Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Εξετάσεις => Προαγωγικές => Μήνυμα ξεκίνησε από: Lara στις Ιανουαρίου 25, 2008, 08:03:47 pm
-
Πως βαθμολογείτε στο Λύκειο? Είμαι ωρομίσθια και έχω αρκετές επιφυλάξεις δεδομένου ότι μια καθηγήτρια μου είπε ότι βαθμολόγησα με μεγάλη επιοίκεια το μάθημα της Αντιγόνης!!!
Προβληματίστηκα γιατί απλά ήθελα να βοηθήσω τα παιδιά με πιο βατά θεματα και δεδομένου ότι μόνο το 30% θα ακολουθήσουν τη θεωρητική κατ/νση!! Από την άλλη δε θέλω να υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις με τους υπόλοιπους καθηγητές!!!
-
Π.Δ. 86/2001
Προεδρικό Διάταγμα Π.Δ. 86/2001
Όπως τροποποιήθηκε με τα Π.Δ.26/2002 και 80/2003)
Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου
Έχοντας υπόψη:
1. Tις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 9 και 11 του Ν. 2525/97 (ΦΕΚ 188 Α / 23-9-97) �Ενιαίο Λύκειο, πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις� όπως συμπληρώθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν. 2909/2001 (ΦΕΚ 90 Α`/ 20-5-2001).
2. Tις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 5 περ. α, β, ζ του άρθρου 8 παρ. 9 περ. α, στ και ζ και του άρθρου 32 παρ. 6 του Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167 Α/ 30-9-1985) �Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις�.
3. Τις διατάξεις του άρθρου 2 και της παραγράφου 47 του άρθρου 14 του Ν.2817/2000 (ΦΕΚ 78 τΑ΄) �Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες και άλλες διατάξεις�.
4. Tις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 1 του Ν. 1894/90 (ΦΕΚ 110 Α).
5. Tις διατάξεις του άρθρου 29Α του Ν. 1558/1985 (ΦΕΚ 137 Α` ) που προστέθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 2081/1992 (ΦΕΚ 154Α), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 1 παρ. 2α του Ν. 2469/1997 (ΦΕΚ 38Α).
6. Τις διατάξεις του Π.Δ. 86/2001 (ΦΕΚ 73 Α` ) �Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου� όπως τροποποιήθηκαν από τις διατάξεις του Π.Δ. 26/2002 (ΦΕΚ 21 Α`).
7. Tο γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη, εις βάρος του τακτικού προϋπολογισμού για το τρέχον και τα επόμενα οικονομικά έτη.
8. Tην υπ` αριθμ. 17/2000 γνώμη του Σ.Σ. του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
9. Την υπ` αριθμ. 140/2001 γνωμοδότηση του ΣτΕ, μετά από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
10. Τις αριθμ.24/2001 και 33/2001 Πράξεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
11. Την 13/2002 γνωμοδότηση του ΣτΕ, μετά από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
12. Τις υπ` αριθ. 3/2002 και 3/2003πράξεις του Σ.Σ. του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
13. Τις υπ` αριθ. 45/2003 και 87/2003 γνωμοδοτήσεις του Σ.τ.Ε. μετά από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Άρθρο 1
Σκοπός της αξιολόγησης των μαθητών
Η αξιολόγηση των μαθητών είναι αναπόσπαστο μέρος της διδακτικής διαδικασίας. Έχει σκοπό να προσδιορίσει το βαθμό επίτευξης των διδακτικών στόχων της, όπως αυτοί καθορίζονται από τα ισχύοντα αναλυτικά προγράμματα των αντίστοιχων μαθημάτων.
Η αξιολόγηση οφείλει να συνδυάζει ποικίλες μορφές και τεχνικές για να επιτύχει αφενός έγκυρη, αξιόπιστη, αντικειμενική και αδιάβλητη αποτίμηση των γνώσεων, της κριτικής ικανότητας και των δεξιοτήτων των μαθητών και αφετέρου να συμβάλει στην αυτογνωσία και στην αντικειμενική πληροφόρησή τους για το επίπεδο μάθησης και τις ικανότητές τους. Παράλληλα, οφείλει να πληροφορεί τον εκπαιδευτικό για τα αποτελέσματα του έργου του και να ανατροφοδοτεί τη διδακτική πράξη, με στόχο τη συνεχή βελτίωση και την αύξηση της αποτελεσματικότητάς της. Tέλος, υπηρετεί και την ενημέρωση των γονέων για την πρόοδο των μαθητών.
Στο πλαίσιο αυτό ο μαθητής αξιολογείται από:
1. τη συμμετοχή του στην καθημερινή εργασία της τάξης και τη συνολική δραστηριότητά του μέσα στο Σχολείο.
2. τα αποτελέσματα της επίδοσής του στις ενδιάμεσες γραπτές δοκιμασίες κατά τα δύο τετράμηνα του διδακτικού έτους και στις τελικές εξετάσεις στο τέλος του διδακτικού έτους.
3. τις συνθετικές - δημιουργικές εργασίες και
4. από τον ατομικό του φάκελο, όπου αυτός τηρείται.
