Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Εργασιακά => Μήνυμα ξεκίνησε από: AnnaH στις Σεπτεμβρίου 15, 2008, 05:17:48 pm

Τίτλος: Αρχαιότητα
Αποστολή από: AnnaH στις Σεπτεμβρίου 15, 2008, 05:17:48 pm
Μου δημιουργήθηκε το ερώτημα όταν βρέθηκα σε "συζήτηση" συναδέλφων που προσπαθούσαν να μοιράσουν μαθήματα και ώρες και η άποψη του σχετικού συμβούλου (που κλήθηκε να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά) ήταν να αποφασίσουν με ποιό κριτήριο καθορίζουν την αρχαιότητα και σε αυτή τη βάση να προχωρήσουν. Θα με ενδιέφερε να μάθω τί γίνεται στα άλλα σχολεία ???
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: happiness στις Σεπτεμβρίου 15, 2008, 10:02:30 pm
Μου δημιουργήθηκε το ερώτημα όταν βρέθηκα σε "συζήτηση" συναδέλφων που προσπαθούσαν να μοιράσουν μαθήματα και ώρες και η άποψη του σχετικού συμβούλου (που κλήθηκε να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά) ήταν να αποφασίσουν με ποιό κριτήριο καθορίζουν την αρχαιότητα και σε αυτή τη βάση να προχωρήσουν. Θα με ενδιέφερε να μάθω τί γίνεται στα άλλα σχολεία ???
αυτή ήταν η άποψη του συμβούλου; ωραίος σύμβουλος! αντί να βοηθήσει να μοιραστούν οι ώρες και τα "δύσκολα" μαθήματα όσο το δυνατόν ισότιμα μεταξύ των συναδέλφων, προωθεί το σύστημα της " παλιάς καραβάνας" . έκτακτα!
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: Dr_Michael στις Σεπτεμβρίου 17, 2008, 03:51:29 pm
Μου δημιουργήθηκε το ερώτημα όταν βρέθηκα σε "συζήτηση" συναδέλφων που προσπαθούσαν να μοιράσουν μαθήματα και ώρες και η άποψη του σχετικού συμβούλου (που κλήθηκε να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά) ήταν να αποφασίσουν με ποιό κριτήριο καθορίζουν την αρχαιότητα και σε αυτή τη βάση να προχωρήσουν. Θα με ενδιέφερε να μάθω τί γίνεται στα άλλα σχολεία ???
αυτή ήταν η άποψη του συμβούλου; ωραίος σύμβουλος! αντί να βοηθήσει να μοιραστούν οι ώρες και τα "δύσκολα" μαθήματα όσο το δυνατόν ισότιμα μεταξύ των συναδέλφων, προωθεί το σύστημα της " παλιάς καραβάνας" . έκτακτα!

Η μιλιταριστική έκφανση της Ελληνικής κοινωνίας σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: AnnaH στις Σεπτεμβρίου 19, 2008, 02:02:01 pm
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
Έχετε κάποια ιδέα ή εναλλακτική λύση για το πώς θα μπορούσαν να επιλυθούν τέτοιες καταστάσεις ώστε να ξεκολλήσουμε επιτέλους από το τέλμα της "αρχαιότητας"?
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: happiness στις Σεπτεμβρίου 20, 2008, 11:42:30 am
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
Έχετε κάποια ιδέα ή εναλλακτική λύση για το πώς θα μπορούσαν να επιλυθούν τέτοιες καταστάσεις ώστε να ξεκολλήσουμε επιτέλους από το τέλμα της "αρχαιότητας"?

