Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Γενικό Λύκειο => Σχολικά μαθήματα => Φιλολογικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: AntreaEirini στις Μαΐου 19, 2008, 01:35:13 pm
-
Καλημέρα,
μήπως υπάρχει κάποιος που να μπορεί να μου δώσει πληροφορίες σχετικά με κάποιο site, στο οποίο θα μπορούσα να βρω προτεινόμενα θέματα, ασκήσεις, διαγωνίσματα κ.λ. για την ιστορία γενικής;
Ευχαριστώ προκαταβολικά...
-
Eίδες τα κριτήρια αξιολόγησης στη σελίδα του κεε; http://www.kee.gr/html/themata_main.php
-
δες κι εδώ http://www.alpha.edu.gr/
-
Σας ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση, αλλά νομίζω πώς τα προτεινόμενα θέματα σ' αυτές τις ιστοσελίδες αναφέρονται στην παλιά ιστορία γενικής, αυτή που αποσύρθηκε..
-
Δείτε τα θέματα εδώ: http://www.ypepth.gr/docs/them_ist_gen_c_hmer_no_1006.pdf
... κ, βεβαίως, ας τα σχολιάσουμε... ;)
-
Εμένα, μου φάνηκαν αρκετά βατά τα θέματα..τόσο οι ερωτήσεις ''αντικειμενικού τύπου'' όσο και οι πηγές:ξεκάθαρα τα κομμάτια που ζητούσαν από μια τόσο ογκώδη ύλη-τα περισσότερα sos- και τις πηγές μπορούσαν άνετα να τις σχολιάσουν..δεν ξέρω μόνο για την ευρωπαϊκή αποικιοκρατία..ίσως κάποια παιδιά να μην είχαν δώσει έμφαση(βέβαια στην ιστορία τα διαβάζεις όλα γιατί ποτέ δε μπορείς να 'σαι σίγουρος για outsider θέματα).Γενικά,για να μη μακρυγορώ,πιστεύω πως κάποιος που είχε διαβάσει καλά,δε θα αντιμετώπισε πρόβλημα..αυτά...any other ideas?
-
Εμένα, πάλι, μου κάνει εντύπωση το εξής:
σταμάτησαν να ζητείται ο ορισμός εννοιών κ ζητείται το περιεχόμενο κάποιων όρων.
Αυτό,βέβαια, συμβαίνει εδώ κ 3-4 χρόνια...
-
ναι..το προσεξα κι εγω...ισως,υποθετω, επειδη ''ο ορισμος'',οταν δεν υπαρχει ετοιμος απο το σχ.βιβλιο,προυποθετει περισσοτερη σκεψη απο το μαθητη προκειμενου να τον προσδιορισει ενω, για ''το περιεχομενο ορων'',μπορει απλα να μεταφερει αυτουσια την αντιστοιχη παραγραφο του σχ.βιβλιου..
-
ναι..το προσεξα κι εγω...ισως,υποθετω, επειδη ''ο ορισμος'',οταν δεν υπαρχει ετοιμος απο το σχ.βιβλιο,προυποθετει περισσοτερη σκεψη απο το μαθητη προκειμενου να τον προσδιορισει ενω, για ''το περιεχομενο ορων'',μπορει απλα να μεταφερει αυτουσια την αντιστοιχη παραγραφο του σχ.βιβλιου..
Άρα, η απάντηση είναι κ πιο εκτενής...
-
Οι θέσεις της ΠΕΦ για τα θέματα της Ιστορίας: http://www.alfavita.gr/ank_b/ank17_5_10_1431.php
-
ετσι ακριβως οπως τα λεμε και μεις και η ΠΕΦ:στειρα απομνημονευση και ελαχιστη εως ανυπαρκτη κριτικη σκεψη!!ο,τι γινεται καθε χρονο δηλαδη απο την εποχη των δεσμων μεχρι σημερα..
-
ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ κ.ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ;
Κανένας δεν το σχολιάζει πλέον. Μας φαίνονται όλα τόσο φυσικά που δεν μας κάνει εντύπωση! Την ημέρα της γενοκτονίας των Ποντίων μπήκε θέμα στις πανελλαδικές για τον μεγαλύτερο σφαγέα Κεμάλ και το σπίτι του!
Προσέξτε δεν έγινε τυχαία και μόνο ανόητος είναι όποιος το πιστεύει. Ήξεραν την ημέρα των πανελλαδικών είδαν ότι συμπίπτει με την γενοκτονία των Ποντίων και προσπαθούν να μας περάσουν την οικουμενοποίηση! Δεν γίνεται έναν σφαγέα να τον περνάμε έτσι απλά στα νέα παιδιά σαν να μην τρέχει τίποτα.
