Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ01 Θεολόγων => Μήνυμα ξεκίνησε από: Εξαίφνης στις Απριλίου 27, 2008, 07:25:15 pm
-
Ξέρει μήπως κανένας πού θα κυμανθούν οι θέσεις των θεολόγων φέτος. Το 2004 ήταν 144 και το 2006 82. Δεν πιστεύω να μειωθούνν και άλλο, αν συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι αρκετοί καθηγητές βγήκαν στη σύνταξη λόγω ασφαλιστικού.
-
Οι θέσεις για τους Θεολόγους φέτος είναι μόλις 84! :(
-
πως το ξέρεις maranthi?
-
Παιδιά γεια σας,
Οι θέσεις που ανακοίνωσε το Υπουργείο από ότι είδα σε δελτίο τύπου του είναι μόλις 66!!!! 66 να είναι οι ώρες τούς λέω εγώ. Κοροϊδία και εμπαιγμός! Υποτίμηση της θεολογικής γνώσης , σκέψης και ηθικού προβληματισμού στην εκπαίδευση.
Ξεφτίλισαν το αντικείμενο μας, βάζουν στα 4 Τμήματα 300 στο καθένα τον χρόνο και διορίζουν 66 την διετία... Εκκλησιαστική διοίκηση και Πολιτεία εκμαυλίζουν και θανατώνουν την ακαδημαϊκή θεολογία! ΑΙΣΧΟΣ
-
Μειώθηκαν οι θέσεις για όλους τους κλάδους! Αίσχος να πούμε είναι λίγο, το λιγότερο που θέλουν είναι γιαούρτια, αβγά και μ.....φ. Την τετάρτη θα γίνει διαμαρτυρία μπροστά στο υπεπθ. Ας πάμε όλοι να τους δείξουμε. Ας κάνουμε αν χρειαστεί και μαζικές προσφυγές.
-
συνάδελφοι να (ξανα)τονίσω τα εξής: συμφωνώ απόλυτα με αυτά που λέτε. Επιπλέον όμως: πού είναι η οργάνωσή μας?? που είναι τα τοπικά παραρτήματα των συλλόγων θεολόγων??? ενδιαφέρονται μόνο για τα διορισμένα μέλη τους???? που είναι η εκκλησία να διαμαρτυρηθεί???? που είναι οι θεολογικές σχολές και οι φοιτητές τους που σε λίγο δε θα έχουν λόγο ύπαρξης (καθηγητές και φοιτητές)??? που είναι οι χριστιανικές ενώσεις ΧΦΔ κ.λ.π.??? ποιά θέση παίρνουν οι διορισμένοι θεολόγοι-ιερείς που τα παίρνουν διπλά και τριπλά ενώ συνάδελφοί τους δουλεύουν σε οποιαδήποτε δουλειά για ένα κομμμάτιψωμί??? άλλοι σύλλογοι π.χ. καθηγητών γερμανικής έχουν διαρκή και έντονη παρουσία, προκαλούν και επιλύουν προβληματα ή τουλάχιστον ακούγονται, υπάρχουν. Οί σύλλογι θεολόγων λυπάμεαι αλλά υπάρχουν για να υπάρχουν. Έχει δει κανίείς καμμία ανακοίνωση της ΠΕΘ ιγα το θέμα?? λες και δεν τους αγγίζει. ΟΙ σχολές πάλι??? Τα 300 και βάλε άτομα που μπαίνουν κάθε χρόνο??? τί θα γίνουν??? τους έχει πει κανείς??? Πραγματικά έχω εκνευριστεί πολύ με το θέμα αυτό, έδωσα ΑΣΕΠ το 2004 με 117 θέσεις για δύο χρόνια και έλεγα ότι ήταν λίγες... την επόμενη φορά πήγαν γύρω στις 85, τώρα 66, μεθαύριο τί??? λυπάμαι επίσης για μερικούς μειλίχιους συναδέλφους που περιμένουν το ζήτημα να λυθεί μόνο του... κρίμα , κρίμα, κρίμα, περιμένω σχόλιά σας
-
blueswire, έχεις απόλυτο δίκιο.
Και η ΠΕΘ ουσιαστικά για λίγους είναι. >:( Κυρίως για τους διορισμένους. Να κάνουν ημερίδες, συνέδρια κ.λπ. Εμείς κάτι πρέπει να κάνουμε. Εμείς οι αδιόριστοι που όπως φαίνεται δεν έχουμε μέλλον. :'( :'(
Να οργανωθούμε και να διεκδικήσουμε ό,τι μπορούμε. Αν μας έβαζαν στα Δημοτικα σχολεία, τώρα θα εργαζόμασταν σχεδόν όλοι. Κάτι πρέπει να γίνει, συνάδελφοι. ΑΜΕΣΑ. >:(
-
Δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα. Το κακό ξεκινάει από την σχολή: πάνω από 1100 άτομα εισάγονται κάθε χρόνο στα θεολογικά τμήματα. το νούμερο είναι τρομακτικό.... Σημαίνει ότι σε μόλις 10 χρόνια θα υπάρχουν επιπλέον 10.000 άνεργοι θεολόγοι....
Απέναντι σε αυτήν την πραγματικότητα τι να απαιτήσουμε ? μήπως να διοριστούν 100 αντι για 66 ? μήπως να διοριστούν 300 ? και πάλι το πρόβλημα δεν λύνεται...΄
Υπάρχουν βέβαια πράγματα που μπορούμε να κάνουμε:
Πρώτα πρέπει να απαιτήσουμε να μειωθούν οι εισακτέοι στην θεολογική. Αν θέλουν να μπάζουν περισσότερο κόσμο στις σχολές, ας τους μπάσουν στα πολυτεχνεία, εκεί που κάποιος μπορεί μετά να ανοίξει δικό του γραφείο και να πουλά προιόντα και υπηρεσίες εντός κι εκτός Ελλάδος.... Εμείς δυστυχώς θεολογάδικο δεν μπορούμε να ανοίξουμε. Μοναδικος μας εργοδότης είναι το κράτος το οποίο πρέπει να υπολογίζει με σύνεση τις ανάγκες του. ίσως πρέπει να στείλουμε καμιά επιστολή στους προέδρους των θεολογικών τμημάτων και στον υπουργό παιδείας......
