Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Γενικό Λύκειο => Σχολικά μαθήματα => Φιλολογικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: marita στις Δεκεμβρίου 10, 2007, 08:16:56 pm
-
Καλησπέρα σε όλους σας! Μια ερώτηση θά ήθελα να σας κάνω. Διδάσκω επιτάφιο στην τρίτη λυκείου. Το μάθημα είναι γενικής παιδείας. Ξέρει κανείς τι ακριβώς βάζουμε σ' ένα πρόχειρο διαγώνισμα? Μόνο μετάφραση και ερμηνευτικές ή μήπως και γραμματική?
-
marita, μπαίνει μετάφραση, ερωτήσεις ερμηνευτικές, ετυμολογικές, να βρουν παράγωγες ή σύνθετες από λέξεις του κειμενου στη νεοελληνική, ή τους δίνεις λέξεις στη νέα ελληνική και τους ζητάς να βρουν με ποια αρχαία είναι ετυμολογικά συγγενής και αν θες και ερώτηση από εισαγωγή. Συνήθως βάζουν και παράλληλο κείμενο, από αυτά που είναι για μετάφραση και ζητείται σύγκριση. Διδάσκεις σε σχολείο ή κάνεις ιδιαίτερα; Γραμματική και συντακτικό δε βάζουμε.
-
ευχαριστώ πολύ boemissa! Είμαι αναπληρώτρια. Το ωραίο είναι πως όσους μόνιμους ρώτησα κανείς δεν ήξερε να μου απαντήσει με σιγουριά. Ευτυχώς που υπάρχει κι αυτό το site. Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο πολύ με βοήθησε και σε άλλες απορίες που είχα. Εσυ boemissa είσαι διορισμένη, αναπληρώτρια, ωρομίσθια? Παρεμπιπτοντως, μια που σε βρίσκω ενημερωμένη, ξέρεις πόσες εκθέσεις πρέπει να μπουν στην πρώτη λυκείου ως το τέλος της χρονιάς? Μέχρι στιγμής έβαλα μία, ξέρεις μαζί με περίληψη, ερωτήσεις ερμηνευτικές και τέτοια. Στο πρόγραμμα αναφέρει πως στο τέλος κάθε κεφαλαίου πρέπει να μπαίνει ένα κριτήριο αξιολόγησης που να περιλαμβάνει και έκθεση. ομως τα κεφάλαια στην πρώτη λυκείου είναι μόνο τέσσερα. Τι, μόνο τέσσερις εκθέσεις θα μπουν? Μπορώ να βάζω και ενδιάμεσα στα κεφάλαια, αν θέλω?
-
-
marita, σου απάντησε και η συνάδελφος morgan,εγώ πάντως πιστεύω πως ειδικά στο Λύκειο τα πράγματα πρέπει να είναι πιο ελεύθερα και να μην ακολουθούμε κατά γράμμα τις οδηγίες του υπουργείου. Έχω διδάξει την έκφραση-έκθεση της Α΄λυκείου στα ιδιαίτερά μου και θυμάμαι πως έγραφαν στο σχολείο 4 εκθέσεις. Θα συμφωνήσω με τη morgan ότι μπορείς να τους αναθέτεις άλλες εργασίες, ακόμη και κριτήρια αξιολόγησης στο σπίτι, καθώς ο χρόνος στο σχολείο δεν αρκεί. Θέματα Εκθέσεων: Αρχικά Γλώσσα, γλωσσομάθεια, διάλογος, αναλφαβητισμός,χάσμα γενεών, μόδα, οικογένεια, τρίτη ηλικία, γέλιο (το τελευταίο, μάλιστα ήταν και θέμα σε απολυτήριες εξετάσεις).Υπάρχει και ένα καλό βοήθημα με κριτήρια αξιολόγησης. Αν θες κάτι περισσότερο στείλε προσωπικό μήνυμα. Είμαι και εγώ αναπληρώτρια, πρώτη χρονιά, αλλά έχω ασχοληθεί χρόνια με ιδιαίτερα με Γυμνάσιο και Λύκειο. Καλή δύναμη στο έργο σου.
-
Σας ευχαριστώ πολύ κορίτσια! να είστε καλά για τις πληροφορίες. Boemissa, πώς να σου στείλω προσωπικό μήνυμα? δε γνωρίζω τη διαδικασία.
-
Κάνεις κλικ πάνω στο ψευδώνυμό μου και στο κάτω μέρος θα σου βγάλει την επιλογή "προσωπικό μήνυμα σε αυτό το μέλος" Γράφεις ό,τι θέλεις και πατάς αποστολή.
-
ΠΑΙΔΙΑ ΓΕΙΑ ΣΑΣ!!! ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙ ΑΝ Ο ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΕΧΕΙ
-
tziva καλωσήρθες στο PDE.
