Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ειδική Αγωγή => Α/θμια => Μήνυμα ξεκίνησε από: ΑΚ Νηπιαγωγός στις Φεβρουαρίου 10, 2008, 11:02:45 am

Τίτλος: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: ΑΚ Νηπιαγωγός στις Φεβρουαρίου 10, 2008, 11:02:45 am
Καλησπέρα παιδιά! Σε αναζήτηση του τι μέλλει γεννέσθαι σχετικά με το διορισμό και την μονιμότητα, έμαθα κάποιες πληροφορίες και δεν γνωρίζω κατα πόσο ευσταθούν.
Η Μαράσλειος σχολή δέχεται διορισμένους εκπαιδευτικούς μέσω Ασεπ, τους οποίους εκπαιδεύει στην Ειδική Αγωγή μετ`αποδοχών για δύο χρόνια? Σύμφωνα με όσα πληροφορήθηκα, μπορεί κάποιος εκπαιδευτικός που διορίζεται κάπου μακριά και  δεν επιθυμεί να πάει , μπορει να δώσει εξετάσεις ως διορισμένος και να τον δεχτούν στη Μαράσλειο γι`αυτήν την εκπαίδευση. Κατόπιν μπορεί να εργαστεί σε Ειδικά Νηπιαγωγεία αλλά και κλασσικά και ολοήμερα του δήμου του. (?) Ο μισθός δε για τους Ειδικούς Παιδαγωγούς είναι υψηλότερος.

Έχετε ακούσει ή συμμετάσχει ποτέ σε κάτι τέτοιο? Ισχύει κάτι από τα παραπάνω?
Και γενικά, υπάρχει κάποιος τρόπος εάν διοριστείς σε ένα μέρος και δεν επιθυμείς να πας, να μη χάσεις το διορισμό σου?

Να`στε όλοι καλά
 
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: mpdi στις Φεβρουαρίου 10, 2008, 11:52:43 am
Λοιπόν  για να πας στην Μαράσλειο ( ειδική ή γενική) πρέπει να εισαι μόνιμος  και να εχεις προυπηρεσία πέντε χρόνων , μετά δίνεις εξετάσεις  αλλά οι θέσεις δεν ειναι πολλές .
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: ΑΚ Νηπιαγωγός στις Φεβρουαρίου 10, 2008, 11:57:07 am
Σ`ευχαριστώ. Μου είπαν όμως για περίπτωση κοπέλας που απλά διορίστηκε, έδωσε μετά εξετάσεις και πήγε, χωρίς προϋπηρεσία. Ίσως άλλαξε το σύστημα, ή απλά δεν ισχύει η πληροφορία μου...
Πουθενά ένας τρόπος να "χωθουμε" ρε παιδιά ??....
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: kellykou στις Φεβρουαρίου 10, 2008, 03:08:41 pm
Σ`ευχαριστώ. Μου είπαν όμως για περίπτωση κοπέλας που απλά διορίστηκε, έδωσε μετά εξετάσεις και πήγε, χωρίς προϋπηρεσία. Ίσως άλλαξε το σύστημα, ή απλά δεν ισχύει η πληροφορία μου...
Πουθενά ένας τρόπος να "χωθουμε" ρε παιδιά ??....

Συγνωμη ΑΚ αλλα με στενοχωρησε το "χωθουμε" οταν μιλαμε για μετεκπαιδευση που θα σε βοηθησει να αντιμετωπισεις πιο σωστα περιπτωσεις με παιδακια με ειδικες αναγκες.