-
Κανένας δεν το σχολιάζει πλέον. Μας φαίνονται όλα τόσο φυσικά που δεν μας κάνει εντύπωση! Την ημέρα της γενοκτονίας των Ποντίων μπήκε θέμα στις πανελλαδικές για τον μεγαλύτερο σφαγέα Κεμάλ και το σπίτι του!
Προσέξτε δεν έγινε τυχαία και μόνο ανόητος είναι όποιος το πιστεύει.
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://troktiko.blogspot.com/2010/05/blog-post_9916.html
Μαλλον ανοητο θελουν να με κανουν, αν περιμενουν να πιστεψουμε αυτο.
ε, τοτε να μη το διδασκονται τα παιδια ουτε στα σχολεια !! Γιατι δεν υπηρξαν τοτε αντιδρασεις ? ή μονο στις 19 μαιου θυμομαστε τη γενοκτονια?
ο,τι βγαινει ο καθενας και γραφει και το δημοσιευει το κανουμε παντιερα !
μα τι λετε τωρα?....
ετσι ευκολα αλλαζει η ιστορικη συνειδηση?
λιγα κειμενα με το εντελως αντιθετο περιεχομενο υπαρχουν στα σχολικα γυμν-λυκειου?
-
http://www.pi-schools.gr/download/lessons/history/lykeio/history_c_gen/math/sel_97_138.pdf
σελίδα 130
Στο βιβλίο της Γ΄ Λυκείου τα Σκόπια ονομάστηκαν Μακεδονία
Στο διδακτικό βιβλίο της Γ’ Λυκείου, «Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου», στην σελίδα 130 υπάρχει χάρτης, ο οποίος παρουσιάζει το κράτος των Σκοπίων με το ψευδεπίγραφο όνομα «Μακεδονία».
http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/04/blog-post_410.html
Σε μία περίοδο που η ηγεσία του γειτονικού κρατιδίου συνεχίζει να καπηλεύεται το όνομα «Μακεδονία» και την ιστορία του βορειοελλαδικού χώρου, τέτοιου είδους απαράδεκτα φαινόμενα όχι μόνο προσβάλουν και προκαλούν την κοινή γνώμη αλλά υπονομεύουν και την ελληνική εξωτερική πολιτική, αφού θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλείο προπαγάνδας σε βάρος των απαράγραπτων δικαίων μας.
Ειδικότερα, όταν υπάρχουν τέτοιες απαράδεκτες αναφορές σε σχολικά βιβλία που διανέμονται για την εκπαίδευση των μαθητών το όλο θλιβερό φαινόμενο αποκτά εντελώς διαφορετικές διαστάσεις αφού εμμέσως επιτρέπει να περνούν οι θέσεις της προπαγάνδας των Σκοπίων στην ελληνική εκπαίδευση. Το όλο θέμα απαιτεί άμεσες ενέργειες από το αρμόδιο υπουργείο προκειμένου να αφαιρεθεί ο επίμαχος χάρτης από το προαναφερόμενο σχολικό βιβλίο.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
Σε ποιες άμεσες ενέργειες πρόκειται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας, δια
-
Αφού το λέει ξεκάθαρα στο τέλος και εξηγείται αναλυτικά! Έλεος πια!
Στο χάρτη αν δεις, γράφει και ΕΣΣΔ και Τσεχοσλοβακία (που τώρα δεν υπάρχουν). So what?!
Ανοίγουμε θέμα για ψύλου πήδημα.
Να κλειδωθεί.
-
Aν διάβαζαν το σχόλιο σου η Αννούλα και ο Πάγκαλος θα πετούσαν από χαρά και θα σου έκαναν έκαναν αγαπούλες και φιλάκια :o
Έγραψα και το λινκ του σχολικού βιβλίου με τον χάρτη γιατί αρχικά κι εγώ δεν το πίστευα όταν το διάβασα στο διαδίκτυο.
-
Το θεμα αυτό θα παραμείνει ανοιχτο για να ακουστουν ολες οι αποψεις. Θα κλειδωθει μονο οταν η συζητηση δεν διεξαγεται με τους κανονες διαλογου και κυριως αν δεν υπαρχει σεβασμος στην αποψη του συνομιλητη.
Ευχαριστούμε!
-
MARKOS πότε έχει εκδοθεί αυτό το βιβλίο; είχες αντιληφθεί τον χάρτη που είσαι φιλόλογος ή άλλος που έχει διαβάσει διδάξει το συγκεκριμένο μάθημα;
-
Αφού το λέει ξεκάθαρα στο τέλος και εξηγείται αναλυτικά! Έλεος πια!
Στο χάρτη αν δεις, γράφει και ΕΣΣΔ και Τσεχοσλοβακία (που τώρα δεν υπάρχουν). So what?!
Ανοίγουμε θέμα για ψύλου πήδημα.
