Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Γυμνάσιο => Σχολικά μαθήματα => Φιλολογικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: sofoulitsa στις Ιουνίου 01, 2008, 09:57:13 pm
-
Καλησπέρα σας!
Θα μπορούσατε να με ενημερώσετε σχετικά με το είδος των ερωτήσεων που βάζουν οι καθηγητές στις προαγωγικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο; 4 είναι οι ερωτήσεις ή 5; Ποια κείμενα έχουν πέσει φέτος στην Α' και τη
-
έχω ένα μαθητή β γυμασίου όπου στο μάθημα της λογοτεχνίας η καθηγήτρια τους τους ρώτησε γιατί τα ποίηματα του καβάφη λέγονται αποκηρυγμένα...ήρθε το παιδί και με ρώτησε κι εγώ του είπα πως θα το ψάξω γιατί δε το γνωρίζω...μπήκα μέσα στο ίντερνετ και έψαξα και δεν κατάφερα να βρω περισσότερες λεπτομέρειες πάνω σε αυτό το θέμα...έλεγε μόνο ότι ο καβάφης αποκήρυξε τα ποιήματα του γιατί τα είχε γράψει σε νεότερη ηλικία και είναι γραμένα σε ρομαντική καθαρεύουσα...έχουν σχέση μήπως τα αποκηργμένα ποιήματά του με τα ηδονικά...σας παρακαώ αν μπορείτε απαντήστε γιατί πραγματικά έχω κολλήσει και το ψάχνω και ε μπορώ να βρω ΄πάντηση ικανοποιητική...σημειωτέον στο συγκεκριμένο μαθητή κάνω άλλο μάθημα και όχι λογοτεχνία για να έχω κάποια βοηθήματα στα οποία να αναφέρεται κάτι...βοήθεια...ευχαριστώ
-
Ο ίδιος διακρίνει τα ποιήματά του στα προ του 1911 και στα μετά το 1911. Όπως λέει ο φίλος του και μελετητής του Ι. Α. Σαρεγιάννης "κάτι δεν τον ικανοποιούσε σ' αυτά...Διαρκώς προσπαθούσε να τα διορθώσει. Επεξεργάζεται και διορθώνει συνεχώς. Σέβεται την Τέχνη του και την υπηρετεί σωστά".
Ο ίδιος έλεγε "είμαι ποιητής του γήρατος". Έχει ειπωθεί γι'αυτόν ότι ωριμάζει ως ποιητής μετά τα 40.
-
Ο ίδιος διακρίνει τα ποιήματά του στα προ του 1911 και στα μετά το 1911. Όπως λέει ο φίλος του και μελετητής του Ι. Α. Σαρεγιάννης "κάτι δεν τον ικανοποιούσε σ' αυτά...Διαρκώς προσπαθούσε να τα διορθώσει. Επεξεργάζεται και διορθώνει συνεχώς. Σέβεται την Τέχνη του και την υπηρετεί σωστά".
Ο ίδιος έλεγε "είμαι ποιητής του γήρατος". Έχει ειπωθεί γι'αυτόν ότι ωριμάζει ως ποιητής μετά τα 40.
άρα δε τα μπερδεύω με τα ηδονικά και την ιδιαιτερότητα του ποιητή γι αυτό και τα αποκήρυξε...ε...?
-
Ναι. Δεν τον ικανοποιούσαν. Θεωρούσε ότι δεν αντιπροσώπευαν αυτά που ο ίδιος πίστευε για την ποίηση ως ιδανικά.
-
Ναι. Δεν τον ικανοποιούσαν. Θεωρούσε ότι δεν αντιπροσώπευαν αυτά που ο ίδιος πίστευε για την ποίηση ως ιδανικά.
σε ευχαριστώ πάρα πολύ....πραγματικά με βοήθησες και με ξεκόλλησες...πραγματικά νιώθω πολύ άσχημα που δε το γνώριζα....όμως προσπαθώ να καλύπτω τα κενά μου συνεχώς...βλέπεις δεν έχω και πολύ καιρό που τελείωσα τη σχολή και κάνω μαθήματα αν κάτι τέτοιο με δικαιολογεί...και πάλι σε ευχαριστώ... :)
-
Να'σαι καλά και να μην αισθάνεσαι άσχημα. Όλοι ψάχνουμε κι όλοι διαβάζουμε συνεχώς...
