Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: gogo85 στις Σεπτεμβρίου 06, 2008, 02:20:15 am
-
Ειμαι αναπληρώτρια δασκάλα και δουλεύω πρώτη φορά σε ολιγοθέσιο δημοτικό!Για αυτο θα ήθελα τα φώτα σας!οποιος εχει σχετική εμπειρια αν ειναι εύκολο ας απαντήσει.θα πάρω πρώτη και δευτέρα δημοτικού.Τι τετράδια είναι απαραίτητο να εχουν τα παιδιά,περα απο της ορθογραφιας και της αντιγραφής?ποιος ειναι ο πιο προσιτός τρόπος συνδιδασκαλίας?ευχαριστώ πολυ....................................... :) :) :)
-
Καλή σχολική χρονιά συναδέλφισσα! Υπηρξα κι εγω σε ολιγοθεσιο σχολειο και ειχα πρωτη και τριτη ταξη στις οποιες δεν γινεται συνδιδασκαλια. Δεν μπορω λοιπον να σε κατατοπισω πληρως αλλά πιστευω οτι αν εισαι καλα οργανωμενη δεν θα εχεις ιδιαιτερο προβλημα. Οσο για τα τετραδια εγω είχα: ορθογραφια, αντιγραφη, προχειρο, και σκεφτομαι και γραφω για οταν θα φτασεις στο
-
Ευχαριστώ πολύ για την πολύτιμη βοήθεια σου.Σκεφτόμουν για το γραφούλη,θα ηταν καλο να πω στα παιδια να το πάρουν ή να το βγάζω σε φωτοτυπίες?...Στην δευτέρα πρέπει να εχουν και τετραδιο-λεξικό των λέξεων?Αυτό πρέπει να ειναι μόνο ορθογραφικό ή και ερμηνευτικό?Κατα αλφαβητική σειρά η κατα ενότητα?....συγγνώμη για τις τόσες ερωτήσεις!!!ευτυχώς που υπάρχετε κ εσεις! :)
-
Ξεχασα να ρωτήσω κατι τελευταίο,στην πρώτη δημοτικού τα παιδια μπαίνουν αμεσως στην διαδικασία αντιγραφής καο ορθογραφίας?
-
Την αντιγραφή καλό είναι κατά την άποψή μου να την ξεκινήσεις σχεδόν από τις πρώτες μέρες, για να εξοικειωθούν με τις σειρές κτλ. Για την ορθογραφία το βιβλίο αργεί να ξεκινήσει, εγώ όμως είχα αρχίσει να δίνω στα παιδιά νωρίτερα συλλαβούλες και γραμματάκια για ορθογραφία την οποία τη γράφαμε στην αρχή όλοι μαζί.
-
Ευχαριστώ πολύ για την πολύτιμη βοήθεια σου.Σκεφτόμουν για το γραφούλη,θα ηταν καλο να πω στα παιδια να το πάρουν ή να το βγάζω σε φωτοτυπίες?...Στην δευτέρα πρέπει να εχουν και τετραδιο-λεξικό των λέξεων?Αυτό πρέπει να ειναι μόνο ορθογραφικό ή και ερμηνευτικό?Κατα αλφαβητική σειρά η κατα ενότητα?....συγγνώμη για τις τόσες ερωτήσεις!!!ευτυχώς που υπάρχετε κ εσεις! :)
Αν μπεις στην ιστοσελιδα του γραφουλη και πατησεις ιστολογιο θα σου βγαλει στην αριστερη πλευρα καταλογο με ολα τα μαθηματα της γλωσσας της Α δημοτικου. Στο καθε μαθημα εχει εργασιες, καρτελες με τις λεξεις, ακομη και την σελιδα για το μαθημα απο το βιβλιο του δασκαλου. Ειναι ολα μαζεμενα εκει με τετοιο τροπο που στην ουσια σου λυνει τα χερια! Ξερω για τα τετραδια του γραφουλη που μου λες αλλά δεν τα εχω δει οπότε δεν μπορω να κρινω. Αν τα θεωρεις καλά και προσιτα στην τιμη πες τους να τα αγορασουν. Ειδαλλως η λυση ειναι μια: φωτοτυπιες...
Σε οτι αφορα το λεξικο δεν ξερω τι να σου απαντησω. Μου ειχε ερθει του Σμυρνιωτακη κατι σαν ευρετηριο που μου φανηκε καλο για πρωτη και δευτερα, κοιταξε το κι εσυ. Εγω εβαζα τις λεξεις στον τοιχο σε φελιζολ και τις ειχα κατα ενοτητα (λέξη και εικόνα) αλλά στην πρωτη ταξη. Απο δευτερα δεν ξερω, δεν ειχα. Σε κατι σεμιναρια μας ειπαν για κατι βιβλια της Δωρας Μαυρομάτη: ορθογραφία με εικονογραφήματα ή καπως ετσι. Παρολο που είναι για τα παιδια με δυσλεξια βοηθα και τα κανονικα παιδια... Μονο που τα βιβλια ειναι πανακριβα οποτε μονο σχολικες επιτροπες τα αγοραζουν και αν...
Α! Υπαρχει και το λεξικο που μοιραζουν στα σχολεια για την Α,
-
Ευχαριστώ πολύ για την βόηθεια!ειμαι πολύ χαρουμενη που βρήκα αυτη την ιστοσελίδα!Όσο αφορα για το λεξικό σκεφτόμουν να τους πώ να πάρουν ένα τετράδιο,να το χωρίσουμε κατα αλφαβητική σειρά και να γράφουμε τις λέξεις κάθε ενότητας.Έτσι να ανατρέχουν σε αυτό σε περίπτωση κωλύματος στην ορθογραφία τους.Είναι καλή ιδέα?