Επίσης υπάρχει μία άλλη μεγάλη αδικία στην οποία θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας: Πάρα πολλοί διαγωνισμοί ή προκηρύξεις δεν λαμβάνουν υπόψη το πτυχίο μας.
Ένα απλό παράδειγμα: ήθελα να παρακολουθήσω ένα σεμινάριο συμβουλευτικής στην ΣΕΛΕΤΕ (ΝΥΝ ΑΣΠΑΙΤΕ). Τι πιο λογικό από το να έχει ένας θεολόγος το δικαίωμα να παρακολουθήσει ένα σεμινάριο καθαρά για εκπαιδευτικούς... Είμαστε απόφοιτοι άλλωστε της παλαιότερης καθηγητικής σχολής στην χώρα.. Κι όμως!!! Δεν είχα το δικαίωμα. Η προκήρυξη αντί να λεέι ότι δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι απόφοιτοι καθηγητικών σχολών, ανέφερε μία - μία ονομαστικά τις σχολές και ως δια μαγείας η θεολογική δεν αναφερόταν καθόλου΄!!! Είχα τρελαθεί.... Αυτή η αδικία βέβαια διορθώθηκε τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο ανάφέρω την ιστορία ως ένα παράδειγμα των εις βάρος μας διακρίσεων. Είμαι δε σίγουρος ότι πολλά τέτοια εξακολουθούν να συμβαίνουν και τώρα.
Τέλος θα ήθηλα να αναφερθώ στους άλλους διαγωνισμούς του Δημοσίου. Πολλοί από αυτόυς είναι μόνο για αποφοίτους Λυκείου, οι πτυχιούχοι αποκλείονται. Γιατί αυ΄τη η αδικία ? Ένας πτυχιούχος έχει ότι και ο απόφοιτός λυκείου και κάτι παραπάνω. Γιατί να μην προσμετράται αυτό το κάτι παραπάνω ?
-
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Είναι γεγονός ότι έχει παραγκωνιστεί το αντικείμενο μας κατά πολύ, ας μην περιμένουμε να μας σεβαστούν οι άλλοι, εάν εμείς πρώτα δε σεβόμαστε τους εαυτούς μας και το αντικείμενο μας. Χρειάζεται να προτάξουμε το συλλογικό έναντι του ατομικού και σε αυτήν τη περίπτωση. Δεν ξέρω αν θα θεωρηθώ γραφικός ή όχι, πάντως σκέφτομαι σοβαρά να ετοιμάσω ένα Υπόμνημα στο Υπ. Παιδείας για την τραγική κατάσταση που έχουμε περιέλθει (ως θεολόγοι). Έχει κανείς καμιά ιδέα πως να κινηθώ;;; θα ήταν καλό πιστεύω μια τέτοια κίνηση να πάρει δημοσιότητα και έκταση, να δείξουμε επιτέλους ότι κι εμείς οι θεολόγοι είμαστε παρόντες ...
Πάντως συνάδελφε Γυλιδάκη έχεις δίκιο που λες ότι μας αποκλείουν από προκηρύξεις στις θέσεις ΠΕ Διοικητικού ας πούμε μπορούμε κάλλιστα να τις υποστηρίξουμε αλλά μας κόβουν. Όσο για το ΑΣΠΑΙΤΕ έχω διαφορετική γνώμη, μιας και ήδη είναι η σχολή μας καθηγητική. Όμως αξιοσημείωτο είναι ότι ένας συνάδελφος μας έκανε στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας σεμινάρια για κατάρτιση στην ειδική αγωγή (αξίας 6.000 ευρώ παρακαλώ) και μάλλον θα δικαιούται διορισμό στην ειδική αγωγή, εφόσον ανοίξουν θέσεις θεολόγων εκεί.
Όποιος έχει να στείλει καμιά καλή ιδέα - παρατηρήσεις - σχόλια κ.λπ. (όλα δεκτά) για το Υπόμνημα ας στείλει παρακαλώ στο adevetzi@past.auth.gr
Μεταπτυχιακός Φοιτητής Κοινωνιολογίας του Χριστιανισμού
Να μας έχει ο Θεός καλά,
ΑΚΔ
-
Τheologius, ειναι κανονας του φορουμ, να μη γραφουμε greeklish ή κεφαλαια. :)
Αν θελεις πατησε τροποποιηση και αλλαξε το. ;) ;) ;)
-
Καλησπέρα παιδιά και καλώς σας βρήκα!
Μήπως ξέρετε αυτές οι 66 θέσεις για πόσους διαγωνιζόμενους είναι;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
-
Εξαρτάται πόσοι θα δώσουν. Υπολόγισε 4000 με 5000 υποψήφιοι θεολόγοι. Τα πράγματα είναι χλωμά!
-
Γεία σε όλους,
Όχι απλά χλωμά αλλά μάλλον νεκρά, μιας και με την εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ το μάθημα γίνεται πλέον Προαιρετικό!!!
Καμμιά καλή ιδέα για να αντιδράσουμε στην υποτίμηση της Θεολογίας στην Ελλάδα σήμερα;;;
Ισχύει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που δίνω πιο πάνω.
Καλή δύναμη σε όλους να μας έχει ο Θεός καλά...
-
Αφού το μάθημα παραμένει ομολογιακό, καλώς έγινε προαιρετικό. Αφού το παιδαγωγικό ινστιτούτο δεν αλλάζει το μάθημα σε θρησκειολογία και επομένως σε υποχρεωτικό, δεν φταίει το υπουργείο που οφείλει να προστατεύει τις θρησκευτικές ελευθερίες.
Γιατί τα περισσότερα βιβλία των θρησκευτικών είναι επιοικώς απαράδεκτα. Υποτιμούν τη νοημοσύνη των μαθητών. Εγώ πλήττω όταν τα διαβάζω.
Εμείς ως θεολόγοι θα πρέπει να υπερασπιζόμαστε την επιστήμη και την ελευθερία και όχι τις ορθοδοξίες και τις κατηχήσεις.
