγαινε αύριο σε ένα αντίστοιχο τμήμα του Ρεθύμνου θα παρέπεμπε 10 από τους 20 (και πιστεύω πως πολλοί δάσκαλοι θα συμφωνήσουν εδώ μαζί μου). Το γιατί συμβαίνει αυτό, θέλει επιστημονική μελέτη για να απαντηθεί, αλλά οι λόγοι μπορεί να βρίσκονται πολύ μακριά από πολιτικές εξυπηρετήσεις και ΟΠΕΚΕΠΕ.
Με λίγα λόγια, πολύ ενδιαφέρουσα η ανάλυση του Patreas για τα κατορθώματα των Κρητικών και στο πεδίο της εκπαίδευσης (και ιδίως στο όμορφο Ρέθυμνο, σκεφτείτε ποιος κατάγεται από εκεί και θα καταλάβετε), άλλο όμως η διαχείριση των κονδυλίων και άλλο η "αθρόα βιομηχανία των γνωματεύσεων". Ακόμα και αν εκεί στην Κρήτη όλοι ήταν τίμιοι και νομοταγείς, θα είχαμε πολύ περισσότερα παιδιά με γνωμάτευση για Παράλληλη Στήριξη σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα και όποιος εκπαιδευτικός έχει υπηρετήσει εκεί πέρα πιστεύω πως θα συμφωνήσει σε αυτό μαζί μου.
-
Δεν ξέρω πόσοι θα συμφωνήσουν μαζί σου (αν και προεξοφλείς ότι οι περισσότεροι, αν όχι όλοι όσοι έχουν υπηρετήσει στην Κρήτη θα συμφωνήσουν μαζί σου) και σε τι ακριβώς θα συμφωνήσουν. Επειδή, όμως, η κάλυψη των κενών Παράλληλης Στήριξης στην Α' Φάση έγινε με οριζόντια ποσόστωση επί των δηλωθέντων κενών (αφού πρώτα καλύφθηκαν 100% τα κενά Παράλληλης για BRAILLE και ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ), αυτοί που το έχουν κάνει "φάμπρικα" και δεν ομαδοποιούν είναι οι ευνοημένοι της υπόθεσης.
Ο πρωταθλητής Ελλάδος, πάντως, είναι το Λασίθι. Απλώς τους πήραν χαμπάρι και στη Β' Φάση έφαγαν τσεκούρι.
Αν ήθελα να κάνω manipulate τα νούμερα, θα μπορούσα να αναφέρω μόνο την Α' Φάση (όπου το Λασίθι με το 1/4 του μαθητικού δυναμικού της Αχαϊας είχε 133 προσλήψεις έναντι 101 της Αχαϊας, και το Ηράκλειο με παραπλήσιο μαθητικό δυναμικό με την Αχαϊα είχε υπερτετραπλάσιες προσλήψεις, δηλ. αν ένα 20άρι τμήμα της Πάτρας έχει 5 παραπεμπόμενους μαθητές, σε ένα ισάριθμο του Λασιθίου/Ηρακλείου θα παραπέμπονταν όλοι; ) ή να μην αναφέρω την ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ (που έχει μέσα και την Κρήτη και "ψηλώνει"), αλλά ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ (που θα είχε ακόμα μεγαλύτερη διαφορά από τα ποσοστά της Κρήτης). Οι περιοχές ΑΧΑΪΑ και ΛΑΡΙΣΑ επιλέγησαν με κριτήριο ότι έχουν ένα μεγάλο αστικό κέντρο (https://el.wikipedia.org/wiki/Κατάλογος_πόλεων_της_Ελλάδας) αλλά και ημιαστικές και αγροτικές περιοχές.
Συνεπώς, κάτι, όντως, συμβαίνει που δεν εξηγείται μόνο με λογικές του τύπου "έτσι είναι η Κρήτη".
Υ.Γ. Για τα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. δεν είπες κάτι. Μήπως μεροληπτείς υπέρ της Δευτεροβάθμιας; :P
-
Μέχρι να απαντήσει ο P. νομίζω ότι στο ΕΣΠΑ 21-27 οι μόνες Περιφέρειες που θεωρούνται "μη λιγότερο ανεπτυγμένες" είναι Αττική και Νότιο Αιγαίο, οι άλλες στον τορβά όλες...
Ευχαριστώ για την απάντηση. Βρήκα κάτι σχετικό, εδώ: https://espa.io/sxediasmos-espa-2021-2027-pou-tha-katanemithoun-19-dis-euro/ (https://espa.io/sxediasmos-espa-2021-2027-pou-tha-katanemithoun-19-dis-euro/)
-
Δεν ξέρω πόσοι θα συμφωνήσουν μαζί σου (αν και προεξοφλείς ότι οι περισσότεροι, αν όχι όλοι όσοι έχουν υπηρετήσει στην Κρήτη θα συμφωνήσουν μαζί σου) και σε τι ακριβώς θα συμφωνήσουν. Επειδή, όμως, η κάλυψη των κενών Παράλληλης Στήριξης στην Α' Φάση έγινε με οριζόντια ποσόστωση επί των δηλωθέντων κενών (αφού πρώτα καλύφθηκαν 100% τα κενά Παράλληλης για BRAILLE και ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ), αυτοί που το έχουν κάνει "φάμπρικα" και δεν ομαδοποιούν είναι οι ευνοημένοι της υπόθεσης.
Στο θέμα του υπολογισμού των κενών, συμφωνώ ότι κάποιοι το έχουν κάνει φάμπρικα με τη μη ομαδοποίηση (έχοντας φυσικά την αναγκαία πολιτική κάλυψη από πίσω). Δεν τους ψέγω όμως γιατί αυτό είναι προς το συμφέρον των παιδιών. Απλά τα τυχερά παιδιά είναι αυτά της Κρήτης και όχι της υπόλοιπης Ελλάδας. Αυτό είναι το ζήτημα. Οπότε δέχομαι τους προβληματισμούς σου ως προς αυτό.
