Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ60 Νηπιαγωγών => Μήνυμα ξεκίνησε από: vasp στις Σεπτέμβριος 23, 2008, 08:38:25 μμ

Τίτλος: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Σεπτέμβριος 23, 2008, 08:38:25 μμ
Εχετε παρακολουθησει μαθηματα , εχετε εφαρμοσει προγραμματα διαπολιτισμικης αγωγης στο νηπιαγωγειο που εργαζεστε ή σε πρακτικες ;;;
Πως ακριβως μπορουμε να ενταξουμε τα "αλλα"παιδια στην ταξη μας-ιδιαιτερα στην περιπτωση που δεν μιλουν ελληνικα-
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: Ritalamp στις Σεπτέμβριος 23, 2008, 09:19:19 μμ
Είχα την τύχη να παρακολουθήσω τρία μαθήματα της Ασκούνη όταν ήμουν φοιτήτρια και επίσης άλλο ένα (Γ. Νικολάου) στο μεταπτυχιακό. Σαν την επαφή όμως με το πραγματικό τίποτα...

Είναι δύσκολη υπόθεση, ειδικά μέχρι να αντιληφθείς τις δικές σου αντιστάσεις, ενστάσεις, προκαταλήψεις και μέχρι να καταφέρεις να βάλεις όρια στον εαυτό σου πρώτα και μετά στους άλλους.

