Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ειδική Αγωγή => Μήνυμα ξεκίνησε από: emmaki στις Νοεμβρίου 19, 2007, 10:42:48 am
-
Θα ήθελα να ενημερώσω (αν ήδη δεν είναι γνωστό) ότι σύμφωνα με το νέο κανονισμό λειτουργίας των ΚΔΑΥ (Απρίλιος 2007) οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός, οποιασδήποτε βαθμίδας, αξιολογεί μαθητές οπιασδήποτε βαθμίδας!!!!!
Και έρχομαι τώρα εγώ ως μια απλή νηπιαγωγός να ρωτήσω αφελώς, πώς θα αξιολογήσω εκπαιδευτικά παιδιά του γυμνασίου, του λυκείου ή ακόμα και του δημοτικού; Θα πρέπει εγώ να καλύψω την ανυπαρξία του κράτους και την ανικανότητα του υπουργείου να διορίσει εκπαιδευτικούς;
Και αντε και κουτσα στραβά κάνω μια αξιολόγηση, αυτή θα συνοδεύει το παιδί για όλη του τη σχολική και ακαδημαϊκή πορεία. Δεν είναι σφάλμα να το ακολουθεί κάτι που ίσως και να είναι λάθος;
Ακόμα, δεν είναι αντισυναδελφικό, εγώ που σπούδασα 4 χρόνια για να γίνω νηπιαγωγός, και άλλο 1 για να πάρω ειδικότητα (Master) και που δούλεψα 4 χρόνια σε ειδικα νηπιαγωγεία (κοινώς που δεν έχω καμία σχέση με τις άλλεσ βαθμίδες της εκπάίδευσης) να πάρω τη δουλειά ενός άλλου συναδέλφου;
Θα ήθελα τη γνώμη σας πάνω σε αυτό το θέμα.
Επίσης θα ήθελα να πληροφορηθώ αν η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ (που είναι άμεσα ενδιαφερόμενοι) έχουν κάνει κάτι.
Ευχαριστώ
-
γνωρίζει κανένας τι συμβαίνει με το ωράριο λειτουργίας (και κατά συνέπειαν εργασίας) των εκαπιδευτικών των ΚΔΑΥ? τον περασμένο Απρίλιο ο νέος κανονισμός λειτουργίας ανέφερε ξεκάθαρα, ότι τα ΚΔΑΥ λειτουργούν από τισ 8 έως τις 3 και οι εκπαιδευτικοί εργάζονται 6 ώρες την ημέρα. Στις 23/1/2008, όμως, εκδόθηκε μία εγκύκλιος από το υπουργείο που λέει ότι όλο το προσωπικό των ΚΔΑΥ είναι διοικητικό προσωπικό και πρέπει να εργάζεται σύμφωνα με όσα ισχύουν σε όλο το υπόλοιπο δημόσιο, δηλαδή 7 με 3 και μάλιστα χωρίσ καμία εξαίρεση!!!!!
Τελικά τι ισχύει?
-
Καλησπέρα.
Μήπως ξέρει κανείς να μου πει ποια ακριβώς είναι η διαδικασία για να περάσει ένας μαθητής απο ΚΔΑΥ; Υπάρχει κάποια ημερομηνία πέραν της οποίας δεν μπορεί να αποσταλεί αίτηση;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
O δάσκαλος του σχολείου συμπληρωνει μια φόρμα- προτυπο που παρουσιάζει τις δυσκολίες του παιδιού. Ο διευθυντής το εγκρίνει και το προωθεί στο συμβουλο ειδικής αγωγής, εγκρίνει και αυτός και δίνονται τα στοιχεία στους γονείς οι οποίοι παίρνουν τηλέφωνο στο ΚΔΑΥ και κλείνουν ραντεβού για αξιολόγηση.
-
είμαι νηπιαγωγός και 'εχω πάρει εδώ και ένα χρόνο μετάθεση σε ΚΔΑΥ. Θεωρώ πολύ σημαντική τη δουλειά που γίνεται στα ΚΔΑΥ. Όμως φαίνεται ότι το υπουργείο δεν έχει την ίδια γνώμη με μένα, αλλά και με όλους του εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα ΚΔΑΥ.
Από τη μία δεν θεωρεί ότι προσφέρουμε διδακτική υπηρεσία, αν και εγώ προσωπικά έχω παέι πολλές φορές στα σχολέια και μπήκα στην τάξη για να δω τα παιδιά και να τα αξιολογήσω, ουσιαστικά κάνοντας τους μάθημα. Επίσης, πολλές φορές έχω δείξει στους εκπαιδευτικούς πώς να εφαρμόζουν το εξατομικευμένο πρόγραμμα του κάθε παιδιού. Ακόμα και ο νόμος της ειδικής αγωγής που είναι σε ισχύ, αναφέρει ότι ο εκπαιδευτικός του ΚΔΑΥ μπορεί να αξιοποιηθεί και σε παράλληλη στήριξη μαθητών. Παρ' όλ' αυτά, εγώ δεν θεωρείται ότι προσφέρω διδακτική υπηρεσία.
Επιπλέον, με τις πρακτικές του το υπουργείο έχει ουσιαστικά μετατρέψει τα ΚΔΑΥ απλά σε μια ακόμα δημόσια υπηρεσία που εκδίδει "χαρτιά". Σύμφωνα με το νέο κανονισμό λειτουργίας, που ισχύει από τον Απρίλη του 2007, εκπαιδευτικός οποιασδήποτε βαθμίδας που υπηρετεί σε ΚΔΑΥ μπορεί να αξιολογήσει μαθητές οποιασδήποτε βαθμίδας. Εγώ λοιπόν που είμαι νηπιαγωγός, σ΄θμφωνα με αυτό, θα πρέπει να αξιολογώ παιδιά νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Να προσυπογράφω γνωματεύσεις που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την απαλλαγή από τις εξετάσεις (ενδοσχολικές, πανελλήνιες και άλλες) και να βάζω μία ταμπέλα σε κάποιο παιδί, χωρίς να έχω τις αντίστοιχες γνώσεις. Σπούδασα παιδαγωγικά προσχολικής ηλικίας και έκανα μεταπτυχιακό με έμφαση στην προσχολική ηλικία.