Αυτό στο οποίο δεν συμφωνώ, είναι το να εμπλέκουμε και τα ΚΕΔΑΣΥ στην υπόθεση αυτή, ουσιαστικά μιλώντας για βιομηχανία πλαστών γνωματεύσεων. Να επισημάνω για όσους δεν το γνωρίζουν πως για να λάβει ένας μαθητής Π.Σ., θα πρέπει να έχει και γνωμάτευση από Ψυχίατρο για το είδος της δυσκολίας του (συνήθως ΔΕΠΥ ή φάσμα αυτισμού). Επομένως όλες οι εγκρίσεις για Π.Σ. στην Κρήτη (και την υπόλοιπη χώρα) έχουν από πίσω τους αναλυτική τεκμηρίωση για την αναγκαιότητα της χορήγησης Π.Σ. και δεν δίνονται τόσο εύκολα όσο πιστεύουν πολλοί.
Για τις διαφορές τώρα που υπάρχουν ανάμεσα στους μαθητές και τις ιδιαιτερότητές τους ανά την χώρα, πολλές φορές και εμείς οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουμε πολλά (εξάλλου δεν υπάρχουν σχετικές έρευνες). Για να δείξω όμως ότι υπάρχουν χαοτικές διαφορές ανάμεσα στα προφίλ των μαθητών που ζουν σε διαφορετικές περιοχές, ας φέρω ένα (εξίσου ακραίο με αυτά που έφερε ο Patreas), παράδειγμα:
Έχουμε τη Λήμνο στο Βόρειο Αιγαίο και τη Λέρο στο Νότιο. Η Λήμνος έχει πληθυσμό περίπου 16.000 κατοίκους, ενώ η Λέρος περίπου 8.000 (τον μισό δηλαδή). Για τις ανάγκες της αξιολόγησης των δυσκολιών των μαθητών η Λήμνος έχει το δικό της ΚΕΔΑΣΥ, ενώ η Λέρος εξυπηρετείται από το ΚΕΔΑΣΥ της γειτονικής Καλύμνου (άρα είναι πιο εύκολο να πάει ένας μαθητής της Λήμνου για αξιολόγηση, παρά ένας μαθητής της Λέρου).
Στη Λήμνο στην Α' φάση αναπληρωτών προσλήφθησαν 7 αναπληρωτές Π.Σ. για 16 κενά (https://limnoslive.gr/2025/09/katangelia-sepe-limnou-xekina-i-scholiki-chronia-me-pano-apo-20-kena-se-daskalous-kai-eidikotites/) (σε νηπιαγωγεία και δημοτικά). Πόσα από αυτά να έχουν προκύψει κατόπιν ομαδοποίησης (γνωματεύσεις μαθητών ίδιου τμήματος) ; Τα μισά; Άντε λοιπόν οι γνωματεύσεις να ήταν το πολύ 25.
Θέλετε να μάθετε πόσοι προσλήφθησαν στη Λέρο; 17 ! Και πόσες ήταν οι γνωματεύσεις; Κρατηθείτε: 52 (https://moutsakiskostas.blogspot.com/2025/09/blog-post_5.html?m=1) (και νομίζω πως λείπουν και κάποια νηπιαγωγεία από τον πίνακα του αιρετού).
Πώς λοιπόν εξηγείται αυτή η χαοτική διαφορά ανάμεσα σε 2 νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας με παρόμοια πληθυσμιακή σύσταση και (φαντάζομαι) παρόμοιους δημογραφικούς δείκτες; Είναι απλά 2 ΚΕΔΑΣΥ που αποφάσισαν με εντελώς διαφορετικά κριτήρια αξιόγησης των μαθητών; Υπάρχουν παράγοντες τύπου ΟΠΕΚΕΠΕ και στη Λέρο; Ή είναι άλλοι λόγοι στη μέση; Και ναι δεν επέλεξα τα συγκεκριμένα νησιά στην τύχη και το παραδέχομαι.
-
Μήπως εντελώς απλοϊκά αυτο που συμβαίνει είναι ότι στην Κρήτη, που ξέρουν πώς να εξασφαλίζουν το δημόσιο χρήμα, οι κόρες και οι γιοι των αγροτών μας δεν χρειάζεται να ξενιτευτούν μακριά από τα εδάφη τους και τις περιουσίες τους, αφού οι ανάγκες εκεί για παράλληλη στηριξη είναι αυξημένες;
-
Μήπως εντελώς απλοϊκά αυτο που συμβαίνει είναι ότι στην Κρήτη, που ξέρουν πώς να εξασφαλίζουν το δημόσιο χρήμα, οι κόρες και οι γιοι των αγροτών μας δεν χρειάζεται να ξενιτευτούν μακριά από τα εδάφη τους και τις περιουσίες τους, αφού οι ανάγκες εκεί για παράλληλη στηριξη είναι αυξημένες;
Με το απλοϊκό τρόπο σκέψης να κατανοούμε και την κατάφορη αδικία για όλους τους υπόλοιπους. Υπάρχουν άνθρωποι με 2,3, 4 παιδιά που είναι άνεργοι ενώ θα έπρεπε να δουλεύουν από την πρώτη στιγμή των προσλήψεων. Είναι αδιανόητο να έχουν εργαστεί από την πρώτη χρονιά των πινάκων σε αρχική φάση και την τελευταία τη φετινή να μην έχουν καν τη δυνατότητα να τους εγκριθεί το επίδομα ανεργίας του Ιουλίου. Και πολλές άλλες περιπτώσεις αδικίας ας με βοηθήσουν οι συνάδελφοι σε ο,τι παρέλειψα.
-
H Κρήτη εκτος από θερμοκήπια ντοματας αφθονεί και σε θερμοκήπια πολιτικών αρχηγών - ταγών.
Κι επειδή ξέρουν ότι η πολιτική κι η κουμπαριά πάνε χέρι χέρι, ξέρουν πώς να βαφτίζουν τα εσπα για να τα καρπώνονται οι υμέτεροι.