μία λύση είναι να το "τραβήξεις" υπηρεσιακά κάνοντας έγγραφη ένσταση στο γραφείο
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: AnnaH στις Σεπτεμβρίου 28, 2008, 08:27:21 pm
Happiness, συμφωνώ απόλυτα ότι "... η "αρχαιότητα" μπορεί να είναι η εύκολη λύση αλλά ως σύστημα χαντακώνει την παιδεία και την λειτουργία του σχολείου". Η κατάσταση που περιέγραψα δεν με αφορά προσωπικά, όμως, ψάχνω να βρώ μια εναλλακτική πρόταση σε τέτοιες καταστάσεις που αργά ή γρήγορα σε όλους μας προκύπτουν.
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας και την ανταπόκριση στην ψηφοφορία!  :)
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: pe06 στις Σεπτεμβρίου 29, 2008, 08:30:08 am
Και πριν με λιθοβολήσετε, να σας πω πως δεν έχω καν πάρει το ΜΚ 17, άρα δεν ανήκω στους "αρχαίους".
 Δε μου αρέσει η συμπεριφορά τους, το στυλ "μίλησε-ο-παλιός-όλοι-οι-υπόλοιποι-τουμπεκί", δεν εγκρονω το ότι αυθαιρετούν σε θέματα κατανομής μαθημάτων, απεχθάνομαι το πώς χαντακώνουν τους νέους στο θέμα κατανομής τάξεων και γενικά η νοοτροπία με ενοχλεί ιδιαίτερα. Δε θέλω να κατλήξω έτσι, αλλά ειλικρινά δεν μπορώ παρά ν'αναρωτιέμαι: Αυτοί στα νιάτα τους, έτσι όπως έιναι τώρα σκόπευαν να γίνουν? Κράτος εν κράτει μέσα στο σχολείο??
Με άλλα λόγια, είστε απολύτως βέβαιοι πως στα 28 χρόνια υπηρεσίας μας δε θ' "απαιτούμε" να διαλέγουμε τάξεις πρώτοι, δε θα κοιτάμε τους νέους αφ'υψηλού, δε θα θεωρούμε το σχολείο τσιφλικάτο μας, και γενικά όλα αυτά τα χαριτωμένα που περνάμε τώρα? Τους κατηγορώ και εγώ, αλλά φαντάζεστε να καταντήσω έτσι σε 30 χρόνια??
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: happiness στις Σεπτεμβρίου 29, 2008, 10:00:29 am
Και πριν με λιθοβολήσετε, να σας πω πως δεν έχω καν πάρει το ΜΚ 17, άρα δεν ανήκω στους "αρχαίους".
 Δε μου αρέσει η συμπεριφορά τους, το στυλ "μίλησε-ο-παλιός-όλοι-οι-υπόλοιποι-τουμπεκί", δεν εγκρονω το ότι αυθαιρετούν σε θέματα κατανομής μαθημάτων, απεχθάνομαι το πώς χαντακώνουν τους νέους στο θέμα κατανομής τάξεων και γενικά η νοοτροπία με ενοχλεί ιδιαίτερα. Δε θέλω να κατλήξω έτσι, αλλά ειλικρινά δεν μπορώ παρά ν'αναρωτιέμαι: Αυτοί στα νιάτα τους, έτσι όπως έιναι τώρα σκόπευαν να γίνουν? Κράτος εν κράτει μέσα στο σχολείο??
Με άλλα λόγια, είστε απολύτως βέβαιοι πως στα 28 χρόνια υπηρεσίας μας δε θ' "απαιτούμε" να διαλέγουμε τάξεις πρώτοι, δε θα κοιτάμε τους νέους αφ'υψηλού, δε θα θεωρούμε το σχολείο τσιφλικάτο μας, και γενικά όλα αυτά τα χαριτωμένα που περνάμε τώρα? Τους κατηγορώ και εγώ, αλλά φαντάζεστε να καταντήσω έτσι σε 30 χρόνια??

