Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ειδική Αγωγή => Μαθησιακές δυσκολίες => Μήνυμα ξεκίνησε από: leonigp στις Ιουλίου 13, 2008, 09:46:12 pm
-
Θέλω εδώ και καιρό να διαβάσω για τις μαθησιακές δυσκολίες: ποιες είναι, συμπτώματα, τρόποι να βοηθήσεις το παιδί που αντιμετωπίζει τέτοια εμπόδια (όχι θεραπεία, υποστήριξη-αντιμετώπιση σην τάξη ή στο ιδιαίτερο). Η βιβλιογραφία (ελληνική, αγγλική, γαλλική) φαίνεται αρκετά εκτεταμένη. Θα ήθελα έναν προσανατολισμό. Ενδιαφέρομαι γενικά, αλλά, ως προς τη διδακτική αντιμετώπιση, κυρίως για δευτεροβάθμια (όχι αποκλειστικά όμως). Η αναζήτησή μου μου έδειξε ότι, αν και υπάρχουν θέματα για το ζήτημα της δυσλεξίας (αναμενόμενο), δεν υπάρχει αυτή η βοήθεια που ζητάω εγώ. Ελπίζω να μην προσπέρασα κάτι.
-
Δεν υπάρχει κάποιο εισαγωγικό, κάτι που κάνατε στη σχολή π.χ. και το εκτιμήσατε ως περιεχόμενο και διατύπωση, για να βρω κάπου να αρχίσω;
-
Δες εδώ: http://www.dismathis.gr/ μήπως και βρεις αυτό που ψάχνεις
-
Τι ακριβώς βοήθεια ζητάς? Γιατί αυτό που αναφέρεις και ζητάς να βρεις σε βιβλίο από την μία είναι "τρόποι να βοηθήσεις το παιδί που αντιμετωπίζει τέτοια εμπόδια" και από την άλλη είναι αυτό που επίσης δεν θές "(όχι θεραπεία, υποστήριξη-αντιμετώπιση σην τάξη ή στο ιδιαίτερο)".
Είδες βιβλία της Παντελιάδου, της Φλωράτου, της Λιβανίου?
-
Επισης τα βιβλια της Μαυροματη εχουν ασκησεις :D
-
Δεν περιμένω να υπάρχουν σε ένα βιβλίο τα πάντα. Για αρχή θα ήθελα μια καλή εισαγωγή με σχετικά πρόσφατα δεδομένα. Στη συνέχεια, θα ήθελα να δω πώς μπορεί ένας φιλόλογος π.χ. να βοηθήσει ένα παιδί στην τάξη του, ώστε να ανταπεξέλεθει στις απαιτήσεις των μαθημάτων (π.χ. Έκθεση). Δεν περιμένω κάτι με έτοιμες "συνταγές". Ήταν, όμως, ένα σημείο που δεν κάλυψαν καθόλου τα παιδαγωγικά μαθήματα του πανεπιστήμίου.
Ευχαριστώ για τις συμβουλές σας.
-
Πρόκειται να αναλάβω παιδί με την παραπάνω μαθησιακή δυσκολία.
Γνωρίζει κανείς κάτι για αυτήν?
Η μητέρα μου είπε ότι το πρόβλημα εντοπίζεται στη σχέση του παιδιού με τους αριθμούς.
Συγκεκριμένα στο κατέβασμα άνα δεκάδες πχ.
Τώρα πάει α γυμνασίου,οι γονείς το υποστηρίζουν πάρα πολύ.
Επίσης,γνωρίζει κανείς αν τα παιδιά με την παραπάνω διαταραχή δίνουν εξετάσεις με άλλο καθεστός?
-
Σας προτείνω ένα βιβλίο του Γιάννη Αγαλιώτη.........Μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά (Ελληνικά γράμματα).
Θεωρώ πως πρόκειται για εμπεριστατωμένο εγχειρίδιο που δίνει κατευθύνσεις και βοηθά με παραδείγματα αντιμετώπισης.
Ο συγγραφέας είναι γνώστης σε μεγάλο βαθμό των θεμάτων αυτών διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και έτυχε να τον έχω καθηγητή κατα τη διάρκεια της φοίτησής μου στο διδασκαλείο Θεσ/νίκης.
Ενδιαφέρον επίσης και το βιβλίο της Παντελιάδου....Μαθησιακές δυσκολίες και εκπ/κή πράξη τι και γιατί, των ιδίων εκδοσεων.
-
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ.
Δε σου κρύβω ότι η αγωνία μου να διευκολύνω το παιδί είναι μεγάλη.
Από βδομάδα θα πάω κέντρο και θα πάω να τα αγοράσω.
