Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών => Μήνυμα ξεκίνησε από: eleanna στις Νοεμβρίου 18, 2007, 02:43:47 pm
-
Εμένα με φοβίζει πολύ η δημιουργία σχεδίων μαθήματος και λέω να ξεκινήσω από εκεί.Υπάρχει κανένα καλό βιβλίο για τα σχέδια που να σου λέει αναλυτικά πως να τα φτιάξεις;
-
Υπάρχει ένα βιβλίο του Ρήγα (είναι αρκετά χρόνια στην αγορά) που έχει έτοιμα σχέδια μαθήματος για κάποιες ενότητες.
Εγώ μια ματιά του είχα ρίξει μόνο, αλλά υιοθέτησα 2-3 ιδέες που έχει (όπως π.χ. το σπάσιμο σε υποενότητες : Εισαγωγή - Παρουσίαση/Εξερεύνηση - Αξιολόγηση - ... - Ανακεφαλαίωση.
Για μορφές - μεθόδους διδασκαλίας και γενικές αρχές διδακτικής Μαθηματικών διάβασα σχεδόν ολόκληρο ένα βιβλίο του Μπάμπη Τουμάση (ένα ροζ μικρότερο από Α4 αλλά αρκετές σελίδες).
Για τους διδακτικούς στόχους στις παραγράφους του Λυκείου πρέπει να βρεις ένα γαλάζιο βιβλιαράκι με το αναλυτικό πρόγραμμα που έχουν στα σχολεία.
Απ'ότι μας είπαν και στην επιμόρφωση ακόμα αυτό χρησιμοποιούν (κι ας είναι του 2003-4 το πιο πρόσφατο).
Ωστόσο τώρα υπάρχουν και τα νέα βιβλία του Γυμνασίου.
Προτείνω σε σένα και τους άλλους συναδέλφους να τα κοιτάξετε προσεκτικά μαζί με τα βιβλία των καθηγητών, γιατί είναι η πιο πρόσφατη πληροφόρηση που έχουμε από το Π.Ι. όσον αφορά στο πώς θα ήθελαν να γίνεται η διδασκαλία των Μαθηματικών.
Τα βασικά στοιχεία που είχα καταλήξει (αν βοηθάνε) ήταν τα εξής :
1) Σαφώς διατυπωμένους διδακτικούς στόχους (όπου ΔΕ γράφουμε "Πρέπει να μάθουν...", αλλά "Επιδιώκεται να μπορούν/να είναι σε θέση να..."
2) Εισαγωγή με ανάκληση απαιτούμενων γνώσεων (αν χρειάζονται, που συχνά χρειάζονται) και ανακοίνωση των στόχων του μαθήματος στους μαθητές.
3) Η παρουσίαση κατά το δυνατόν να είναι ανακαλυπτική με καθοδηγητικές ερωτήσεις, ίσως και με παράλληλη συμπλήρωση ενός φύλλου εργασίας, καλύτερα σε ομάδες. Προσπάθησε να αποφύγεις εκφράσεις που υπονοούν μονόδρομη παρουσίαση (π.χ. "τους αποδεικνύω το θεώρημα")
4) Οπωσδήποτε κάποια μορφή αξιολόγησης σε κάθε υποενότητα.
5) Οπωσδήποτε ανακεφαλαίωση στο τέλος του μαθήματος.
6) Εγώ έβαλα και χρόνους σε κάθε δραστηριότητα (π.χ. εισαγωγή-ανάκληση γνώσεων - 5 λεπτά).
7) Το σημαντικότερο (κατ'εμέ) : Οι δραστηριότητες να είναι σε πλήρη αντιστοιχία με τους στόχους που έχεις βάλει. Αν στους στόχους έχεις γράψει "Οι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν και να μπορούν να σχεδιάζουν τις γραφικές παραστάσεις των απλών τριγωνομετρικών συναρτήσεων", θα πρέπει στην πορεία διδασκαλίας να παρουσιάσεις αυτές τις γρ.παρ. και να έχεις αξιολογήσει την ικανότητά τους στη σχεδίαση αυτών.
8 ) Σε κάποιες παραγράφους, εκτός από πίνακα/κιμωλία και φύλλα εργασίας, βολεύει πολύ η χρήση βιντεοπροβολέα και του Sketchpad (=Μαθ.πρόγραμμα στο οποίο κυρίως σχεδιάζεις εύκολα σχήματα, γραφ.παρ., κλπ). Ειδικά στους τελευταίους διαγωνισμούς, οι ενότητες ήταν ότι πρέπει για κάτι τέτοιο (εμβαδόν - φέτος, συστήματα το 2005 για τη γραφική επίλυση).
