Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: thlemaxos355 στις Δεκεμβρίου 07, 2007, 11:39:45 am

Τίτλος: ανεπαρκεια διδακτικου χρόνου και δεικτες PISA
Αποστολή από: thlemaxos355 στις Δεκεμβρίου 07, 2007, 11:39:45 am
καποιοι παλι τις τελευταιες μερες δειχνουν να πεφτουν απο τα συννεφα και να κλαψουριζουν για το επιπεδο μορφωσης των Ελληνων μαθητων..μα κατι τετοιο ειναι αναμενομενο απο την στιγμη που το ελληνικο σχολειο καθε χρονο χανει χιλιαδες διδακτικες ωρες σε πραγματα ξενα με την μορφωτικη αποστολη του..πως θα συναγωνιστει σοβαρα εκπαιδευτικα συστηματα οπως π.χ το Φιλανδικο; αποκαλυπτικη ειναι η παρακατω ερευνα:

σύμφωνα με αποκαλυπτική έρευνα της εκπαιδευτικού Άννας Σιγανού χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνονται για τους παρακάτω λόγους:

Την έλλειψη δασκάλων και καθηγητών. Η αναπλήρωση των κενών θέσεων των

δασκάλων και καθηγητών, λόγω αποσπάσεων ή λειτουργικών κενών, με

αναπληρωτές δάσκαλους ή καθηγητές και οι αποσπάσεις δασκάλων ή καθηγητών

στο ίδιο Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε. ολοκληρώνονται, συνήθως, στο τέλος

Οκτωβρίου3.

Τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις τοπικές συνδικαλιστικές τους οργανώσεις

(μία ημέρα).

Τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικά σεμινάρια (διατίθενται δύο

ημέρες, Π.Δ.201 ΦΕΚ 161/13-07-98).

Τον εκκλησιασμό των σχολείων. Σύμφωνα με το Π.Δ.201/1998 ΦΕΚ 161/13-7-98

για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση υπάρχει η δυνατότητα να διατεθούν δύο (2)

διδακτικές ώρες, μια φορά τον μήνα, πρακτική που δεν εφαρμόζεται στην

πραγματικότητα από όλα τα σχολεία. Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ισχύει η

εγκύκλιος 20021/16/139240/26-11-77 σύμφωνα με την οποία ο εκκλησιασμός

οφείλει να γίνεται μια φορά την εβδομάδα ή τουλάχιστον ανά δεκαπενθήμερο,

πρακτική που δεν εφαρμόζεται από όλα τα σχολεία.

Τις μαθητικές εκλογές και τις συνελεύσεις των μαθητών. Κάθε τμήμα εκλέγει ένα

πενταμελές συμβούλιο. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διατίθενται μία (1) με