πηγή: http://dide.xan.sch.gr/newsite/noms-s.php?id=1439
Δεν ξέρω σε ποιο ύφος σου έκανε την επισήμανση η καθηγήτρια, αλλά γενικά οι παλιοί συνηθίζουν να παριστάνουν τους έξυπνους. Μήπως διδάσκει το ίδιο μάθημα και έβαλε χαμηλότερους βαθμούς; Γενικά, να έχεις υπόψη σου ότι στη βαθμολόγηση λαμβάνουμε υπόψη τα εξής: α) αν ο μαθητής έρχεται προετοιμασμένος στο καθημερινό μάθημα, β) την επίδοση στο διαγώνισμα και στα τεστ, γ) τις εργασίες (αν τους βάζεις), δ) τη γενικότερη συμπεριφορά του μαθητή στην τάξη. Δεν υπάρχει ένας κοινά αποδεκτός μαθηματικός τύπος για να εξαγάγεις ένα μέσο όρο από όλα αυτά, γι αυτό και η βαθμολόγηση, ως ένα βαθμό, είναι υποκειμενική. Καταλαβαίνω την ανασφάλειά σου, καθώς και το γεγονός ότι προτίμησες να βάλεις ευκολότερα θέματα και υψηλότερους βαθμούς, αντί να αδικήσεις κάποιο παιδί λόγω απειρίας. Πάντως, γενικά είναι καλό να έχεις στα χέρια σου αρκετούς "αντικειμενικούς" βαθμούς, δηλαδή διαγώνισμα, αρκετά τεστάκια, να ελέγχεις τακτικά τα τετράδια των ασκήσεων και να κρατάς μια περιγραφική αξιολόγησή τους, και να σημειώνεις που και που ποιος σου είπε μάθημα, ώστε να μπορείς να υποστηρίξεις τη βαθμολογία που θα βάλεις. Και αν κάποιο παιδί είναι αδύναμο μεν, αλλά προσπαθεί και δε δημιουργεί προβλήματα στο μάθημα, μπορείς να του βάλεις κανένα βαθμό παραπάνω, αν είναι ρεμπεσκές μην το κάνεις. Το φιλότιμο παιδί θα φιλοτιμηθεί κι άλλο αν καταλάβει ότι το βοήθησες, ενώ το παιδί που δεν προσπαθεί θα επαναπαυτεί, αφού θα σκεφτεί ότι τα καταφέρνει και χωρίς προσπάθεια. Και να θυμάσαι ότι το γεγονός πως είσαι ωρομίσθια δε σε καθιστά κατώτερη από τους μόνιμους σε αξία. Έχεις το πτυχίο που έχουν κι αυτοί, ενδεχομένως να έχεις και παραπάνω προσόντα από μεταπτυχιακές σπουδές ή επιμορφώσεις, κάνεις τα μαθήματα που κάνουν και οι μόνιμοι, και απλά αμείβεσαι λιγότερο και δουλεύεις κάτω από πιο άθλιο εργασιακό καθεστώς. Να το θυμάσαι αυτό, και να μην αφήνεις κανέναν, μαθητή ή καθηγητή, να σε προσβάλλει.
-
Στο δικό μου σχολείο (κι εγώ ωρομίσθια είμαι), πριν τις βαθμολογίες, κάναμε σύλλογο με αποκλειστικό θέμα τον τρόπο βαθμολόγησης. Μετά από περίπου 2 ώρες συζήτησης (η οποία ήταν αρκετά τεταμένη σε κάποιες φάσεις), πήραμε κοινές αποφάσεις για τον τρόπο που θα βαθμολογήσουμε. Όχι κάτι απόλυτο, πχ. για τα μαθήματα γενικής παιδείας Γ' Λυκείου (έχω 2 Επιτάφιους), είναι κοινή απόφαση ότι ξεκινάμε τους βαθμούς από το 10, και δεν βάζουμε 9άρια, αλλά, δεν κάνουμε τα 10άρια 14αρια και 15αρια, απλά και μόνο επειδή είναι μάθημα γενικής παιδείας. Γενικά, συνεννοηθήκαμε όσοι έχουμε ίδια μαθήματα να τηρήσουμε, πάνω κάτω και όσο είναι δυνατόν, κοινή στάση.
Από εκεί και πέρα, όπως μου είπε μια μόνιμη, εσύ είσαι ο αυτοκράτορας της τάξης σου. Τα κριτήρια πάντα είναι σχετικά. Αλλά η τελική απόφαση είναι πάντα δική σου και κανείς δεν έχει δικαίωμα να σου πει οτιδήποτε.
-
Ευχαριστώ πολύ παιδιά με βοηθήσατε πολύ! Καλό είναι να έχουμε περισσότερη αυτοπεποίθηση!!
-
Γνωρίζει κάποιος πως βαθμολογείται με ακρίβεια η έκθεση στη Γ' Λυκείου? Ξέρουμε ότι το 50% αφορά σε περίληψη (25%) και ασκήσεις θεωρίας(25%) ενώ το άλλο 50% είναι η έκθεση το οποίο όμως μοιράζεται σε κάποια επιμέρους ποσοστά(έκφραση, δομή περιεχόμενο).
Νομίζω πως αυτές οι ποσοστώσεις αναφέρονται με ακρίβεια στις οδηγίες που δίνονται στους βαθμολογητές των πανελληνίων. Έχει υπ' όψιν του κάποιος σχετικά στοιχεία ν' αναφέρει?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Γνωρίζει κάποιος πως βαθμολογείται με ακρίβεια η έκθεση στη Γ' Λυκείου? Ξέρουμε ότι το 50% αφορά σε περίληψη (25%) και ασκήσεις θεωρίας(25%) ενώ το άλλο 50% είναι η έκθεση το οποίο όμως μοιράζεται σε κάποια επιμέρους ποσοστά(έκφραση, δομή περιεχόμενο).