-
Τελικα το παιδι έχει δυσαριθμησια ή αναπτυξιακη διαταραχη δυσλεκτικου τυπου? Και αν προκειται για το δευτερο, μπορουμε να εχουμε καποιες επιπλεον πληροφοριες απο την αξιολογηση δηλαδη αν αναφερουν τη λεξη δυσφασια ή ειδικες μαθησιακες δυσκολίες?
Η ειδική γλωσσική διαταραχή, που χαρακτηρίζεται από σημαντικές αποκλίσεις από το φυσιολογικό ή από τα αποδεκτά πρότυπα λόγου, που τραβούν την προσοχή και επηρεάζουν αρνητικά την επικοινωνία του ομιλητή. Διακρίνεται σε: γλωσσική διαταραχή αντιληπτικού και εκφραστικού τύπου και σε γλωσσική διαταραχή εκφραστικού τύπου.
Σύμφωνα με τη σύγχρονη αμερικανική (DSM) αλλά και τη διεθνή ταξινόμηση ψυχικών διαταραχών και διαταραχών της συμπεριφοράς (ICD-10), η δυσφασία ονομάζεται εξελικτική διαταραχή του λόγου και διακρίνεται σε εκφραστικού και αντιληπτικού τύπου. Η ομάδα αυτή περιλαμβάνει παιδιά των οποίων ο λόγος είτε δεν αναπτύσσεται είτε αναπτύσσεται ανεπαρκώς (παιδιά με σύνθετα προβλήματα που επηρεάζουν όλες τις γλωσσικές τους ικανότητες, που μιλούν "άσχημα", "στραβά"), ενώ δεν υπάρχει πρόβλημα συνολικής νοητικής ανάπτυξης ή βαρηκοΐας. Ο αρνητικός αυτός ορισμός δεν συνεπάγεται αυτόματη κατάφαση ως προς την πλήρως φυσιολογική ψυχική τους ανάπτυξη. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η ιδιαιτερότητα της ψυχονοητικής δομής αυτών των παιδιών, που εμποδίζει την πρόσληψη ή/και την έκφραση του λόγου, υποβάλλει στους κλινικούς ερευνητές κάποιες ψυχοπαθολογικές υποθέσεις. Πρέπει να τονιστεί ότι οι παραπάνω ταξινομήσεις είναι σχηματικές και ότι σε κλινικό επίπεδο τα προβλήματα εμφανίζονται με πλέον σύνθετο τρόπο, που δεν επιτρέπει πάντα τόσο σαφείς και μόνιμες διαγνωστικές οριοθετήσεις. Μια σοβαρή δυσφασία που δεν έχει αντιμετωπιστεί μπορεί να οδηγήσει σε πλήρη αποτυχία ως προς την απόκτηση της γραπτής γλώσσας. Σε σχολικό επίπεδο η δυσφασία συνήθως εκφράζεται και με προβλήματα στη γραμματική και στη συντακτική δομή του λόγου.
-
Επισης τα βιβλια της Μαυροματη εχουν ασκησεις :D
Επειδή κι εγώ πρόκειται να αναλάβω μαθητή
-
Επισης τα βιβλια της Μαυροματη εχουν ασκησεις :D
Επειδή κι εγώ πρόκειται να αναλάβω μαθητή
-
Δες αυτο http://www.doramavrommati.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=52
και http://www.doramavrommati.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=45
-
Ευχαριστώ και τις δύο!!! :)
-
Δες αυτο το αρθρο για τη δευτεροβαθμια
http://super.education.googlepages.com/yliko.htm
aνοιξε το μαθησιακες δυσκολιες για τη δευτεροβαθμια εκπαιδευση της παντελιαδου,
και το μαθησιακες δυσκολιες στη δευτεροβαθμια εκπαιδευση της Πατσιδου
Επίσης ενα καλο λογισμικο ειναι το ΤΡΕΝΑΚΙ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ για να βοηθηθουν στ'αρχαια γυμνασιου τα παιδια με δυσλεξια.