Τέλος, η χαριστική βολή ήρθε την Παρασκευή με έγγραφο από το γενικό λογιστήριο του κράτους. Σύμφωνα με αυτό, οι εκπαιδευτικοί που είναι στα ΚΔΑΥ με οποιαδήποτε σχέση (απο μετάθεση, απόσπαση, αναπλήρωση) δεν δικαιούνται το επίδομα δυσμενών συνθηκών (αυτό που ο πολύς κόσμος ξέρει ως επίδομα ειδικής αγωγής).
Με αυτα πιστεύω ότι τα ΚΔΑΥ απαξιώνονται και περιθωριοποιούνται. Δύσκολα εκπαιδευτικός θα ζητήσει να εργαστεί σε αυτά καθώς από τη μία εργάζεται περισσότερες ώρες, δεν έχει τις "σχολικές" διακοπές (πράγμα που το γνωρίζαμε όλοι όσοι είμαστε σε αυτό τον τομέα αλλά επιλέξαμε να κάνουμε αυτή τη δουλειά θέλοντας να προσφέρουμε) αλλά δεν υπάρχουν κίνητρα για να κάνει ένας εκπαιδευτικός μια δουλειά τόσο σημαντική αλλά και τόσο ψυχοφθόρα παράλληλα.
Γνωρίζω ότι με το ννέο νόμο όλα αυτά τα θέματα θα λυθούν, αλλά άμεσα τι γίνεται; Προς το παρόν μας κόβεται το επίδομα των 190 Ευρώ, μας βάζουν να αξιολογούμε όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από τη βαθμίδα τους (η λογική που επικρατεί έιανι μάλλον αυτή του "δεν βαριέσαι") και δεν μας θεωρούν και εκπαιδευτικούς, αλλά απλούσ διοικητικούς υπαλλήλους.
-
Επιπλέον, με τις πρακτικές του το υπουργείο έχει ουσιαστικά μετατρέψει τα ΚΔΑΥ απλά σε μια ακόμα δημόσια υπηρεσία που εκδίδει "χαρτιά". Σύμφωνα με το νέο κανονισμό λειτουργίας, που ισχύει από τον Απρίλη του 2007, εκπαιδευτικός οποιασδήποτε βαθμίδας που υπηρετεί σε ΚΔΑΥ μπορεί να αξιολογήσει μαθητές οποιασδήποτε βαθμίδας. Εγώ λοιπόν που είμαι νηπιαγωγός, σ΄θμφωνα με αυτό, θα πρέπει να αξιολογώ παιδιά νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Να προσυπογράφω γνωματεύσεις που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την απαλλαγή από τις εξετάσεις (ενδοσχολικές, πανελλήνιες και άλλες) και να βάζω μία ταμπέλα σε κάποιο παιδί, χωρίς να έχω τις αντίστοιχες γνώσεις. Σπούδασα παιδαγωγικά προσχολικής ηλικίας και έκανα μεταπτυχιακό με έμφαση στην προσχολική ηλικία.
Αντι να κάνουμε δηλαδή βήμα μπροστά , κάνουμε βήματα προς τα πίσω .
Απαράδεχτο .
Στην ΟΛΜΕ απευθυνθήκατε ?
-
αφου όλους τους δασκάλους της ειδικής αγωγης τους εχουν υπο το καθεστώς της ωρομισθιας ή στη καλύτερη του αναπληρωτή
-
Οι δυνατότητες που δίνει ουσιαστικά το Υπουργείο στα ΚΔΑΥ είναι απαράδεκτες. Ενώ είναι ένας θεσμός που πρέπει να υπάρχει και μπορεί να προσφέρει πολλά, έχουν τα ΚΔΑΥ δεμένα χειροπόδαρα ("δεν έχουμε προσωπικό" ή "ανακαλούμε τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής σε θέσεις γενικής παιδείας λόγω ελλείψεων" κτλ κτλ). Φέτος τυχαίνει να έχς παιδί με ανάγκη για ειδική μεταχείριση στο νηπιαγωγείο και δυστυχώς δεν έχω καμία υποστήριξη, όχι γιατί οι κοπέλες στο ΚΔΑΥ δεν ήταν πρόθυμες, αλλά γιατί έτσι όπως τα έχουν κάνει οι ...υπουργιακοί , δεν υπάρχει δυνατότητα να μας βοηθήσουνε πέρα από μια αξιολόγηση και ένα απρόσωπο φύλλο "οδηγιών προς ναυτιλωμένους" (που οι εκπαιδευτικοί μπορούν να μεταφράσουν ώς ακαταλαβίστικό ή 'αλλες φορές υπεραπλουστευμένο).
Ελπίζω να δώσει επιτέλους το υπουργείο μόνιμες θέσεις εκπαίδευσης και στελέχωσης στους απόφοιτους ειδικής αγωγής για να μη παιδεύεται κανείς. Οι συνθήκες που εργάζεστε σας τιμούν από τη μια για τις προσπάθειές σας, μας κάνουν όμως όλους να μένουμε με ανοιχτό το στόμα. Συμφωνώ με τον/την k_k ότι πρέπει να απευθυνθείτε στην ΟΛΜΕ.