Αν αυτό γίνει, μέσω της θρησκειολογίας, τα πράγματα θα αλλάξουν και ίσως τότε να λυθεί μιας για πάντα το ζήτημα των θρησκευτικών.
-
Ωριγένη συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ μαζί σου! ας αναλάβει το έργο της κατήχησης η εκκλησία επιτέλους. Ας αφήσουν οι ιερείς τα τυχερά κι ας κοιτάξουν τις άλλες υποχρεώσεις τους, ας κοιτάξουν πόοα νέα παιδιά υπάρχουν στις ενορίες τους και ας τα πλησιάσουν. Έχω καταλάβει ότι απαιτούν από εμάς κατήχηση και μόνο. Εμείς όμως είμαστε επιστήμονες. Φυσικά και θα μάθω στον μαθητή και τα υπόλοιπα θρησκεύματα και θα τον αφήσω να καταλάβει τι προσφέρει η Ορθοδοξία. Φοβάμαι ότι αν το μάθημα μείνει όπως είναι σε λίγα χρόνια δε θα έχουμε λόγο ύπαρξης στα σχολεία... αντίθετα αν εμπλουτιστεί με θρησκειολογικά στοιχεία θα είναι υποχρεωτικό για όλους. Σιχαίνομαι συνάδελφοι όσους (ιερείς, θεολόγους, άσχετους) μιλάνε για μας αλλά από θέση ισχύος (είναι διορισμένοι ή βολεμένοι). τέλος εκφράζω τη μεγάλη χαρά μου γιατί επιτέλους γίνεται συζήτηση στο forum. Είναι ένα πρώτο βήμα που δείχνει ότι κάποιοι από εμάς δεν κοιμούνται.
-
Γεια σας συνάδελφοι,
Κι εμένα blueswire, μου δίνει όχι απλά χαρά αλλά δύναμη η όλη συζήτηση, έστω και ηλεκτρονικά. Αγαπώ την θεολογία , δεν μπήκα από τύχη, πιστεύω είναι κέρδος για τον πολιτισμό της χώρας μας μια ελεύθερη ακαδημαϊκή θεολογία που δυστυχώς δεν θα έχει θέση στο ελληνικό πανεπιστήμιο στα επόμενα χρόνια λόγω της παρακμής εκ των έσω αλλά και εξαιτίας της δικής μας φαγομάρας - πέραν των επιθέσεων που δέχεται το αντικείμενο μας.
Εγώ είμαι επιφυλακτικός ως προς την "θρησκειολογιοποίηση" (αδόκιμος ο όρος μάλλον) του μαθήματος, τουλάχιστον στις τάξεις του Γυμνασίου, σίγουρα χρειάζεται μια μεγαλύτερη θρησκειολογική ενημέρωση στα Λύκεια, και σίγουρα περισσότερη συζήτηση στις σύγχρονες τάσεις της Χριστιανικής Ηθικής στην Γ' Λυκείου, είναι μόλις μία ώρα, τι να προλάβεις να πεις;;;
Ετοιμάζω ένα Υπόμνημα και θα το δώσω και στους συναδέλγους μου στο Αριστοτέλειο όταν ξανα-ανοίξει, να το δούμε όλοι μαζί και να το στείλουμε. Άλλοι συνάδελφοι μας από άλλες σχολές διεκδικούν και όλο και κάτι πέρνουν εμείς.. τίποτε!!
Καμμιά καλή ιδέα πως να προωθήσω το διάβημα και παραέξω έχει κανείς;;;
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
ΑΚΔ
-
Εμείς (μία παρέα 4 θεολόγων) είχαμε στείλει μία επιστολή θίγοντας όλα αυτά τα ζητήματα μεταξύ των οποίων και κυρίως την αδιοριστία του κλάδου λίγο καιρό μετά την ενθρόνιση του Χρυσόστομου. Μας έστειλε μία απάντηση κάποιος υπεύθυνος λίγους μήνες μετά με το αόριστο... οι προτάσεις σας θα συζητηθούν κ.λ.π. στην ουσία τίποτα
-
Ποιος είναι ο Χρυσόστομος ???
Εγώ πάντως ετοιμάζω πολυσέλιδο Υπόμνημα , με πίνακα αποδεκτών όχι μόνο το Παιδείας ή την Σύνοδο... και φυσικά στόχος μου είναι να συγκεντρώσω τουλάχιστον 100 Υπογραφές προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών θεολογίας στο ΑΠΘ, το θέμα είναι πως να το κάνω "populated" που λένε και οι φίλοι μας οι Άγγλοι ... καμιά ιδέα;;; Όλες οι εισηγήσεις δεκτές.
-
εννοούσα τον Χριστόδουλο, τον πρώην αρχιεπίσκοπο, συγνώμη
-
Συνάδερφοι καλησπέρα
Νομίζω ότι πλέον είναι επιτακτική ανάγκη να κάνουμε επιτέλους αισθητή την παρουσία μας, ως επιστήμονες και όχι ως κατηχητές και φερέφωνα της Εκκλησίας. Εάν το μάθημα στην Ελλάδα είχε
Θρησκειολογικό χαρακτήρα -όπως και σε όλη την Ευρώπη- και όχι ομολογιακό, το Υπουργείο Παιδείας σε καμία περίπτωση δεν θα το έκανε προαιρετικό, απεναντίας θα είχαν αυξηθεί και οι θέσεις. Εδώ έχει ευθύνη και ο κλάδος μας και εμείς, που επί χρόνια συντασσόμασταν με τα συμφέροντα της Εκκλησίας εις βάρος των δικών μας τελικά. Τώρα όμως η Εκκλησία ''κάνει την πάπια'', μην προβάλλοντας καμία αντίδραση, προτιμώντας να διατηρηθεί ο ομολογιακός χαρακτήρας του μαθήματος εις βάρος όλων των θεολόγων καθηγητών. Και εμείς καμία αντίδραση......Στον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ οι θέσεις για τους Θεολόγους μπορεί να είναι και 20....Θα πρέπει πλέον, εάν δεν θέλουμε η κατάσταση να χειροτερέψει ακόμη περισσότερο για τον κλάδο μας και να έχουμε στα χέρια μας ένα εντελώς υποβαθισμένο πτυχίο, να απαιτήσουμε τη μετατροπή του μαθήματος σε Θρησκειολογία. Να φανεί στην κοινωνία ότι οι Θεολόγοι δεν είναι ιεροκήρυκες, αλλά επιστήμονες, με βαθιά μάλιστα επιστημονική γνώση. Οσοι από εμάς έχουν την τύχη να διδάσκουν είτε ως μόνιμοι είτε ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι, νομίζω ότι φέτος θα πρέπει να δώσουν μάχη μέσα στις σχολικές αίθουσες για να αναδείξουν και έναν άλλο χαρακτήρα του μαθήματος.