Νομιζω οτι για να κανεις τετοιο χρειαζεται ευαισθησια και οχι "χωσιμο". Λυπαμαι αν απλα εννοουσες κατι αλλο αλλα για τη συγκεκριμενη περιπτωση ηχησε ασχημα στα αυτια μου και πιστευω και σε πολλους συναδελφους που εργαζονται στην ειδικη αγωγη και οχι μονο. :(
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: ΑΚ Νηπιαγωγός στις Φεβρουαρίου 10, 2008, 05:10:40 pm
Ευκολα συμπεράσματα βγάζεις και δημιουργείς θέμα εκ του μη έχοντος. Η δουλειά μας ούτως ή άλλως προϋποθέτει την ευαισθησία την οποία και διαθέτουμε όσοι συνειδητά την επιλέξαμε. Το να "χωθούμε" αγαπητή αναφέρεται στο βιοποριστικό μας θέμα που όσες δεν το έχουμε λυμένο εξ αρχής, ψάχνουμε τον τρόπο να λύσουμε. Άλλο το κομμάτι της προσφοράς και της ευαισθησίας και άλλο το οικονομικό. Δεν αποκλείει το ένα το άλλο. Η ζωή προχωρά και μαζί της κι εμείς. Αυτό είναι το επάγγελμά μας κι από αυτό θα ζήσουμε. Εκτός αν εσύ εργάζεσαι μόνο εθελοντικά ή έχεις και άλλους πόρους.
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: mpdi στις Φεβρουαρίου 10, 2008, 05:43:31 pm
Λυπάμαι  μα για να δώσεις εξετάσεις  πρέπει να εχεις υπηρετήσει  για 5 χρόνια εγω με τρία χρόνια και δεν μπορούσα να δώσω εξετάσεις η εγκύκλιος το έλεγε καθαρά .
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: ΑΚ Νηπιαγωγός στις Φεβρουαρίου 10, 2008, 05:50:22 pm
Ευχαριστώ πάρα πολύ. Κρίμα που δεν γίνεται. Ακόμα και το μεταπτυχιακό Ειδικής Αγωγής του ΤΕΑΠΗ απ`οτι βλέπω δεν υπάρχει πια..Έβαλαν κάποιο άλλο στη θέση του..
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: kellykou στις Φεβρουαρίου 10, 2008, 06:49:57 pm
Ευκολα συμπεράσματα βγάζεις και δημιουργείς θέμα εκ του μη έχοντος. Η δουλειά μας ούτως ή άλλως προϋποθέτει την ευαισθησία την οποία και διαθέτουμε όσοι συνειδητά την επιλέξαμε. Το να "χωθούμε" αγαπητή αναφέρεται στο βιοποριστικό μας θέμα που όσες δεν το έχουμε λυμένο εξ αρχής, ψάχνουμε τον τρόπο να λύσουμε. Άλλο το κομμάτι της προσφοράς και της ευαισθησίας και άλλο το οικονομικό. Δεν αποκλείει το ένα το άλλο. Η ζωή προχωρά και μαζί της κι εμείς. Αυτό είναι το επάγγελμά μας κι από αυτό θα ζήσουμε. Εκτός αν εσύ εργάζεσαι μόνο εθελοντικά ή έχεις και άλλους πόρους.


Ειναι λογικο καλη μου ΑΚ οτι μερικες φορες το γεγονος οτι απλως διαβαζοντας καποιο κειμενο και χωρις να βλεπουμε την εκφραση του αλλου μπορουμε να βγαλουμε λανθασμενα συμπερασματα. Αν λοιπον για οποιοδηποτε λογο σε δυσαρεστησε η τοποθετηση μου και αν δεν καταλαβα σωστα το νοημα των γραφομενων σου σου ζητω ειλικρινα συγγνωμη.Απλως εξεφρασα την αποψη οτι δεν μου αρεσε η λεξη γιατι οπως ηταν τοποθετημενη δηλ. χωρις το πλαισιο στο οποιο την παρουσιασες στο επομενο post σου καταλαβαινε καποιος κατι αλλο.