Όταν διορίστηκαν οι "παλιοί" συνάδελφοι οι εποχές ήταν αλλιώς και η "στρατικοποίηση" ήταν κατά την γνώμη μου πιο αποδεκτή. Τότε οι νέοι απλά περίμεναν να γίνουν παλιοί για να έχουν κι αυτοί αντίστοιχα προνόμια. Είμαι σίγουρη ότι μετά από κάποια χρόνια και μετά από αρκετούς καβγάδες με (νεότερους) απαράδεκτους και μη συζητήσιμους συναδέλφους, και εγώ θα "βάλω μπροστά" το ζήτημα της αρχαιότητας προκειμένου να λύσω τον καβγά. Αλλά ευελπιστώ ότι θα καταφεύγω σε τέτοιες μεθόδους μονο όταν πραγματικά δεν υπάρχει σημείο συνενόησης, και όχι να το εφαρμόζω σαν κανόνα. Και υποθέτω ότι 3-4-5 χρόνια πριν την σύνταξη θα είμαι απαιτητική στο θέμα της επιλογής των μαθημάτων (δλδ δύσκολα θα δεχτώ να πάρω ένα καινούριο μάθημα/καινούριο βιβλίο και να ρίξω και το αντίστοιχο διάβασμα, όταν σε 3 χρόνια θα βγω στην σύνταξη)

Με κάθε ειλικρίνια :)
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: pe06 στις Σεπτεμβρίου 29, 2008, 10:04:03 am
Αυτό υποπτεύομαι και εγώ hapiness!! Και αυτό βέβαια είναι "λογική" χρήση των χρόνων αρχαιότητας που θα μας βαρύνουν όταν παλαιώσουμε.
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: AnnaH στις Οκτωβρίου 22, 2008, 08:59:28 am
Παρατηρώ ότι συμφωνούμε όλοι όσον αφορά στο απαράδεκτο της "στρατικοποίησης" και επίσης όλοι σκεφτόμαστε μη τυχόν καταλήξουμε και οι ίδιοι σε κάποια χρόνια να χρησιμοποιούμε την "αρχαιότητά" μας. Όμως, εξακολουθώ να μην μπορώ να σκεφτώ κάποια εναλλακτική πρόταση - και όπως γνωρίζετε - η συζήτηση δεν βοηθάει πάντα, όταν ο ένας θεωρεί κάποια πράγματα "τσιφλίκι" του. Είναι δυνατόν να παραμένουμε δέσμιοι μιας δυσάρεστης (και συχνά άδικης) κατάστασης επειδή δεν υπάρχει άλλη πρόταση? Είναι εφικτό να καταφεύγουμε κάθε λίγο και λιγάκι στον προϊστάμενο ή στον σύμβουλο γιά λύση? Δεν αναφέρομαι φυσικά στην "λογική" χρήση για την οποία μιλούν οι happiness και pe06, άλλα στην χρήση του τύπου "Δώσε στο/στη 'νέο/α' μερικά κενά διότι εγώ (ο/η παλιός/ά) πρέπει να προλαβαίνω τη λαϊκή", ή "Δεν με ενδιαφέρει αν έχει μωρό, εγώ (ο/η παλιός/ά) πρέπει να σχολάω στις 11", κτλ.