Αφού κατέληξα σε κάποια γενική μορφή σχεδίου μαθήματος, σκέφτηκα να φτιάξω σχέδια για όλη την ύλη του Λυκείου. Δεν τα κατάφερα, αλλά έκανα αρκετά.
Πάντως σου προτείνω να κάνεις έστω λίγα σχέδια στο χαρτί, γιατί το πρώτο που έκανα μου πήρε 2μιση ώρες για να κάνω καλά γράμματα. Και σε πανεύκολη ενότητα (διαίρεση πολυωνύμων).
Δεν είναι εύκολο να τα σκεφτείς όλα όπως πρέπει την ώρα της εξέτασης.
Αυτό που κάνουν οι περισσότεροι είναι να παρουσιάσουν το μάθημα όπως θα το έκαναν στο φροντιστήριο.
Το 2005 όλοι αυτοί πήραν πολύ καλούς βαθμούς. Φέτος τους πετσοκόψανε.
Αν πέσει σχέδιο που ήδη έχεις κάνει, έχεις ΤΡΟΜΕΡΟ πλεονέκτημα, κυρίως χρονικό.
Αν δεν το έχεις κάνει, τότε τουλάχιστον πρέπει να ξέρεις ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ την παράγραφο.
Εγώ θα πρότεινα (μιας και έχεις πολύ χρόνο μπροστά σου) να ρίξεις ένα διάβασμα τώρα ώστε να καταλήξεις σε μια μορφή σχεδίου μαθήματος (έτσι κι αλλιώς ο καθένας το βλέπει διαφορετικά).
Αφού το κάνεις αυτό, να αρχίσεις να φτιάχνεις σχέδια για όσο πιο πολλές ενότητες μπορείς.
Είναι πολύ κουραστικό (εγώ τα σιχάθηκα...) αλλά βοηθάει απίστευτα...
Κι εγώ προσπαθούσα να βρω έναν ξεκούραστο τρόπο για τα σχέδια, αλλά, δυστυχώς, αν δε βρέξεις κώλο, δεν τρως ψάρι!
Το κακό είναι ότι αλλιώς τα έγραψα και αλλιώς τα κάνω μερικές φορές (λόγω χρόνου).
-
Σ ευχαριστώ siobaras για το χρόνο που αφιέρωσες για την απάντηση σου.Πραγματικά με βοήθησες πολύ.Μήπως μπορείς να μου πεις αν μπορώ ηλεκτρονικά να βρω κάπου αυτό το γαλάζιο βιβλιαράκι με το αναλυτικό πρόγραμμα και ποιος είναι ο τίτλος του βιβλίου αυτού που λες του Μπάμπη Τουμάση;Δηλαδή αν κατάλαβα καλά πρέπει να πιάσω κάθε μάθημα από τα σχολικά βιβλία και του γυμνασίου και του λυκείου και να φτιάξω σχέδια;Το πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρω καθόλου από σχέδια.Πιστεύεις ότι αν διαβάσω το βιβλίο του Τουμάση θα μπορώ να φτιάξω μόνη μου ένα σχέδιο ή θα πρέπει να πάρω και κάποιο άλλο βιβλίο;
-
Εγώ δε διάβασα άλλο βιβλίο.
Απλά είχα ρίξει και μια ματιά στο βιβλίο του Ρήγα, στα όρθια μέσα στο βιβλιοπωλείο.
Δεν ξέρω αν σε καλύπτει (μη σε πάρω και στο λαιμό μου), εξαρτάται από το πόσο θες να διαβάσεις. Εγώ και που διάβασα ένα βιβλίο πολύ μου φάνηκε...
Δυστυχώς δε θυμάμαι τον τίτλο και τώρα είμαι Ρόδο και δεν το έχω πρόχειρο, αλλά νομίζω ότι κάπου αλλού στο φόρουμ έχει γίνει μια παρόμοια κουβέντα, με παραπάνω στοιχεία.
Στο site του Παιδαγ.Ινστιτούτου νομίζω έχει για το Λύκειο κάτι που μοιάζει με το αναλυτικό πρόγραμμα (μπορεί να είναι και το ίδιο). Έτσι κι αλλιώς δεν έχει αλλάξει εδώ και πολλά χρόνια.
Επίσης πρέπει να έχει και τα βιβλία καθηγητή για το γυμνάσιο σε ηλεκτρονική μορφή.
Εγώ με το γυμνάσιο δεν είχα ασχοληθεί καθόλου, μόνο για Λύκειο είχα φτιάξει σχέδια.