Η αποψη μου ειναι οτι μας εχουν βαλει στη διαδικασια να θεωρουμε οτι "τακτοποιηθηκαμε¨αν με τον αλφα ή βητα τροπο κανουμε τη δουλεια που εχουμε σπουδασει. Ομως ειναι δικαιωμα μας να εργαστουμε συμφωνα με τις σπουδες μας και αν καποτε το καταφερουμε δεν ειναι σε καμια περιπτωση "χωσιμο" Ειναι εφαρμογη του δικαιωματος μας. Δεν μας κανει κανεις χαρη αν δουλεψουμε στο χωρο της εκπαιδευσης. Το εχουμε πετυχει με τον κοπο μας το διαβασμα μας και τη δουλεια μας.

Και για να λυθουν καποιες παρεξηγησεις, για να μη νομιζεις οτι σου μιλω απο τη βολεμενη καρεκλα μου θελω να σου πω οτι σπουδασα στην πολη μου απο οικονομικη επιλογη και εκανα μεταπτυχιακο και δευτερο πτυχιο ως εργαζομενη. Ειμαι αδιοριστη και εργαζομαι δεκαπεντε χρονια με αυτο τον τροπο τα τελευταια πεντε κανοντας τεσσερις διαφορετικες δουλειες. Εχω μεταπτυχιακο ειδικης αγωγης που ομως δεν μου αναγνωριστηκε ως τετοιο (για διαφορους λογους γιατι βλεπεις καποιοι εχουν αλλους για να τακτοποιησουν, να χωσουν οπως λες και εσυ ;)) και χρονιο προβλημα υγειας που θα μπορουσε να ληφθει σοβαρα υποψη. Παρολα αυτα εργαζομαι σε διαφορετικες δουλειες στον ιδιωτικο τομεα (ολες σχετικα με την εκπαιδευση) και αν χρειαστει να λειψω καποιο διαστημα για λογους της ασθενειας μου απλα.... δεν πληρωνομαι.
Εθελοντικα κανω καποια δουλεια αλλα απο επιλογη, οχι γιατι μου περισσευει χρονος αλλα γιατι θεωρω οτι ειναι χρεος μου να βοηθησω καποιες αλλες γυναικες με παρομοιο προβλημα με εμενα οπως επισης και καποιες ομιλιες που κανω για την ειδικη αγωγη που τις κανω ολες δωρεαν.