Εντωμεταξυ οι λοιποί στην αναμονη και απ τα ψίχουλα
-
Στο θέμα του υπολογισμού των κενών, συμφωνώ ότι κάποιοι το έχουν κάνει φάμπρικα με τη μη ομαδοποίηση (έχοντας φυσικά την αναγκαία πολιτική κάλυψη από πίσω). Δεν τους ψέγω όμως γιατί αυτό είναι προς το συμφέρον των παιδιών. Απλά τα τυχερά παιδιά είναι αυτά της Κρήτης και όχι της υπόλοιπης Ελλάδας. Αυτό είναι το ζήτημα. Οπότε δέχομαι τους προβληματισμούς σου ως προς αυτό.
Αυτό στο οποίο δεν συμφωνώ, είναι το να εμπλέκουμε και τα ΚΕΔΑΣΥ στην υπόθεση αυτή, ουσιαστικά μιλώντας για βιομηχανία πλαστών γνωματεύσεων. Να επισημάνω για όσους δεν το γνωρίζουν πως για να λάβει ένας μαθητής Π.Σ., θα πρέπει να έχει και γνωμάτευση από Ψυχίατρο για το είδος της δυσκολίας του (συνήθως ΔΕΠΥ ή φάσμα αυτισμού). Επομένως όλες οι εγκρίσεις για Π.Σ. στην Κρήτη (και την υπόλοιπη χώρα) έχουν από πίσω τους αναλυτική τεκμηρίωση για την αναγκαιότητα της χορήγησης Π.Σ. και δεν δίνονται τόσο εύκολα όσο πιστεύουν πολλοί.
Για τις διαφορές τώρα που υπάρχουν ανάμεσα στους μαθητές και τις ιδιαιτερότητές τους ανά την χώρα, πολλές φορές και εμείς οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουμε πολλά (εξάλλου δεν υπάρχουν σχετικές έρευνες). Για να δείξω όμως ότι υπάρχουν χαοτικές διαφορές ανάμεσα στα προφίλ των μαθητών που ζουν σε διαφορετικές περιοχές, ας φέρω ένα (εξίσου ακραίο με αυτά που έφερε ο Patreas), παράδειγμα:
Έχουμε τη Λήμνο στο Βόρειο Αιγαίο και τη Λέρο στο Νότιο. Η Λήμνος έχει πληθυσμό περίπου 16.000 κατοίκους, ενώ η Λέρος περίπου 8.000 (τον μισό δηλαδή). Για τις ανάγκες της αξιολόγησης των δυσκολιών των μαθητών η Λήμνος έχει το δικό της ΚΕΔΑΣΥ, ενώ η Λέρος εξυπηρετείται από το ΚΕΔΑΣΥ της γειτονικής Καλύμνου (άρα είναι πιο εύκολο να πάει ένας μαθητής της Λήμνου για αξιολόγηση, παρά ένας μαθητής της Λέρου).
Στη Λήμνο στην Α' φάση αναπληρωτών προσλήφθησαν 7 αναπληρωτές Π.Σ. για 16 κενά (https://limnoslive.gr/2025/09/katangelia-sepe-limnou-xekina-i-scholiki-chronia-me-pano-apo-20-kena-se-daskalous-kai-eidikotites/) (σε νηπιαγωγεία και δημοτικά). Πόσα από αυτά να έχουν προκύψει κατόπιν ομαδοποίησης (γνωματεύσεις μαθητών ίδιου τμήματος) ; Τα μισά; Άντε λοιπόν οι γνωματεύσεις να ήταν το πολύ 25.
Θέλετε να μάθετε πόσοι προσλήφθησαν στη Λέρο; 17 ! Και πόσες ήταν οι γνωματεύσεις; Κρατηθείτε: 52 (https://moutsakiskostas.blogspot.com/2025/09/blog-post_5.html?m=1) (και νομίζω πως λείπουν και κάποια νηπιαγωγεία από τον πίνακα του αιρετού).
Πώς λοιπόν εξηγείται αυτή η χαοτική διαφορά ανάμεσα σε 2 νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας με παρόμοια πληθυσμιακή σύσταση και (φαντάζομαι) παρόμοιους δημογραφικούς δείκτες; Είναι απλά 2 ΚΕΔΑΣΥ που αποφάσισαν με εντελώς διαφορετικά κριτήρια αξιόγησης των μαθητών; Υπάρχουν παράγοντες τύπου ΟΠΕΚΕΠΕ και στη Λέρο; Ή είναι άλλοι λόγοι στη μέση; Και ναι δεν επέλεξα τα συγκεκριμένα νησιά στην τύχη και το παραδέχομαι.
Υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία που ορίζει πότε θα προταθεί παράλληλη και πότε όχι;
-
Υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία που ορίζει πότε θα προταθεί παράλληλη και πότε όχι;
Η νομοθεσια λεει οτι πρεπει ο/η μαθητης/τρια να μπορει να παρακοκουθησει το 50% του σχολικου προγραμνατος χωρις στηριξη.
Λεει , επισης, οτι μονο το ΚΕΔΑΣΥ μπορει να εισηγηθει ΠΣ.
Στην πραξη, ΠΣ εισηγουμαστε (ή ροσηγουμασταν μιας και δεν ειμαι σε ΚΕΔΑΣΥ πλεον) για λειτουργικους αυτισμους, ΔΕΠΥ, αισθητηριακες αναπηριες, καποια προβληματα συμπεριφορας και οταν το παιδι ηταν για ειδικο σχολειο αλλα δεν υπηρχε τετοιο σε κοντινη αποσταση.
Θεωρω, απο την εμπειρια μου (14 χρονια ηταν αυτα) και απο την επαφη μου με αλλους συναδελφους σε ΚΕΔΑΣΥ ανα τη χωρα (ειπαμε 14 χρονια!!!! Και 6 μηνε προϊσταμενιλικι) οτι ετσι λειτουργουν τα περισσοτερα
-
@neossos
Παρότι δεν παίρνεις θέση σε κάποια που ανέφερα στο τελευταίο μου μήνυμα (για το πώς θα μπορούσε να γίνει manipulation των αριθμών και για τα Εσπερινά ΕΠΑΛ της Κρήτης - θα περίμενε κάποιος το μεγαλύτερο δημόσιο σχολείο στην Ελλάδα να είναι κάποιο της Αττικής), εγώ θα λάβω στα δικά σου.
