Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Δημοτικό => Μήνυμα ξεκίνησε από: Lara στις Νοεμβρίου 05, 2007, 11:57:08 pm

Τίτλος: μαθητής με αργό ρυθμό μάθησης
Αποστολή από: Lara στις Νοεμβρίου 05, 2007, 11:57:08 pm
Θα ήθελα τη συμβουλή σας για μία μαθητρια μου. Εχει βάσεις αλλά αργεί να καταλάβει αυτό που λέεω. Της κάνω μάθημα μαζί με τη κολλητή της, η οποία είναι πανέξυπνη και τρέχει-δεν είναι καλή μαθήτρια αλλά έχει αντίληψη κια θέλει και να τραβάει την προσοχή μου σε βάρος της άλλης (της πιο "αργής").
 Το θέμα είναι ότι στα διαγωνίσματα στο σχολειο αργεί τόσο πολύ που ενω ξέρει την άσκηση δεν προλαβαίνει. Γράφει  τα μισά.Τι εξάσκηση μπορώ να κάνω για να τη βοηθήσω να λύσει το πρόβλημα αυτό και να είναι εντός ορίων χρονικών? :-\ ???
Επίσης πως μπορώ να προσαρμόσω την πιο έξυπνη αλλά με κενά μαθήτρια στην πιο αργή αλλά με κάποιο επίπεδο μαθήτρια(η μαμα της είναι δασκάλα), ώστε να υπάρχει ένα γονιμο αποτέλεσμα και για τις δύο? :-X
Τίτλος: Απ: μαθητής με αργό ρυθμό μάθησης
Αποστολή από: elytron στις Νοεμβρίου 06, 2007, 01:45:34 am
Έχεις μια μαθήτρια με αργή αντίληψη αλλά με "βάσεις" (αυτό προκύπτει από το επάγγελμα της μητέρας; Το ότι η μαμά της είναι δασκάλα δεν πάει να πει ότι το παιδί έχει οπωσδήποτε και ισχυρό γνωστικό και μεθοδολογικό υπόβαθρο. Διακρίνω μια μεροληψία υπέρ της "αργής" μαθήτριας.) και μια μαθήτρια με γρήγορη αντίληψη αλλά χωρίς "βάσεις" (που προφανώς η μαμά της δεν είναι δασκάλα). Το δεύτερο παιδί απαντάει σίγουρα πιο γρήγορα σε ασκήσεις , αφού καταλαβαίνει ευκολότερα, κι εσύ το ερμηνεύεις αυτό ως προσπάθεια να τραβήξει την προσοχή. Αυτό που θέλεις να κάνεις είναι να "φρενάρεις" το έξυπνο παιδί για να πηγαίνει στους αργούς ρυθμούς του βραδύνοου. Σκέψου όμως: το ένα παιδί ξέρει πράγματα αλλά χρειάζεται ιδιαίτερη επιμονή και χρόνο για να καταλάβει, ενώ το άλλο είνα σπίρτο αλλά χρειάζεται ενίσχυση στο γνωστικό υπόβαθρο. Άρα: άλλα πράγματα χρειάζεται το ένα παιδί κι άλλα το άλλο.
Η πρώτη σου δουλειά, αν θέλεις να έχεις "γόνιμο" αποτέλεσμα και να είσαι σωστή επαγγελματίας, είναι να χωρίσεις τα παιδιά στο ιδιαίτερο. Αλλιώς, πάντα κάποιο θα αδικείς: το έξυπνο αν επαναλαμβάνεις τα ίδια και τα ίδια για να καταλάβει το αργό, και το αργό αν πηγαίνεις με τους ρυθμούς του έξυπνου.
Τίτλος: Απ: μαθητής με αργό ρυθμό μάθησης
Αποστολή από: Gauss στις Νοεμβρίου 06, 2007, 05:45:43 am
Μετά από σχεδόν 15 χρόνια ιδιαίτερα, φροντιστήρια, και διδασκαλία σε δημόσια γυμνάσια και λύκεια Ελλάδας και Αμερικής, δεν θα μπορούσα να απαντήσω καλύτερα στο ερώτημά σου από τη συνάδελφο "elytron".
Άκουσέ την...
Τίτλος: Απ: μαθητής με αργό ρυθμό μάθησης
Αποστολή από: Lara στις Νοεμβρίου 06, 2007, 11:24:38 am
Εχετε δίκιο. Η ερώτησή μου έπρεπε να διατυπωθεί διαφορετικά: θέλω να βοηθήσω και τις δύο [πάνε β λυκείου] ] αλλά ανάλογα με τις ανάγκες της καθε μιας. Από τηνάλλη πιστεύω ότι η μία μπορεί να συμπληρώσει την άλλη και να αλληλοβοηθούν (τι ομασοσυνεργατική μας πιπιλίζουν από ΑΣΕΠ?).