Παντως οπως καταλαβες δεν εχω λυσει το βιοποριστικο μου προβλημα και δυστυχως δεν το βλεπω να λυνεται και αμεσα.
Εχεις δικαιωμα να εργαστεις σε αυτο που εχεις σπουδασει και η λεξη "χωσιμο" οσο αυτοσαρκαστικη και αν ακουγεται, μη σε κανει ποτε να πιστεψεις οτι ο οποιοσδηποτε σου κανει χαρη. Το δικαιουσαι γιατι παλεψες και σπουδασες γι'αυτο. Και αν καποια στιγμη ερθει η ωρα και βρεθεις να δουλεψεις με παιδακια που εχουν ιδιαιτεροτητες δωσε ολη σου τη ψυχη και αυτα εχουν τροπο να σε ανταμειψουν. Μπορει το πορτοφολι σου να μην εχει παντα λεφτα μεσα (αλλωστε το ξεραμε απο την αρχη οτι με αυτη τη δουλεια δε θα αποκτουσαμε ποτε σπιτι με πισινα ;)) θα εισαι ομως τοσο  γεματη αλλου που πιστεψε με θα αντιληφθεις οτι αξιζει τον κοπο. Σου ευχομαι ειλικρινατο καλυτερο οτι και αν κανεις.  :)
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: ΑΚ Νηπιαγωγός στις Φεβρουαρίου 10, 2008, 09:53:17 pm
kellykou, μίλησα κι εγώ έτσι επειδή ένιωσα θιγμένη από το γεγονός οτι παρεξηγήθηκαν οι προθέσεις μου. Διάλλεξα το επάγγελμα του νηπιαγωγού από μεγάλη αγάπη στα παιδιά και γνώρισα το πώς η πολλαπλάσια αγάπη που σου ανταποδίδουν, σε μεταμορφώνει.. δίνει το πιο ουσιαστικό νόημα στην ύπαρξή σου.. Φαντάζομαι πόσο πιο έντονα θα βιώνονται ανάλογα συναισθήματα όταν έχεις να κάνεις με παιδιά με ειδικές ανάγκες.. Εύχομαι ολόψυχα να ξεπεράσεις το πρόβλημα υγείας σου και να`σαι δυνατή γιατί από τα λόγια σου διακρίνω έναν άνθρωπο με όραμα και βαθιά πίστη στις αξίες του. Σίγουρα θα`σαι πολύτιμη στη δουλειά σου.
Το άγχος για το πώς θα λύσουμε το οικονομικό μάς κυνηγά γιατί η δουλειά μας είναι αβέβαιη. Δουλεύω σε ένα ιδιωτικό Νηπιαγωγείο 6ωρο, ο μισθός είναι πολύ μέτριος κι αναλογίζομαι οτι πάλεψα κι εγώ και βρίσκομαι στα 26 μου να θέλω να παντρευτώ και να ανησυχώ... Πώς θα βγαίνουν πέρα τα έξοδα? Στο σχολείο που είμαι ούτε λόγος για εγκυμοσύνες και γάμους.. Με τέτοιο ανταγωνισμό γιατί να μην πάρει μια νεότερη κοπέλα χωρίς υποχρεώσεις?...Έτσι σκέφτονται οι περισσότεροι στις μικρές επιχειρήσεις τους που θέλουν να ονομάζουν νηπιαγωγεία.. Και δεν θέλω να με πηγαίνει πίσω αυτό το σκεπτικό..Θέλω ο,τι δικαιουμαι όπως λες. Αλλά που να βρούμε το δίκιο μας.. Ο,τι συμβουλή έχεις, θατη δεχτώ με χαρά.
Να`σαι καλά! Καλή δύναμη σε ο,τι κάνεις
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: kathyk στις Φεβρουαρίου 10, 2008, 09:58:56 pm
στη μαράσλειο μπορείς να μπεις με εξετάσεις στη γενική η στην ειδική αγωγή. χρειάζονται 5 χρόνια προυπηρεσίας, όχι μονιμότητας. αναγνωρίζονται και τα χρόνια σε ιδιωτικό εφόσον ανήκει στο υπουργείο παιδείας έστω και άν ακόμα δεν διορίστηκες. μετά από την ειδική αγωγή αν και εφόσον πας σε ειδικό σχολείο η τμήμα ένταξης θα πληρώνεσαι γύρω στα 200 παραπάνω με κάποι επιφύλαξη. για τα 2 χρόνια θα πληρώνεσαι κανονικά. σου συνιστώ να το κάνεις. τε΄λείωσα πρόσφατα και νιωθω ότι φρεσκαρίστηκαν οι γνώσεις μου στο παιδαγωγικό και ψυχολογικό κομμάτι περισσότερο. νιώθω πιο.. επιστήμονας άν μπορώ να το πώ. τώρα πλέον παρακολουθούμε άλλιώς ρους καθηγητές από ότι στα 20..
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: kellykou στις Φεβρουαρίου 10, 2008, 11:08:10 pm
kellykou, μίλησα κι εγώ έτσι επειδή ένιωσα θιγμένη από το γεγονός οτι παρεξηγήθηκαν οι προθέσεις μου. Διάλλεξα το επάγγελμα του νηπιαγωγού από μεγάλη αγάπη στα παιδιά και γνώρισα το πώς η πολλαπλάσια αγάπη που σου ανταποδίδουν, σε μεταμορφώνει.. δίνει το πιο ουσιαστικό νόημα στην ύπαρξή σου.. Φαντάζομαι πόσο πιο έντονα θα βιώνονται ανάλογα συναισθήματα όταν έχεις να κάνεις με παιδιά με ειδικές ανάγκες.. Εύχομαι ολόψυχα να ξεπεράσεις το πρόβλημα υγείας σου και να`σαι δυνατή γιατί από τα λόγια σου διακρίνω έναν άνθρωπο με όραμα και βαθιά πίστη στις αξίες του. Σίγουρα θα`σαι πολύτιμη στη δουλειά σου.
Το άγχος για το πώς θα λύσουμε το οικονομικό μάς κυνηγά γιατί η δουλειά μας είναι αβέβαιη. Δουλεύω σε ένα ιδιωτικό Νηπιαγωγείο 6ωρο, ο μισθός είναι πολύ μέτριος κι αναλογίζομαι οτι πάλεψα κι εγώ και βρίσκομαι στα 26 μου να θέλω να παντρευτώ και να ανησυχώ... Πώς θα βγαίνουν πέρα τα έξοδα? Στο σχολείο που είμαι ούτε λόγος για εγκυμοσύνες και γάμους.. Με τέτοιο ανταγωνισμό γιατί να μην πάρει μια νεότερη κοπέλα χωρίς υποχρεώσεις?...Έτσι σκέφτονται οι περισσότεροι στις μικρές επιχειρήσεις τους που θέλουν να ονομάζουν νηπιαγωγεία.. Και δεν θέλω να με πηγαίνει πίσω αυτό το σκεπτικό..Θέλω ο,τι δικαιουμαι όπως λες. Αλλά που να βρούμε το δίκιο μας.. Ο,τι συμβουλή έχεις, θατη δεχτώ με χαρά.
Να`σαι καλά! Καλή δύναμη σε ο,τι κάνεις