Εξαρτάται και από την ύλη του επόμενου ΑΣΕΠ όταν βγει η προκήρυξη.
Πάντως τουλάχιστον δες τα βιβλία του καθηγητή για να έχεις μια ιδέα του πώς διατυπώνονται οι στόχοι και πώς πιστεύουν ότι τους υλοποιούν από τη δομή των βιβλίων.
-
Θα ηθελα να ρωτήσω : Πϊστευετε χρειάζεται φροντηστήριο?
-
Στο γνωστικό , αν γνωρίζεις καλά την ύλη του Λυκείου (και κυρίως της Γ') , πιστεύω είσαι εντάξει , μια και τα περισσότερα θέματα (με κάποιες εξαιρέσεις) είναι απο εκεί.
Τώρα , για διδακτική - παιδαγωγικά , τι να πω ... ???
Ωποσδήποτε να διαβάσεις τα παλιότερα θέματα που έχουν μπει (στα παιδαγωγικά) , για την διδακτική προσπάθησε να είσαι όσο πιο απλός (δεν ξέρω αν είναι η κατάλληλη λέξη) και σαφής γίνεται σε αυτά που θα γράψεις , να παρουσιάσεις το θέμα όπως θα το παρουσίαζες στην τάξη..εγώ αυτό έκανα στον τελευταίο διαγωνισμό (με αρκετά καλή βαθμολογία..)
Είναι πάντως να σε πάει και το θέμα ...
-
Καλημέρα :)
Προσπαθώ και εγώ να προετοιμαστώ αλλά έχω πελαγώσει. Ειδικά η διδακτική είναι αρκετά δύσκολη. Δεν θυμάμαι τις παραγράφους απ'εξω ούτε τις εφαρμογές κάθε παραγράφου. Υπάρχουν ενότητες που είναι πιο SOS ? Ξέρει κανείς να μου πει;
Εκτός από το βιβλίο του Ρήγα μήπως έχει βγει και κανένα πιο καινούργιο βιβλίο;
-
Καλησπέρα κι από εμένα. Λοιπόν μια και σκέφτομαι να δώσω στον επόμενο ΑΣΕΠ ήθελα να ρωτήσω κάποια πράγματα:
Για ειδική διδακτική υπάρχουν κάποια βιβλία που θα μπορούσα να διαβάσω;
Για γενική διδακτική έχω δει κάποια βιβλία του Ματσαγγούρα. Έχουν καμμία σχέση με αυτά που ζητούνται στο διαγωνισμό;
-
Τα βιβλία του ματσαγγούρα (και ειδικά το σχολική τάξη) με βοήθησαν περισσότερο από όλα. Όμως όταν αποφασίσεις να τα διαβάσεις κάνεις το σταυρό σου και προχωράς γιατί (εγώ τουλάχιστον) τα βρήκα εξαιρετικά κουραστικά και δύσπεπτα.
-
Αγόρασα κι εγώ ένα του Ματσαγγούρα (νομίζω σχολική τάξη λέγεται).
Είχα κάνει και χρονοδιάγραμμα, με σελ./ημέρα, μια βδομάδα για επανάληψη στο τέλος, κλπ.
Φυσικά το εγκατέλειψα την πρώτη εβδομάδα.
Κατανοητά είναι αυτά που γράφει και τα περισσότερα φαίνονται πολύ λογικά.
Το πρόβλημα είναι ότι τα βαριέσαι και (το χειρότερο για μένα) ότι τα ξεχνάς. Άμεσα!!!
Πιστεύω ότι δεν αξίζει να επενδύσει κανείς στα παιδαγωγικά, παρά μόνο αν έχει τελειώσει με όλα τα άλλα και έχει χρόνο και διάθεση.
Στο κάτω - κάτω, τα παιδαγωγικά συνεισφέρουν στον τελικό βαθμό μόνο κατά 20%.
Αν π.χ. κάποιος σου ρίξει 20 μονάδες στο βαθμό των παιδαγωγικών (ακραία περίπτωση, γιατί οι Μαθηματικοί γενικά δεν αριστεύουν σε αυτό), σημαίνει 4 μονάδες στον τελικό βαθμό. Δηλαδή (με τα θέματα του 2007) λιγότερο από όσο έπιανε ο ορισμός της τριγωνομετρικής μορφής του μιγ.αριθμού.
Και μην ξεχνάτε ότι πέρυσι πέσανε τα πιο εύκολα θέματα στο γνωστικό...
Φανταστείτε στα δύσκολα πόσο μεγάλες θα είναι οι διαφορές.