Θα σε παρακαλέσω να μην γράφεις με κεφαλαία. Tα πεζά διαβάζονται ευκολότερα.
Ευχαριστώ πολύ
-
ο επιτάφιος είναι σήμερα γενικής παιδείας μάθημα στην γ΄λυκείου ενώ παλιότερα ηταν στα μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης. όσο για την εξεταστέα ύλη δες το παρακάτω λινκ για την περσινη. αλλιώς όπου να΄ναι ανακοινώνεται και η φετινή.
http://www.ischool.gr/downloads/YLH-Imerisio2008.htm
-
Όποιος συνάδελφος έχει διδάξει στη Γ΄Λυκείου τον Επιτάφιο Περικλή μπορεί να μου δώσει κάποιες πληροφορίες σχετικά με την ύλη που διδάσκουμε (ενότητες, τύποι ερωτήσεων-ασκήσεων). Νομίζω πως πέρα από τη μετάφραση και τα ομόρριζα λέξεων δεν εξετάζονται οι μαθητές σε γραμματική και συντακτικό.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Σωστά. Στις εξετάσεις μπαίνουν εισαγωγή, μετάφραση, ερμηνευτικές και λεξιλογικές. Τις ενότητες μπορείς να τις δεις στις Οδηγίες για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στο λύκειο: http://www.alfavita.gr/OdigosEkpaideytikou/od5_9_9_40809.php.
Αν θέλεις οτιδήποτε άλλο, στείλε μου pm. Το έχω διδάξει 3 φορές το μάθημα και θέλει πολύ γερά νεύρα, καθώς δεν σου δίνει κανείς σημασία. Καλό κουράγιο. ;D
-
Ευχαριστώ πολύ elranna για τις πληροφορίες. Προσωπικά μου αρέσει πολύ το βιβλίο και ας το έχω διαβάσει για τον Ασεπ. Λέω να δοκιμάσω και εγώ τα νεύρα μου στη Γ΄Λυκείου. Ως πρωτάρα έχω προς το παρόν καλή διάθεση. Αν χρειαστώ κάτι θα σου στείλω pm. Ευχαριστώ πάντως για την καλή σου διάθεση.
-
Ξέχασα να σου πω. Δεν χρησιμοποίησα καθόλου τη μετάφραση του
-
1)Θα ήθελα να ρωτήσω, με ποιο ρυθμο προχωρώ στον Επιταφιο και τι εξεταζω, αφου ολοι αδιαφορουν
2)από τεχνικης πλευρας, τι διδασκω στην Εκθεση Α;παραγραφο;προλογους;θεματα της Α;Λεξιλογικες ασκησεις;πώς προχωρώ;
-
1)Θα ήθελα να ξαναρωτήσω, με ποιο ρυθμο προχωρώ στον Επιταφιο και τι εξεταζω, αφου ολοι αδιαφορουν
2)από τεχνικης πλευρας, τι διδασκω στην Εκθεση Α;παραγραφο;προλογους;θεματα της Α;Λεξιλογικες ασκησεις;πώς προχωρώ;
-
έχω καιρό να κάνω Α λυκείου απ΄ότι θυμαμαι μεθοδολογια περίληψης,τρόπο ανάπτυξης πραραγράφων και λεξιλογικές ,οι θεματικοι κύκλοι θα σε βοηθήσουν ,το σχολικό βιβλίο δλδ αλλά αν μπεις και στο υπουργείο παιδείας και δεις την ύλη του γενικού λυκείου θα σε βοηθήσει για όλα τα μαθήματα
-
Ως προς την έκθεση της Α, μπορείς να δεις εδώ:
http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=14775.0
Ως προς τον Επιτάφιο, καλό θα είναι να συνεννοηθείς με τους άλλους συναδέλφους που διδάσκουν το μάθημα, για να δεις πώς θα κινηθείτε, κυρίως ως προς την εισαγωγή, μήπως συμφωνήσετε να δώσετε βάση μόνο σε 2-3 ερωτησούλες. Σε γενικές γραμμές, πάντως, πας αργά αργά. Μη φανταστείς πως θα φτάσεις πάνω από το 40! Συνήθως τους βάζουμε να μάθουν τη μετάφραση, για να διευκολυνθούν και στο τέλος, συζητάμε για τα ερμηνευτικά σχόλια και συχνά τους υπαγορεύουμε να γράψουν μερικά, τα πιο σημαντικά και οπωσδήποτε κάνε μερικές ασκησούλες με τις λεξιλογικές ,τα γνωστά 2 είδη ασκήσεων, δηλαδή τα παράγωγα/ομόρριζα και το αντίστροφο, δηλαδή να τους δίνεις τη λέξη στα νέα ελληνικά και να εντοπίσουν την ετυμολογικά συγγενή της μέσα στο κείμενο.