Η Παράλληλη Στήριξη στα Δημοτικά Σχολεία είναι η μεγαλύτερη "ομάδα" στις προσλήψεις Αναπληρωτών. Το έναυσμα για το παρόν νήμα ήταν το 4ΧΧ Παράλληλη Στήριξη στα Δημοτικά Σχολεία του Ηρακλείου στην Α' Φάση. Ως απόλυτος αριθμός και σε σύγκριση με τις Διευθύνσεις πλην Αττικής, μου φάνηκε πολύ μεγάλο. Καθώς οι προσλήψεις Αναπληρωτών διεξάγονται στις μεταθετικές περιοχές, ήταν εύκολο να βρεθεί ανά περιοχή τόσο το μαθητικό δυναμικό στα Δημοτικά Σχολεία Γενικής Παιδείας, όσο και οι προσλήψεις Αναπληρωτών Παράλληλης Στήριξης που έγιναν. Μετά με ταξινόμηση βγήκε πρώτη η Γ' Πειραιά (που έχει, όμως, μικρό αριθμό μαθητών σε Δημοτικά Σχολεία, περίπου 200), δεύτερο το Λασίθι και μετά οι υπόλοιπες περιοχές της Κρήτης και του Πειραιά από κοντά, ενώ ουραγοί βγήκαν οι περιοχές στις οποίες δεν έγινε καμία πρόσληψη Αναπληρωτή για την Παράλληλη Στήριξη των Δημοτικών Σχολείων (Γ' Λέσβου και Γ' Σάμου).
Μιας και αναφέρθηκες σε outliers, συνεπώς γνωρίζεις από Μεθοδολογία Έρευνας και Εφαρμοσμένη Στατιστική στην Εκπαιδευτική Έρευνα ( έτσι δεν είναι; ), η Γ' Πειραιά αλλά και η Γ' Λέσβου και η Γ' Σάμου δεν επελέγησαν για σύγκριση με την Κρήτη. Ούτε περιοχές της Αττικής ή Θεσσαλονίκης που έχουν πολύ μεγαλύτερο μαθητικό δυναμικό και με χαρακτηριστικά μόνο αστικής περιοχής. Επέλεξα την Αχαΐα και τη Λάρισα, αφού, όπως ανέφερα και στο προηγούμενο μήνυμα, είναι οι περιοχές με την 3η και 5η πόλη της Ελλάδας σε πληθυσμό (το Ηράκλειο είναι η 4η) και έχουν ένα μεγάλο αστικό κέντρο αλλά και ημιαστικές και αγροτικές περιοχές. Δηλ. αυτό ακριβώς που δεν κάνεις εσύ με το παράδειγμά σου. Επιλέγεις ένα σχετικά μικρό νησί της Δ' Δωδεκανήσου, δηλ. ούτε καν μια ολόκληρη περιοχή μετάθεσης. Έτσι, όμως, ενδεχομένως έχεις επιλέξει by default έναν outlier (κάτι που εξάλλου το παραδέχεσαι), όχι μόνο λόγω μικρού μαθητικού δυναμικού αλλά και λόγω ποιοτικών στοιχείων που αφορούν την κοινωνική ζωή σε κάποια μικρά νησιά (καταλαβαινόμαστε φαντάζομαι). Είναι, λοιπόν, μεθοδολογικά λάθος να πας σε τόσο μικρό δείγμα μαθητών (όπως θα ήταν λάθος να επέλεγα για σύγκριση τη Γ' Πειραιά) και υπάρχουν και άλλοι λόγοι στη μέση.
Πάντως, όταν κάτι αφορά τη διαχείριση προσωπικού των ΠΕ70 είσαι πολύ large και υποπίπτεις σε "εκπτώσεις" (όπως εύστοχα σου σχολίασε ο trust no one (https://www.pde.gr/index.php?topic=37929.msg1242077#msg1242077)), π.χ. "τόσο κακό είναι να λειτουργεί ένα δημοτικό σχολείο με 28 μαθητές ως 6/θέσιο;" ή "Δεν τους ψέγω όμως γιατί αυτό είναι προς το συμφέρον των παιδιών." Όταν, όμως, το θέμα αφορά τη διαχείριση προσωπικού των ΠΕ60 ή τη Δευτεροβάθμια, είσαι αμείλικτος. Αυτό είναι ο ορισμός του double standard.