Νομίζω πως αυτές οι ποσοστώσεις αναφέρονται με ακρίβεια στις οδηγίες που δίνονται στους βαθμολογητές των πανελληνίων. Έχει υπ' όψιν του κάποιος σχετικά στοιχεία ν' αναφέρει?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Αξιολόγηση Μαθητών Ενιαίου Λυκείου (http://www.pde.gr/forum/index.php?action=tpmod;dl=item24)
-
Dr_Michel,
ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση :D
-
.....μαθητης παραδιδει λευκη κολλα σε διαγωνισματα και τεστ σε ολα τα βασικα μαθηματα....αγραφος σε ασκησεις και εργασιες για το σπιτι...κακη συμπεριφορα στην ταξη... του εβαλα (επιεικως) 6....οι υπολοιποι συναδελφοι απο 11-13 για να το ''βοηθησουν'' το παιδι.....ηρθαν οι γονεις του να ρωτησουν γιατι αυτη η διαφορα...τους εξηγησα την κατασταση,τους εδειξα τους βαθμους του και οι ανθρωποι με συνεχαρησαν για την αντικειμενικοτητα μου και απορουσαν με την νοοτροπια των υπολοιπων...εγω πιστευω οτι η νοοτροπια αυτη στα λυκεια περισσοτερο και στα γυμνασια λιγοτερο εχει κουρελιασει την αξιοπιστια του απολυτηριου...ποσες φορες δεν εχουμε ακουσει γυρω μας την χλευαστικη φραση ''και η κουτση μαρια παιρνει απολυτηριο''...τοσο δυσκολο ειναι να αποδιδουμε τα του καισαρος τω καισαρι και να περνανε την ταξη οσοι πραγματικα αξιζουν;δεν καταλαβαινουμε οτι με την επιβραβευση του ανιδεου και τεμπελη απογοητευουμε και το φιλοτιμο παιδι αφου τους εξισωνουμε;και οτι συμβαλουμε ακομα περισσοτερο στην μορφωτικη και επαγγελματικη παρακμη της κοινωνιας μας αφου αυτοι οι ανθρωποι αυριο θα κατεχουν καιριες θεσεις στον ιδιωτικο και δημοσιο τομεα ;
-
.....μαθητης παραδιδει λευκη κολλα σε διαγωνισματα και τεστ σε ολα τα βασικα μαθηματα....αγραφος σε ασκησεις και εργασιες για το σπιτι...κακη συμπεριφορα στην ταξη... του εβαλα (επιεικως) 6....οι υπολοιποι συναδελφοι απο 11-13 για να το ''βοηθησουν'' το παιδι.....ηρθαν οι γονεις του να ρωτησουν γιατι αυτη η διαφορα...τους εξηγησα την κατασταση,τους εδειξα τους βαθμους του και οι ανθρωποι με συνεχαρησαν για την αντικειμενικοτητα μου και απορουσαν με την νοοτροπια των υπολοιπων...εγω πιστευω οτι η νοοτροπια αυτη στα λυκεια περισσοτερο και στα γυμνασια λιγοτερο εχει κουρελιασει την αξιοπιστια του απολυτηριου...ποσες φορες δεν εχουμε ακουσει γυρω μας την χλευαστικη φραση ''και η κουτση μαρια παιρνει απολυτηριο''...τοσο δυσκολο ειναι να αποδιδουμε τα του καισαρος τω καισαρι και να περνανε την ταξη οσοι πραγματικα αξιζουν;δεν καταλαβαινουμε οτι με την επιβραβευση του ανιδεου και τεμπελη απογοητευουμε και το φιλοτιμο παιδι αφου τους εξισωνουμε;και οτι συμβαλουμε ακομα περισσοτερο στην μορφωτικη και επαγγελματικη παρακμη της κοινωνιας μας αφου αυτοι οι ανθρωποι αυριο θα κατεχουν καιριες θεσεις στον ιδιωτικο και δημοσιο τομεα ;
Μηπως ομως το πιο σωστο θα ηταν πριν να φτασουμε στο 6 να καλεσουμε τους γονεις και το παιδι στα μεσα του τριμηνου αφου βλεπουμε το απεραντο κενο και να κανουμε μια συζητηση για πιο λογο γινεται αυτο?
Τι ειναι μιση ωρα μπροστα στο μεγεθος της βοηθειας που μπορει να παρασχεθει σε αυτο παιδι?
Ο βαθμος ειναι μια υποκειμενικη αξιολογηση που εχει πολλες παραμετρους. Εμεις τι κανουμε για να μην παρει το παιδι εξι?
Δηλαδη με ενα βαθμο (οποιος και αν ειναι αυτος) αποποιουμαστε των παιδαγωγικων ευθυνων μας ?
Τι σχεση εχει ενας βαθμος με την ποιοτητα του μαθητη? Αυτο πρεπει να μας απασχολησει?
Εχω δει ατομα με νοητικη υστερηση που δουλευουν ωραιοτατα ως κλητηρες και βγαζουν το ψωμι τους χωρις να ειναι βαρος στο κοινωνικο συνολο και εχω δει και λαμογια με διδακτορικα που πλουτιζουν εις βαρος του κοινωνικου συνολου?
Ποιων το απολυτηριο εχει μεγαλυτερη αξια? ??? ??? ??? ??? ???
-
Ο βαθμος ειναι μια υποκειμενικη αξιολογηση που εχει πολλες παραμετρους. Εμεις τι κανουμε για να μην παρει το παιδι εξι?
Δηλαδη με ενα βαθμο (οποιος και αν ειναι αυτος) αποποιουμαστε των παιδαγωγικων ευθυνων μας ?
Τι σχεση εχει ενας βαθμος με την ποιοτητα του μαθητη? Αυτο πρεπει να μας απασχολησει?