Άσε που η ολοκληρωμένη μελέτη του γνωστικού σε βοηθάει και στη διδακτική...
Και, άντε, πέρυσι έπεσε σχέδιο που όλοι σχεδόν το έχουμε διδάξει στην Κατεύθυνση και το θυμόμαστε.
Αν βάλει κανένα κουφό ή κανένα εκτός ύλης;
Αφήστε το άλλο με 1,23999... που οι μισοί το έκαναν λάθος (και καλά δεν είναι ίσο με 1,24).
Όποιος είχε ρίξει μια ματιά στα βιβλία του Γυμνασίου, θα γλύτωνε από τη σφαγή που ακολούθησε...
Τελευταίο επιχείρημα : Δεν είναι λίγοι αυτοί που γράφουν καλά στα παιδαγωγικά, μόνο με μελέτη παλιών θεμάτων.
Ένας φίλος μου έχει γράψει στους 2 τελευταίους ΑΣΕΠ 88% και 92%, λέγοντας "έχω καταλάβει τη λογική".
Εγώ που δεν έχω καταλάβει τίποτα, πήρα 68,75% αλλά διορίστηκα με σειρά 59.
Μαθηματικοί είστε, βάλτε τα κάτω : 50% το γνωστικό, 30% η διδακτική (που συνδέεται και με το γνωστικό) και 20% ο Ματσαγγούρας.
Κρίμα δεν είναι να γίνουμε παπαγάλοι τώρα στα ... γεράματα;;;
-
νιωθω μια απογνωση με ολα αυτα που λετε...πανικοβαλλομαι...νεα κ απειρη!απο οτι εχω καταλαβει για να περασεις στον ασεπ πρεπει να εχεις μια διδακτικη εμπειρια 5-10 χρονια...ελεος!εμεις οι αποφοιτοι του 2007 καηκαμε
-
Δεν είναι έτσι ακριβώς. Δεν καήκαν οι νέοι επειδή ίσως δεν έχουν την εμπειρία κάποιου που έχει μπει σε τάξη ή δουλεύει σε φροντιστήριο. Απλά, θέλουν ίσως πιο πολύ διάβασμα από κάποιον έμπειρο, χωρίς αυτό να είναι απόλυτο.
Προσωπική μου άποψη, στον δικό μας κλάδο, μετράει πολύ στο γνωστικό και τη διδακτική το αν έχεις διδάξει όλη την ύλη (γυμνάσιο-λύκειο) και αν έχεις διαβάσει τα άπαντα από τα σχολικά βιβλία. Άλλωστε, το θέμα με το περιβόητο 1,23999... είναι εφαρμογή στο βιβλίο της
-
Άλλωστε, το θέμα με το περιβόητο 1,23999... είναι εφαρμογή στο βιβλίο της
-
Στον τελευταίο διαγωνισμό πήρα 52 διδακτική έχοντας αναπτύξει μόνο το πρώτο θέμα και στο δεύτερο είχα γράψει μόνο αυτό με το άθροισμα άπειρων όρων και τίποτα άλλο.
Ήταν βαθμός -για να είμαι ειλικρινής που δεν περίμενα, καθώς το σχέδιο στο πρώτο θέμα ήταν πολύ γρήγορο, όχι καθαρά γραμένο, με μουτζόυρες, αστεράκια για παραπομπή.....κ.λ.π....ήταν μάλλον "προσχέδιο" παρά σχέδιο!!!!
Η μόνη διαφορά με τον προηγούμενο διαγωνισμό, που είχα πάρει 37, ήταν ότι εκεί που τελείωνα αυτό που έγραφα έγραφα π.χ"επαγωγική μέθοδος" και άλλα τέτοια....
Τώρα αυτό να μέτρησε? Ειλικρινά δεν ξέρω.
Το μόνο σίγουρο, είναι ότι ό,τι έγραφε το σχολικό βιβλίο στην ενότητα αυτή, μπορεί και τα ίδια ακριβως παραδείγματα το έγραψα....
Πιστεύω ότι , για αρχή και για να μην πελαγώσει κανείς, πρέπει να "μάθουμε απ'εξω" τα σχολικά βιβλία...και το γνωστικό να το παίζουμε στα δάχτυλα...και βλέπουμε....
Εξάλλου, στη διδακτική δεν ξέρουμε "ακριβώς πώς βαθμολογούν..."