-
Μια δική μου απορία: είμαι στις Κυκλαδες σε Γυμνάσιο. Παράλληλη στήριξη βλέπω σε παιδιά που το νησί τους δεν έχει ειδικό σχολείο, λιγότερο ή περισσότερο σοβαρά περιστατικά (δλδ και σε παιδιά που δεν είναι ούτε για ΕΝΕΕΓΥΛ και προφανώς δεν αποκομίζουν τίποτα από τη γενική τάξη), όμως αυτό που ακούω ότι συμβαίνει σε δημοτικά, ότι ένα τμήμα μπορεί να έχει μέσα 3 παιδιά παράλληλης πχ, σ εμάς δεν υπάρχει. Ξέρω ότι είναι μια γενιά αυτή που τώρα φτάνει στη β/θμια σιγά σιγά, αλλά δεν συμβαίνει ούτε στα δημοτικά μας, κι αυτά ενώ οι επισκέψεις στο κεδασυ είναι περισσότερες απ όσες χρειάζονται- δεν είναι δηλαδή ότι οι γονείς δεν τα ελέγχουν τα παιδιά. Οπότε αναρωτιέμαι, είναι φειδωλο το κεδασυ το δικό μας επειδή πρέπει να καλυφθούν με παράλληλη παιδιά που αλλού θα φοιτούσαν σε άλλου τύπου σχολείο; Ή είναι φειδωλοί για άλλους λόγους, ή αλλού είναι υπερβολικά γενναιόδωροι;
-
Μια δική μου απορία: είμαι στις Κυκλαδες σε Γυμνάσιο. Παράλληλη στήριξη βλέπω σε παιδιά που το νησί τους δεν έχει ειδικό σχολείο, λιγότερο ή περισσότερο σοβαρά περιστατικά (δλδ και σε παιδιά που δεν είναι ούτε για ΕΝΕΕΓΥΛ και προφανώς δεν αποκομίζουν τίποτα από τη γενική τάξη), όμως αυτό που ακούω ότι συμβαίνει σε δημοτικά, ότι ένα τμήμα μπορεί να έχει μέσα 3 παιδιά παράλληλης πχ, σ εμάς δεν υπάρχει. Ξέρω ότι είναι μια γενιά αυτή που τώρα φτάνει στη β/θμια σιγά σιγά, αλλά δεν συμβαίνει ούτε στα δημοτικά μας, κι αυτά ενώ οι επισκέψεις στο κεδασυ είναι περισσότερες απ όσες χρειάζονται- δεν είναι δηλαδή ότι οι γονείς δεν τα ελέγχουν τα παιδιά. Οπότε αναρωτιέμαι, είναι φειδωλο το κεδασυ το δικό μας επειδή πρέπει να καλυφθούν με παράλληλη παιδιά που αλλού θα φοιτούσαν σε άλλου τύπου σχολείο; Ή είναι φειδωλοί για άλλους λόγους, ή αλλού είναι υπερβολικά γενναιόδωροι;
Αυτο δε νομιζω οτι μπορει να το απαντησει κσποιος/α ετσι απλα
Η απαντηση δινεται μονο μετα απο συγκριτικη μελετη των γνωματευσεων και των εισηγησεων
Αυτο που μπιρω να πω ειναι οτι στο ΚΕΔΑΣΥ που ημουν εγω, με τα χρονια αυξηθηκαν πολυ οι εισηγησεις για ΠΣ γιατι αυξηθηκαν τα περιστατικα. Αυξηθηκε επισης και ο αριθμος των μαθητων στην ταξη, οποτε περιπτωσεις που ισως στα μεσα του 2000 δεν θα επαιρναν ΠΣ γιατι η καθε ταξη εχε γυρω στους 15 μαθητες και αρα ο/η εκπαιδευτικος μπορουσε να χειριστει καποια παιδια, με 20+ μαθητες/τριες στην ταξη, δεν μπορει πλεον.
Αυξηθηκε παραλληλα και ο φορτος εργασιας και οι απαιτησεις απο τους μαθητες/τριες. Αρα, πιο δυσκολα μαθηματα, αυτοματως σημαινει και πιο πολλες απαιτησεις για συγκεντρωση στην ταξη. Αρα, λιγοτερες «ανοχες» απο τα ιδιατα παιδια.
Τελος, γεγονος ειναι οτι αυξηθηκαν και οι διαγνωσεις απο παιδοψυχιατρους. Οποτε, οταν εγω στο ΚΕΔΑΣΥ εχω μια διαγνωση αυτιαμου, δεν μπορω να μην εισηγηθω κατι
-
Να υποθέσω ότι δεν υπάρχει κάποιο ΦΕΚ που να λέει με ποια κριτήρια παίρνει κάποιος παράλληλη.
Στην διάγνωση του αυτισμού η συντριπτική πλειοψηφία έχει παράλληλη (έχω δει όμως και περιπτώσεις που δεν αναφέρεται κάτι για παράλληλη).
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε παράλληλη ακόμη και για δυσλεξία! Ωστόσο, δεν είναι σίγουρο ότι ο γονιός θα αιτηθεί παράλληλη σε τέτοια περίπτωση.....
-
Ίσως δεν το διατύπωσα καλά. Εννοώ ότι με την εικόνα που έχω εγώ, ενός μαθητικού πληθυσμού ενός μεγάλου σχολείου που είναι το μοναδικό στην περιοχή και έχει ποικιλία πληθυσμού, δεν είναι ότι βλέπω μαθητές μας που θα χρειάζονταν παράλληλη και δεν έχουν, ούτε ότι έπρεπε να έχουν πάει στο κεδασυ και δεν πήγαν. Γι αυτό έχω αναρωτηθεί αν τα ελάχιστα παιδιά που εμείς τα θεωρούμε απλά ακραία ζωηρά και οριακά διαχειρισιμα, αν σε άλλο ΚΕΔΑΣΥ θα είχαν γνωμάτευση, αλλά αυτά τα παιδιά είναι 1-2 το χρόνο σε μια τάξη των 90 μαθητών, όχι 1-2 σε τμήμα των 25. Ποσό πια διαφορετική εικόνα πληθυσμού να έχουμε σε σχέση με άλλες περιοχές;
-
Να υποθέσω ότι δεν υπάρχει κάποιο ΦΕΚ που να λέει με ποια κριτήρια παίρνει κάποιος παράλληλη.
Στην διάγνωση του αυτισμού η συντριπτική πλειοψηφία έχει παράλληλη (έχω δει όμως και περιπτώσεις που δεν αναφέρεται κάτι για παράλληλη).
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε παράλληλη ακόμη και για δυσλεξία! Ωστόσο, δεν είναι σίγουρο ότι ο γονιός θα αιτηθεί παράλληλη σε τέτοια περίπτωση.....
Οχι δεν υπαρχει ΦΕΚ
Η καθε ομαδα του καθε ΚΕΔΑΣΥ κρινει με τα δικα της κριτηρια.
Αλλα, οπως ειπα και πιο πανω, νομιζω οτι καποια βασικα τα εχουμε (σχεδον) ολοι κοινα.
-
@Patreas
Δεν πήρα θέση για τα εσπερινά γιατί δεν γνωρίζω τι ακριβώς συμβαίνει σε αυτά (λογικά όμως έχεις δίκιο σε όσα λες).
Όταν μίλησα για outliers, είχα στο μυαλό μου μια προηγούμενη ανάλυση που είχα κάνει για τα ποσοστά των προσλήψεων Π.Σ. ανά περιοχή. Έψαξα και την βρήκα στο περσινό νήμα (https://www.pde.gr/index.php?topic=37667.msg1222737#msg1222737) της Α' φάσης αναπληρωτών και ορίστε και ο πίνακας με τα στοιχεία για όλη την Ελλάδα: https://imgur.com/a/QCWcgxn (είναι του 2021-22, αλλά οι τάσεις υπήρχαν από τότε).
Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο πως η Αχαΐα και η Λάρισα ξεχωρίζουν ως οι περιοχές με τις λιγότερες προσλήψεις Π.Σ. αναλογικά με τον πληθυσμό τους (μαζί με κάποιες άλλες περιοχές όπως η Μεσσηνία και η Εύβοια). Οπότε θεώρησα πως δεν τις επέλεξες με δημογραφικά κριτήρια, αλλά για να φανεί εντυπωσιακότερα η αντίθεση τους σε σχέση με την Κρήτη (μιας και βρίσκονται πολύ κάτω από τον μέσο όρο της χώρας, ενώ η Κρήτη πολύ πάνω).
Νομίζω πως ο πίνακας μου δείχνει ξακάθαρα τις τάσεις. Υπάρχει το δίπολο Αττική - Κρήτη με περισσότερες Π.Σ. από το αναμενόμενο, με όλες τις άλλες περιφέρειες της χώρας να βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο (λογικό βέβαια να πέφτουν σε ένα βαθμό λόγω των ποσοστών του προαναφερθέντος διπόλου). Όμως ακόμα και εντός των ίδιων περιφερειών βλέπουμε σημαντικές διακυμάνσεις. Για παράδειγμα στην Κρήτη το Ρέθυμνο καταλαμβάνει το 3% των προσλήψεων Π.Σ., ενώ με βάση τον πληθυσμό του θα αναμέναμε ένα 1.1%. Θα περιμέναμε λοιπόν με βάση τη συλλογιστική ΟΠΕΚΕΠΕ να ισχύει κάτι αντίστοιχο και στα διπλανά Χανιά. Στα Χανιά όμως οι προσλήψεις αντιστοιχούσαν στο 1.5% των συνολικών παράλληλων, ενώ με βάση τον πληθυσμό θα περιμέναμε μεγαλύτερο ποσοστό (1.8%).
Μπορούμε να κάνουμε και άλλες συγκρίσεις που να δείχνουν πως περιοχές με παρόμοια δημογραφικά χαρακτηριστικά έχουν μεγάλες αποκλίσεις στον αριθμό των Π.Σ.. Για παράδειγμα η Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη: Στην πρωτεύουσα έχουμε 26% των Π.Σ. έναντι 20.8% του πληθυσμού, ενώ στη συμπρωτεύουσα το ποσοστό των Π.Σ. (9.6%), είναι χαμηλότερο από το ποσοστό του πληθυσμού (10.4%).
Ως προς το τελευταίο σου σχόλιο, όταν αφήνεται να εννοηθούν πράγματα για τον κλάδο μου (για τα οποία υπάρχει ο αντίλογος), νομίζω πως έχω κάθε δικαίωμα να τον υπερασπιστώ (και πιστεύω πως αυτό θα έκανε ο οποιοσδήποτε). Αλλά όχι και αμείλικτος με τους υπολοίπους. Δεν άνοιξα (ακόμα) θέμα για τα φετινά ολιγομελή τμήματα στη Δευτεροβάθμια, στα οποία δεν τολμά να βάλει χέρι κανένας (ενώ στα δημοτικά άρχισε ήδη η νέα φάση συμπτύξεων). Δεν αναρωτήθηκα γιατί ΚΑΝΕΝΑΣ γονέας δεν έχει διαμαρτυρηθεί για τις φετινές ελλείψεις των ολοήμερων νηπιαγωγείων στα Μ.Μ.Ε. (που με αυτά τα ποσοστά κάλυψης στους ΠΕ60 θα έπρεπε όλοι να έχουν ξεσηκωθεί που δεν θα μπορούν να αφήσουν τα παιδιά τους στο ολοήμερο). Αντιθέτως, για τα ολοήμερα δημοτικά (που κάποιοι έλεγαν ότι γράφουμε παιδιά - φαντάσματα) έχουν ξεσηκωθεί οι πάντες. Αναρωτήθηκε λοιπόν κανείς γιατί κανένας γονιός δεν διαμαρτυρήθηκε φέτος για τα κενά στα νηπιαγωγεία; Αλλά είπαμε, πρέπει να χτυπήσουμε για ακόμα μια φορά τα δημοτικά (δίνοντας έτσι τον απαραίτητο χώρο για να αναπτυχθούν ανεξέλεγκτα τα -ακόμα αρρύθμιστα- κέντρα μελέτης). Εξάλλου, οι δάσκαλοι δουλεύουν. Να δούμε όμως για πόσο ακόμα...
-
Είναι όπως Α-Κ-Ρ-Ι-Β-Ω-Σ τα λέει ο Πατρέας στη Κρήτη ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ 4 ΝΟΜΟΥΣ κ οι αριθμοί μιλάνε ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ.
1) Κ τα ΚΕΔΑΣΥ κ στους 4νομούς είναι βιομηχανίες κ οι αστείοι αυτοί αριθμοί έχουν επισημανθεί πολλάκις απο άλλα ΚΕΔΑΣΥ ανα την Ελλάδα.
Για να μην πιάσουμε διαγνώσεις+προφορικές στις πανελλήνιες κλπ
2)Η γελοιότητα όμως η προσωποιημένη είναι οι αριθμοί των 2 αυτών εσπερινών επαλ ;D
Ας περάσει κάποιος Μ-Ι-Α βόλτα κατα τις 9 το βράδυ,οoooποια μέρα κ ναι, απο το εσπερινό επαλ στο Δαίδαλο που στα χαρτιά είναι μεγαλτερο απο τις σχολές του Πολυτεχνείου Κρήτης -κέντρο ειναι πισω απο το δημαρχείο! Τα ίδια κ στο Ηράκλειο, στα χαρτιά θα ναι μεγαλτερο απο την Ιατρική σχολή σε λίγο!!