Να κλειδωθεί.
για ψύλου πήδημα τα καναμε όλα γι'αυτό θα μας τα παρουν όλα.αν δεν θέλεις μην παίρνεις μέρος,αλλά όχι και να κλειδωθεί το θέμα.Έλεος πια
-
MARKOS πότε έχει εκδοθεί αυτό το βιβλίο; είχες αντιληφθεί τον χάρτη που είσαι φιλόλογος ή άλλος που έχει διαβάσει διδάξει το συγκεκριμένο μάθημα;
Το βιβλιο ειναι σχετικα προσφατο (απ οσο γνωριζω). Μια φορα το ειχα ανοιξει αυτο το βιβλιο και αυτο για τον ΑΣΕΠ. Ομολογω πως δεν ειχα κοιταξει τοτε τους χαρτες.
-
Επειδή οι ψευτοπατριωτισμοί και η διολίσθηση σε επικίνδυνους εθνικισμούς, προσωπικά μου προκαλεί εμετό, πρέπει να καταλάβουν όλοι οι "θιγόμενοι" ότι άλλο η σημερινή γεωπολιτική κατάσταση και άλλο η ακριβής παρουσίαση ιστορικών στοιχείων του παρελθόντος. Σε όποιον δεν αρέσει που κάποτε εκείνη η περιοχή (έστω ως επαρχία της
-
Το ότι ονομαζόταν τότε εκείνη η επαρχία "Μακεδονία" είναι γεγονός. Αυτό, όμως, που θεωρώ μεγάλη παράλειψη είναι ότι πουθενά δεν είδα (εκτός αν μου διέφυγε) αναφορά κάτω από τη φωτογραφία ή στο κείμενο για την ιστορική επιλογή του Τίτο να ονομάσει την επαρχία έτσι και τι επιδίωκε.
Δεν ξέρω αν είναι σκόπιμη η παράλειψη ή τυχαία, αλλά τη θεωρώ σημαντική, γιατί μπορεί να δημιουργηθεί η εντύπωση σε κάποιον πως έτσι ονομαζόταν πάντα η συγκεκριμένη περιοχή.
-
Συμφωνώ και εγώ. Θα έπρεπε κάτω από το χάρτη να υπάρχει διευκρίνιση και όχι απλώς ανακοίνωση απ' το υπουργείο.
-
Αφού το λέει ξεκάθαρα στο τέλος και εξηγείται αναλυτικά! Έλεος πια!
Στο χάρτη αν δεις, γράφει και ΕΣΣΔ και Τσεχοσλοβακία (που τώρα δεν υπάρχουν). So what?!
Ανοίγουμε θέμα για ψύλου πήδημα.
Να κλειδωθεί.
Κλειδώθηκε.
-
Πού βρίσκεστε συνάδελφοι;Σε ποια ενότητα;Κλήθηκα να διδάξω ένα μήνα μετά την αρχή των μαθημάτων και θα ήθελα τις προτάσεις σας....Γνωρίζω τη φετινή ύλη, πείτε μου τι κάνετε γενικά, όσοι έχετε διδάξει το μάθημα αρκετές φορές.Σας ευχαριστώ :)
-
εμεις βρισκομαστε στην ελληνικη επανασταση, σελιδα 23
-
:) :) :)ευχαριστώ! Κι εγώ εκεί θα μπώ στο τμήμα που ξεκίνησα τώρα :)
-
Είναι η τρίτη χρονιά που διδάσκω ιστορία Γ΄Γενικής. Προσπαθώ κάθε φορά να σκεφτώ, ιδιαίτερα στα πρώτα κεφάλαια τρόπους ώστε το μάθημα να γίνεται πιο ενδιαφέρον και να αποκτά σύνδεση με το σήμερα.Στα πρώτα μαθήματα επιμένω να γνωρίζουν μόνο τους όρους (και το περιεχόμενο εννοείται) φιλελεύθερα κινήματα, εθνικό κράτος, λαός, κτ.λ. Επιπλέον προβάλλω, όχι πολύ συχνά, σχετικά ντοκυμαντέρ και προτιμώ για την αξιολόγηση, πέρα από το διαγώνισμα, να δίνω για σχολιασμό στους μαθητές πηγές (αδίδακτες) σχετικές με την ενότητα που αναλύσαμε ακόμα και με ανοιχτό βιβλίο κάποιες φορές. Δύσκολα όμως, κατά τη γνώμη μου, να κατορθώσει κάποιος να τραβήξει το ενδιαφέρον των μαθητών σε συνεχή βάση στο συγκεκριμένο μάθημα. Την κατάσταση κάποιες φορές επειδεινώνει το γνωστό φαινόμενο, διδασκαλία της ιστορίας από ξενόγλωσσους.