Έχω παράδειγμα, μιας φίλης, που έχει διδακτορικό στη διδακτική, και στο διαγωνισμό του 2005, το θέμα της γεωμετρίας όπως ακριβώς τέθηκε το είχαν κάνει και πήρε 27!!!! ενώ ένας άλλοσ φίλος που και στα δύο θέματα έγραψε σαν μία σύντομη περίληψη όλων όσων έλεγαν τα σχολικά βιβλία πήρε 75.....
Οπότε?
Καλή δύναμη και υπομονή.
-
Πιστεύω ότι , για αρχή και για να μην πελαγώσει κανείς, πρέπει να "μάθουμε απ'εξω" τα σχολικά βιβλία...και το γνωστικό να το παίζουμε στα δάχτυλα...και βλέπουμε....
:-[
Συμφωνώ κι εγώ. Νομίζω ότι η όσο το δυνατόν κσλύτερη γνώση των σχολικών βιβλιών βοηθά πολύ και στη διδακτική. Και εννοείται και τα εκτός ύλης καφάλαιο των μαθηματικών όλων των τάξεων....
-
όποιος θέλει ας βοηθήσει να κάνουμε μια προσπάθεια επαναφορας του θέματος..
-
Έχω κάτι νέο να γράψω...
Δοκίμασα (μετά από 1 χρονιά σε σχολείο) να λύσω ξανά τα παιδαγωγικά του 2007.
Λόγω ασθενούς μνήμης, σας διαβεβαιώ ότι δεν τα θυμόμουνα - εκτός από το curriculum που πάλι λάθος το έκανα!!
Λοιπόν, μου πήραν 10 λεπτά και πήρα 90%, ενώ πέρυσι είχα πάρει 68,75%.
Το έψαξα λίγο και είδα ότι 2 ερωτήσεις αφορούσαν το σύλλογο διδασκόντων (που τις είχα βάλει σχεδόν στην τύχη, ενώ είναι της πλάκας) και 2-3 ακόμη είχαν να κάνουν με επιλεκτική λειτουργία, διαμορφωτική αξιολόγηση, κλπ, που πάλι πέρυσι δεν ήξερα τι είναι και τα είχα βάλει στην τύχη.
Ειδικά για αυτές με την επιλεκτική λειτουργία (εδώ είναι το νέο), είδα εκ των υστέρων ότι στα σχολεία υπάρχει και ένα άλλο βιβλιαράκι, λίγο πιο χοντρό, με οδηγίες για κάποια μαθήματα (όχι για Μαθηματικά όμως!!!) και μάλλον κάποιες γενικές οδηγίες.
Προτείνω να το ψάξετε και να του ρίξετε μια ματιά.
Επίσης να πω ότι νευρίασα, γιατί τέτοιου είδους ερωτήματα ευνοούν καταφανώς όσους έχουν δουλέψει ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι.
Από που δηλαδή όφειλα να ξέρω εγώ για τι είναι αρμόδιος ο σύλλογος των διδασκόντων;
Ακόμη και να θεωρείται κομμάτι της ύλης, είναι άδικο να βάζει ερωτήσεις που απαντιώνται κατευθείαν από όσους έχουν βρεθεί έστω και παρτ-ταιμ σε σχολείο
-
Siobaras, έχεις απόλυτο δίκιο...εγώ τις ερωτήσεις αυτές τις απάντησα ανακαλώντας όσα άκουγα για χρόνια από τους εκπαιδευτικούς συγγενείς μου- η αδερφή μου, ο γαμπρός μου-...τίποτε σχετικό δεν είχα διαβάσει...και αυτοσχεδίασα...96% έγραψα...αλλά τα περί κανονισμών...ευνοούσαν κατάφωρα τους αναπληρωτές... :-X
-
διδάσκεις σε γυμνάσιο μάλλον, οπότε δεν ξέρω αν γνωρίζεις για το βιβλίο καθηγητη του λυκείου ως προς τη δομή του αφενός και ως προς το πως θα μπορούσα να το βρώ αφετέρου. στο ιντερνετ δε βρήκα κάτι σχετικό και μου φάνηκε και λίγο περίεργο. όπως καταλαβαίνεις το μυαλο μου πάει στην ειδικη διδακτικη. γι αυτο αναφέρομαι σε αυτό. οσο για την γενικη διδακτικη τα είχα πάει καλα και έχω την εντύπωση πως αν όχι ευκολα τουλ δεν ήταν πολυ δύσκολα. σε ευχαριστούμε που αν και διορισταίος και διορισμένος συμμετέχεις και μας δίνεις κάποιες πληροφορίες που δεν γνωρίζουμε.