Εχω δει ατομα με νοητικη υστερηση που δουλευουν ωραιοτατα ως κλητηρες και βγαζουν το ψωμι τους χωρις να ειναι βαρος στο κοινωνικο συνολο και εχω δει και λαμογια με διδακτορικα που πλουτιζουν εις βαρος του κοινωνικου συνολου?
Ποιων το απολυτηριο εχει μεγαλυτερη αξια? ??? ??? ??? ??? ???
[/quote]
εγω μιλησα για επαγγελματικη και μορφωτικη παρακμη που μας εχει οδηγησει η απαραδεκτη και χαριστικη παραδοση απολυτηριων εχοντας μετατρεψει τα σχολεια σε φιλαμθρωπικα ιδρυματα και εσυ μιλοντας για λαμογια αναφερεσαι σε ηθικη παρακμη..δεν μιλαμε για το ιδιο θεμα...
στον παραπανω μαθητη θα ηθελα πολυ να ακουσω με τι βαθμο θα τον βαθμολογουσες εσυ...για να δουμε και το υποκειμενικο κριτηριο....
ρωτας τι κανουμε για να μην παρει το παιδι 6...οταν φθασει στις μεγαλυτερες ταξεις του λυκειου προφανως δεν μπορουμε να κανουμε τιποτα...πρεπει στις ταξεις του γυμνασιου οπου μπαινουν οι πρωτες βασεις να μην χαριζονται βαθμοι ,να δειχνουμε καποια παραπανω αυστηροτητα και στην αναγκη ας μεινει και μια φορα μετεξεταστεος....οχι να μας ερχονται βαθητες του 5 με απολυτηριο 15 απο το γυμνασιο...
-
Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος εκπαιδευτικός, ο οποίος θεωρεί ότι το σχολείο οφείλει να χαρίζει απολυτήρια. Από την άλλη όμως, αυτό που είναι επίσης ξεκάθαρο, είναι ότι ο αδιάφορος μαθητής μέσα στην τάξη είναι ευθύνη του καθηγητή.
Συμφωνώ απόλυτα ότι δεν πρέπει να χαρίζουμε βαθμούς. Η βαθμολόγηση ωστόσο είναι τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τόσο για τον διδάσκοντα όσο και για τον μαθητή. Όσο "τουρίστας" και να είναι ένας μαθητής στην τάξη (γιατί νομίζω πως όλοι μας έχουμε συναντήσει τέτοιες περιπτώσεις), η βαθμολόγηση του από εμάς πρέπει να έχει τον χαρακτήρα της συμμόρφωσης και όχι της τιμωρίας. Και λυπάμαι που το λέω, το 6 είναι βαθμός τιμωρίας. Κι αν δεν είναι, ο μαθητής θα το δει έτσι. Οπότε έχουμε αποτύχει εντελώς ως προς τον αρχικό στόχο της βαθμολόγησης. Είμαι σαφώς υπέρ του 9 και του 8. Και με τους δύο βαθμούς, αναγκάζεται ο μαθητής να διαβάσει για να γράψει στις τελικές εξετάσεις. Με 6 όμως, πρέπει να φτύσει αίμα για να περάσει. Ωμά και ξεκάθαρα, τι βαθμό πρέπει να γράψει με 6άρια στο τρίμηνο για να περάσει την τάξη; Του δηλώνεις ξεκάθαρα ότι δεν έχει πλέον κανένα νόημα ούτε κάν να προσπαθήσει. Δεν έχει ελπίδα πλέον να περάσει την τάξη. Και αυτό μου φαίνεται ότι έχει ακριβώς τον αντίθετο στόχο από αυτόν που υποτίθεται ότι εξυπηρετεί το 6.
Αν θέλουμε να αλλάξουμε κάτι, να γίνουμε πιο αυστηροί ως προς τον τρόπο προαγωγής. Δεν γίνεται να ανεβαίνει ο μέσος όρος εξαιτίας κάποιων μαθημάτων. Δεν λέω, σημαντικά μαθήματα είναι και η γυμναστική και τα καλλιτεχνικά και όλα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιος με 20 στη γυμναστική πρέπει να προβιβαστεί και στα μαθηματικά. Ας γίνουν κύκλοι μαθημάτων. Να έχει κάποιος μέσο όρο 9.5 σε όλα τα φιλολογικά και 9.5 σε όλα τα Φυσικομαθηματικά, και σε οποιοδήποτε άλλο τρόπο ομαδοποίησης των μαθημάτων θέλετε. Αλλά αν δεν τον έχει, να μένει μετεξεταστέος.
-
Εγώ δεν έχω καταλάβει γιατί πρέπει να έχουν όλοι 19 και 20 στη γυμναστική και στα καλλιτεχνικά.
Αυτό στην ουσία αλλοιώνει τα κριτήρια με τα οποία κάποιος προβιβάζεται (αυτά που αφορούν στο μέσο όρο).
Ούτε εγώ έβαλα 6, έβαλα όμως 8 (στο γυμνάσιο) και 9 (και στο λύκειο).
Η λογική μου είναι ότι και με 6 και με 9, άμα είναι να μείνει, θα μείνει.
Από τότε που ήμουν μαθητής είχα την εντύπωση ότι πρέπει να είσαι πολύ αδιάφορος και λίγο χαζός για να μείνεις.
Άμα είσαι μόνο χαζός ή μόνο αδιάφορος, συνήθως καταφέρνεις να περνάς.
(Συγνώμη, δεν ήθελα να πω χαζός, με μαθησιακές δυσκολίες εννοώ).