Και να γίνω λίγο κακιά?  ;D ;) Έχετε παρακολουθήσει σκηνές άπειρης ομορφιάς όταν τσακώνονται οι "αρχαίοι" στο σχολείο, με τους "αρχαίους" στην εκπαίδευση γενικότερα? Με τους μαθητές να ακούν έξω από το γραφείο? Έτσι θα γίνουμε ...? :-\ ???
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: aeee στις Οκτωβρίου 22, 2008, 03:10:31 pm
εσείς να δείτε όταν ο νέος έχει μπάρμπα τον αρχαίο στο σχολείο και με τις πλάτες του κάνει ότι θέλει.....
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: BOEMISSA στις Οκτωβρίου 22, 2008, 03:31:05 pm
Η κατάσταση είναι απαράδεκτη και από την άλλη προκαλεί σε εμένα τουλάχιστον μεγάλη θλίψη. Το λυπηρό είναι να βλέπεις νέους σχετικά ανθρώπους (40 και κατι-νέοι δεν είναι και αυτοί πια στην εκπαίδευση) να βαριούνται να κάνουν μαθημα, να παίρνουν συνεχώς τα ίδια μαθήματα, να μην προσφερουν έργο στο σχολείο, αλλά το απόγευμα χτυπιούνται στα ιδιαιτερα και προβάλλουν τον καλύτερό τους εαυτό. Αυτό ισχύει κυρίως στο Λύκειο το οποίο έχει ευτελιστεί πλέον ως βαθμίδα της εκπαίδευσης.
Εγώ ένα έχω να πω, πού είναι οι φιλοδοξίες και τα όνειρα των εκπαιδευτικων μας; Τόαο πολύ κουραστηκαν; Και σιγά τις ώρες τις πολλές που έχουμε. Δεν ξέρω τι παθαίνουμε όλοι μας με την είσοδό μας στο δημόσιο σχολείο! Σαν να διαγράφουμε εντελώς τις δύσκολες στγμες στον ιδιωτικό τομέα, την ανασφάλεια και την εκεμτάλλευση που βιώσαμε. Ευχαριστημένοι δεν είμαστε φυσικά από τις οικονομικές μας απολαβές, αλλά έχουμε σαφώς καλές συνθήκες εργασίας και πολύ ελεύθερο χρόνο.
Δεν ξέρω αν θα πρέπει να εφαρμοστεί το υποχρεωτικό μας ωράριο 8-2. Το έχουμε  εξευτελίσει πάντως με το ωράριο! Ειναι ντροπή να κάνουμε μόνο τις ώρες μας και να φεύγουμε τρεχάτοι. Με ενοχλούν πολλά στο δημόσιο σχολείο, προσπαθω να κάνω συνεχω΄ς την αυτοκριτική μου και απεύχομαι να γίνω σαν τους παλιούς (όχι μόνο ηλικιακά).
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: AnnaH στις Οκτωβρίου 22, 2008, 08:38:11 pm
εσείς να δείτε όταν ο νέος έχει μπάρμπα τον αρχαίο στο σχολείο και με τις πλάτες του κάνει ότι θέλει.....
Τον φαντάζεσαι αυτόν το "νέο" όταν παλιώσει λιγάκι??? :-\ Κάτι τέτοια δεν μας κάνουν να θέλουμε να εξαφανιστούμε απο τα σχολεία μας μόλις τελειώσουμε το μαθημά μας? Μήπως, όπως λέει η BOEMISSA, να σκεφτούμε το υποχρεωτικό ωράριο 8-2 και τί θα γινόταν αν ποτέ εφαρμοζόταν?
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: AlexandeR στις Οκτωβρίου 22, 2008, 09:18:56 pm
Η λαϊκή για τις... παλιές είναι... θεσμός! Τι να λέμε τώρα...  ;D ;D
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: leti77 στις Οκτωβρίου 22, 2008, 10:05:03 pm
Η λαϊκή για τις... παλιές είναι... θεσμός! Τι να λέμε τώρα...  ;D ;D


Σαν να μου θυμιζει κατι αυτο το σκηνικό! Α! Ναι! Και στο σχολειο μου το προγραμμα κανονιζεται με βαση την λαικη! Τυχαινει να ειναι και Παρασκευη....Χαμος!  ;D ;D
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: AnnaH στις Οκτωβρίου 23, 2008, 04:23:17 pm
Η λαϊκή για τις... παλιές είναι... θεσμός! Τι να λέμε τώρα...  ;D ;D


Σαν να μου θυμιζει κατι αυτο το σκηνικό! Α! Ναι! Και στο σχολειο μου το προγραμμα κανονιζεται με βαση την λαικη! Τυχαινει να ειναι και Παρασκευη....Χαμος!  ;D ;D