(παρεπιπτόντως, τώρα που σε βρήκα emmaki να σε ρωτήσω κάτι με pm? Αν μπορείς, μη σε βάλω να σκέφτεσαι εργασιακά θέματα και το απόγευμα... :-[)
-
Να θέσω και μια άλλη πλευρά του προβλήματος: τα ΚΔΑΥ αναλαμβάνουν (όταν το κάνουν) να αξιολογήσουν παιδιά που έχουν μητρική γλώσσα την ελληνική. Από όσο ξέρω (ρώτησα προχτές στο ΚΔΑΥ Κομοτηνής), τα διαγνωστικά τεστ λαμβάνουν υπόψη και την αντίληψη και χειρισμό της γλώσσας, και στα ΚΔΑΥ τέτοια τεστ υπάρχουν μόνο για την ελληνική γλώσσα. Τι γίνεται όμως με τα παιδιά που δεν έχουν μητρική γλώσσα την ελληνική; Τι γίνεται όταν θέλουμε να παραπέμψουμε για αξιολόγηση ένα παιδί που είναι τουρκόφωνο, ρωσόφωνο, αλβανόφωνο και πάει λέγοντας; Τέτοια παιδιά είναι ουκ ολίγα, τόσο στη Θράκη όσο και στα μεγάλα αστικά κέντρα. Θα μου πείτε, εδώ το topic έχει εργασιακό προσανατολισμό και δε βγάζουμε άκρη με τη βασική στελέχωση και λειτουργία των ΚΔΑΥ, για αλλόγλωσσα παιδάκια θα μας πεις τώρα; Ωστόσο, αν θέλουμε να θέσουμε το ζήτημα στις πλήρεις διαστάσεις του, πρέπει να λάβουμε υπόψη και αυτήν την παράμετρο μέσα σε όλα τα προβλήματα.
-
To ΚΔΑΥ Πειραια δινει ημερομηνια για αξιολογηση μετα απο δεκα μηνες!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Ξέρω ότι για τααλλόγλωσσα παιδιά μπορεί να ζητηθεί εκπαιδευτικός που μιλ'ά τη γλώσσα τους και να τα αξιολογήσει αυτός. Η διαδικασία για την π΄ροσλκηση αυτού του εκπαιδευτικού είναι εντελώς τυπική (και όποτε ζητηθεί έρχεται) και η άδεια δίνεται από τον Περιφερειακό.
Όσο για ημερομηνία αξιολόγησης που ανεφέρει η kellykou..... Εμ΄΄εις τώρα εξετάζουμε στη δευτεροβάθμια παιδιά που είχαν κάνει αίτηση πριν από 1 και 2 χρόνια γιατί τα προηγούμενα 2 χρόνια δεν υπήρχε εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας. Στην πρωτοβάθμια είναι λίγο καλύτερα τα πράγματα.
selas ρώτα με ό,τι θες. Μακάρι να μπορώ να βοηθήσω.
-
Γνωρίζει κανείς κάτι σχετικό με το θέμα. Θέλω να δώσω πληροφορίες σε μια μαμά που αντιμετωπίζει το παιδάκι της στο οποίο κάνω μάθημα μαθησιακές δυσκολίες. Που θα πρέπει να απευθυνθούμε για να γίνει διάγνωση? Σε κάποιο ΚΔΑΥ ή στον Ευαγγελισμό που είχα ακούσει παλιά? Πιστεύω πως το παιδί έχει σίγουρα κάποιο μαθησιακό πρόβλημα που το εμποδίζει στο να αποδώσει ικανοποιητικά στο σχολείο και θα θέλαμε να γίνει διάγνωση και να του δοθεί κάποιο χαρτί για να εξετάζεται προφορικά.
Όποιος γνωρίζει κάτι για το θέμα θα του ήμουν ευγνώμων αν με βοηθούσε!
-
Νομίζω στο ΚΔΑΥ πρέπει να σε παραπέμψει το σχολείο.
-
Σε αυτή τη δ/νση http://www.focusonchild.gr/content/view/91/101/ θα βρείς μια λίστα με Ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες πιστοποίησης ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Σε αυτά μπορεί να γίνει διάγνωση αλλά για το χαρτί που δίνουν δεν γνωρίζω αν έχει την ίδια ισχύ με αυτό των ΚΔΑΥ. (νομίζω όμως ότι είναι αναγνωρισμένα από του ΥΠΕΠΘ αλλά σε κάθε περίπτωση ρωτάει)
Πάντως επειδή στα ΚΔΑΥ αργούν να κάνουν διάγνωση καλό θα ήταν πριν να πάει το παιδί σε κάποιο απο αυτά. Ξέρω ότι στο Παίδων Αγία Σοφία το team είναι πολύ καλό.
Όχι Αγάπη δεν σε παραπέμπει αποκλειστικά το σχολείο στα ΚΔΑΥ.
-
Αντιμετωπίζει προβλήματα δυσλεξίας ο γιος μου που φέτος είναι στην Ε Δημοτικού. Το "πρόβλημα" το υποψιαστήκαμε στο τέλος της Α και αρχικά απευθυνθήκαμε στο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο της περιοχής μας, το οποίο βρίσκεται στην οδό Γαρέφη στους Αμπελοκήπους. Κλείσαμε ραντεβού και σχετικά σύντομα μια κλινική ψυχολόγος συνάντησε το παιδί κι εμένα. Έγινε η αξιολόγηση και μας έδωσαν ένα έγγραφο όπου αναφέρεται ακριβώς το πρόβλημα και το πόσες συνεδρίες προτείνουν. Κάθε χρόνο με φαξ ζητώ ανανέωση του εγγράφου κι αυτό για να παίρνω από το ταμείο μου κάποια χρήματα για τις συνεδρίες. Παράλληλα, αφήνω ένα αντίγραφο στο σχολείο και ψάχνω τους δασκάλους τους για να τους ενημερώσω. Φέτος όμως που είναι στην Ε, επικοινώνησα με τα ΚΔΑΥ της περιοχής μου, τα οποία βρίσκονται στη Ν. Ιωνία (κατάλογος των ΚΔΑΥ βρίσκεται στο Ίντερνετ) και έκανα αίτηση από τώρα για να επανα-αξιολογηθεί το παιδί του χρόνου τον Ιούνιο και να μας δοθεί το "χαρτί" για το Γυμνάσιο. Κινούνται με τρομερές ταχύτητες. Αιτήσεις δε στο συγκεκριμένο κέντρο γίνονται μόνο δυο φορές την εβδομάδα (Δευτέρα και Τετάρτη) και μόνο 11.30 - 13:30. Ό,τι άλλο χρειαστείς είμαι στη διάθεσή σου.