-
Διδάσκω σε Γυμνάσιο και Λύκειο και το έχω το ροζ (πρώην γαλάζιο) βιβλιαράκι που παίζει το ρόλο του βιβλίου καθηγητή για το Λύκειο (το γαλάζιο ήταν και για το Γυμνάσιο). Το άλλο βιβλίο που λέω νομίζω ότι αφορά τα φιλολογικά μαθήματα και επίσης υπάρχει σε όλα τα σχολεία.
Νομίζω ότι και τα δύο υπάρχουν στο site του παιδαγωγικού ινστιτούτου, όχι σαν αρχείο - βιβλίο, αλλά σαν σελίδα με οδηγίες.
Αν θυμάμαι καλά για τα Μαθηματικά γράφει ακριβώς τα ίδια που γράφει και το ροζ βιβλιαράκι - με επιφύλαξη...
Θα το ψάξω (όχι άμεσα, γιατί έχει και Euro!!!!) και θα ενημερώσω...
-
με την ησυχία σου
-
Για κάποιο λόγο δεν ανοίγει το site του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου...
Θα δοκιμάσω ξανά αύριο...
-
Με την Ειδική Διδακτική τί γίνεται?
Τελικά αυτό το αντικείμενο έχει κάποια πλαίσια στα οποία να κινείται ή κάνει ο καθένας ό,τι του κατέβει -από βαθμολογική άποψη μιλάω.
Νομίζω πως είναι το πιο ανούσιο κομμάτι της εξέτασης -όχι ότι συμφωνώ με τον ΑΣΕΠ- διότι δεν πρόκειται τουλάχιστον ρεαλιστικά να τεθούν σε εφαρμογή τα όσα γράφονται(τεράστια ύλη, ελάχιστος χρόνος, μαθησιακά κενά μαθητων...). Επίσης έχω αρχίσει να πιστεύω πως αν θα ήταν δυνατόν να είναι διαβλητός αυτός ο διαγωνισμός, η ειδική διδακτική είναι το μάθημα κλειδί τελικά..... ;)
-
Όσο αφορά την ειδική διδακτική , και όχι μόνο για ΑΣΕΠ,
Μπορείτε να μπείτε στο
http://www.math.uoa.gr/me/
εκεί που λέει Διπλωματικές
Διαβάστε ό,τι σας αρέσει.
-
ευχαριστώ πολύ amdakos! :)
-
Στόχος για το ΑΣΕΠ είναι να εξαλείψετε, όσο γίνεται, την παράμετρο τύχη.
Ας γράψετε και 55 διδακτική , δεδομένου ότι έχετε γράψει άριστα στο γνωστικό και
πάρα πολύ καλά στα παιδαγωγικά. Τα δύο τελευταία θεωρώ ότι επιτυγχάνονται με το
διάβασμα. Εκεί η υποκειμενικότητα είναι μικρότερη.
Θέστε ένα στόχο στο γενικό μέσο όρο, ότι πάτε π.χ για πάνω από 80.
Διαβάστε σίγουρα όλα τα σχολικά βιβλία με τις ασκήσεις τους και προβληματιστείτε
πως θα διδάξετε κάθε έννοια.
Αν θέλετε κάτι παραπάνω από Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στο γνωστικό αντικείμενο,
ρίξτε μια ματιά στο παραπάνω link. Είναι συγκεντρωμένα σε σημειώσεις Μαθηματικά
πανεπιστημιακού επιπέδου,1ου έτους, από το ΕΑΠ στο πρόγραμμα της πληροφορικής.
http://edu.eap.gr/pli/pli12/
Καλό διάβασμα και καλή επιτυχία!
-
Τα link που έδωσες πρέπει να περιλαμβάνουν αρκετές έννοιες, δεν είχα πολύ χρόνο να τα δω.
Σωστά είναι αυτά που λες για το κομμάτι του γνωστικού και των παιδαγωγικών, αλλά αυτή την ειδική πολύ τη φοβαμαι... ::)
Ισως αν υπήρχε τρόπος να καταλάβω τι ακριβώς ζητούν, θα προσαρμοζόμουν, αλλά τώρα βαδιζουμε και όπου μας βγάλει.... :)
Anyway, thnx a lot 4 da help! :D
-
βοήθεια θα βρείτε και στο http://clubs.pathfinder.gr/MATHEMATICA/1082628
-
Γειά σας!