-
το link για το τρενακι των ρηματων http://www.focusonchild.gr/component/option,com_fireboard/Itemid,113/func,view/id,197/catid,5/
-
συγγνωμη αν εκνευρισω μερικους αλλα η αποψη μου ειναι οτι πρεπει να το σκεφτειτε πολυ πριν αναλαβετε παιδια με μαθησιακες δυσκολιες..ενα βιβλιο δεν θα σας λυσει ολα σας τα κενα.εγω εχω συμμετασχει σε πολλα προγραμματα,σεμιναρια κτλ και γνωριζω καλα την ευθυνη.εσεις δεν εχετε κατι να χασετε αλλα τα παιδια αυτα πολλα.εγω περυσι ανελαβα μοναχα μαθητες με δυσλεξια και η δουλεια ηταν δυσκολη(αν θες να κανεις καλη δουλεια)υπαρχουν πολλοι καθηγητες απειροι σ αυτο το ζητημα που αναλαμβανουν τετοιους μαθητες και τους δημιουργουν τεραστια προβληματα.συνβουλη μου ειναι μοναχα αν ειστε σιγουροι να αναλαβετε τετοια παιδια γιατι ειναι κριμα και γι αυτα και για τους γονεις τους.
-
To παρακάτω site δεν έχει βιβλιογραφία αλλά δίνει κάποιες πληροφορίες για διάφορους τύπους ειδικών μαθησιακών δυσκολιών.
http://www.focusonchild.gr/content/view/28/9/
-
συγγνωμη αν εκνευρισω μερικους αλλα η αποψη μου ειναι οτι πρεπει να το σκεφτειτε πολυ πριν αναλαβετε παιδια με μαθησιακες δυσκολιες..ενα βιβλιο δεν θα σας λυσει ολα σας τα κενα.εγω εχω συμμετασχει σε πολλα προγραμματα,σεμιναρια κτλ και γνωριζω καλα την ευθυνη.εσεις δεν εχετε κατι να χασετε αλλα τα παιδια αυτα πολλα.εγω περυσι ανελαβα μοναχα μαθητες με δυσλεξια και η δουλεια ηταν δυσκολη(αν θες να κανεις καλη δουλεια)υπαρχουν πολλοι καθηγητες απειροι σ αυτο το ζητημα που αναλαμβανουν τετοιους μαθητες και τους δημιουργουν τεραστια προβληματα.συνβουλη μου ειναι μοναχα αν ειστε σιγουροι να αναλαβετε τετοια παιδια γιατι ειναι κριμα και γι αυτα και για τους γονεις τους.
καλημέρα vania.
Συμφωνώ ότι χρειάζονται επιπλέον γνώσεις και ότι τέτοιες περιπτώσεις μαθητών απαιτούν πολλή και αφοσιωμένη δουλειά. Μιλώντας για τη δική μου περίπτωση, να σου πω ότι πρόκειται για ένα παιδί που ΚΑΝΕΙΣ δε δεχόταν να αναλάβει, λόγω της δυσλεξίας, με αποτέλεσμα να βιώνει (σύμφωνα με όσα συζητήσαμε με τη μητέρα του παιδιού) έντονα την απόρριψη και να διογκώνει στο μυαλό του το "πρόβλημα" της δυσλεξίας.... Μάλιστα, σε τυχαία συνομιλία με συνάδελφο που είχε αρνηθεί στο παρελθόν να αναλάβει το μαθητή, μου είπε επί λέξη "εγώ κάνω μαθήματα για να βγάζω λεφτά. Δεν μπορώ σκοτούρες, αρκετές έχω!"...
Ζω και εργάζομαι σε επαρχία, οπότε οι δυνατότητες για να παρακολουθήσω κάποιο σεμινάριο είναι μηδενικές. Ωστόσο, αν έχεις υπόψη σου κάποιο που πρόκειται να γίνει σε Αθήνα/θεσσαλονίκη, ενδιαφέρομαι να ταξιδέψω και να το παρακολουθήσω (περιμένω νέα σου)!
Μέχρι να μου δοθεί αυτή η ευκαιρία, θα κάνω ό,τι περνά από το χέρι μου με πολύ διάβασμα και με επαφή με το κέντρο υποστήριξης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες που υπάρχει (έχω αύριο ραντεβού), ώστε να βοηθήσω έστω και στο ελάχιστο το παιδί αυτό...΄
kellykou ευχαριστώ πολύ!!!
-
αν ειναι ετσι τοτε πραγματικα μπραβο σου!ενδιαφερεσαι πραγματικα για τον μαθητη σου και προσπαθεις να τον βοηθησεις,αλλα δυστυχως δεν ειναι ολοι σαν και σενα.ειπα αυτα που ειπα γιατι υπαρχουν πολλοι καθηγητες(αν μπορω να τους αποκαλω ετσι)που δημιουργουν τεραστια προβληματα σ αυτα τα παιδια απλα και μονο για να τα αναλαβουν και να βγαλουν κατι παραπανω...δεν μενω ουτε αθηνα ουτε θεσνικη.απο ηρακλειο ειμαι αλλα αμα μαθω κατι θα σου στειλω :)
-
Ναι βρε παιδιά,καλοί οι ειδικοί αλλά και που να τους βρεις?