-
Εγώ τελικά τους πήρα τηλέφωνο στα ΚΔΑΥ και τους ζήτησα τη βοήθειά τους. Είπα σαφώς όχι ότι είμαι καθηγήτρια του παιδιού που του κάνω ιδιαίτερα αλλά ότι είναι ξαδελφούλα μου και το βοηθάω. Η κοπέλα με την οποία μίλησα ήταν καταπληκτική. Μιλάγαμε τουλάχιστον μισή ώρα.
Δε χρειάζεται να σε παραπέμψει το σχολείο. Μου είπε να πάει η μαμά να κάνει μια αίτηση κρατώντας μαζί της ένα Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης και τους βαθμούς της μικρής. Το κακό είναι ότι η υπηρεσία δεν έχει προσωπικό και θα τη δεχτούν να κλείσει ραντεβού μετά από 8-9 μήνες.
Τι να πω? Αίσχος και ντροπή στους ιθύνοντες... Τα κέντρα αυτά θα έπρεπε να είναι περισσότερα οργανωμμένα, θα έπρεπε να διορίζουν κόσμο, να βοηθούν τα παιδιά που το έχουν ανάγκη...
Όμως η κοπελιά μου έδωσε τηλέφωνα απο το Αττικό Νοσοκομείο για να πάει το παιδί να κάνει εξετάσεις σε Αναπτυξιολόγους και Παιδοψυχιάτρους και τηλέφωνα από ένα Ιατρείο στην Κατεχάκη. Το Ιατρείο αυτό είναι ειδικό για παιδιά με Υπερκινητικότητα.
Μιλώντας μαζί της της εξήγησα ότι κατά τη γνώμη μου το παιδί έχει διαταραχή προσοχής και υπερκινητικότητα. Συμφώνησε μαζί μου και με παρέπεμψε σε αυτά τα τηλέφωνα. Γενικά ήταν πολύ εξυπηρετική. Μπράβο σε όλους αυτούς που δουλεύουν εκεί και έχουν τη διάθεση να βοηθήσουν!
Επίσης, μου είπε ότι χαρτια για προφορική εξέταση δίνονται μόνο σε περίπτωση δυσλεξίας. Όταν κατάλαβε πόσο στεναχωρέθηκα και πόσο απελπισμένοι είμαστε και τη ρώτησα αν δε μας μένει τίποτε άλλο να κάνουμε για το παιδί μου είπε να το φέρουμε και θα βρούμε μια λύση. Αν το πρόβλημα είναι σημαντικό θα γίνει μια εξαίρεση για το παιδί.
Πήρα λίγο θάρρος μιλώντας μαζί της. 6 χρόνια που διδάσκω τώρα πια έχω υποσχεθεί στον εαυτό μου να μη σηκώσω ποτέ τα χέρια ψηλά και να μην αφήσω κανένα παιδί αβοήθητο. Θα το ψάξω κι άλλο κι όποιος μπορεί να μου δώσει κάποια έξτρα πληροφορία θα του ήμουν πραγματικά ευγνώμων.
Ευχαριστώ.
-
τηλέφωνα από ένα Ιατρείο στην Κατεχάκη. Το Ιατρείο αυτό είναι ειδικό για παιδιά με Υπερκινητικότητα.
Μιλώντας μαζί της της εξήγησα ότι κατά τη γνώμη μου το παιδί έχει διαταραχή προσοχής και υπερκινητικότητα.
μπορείς να μου στείλεις αυτό το τηλ; είναι δημόσιο η ιδιωτικό; εχω ενα παιδί που το κδαυ προτείνει για 3η φορά νηπιαγωγείο. βεβαια δεν επιτρεπεται αυτό.
-
Σου το στέλνω σε π.μ.
-
Παλιοτερα τις αξιολογησεις τις εκαναν οι ιατροπαιδαγωγικοι σταθμοι και τα κεντρα ψυχικης υγιεινης, τωρα τα κανουν τα ΚΔΑΥ της καθε περιοχης.
Οπως εχετε πει και παραπανω παιρνουν τηλεφωνο οι γονεις και πηγαινουν τις μερες που δεχονται αιτησεις και κανουν αιτηση. Ο χρονος αναμονης ποικιλλει αναλογα την περιοχη. Στον Πειραια π.χ. ειναι δεκα μηνες ομως αν το παιδι παραπεμφθει απο το δασκαλο και το διευθυντη του σχολειου τοτε τις πιο πολλες φορες μειωνουν το χρονο αναμονης. Παραπομπη σημαινει οτι την ημερα που πηγαινουν οι γονεις στο ΚΔΑΥ για την αιτηση ο διευθυντης με τη δασκαλα στελνουν με ΦΑΞ ή σε κλειστο φακελο με τους γονεις το αιτημα τους για να αξιολογηθει το παιδι και οτι εχουν παρατηρησει οτι κανει το παιδι ή καποιο γραπτο του ή μια μικρη αναφορα για τις επιδοσεις του. Επισης μειωση του χρονου γινεται αν αναφερθει οτι το παιδι δεν εχει απλες μαθησιακες δυσκολιες αλλα κατι πιο συνθετο οπως νοητικη υστερηση ή διαχυτες αναπτυξιακες διαταραχες ή συνδρομα που μπορει να απαιτουν ειδικο σχολειο ή δασκαλο ενταξης ή συνοδο για την κανονικη ταξη.
Σιγα σιγα θα σταματησουν να αναγνωριζονται οι ιατροπαιδαγωγικοι και θα ισχυει αποκλειστικα η αξιολογηση απο τα ΚΔΑΥ.
Και εγω οπως η συναδελφος παραπανω εχω καλη αποψη για τα ατομα που εργαζονται τουλαχιστον στο ΚΔΑΥ Πειραια. Καταλαβαινω οτι υπαρχει ελλειψη προσωπικου και εχουν πολλους μηνες σειρα ομως εγω οσες φορες τους καλεσα για πληροφοριες και για ενημερωση ηταν κατατοπιστικοτατοι και πραγματικα εδειχναν ενδιαφερον.