-
Πρέπει να μιλήσω σκληρά, γιατί βλέπω ότι υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που συντάσσονται με τον προοδευτισμό
και πρέπει η γενιά μας επιτέλους να δόσει λύση στο χρόνιο πρόβλημα του κλάδου μας.
Καταρχάς, το μάθημα πρέπει άμεσα να γίνει θρησκειολογικό, δηλαδή ουδέτερο θρησκευτικά και άκρως επιστημονικό.
Απόσυρση όλων των βιβλίων και συγγραφή καινούργιων. Ταυτόχρονα σεμινάρια για τους θεολόγους παλιάς γενιάς καθώς και νέους τινες,
που πιστεύουν ακόμη ότι η Ορθοδοξία κατέχει την αλήθεια, ο Χριστός ήρθε να μας σώσει από τις αμαρτίες μας και τέτοιες ανοησίες.
Ακούω κάποιους θεολόγους να λένε (βολεμένοι κατά τα άλλα), δίκην και καλά ανοιχτότητας, ότι το μάθημα είναι αντιομολογιακό,
ανοιχτό, προωθεί την ελεύθερη σκέψη κλπ. κλπ. Μάλλον μας θεωρούν ηλίθιους. Αν διαβάσετε τα σχολικά βιβλία και τις προτάσεις
του παιδαγωγικού ινστιτούτου τα πράγματα είναι διαφορετικά. Αναπαράγουν το σκοταδισμό αιώνων, υπηρετώντας την Εκκλησία και
τις κατεστημένες ιδέες της. Το ιερατείο, του παπάδες, τα ράσα, την υπακοή, την ασεξουαλικότητα κλπ. κλπ.
Πρέπει ταυτόχρονα να σταλεί επιστολή στην Εκκλησία όπου θα της λέμε ότι δεν χρειαζόμαστε καμιά υποστήριξη από βολεμένους που υποστηρίζουν την αποκεκαλυμένη αλήθεια (!). Θέλουμε επιτέλους να θεωρηθούμε επιστήμονες που δεν έχουν εμπροϋπόθετα στην έρευνα τους (αλάθητο γραφής, αποκάλυψη του θεού). Αγαπητοί συνάδελφοι, αν δεχόμαστε αυτές τις αφέλειες, δεν έχουμε καμιά δουλειά με την επιστήμη, η οποία αμφισβητεί και αμφιβάλλει για τα πάντα. Επιστήμη που εκκινεί από την αποκάλυψη του θεού και από αλάθητα συνόδων είναι για γέλια, γι΄ αυτό και δεν μας θεωρούν επιστήμονες και καλώς πράττουν.
Δεν πιστεύω όμως ότι οι Θεολόγοι θα ταχθούν με αυτές τις θέσεις αν και το εύχομαι, γιατί οι περισσότεροι μου δίνουν την εντύπωση ημιμαθών παιδιών του Κατηχητικού (είμαι σκληρός και το ξέρω, καμιά θωπεία αυτιών!). Να περιμένουμε αλλαγές από αυτούς; Είθε!
Επίσης οι Θεολογικές Σχολές, πρέπει άρδην να αλλάξουν τα προγράμματα σπουδών και να σταματήσει η ομολογιακή υποστήριξη της Ορθοδοξίας
μέσω και καλά της επιστήμης. Οι σοβαροί μελετητές της ιστορίας γελούν με τις ορθόδοξες μελέτες των Θεολόγων.
Αυτά προς ώρας
-
Ωριγένη θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου.
Πιστεύω όμως ότι οι προοδευτικές φωνές στον κλάδο μας είναι αρκετές αλλά δεν βγαίνουν προς τα έξω, είτε γιατί νομίζουν ότι είναι οικτρή μειοψηφία και θεωρούν καταδικασμένη την άποψή τους από το σύνολο των συναδέλφων, είτε γιατί ''φοβούνται'' τον στιγματισμό τους από την Εκκλησία (που μας έφτασε ο χαρακτήρας του μαθήματος....) . Νομίζω όμως ότι τώρα είναι ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ανάγκη να αντιδράσουμε και να πάρουμε επιτέλους την κατάσταση στα χέρια μας. Να μην αφήσουμε τον Άνθιμο και τον κάθε Άνθιμο, ούτε και τη συντηρητικότατη Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων -φερέφωνο της Εκκλησίας-να μιλούν για μας. Τις αλλαγές στα πράγματα πάντα τις διαμόρφωναν οι μειοψηφίες που αντιδρούσαν και όχι οι παθητικές πλειοψηφίες. Πιστεύω ότι πρέπει να ακουστεί η φωνή μας προς τα έξω γιατη μετατροπή του μαθήματος σε Θρησκειολογία. Εάν δεν αντιδράσουμε τώρα, πιστεύω ότι μετά θα είναι πολύ αργά.....Υπόλοιποι συνάδελφοι στο pde υπάρχουν; Τι λένε;Το θέμα μας καίει όλους και όσο πιο γρήγορα το καταλάβουμε τόσο το καλύτερο. Θαύματα δεν γίνονται συνάδερφοι......