Eιναι σιγουρο οτι στη δικη μας της δουλεια που υπαρχει πληθωρα προσφορας εργασιας οι ιδιοκτητες ειτε σταθμων ειτε σχολειων ειτε φροντιστηριων το μονο που κοιταζουν ειναι πως να γεμιζουν τις δικες τους τσεπες. Γνωριζουν την ανασφαλεια που υπαρχει στην εργασια στον ιδιωτικο τομεα και πατανε πανω σε αυτο για να μας εκμεταλλευονται.
Πραγματιικα σε καταλαβαινω γιατι με αυτους τους ρυθμους δουλευω εως τωρα που ειμαι σχεδον δεκα χρονια μεγαλυτερη σου. Ειναι σιγουρο οτι η επαγγελματικη αβεβαιοτητα μας καθηλωνει και μας κανει να συμβιβαζομαστε ετσι ωστε να μην κανουμε αυτα που θελουμε αλλα αυτα που μπορουμε. Αν θελεις δεξου μια συμβουλη απο μια μεγαλυτερη. Κανε συμβιβασμους σε ολα εκτος απο την προσφορα σου στα παιδια. Σε αυτο το θεμα να εισαι ανενδοτη.
Καπου αλλου ειχα γραψει οτι ειμαστε λειτουργοι και ασχολουμαστε με ψυχες μικρων παιδιων, δεν ειμαστε μπακαληδες να μετραμε τα ευρω. Δυστυχως το ξεραμε απο την αρχη οτι σε αυτη δουλεια δεν προκειται να γινουμε εκατομυριουχοι και λογικο ειναι να επιζητουμε συνθηκες εργασιας καλυτερες και πιο ανθρωπινες γιατι κακα τα ψεματα ενας "πεινασμενος" δασκαλος ειναι κακος δασκαλος. Ομως αυτο δεν θα μας εμποδισει να κρατησουμε την αξιοπρεπεια μας και να κοιμομαστε ησυχοι το βραδυ και ας αφησουμε τους εμπορους της ιδ. παιδειας να μετρανε τα λεφτα τους.