Μόλις αποφοίτησα από το πανεπιστήμιο και σκέφτομαι να δώσω κι εγώ το παρόν μου στις επόμενες εξετάσεις του ΑΣΕΠ, περισσότερο για να δώ περί τίνος πρόκειται (γιατί δε περιμένω να βγεί κάτι από αυτή την ιστορία)...Φυσικά, δε σκοπεύω να πάω σε κάποιο φροντιστήριο και έχω στο μυαλό μου να διαβάσω μόνη μου τα σχολικά βιβλία του λυκείου (αν προλάβω να τα διαβάσω όλα :-/ ). Στα παιδαγωγικά δεν έχω ιδέα τι θα κάνω, μάλλον θα αγοράσω κάποιο βοήθημα ή κάτι τελοσπάντων που να μπορεί να με διαφωτίσει...αλλά η αλήθεια είναι οτι δεν έχω καταλάβει και ακριβώς σε τι θα εξεταστούμε πέρα από την ύλη των μαθηματικών που, αν καταλαβαίνω σωστά, ονομάζονται 'γνωστικό' αντικείμενο. Μετά εξεταζόμαστε σε παιδαγωγικά/διδακτική/ειδική διδακτική? Θα βρώ βιβλία γι'αυτά? Και τι είναι αυτά τα 'σχέδια' διδασκαλίας? Είμαι πολύ άσχετη, το ξέρω, αλλά με παρηγορεί (?) η σκέψη οτι σε δέκα χρόνια που θα είμαι αδιόριστη κάποιος νεότερός μου θα παίρνει ανάλογες απαντήσεις από εμένα :) Τέλος, θα ήθελα να ρωτήσω εάν έχει βγεί η σχετική προκήρυξη για εκπαιδευτικούς ΑΣΕΠ, γιατί εάν έχει βγεί εγώ δε μπορώ να τη βρώ. Νομίζω ότι βάζω τον εαυτό μου σε μεγάλους μπελάδες... Ευχαριστώ εκ των προταίρων για τις όποιες πολύτιμες συμβουλές και απαντήσεις σας.
???
-
Γειά σας!
Μόλις αποφοίτησα από το πανεπιστήμιο και σκέφτομαι να δώσω κι εγώ το παρόν μου στις επόμενες εξετάσεις του ΑΣΕΠ, περισσότερο για να δώ περί τίνος πρόκειται (γιατί δε περιμένω να βγεί κάτι από αυτή την ιστορία)...Φυσικά, δε σκοπεύω να πάω σε κάποιο φροντιστήριο και έχω στο μυαλό μου να διαβάσω μόνη μου τα σχολικά βιβλία του λυκείου (αν προλάβω να τα διαβάσω όλα :-/ ). Στα παιδαγωγικά δεν έχω ιδέα τι θα κάνω, μάλλον θα αγοράσω κάποιο βοήθημα ή κάτι τελοσπάντων που να μπορεί να με διαφωτίσει...αλλά η αλήθεια είναι οτι δεν έχω καταλάβει και ακριβώς σε τι θα εξεταστούμε πέρα από την ύλη των μαθηματικών που, αν καταλαβαίνω σωστά, ονομάζονται 'γνωστικό' αντικείμενο. Μετά εξεταζόμαστε σε παιδαγωγικά/διδακτική/ειδική διδακτική? Θα βρώ βιβλία γι'αυτά? Και τι είναι αυτά τα 'σχέδια' διδασκαλίας? Είμαι πολύ άσχετη, το ξέρω, αλλά με παρηγορεί (?) η σκέψη οτι σε δέκα χρόνια που θα είμαι αδιόριστη κάποιος νεότερός μου θα παίρνει ανάλογες απαντήσεις από εμένα :) Τέλος, θα ήθελα να ρωτήσω εάν έχει βγεί η σχετική προκήρυξη για εκπαιδευτικούς ΑΣΕΠ, γιατί εάν έχει βγεί εγώ δε μπορώ να τη βρώ. Νομίζω ότι βάζω τον εαυτό μου σε μεγάλους μπελάδες... Ευχαριστώ εκ των προταίρων για τις όποιες πολύτιμες συμβουλές και απαντήσεις σας.
???
Καλησπέρα!Καταρχήν προκήρυξη για τον διαγωνισμό δεν έχει βγει ακόμα και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες θα δημοσιευτεί μέχρι μέσα Σεπτεμβρίου...(Μη το δέσεις σκοινί κορδώνι βέβαια στην Ελλάδα ζεις!).