-
Και να συμπληρώσω και κάτι. Προσπάθησε να τους τονίζεις 2-3 βασικά πραγματάκια, αυτά που θα τους ζητήσεις και στο τέλος. Γιατί, έτσι κι αλλιώς, από τη καμπούρα σου θα περάσει η βαθμολογία και εσύ θα παλεύεις στο τέλος να κάνεις το 2 8, για να τους περάσεις! Αυτά :)
-
thanks
οποιος αλλος ξερει παραπανω, ευπροσδεκτος :D
-
ξερει κανεις κανενα βοηθημα για Επιταφιο απλο;
-
ξερει κανεις κανενα βοηθημα για Επιταφιο απλο;
-
ξερει κανεις κανενα βοηθημα για Επιταφιο απλο;
-
Όταν λες απλό τι εννοείς; Για μαθητή; Καλό, πάντως, παραδοσιακά είναι το Μεταίχμιο και για καθηγητή και για μαθητή, χωρίς όμως να έχω ψάξει το θέμα και περαιτέρω.
-
εννοώ να τα λεει ευληπτα+απλα, δεδομενης της αδιαφοριας
-
Του Σαββάλα είναι το πιο απλό που κυκλοφορεί...
-
Του Σαββάλα είναι το πιο απλό που κυκλοφορεί...
Δεν τον πολυ-εμπιστεύομαι, όμως, στα φιλολογικά... :-\
Αντίθετα, είναι καταπληκτικός στις θετικές επιστήμες... :)
-
Μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει σχετικά με τη μορφή που πρέπει να έχει ένα διαγώνισμα στον Επιτάφιο και στο πώς βαθμολογείται κάθε ερώτηση;
-
Εγώ :)
Λοιπόν:
1. Μετάφραση 40 μονάδες
2. Ερμηνευτικές ερωτήσεις 30 μονάδες . Μπορείς να βάλεις 3 Χ 10 ή 2 Χ 15 και αν θέλεις συνδυάζεις πρωτότυπο και μεταφρασμένο.
3. 1 ερώτηση εισαγωγής 10 μονάδες
4. Λεξιλογικές ασκήσεις 20 μονάδες. Εδώ μπορείς ή να δίνεις τη λέξη στα νέα ελληνικά και να τους ζητήσεις με ποια λέξη του κειμένου είναι ομόρριζη ή να δώσεις λέξεις από το κείμενο και να τους ζητήσεις 2 (συνήθως) παράγωγες ή ομόρριζες στα νέα ελληνικά. Οι περισσότεροι, πάντως, καθηγητές στα λεξιλογικά ζητάνε και τις 2 ασκήσεις.
Γενικότερα, το επίπεδο δυσκολίας καθορίζεται από το επίπεδο του τμήματος και το χρόνο που έχεις.
Ελπίζω να σε βοήθησα :)
-
Καλησπέρα σε όλους/όλες τους/τις συναδέλφους.Γνωρίζει κάποιος που μπορώ να βρω τη μετάφραση του Επιταφίου από τν
-
-
Θερμές ευχαριστίες!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D
-
Καλησπέρα σε όλες/όλους!
Διδάσκω για πρώτη φορά φέτος αυτό το μάθημα σε ένα τμήμα της Γ Λυκείου και θα ήθελα τα φώτα σας όσον αφορά την προσέγγιση.Έχω διαπιστώσει ότι οι μαθητές είναι σχετικά διάφοροι(λογικό μέχρι ενός σημείου)αλλά αφενός επειδή έχει πλούσιο περιεχόμενο και μου αρέσει και αφετέρου επειδή υπάρχουν κάποιοι που ενδιαφέρονται,δε θα ήθελα αυτά τα 45 λεπτά κάθε βδομάδα να είναι η ''ώρα του παιδιού''.
Σκέφτομαι να τους δίνω σημειώσεις για κάθε παράγραφο και να τις σχολιάζουμε μέσα στην τάξη,χωρίς να στεκόμαστε ιδιαίτερα σε γραμματική και συντακτικό.Οποιαδήποτε πρόταση δεκτή!
-
efkola, πρόσεξε: γραμματική και συντακτικό δεν εξετάζονται καθόλου!!! Γιατί δε δίνεις έμφαση στα λεξιλογικά, που πιάνουν και 20 μονάδες, αφού είναι 2 ερωτήσεις, και μπορεί να ενδιαφέρουν και τους φιλότιμους μαθητές. Σε μένα πέρυσι λειτούργησε, αλλά φέτος, άστα... είμαι σε άλλο σχολείο και οι μαθητές αδιαφορούν εντελώς... τεσπα, προσπαθούμε για αυτούς που θέλουν να μάθουν κάτι... ???
-
Ευχαριστώ,Εριέττα!
Θα δω πώς θα το οργανώσω.Στο προηγούμενο μήνυμα ήθελα να γράψω ''αδιάφοροι'' αλλά κόπηκε το ''α'' :)