Άσε που τελικά τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες είναι πολύ περισσότερα από ότι φανταζόμαστε,απλά είτε δεν ενημερώθηκαν καν οι γονείς από τους δασκάλους,είτε δεν το έψαξαν περισσότερο. Δεν πρέπει να είμαστε σε θέση να τα βοηθήσουμε?
Για να μην πω ότι γνωρίζουν και δε σου το λένε.
Εγώ μπορεί να ξέρω 2 πράγματα για τις δυσκολίες αυτές,αλλά δεν είμαι και διαγνωστικό κέντρο!
Μου έτυχε να μου φέρουν παιδί γυμνασίου,που στο μάθημα με κοιτούσε σα ψάρι.
Την τελευταία μέρα των μαθημάτων ήρθε ο παππούς της να την πάρει και μου είπε οτι έχει ελλειματική προσοχή.
Είναι βασικό ο γονιός να ενημερώνει τον δάσκαλο.
Πολύ βασικό.
Για να προσανατολιστεί ο άνθρωπος στη σωστή κατεύθυνση.
Κι εγώ ενδιαφέρομαι για σεμινάρια-συνέδρια.
Όσο για το συνάδελφο,τι να πω βρε παιδιά...............τι να πω...........όπως εκφυλίστηκε το επάγγελμα των γιατρών,έτσι εκφυλίστηκε και το δικό μας.
-
το χειρότερο είναι ότι εμείς ως εκπαιδευτικοί, καμμια εκπαίδευση δεν πήραμε για παιδια με μαθησιακές δυσκολίες, που θα συμφωνήσω είναι πάρα πολλά..ο, τι κάνουμε πρέπει να το κάνουμε μόνοι μας..να ψάξουμε, να ενημερωθουμε, να συμμετέχουμε σε σεμινάρια..πάντως κακα τα ψέμματα αυτά τα παιδιά χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις για να δουν αποτελεσμα..κ το τί τραβάνε τα έρμα στο σχολείο, πόσο κουράζονται ψυχολογικά να διαβάζουν με τις ώρες κ να μην έχουν βαθμολογικο αποτέλεσμα.. το χω ζήσει απο κοντά κ είναι απελπισία σκέτη! αφήστε που πολλοι εκπαιδ μεγάλης ηλικίας στο σχολείο, μόλις τους πει το παιδί ότι έχει δυσλεξία,γυρίζουν κ του λένε πως πρόκειται για μια πολλή καλή δικαιολογία!!!( φαντάζομαι ότι μια τέτοια αντίδραση το παιδι δε θα καταφέρει ποτέ να την ξεχάσει..) :(
δε ξέρω κάτι πρέπει να γίνει με το θέμα αυτό..δε ξέρω αν στα δημόσια σχολεία γίνονται σήμερα ειδικά σεμιναρια στους εκπαιδευτικ για τα θέματα αυτά..γίνονται;; ξέρει κανείς;
-
Μία διευθύντρια δημοτικού σχολείου (μητέρα μίας φίλης μου!) αποκαλόυσε ένα παιδί που αντιμετώπιζε πρόβλημα συγκέντρωσης......καθυστερημένο!!!! Είχε πεί στη μητέρα του (που και αυτή είναι φίλη μου) ότι χρειάζεται ειδικό σχολείο & θα κάνει τα πάντα για να το διώξει από το σχολείο! :o Τελικά η μητέρα της έκανε καταγγελία στο υπουργείο, ειδική επιτροπή εξέτασε το παιδί και φυσικά δεν έβγαλε τα ίδια συμπεράσματα με τη διευθύντρια, η οποία μάλιστα αμφέβαλλε για την ικανότητα της επιτροπής! Τελικά η διευθύντρια έγινε υποδιευθύντρια! Αυτή ήταν η τιμωρία της....
-
επιτελους μια σωστη υποβάθμιση θεσης!! να και κατι δικαιο μια φορα στο τοσο!!!!!
-
Σιγά την υποβάθμιση.
Να τη διώξουν έπρεπε.
-
Δυστυχώς έχουμε γεμίσει εκπαιδευτικούς που δεν ήθελαν να ασχοληθούν με την εκπαίδευση αλλά λόγω μορίων στις Πανελλαδικές έτυχε -και δεν...πέτυχε!- να μπουν σε κάποια Φιλοσοφική σχολή....