Όχι μόνο τους το έχουμε κάνει πολύ εύκολο, αλλά πρακτικά κάποιος μπορεί να πάρει απολυτήριο λυκείου και να μην ξέρει ούτε ιστορία, ούτε μαθηματικά ούτε τίποτα.
Θα αφήσω στην ίδια τάξη όσα παιδιά δεν ξέρουν να γράφουν ούτε το όνομά τους σωστά (αφού δε φρόντισε να το κάνει κάποιος άλλος νωρίτερα)
Επίσης δε συμφωνώ ότι η αδιαφορία των μαθητών οφείλεται πάντα στον καθηγητή.
Είναι ένας από τους παράγοντες, πολλές φορές ο σημαντικότερος, αλλά όχι ο μόνος.
-
Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος εκπαιδευτικός, ο οποίος θεωρεί ότι το σχολείο οφείλει να χαρίζει απολυτήρια. Από την άλλη όμως, αυτό που είναι επίσης ξεκάθαρο, είναι ότι ο αδιάφορος μαθητής μέσα στην τάξη είναι ευθύνη του καθηγητή.
Συμφωνώ απόλυτα ότι δεν πρέπει να χαρίζουμε βαθμούς. Η βαθμολόγηση ωστόσο είναι τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τόσο για τον διδάσκοντα όσο και για τον μαθητή. Όσο "τουρίστας" και να είναι ένας μαθητής στην τάξη (γιατί νομίζω πως όλοι μας έχουμε συναντήσει τέτοιες περιπτώσεις), η βαθμολόγηση του από εμάς πρέπει να έχει τον χαρακτήρα της συμμόρφωσης και όχι της τιμωρίας. Και λυπάμαι που το λέω, το 6 είναι βαθμός τιμωρίας. Κι αν δεν είναι, ο μαθητής θα το δει έτσι. Οπότε έχουμε αποτύχει εντελώς ως προς τον αρχικό στόχο της βαθμολόγησης. Είμαι σαφώς υπέρ του 9 και του 8. Και με τους δύο βαθμούς, αναγκάζεται ο μαθητής να διαβάσει για να γράψει στις τελικές εξετάσεις. Με 6 όμως, πρέπει να φτύσει αίμα για να περάσει. Ωμά και ξεκάθαρα, τι βαθμό πρέπει να γράψει με 6άρια στο τρίμηνο για να περάσει την τάξη; Του δηλώνεις ξεκάθαρα ότι δεν έχει πλέον κανένα νόημα ούτε κάν να προσπαθήσει. Δεν έχει ελπίδα πλέον να περάσει την τάξη. Και αυτό μου φαίνεται ότι έχει ακριβώς τον αντίθετο στόχο από αυτόν που υποτίθεται ότι εξυπηρετεί το 6.
Αν θέλουμε να αλλάξουμε κάτι, να γίνουμε πιο αυστηροί ως προς τον τρόπο προαγωγής. Δεν γίνεται να ανεβαίνει ο μέσος όρος εξαιτίας κάποιων μαθημάτων. Δεν λέω, σημαντικά μαθήματα είναι και η γυμναστική και τα καλλιτεχνικά και όλα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιος με 20 στη γυμναστική πρέπει να προβιβαστεί και στα μαθηματικά. Ας γίνουν κύκλοι μαθημάτων. Να έχει κάποιος μέσο όρο 9.5 σε όλα τα φιλολογικά και 9.5 σε όλα τα Φυσικομαθηματικά, και σε οποιοδήποτε άλλο τρόπο ομαδοποίησης των μαθημάτων θέλετε. Αλλά αν δεν τον έχει, να μένει μετεξεταστέος.
Τηλέμαχε, ενώ όσα λες όντως έχουν βάση, η elranna έχει ΑΠΟΛΥΤΟ δίκιο -και νομίζω ότι η καθημερινή διδακτική πράξη στα περισσότερα σχολεία τη δικαιώνει απόλυτα: με το 6 έχεις ουσιαστικά διώξει το παιδί, αν όχι από το σχολείο, σίγουρα από το μάθημά σου και από κοντά σου (το σχόλιο δεν είναι ούτε "διδακτικό", ούτε συμβουλευτικό και κυρίως δεν σε κατακρίνει καθόλου -πολλές φορές θέλησα να βάλω έναν πολύ χαμηλό βαθμό και σε καταλαβαίνω απόλυτα).
Διδάσκω φέτος σε ημιορεινό χωριό της Κρήτης, πολύ κοντά σε "πλούσια"τουριστική περιοχή: το γνωστικό επίπεδο των παιδιών το ψάχνουμε με το φανάρι κυριολεκτικά: παρέλαβα μια Α'Λυκείου που δεν ήξερε στα αρχαία να κλίνει ΟΥΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ (σοβαρολογώ απολύτως!). Τα παιδιά έμοιαζαν να έχουν παρακάμψει τελείως το Γυμνάσιο! Αν εκεί άρχιζα να μοιράζω τους βαθμούς που κανονικά θα έπρεπε να βάλω, το σχολείο θα έμενε χωρίς παιδιά. Αυτό που εννοώ είναι ότι όσο απο τη μια σαφώς και δεν πρέπει να χαρίζουμε απολυτήρια, άλλο τόσο δεν ωφελεί να καταβαραθρώνουμε τα παιδιά που δεν αποδίδουν, ακόμη κι αν βλέπουμε ότι δεν αποδίδουν απο επιλογή, δηλ. επειδή δεν θέλουν. Το τελείως αδιάφορο παιδί από κάπου έχει πάρει ερεθίσματα και αφορμές για αυτήν του την αδιαφορία (πιθανότατα από το σπίτι). Δεν είναι δα και σε ηλικία να κρίνουν ξεκάθαρα τί τα ωφελεί και τί όχι! Με ένα 08-09 περνάς το ίδιο μήνυμα με πιο ήπιο τρόπο κι έχεις και μία (μικρή, αμυδρή, αλλά μια έστω) ελπίδα ΚΑΤΙ να ξυπνήσεις μέσα σε αυτό το παιδί....Αλλά την πολιτική του 06 ίσως κάποια στιγμή αισθανθείς κι εσύ ο ίδιος την ανάγκη να την επανεξετάσεις.
