Με αφορμή τις διαπιστώσεις της Μariav θα ήθελα να αποσαφηνίσω ορισμένα ζητήματα χωρίς διάθεση απολογίας.
Ο λόγος που νιώθω την ανάγκη να το κάνω είναι ότι θεωρώ ότι η απάντησή σου δε διαπνέεται από πνεύμα ειρωνείας ούτε διάθεσης δημιουργίας κλίματος διαμάχης και αντιπαλότητας. Το σημειώνω αυτό, διότι προσωπικά δε θα ήμουν διατεθειμένη ούτε και εκ φύσεως θα μπορούσα να εμπλακώ σε ανάλογες καταστάσεις.
1) Μόνο στον τελευταίο διαγωνισμό ο αριθμός των προκηρυχθεισών θέσεων ήταν ο ίδιος και για τις δύο ειδικότητες, δηλ. 24. Σύμφωνα με την προκήρυξη που αφορούσε το διαγωνισμό του 2005, 53 θέσεις αφορούσαν την ειδικότητα των Κοινωνιολόγων και 37 των Νομικών και Πολιτικών Επιστημών, κάτι που κατά την άποψή μου ενδεχομένως σημαίνει ότι -επειδή ακριβώς τα ανατειθέμενα μαθήματα στις δύο ειδικότητες είναι σχεδόν ίδια- το Υπουργείο προτίθεται να προκηρύξει περισσότερες θέσεις για τον κλάδο ΠΕ13, προκειμένου να διατηρείται κάποια ισορροπία. Η άποψή μου είναι αυτή τονίζω, την οποία και καταθέτω.
2) Έστω και αν επαναλαμβάνομαι, θέλω εκ νέου να υπογραμμίσω ότι ο κλάδος ΠΕ13 αγωνίστηκε για την αποτροπή αποκλεισμού του, δε διεκδίκησε – δε διαπραγματεύτηκε άμεσα ή έμμεσα αριθμό θέσεων. Κατά συνέπεια, σε καμία περίπτωση -όπως και εσύ γράφεις- ο κλάδος ΠΕ13 δεν είναι υπόλογος για τον αριθμό των υπό προκήρυξη θέσεων του κλάδου ΠΕ10.
3) Οι «υπάρχουσες ανάγκες» στις οποίες αναφέρθηκα καλύπτονται μεν τόσο από τους ΠΕ13 όσο και από τους ΠΕ10, ωστόσο αναφορικά με την κάλυψή τους παραπέμπω στην πρώτη επισήμανση αυτής της απάντησής μου.
4) Βεβαιότατα, ως προς τις αναθέσεις ισχύουν αυτά που παραθέτεις ακριβώς, τα οποία και έχω υπόψη μου.
5) Ο θεμελιώδης νόμος της «προσφοράς και ζήτησης» στον οποίο αναφέρθηκα αφορούσε, και ελπίζω να ήμουν σαφής, στο γεγονός ότι οι αναπληρωτές του κλάδου ΠΕ13 διορίζονταν -έως τώρα τουλάχιστον- έστω και με 2.5 μόρια περίπου, γεγονός που συνδέεται απόλυτα με τον σαφώς μικρότερο αριθμό εχόντων διδακτική προϋπηρεσία του κλάδου μας σε σχέση με τους Κοινωνιολόγους, οι οποίοι καλούνται να συγκεντρώσουν περισσότερα μόρια για διορισμό «από Πίνακα», λόγω των διαφορετικών δεδομένων που ισχύουν για την ειδικότητα ΠΕ10 (επί παραδείγματι αριθμός εχόντων παιδαγωγική επάρκεια)
6) Οι έχοντες Παιδαγωγική Επάρκεια υποψήφιοι του κλάδου ΠΕ13 δεν είναι μόνον 60. Πράγματι, ο αριθμός αυτός προκύπτει από τους Πίνακες του ΥΠΕΠΘ, ωστόσο συνυπολογίζοντας τους επιτυχόντες με Παιδαγωγική Επάρκεια αλλά μη διοριστέους του 2005 ανέρχονται περίπου στους 130-140, αν δε συνυπολογίσουμε και εκείνους που για τον «χ» λόγο δεν εμφανίζονται πουθενά, το βέβαιο είναι ότι ο αριθμός των κατόχων Παιδαγωγική Επάρκεια θα αποτελέσει έκπληξη, και αυτό το απευθύνω και στους συνυποψήφιους του κλάδου ΠΕ13.
7) Ως προς τα β α σ ι μ α ε π ι χ ε ι ρ ή μ α τ α του κλάδου ΠΕ13, αυτά δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση…κρατικά μυστικά. Καταρχήν, ορισμένα εξ αυτών είναι: αποτελεί εξ ορισμού παράλογο να αποκλείεται ο κλάδος από το διαγωνισμό και άρα από την Εκπαίδευση ύστερα από 31 συναπτά χρόνια, αποκλεισμός από το διαγωνισμό θίγει τα επαγγελματικά μας συμφέροντα, αποκλεισμός από το διαγωνισμό καθιστά άνευ αντικειμένου την Παιδαγωγική Κατάρτιση που με τόσο κόπο ο καθένας μας απέκτησε και ως γνωστόν μαθήματα του κλάδου ΠΕ13 ανατίθενται σε ειδικότητες από τις οποίες απουσιάζει το απαιτούμενο επιστημονικό υπόβαθρο, και οι οποίες μάλιστα δεν είναι καν «παρεμφερείς» με τον κλάδο ΠΕ13, αν δεχτώ ότι η «συνάφεια» μεταξύ ΠΕ13 και ΠΕ10 έγκειται στην «επικάλυψη» των διδασκόμενων μαθημάτων της μιας ειδικότητας από την άλλη, οπότε η επίκληση αυτού του επιχειρήματός μας, αφορά όπως γίνεται αντιληπτό, ειδικότητες από τις οποίες απουσιάζει έστω και το ελάχιστο σχετικό επιστημονικό υπόβαθρο. Και λέω, όπως γίνεται αντιληπτό, διότι εμείς προβήκαμε σε διαβήματα έχοντας υπόψη ότι ούτως ή άλλως διδάσκουμε από κοινού τα σχετικά μαθήματα. Το τελευταίο αυτό επιχείρημα αφορούσε όλες τις υπόλοιπες ειδικότητες που αναλαμβάνουν τη διδασκαλία των σχετικών μαθημάτων.
Λυπάμαι για το μακροσκελές του μηνύματός μου. Θεωρώ ότι ήταν αναγκαία η παραπάνω ανάλυση.