-
Γεια σας παιδιά,
εγώ έχω έτοιμο το υπόμνημα μου, και θα το δώσω και στους συναδέλφους μου για να το προσυπογράψουν, ευελπιστώ σαν πρώτο στόχο να μαζέψω περί τις 100 υπογραφές.. το θέμα είναι πως να δώσω έκταση στο όλο θέμα;;;; Καμμιά ιδέα ;;;;
Γιατί καλό είναι ακριβέ μου ή ακριβή μου ελεάν να λες να αντιδράσουμε αλλά κάνε και συ κάτι, πρότεινε.. Ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται... κι εσύ αγαπητέ Ωριγένη, χαλάρωσε λίγο με τα επιστημονικά σου... αν έχεις διαβάσει λίγο Κοινωνιολογία της Θρησκείας, ή λίγο το Νέο Φιλοσοφικό Λεξικό του Γκίκα θα ήσουν λίγο πιο μετριοπαθής, τουλάχιστον για να είσαι και συνεπής με τις θέσεις σου για την προάσπιση της επιστημοσύνης. Εγώ πιστεύω ότι δεν υπάρχουν ανώτερες και κατώτερες επιστήμες, ούτε κάθομαι να σκάσω τι πιστεύουν οι φυσικοί ή οι χημικοί για την Θεολογία... Σε κάθε περίπτωση είμαστε Θεολόγοι και όχι Θρησκειολόγοι, η θρησκειολογία είναι κλάδος αν το ξεχάσατε, δεν είναι επιστήμη από μόνη της...
Τέλος πάντων , ο σκοπός είναι κοινός, η διάσωση της Θεολογίας στην Μέση Εκπαίδευση θέλω να πιστεύω και όχι συντεχνιακά σχεδιάσματα... Ακολουθούν αποσπάσματα από το επεξεργασία Υπόμνημα, δεκτές όλες οι προτάσεις βελτίωσης και όλες οι ιδέες για να πάρει την έκταση που αρμόζει στο όλο θέμα.
"...Θεωρούμε απαράδεκτη την αντιμετώπιση του κλάδου από πλευράς Κράτους, για το γεγονός ότι δεν σέβεται εδώ και πολλά χρόνια της ομόθυμες αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων των Τμημάτων των Σχολών που αιτιολογούν την γνωμοδότηση τους για δραματική μείωση του αριθμού των εισακτέων, διότι όχι μόνο δεν απορροφά με ικανοποιητικούς ρυθμούς άξιους διακόνους της θεολογίας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παράλληλα δεν διορθώνει το ζήτημα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με διορισμό θεολόγων στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού, μιας και δεν έχουν την κατάλληλη κατάρτιση οι απόφοιτοι των τμημάτων της Δημοτικής εκπαίδευσης, για την υποστήριξη του θρησκευτικού μαθήματος.
Επίσης, η τυχόν μείωση των ωρών διδασκαλίας, ή η παύση της διδασκαλίας του μαθήματος (όπως π.χ. στην τεχνική εκπαίδευση) συνιστούν μια βαθιά υποτίμηση της θεολογικής γνώσης , οδηγούν σε φαινόμενα έλλειψης της θρησκευτικής σκέψης, και αποκόπτουν την δυνατότητα της καλλιέργειας του ηθικού προβληματισμού πού τόσο αναγκαίος καθίσταται στις ημέρες μας στο σύγχρονο σχολείο. Για να μην αναφέρουμε την αντισυνταγματικότητα των πρακτικών αυτών.
Επιπροσθέτως, θα θέλαμε να τονίσουμε τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την νεολαία, και το Θρησκευτικό Μάθημα είναι ίσως το μόνο κατάλληλο, για να αποδώσει στους μαθητές την δυνατότητα να αποκτήσουν ηθικό προβληματισμό και κρίση, για πλειάδα προβλημάτων που έχουν γίνει μάστιγα του δυτικού πολιτισμού, όπως χαρακτηριστικά οι καλούμενες «σέκτες» και ομοειδείς παρά-θρησκευτικές οργανώσεις, με τις περιώνυμες «καταστροφικές λατρείες» που κλόνισαν πολλές χώρες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης (πρβ. σχετικές αποφάσεις της Ε.Ε. για τα φαινόμενα αυτά).
Στο παραπάνω πλαίσιο, με τις κατακλυσμιαίες εξελίξεις της εποχής μας το μάθημα των θρησκευτικών είναι χρήσιμο μιας και αυτό από την φύση του – καθότι το μόνο ανθρωπιστικό στην Μέση Ελληνική Εκπαίδευση σήμερα, αναφέρεται (μέσα από τα θέματα του) σε όλα τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα όπως τα ναρκωτικά, οι πολλαπλές μορφές βίας, η τρομοκρατία, η διάβρωση του κρίσιμου θεσμού της οικογένειας, τα ανθρώπινα δικαιώματα – ελευθερίες και οι καταπατήσεις των, η απειλή από φαινόμενα τρομοκρατίας, η σοβαρή οικολογική κρίση των ημερών μας, με απρόβλεπτες συνέπειες. Η αναγκαιότητα του είναι απαράμιλλη, όχι μόνο για λόγους ιστορικούς, παράδοσης, προσέγγισης του πολιτισμού κ.λπ. αλλά κυρίως για την καλλιέργεια της ξεχωριστής ταυτότητας και ιδιοπροσωπίας του ελληνικού λαού."
"...Κύριε Υπουργέ, ζητούμε την αλλαγή πλεύσης με μια γενναία πολιτική σας απόφαση στα ζητήματα μας, διότι το αντικείμενο μας ασφυκτιά μπροστά στην αδιαφορία της εκκλησιαστικής διοίκησης που δεν χρησιμοποιεί στο δυναμικό των Ιερών Μητροπόλεων και λαϊκούς πτυχιούχους θεολογίας ως οφείλει, αλλά και μπροστά στην ατολμία της κρατικής εξουσίας να διαφυλάξει το κύρος της θεολογίας στην χώρα μας – με την μέριμνα για απασχόληση των πτυχιούχων, όχι μόνο για λόγους ιστορικούς, παράδοσης, κληρονομιάς, κουλτούρας, αλλά μόνο και μόνο επειδή υπολογίζει στο πολιτικό κόστος..."
Στον Πίνακα Αποδεκτών εκτός του Παιδείας, είναι το ΥΠΕΣΔΔΑ, το Γραφείο Πρωθυπουργού, η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της
-
Theologius,
διαφωνώ κάθετα μαζί σου. Το κείμενο μου θυμίζει τις γνωστές επιστολές που κατά καιρούς στέλνουν σύλλογοι ή ιδιώτες σε διάφορους φορείς.