Ειμαι σιγουρη οτι εχεις ονειρα και ωραιες σκεψεις για τη δουλεια σου και για τους μαθητες σου. Συνεχισε την προσπαθεια και να δεις οτι ολα θα σου ερθουν οπως τα επιθυμεις..... :)
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: ntinab στις Μαρτίου 05, 2008, 09:04:34 pm
μηπως ξερει κανεις που μπορω να βρω την υλη για το μαρασλειο διδασκαλειο;ειδκη αγωγη;αλλαζει καθε χρονο;δε ξερω καθολου.διαφερει απο πολη σε πολη ;
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: kathyk στις Μαρτίου 05, 2008, 09:13:47 pm
η ύλη είναι η ίδια σε όλες τις πόλεις και μεχρι πριν 3 χρόνια, πιθανως ακόμα, και οι εξετάσεις ήταν ίδιες και στην γενική και στην ειδική αγωγή. κοίτα και στο http://www.marasleio.com/ έχει παλιά θεματα μέσα. πάντως αν έχεις μια γενική ενημέρωση στα θεματα μας θα τα καταφέρεις
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: ntinab στις Μαρτίου 05, 2008, 09:36:10 pm
ναι εχω διαβασει παλια θεματα και στο site της alfavitas.δεν υπαρχει καπου προτεινομενη βιβλιογραφια για τις εξετασεις;τι εννοειτε γενικη ενημερωση στα θεματα μας;
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: kathyk στις Μαρτίου 05, 2008, 10:22:04 pm
δεν υπάρχει συγκεκριμένο βιβλίο που να προτείνεται επισημα, κυκλοφορούν βέβαια διάφορα. εννοώ ότι αν γενικά διαβάζεις για τον κλάδο σου και είσαι ενημερωμένη για καινουριες μεθόδους δεν θα σου φανεί δύσκολο. τουλάχιστον έτσι έγινε με μένα. σε ποιο κλάδο είσαι;
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: ntinab στις Μαρτίου 06, 2008, 10:31:37 pm
είμαι δασκάλα. βιβλιογραφία δεν προτείνουν;
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: kathyk στις Μαρτίου 06, 2008, 11:55:09 pm
υπάρχει ύλη αλλά όχι επίσημη βιβλιογραφία. στα βιβλιοπωλεία ίσως βρείς κάτι που να έχει γραφτεί σχετικά. είμαι νηπιαγ και δεν ξέρω συγκεκριμένα να σου προτείνω
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: ntinab στις Μαρτίου 11, 2008, 02:35:07 pm
αυτο που θελω να μαθω είναι που μπορώ να βρω την ύλη των εξετασεων;όχι κάποιο βιβλιο για τις εξετασεις.υλη όπως δίνουν και στον ασεπ.
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: kathyk στις Μαρτίου 11, 2008, 08:11:38 pm
σε γενικές γράμμες είναι διδακτική μεθοδολογία,παιδαγωγική ψυχολογία και λογοτεχνια. αν βρω κάτι πιο αναλυτικό θα σου στείλω
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: kathyk στις Μαρτίου 13, 2008, 10:28:45 pm
2.   ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ – ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Για τους δασκάλους η ύλη διαγωνισμού ορίζεται ως κατωτέρω:

I.   Παιδαγωγική

•   Έννοια, προβληματική και τάσεις της σύγχρονης Παιδαγωγικής
•   Προϋποθέσεις, σκοποί, παράγοντες, μέσα και βασικές αρχές της σύγχρονης σχολικής αγωγής. Αυταρχική – Αντιαυταρχική Αγωγή
•   Ο ρόλος του σχολείου, σχολικό – παιδαγωγικό κλίμα, σχολική ζωή, σχολική αποτυχία, αντισταθμιστική αγωγή
•   Παιδαγωγική σχέση δασκάλου – μαθητών. Συνεργασία σχολείου – οικογένειας
•   Ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση  της αξιολόγησης
•   Διαπολιτισμική Παιδαγωγική
•   Πολιτική ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση. Το σχολείο ως κοινωνικός θεσμός
•   Κοινωνικοποίηση
•   Ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση

II.   Ψυχολογία

•   Η σύγχρονη ψυχολογία: Μέθοδοι έρευνας και κλάδοι
•   Η ψυχολογία του παιδιού της σχολικής ηλικίας: βιοσωματική, γνωστική, συναισθηματική, κοινωνικοί, ηθικοί και γλωσσική ανάπτυξη του μαθητή του δημοτικού σχολείου
•   Ατομικές διαφορές των παιδιών και η σημασία τους στη διαδικασία της μάθησης
•   Μάθηση: έννοια, είδη, βασικές θεωρίες, εφαρμογές στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία
•   Ψυχοπαιδαγωγική αντιμετώπιση ατόμων με προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς
•   Ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης. Λύση προβλημάτων

Για τους / τις νηπιαγωγούς η ύλη διαγωνισμού ορίζεται ως κατωτέρω:


I.   Παιδαγωγική

•   Έννοια, προβληματική και τάσεις της σύγχρονης Παιδαγωγικής
•   Σύγχρονα ρεύματα προσχολική αγωγής
•   Διαδικασία προσαρμογής – ένταξης
•   Ψυχοπαιδαγωγική ατομικών διαφορών
•   Διαπολιτισμική εκπ/ση
•   Πρώιμη παρέμβαση

II.   Ψυχολογία

•   Μέθοδοι έρευνας και κλάδοι ψυχολογίας
•   Γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική, ηθική και γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού της προσχολικής ηλικίας
•   Θεωρίες προσωπικότητας
•   Θεωρίες μάθησης, εκπαιδευτικές εφαρμογές, μαθησιακές διαδικασίες
•   Αναπτυξιακές διαταραχές

3.   ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Για τους δασκάλους η ύλη διαγωνισμού ορίζεται ως κατωτέρω:

•   Ιστορική ανασκόπηση της Διδακτικής Μεθοδολογίας και σύγχρονες τάσεις
•   Έννοια, σκοπός, στόχοι, περιεχόμενο της διδασκαλίας
•   Επαναπροσανατολισμός των θέσεων της Διδακτικής Μεθοδολογίας στο σύγχρονο σχολείο
•   Σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις – στρατηγικές στη μαθησιακή διαδικασία
•   Η μαθητική ερώτηση στη διδασκαλία
•   Η διδασκαλία της ανακάλυψης της γνώσης και οικοδόμηση των αξιών
•   Προγραμματισμός – διεξαγωγή και αξιολόγηση της διδασκαλίας
•   Διδακτικές στρατηγικές – προσεγγίσεις στα επιμέρους μαθήματα του Αναλυτικού Προγράμματος του Δημ. Σχολείου
•   Διδακτικές ενέργειες για την ενσωμάτωση των παιδιών με ιδιαίτερες εκπ/κές ανάγκες
•   Η ενθάρρυνση του μαθητή κατά τη διδακτική διαδικασία
•   Η οργάνωση της σχολικής τάξης
•   Η δυναμική της μαθητικής ομάδας και η αξιοποίησή της στην παρώθηση των σκοπών της εκπαίδευσης

 
Για τους / τις νηπιαγωγούς η ύλη διαγωνισμού ορίζεται ως κατωτέρω:

•   Επιστημολογία και διδακτική
Ιδεαλισμός
Μαρξισμός
Κριτικός Ορθολογισμός
Κριτική Θεωρία
•   Σύγχρονα ρεύματα της Διδακτικής – Διδακτικές θεωρίες
Ιστορική – Ερμηνευτική Διδακτική (θεωρία της μόρφωσης)
Εμπειρική – Διδακτική (θεωρία της μάθησης)
Κοινωνική – Κριτική Διδακτική (θεωρία της επικοινωνίας)
•   Αναλυτικά Προγράμματα
Θεωρίες αναλυτικών προγραμμάτων
Ανοιχτά και  Κλειστά Αναλυτικά Προγράμματα
Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής
Το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Ελληνικού Νηπιαγωγείου
•   Διδακτικοί στόχοι
Ταξινόμηση των διδακτικών στόχων
Ιεράρχηση των διδακτικών στόχων
Επίτευξη των διδακτικών στόχων – διδακτικές στρατηγικές
•   Μέθοδοι και τεχνικές στην εκπαίδευση
Ομαδοκεντρική μέθοδος
Δασκαλοκεντρική μέθοδος
Ευρηματική μέθοδος
Μέθοδος Project
Προγραμματισμένη διδασκαλία
•   Εποπτικά μέσα διδασκαλίας
•   Αξιολόγηση του μαθήματος

Παρακαλούμε η παρούσα να κοινοποιηθεί στα Δημ. Σχολεία και Νηπιαγωγεία της χώρας (Δημόσια και Ιδιωτικά), στα σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας καθώς και στα γραφεία συντονιστών του εξωτερικού για να λάβουν γνώση ενυπόγραφα όλοι οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.




Ο Δ/ΝΤΗΣ




Δ. Κ. ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ



ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ
1.   Δ/νση Σπουδών Π.Ε.
2.   Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
3.   Διεύθυνση Εφαρμογής Προγραμμάτων Σ.Ε.Δ.Π. (100)



ελπίζω να σε βοήθησα!
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: mpap στις Ιουνίου 08, 2010, 11:08:37 am
Είμαι  δασκάλα Π.Ε 70 με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω διορίσμένη εδώ και 10 χρόνια.Θα ήθελα αν καποιος γνωρίζει να με πληροφορήσει αν υπάρχουν ευνοικές διατάξεις για την εισαγωγή στο Μαράσλειο στο τμήμα Ειδικής Αγωγής εκπιδευτικών με αναπηρία 67% και άνω.Επ'ισης πληροφορήθηκα 'οτι μπορώ να εργαστώ σε τμήμα ένταξης χωρίς να έχω κάνει μετεκπαίδευση.Ισχύει?Ευχαριστώ όποιον μπορεί να με πληροφορήσει εκ των προταίρων.
Τίτλος: Απ: Εκπαίδευση στη Μαράσλειο, στην Ειδική Αγωγή...Τί ισχύει ?
Αποστολή από: emmaki στις Ιουνίου 08, 2010, 11:19:47 am
Είμαι  δασκάλα Π.Ε 70 με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω διορίσμένη εδώ και 10 χρόνια.Θα ήθελα αν καποιος γνωρίζει να με πληροφορήσει αν υπάρχουν ευνοικές διατάξεις για την εισαγωγή στο Μαράσλειο στο τμήμα Ειδικής Αγωγής εκπιδευτικών με αναπηρία 67% και άνω.Επ'ισης πληροφορήθηκα 'οτι μπορώ να εργαστώ σε τμήμα ένταξης χωρίς να έχω κάνει μετεκπαίδευση.Ισχύει?Ευχαριστώ όποιον μπορεί να με πληροφορήσει εκ των προταίρων.

Εάν έχεις αναπηρία 67% τπουλάχιστον (με βεβάιωση υγειονομικής επιτροπής) πληρείς τις προϋποθέσεις του νόμου για εργασία στην ειδική αγωγή.
Γνώμη μου, όμως, είναι ότι η αναπηρία δεν καθιστά κάποιον ειδικό για να διδάξει σε ΣΜΕΑΕ. Χρειάζονται και άλλα πράγματα, άλλες γνώσεις, που δίνονται μέσω μετεκπαίδευσης (Μαράσλειος, μεταπτυχιακό, έστω και σεμινάρια).
Δεν γνωρίζω αν υπάρχει κάποια ενοϊκή διάταξη για την εισαγωγή στη Μαράσλειο. Ίσως βρεις κάτι παραπάνω στη σελίδα του.