Οσο για το διαγωνισμό εμείς οι μαθηματικοί εξεταζόμαστε σε 3 αντικείμενα. Γνωστικό που αφορά την ικανότητα μας να λύσουμε ασκήσεις και να αποδείξουμε προτάσεις και θεωρήματα απο την γνωστή πλέον ύλη που έχει δώσει το υπουργείο,τη διδακτική, που εξετάζει την ικανότητα μας να παρουσιάσουμε στην τάξη ένα συγκεκριμένο μάθημα(εδώ κάνεις το σχέδιο μαθήματος που ρωτάς), καθώς και να λύσουμε απορίες μαθητών...Και τέλος τα παιδαγωγικά.Δεν έχουν συγκεκριμένη ύλη αλλα αφορούν αντιδράσεις του καθηγητη σε διάφορες συμπεριφορές μαθητών και άλλα πολλα!!!!
Ρίξε μια ματιά σε βιβλία διδακτικής των μαθηματικών (πχ.εγώ εχω του Κείσογλου)καθώς και παιδαγωγικών(πχ.το βιβλίο του Θεοφάνη Λα'ι'να) και θα καταλάβεις ειδικά απο το βιβλίο του Κε'ι'σογλου πως δουλεύουν τα σχέδια μαθήματος.
-
Γειά σας!
Μόλις αποφοίτησα από το πανεπιστήμιο και σκέφτομαι να δώσω κι εγώ το παρόν μου στις επόμενες εξετάσεις του ΑΣΕΠ, περισσότερο για να δώ περί τίνος πρόκειται (γιατί δε περιμένω να βγεί κάτι από αυτή την ιστορία)...Φυσικά, δε σκοπεύω να πάω σε κάποιο φροντιστήριο και έχω στο μυαλό μου να διαβάσω μόνη μου τα σχολικά βιβλία του λυκείου (αν προλάβω να τα διαβάσω όλα :-/ ). Στα παιδαγωγικά δεν έχω ιδέα τι θα κάνω, μάλλον θα αγοράσω κάποιο βοήθημα ή κάτι τελοσπάντων που να μπορεί να με διαφωτίσει...αλλά η αλήθεια είναι οτι δεν έχω καταλάβει και ακριβώς σε τι θα εξεταστούμε πέρα από την ύλη των μαθηματικών που, αν καταλαβαίνω σωστά, ονομάζονται 'γνωστικό' αντικείμενο. Μετά εξεταζόμαστε σε παιδαγωγικά/διδακτική/ειδική διδακτική? Θα βρώ βιβλία γι'αυτά? Και τι είναι αυτά τα 'σχέδια' διδασκαλίας? Είμαι πολύ άσχετη, το ξέρω, αλλά με παρηγορεί (?) η σκέψη οτι σε δέκα χρόνια που θα είμαι αδιόριστη κάποιος νεότερός μου θα παίρνει ανάλογες απαντήσεις από εμένα :) Τέλος, θα ήθελα να ρωτήσω εάν έχει βγεί η σχετική προκήρυξη για εκπαιδευτικούς ΑΣΕΠ, γιατί εάν έχει βγεί εγώ δε μπορώ να τη βρώ. Νομίζω ότι βάζω τον εαυτό μου σε μεγάλους μπελάδες... Ευχαριστώ εκ των προταίρων για τις όποιες πολύτιμες συμβουλές και απαντήσεις σας.
???
Καλησπέρα!Καταρχήν προκήρυξη για τον διαγωνισμό δεν έχει βγει ακόμα και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες θα δημοσιευτεί μέχρι μέσα Σεπτεμβρίου...(Μη το δέσεις σκοινί κορδώνι βέβαια στην Ελλάδα ζεις!).
Οσο για το διαγωνισμό εμείς οι μαθηματικοί εξεταζόμαστε σε 3 αντικείμενα. Γνωστικό που αφορά την ικανότητα μας να λύσουμε ασκήσεις και να αποδείξουμε προτάσεις και θεωρήματα απο την γνωστή πλέον ύλη που έχει δώσει το υπουργείο,τη διδακτική, που εξετάζει την ικανότητα μας να παρουσιάσουμε στην τάξη ένα συγκεκριμένο μάθημα(εδώ κάνεις το σχέδιο μαθήματος που ρωτάς), καθώς και να λύσουμε απορίες μαθητών...Και τέλος τα παιδαγωγικά.Δεν έχουν συγκεκριμένη ύλη αλλα αφορούν αντιδράσεις του καθηγητη σε διάφορες συμπεριφορές μαθητών και άλλα πολλα!!!!
Ρίξε μια ματιά σε βιβλία διδακτικής των μαθηματικών (πχ.εγώ εχω του Κείσογλου)καθώς και παιδαγωγικών(πχ.το βιβλίο του Θεοφάνη Λα'ι'να) και θα καταλάβεις ειδικά απο το βιβλίο του Κε'ι'σογλου πως δουλεύουν τα σχέδια μαθήματος.