Αυτά τα ξέρει κ ο Χανιώτης ΠΘ κ οι 3 στους 3 βουλευτές Χανιων ΝΔ σογια=αδερφή ΠΘ/ανεψός Μαρκόγιαννη/ Κοζανίτισσα χήρα του Βολουδάκη/βουλευτή ΝΔ(ναι κληρονομούν κ οι χήρες έδρες). Όπως τα ξέρει κ ο Ανδρουλάκης / κ βεβαια οι βουλευτές ΝΔ Ηράκλειο=Αυγενάκηδες/Κεφαλογιάννηδες κλπ
Όλοι τα ξέρουνε όπως κ τον οπεκεπε, αλλά Ρουμάνα δεν υπάρχει, μόνο σογια υπάρχουν στη Κρήτη, οπότε θα συνεχίστει το ίδιο έργο.
-
Είναι όπως Α-Κ-Ρ-Ι-Β-Ω-Σ τα λέει ο Πατρέας στη Κρήτη ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ 4 ΝΟΜΟΥΣ κ οι αριθμοί μιλάνε ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ.
1) Κ τα ΚΕΔΑΣΥ κ στους 4νομούς είναι βιομηχανίες κ οι αστείοι αυτοί αριθμοί έχουν επισημανθεί πολλάκις απο άλλα ΚΕΔΑΣΥ ανα την Ελλάδα.
Για να μην πιάσουμε διαγνώσεις+προφορικές στις πανελλήνιες κλπ
2)Η γελοιότητα όμως η προσωποιημένη είναι οι αριθμοί των 2 αυτών εσπερινών επαλ ;D
Ας περάσει κάποιος Μ-Ι-Α βόλτα κατα τις 9 το βράδυ,οoooποια μέρα κ ναι, απο το εσπερινό επαλ στο Δαίδαλο που στα χαρτιά είναι μεγαλτερο απο τις σχολές του Πολυτεχνείου Κρήτης -κέντρο ειναι πισω απο το δημαρχείο! Τα ίδια κ στο Ηράκλειο, στα χαρτιά θα ναι μεγαλτερο απο την Ιατρική σχολή σε λίγο!!
Αυτά τα ξέρει κ ο Χανιώτης ΠΘ κ οι 3 στους 3 βουλευτές Χανιων ΝΔ σογια=αδερφή ΠΘ/ανεψός Μαρκόγιαννη/ Κοζανίτισσα χήρα του Βολουδάκη/βουλευτή ΝΔ(ναι κληρονομούν κ οι χήρες έδρες). Όπως τα ξέρει κ ο Ανδρουλάκης / κ βεβαια οι βουλευτές ΝΔ Ηράκλειο=Αυγενάκηδες/Κεφαλογιάννηδες κλπ
Όλοι τα ξέρουνε όπως κ τον οπεκεπε, αλλά Ρουμάνα δεν υπάρχει, μόνο σογια υπάρχουν στη Κρήτη, οπότε θα συνεχίστει το ίδιο έργο.
Έτσι είναι τα πράγματα.
-
αλλά Ρουμάνα δεν υπάρχει
Καλά, η ρουμάνα είναι αριστούχος ρουμανικού αει και τσακάλι. Εμείς , η χώρα του φωτός και της κόπρου (αυτή το λέει, εγώ δεν κρίνω) , δεν μπορούμε να βρούμε κάτι αντίστοιχο σε απόφοιτο κανενός ρουμανικού αει, έναν αποτελεσματικό να του δώσουμε θώκο , στασίδι σε κανένα υπουργείο , γραμματεία, οπουδήποτε να τα φτιάξει όλα; Δεν το πιστεύω, ας ψαχτούνε λίγο, κάτι άριστο θα βρεθεί να σωθούμε…
Το να καλέσουνε την ίδια στα ψιλικοκό , όταν ασχολείται με θέματα μεγατόνων άλλων υπουργείων, το θεωρώ ακραίο. Με τα χαριτωμένα αγγλικά της και τα fluent ρουμάνικα δεν μπορεί , κάτι θα γίνει… Ας την πάνε μια βόλτα και από μαρούσι μεριά, μήπως…
-
diav, ξέρεις στην Ελλάδα κάποιον άριστο και ασυμβίβαστο που να έχει αναδειχτεί μόνο με την αξία του;
Εγώ προσωπικά όχι.
-
.
-
Ακριβώς όπως τα λέει ο πατέρας είναι. Εγώ γνωρίζω κάποια εσπερινά ΕΠΑΛ που αν πας 9 η ώρα ούτε τα φώτα δεν είναι ανοιχτά και οι εγγραφές είναι όλες εικονικές ώστε να καλύπτονται τα ωράρια των μονίμων. Επίσης γραμμένοι 25 και παρακολουθούν οι 3. Όμως έχουν και προτεραιότητα όταν προσλαμβάνονται οι αναπληρωτές ειδικοτήτων με αποτέλεσμα στο εσπερινό να μπαίνουν 2 καθηγητές στα 3 παιδιά και στο πρωινό 100 ώρες έλλειψη καθηγητών και τμήματα που κάνουν 2 ώρες ή καθόλου μάθημα ή ένας καθηγητής για 26!!! Η νύχτα είναι σκοτεινή... Και συμβαίνει και στην όμορφη πόλη του βορρά που αρχίζει από Κ
-
Τι Patreas, τι πατέρας, πες το κι έτσι :P
Κοίτα να δεις που στο τέλος θα κάνουμε καμιά δημοσίευση με τον neossos. Άλλος για μεταδιδακτορική έρευνα και άλλος για το ονόρε :)
-
Χαχα συγνώμη αλλά δεν μπορούσα να το διορθώσω... που είναι το edit;;;
-
... Άλλος για μεταδιδακτορική έρευνα και άλλος για το ονόρε :)
Τι επιτήδεια χωσιά! Αν το κατάλαβα σωστά βέβαια...