Συγγνώμη αλλά αυτό που προτείνες είναι να αναπαραχθεί η παρούσα κατάσταση. Εσένα σε ενδιαφέρει καταρχάς ο διορισμός περισσότερων θεολόγων, όπως επίσης και στα δημοτικά; Είναι λύσεις αυτές. Όλοι οι κλάδοι θέλουν να διοριστούν στην Α΄βάθμια! Αυτό δεν το καταλαβαίνω.
Εγώ θα εργαστώ στην αντίθετη κατεύθυνση, το μάθημα να γίνει θρησκειολογικό και άκρως επιστημονικό με έντονη κριτική σκέψη. Δεν μπορεί να
μονοπολεί η Θεολογία ότι έχει λύσεις για τα σύγχρονα προβλήματα που μαστίζουν τους νέους, όπως ναρκωτικά κλπ. κλπ. Ο ανθρωπισμός δεν είναι
υπόθεση των θρησκευτικών μόνο και τόσα χρόνια μ΄ αυτό προσπαθεί να πείσει, ότι δηλαδή με τα θρησκευτικά μορφώνουμε ευσυνείδητους ανθρώπους. Το αντιμετωπίσεις το ζήτημα εντελώς πρακτικά, τι δηλ μπορούμε να αποτρέψουμε με τα θρησκευτικά, ωσάν να πρέπει να είναι οι θεολόγοι οι ηθικολόγοι και οι διαμορφωτές συνειδήσεων στα σύγχρονα σχολία με έτοιμες συνταγές για κάθε θέμα.
Αγαπητοί μου συνάδελφοι, θέλουμε ελεύθερους ανθρώπους που μόνοι τους θα καθορίζουν τι είναι το σωστό και τι το λάθος χωρίς κκλησιαστικούς ή εκπαιδευτικούς μεσάζοντες. Δεν μπορούν τα θρησκευτικά να μονοπωλούν στη διαμόρφωση ηθικών συνειδήσεων, κακόμοιρων ανθρώπων υποταγμένων σε θρησκεἰες και ρασοφόρα. Οι ποιητές μας, οι φιλόσοφοί μας κλπ. κλπ. δεν έχουν άποψη στη διαμόρφωση ενός πλήρους ανθρώπου; Τα θρησκευτικά θα μονοπωλούν;
Με τέτοιες προσπάθειες δεν θα μας πάρει κανείς στα σοβαρά. Χρειάζεται τομή εκ βάθρων.
(Theologius, συγγνώμη που είμαι σκληρός, αλλά με πονάει το θέμα. Η προσπάθειά σου είναι σημαντική και σε συγχαίρω. Επίτρεψέ μου όμως να έχω διαφορετική θεώρηση του ζητήματος)
-
Σε ευχαριστώ πολύ Ωριγένη, ελπίζω να έχει την τύχη που το αξίζει αυτό το διάβημα, αν και συνήθως αδιαφορούν οι πολιτικοί για την εκπαίδευση. Ελπίζω να το αντιμετωπίσουν με την δέουσα σοβαρότητα και οι συνάδελφοι μου, για να δούμε τι θα γίνει στο τέλος... Μας βλέπω είτε σε άλλη σχολή για δεύτερο πτυχίο είτε σε άλλη χώρα...
Πάντως να αναφέρω στο Υπόμνημα λέτε ότι έχουν κόψει την μοριοδότηση στους συγγενείς Α'
-
Αγαπητέ/ή Theologious
Εγώ προσωπικά διαφωνώ με το πνεύμα του υπομνήματος. Νομίζω, πέραν από τις προσωπικές μας αντιλήψεις περί μαθήματος Θρησκευτικών Ομολογιακού χαρακτήρα ή Θρησκειολογίας, ότι με βάση και μόνο τις ρητές οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το μάθημα, εάν το μάθημα παραμείνει έως έχει δεν υπάρχει περίπτωση ούτε μία στο εκατομμύριο να ξαναγίνει υποχρεωτικό (και αυτό κατά την προσωπική μου άποψη είναι και το ορθό). Πρέπει να κατανοήσουμε ότι εάν θέλουμε να λεγόμαστε επιστήμονες και να διδάσκουμε σε σχολείο και όχι σε ιερατικές σχολές, ο μόνος τρόπος είναι το μάθημα να αλλάξει χαρακτήρα. Το να διδάσκουν καθηγητές στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού ζητείται από όλους τους κλάδους της Δευτεροβάθμιας. Προσωπικά, και εάν ακόμη οι Μητροπόλεις προσλαμβάνανε Θεολόγους στο προσωπικό τους, θα με άφηνε παγερά αδιάφορη, γιατί δεν φαντάζομαι τον εαυτό μου σε ένα περιβάλλον αντιεπιστημονικό, συντηρητικό, που καταπνίγει κάθε μορφή έρευνας και ελευθερίας της σκέψης. Ούτε και συμφωνώ επίσης με το ρόλο του Θεολόγου ως διαμορφωτή συνείδησης στο σχολείο. Τέλος, το κύρος της Θεολογίας στη χώρα μας το κράτος δεν είναι υποχρεωμένο σε καμία περίπτωση να το διαφυλάξει για λόγους ''ιστορικούς, παράδοσης κληρονομιάς, κουλτούρας'' αλλά μόνο για λόγους επιστημονικούς (εφόσον αυτοί υφίστανται).
Παρόλα αυτά θεωρώ ότι το υπόμνημά σου, ως προσπάθεια είναι αξιόλογο και εύχομαι να βρεις αποδέκτες.
-
Αγαπητή ελεάν,
Άντρας είμαι (βλέπε και το συμβολάκι μου, εγώ έχω εσύ δεν έχεις για αυτο δεν ήξερα).
Πρέπει να σου πω ότι η εμμονή σου αυτή, με οδηγεί να σε συμβουλεύσω να πας καλύτερα σε άλλη σχολή. Δεν μου φαίνεται να έχεις αντιληφθεί το εν γένει θεολογικό πνεύμα και τις επί του προκειμένου θέματος προεκτάσεις, που συζητούμε στο παρόν Forum. Η αδιοριστία των θεολόγων είναι το θέμα, έχω την εντύπωση όχι το περιεχόμενο του μαθήματος.
