Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Εργασιακά => Μήνυμα ξεκίνησε από: KwstasH στις Αυγούστου 02, 2006, 06:50:01 pm
-
Γειά σας,
πολλές φορές ως άσχετος με το δημόσιο αναρωτιέμαι τι σημαίνουν όλα αυτά τα εύηχα ακρωνύμια όπως ΠΥΣΔΕ,ΚΥΣΔΕ,ΠΕΚ
Ξέρει κανείς να μας διαφωτίσει;
Το μόνο που βρήκα είναι οτι ΠΥΣΔΕ σημαίνει Περιφ. Υπηρεσιακό Συμβ. Δευτ. Εκπ. και το ΚΥΣΔΕ αντίστοιχα το Κεντρικό.
Ωραία ως εδώ,
αλλά ποιά η λειτουργεία αυτών των συμβουλίων;Τι σημαίνει να είσαι στην διάθεση του εκάστοτε ΠΥΣΔΕ;Από ποιούς απαρτίζεται,πώς;Τι δικαιοδοσία έχει ???
Για τα ΠΕΚ; ???
Ποιά η διαφορά μεταξύ λειτουργικής και οργανικής θέσης; ???
Τι είναι..... ???
όποιος θέλει ας συμπληρώσει απορίες/απαντήσεις προκειμένου να δημιουργηθεί έτσι σιγά σιγά ένας οδηγός των βασικών εννοιών που μας βομβαρδίζουν καθημερινά..
-
Ας ξεκινήσουμε με τα ΠΕΚ:
Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας Επιμόρφωση Καθηγητών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (http://www.ypepth.gr/el_ec_pagesst1045.htm),
τα ΠΕΚ είναι Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα με σκόπο την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων που αφορούν την ενημέρωση των εκπαιδευτικών.
-
Λειτουργικό κενό είναι όταν υπάρχει καθηγητής στο σχολείο αλλά απουσιάζει για κάποιο λόγο. Κοινώς αναπληρώνεις τον καθηγητή που λείπει και κρατάς τη θέση έως ότου αυτός επιστρέψει. Συνήθως τα λειτουργικά κενά είναι για μια σχολική χρονιά.
Οργανικό κενό είναι όταν δεν υπάρχει καθόλου καθηγητής στο σχολείο, οπότε τοποθετήσε και δε σε κουνάει κανείς από κει μέχρι να το αποφασίσεις ο ίδιος.
-
Το ΠΥΣΔΕ , όπως αντίστοιχα και το ΠΥΣΠΕ στην πρωτοβάθμια, αποτελείται από μέλη που εκλέγουν οι εκπαιδευτικοί κάθε δύο χρόνια νομίζω. Κάθε ΠΥΣΔΕ έχει στη δικαιοδοσία του κάποιες διευθύνσεις. Για παράδειγμα η Α',
-
Από το Forum της έδρας (http://www.edra.gr/modules.php?mop=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=316&forum=10)
ο χρήστης kgiann έδωσε την παρακάτω εξήγηση για την ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΑ.
Α.ΠΩΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ Η ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΑ
Τα γραφεία, μετά από την ανακοίνωση των μεταθέσεων, καταγράφουν τις ώρες ανά ειδικότητα που λείπουν ή πλεονάζουν σε κάθε σχολική μονάδα για καθορισμό κενών-πλεονασμάτων.
Στις ειδικότητες που πλεονάζουν 11 ώρες και πάνω (δηλαδή η σχολική μονάδα δεν μπορεί να καλύψει τις υποχρεωτικές διδακτικές ώρες συγκεκριμένου κλάδου ή ειδικότητας) υφίσταται υπεράριθμα. Είναι προφανές ότι στη διαδικασία αυτή υπολογίζονται μόνο οι υπηρετούντες με οργανική θέση της συγκεκριμένης ειδικότητας στη σχολική μονάδα.
π.χ. Αν το σύνολο των φιλολογικών ωρών α ανάθεσης ενός σχολείου σε 64 διδακτικές ώρες και υπάρχουν 4 φιλόλογοι με ωράριο 19 ώρες τότε πλεονάζει ένας φιλόλογος κατά 12 ώρες (υπάρχουν μόνο 64 ώρες ενώ χρειάζονται 76 για να καλύψουν ωράριο οι 4 φιλόλογοι 4*19=76. Επομένως υπάρχει μια υπεραριθμία, καθώς υπάρχει πλεόνασμα πάνω από 11 ώρες στη συγκεκριμένη ειδικότητα.
-
Λειτουργικό κενό είναι όταν υπάρχει καθηγητής στο σχολείο αλλά απουσιάζει για κάποιο λόγο. Κοινώς αναπληρώνεις τον καθηγητή που λείπει και κρατάς τη θέση έως ότου αυτός επιστρέψει. Συνήθως τα λειτουργικά κενά είναι για μια σχολική χρονιά.
Οργανικό κενό είναι όταν δεν υπάρχει καθόλου καθηγητής στο σχολείο, οπότε τοποθετήσε και δε σε κουνάει κανείς από κει μέχρι να το αποφασίσεις ο ίδιος.
Μπορει κάποιος να μου πει αυτό σε ποιο νόμο βρίσκεται ?
Γιατί στην Δευτεροβάθμια Λασιθίου μας λένε ότι πρέπει ένα σχολείο να έχει τουλάχιστον 9 ώρες κενό για να θεωρείτε λειτουργικό κενό και ότι σχολείο με 3 ώρες κενό δεν θεωρείται λειτουργικό κενό και δεν τοποθετείται εκπαιδευτικός παρα μόνο με συμπλήρωση ωραρίου.
-
Υπάρχει ο νόμος 1566/1985 που ασχολείται με πολλά από τα θέματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.