Οταν εννοώ ότι η πιο έξυπνη θέλει να τραβάει την προσοχή μου εννοώ ότι θέλει να της λέμε πόσο όμορφη είναι, τι ωραία ρούχα φοράει, συνέχεια μου γράφει μηνύματα στο τετράδιό΄, όπως π.χ. τα γενέθλια της πριγκίπισσας μαρίας είναι τότε μην το ξεχάσεις να πάρεις τηλέφωνο. Επίσης, σαμποτάρει λίγο την πιο αργή, της παίρνει τη σειρά όταν είναι να μιλήσει.
Εχει ανάγκη πολύ από επιβεβαίωση και θαυμασμό. Τραγουδάει όμορφα και είναι στη χορωδία του σχολείου οπότε καταλαβαίνετε...Είναι πιο εγωκεντρική. γενικά και πιο "καπάτσα", ας μου επιτραπεί ο όρος.  Ο προβληματισμός μου είναι και για τις δύο. Απλά επειδή και ο αδελφός μου αργούσε πλύ θα ήθελα να μάθω αν υπάρχουν τεχνικές για να τα πηγαίνει καλύτερα με το χρόνο
Τίτλος: Απ: μαθητής με αργό ρυθμό μάθησης
Αποστολή από: Gauss στις Νοεμβρίου 07, 2007, 12:37:40 am
Δεν μας είπες για τι ηλικίες μαθητριών μιλάς.
Πάντως, η κατάσταση που περιγράφεις, είναι λίγο δύσκολη. Προσωπικά έχω διδάξει μαθητές, φίλους μεταξύ τους, που είχαν διαφορά αντίληψης, και δυστυχώς, πάντα ο πιο αργός έβγαινε χαμένος. Θα δεις ότι δεν μπορείς να τρενάρεις τη διδασκαλία σου για το καλό της αργής μαθήτριας, ενώ σου είναι πολύ ευκολότερο (και ηθικά) να πηγαίνεις με το ρυθμό της γρηγορότερης. Το ιδανικό είναι να τις χωρίσεις, αλλά συνήθως αυτό δεν είναι εφικτό, για πολλούς λόγους.
Πιστεύω επίσης, ότι η σχέση μεταξύ τους (ως φίλες), θα πάψει να είναι τόσο καλή μετά από κάποιο διάστημα...
Τίτλος: Απ: μαθητής με αργό ρυθμό μάθησης
Αποστολή από: tihea στις Νοεμβρίου 07, 2007, 01:00:01 am
Πρακτικά είναι όντως δύσκολο να εναρμονίσεις μεταξύ τους δυό τέτοιους μαθητές. Μου έχει τύχει κι εμένα..Είχα μαζί μαθητή ο οποίος ήταν πολύ αργός και μαθήτρια που είχε αστραφτερό μυαλό αλλά κα8όλου υπομονή.. Κάποιες φορές όταν το αγόρι δε μπορούσε με την πρώτη να καταλάβει κάτι, έβαζα το κορίτσι να του το εξηγήσει κι εγώ συμπλήρωνα ή διόρθωνα.. Το έκανα μεταξύ αστείου και σοβαρού για να μη νιώσει άσχημα το αγόρι.. Πολλές φορές η διαδικασία αυτή άρεσε και στους δύο. Άλλοτε όταν για μια συγκεριμένη ερώτηση ήθελα να δώσω χρόνο στο αγόρι, προειδοποιούσα το κορίτσι, αν βρει την απάντηση, απλά να την γράψει χωρίς να μιλήσει.Δεν ξέρω αν οι τακτικές αυτές είναι σωστές , μπορεί και όχι.. αλλα δε γινόταν αλλιώς ,έπρεπε τον χρόνο που τους διέθετα να τους τον "μοιράζω" εξίσου, όσο αυτό ήταν εφικτό.
Τίτλος: Απ: μαθητής με αργό ρυθμό μάθησης
Αποστολή από: Lara στις Νοεμβρίου 07, 2007, 09:30:26 am
Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο και τις απαντήσεις σας. Θα κάνω ό,τι καλύτερο μορώ... ;)
Τίτλος: Απ: μαθητής με αργό ρυθμό μάθησης
Αποστολή από: Lara στις Νοεμβρίου 07, 2007, 09:31:01 am
Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο και τις απαντήσεις σας. Θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ... ;)
Τίτλος: Απ: μαθητής με αργό ρυθμό μάθησης
Αποστολή από: Gauss στις Νοεμβρίου 12, 2007, 10:31:55 pm
Κάποιες φορές όταν το αγόρι δε μπορούσε με την πρώτη να καταλάβει κάτι, έβαζα το κορίτσι να του το εξηγήσει κι εγώ συμπλήρωνα ή διόρθωνα.. Το έκανα μεταξύ αστείου και σοβαρού για να μη νιώσει άσχημα το αγόρι.. Πολλές φορές η διαδικασία αυτή άρεσε και στους δύο.
Αυτή τη στιγμή διδάσκω στις ΗΠΑ. Αυτή η τακτική που περιγράφεις παραπάνω είναι πολύ συνηθισμένη εδώ, μέσα στις κανονικές τάξεις, και οι μαθητές πράγματι δεν νιώθουν άσχημα.