-
Ακριβώς όπως τα λέει ο πατέρας είναι. Εγώ γνωρίζω κάποια εσπερινά ΕΠΑΛ που αν πας 9 η ώρα ούτε τα φώτα δεν είναι ανοιχτά και οι εγγραφές είναι όλες εικονικές ώστε να καλύπτονται τα ωράρια των μονίμων. Επίσης γραμμένοι 25 και παρακολουθούν οι 3. Όμως έχουν και προτεραιότητα όταν προσλαμβάνονται οι αναπληρωτές ειδικοτήτων με αποτέλεσμα στο εσπερινό να μπαίνουν 2 καθηγητές στα 3 παιδιά και στο πρωινό 100 ώρες έλλειψη καθηγητών και τμήματα που κάνουν 2 ώρες ή καθόλου μάθημα ή ένας καθηγητής για 26!!! Η νύχτα είναι σκοτεινή... Και συμβαίνει και στην όμορφη πόλη του βορρά που αρχίζει από Κ
Πολύ γνωστά όλα αυτά. Η απορία μου είναι, ποιος διευθυντής αναλαμβάνει τη διοίκηση σχολικής μονάδας όπου ειναι ελαστικές οι απουσίες, οι μαθητές έχουν φύγει στις εννιά, και όλα τα αλλα που λίγο πολύ ειναι γνωστά; Δε φοβούνται τυχόν ελέγχους; Ή ειναι βαλτοί; Δεν εξηγείται αλλιώς
-
Είναι συστημικοί...
-
Ακριβώς όπως τα λέει ο πατέρας είναι. Εγώ γνωρίζω κάποια εσπερινά ΕΠΑΛ που αν πας 9 η ώρα ούτε τα φώτα δεν είναι ανοιχτά και οι εγγραφές είναι όλες εικονικές ώστε να καλύπτονται τα ωράρια των μονίμων. Επίσης γραμμένοι 25 και παρακολουθούν οι 3. Όμως έχουν και προτεραιότητα όταν προσλαμβάνονται οι αναπληρωτές ειδικοτήτων με αποτέλεσμα στο εσπερινό να μπαίνουν 2 καθηγητές στα 3 παιδιά και στο πρωινό 100 ώρες έλλειψη καθηγητών και τμήματα που κάνουν 2 ώρες ή καθόλου μάθημα ή ένας καθηγητής για 26!!! Η νύχτα είναι σκοτεινή... Και συμβαίνει και στην όμορφη πόλη του βορρά που αρχίζει από Κ
Εγω γνωρίζω δύο εσπερινά ΕΠΑΛ και ένα εσπερινο ΓΕΛ με παρόμοια κατάσταση. Και μάλιστα με διπλό καθηγητή με 3 και 5 παρόντες και σε πρωινα ΕΠΑΛ με 25 μαθητές ανήλικους δεν βάζουν δεύτερο γιατί δεν έχουν καθηγητές.
-
diav, ξέρεις στην Ελλάδα κάποιον άριστο και ασυμβίβαστο που να έχει αναδειχτεί μόνο με την αξία του;
Εγώ προσωπικά όχι.
Εγώ ξέρω. Μία συμφοιτήτριά μου στο Τ.Ε.Φ.Α.Α. Αθηνών που τελείωσε με άριστα κι είπε και τον όρκο. Ήταν και διαιτητής ποδοσφαίρου κι ενώ διέπρεπε στο εξωτερικό, είχε διαιτητεύσει Μουντιάλ κι Ολυμπιακούς Αγώνες, στην Ελλάδα ήταν κολλημένη στη Β' Εθνική.
Ναι, είχε αναδειχθεί (στο εξωτερικό) μόνο με την αξία της αλλά εδώ στην Ελλάδα μάλλον δεν αναδείχθηκε ποτέ...
-
Κι εγώ ξέρω τέτοια άτομα, αλλά δεν εργάζονται στην εκπαίδευση, ούτε ως εκπαιδευτικοί ούτε ως διοικητικοί.
-
Αν θέλει ο όποιος δημοσιογράφος , έχει έτοιμη εκπομπή στο πιάτο με επιλεγμένα δημόσια αναρτημένα έγγραφα των ιδίων εμπλεκομένων φάτσα φόρα και όχι πλάτη κανενός ! Ας καλέσει (Şahin ή άλλος) εκπροσώπους ΠΔΕ, ΥΠΑΙΘΑ (ΕΣΠΑ), κομμάτων με Κρήτες αρχηγούς και ας παίξει μπάλα έτοιμη στημένη σέντρα !
Α, ρε Κορνάρε, και ήταν έπος της μεγαλονήσου μόνο ο Ερωτόκριτος λέγαμε…
Kαλημέρα,
Μπράβο Patrea που έκανες αναφορά,
Ναι τα κανάλια άρχισαν να μιλάνε diav.
Μπορεί το σκάνδαλο της Κρήτης να μην έχει προβληθεί ακόμα από την τηλεόραση, ωστόσο σήμερα στην εκπομπή της Σκορδάς "Buongiorno" στο MEGA , έγινε συζήτηση για την Παράλληλη Στήριξη, όπου μίλησε γονέας και εκπρόσωπος αντιπολίτευσης.
....!!!
-
Καλημέρα σε σένα και σε όλους, αλλά θα σε στεναχωρήσω : ελάχιστη σχέση είχε η αναφερόμενη τηλεοπτική παρέμβαση με την ουσία και τις προεκτάσεις της πατρεϊκής (πατερικής ;D ) παρέμβασης . Για την εν λόγω παρουσίαση και το θέμα (όχι της συγκεκριμένης κατανοητής αγωνίας των γονιών, αλλά πολλών παρόμοιων περιπτώσεων) έχω γνώμη , αλλά δεν έχει σημασία τι λέει ο καθένας (είναι και λίγο πιο ριζοσπαστική η δική μου θεώρηση ) , στην παρούσα συγκυρία πρακτικά το προβαλλόμενο περιπτωσιολογικά έχει να κάνει με το γενικότερο θέμα υπαρχόντων κενών, όπως αυτά υπολογίζονται, και ποσοστών κάλυψης των πραγμάτων ως έχουν. Και από μία άποψη καλώς επέλεξαν να το παρουσιάσουν , όπως και εδώ σε άλλα νήματα και παντού σχολιάζεται η κατάσταση, δεν μπήκαν όμως στα «χωράφια» της ανάρτησης του Π. , που δεν τα υποψιάζονται καν. Γνώμη μου, ίσως μιλήσει και ο ίδιος , όταν και αν… (ε, μερικοί 8)του κακοποιήσαμε την ανάρτηση ολίγον τι, αλλά την ανεβάζουμε και πάνω πάνω ::) , έτσι είναι αυτά).