-
Όσον αφορά τις εντυπώσεις, θα συμφωνήσω κι εγώ με τις συναδέλφισσες. Στο ΚΔΑΥ Ροδόπης όπου απευθύνθηκα, οι υπάλλοι και από το τηλέφωνο και δια ζώσης ήταν εξαιρετικά συνεργάσιμες, το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού υπάρχει, αλλά δε φταίνε εκείνες γι αυτό. Η Rwxanh έχει απόλυτο δίκιο, κατά τη γνώμη μου, στην κριτική της. Και εντόπισα και μια (ακόμα) αιτία για τη δυσλειτουργία στη σχέση σχολείου - ΚΔΑΥ: την επιφύλαξη των διευθυντών. Όταν, μετά από την επίσκεψή μας στο ΚΔΑΥ, επιστρέψαμε στο σχολείο με ενημερωτικά φυλλάδια, άφησα κάποια και στο γραφείο του διευθυντή, ο οποίος τα επέστρεψε λέγοντας ότι τα ξέρουν αυτά και ότι δε γίνεται τίποτα, γιατί οι διαδικασίες είναι πολύπλοκες. Ξέρω ότι αν του ζητήσουμε να υπογράψει το φάκελό μας θα το κάνει, αλλά κατάλαβα ότι γενικά δεν ενθαρρύνουν τέτοιες πρωτοβουλίες - αλλά μάλλον δεν τις εμποδίζουν κιόλας, αυτό είναι καλό.
Ένα στοιχείο που μου είπαν και έχω να προσθέσω σ' αυτά που έγραψαν οι Rwxanh και η kellykou είναι ότι μπορεί κανείς να ζητήσει και τη συνδρομή του συμβούλου του κλάδου του όταν θέλει να αποφασίσει αν ένα παιδί πρέπει να παραπεμφθεί στο ΚΔΑΥ (αν βέβαια ο σύμβουλος έχει όρεξη να ασχοληθεί με το θέμα, πάντως με διαβεβαίωσαν ότι είναι μέσα στις υποχρεώσεις του). Επίσης, μπορεί κανείς να ζητήσει και τη σύγκληση συλλόγου των καθηγητών που κάνουν μάθημα στο συγκεκριμένο παιδί, ώστε να βεβαιωθεί ότι οι επίμαχες ενδείξεις επαναλαμβάνονται και ότι δεν είναι αποτέλεσμα, ας πούμε, κακής χημείας μεταξύ εκπαιδευτικού και παιδιού ή λανθασμένης στρατηγικής του εκπαιδευτικού.
Εκείνο που δυστυχώς δυσκολεύει τα πράγματα με το ΚΔΑΥ είναι η απροθυμία του γονέα να παραδεχτεί ότι το παιδί του ίσως και να έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία. Χρειάζεται λεπτή προσέγγιση, που ξεπερνάει κατά πολύ το τετριμμένο "ποτέ δεν αναφέρουμε στο γονέα τη λέξη "πρόβλημα"", και πιστεύω ότι σ' αυτό μπορούν να βοηθήσουν οι άνθρωποι του ΚΔΑΥ με τις συμβουλές τους. Το ζήτημα είναι, όταν βεβαιωθείς πως ένα παιδί χρειάζεται βοήθεια και το πεις στο γονιό του ή τον εν γένει κηδεμόνα του, κι αφού τον προσεγγίσεις με τον ενδεδειγμένο τρόπο, πώς μπορείς να βεβαιωθείς ότι θα πάει το παιδί όντως στο κέντρο και θα βοηθηθεί; Πως δε θα συνεχίσει να βασανίζεται επιχειρώντας να ενταχτεί σε διαδικασίες που είναι αναντίστοιχες με τις ανάγκες και τις δυνατότητές του, με αφιονισμένους γονείς που εξαντλούνται στα ιδιαίτερα όταν το πρόβλημα είναι αλλού; Όταν το παιδί μπαίνει στην κλίνη του Προκρούστη, γιατί απλά είναι διαφορετικό; Δε θα ξεχάσω την κατάσταση, όταν γύρω στα μέσα του '90 βγήκε η εγκύκλιος για τους δυσλεξικούς, πόσα ιδιαίτερα με κάλεσαν να κάνω, κι εμένα και τις φίλες μου, για παιδιά που "έπρεπε να περάσουν τις εξετάσεις" ώστε να μη χαρακτηριστούν δυσλεξικά. Και μετά, το αίσχος με τους γονείς που μαζευόντουσαν έξω από τα βαθμολογικά όπυ εξετάζονταν δυσλεξικοί και φώναζαν "έξω τα σκουπίδια!" (αυτό το διάβασα, δεν το έζησα). Μετά η κατάσταση άλλαξε, και διάφοροι "έξυπνοι" άρχισαν να προσπαθούν να βγάλουν τα παιδιά τους δυσλεξικά μπας και δίνοντας προφορικά με τσαχπινιά τα πιτσιρίκια τους κατάφερναν να μπουν ευκολότερα στο ΕΜΠ. Πού και να 'ξεραν!
Τα ΚΔΑΥ είναι απαραίτητα, απολύτως απαραίτητα, στην εκπαίδευση. Αλλά αυτό που βλέπω είναι ότι μοιάζουν σαν τον πίσω δρόμο του σχολείου, εκεί που εκτελούνται δραστηριότητες που κανείς δε θα ήθελε να ξέρει. Πρέπει να ενθαρρύνουμε αυτόν το θεσμό, γιατί δε μαθαίνουν όλοι οι άνθρωποι με τον ίδιο τρόπο, και δεν είναι μόνον η μάθηση, γιατί δεν αντιμετωπίζουν όλοι οι άνθρωποι την πραγματικότητα και τη σκληρότητά της με τον ίδιο τρόπο.
-
Σας ευχαριστώ πολύ όλες για τις απαντήσεις σας. Θα σας ενημερώσω για την εξέλιξη των πραγμάτων για να γνωρίζουμε όλοι πριν μας συμβεί και να βοηθάμε έγκαιρα και έγκυρα όπου χρειάζονται τα παιδιά τη βοήθειά μας.