-
Γνωρίζει κάποιος πως βαθμολογείται με ακρίβεια η έκθεση στη Γ' Λυκείου? Ξέρουμε ότι το 50% αφορά σε περίληψη (25%) και ασκήσεις θεωρίας(25%) ενώ το άλλο 50% είναι η έκθεση το οποίο όμως μοιράζεται σε κάποια επιμέρους ποσοστά(έκφραση, δομή περιεχόμενο).
Νομίζω πως αυτές οι ποσοστώσεις αναφέρονται με ακρίβεια στις οδηγίες που δίνονται στους βαθμολογητές των πανελληνίων. Έχει υπ' όψιν του κάποιος σχετικά στοιχεία ν' αναφέρει?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Πάντως, το 8 ως καμπανάκι αφύπνισης αδιάφορων και προκλητικών μαθητών πιάνει. Το δοκίμασα πρώτη φορά πέρσι σε παιδιά
-
Αν δε μπορούν να κλίνουν ούτε το άρθρο, τότε (δυστυχώς) πρέπει να σταματήσουν το Λύκειο και να πάνε να ψάξουν τι επάγγελμα θα κάνουν.
Γιατί στο τέλος, στο 99% των περιπτώσεων, ο εντελώς αδιάφορος λύνει μια άσκηση 2ας δημοτικού, του λέμε μπράβο και τον περνάμε στην επόμενη τάξη.
Έχουμε καταντήσει βιομηχανία παραγωγής ηλιθίων, που ούτε τους ενδιαφέρει να μάθουν το οτιδήποτε, ούτε ασχολούνται με κάτι που να τους τραβάει επαγγελματικά.
Μήπως τελικά αυτός θέλουν να είναι ο ρόλος των σχολείων μας και γενικότερα του τρόπου ζωής των νέων;
Όταν τους λές να διαβάσουν 2 ορισμούς για το διαγώνισμα, βάζεις από έναν σε κάθε ομάδα και από σύνολο 33 ατόμων το γράφει μόνο ένας, το 6 ή το 8 μικρή σημασία έχει στο να κεντρίσει το ενδιαφέρον...
Συγνώμη, αλλά συμφωνεί και η θεωρία : "Θα υποστούν τις λογικές συνέπειες των πράξεών τους."
Επειδή είμαι νεοδιόριστος και δεν έχω συνηθίσει στη λογική του να βαθμολογώ τους μαθητές μου, (νόμιζα) ότι θα ήμουν ο "καλός" του σχολείου που ξεκίνησα από 9 στο Λύκειο. Με έκπληξη είδα ότι σχεδόν κανένας φιλόλογος δεν έβαλε κάτω από τη βάση, ενώ αντιμετώπιζαν την ίδια αδιαφορία από κάποιους.
Και κάνω μια απλή ερώτηση : Αν ο άλλος γράφει άσους, δε διαβάζει, δε συμμετέχει και του βάζεις 10 και 11, πόσο χειρότερο βαθμό φαντάζεται ότι μπορεί να πάρει; Στη χειρότερη, κάνει τα ίδια και παίρνει πάλι 10-11, ή και 12 με τον πληθωρισμό του β' 4μήνου.
-
Γνωρίζει κάποιος πως βαθμολογείται με ακρίβεια η έκθεση στη Γ' Λυκείου? Ξέρουμε ότι το 50% αφορά σε περίληψη (25%) και ασκήσεις θεωρίας(25%) ενώ το άλλο 50% είναι η έκθεση το οποίο όμως μοιράζεται σε κάποια επιμέρους ποσοστά(έκφραση, δομή περιεχόμενο).
Νομίζω πως αυτές οι ποσοστώσεις αναφέρονται με ακρίβεια στις οδηγίες που δίνονται στους βαθμολογητές των πανελληνίων. Έχει υπ' όψιν του κάποιος σχετικά στοιχεία ν' αναφέρει?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Τηλέμαχε, ενώ όσα λες όντως έχουν βάση, η elranna έχει ΑΠΟΛΥΤΟ δίκιο -και νομίζω ότι η καθημερινή διδακτική πράξη στα περισσότερα σχολεία τη δικαιώνει απόλυτα: με το 6 έχεις ουσιαστικά διώξει το παιδί, αν όχι από το σχολείο, σίγουρα από το μάθημά σου και από κοντά σου (το σχόλιο δεν είναι ούτε "διδακτικό", ούτε συμβουλευτικό και κυρίως δεν σε κατακρίνει καθόλου -πολλές φορές θέλησα να βάλω έναν πολύ χαμηλό βαθμό και σε καταλαβαίνω απόλυτα).
σε πληροφορω οτι το παιδι τις τελευταιες μερες ,(το οποιο σημειωτεον δεν ανηκει στην κατηγορια των χαζων και ανικανων, αλλα των προκλητικως αδιαφορων) εχει στρωθει στο διαβασμα και προσπαθει αρκετα...εχει γινει πολυ πιο ησυχος στην ταξη , μου φερνει ασκησεις ,μου κανει αποριες.ξερει οτι πρεπει να ανεβασει αρκετα το βαθμο του για να περασει την ταξη..αυτο απο οτι εμαθα συμβαινει μονο στο δικο μου μαθημα..στους αλλους εξακολουθει το ιδιο βιολι αφου μαλλον εχει καταλαβει οτι τους εχει του χεριου του...