-
Γειά σου elenikark!!!Διάβαζα τώρα το ιστολόγιο στο γραφούλη,ποιά η διαφορά στην καρτέλα δασκάλου και στην καρτέλα μαθητή?
-
Αυτή του μαθητή τη μοιράζεις στους μαθητές σου και την κρατούν στον ατομικό τους φάκελο. Τους βοηθάει στην επανάληψη...
-
Ευχαριστώ πολύ Ηλέκτρα..Να ρωτήσω και κάτι άλλο πρέπει να διδάσκω μαζι το κεφαλαίο και το μικρό γράμμα ή μήπως για την αφομοίωση τους ειναι καλύτερα ξεχωριστα?
-
Εγω τα διδασκα μαζι. Να διαβασεις πολυ καλα το βιβλιο του δασκαλου και να ρωτας το σχολικο συμβουλο, εστω και τηλεφωνικα. Οσο για τις καρτελες, εγω με αφορμη το γραφουλη ειχα φτιαξει δικες μου, που καλυπταν τις αναγκες της ταξης μου και αυτες κολλουσα στο φελιζολ για να τις βλεπουν. Αυτο με το ευρετηριο που λες, ειναι πολυ καλη ιδεα, οργανωσε το!
-
Γεια σας και πάλι!!θα ήθελα να κάνω πάλι κάποιες ερωτησούλες!Στην πρωτή είναι καλό να πώ στα παιδιά να πάρουν και κυβάκια αρίθμησης και ξυλακια ή ενα παο τα δύο?Επίσης στην δευτέρα δημοτικού χρειάζονται πάλι τα κυβάκια?Και κατι τελευταίο ποιά είναι λογική των κύβων αριθμησης? Εγω θυμάμαι ειχαμε μονο ξυλάκια και αυτά τα χωριζαμε σε δεκάδες και μονάδες!ευχαρίστω πολυ!!
-
Κυβάκια αρίθμησης εννοείς το base 10 blocks(ή σφηνοτουβλάκια)? αν ναι δεν χρειάζονται τα ξυλάκια γιατι αυτό το μοντέλο τα υπερ-καλύπτει. μπορείς να αναπτύξεις άνετα τις σχέσεις μεταξύ των αριθμών και τις αριθμητικές πράξεις. όσο για τα ξυλάκια.. υπάρχουν ακόμη?? έχουν αναπτυχθεί πολλά νέα μοντέλα που κάνουν την διδασκαλία των μαθηματικών πιο ευχάριστη ξύλινοι κύβοι, pattern blocks.. ειδικά σ'αυτή την τάξη. base10 blocks έχω εφαρμόσει στην πρώτη συγκεκριμένα στην ενότητα "αρίθμηση μέχρι το 100" και βοήθησε πολύ. βρες τα και αποφάσισε τι σε διευκολύνει περισσότερο :)
-
Γειά σας!!θα ήθελα να ρωτήσω κάτι.Τώρα στην πρώτη διδάσκω συλλαβούλες!!Είναι σωστό να λέω π.χ που και α =πα? ή υπάρχει κατι καλυτέρο?
-
π α= πα. οχι το και αναμεσα. θα μπερδευτουν γιατι που και α κανει πκα... και τα γραμματακια θα τα λες οπως ακουγονται και οχι οπως τα προφερουμε στην αλφαβητα γιατι θα μπερδευτουν.
-
Δηλαδά α,βου,γου κτλ?
-
Ναι. Αλλά μη βάζεις πολύ ου στο τέλος γιατί οταν θα μάθουν το ου πάλι θα μπερδευονται. Θα λες για παράδειγμα γγγγγγ οχι γου. Εγω πάντως μιλούσα πολύ αργά και καθαρά για να βλέπουν που πάει η γλώσσα μου και προφέρω τη λέξη ή το γραμμα. Αυτο είναι πολυ κουραστικό για το δασκαλο αλλά βοηθά πολυ τους μαθητές που δεν μπορούν να προφέρουν σωστα κάποια γραμματα.
Επίσης μπορείς να παρομοιάσεις κάποιες φωνούλες με ζώα για να θυμούνται καλύτερα. ζζζζζ ο βόμβος της μέλισσας, μμμμμ της αγελάδας κτλ. Ακόμη μπορείς να τους λές για παράδειγμα οτι το Π έχει το σχήμα της πόρτας για να το θυμούνται. Γενικά προσπάθησε να ταυτίζεις τα όσα μαθαίνουν στο σχολείο με τα όσα ήδη ξέρουν. Θα κάνει τη ζωη σου πολύ πιο εύκολη!
-
Αυτό κάνουμε και στο νηπιαγωγείο. Μάλιστα όταν προσπαθούν να γράψουν κάτι και ρωτάνε το πώς η απάντησή μου είναι "Τι ακούς;" (ώστε μετά να ανατρέξουν στις καρτέλες με τα ονόματά τους όπου υπάρχουν σχεδόν όλα τα γράμματα).
Επίαης ακριβώς γιαυτό το λόγο λυσσάω με τους γονείς να μην τους μαθαίνουν την αβ. Πέρσι επειδή είχαμε μερικά ξεφτέρια που ήδη ήξεραν την αβ και τους δυσκόλευε, τους εξήγησα ότι τα γράμματα, όπως και οι άνθρωποι έχουν μια φωνή ξεχωριστή για το καθένα (φώνημα) και ένα όνομα (άλφα). Όταν λοιπόν γράφουμε και διαβάζουμε μας νοιάζει η φωνή (το τι ακούμε) και όχι το όνομα του γράμματος.