-
Αυτό το είδατε;
http://www.alfavita.gr/ank_b/ank16_6_10_951.php
Για τιε θέσεις των αναπληρωτών διευθυντών στα ΚΕΔΔΥ έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση ΜΟΝΟ δάσκαλοι, εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι νηπιαγωγοί πάλι απ' 'έξω!
Δηλαδή, ξεκάθα μας λένε ότι δεν έιμαστε ικανοί να κάνουμε μια "τόσο υπέυθυνη δουλειά".
Και, όμως, όταν πρόκειται για την αξιολόγηση των παιδιών είμαιστε μια χαρά, αφού σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των ΚΔΑΥ (ακόμα αυτός ισχύει) είμαστε υποχρεωμενοι να αξιολογούμε παιδιά όλων των βαθμίδων. Εκεί δεν είμαστε "απλοί νηπιαγωγοί".
Εξοργίστηκα σήμερα που το διάβασα και είμαι σίγουρη ότι δεν θα υπάρξει καμία αντιδραση. Κρίμα!
-
πέρσι,πρώτη φορά,δηλώσαμε και ΚεΔΔΥ.
που μπορούμε να δούμε αν κάποιος συνάδελφος πήγε αναπληρωτής σε κάποιο ΚΕΔΔΥ;
διότι δεν είχε βγει κάτι
εκτός και αν καλύφθηκαν με αποσπάσεις.
όσο για τα στελέχη, κι εγώ δεν το καταλαβαίνω αυτό.
τί σχέση έχει η ειδικότητα με τη διεύθυνση;
αφού όλες οι ειδικότητες απαιτείται, άσχετα αν δεν γίνεται,να εργάζονται σε κΕΔΔΥ.
2-3 άνθρωποι εργάζονται σε κάθε ΚΕΔδΥ μαζί με το δ/ντή
>:(
-
εγω δεν καταλαβα τιποτε.... :-\ :-\ :-\ :-[
-
εγω δεν καταλαβα τιποτε.... :-\ :-\ :-\ :-[
Τι δεν κατάλαβες;
-
Αυτό συμβαίνει και σε άλλες περιπτώσεις. Για τις θέσεις σχολικών συμβούλων ειδικής αγωγής και για τις θέσεις προισταμένων εκπαιδευτικών θεμάτων των διευθύνσεων που είναι μόνο για ΠΕ70.
-
Αυτό συμβαίνει και σε άλλες περιπτώσεις. Για τις θέσεις σχολικών συμβούλων ειδικής αγωγής και για τις θέσεις προισταμένων εκπαιδευτικών θεμάτων των διευθύνσεων που είναι μόνο για ΠΕ70.
Συμφωνώ απόλυτα!
Δηλαδή οι δάσκαλοι είναι πιο ικανοί από τους νηπιαγωγούς; Δεν έχω κάτι με τους δασκάλους, αν΄τιθετα μου είναι ιδαίτερα συμπαθέις, αλλά όταν μιλάμε για θέσεις που αφορούν όλη την εκπαίδευση, πιστεύω ότι πρέπει να έχουν το δικαίωμα να κάνουν αίτηση άτομα από όλη την εκπαίδευση και να κρίνονται ανάλογα με τα προσόντα τους!
Όσον αφορά τους συμβούλους ΕΑ, εκέι και αν γίνεται χαμός! Εκπαιδευτικός μιάς βαθμίδας απαιτείται να συμβουλέυει εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και όλων των σχολικών πλαισίων σε τεράστιες περιφέρειες! Εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να κάνει σωστή δουλειά!
Αλλά επειδή είμαστε Ελλάδα όλα γίνονται στο άρπα κόλλα απλά για να πούμε ότι κάτι κάνουμε....
Όμως, όχι. Εγώ δεν δέχομαι να υποβιβάζεται έτσι το πτυχίο μου, το οποίο με κόπο πήρα και με κόπο έκανα τα μεταπτυχιακά μου και το διδακτορικό μου!
-
ααα καταλαβα...μμμ...ναι, εχετε δικιο αλλα απο αδικιες αυτη η χωρα εχει μπολικες... :-\ :-\ :-\
-
Και η αντίδραση ποιά είναι;
Απλά έτσι καθόμαστε και τρώμε την αδικία;
Η ΔΟΕ τι κάνει;
Οι νηπιαγωγοί τι κάνουν;
Ούτε καν εδώ δεν βλέπω αντίδραση....Ή μήοως είναι γιατί δεν επηρεάζονται πολλοί (πόσοι είναι οι νηπαιγωγοί στα ΚΕΔΔΥ;); Κανένας, όμως, δεν μπορεί να μας διαβεβαιώσει ότι αργότερα δεν θα αποκλειστούν και από άλλες θέσεις......
Έγινε μια καλή αρχή και πλέον οι νηπιαγωγοί μπορούν να γίνουν διευθυντές πρωτοβάθμιας, αλλά έγιναν και πολλά βήματα πίσω.....
-
Το μονο σιγουρο ειναι οτι ειμαστε οι φτωχοι συγγενεις της Π/θμιας Εκπ/σης και το χειροτερο οτι οι ιδιες/οι αφησαμε να εξελιχθει ετσι η κατασταση.
Εδω δεν φωναζουμε χρονια ολοκληρα για το ακατοχυρωτο διδακτικο ωραριο μας,ειναι επομενο λοιπον να παραμενουμε απαθεις για τη νεα διακριση εις βαρος μας.
Προσωπικα σκοπευω στη 1η Συνελευση του Συλλογου να θεσω εκ νεου το θεμα του ωραριου καθως και τον αποκλεισμο των Νηπιαγωγων απο τις θεσεις στα ΚΕΔΔΥ και αν αυτα δεν ενταχθουν στο διεκδικητικο πλαισιο δεν προκειται να χαραμισω την ψηφο μου σε καμια/κανενα.
-
Το μονο σιγουρο ειναι οτι ειμαστε οι φτωχοι συγγενεις της Π/θμιας Εκπ/σης και το χειροτερο οτι οι ιδιες/οι αφησαμε να εξελιχθει ετσι η κατασταση.