-
Αμάν πια αυτή η εμμονή με τους ξενόγλωσσους! Δηλαδή όταν το διδάσκουν το μάθημα οι φιλόλογοι οι μαθητές προσέχουν πάντα; Από τον εκπαιδευτικό εξαρτάται αν θα κάνει το μάθημά του βαρετό ή όχι. Πάντως στην τρίτη λυκείου οι μαθητές συνήθως ενδιαφέρονται για τα μαθήματα που θα δώσουν πανελλήνιες και αδιαφορούν για τα υπόλοιπα. Φυσικά αυτό δεν είναι σωστό, όμως κατά κανόνα αυτό γίνεται. Το ίδιο γινόταν και δεκαπέντε χρόνια πριν που έδωσα με το σύστημα των δεσμών. Διαβάζαμε τα μαθήματα δέσμης και δεν ασχολιόμασταν με τα υπόλοιπα.
-
Ή μουν πολύ προσεκτική στη διατύπωσή μου. Φυσικά και δεν ισχυρίστηκα ότι μόνο οι φιλόλογοι μπορούν να διεκπεραιώσουν με επιτυχία το μάθημα. Με αφορμή συνάδελφο ξένων γλωσσών που ανέλαβε για συμπλήρωση ωραρίου και τονίζει σε κάθε περίσταση πως δεν της είναι οικείοι όροι, πρόσωπα, γεγονότα κ.τ.λ. έκανα τη σχετική μνεία. Το ζήτημα είναι πραγματικά σύνθετο και φυσικά συναδελφική αλληλεγγύη υπάρχει. Δεν μπορεί όμως να παραβλέψει κάποιος τα αυτονόητα, ότι άλλες οι σπουδές του καθενός.
-
Θα ήθελα ένα refresh από τους πιο έμπειρους:τα θέματα εξετάσεων και διαγωνισμάτων γίνονται με βάση το ΠΔ του 2012; Χονδρικά, δύο θέματα σε κάθε ομάδα ερωτήσεων Α και
-
συναδαδελφοι καλησπερα, που φτανετε στην υλη; Ξερει κανεις αν ειμαστε υποχρεωμενοι να βγαλουμε ολη την υλη τη στιγμη που δεν το δινει καποιος απο τα τμηματα μας πανελλαδικα;
-
ναι είμαστε υποχρεωμένοι, απλά η σύμβουλός μας μάς είπε ότι μπορούμε κάποιες ενότητες να τις δούμε περιληπτικά...στο σχολείο μας θα δούμε κάποιες ενότητες ανά 2 με σχεδιαγράμματα και ίσως με κάποιες ταινίες αντί μαθημάτων :)
-
ναι ειμαστε υποχρεωμενοι να προχωραμε κανονικα την υλη και μαλιστα μεχρι το Φεβρουαριο που γινονται οι αιτησεις για το μαθημα επιλογης.μετα μπορεις να χαλαρωσεις λιγακι.εμενα μου ετυχε μαθητης να αποφασισει να το δωσει λιγο πριν τα Χριστουγεννα.ποτε δεν ξερεις με τα παιδια...
-
Μαθήτριά μου της β' λυκείου σκέφτεται να επιλέξει ιστορία γενικής για τις πανελλήνιες του χρόνου.
Συμμαθητές και κάποιοι καθηγητές την αποτρέπουν λέγοντας πως είναι δύσκολο μάθημα, αν και ειναι μαθήτρια της θεωρητικής και αγαπά την ιστορία.
Εγώ προσωπικά δεν έχω διδάξει το μάθημα καθόλου, αλλά με μια ματιά που έριξα στο βιβλίο δεν μου φάνηκε ιδιαίτερα δύσκολο. Ή μήπως είναι η ύλη μεγάλη;
Πείτε μου τη γνώμη σας εσείς για να τη βοηθήσω να αποφασίσει καλύτερα....
-
το μαθημα δεν ειναι δυσκολο και μαλιστα αν η κοπελα διαβαζει.η υλη ειναι αρκετη.απλα οι περισσοτεροι καθηγητες λενε τα παιδια να επιλεξουν βιολογια.για μενα ενα παιδι της θεωρητικης μπορει να γραψει ιστορια.η δομη των θεματων αλλωστε ειναι οπως και της κατευθυνσης.μαλιστα αρκετα κομματια της θεωρητικης αναλυονται και στο αλλο βιβλιο.ξεκιναει απο επανασταση και τελειωνει στη συγχρονη Ελλαδα.νομιζω πως για εναν της θεωρητικης το μαθημα ειναι ευκολο, γιατι ξερει τον τροπο να διαβαζει ιστορια.
-
Σε ποια σελίδα(ενότητα, κεφάλαιο) βρίσκεστε;