Ελάχιστοι είναι οι εκπαιδευτικοί-ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ, αν και εκτιμώ ότι το φταίξιμο δεν είναι μόνο ατομικό αλλά και του συστήματος που δεν φρόντισε να μας ενισχύσει με κατάλληλες γνώσεις. Έχω τελειώσει κλασσικό τμήμα και μας προσφερόταν, ως επιλεγόμενα, μόνο δύο (!) μαθήματα παιδαγωγικών!!!
Όποιος/όποια συνάδελφος πάντως ενημερωθεί για κάποιο σχετικό σεμινάριο, ας ενημερώσει το forum!
Καλή δύναμη σε όλες/όλους!
-
Είναι απαράδεκτοι όλοι! Μας φωνάζουν κάθε χρόνο να κάνουμε σεμινάρια για τα καινούρια βιβλία και για ένα σωρό άλλες χαζομάρες (δεν εννοώ πως δεν πρέπει να μας ενημερώσουν-αλλά η ενημέρωση που γίνεται...μπορώ να την κάνω και μόνη μου) και δε μας ενημερώνουν για τα πιο ουσιώδη προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στα σχολεία! Ευτυχώς που υπάρχουν ακόμα κάποιοι δάσκαλοι ή καθηγητές που προσπαθούν να δώσουν μια λύση! Όταν βλέπω τέτοια θέματα ειλικρινά με πιάνει απογοήτευση! :'(
-
Σιγά την υποβάθμιση.
Να τη διώξουν έπρεπε.
Και όχι μόνο! >:(
Να της αφαιρέσουν το δικαίωμα να ξανασχοληθεί με τα παιδιά! >:( >:(
-
Ευτυχώς πήρε σύνταξη.. ;D
-
....
Έχω τελειώσει κλασσικό τμήμα και μας προσφερόταν, ως επιλεγόμενα, μόνο δύο (!) μαθήματα παιδαγωγικών!!!
Σε κάτι τέτοιες συζητήσεις χαίρομαι που έχω τελειώσει ΦΠΨ. Είχα μάθημα και για δυσλεξία και για αυτισμό και για παιδιά με νοητική υστέρηση και παιδαγωγική της ένταξης, εκτός των παιδαγωγικών που πρέπει να ήταν πάνω από δέκα.
-
Για οσους ενδιαφερονται για σεμιναρια ειδικης αγωγης, μπορουν να μπαινουν στο www.specialeducation.gr και στο κατω μερος εχει τα συνεδρια, τις ημεριδες και τα σεμιναρια. Εχει τακτικη ενημερωση και μπορειτε να τα βρειτε σχεδον ολα.
Επισης στο ιδιο site εχει αρθρα για διαφορα θεματα που σας ενδιαφερουν οπως επισης και στο τμημα που λεει μαθησιακες δυσκολιες εχει τις σημειωσεις που δοθηκαν στους επιμορφουμενους καθηγητες και δασκαλους στην επιμορφωση των εκπαιδευτικων για τις μαθησιακες δυσκολιες.
-
Σ'ευχαριστούμε πολύ! ;)
-
Κέλυ,οι γνώσεις σου είναι πράγματι πολύτιμες.
Να είσαι πάντα καλά.
-
Παιδαγωγική αντιμετώπιση δυσλεξικών μαθητών
http://www.p-theodoropoulos.gr/ergasies/paidag-dyslexia.pdf
Οι δυσλεκτικοί μαθητές μαθαίνουν με αργό ρυθμό και γι’ αυτό δε μπορούν να
ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του καθημερινού προγράμματος του σχολείου. Οι συ-
νεχείς αποτυχίες που βιώνουν καλλιεργεί σ’ αυτούς συναισθήματα χαμηλής αυτοε-
κτίμησης. Αποδυναμώνεται η αυτοπεποίθησή τους και καταβάλλονται από απογοή-
τευση και πικρία.
-
Επισης τα βιβλια της Μαυροματη εχουν ασκησεις :D
μήπως ξέρει κανείς αν/που μπορούμε να βρούμε τα βιβλία αυτά στο ιντερνετ να τα κατεβάσουμε;
Έχουν ωραίες ασκήσεις αλλά και πολύ "ωραία" τιμή :P
αν κάποιος γνωρίζει κάτι, ας το παραθέσει παρακαλώ
ευχαριστώ!
-
Επισης τα βιβλια της Μαυροματη εχουν ασκησεις :D
μήπως ξέρει κανείς αν/που μπορούμε να βρούμε τα βιβλία αυτά στο ιντερνετ να τα κατεβάσουμε;
Έχουν ωραίες ασκήσεις αλλά και πολύ "ωραία" τιμή :P
αν κάποιος γνωρίζει κάτι, ας το παραθέσει παρακαλώ
ευχαριστώ!
κανείς??? ??? ??? ???