Εδω δεν φωναζουμε χρονια ολοκληρα για το ακατοχυρωτο διδακτικο ωραριο μας,ειναι επομενο λοιπον να παραμενουμε απαθεις για τη νεα διακριση εις βαρος μας.
Προσωπικα σκοπευω στη 1η Συνελευση του Συλλογου να θεσω εκ νεου το θεμα του ωραριου καθως και τον αποκλεισμο των Νηπιαγωγων απο τις θεσεις στα ΚΕΔΔΥ και αν αυτα δεν ενταχθουν στο διεκδικητικο πλαισιο δεν προκειται να χαραμισω την ψηφο μου σε καμια/κανενα.
Μακάρι να μπορούσα να το κάνω και γω, αλλά δυστυχώς είμαι στο εξωτερικό και δεν μπορώ να παρακολουθήσω καμία συνέλευση...
Άσε που και όταν ήμουν στη θέση μου, με ξεχνούσαν και δεν με ειδοποιούσε κανένας...Αν μάθαινα από κανένα γνωστό για τις συνελέυσεις καλώς, αλλιώς....Σαν να μην υπήρχε νηπιαγωγός στο ΚΕΔΔΥ (ούτε η σύμβουλος δεν με καλούσε στις ημερίδες που έκανε)!!!!!!!!!
Πέρα από την πλάκα, όμως, πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό ζήτημα υποβιβασμού μας. Έχουμε πτυχίο ΑΕΙ, όπως οι δάσκλαοι και οι καθηγητές, όπως οι ψυχολόγοι και κάποιοι από τους κοινωνικούς λειτουργούς (κάποιοι είναι από ΤΕΙ). Δεν μπορεί εμείς να αποκλειόμαστε από θέσεις.....
Δεν λέω να πάρουμε θέσεις, αλλά να έχουμε το δικαίωμα να τις διεκδικήσουμε.....
-
Επίσης, να μην ξεχναμε ότι σύμφωνα με τον 3194/2003, άρθρο 2, παράγραφος 7, περίπτωση ζ : "ζ) Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 8 του άρθρου 2 του Ν. 2817/ 2000 αντικαθίσταται ως εξής:
"Σε κάθε Κ.Δ.Α.Υ. προϊστάμενος ορίζεται εκπαιδευτικός ή μέλος του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού που κατέχει οργανική θέση σε αυτό."
Στους εκπαιδευτικούς με οργανική υπάρχουν και οι νηπιαγωγοί!!!!!!!!!
-
Επίσης, να μην ξεχναμε ότι σύμφωνα με τον 3194/2003, άρθρο 2, παράγραφος 7, περίπτωση ζ : "ζ) Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 8 του άρθρου 2 του Ν. 2817/ 2000 αντικαθίσταται ως εξής:
"Σε κάθε Κ.Δ.Α.Υ. προϊστάμενος ορίζεται εκπαιδευτικός ή μέλος του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού που κατέχει οργανική θέση σε αυτό."
Στους εκπαιδευτικούς με οργανική υπάρχουν και οι νηπιαγωγοί!!!!!!!!!
επομένως, πώς γίνεται;;;;
αφού υπάρχει νόμος;;;
-
Επίσης, να μην ξεχναμε ότι σύμφωνα με τον 3194/2003, άρθρο 2, παράγραφος 7, περίπτωση ζ : "ζ) Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 8 του άρθρου 2 του Ν. 2817/ 2000 αντικαθίσταται ως εξής:
"Σε κάθε Κ.Δ.Α.Υ. προϊστάμενος ορίζεται εκπαιδευτικός ή μέλος του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού που κατέχει οργανική θέση σε αυτό."
Στους εκπαιδευτικούς με οργανική υπάρχουν και οι νηπιαγωγοί!!!!!!!!!
επομένως, πώς γίνεται;;;;
αφού υπάρχει νόμος;;;
Έλα ντε!!!!!!!!!!!
Και δεν αντιδρά κανείς!!!!!!!!!!!!!!
Δεν υπάρχει κάποιος νηπιαγωγός που να κατέχει τα απαιτούμενα προσόντα (βασικά τα χρόνια υπηρεσίας και ειδίκευση στην ΕΑ) για να κάνει ένσταση;
Θα μας ανέβουν στο κεφάλι και θα πούμε και ευχαριστώ στο τέλος!
-
Επίσης, να μην ξεχναμε ότι σύμφωνα με τον 3194/2003, άρθρο 2, παράγραφος 7, περίπτωση ζ : "ζ) Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 8 του άρθρου 2 του Ν. 2817/ 2000 αντικαθίσταται ως εξής:
"Σε κάθε Κ.Δ.Α.Υ. προϊστάμενος ορίζεται εκπαιδευτικός ή μέλος του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού που κατέχει οργανική θέση σε αυτό."
Στους εκπαιδευτικούς με οργανική υπάρχουν και οι νηπιαγωγοί!!!!!!!!!
επομένως, πώς γίνεται;;;;
αφού υπάρχει νόμος;;;
Έλα ντε!!!!!!!!!!!
Και δεν αντιδρά κανείς!!!!!!!!!!!!!!
Δεν υπάρχει κάποιος νηπιαγωγός που να κατέχει τα απαιτούμενα προσόντα (βασικά τα χρόνια υπηρεσίας και ειδίκευση στην ΕΑ) για να κάνει ένσταση;
Θα μας ανέβουν στο κεφάλι και θα πούμε και ευχαριστώ στο τέλος!
οεο??
-
να ρωτησω κατι???οσοι καναμε τα χαρτια μας για ειδικη , δηλώσαμε και κεδδυ.η προυπηρεσια απο εκει μετράει κανονικα στη γενικη εκπαίδευση όπως και της ειδικής αγωγής?νομίζω ετσι γράφει η εγκύκλιος αλλα βαριεμαι να την ψάχνω πάλι... :-[
-
Και επιεδή δεν είμαι εγώ η τρελλή που βλέπει φαντάσματα, ορίστε και επίσημη διαμαρτυρία προς τη ΔΟΕ, που ακόμα δεν έχει πάρει καμία θέση...