-
Καλησπέρα σε όλους.
Κάνω μάθημα σε ένα παιδί
-
Κανεις.....? :-\
-
κι εγώ θεωρώ ότι αυτά δεν αποτελούν περίληψη.μήπως το παιδί δεν κατάλαβε καλά;οι οδηγίες είναι λανθασμένες.ωστόσο,δε νομίζω ότι μπορείς να κάνεις κάτι.θα επισημάνεις το σωστό στο παιδί και θα προσαρμοστείς στις απαιτήσεις της!
-
οχι, γιατι τους τα εγραψε στον πινακα και τα αντεγραψαν.....και επιπλεον μιλησαμε και με συμμαθητη του.....ναι δυστυχως θ απρπει να προσαρμοστει....
απλα προσωπικα μπηκα στη διαδικασια να αμφιβαλλω γι'αυτα που ξερω..... :-\
-
Η περίληψη είναι σαφώς το
-
Συμφωνω μαζι σου.... :-\ κι ομως τους ειπε να το κανουν καθε φορα..... :-\ (για να σιγουρευτω μιλησα και με αλλον μαθητη του ιδιου τμηματος που γνωριζω...)
και επιπλεον, ολα τα παιδια εγραψαν την κλασικη περιληψη...το
-
Η περίληψη είναι σαφώς το
-
Προφανώς η καθηγήτρια θέλει σε καθε κειμενο που θα κανουν να γραφουν περίληψη αλλά να προηγείται αυτό το α΄μερος που θα ειναι το πληροφοριακό κομμάτι, για να εχουν ενα τετραδιο πιο οργανωμενο και να ακολουθουν πάντα τον ίδιο τρόπο που θα τους βοηθήσει κ στο διαβασμα τους!!
Προς θεού, δεν μπορω να σκεφτω ότι δεν ξερει τι είναι περίληψη...
Μάλλον ειναι πολύ σχολαστική και τα θέλει με τον τροπο της... και επειδη τα παιδακια ειναι κ μικρα τους εκανε σχεδιαγραμμα ...
-
Και υστερα σου λενε " γιατί τα παιδια δεν διαβαζουν λογοτεχνία"?.....
-
Ως περίληψη συνήθως εννοούμε την περιληπτική απόδοση του νοήματος του κειμένου.
Υπάρχει ωστόσο και ένα πιο σύνθετο είδος περίληψης (όσοι έχουν διδαχθεί γαλλικά, θα το θυμούνται ως compte rendu, δηλ. πρακτικό) με το οποίο παρουσιάζουμε περιληπτικά το κείμενο χωρίς όμως να ταυτιζόμαστε με το συγγραφέα.
Γι' αυτό και γράφουμε μια εισαγωγή όπου αναφέρουμε τον συγγραφέα, το θέμα του κειμένου και τη βασική θέση του συγγραφέα, ενώ στη συνέχεια προβαίνουμε στην περίληψη του κειμένου χρησιμοποιώντας συχνά-πυκνά φράσεις που δείχνουν ότι κατανοούμε τη συλλογιστική του συγγραφέα (π.χ ο συγγραφέας διευκρινίζει, συμπεραίνει, καταλήγει, τονίζει κλπ).
Απ' όσο ξέρω, στο Γυμνάσιο διδάσκεται η απλή περίληψη, ενώ στο Λύκειο η πιο σύνθετη.
Μήπως η καθηγήτρια δίδασκε πριν στο Λύκειο και έχει μπερδευτεί;
-
pontiki αν η καθηγητρια το κανε οπως περιγραφεις....νομιζω δεν θα υπηρχε προβλημα ΑΝ εξηγουσε στα παιδια οτι η περιληψη ειναι το
-
ϊσως η συγκεκριμένη συνάδελφος να είναι όντως της Γαλλικής και να πήρε τη Λογοτεχνία με τις καινούριες αναθέσεις...
Λαμπρά... :( :( :-[