-
Επειδή είμαι νεοδιόριστος και δεν έχω συνηθίσει στη λογική του να βαθμολογώ τους μαθητές μου, (νόμιζα) ότι θα ήμουν ο "καλός" του σχολείου που ξεκίνησα από 9 στο Λύκειο. Με έκπληξη είδα ότι σχεδόν κανένας φιλόλογος δεν έβαλε κάτω από τη βάση, ενώ αντιμετώπιζαν την ίδια αδιαφορία από κάποιους.
Και κάνω μια απλή ερώτηση : Αν ο άλλος γράφει άσους, δε διαβάζει, δε συμμετέχει και του βάζεις 10 και 11, πόσο χειρότερο βαθμό φαντάζεται ότι μπορεί να πάρει; Στη χειρότερη, κάνει τα ίδια και παίρνει πάλι 10-11, ή και 12 με τον πληθωρισμό του β' 4μήνου.
καλη δυναμη συναδελφε και συνεχισε να εισαι αντικειμενικος... ;)
με αυτη τη νοοτροπια αν ο μαθητης του 6 παιρνει 12 λογικα ο μαθητης του 12 λογικα πρεπει να παρει 16 ο μαθητης του 16 19-20...και ο μαθητης του 20 ποσο;25;
τα πραγματα γινονται τραγικοτερα στην γ'λυκειου...εκει οπου ''οι καλοι σαμαριτες'' αυξανονται....περυσι ενας μαθητης της τεχνολογικης κατευθυνσης ειχε μεσο ορο στους βαθμους του σχολειου στα πανελλαδικως εξεταζομενα μαθηματα 16,5...κατι που με εκανε να απορω γιατι εχοντας τον μαθητη στην α' λυκειου οι επιδοσεις του ηταν ηταν για πολυ πιο κατω...οι γονεις του καταευχαριστημενοι και μαλιστα εμαθα οτι ειρωνευονταν τους καθηγητες του φροντιστηριου του μαθητη που τους ελεγαν οτι δεν εχει μεγαλες ελπιδες με το διαβασμα που κανει...ερχονται οι πανελληνιες και συγκεντρωνει καπου 8.700 μορια...φυσικα δεν περασε πουθενα και απλα περασε με το ζορι την ταξη με τους βαθμους των ενδοσχολικων μαθηματων...παμπολλα τετοια παραδειγματα υπαρχουν σε ολη την ελλαδα...
αυτη η νοοτροπια ζημιωνει πολλαπλως το μαθητη δυστυχως...
-
Καλημέρα σε όλους.
Διαβάζοντας σχετικά με την βαθμολόγηση, θυμήθηκα κάτι για το οποίο είχα ρωτήσει απ'δω κι απο εκεί και μου είχαν απαντήσει να πράξω κατά βούληση. Πρόεκιται για τη βαθμολόγηση στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Γ Λυκείου,΄γενικής παιδείας. Έχω μια μαθήτρια (μικρό σχολείο), η οποία παρακολουθεί την τεχνολογική κατεύθυνση. Οι μοναδικές οδηγίες που υπάρχουν για το συγκεκριμένο μάθημα (Επιτάφιο) είναι του 2003, τότε που το μάθημα ήταν κατεύθυνσης. Είναι, όμως, δυνατό, να εξετάζω συντακτικό και γραμματική στην τρίτη Λυκείου, όταν στη δευτέρα, στην Αντιγόνη, δεν εξατάζεται καν; Υποθέτω πως δεν είναι δυνατό. Αν υπάρχει κάποιος που γνωρίζει κάτι, θα ήμουν ευγνώμων.
-
Καλημέρα.
Εννοείται ότι πράττεις κατά βούληση. Διδάσκω κι εγώ Επιτάφιο και δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με γραμματική και συντακτικό, μη σου πω ούτε καν με τη μετάφραση. 5 λεπτά προσπαθώ να βγάλω τη μετάφραση μαζί με τους 2-3 μαθητές που δεν με αγνοούν επιδεικτικά και μετά ασχολούμαι μόνο με σχολιασμό. Μέχρι τώρα δουλεύει. Υπόψιν, είμαι σε μεγάλο σχολείο, με 5 τμήματα Γ' λυκείου. Όλοι το ίδιο πράγμα κάνουμε.
-
Ευχαριστώ πολύ για την επιβεβαίωση. Εξάλλου, ακόμη και να έπρεπε να διδαχθεί και η μετάφραση, με 1 ώρα εβδομαδιαίως... θα ήταν δύσκολα τα πράγματα.