Για σκεφτείτε ότι ακόμα και για να μπορέσει κανείς να πάει στη λαϊκή πρέπει να είναι ΠΑΛΙΟΣ? No comment!!!  :-\
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: legawien στις Νοεμβρίου 11, 2008, 11:29:47 am
Συνάδελφοι, συγγνώμη, αλλά αυτά που γράφετε και σίγουρα ισχύουν εθιμικά, κατοχυρώνονται νομικά; Υπάρχει, δηλαδή, κανονισμός που να ορίζει ότι οι έχοντες χ χρόνια υπηρεσίας επιλέγουν μαθήματα και ωράριο; Προφανώς όχι. Άρα, είναι θέμα του Διευθυντή να φροντίσει για ισότιμη μεταχείριση των συναδέλφων και να βάλει σε τάξη όλους όσους θεωρούν ότι επειδή δίδασκαν τον καιρό του Νώε έχουν κάποιο δικαίωμα να αποφεύγουν ευθύνες (γιατί η αρχαιότητα παίζει και την ανάληψη καθηκόντων). Αν δεν μπορούν να προσφέρουν στο σχολείο γιατί γέρασαν και κουράστηκαν, να πάνε σπίτι τους να διοριστεί και κανάς καινούργιος με όρεξη για δουλειά.  >:( Αν, δε, ο διευθυντής είναι "φιλαράκι" τους, να γίνει καταγγελία για αδικαιολόγητη διακριτική μεταχείριση. Εννοείται ότι όλα αυτά τα γράφω για τους τεμπέληδες δεινόσαυρους, και όχι για συναδέλφους που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα και πρέπει να τύχουν ευνοϊκής μεταχείρισης (οι οποίοι δεν είναι κατ'ανάγκη μόνο οι "αρχαίοι").
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: mario στις Νοεμβρίου 12, 2008, 07:00:04 pm
αν και δεν ειμαι ακομη μονιμος θελω να πω την αποψη μου επανω στο θεμα της αρχαιοτητας και των βαθυτερων αιτιων που την νομιμοποιουν ως πηγη εξουσιας μεσα στο σχολειο. θεωρω οτι οσο πεισσοτερο η αρχαιοτητα ρυθμιζει την κατανομη των ρολων μεσα στο σχολικο θεσμο τοσο πιο πολυ παραδεχομαστε την εμπειρικη (και οχι λογικη-επιστημονικη) βαση του εκπαιδευτικου επαγγελματος και τοσο περισσοτερο υποβιβαζουμε την παιδαγωγικη ως επιστημη.. η γνωση και η ικανοτητα φαινεται λοιπον για ακομη μια φορα να υποβαθμιζονται μπροστα σε μια πειρα που προσδιοριζεται πιο πολυ με ορους ποσοτητας (π.χ. χρονια προυπηρεσιας) απο ό,τι ποιότητας. μηπως αυτο δεν υποδηλωνει σε ενα αλλο επιπεδο και η κοινη αντιληψη μεταξυ των ατομων οτι ενας εκπαιδευτικος που ειναι γονιος κατα εναν περιεργο τροπο ειναι και καλυτερος δασκαλος; Σε μια κοινωνια,λοιπον, που λατρευει την ποσοτητα και τον αριθμο η αρχαιοτητα θα εχει παντα το πανω χερι και το πρωτο λογο. ειναι γνωστο εξαλλου οτι το προβλημα αυτο διατρεχει περα απο την εκπαιδευση καθε αλλο ιδρυματοποιημενο θεσμο που με αφορμη μια ξεχασμενη ουσια εξαντλειται στην διαδικασια (βλ. φυλακες, κεντρα απεξαρτησης, στρατος κ.α.)
πισω λοιπον απο την δυναμη της αρχαιοτητα βρισκεται μια συγκρουση μεταξυ της εμπειριας και της λογικης, του εθιμου και του νομου, της ποσοτητας και της ποιοτητας, της θεωριας και της πραξης, του αριθμου και της ερμηνειας του(=της σχεσης του δηλαδη με τα πραγματα). αν προκρινουμε τα πρωτα ο παλιος σε εναν χωρο ειναι αναντιρρητα αρχηγος, ενα προκρινουμε τα δευτερα οι σχεσεις μεσα στην ομαδα μπαινουν σε αλλες βασεις.
ευτυχως ή δυστυχως ο εμπειρισμος αποπροσανατολιζει και οσο περισσοτερο ανοιγουμε τα ματια μας σε αυτον τοσο πιο πολυ τυφλωνομαστε. ας ειναι.....
Τίτλος: Απ: Αρχαιότητα
Αποστολή από: aeee στις Νοεμβρίου 13, 2008, 03:30:18 pm
συμφωνώ!!!!  προτάσεις;;;;;