Απορώ πάντως τι θεολογία έχεις μάθει και αντιδράς με τέτοιο συμπλεγματισμό και φοβικότητα απέναντι σε ένα αντικείμενο που υποτίθεται ότι σπούδασες και ορκίστηκες να υπηρετήσεις... Λυπάμαι, αλλά είμαστε θεολόγοι, αυτοδιάθεση δεν υπάρχει στην επιστήμη, εκτός αν είσαι υπέρμαχη του εγκυκλοπαιδισμού, ο οποίος όμως κινείται μακράν, εκτός επιστημονικών ορίων.
Αν σε ενδιαφέρει η Ανθρωπολογία για το Πανεπιστήμιο του
-
Theologius,
νομίζω ότι είσαι άδικος και πήρες την ένσταση της φίλης μας της elean προσωπικά. Εγώ τάσσομαι απόλυτα μαζί της, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα είμαστε αγενείς μαζί σου.
Σαφώς και μας ενδιαφέρει το περιεχόμενο του μαθήματος και όλα τα συναφή. Δεν μας ενδιαφέρει απλώς να διοριστούμε και να βολευτούμε!
Μας ενδιαφέρει καταρχάς η κατάντια ενός κλάδου που προϋποτίθεται ότι θεραπεύει την επιστήμη και αφετέρου όλα τα συνεπαγόμενα, δηλ. απαξίωση του μαθήματος κλπ. κλπ.
Θα πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί απαξιώθηκε το μάθημα και απαξιώνεται χρόνια τώρα. Ξέρετε γιατί; Διότι οι Θεολόγοι ήταν τόσο "λίγοι" που δεν ενέπνεαν ούτε σοβαρότητα ούτε επιστημοσύνη.
Προσωπικά εμένα δεν μου λέει τίποτα να διοριστούν πολλοί θεολόγοι. Προσωπικά θέλω να μείνω άνεργος, παρά ένας κακόμοιρος θεολογάκος της εκπαίδευσης που θα διδάσκω ορθόδοξη κατήχηση με αυτά τα απαρέδεκτα βιβλία.
Μάλλον είχα δίκιο που έλεγα, επειδή τα γνωρίζω καλά τα πράγματα, ότι οι περισσότεροι των θεολόγων είναι ημιμαθή παιδιά του Κατηχητικού. Ξέρω όμως, όπως είπε και η elean, ότι υπάρχει αυτή η μαγιά που θα αλέσει το φύραμα. Εγώ τουλάχιστον δεν θα σταματήσω να εργάζομαι προς αυτήν την κατεύθυνση.
-
Με συγχωρείται που θα μιλήσω επί προσωπικού, εγώ προσωπικά δεν σκοπεύω να κάνω κάποιον να πιστέψει με το ζόρι.
Αρχή μου είναι ότι η Αλήθεια δεν είναι αποκλειστικότητα κανενός.
Ωστόσο εμένα δεν μου είναι βολετό να μιλάω για θεολογία με δάνεια από άλλες επιστήμες... Έχουμε δόξα τω Θεώ πλούτο διανοητών περί τη θεολογία (Νησιώτης, Φουντούλης, Ματσούκας, κ.α.). Κατανοώ τις θέσεις σας και τις σέβομαι, όμως πιστεύω ότι Θεολογία είναι το απάβγασμα του βιώματος μιας ζωής εν Θεώ, και όχι μια στείρα απαρίθμηση θρησκευτικών δογμάτων, ούτε μια απλή εξιστόρηση της πορείας των θρησκειών στο διάβα των αιώνων ανά τις Ηπείρους...
Εγώ πραγματικά έμεινα με πικρή εντύπωση από την σημερινή συζήτηση. Ελπίζω όμως στην προσπάθεια που θα κάνετε και το διάβημα σας προς τις αρχές, να είναι εμποτισμένο κυρίως από αγάπη προς το αντικείμενο και σεβασμό στον κόπο κυρίως και τον δικό σας προσωπικά (εννοώ τις σπουδές περί την θεολογία). Μπαίνω εδώ επειδή ζητάω έναν λόγο υποστηρικτικό όπως φαντάζομαι και πολλοί άλλοι συνάδελφοι μας.
Είμαι μόλις 25 , απολύθηκα πριν λίγους μήνες από τον Στρατό, κάνω μεταπτυχιακό και αισθάνομαι το αδιέξοδο από παντού, στον ΑΣΕΠ ούτε ένα μόριο δεν δίνουν στις οικογένειες με ΑμεΑ, όπως θα είδατε στα επίμαχα αποσπάσματα που παρέθεσα παραπάνω δεν κλαψουρίζω γι' αυτό που με πονάει προσωπικά, αλλά για το συλλογικό συμφέρον. Αυτό αγαπητέ Ωριγένη ελπίζω να σου δίνει να καταλάβεις ότι δεν κοιτάω μόνο το ατομικό συμφέρον!
Σε κάθε περίπτωση ελπίζω να κάνετε και μνεία για το τραγικό φαινόμενο της αδιοριστίας, οι άλλοι κλάδοι διεκδικούν συνέχεια και όλο και κάτι καταφέρνουν, εμείς τίποτε... Καλή δύναμη σας εύχομαι
http://www.youtube.com/watch?v=81quiWSpvv8
Ο θεός βοηθός!
Στον αριθμό 66 πάντως θα πρέπει να αφαιρέσουμε περί τις 6 θέσεις οι οποίες θα διατεθούν για τα μέλη Πολύτεκνων οικογενειών.
-
Το πρόβλημα αρχίζει από ΕΜΑΣ, διότι μπερδεύουμε τα προσωπικά μασ πιστεύω με το μάθημα.Διάβασα π΄ρίν κάποιοσ να λέει ότι είναι ανοησίεσ κάποιεσ απόψεισ του Χριστιανισμού.Συνάδελφοι δεν γίνεται έτσι επιστήμη όταν χαρακτηρίζεισ την άποψη, έστω ενόσ ανθρώπου στον πλανήτη ωσ ανοησία.