-
Είναι, όμως, δυνατό, να εξετάζω συντακτικό και γραμματική στην τρίτη Λυκείου, όταν στη δευτέρα, στην Αντιγόνη, δεν εξατάζεται καν;
Στη δευτέρα, στην Αντιγόνη, εξετάζεται η γραμματική και το συντακτικό, απλά "πιάνουν" 2 μονάδες στις 20. Όσον αφορά την αξιολόγηση του Θουκυδίδη, το παλιό βιβλίο οδηγιών, όπως πολύ σωστά αναφέρεις, αντιμετωπίζει το Θουκυδίδη ως αντικείμενο της κατεύθυνσης. Το καινούργιο όμως παρέχει σαφείς οδηγίες για την αξιολόγηση του Θουκυδίδη ως μαθήματος γενικής παιδείας. Αντιγράφω τα βασικά από τις "Οδηγίες..." 2006-7, σελ. 73:
Τρόπος εξέτασης:
Ι. Δίνεται στους μαθητές ένα απόσπασμα πρωτότυπου διδαγμένου κειμένου 15-20 στίχων με νοηματική συνοχή και απόσπασμα μεταφρασμένου κειμένου με νοηματική συνοχή έως και 15 στίχων και ζητείται:
α) να μεταφράσουν στη νεοελληνική γλώσσα ένα τμήμα 8-10 στίχων από το δοθέν πρωτότυπο κείμενο, και
β) να απαντήσουν σε:
ι. Τρεις (3) ερωτήσεις ερμηνευτικές, από τις οποίες οι δύο (2) αφορούν το πρωτότυπο κείμενο και η μία (1) το μεταφρασμένο. Οι ερωτήσεις μπορούν να αναφέρονται σε ιδέες/ αξίες/ προβλήματα, στη στάση/ ήθος/ χαρακτήρατων προσώπων, στο ιστορικό/ κοινωνικό/ πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή/ σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά/ αισθητικά θέματα, με βάση ολόκληρο το απόσπασμα.
ιι. Μία (1) ερώτηση που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος, στο οποίο ανήκει το κείμενο, στο συγγραφέα ή το έργο του και
ιιι. Δύο (2) ερωτήσεις λεξιλογικές - σημασιολογικές (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα).
ΙΙ. Η βαθμολογία ορίζεται ως εξής:
α) Η μετάφραση του κειμένου βαθμολογείται με 40 μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.
β) Το σύνολο των ερωτήσεων βαθμολογείται με 60 μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας, ήτοι 10 μονάδες για καθεμία από τις έξι (6) ερωτήσεις.
-
Πού θα τις βρούμε τις οδηγίες 2006-2007; Όλοι στο δικό μου λύκειο λειτουργούμε με του 2003!
Από σύγχιση θα πεθάνω με τη δουλειά που διάλεξα!
-
Εγώ τις πήρα από το περσινό μου Λύκειο. Κανονικά (κανονικά!) έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον ένα αντίγραφο σε κάθε Λύκειο. Και δυστυχώς δεν είδα να υπάρχουν πουθενά στο διαδίκτυο.
-
ΟΚ. Στο δικό μου δεν υπάρχει, θα ψάξω μήπως το βρω μέσω συναδέλφων σε άλλα σχολεία.
Αν δεν το βρω, να σου στείλω pm, να σε ταλαιπωρήσω λιγάκι με μερικές ερωτήσεις για τα μαθήματα που κάνω φέτος; :-[
-
Ναι, βέβαια.
-
Ερώτηση:
Όταν διορθώνουμε γραπτά μαθητών Λυκείου,τα βαθμολογούμε με βάση την κλίμακα του 0-100 και μετά τον βαθμό τον ανάγουμε στην κλίμακα του 0-20.Γίνεται συμψηφισμός;Στο Γυμνάσιο αν κάποιος γράψει π.χ. 16,7,το στρογγυλοποιούμε προς τα πάνω και το κάνουμε 17. Συμβαίνει το ίδιο και στο Λύκειο;Αν κάποιος σου γράψει 15,5,το κάνεις 16 ή αν κάποιος σου γράψει 19,13,το κάνεις 19 ή γενικά αφήνεις τους βαθμούς ως έχουν;Έχω φάει σκάλωμα τώρα.
-
Στο Λύκειο σου βγαίνουν πάντα ζυγά: 10 (= 50/100), 10.2 (= 51), 10.4 (=52), 10.6 (= 53), 10.8 (= 54), 11 (= 55).
Αν σου βγει 51.5, το κάνεις 52.
Με βάση τα παραδείγματά σου:
Αν κάποιος σου γράψει 15.5, το κάνεις 15.6 (= 78/100).
Αν κάποιος σου γράψει 19.13, το κάνεις 19.2 (= 96/100).
Γενικά, δεν αφήνεις τους βαθμούς ως έχουν, αλλά πρέπει πάντα να βγαίνουν ζυγοί.
-
Ευχαριστώ για τη βοήθεια αλλά πάλι δεν μπορώ να το αντιληφθώ πλήρως..
Δηλαδή αν σου βγαίνει 45,249999 ή αλλιώς 9,0499998,τι το κάνεις?
-
Δεν κάνουμε το δεκαδικό ψηφίο στην 20βάθμια κλίμακα άρτιο γιατί «έτσι πρέπει» αλλά αυτό γίνεται με φυσικό τρόπο, διαιρώντας το βαθμό της 100βάθμιας κλίμακας με το 5.
Δηλαδή βαθμολογούμε αρχικά το γραπτό με 100 μόρια, εδώ δεν δίνουμε δεκαδικό ψηφίο (πχ 97.5) αλλά 97 ή 98.
Μετά διαιρούμε με το 5 και ο αριθμός που προκύπτει είναι ο βαθμός στην 20βάθμια κλίμακα. Αν έχει δεκαδικό ψηφίο, αυτό είναι μόνο ένα, πάντα άρτιο και δεν το στρογγυλοποιούμε.
πχ 66/100 -> 66:5=13,2
Ένα τέχνασμα για γρήγορη μετατροπή είναι να διπλασιάζουμε το βαθμό της 100βάθμιας κλιμακας και να παίρνουμε το τελευταίο ψηφίο σαν δεκαδικό.
πχ 73/100 -> 73χ2=146->14,6