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=9013
Φαίνεται ότι όντως είμαστε κατώτεροι από τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.....
-
Ιίσως να ταιριάζει και σε άλλη ενότητα μια και στα ΚΕΔΔΥ δεν υπηρετούν μόνο μόνιμοι συνα΄δελφοι)
Προχθές άκουσα τον Αλεβίζο σε συνέδριο ειδικής αγωγής.
Μίλησε για τα ΚΕΔΔΥ και τη νέα δομή τους.
Αφού, λοιπόν, ουσιαστικά κατηγόρησε τα ΚΕΔΔΥ ότι κάνουν πάρα πολύ χρόνο για γνωμάτευση (άραγε έχουν προσωπικό για να είναι γρηγορότρη η διαδικασία;;; ;) και αφού είπε ότι πλέον οι ειδικές ανάγκες είναι μια κατασκευή των "ειδικών", γιατί δεβν είναι δυνατόν στην τελευτάια 10ετία να υπερδιπλασιαστούν τα παιδιά που χρήζουν ΕΑ (άραγε εδώ δεν συνέβαλε το γεγονός ότι πλέον όλοι είναι πιο ενημερωμένοι;; ;) , είπε ότι μέχρι το Γενάρη θα ψηφιστεί ο νέος νόμος.
Αυτός, καταργεί τα ΚΕΔΔΥ. Πλέον θα υπάρχουν διαγνωστικές ομάδες ΣΜΕΑΕ. Θα γίνουν ομάδες όμορων σχολείων με 2500-3000 μαθητές η κάθε ομάδα σχολείων, και σε κάθε ομάδα θα υπάρχει μια ΣΜΕΑΕ (ουσιαστικά έβνα νέο-ΚΕΔΔΥ, αλλά με άλλο όνομα). Οι εργαζόμενοι στη ΣΜΕΑΕ θα πηγαίνουν στα σχολεία και θα αξιολογούν εκέι τα παιδιά. Έτσι θα καλ΄θπτονται όλες οι περιοχές όλων των νομών (άραγε πού θα βρεθεί το προσωπικό;;;;;;; Θα προβλέπεται κάλυψη εξόδων μετακίνησης, γιατί όλα τα σχολεία δεν θα είναι δίπλα απαραίτητα, αλλά μπορεί να είναι σε 5 χωριά π.χ....)
Θα γίνουν δηλαδή τα νέα-ΚΕΔΔΥ ένας περιδεύον θίασος!!!
Επίσης μίλησε για οριστικό κλέισιμο των ειδικών σχολείων και ενσωμάτωση όλων των παιδιών στο γενικό σχολείο, γιατί ακόμα και οι βαριές περιπτώσεις μπορούν να μπουν στο γενικό..... (χωρίς γνώση καθηγητών; χωρίς έξτρα προσωπικό; με 25 παιδιά στην τάξη;;;; Δεν απαντήθηκαν...)
Τέλος, δεν ανέφερε τίποτα για προσχολική αγωγή. Παρόλο που έγινε σχετική ερώτηση γιατί στην εισήγηση του ήταν θέμα που διέφυγε ή "διέφυγε", πάλι δεν είπε τίποτα.........Ο καθένας ας καταλάβει ό,τι θέλει..........
Και να μην ξεχάσω, αναφέρθηκε στον ΑΣΕΠ ειδικής αγωγής για ΠΕ 61 και 71.... Είπε ότι δεν φταίει σε τίποτα το υπουργείο. Μάλιστα η Χριστοφιλοπούλου το είχε πάρειο πολύ προσωπικά το θέμα και επένδυσε πολιτικά σε αυτό. Έγινα κινήσεις, εξασφαλίστηκα χρήματα και ο Ραγκούσης μπλόκαρε την όλη διαδικασία!!!!!
-
Καλημέρα σας.
Εγώ θα ήθελε να ρωτήσω τι προβλέπεται για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων που εργάζονται σε τέτοια κέντρα; Εννοώ τις επισκέψεις στα σχολεία, τόσο πόλης,όσο και περιφέρειας. Όλα οι υπάλληλοι από την τσέπη τους τα χρεώνονται; Έχει κάποιος ανάλογη εμπειρία να μας την παραθέσει;Γιατί μου φαίνεται ότι δεν είναι συνετό να επιβαρύνεται ο υπάλληλος συνέχεια,δεν ξέρω απλά θα ήθελα την άποψή σας επί του ζητήματος.Ευχαριστώ!
-
Καλημέρα σας.
Εγώ θα ήθελε να ρωτήσω τι προβλέπεται για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων που εργάζονται σε τέτοια κέντρα; Εννοώ τις επισκέψεις στα σχολεία, τόσο πόλης,όσο και περιφέρειας. Όλα οι υπάλληλοι από την τσέπη τους τα χρεώνονται; Έχει κάποιος ανάλογη εμπειρία να μας την παραθέσει;Γιατί μου φαίνεται ότι δεν είναι συνετό να επιβαρύνεται ο υπάλληλος συνέχεια,δεν ξέρω απλά θα ήθελα την άποψή σας επί του ζητήματος.Ευχαριστώ!
Είναι πολύ απλή η απάντηση.
Δεν προβλέπονται κονδύλια για μετακινήσεις.
Δικαιολογείται μόνο μια μετακίνηση το μήνα στον προϊσταμενο.
Εμείς πηγαίνουμε πλέον μόνο στα σχολεία της πόλης.
-
Ευχαριστώ πολύ. Συγγνώμη που επανέρχομαι και πάλι,γραπτώς αυτό που μπορώ να το βρω;
Εμείς τρέχουμε παντού...
-
Ευχαριστώ πολύ. Συγγνώμη που επανέρχομαι και πάλι,γραπτώς αυτό που μπορώ να το βρω;
Εμείς τρέχουμε παντού...
Ποιο να βρεις γραπτό; Το ότι δεν δικαιούμαστε μετακίνηση;