Επιστήμη γίνεται όταν λέσ τα εξήσ: "Σύμφωνα με το Χριστιανισμό ο Θεόσ έγινε άνθρωποσ ενώ σύμφωνα με το Ισλάμ αυτό είναι απαράδεκτο π.χ" .Επιστήμη είναι να λέσ τι λένε κάποιοι για ένα συγκεκριμένο θέμα.
Άρα το πρόβλημα είμαστε εμείσ και όχι οι αλλοι ή το κράτοσ.Εγώ προσωπικά πιστεύω στο χριστιανισμό αλλά ποτέ στο μάθημα δεν μπερδεύω τισ προσωπικέσ μου απόψεισ.Άλλο ν απαίρνεισ θέση σε ένα συγκεκριμένο ζήτημα
ΠΡΕΠΕΙ ΩΣ ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ
Να σταματήσουμε να μπαίνουμε μέσα στην τάξη και εαν είμαστε θρησκευόμενοι να τουσ παπαγαλίζουμε κάποιοα πράγματα που πιστεύουμε ή εαν κάποιοι δεν πιστεύουν να κάνουν προπαγάνδα εναντίον του χριστιανισμού ή και να προωθούν τισ όποιεσ απόψεισ τουσ.ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΕΛΟΙΟΙ
Ο αείμνηστοσ Ματσούκασ έλεγε ότι έπρεπε η Θεολογία να ενταχθεί στη φιλοσοφική σχολή.Τότε δεν μπορούσα να το καταλάβω γιατί το έλεγε.Τώρα μπορώ.
Διότι Θεολογία είναι φιλολογική μελέτη θεολογικών κειμένων.
Πρέπει το μάθημα να πάρει αυτήν την τροπή ,μελέτη επιλεγμένων κυρίωσ τησ παράδοσήσ μασ διότι όπωσ στην ιστορία δεν μαθαίνουμε κυρίωσ για τον Κεμάλ Ατατούρκ,αλλά για τον Κολοκοτρώνη, ούτε διδασκόμαστε εξονυχιστικά κείμενα του Έλιοτ αλλά του Σικελιανού, ούτε διδασκόμαστε αρχέσ
απολυταρχικού πολιτεύματοσ αλλά δημοκρατικού, έτσι θα πρέπει να μελετούμε κείμενα τησ δικήσ μασ παράδοσησ και βέβαια κείμενα των άλλων θρησκειών σε ένα ανάλογο ποσοστό
Πρέπει το μάθημα να είναι υποχρεωτικό για όλουσ ακόμη και για αλλοθρησκουσ διότι μιλούμε για φιλοογική μελέτη ουδέτερη και αντικειμενική κειμένων που τυχαίνει να έχουν θρησκευτικό περιεχόμενο
Είναι παράλογο σε έναν κόσμο που επηρεάζεται από τισ θρησκείεσ να μην υπάρχει μελέτη του θρησκευτικού φαινομένου
ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
-
Τονίζω ότι το θέμα εδώ είναι η αδιοριστία και ο πολύ χαμηλός αριθμός των θέσεων των θεολόγων στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, γι' αυτό εξάλλου δημοσιοποιώ εδώ (παραπάνω) το Υπόμνημα που προτιθέμεθα να καταθέσουμε (Ομάδα Μεταπτυχιακών της Θεολογικής ΑΠΘ).
Οι θέσεις είναι 66 όλες κι όλες... Αυτές τις 66 ποιος θα τις πρωτο-πάρει;;; Συγνώμη ιώαννα δεν ήξερα ότι πάει έτσι..
-
Οι θέσεις των πολυτέκνων είναι επιπλέον.
-
Στην Τελική ευθεία για το Υπόμνημα σε θέση Διαβήματος Διαμαρτυρίας για την δυσμενή αντιμετώπιση του Θεολογικού κλάδου και των Θεολόγων στην Ελλάδα σήμερα. Παρακαλώ , περιμένω τις προτάσεις για την Πρωτοβουλία αυτή στο adevetzi@past.auth.gr
-
Αφού το μάθημα παραμένει ομολογιακό, καλώς έγινε προαιρετικό. Αφού το παιδαγωγικό ινστιτούτο δεν αλλάζει το μάθημα σε θρησκειολογία και επομένως σε υποχρεωτικό, δεν φταίει το υπουργείο που οφείλει να προστατεύει τις θρησκευτικές ελευθερίες.
Γιατί τα περισσότερα βιβλία των θρησκευτικών είναι επιοικώς απαράδεκτα. Υποτιμούν τη νοημοσύνη των μαθητών. Εγώ πλήττω όταν τα διαβάζω.
Εμείς ως θεολόγοι θα πρέπει να υπερασπιζόμαστε την επιστήμη και την ελευθερία και όχι τις ορθοδοξίες και τις κατηχήσεις.
Αν αυτό γίνει, μέσω της θρησκειολογίας, τα πράγματα θα αλλάξουν και ίσως τότε να λυθεί μιας για πάντα το ζήτημα των θρησκευτικών.
Πέρα από τα "πιστεύω" του καθενός και βλέποντας πρακτικά πλέον το ζήτημα θα πρέπει να απαιτήσουμε ώστε το μάθημα να αφορά την θρησκειολογία και την ιστορία των θρησκειών. Με τον τρόπο αυτό ίσως πετύχουμε και μια αύξηση ωρών σε Γυμνάσια και Λύκεια. το έχω ξαναπεί. Η ταύτιση των θεολόγων με την ιεραρχία δεν μας συμφέρει, άλλωστε και εκ των πραγμάτων δεν υπάρχει ταύτιση!!! Οπότε ας μπει εκ μέρους μας αυτός ο στόχος! Διδασκαλία θρησκειολογίας να τελειώνουμε!!!
-
Καλά τα λόγια και τα ευχολόγια σας, κανένα χαρτί θα φτιάξετε εσείς να διεκδικήσουμε όλοι μαζί καμιά θέση ή μόνο θεωρίες στο PDE???
-
Περισσότερα στο http://users.auth.gr/adevetzi , στο πεδίο "Νέα"
Σύντομα, η Πρωτοβουλία, θα τοποθετηθεί και στις 'απαντήσεις' των υπηρεσιακών παραγόντων του ΥΠΕΠΘ