δύο (2) διδακτικές ώρες. Οι μαθητές κάθε σχολικής μονάδας εκλέγουν το

δεκαπενταμελές συμβούλιο στη διάρκεια ενός τρίωρου. Οι μαθητές έχουν

δικαίωμα να διαθέσουν μία (1) διδακτική ώρα τον μήνα σε συνέλευση του

τμήματος ή τρεις (3) ώρες στις τρεις τακτικές γενικές συνελεύσεις (Γ2/4094/23-

09-86 ΦΕΚ 619
Τίτλος: Απ: ανεπαρκεια διδακτικου χρόνου και δεικτες PISA
Αποστολή από: apri στις Δεκεμβρίου 07, 2007, 12:38:18 pm
Λίγο περίεργη αυτή η θεωρία περί χαμένου χρόνου στο δημοσίευμα. Καλά να θεωρήσουμε χαμένο το χρόνο που περνά λόγω της έλλειψης καθηγητών ή λόγω καταλήψεων (ειδικά αν δεν έχουν σοβαρή αιτιολογία) ή έστω και των απεργιών, που μπορεί να διαρκέσουν μεγάλο χρονικό διάστημα. Άντε να δεχθώ και ότι ίσως κάποιες δραστηριότητες, όπως η παράδοση βαθμολογίας, οι συνεδριάσεις των καθηγητών ή τα επιμορφωτικά σεμινάρια θα μπορούσαν να γίνονται εκτός του σχολικού ωραρίου. Αλλά γιατί μια εκδρομή ή μια γιορτή πρέπει να θεωρείται χαμένος χρόνος; Στα σχολεία του εξωτερικού ολομερίς και ολονυχτίς διαβάζουν και δεν πάνε ποτέ εκδρομές, ποτέ δεν γιορτάζουν; Ας είχαμε σωστά βιβλία, καθηγητές στη θέση τους από την αρχή της χρονιάς και κάποια αξιολόγηση της λειτουργίας όλου του συστήματος και τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα.

Τώρα ξέρω ότι η λέξη "αξιολόγηση" που έγραψα σηκώνει πολλή συζήτηση, αλλά κάποιου είδους αξιολόγηση χρειάζονται όλοι :
και τα βιβλία
και οι μαθητές (οι μόνοι που αξιολογούνται αυτήν τη στιγμή)
και οι καθηγητές (δεν μπορεί να είμαστε ικανοποιημένοι με το γεγονός ότι κάποιοι υπερβαίνουν εαυτόν ακόμα και σε αντίξοοες συνθήκες, επειδή έχουν μεράκι την εκπαίδευση, και κάποιοι άλλοι κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου και προσφέρουν υποτυπώδη πράγματα)
ακόμα και το ίδιο το Υπουργείο, που δεν ανταποκρίνεται συχνά στα στοιχειώδη (έγκαιρη τοποθέτηση εκπαιδευτικών, μεταθέσεις, αποσπάσεις κλπ).
Τίτλος: Απ: ανεπαρκεια διδακτικου χρόνου και δεικτες PISA
Αποστολή από: Zafiris στις Δεκεμβρίου 09, 2007, 01:32:21 pm
Πάνω κάτω και τα δικά μου στοιχεία είναι σύμφωνα με τις απόψεις της έρευνας και του κ. προϊστάμενου.
Διδάσκω Πληροφορική σε Γυμνάσιο (μονόωρο) και από τα μέχρι τώρα στοιχεία του βιβλίου ύλης των προηγούμενων ετών και οι βδομάδες διδασκαλίας ποικίλουν από 17-24 στα παρελθόντα έτη (δεν είναι τελικά τυχαίο που στο βιβλίου καθηγητή του νέου βιβλίου της πληροφορικής, οι αγαπητοί συγγραφείς έχουν ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών 26 ωρών  ;))... Ενδεικτικά λόγω εκκλησιασμού, εκδρομής, συνέλευσης και "κάτι ψιλών" έκανα μόνο 3 ώρες μάθημα την προηγούμενη βδομάδα!!! Και γενικά δε θυμάμαι να έκανα πλήρες μάθημα πάνω από 3-4 εβδομάδες....
Κάτι άλλο που διαφέρει στο εξωτερικό είναι και το ωράριο. Απ' ότι έχω ακούσει και έχω δει τα μαθήματα ξεκινούν πάντα ακριβώς και τελειώνουν και 50'. Εδώ αν είμαστε τυχεροί και έχει αυτόματο κουδούνι παίζουμε από 45 με 40 και το ανεκδιήγητο 7ωρό από 13:05 - 13:35 το οποίο ΠΟΤΕ δεν μπαίνει και πέντε και ΠΑΝΤΑ και μισή όλο και κάποιος "καλοθελητής" συνάδελφος θα το χτυπήσει... (και μένα βάζω μέσα) Δεν είμαι υπέρ του να καταργηθεί το ωράριο των καθηγητών, αλλά ένας πιο σωστός σχεδιασμός του ημερήσιου ωραρίου θα ήταν καλύτερος.