Για το θέμα της γλώσσας, μπορείς το πρωί (στις ελεύθερες) να μαζεύεις τα αλλόγλωσσα και να επεξεργάζεστε εικόνες με καθημερινά αντικείμενα (νερό, ποτήρι, παπούτσι κ.ο.κ.) και να τους τα μαθαίνεις στα ελληνικά (με ολοκληρωμένες προτάσεις τύπου Αυτό είναι ένα...) και να τα μαθαίνεις κι εσύ στη γλώσσα τους. Γενικά το θέμα σηκώνει πολύ κουβέντα και ατέλειωτες ώρες με συμβουλές από όλους για όλους. Έκανες πολύ καλά που το άνοιξες. :D
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Σεπτέμβριος 23, 2008, 09:25:39 μμ
Ειναι ενα θεμα που με απασχολει...Παρακολουθησα περσι ενα συνεδριο στην Αρτα και απο τοτε "ψαχνω το θεμα" γιατι νομιζω πως ειναι ενα απαιτητικο και ενδιαφερον κομματι της δουλειας μας, για το οποιο προσωπικα θεωρω πως ειμαι απροετοιμαστη ;)
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: eviges στις Σεπτέμβριος 23, 2008, 09:31:37 μμ
συγκεκριμένα στη σχολή που φοιτούσα εγώ κάναμε μόνο θεωρητικά μαθήματα χωρίς κάποια εκπαιδευτική παρέμβαση. μαθαίναμε τρόπους για να βοηθήσουμε τα παιδιά να ενταχθούν στην ομάδα σταδιακά. π.χ να τους επιτρέπουμε να μιλάνε τη μητρική τους γλώσσα, να φέρνουν στοιχεία απο τον πολιτισμό τους και να τα συζητάμε, να επαναλαμβάνουμε φράσεις π.χ όλοι τρώμε. τρώμε το φαγητό μας, για να κατανοήσει τι κάνουμε εκείνη τη στιγμή βλέποντας τις κινήσεις μας και αντιστοιχίζοντάς το με τις λέξεις που ακούει κλπ. όλα όσα μας ανέφεραν αφορούσαν παιδιά τα οποία μιλούσαν έστω και ελάχιστα τα ελληνικά αλλά πάντα καταλάβαιναν τι τα λέγαμε . δεν κάναμε αναφορά σε παιδιά που δεν μιλούν καθόλου μα καθόλου την ελληνική. φαντάζομαι πάντως πως εμείς θα πρέπει να γνωρίζουμε κάποιες λέξεις απο τη γλώσσα του παιδιού για να μπορέσουμε να συννενοηθούμε και να το βοηθήσουμε τις πρώτες μέρες του σχολείου. επίσης αν ο γονιός μιλαέι και τις δυο γλώσσες θα μπορούσε να έχει το ρόλο του μεταφραστή όχι για πολύ όμως, για να μην επαναπαυτεί το παιδί στο οτι πάντα κάποιος θα του μεταφράζει με αποτέλεσμα να μην κάνει προσπάθεια να μάθει το ίδιο την ελληνική. επίσης αν του επαναλαμβάναμε στα ελληνικά τη λέξη που του λέμε στη γλώσσα του , ίσως να τη μάθαινε πιο εύκολα. αλλά πιστεύω πως αν μιλάμε συνέχεια με απλές λέξεις μετά απο κάποιο διάστημα θα εξοικειωθεί και το παιδί. ελπίζω να βοήθησα!!!!
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: kathyk στις Σεπτέμβριος 23, 2008, 09:53:14 μμ
θεωρω οτι το βασικοτερο απ ολα εινα να μην εχουμε εμεις καμια προκαταληψη και σε καθε ευκαιρια να μιλαμε ε σεβασμο κ θαυμασμο για το περιβαλλου του "αλλου".οι δραστηριοτητες μπορουν να εχουν σαν στοχο να βρισκουμε κοινα σημεια σε γεγονοτα της ζωης κ των ελληνων κ των αλλοδαπων.ειναι λιγο δυσκολο να γινει αψογη και να τραβηξει ισως μια τετοια δραστηριοτητα αλλα και απο το τιποτα ειναι καλο.γιατι δεν κανονιζεις 1 φορα την εβδομαδα να φερναι ενα παιδι γλυκο απο την πατριδα του και να τρωτε ολοι μαζι στο τελος;οι ελληνιδες καπως θα νοωσουν αλλα..ας φερουν κ αυτες απο το χωριό τους!
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: lena!!! στις Σεπτέμβριος 24, 2008, 01:51:33 μμ
Εμας πάλι στο πανεπιστήμιο μόνο ένα μαθημα μας ειχαν σχετικά με την διαπολιτισμική αγωγή κ αυτό στο πρώτο ετος, μετα ο καθηγητής έφυγε κ δεν έφεραν αλλο στην θέση του. τουλαχιστον στις πρακτικές έπρεπε να ειχαμε μία βοήθεια σε αυτό το θεμα!
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: kathyk στις Σεπτέμβριος 24, 2008, 02:20:38 μμ
εγω στη μαρασλειο "εμπεδωσα" τη διαπολιτισμικη.ασχοληθηκαμε αρκετα κ γενικα επειδη ειναι κ διαφορετικη η ηλικια μας πλεον και παμε στη σχολη με εμπειρια αντιλαμβανομαστε αλλιως καποια πραγματα και ειναι υπερ μας.να το κανετε!
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Σεπτέμβριος 25, 2008, 09:26:22 μμ
θεωρω οτι το βασικοτερο απ ολα εινα να μην εχουμε εμεις καμια προκαταληψη και σε καθε ευκαιρια να μιλαμε ε σεβασμο κ θαυμασμο για το περιβαλλου του "αλλου".οι δραστηριοτητες μπορουν να εχουν σαν στοχο να βρισκουμε κοινα σημεια σε γεγονοτα της ζωης κ των ελληνων κ των αλλοδαπων.ειναι λιγο δυσκολο να γινει αψογη και να τραβηξει ισως μια τετοια δραστηριοτητα αλλα και απο το τιποτα ειναι καλο.γιατι δεν κανονιζεις 1 φορα την εβδομαδα να φερναι ενα παιδι γλυκο απο την πατριδα του και να τρωτε ολοι μαζι στο τελος;οι ελληνιδες καπως θα νοωσουν αλλα..ας φερουν κ αυτες απο το χωριό τους!
Προσφατα ειχα μια ενδιαφερουσα κουβεντα με ενα δασκαλο και μου ειπε οτι οι δραστηριοτητες του τυπου: γλυκα-φαγητα, χωροι και τα συναφη ειναι μια προσεγγιση αλλα να μην το παρακανουμε γιατι οδηγουμαστε σε "εξωτικοποιηση" του τροπου ζωης και ισως τελικα φερνουμε τα αντιθετα αποτελεσματα. Πρεπει να καλλιεργησουμε μια σταση "σπασιματος των στερεοτυπων". Δεν ξερω αν μεταφερω σωστα τα λογια του...
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: selas στις Σεπτέμβριος 25, 2008, 09:54:16 μμ
Προσφατα ειχα μια ενδιαφερουσα κουβεντα με ενα δασκαλο και μου ειπε οτι οι δραστηριοτητες του τυπου: γλυκα-φαγητα, χωροι και τα συναφη ειναι μια προσεγγιση αλλα να μην το παρακανουμε γιατι οδηγουμαστε σε "εξωτικοποιηση" του τροπου ζωης και ισως τελικα φερνουμε τα αντιθετα αποτελεσματα. Πρεπει να καλλιεργησουμε μια σταση "σπασιματος των στερεοτυπων". Δεν ξερω αν μεταφερω σωστα τα λογια του...

το κλειδί είναι ο τροπος με το οποιο θα παρουσιάσεις τα πραγματα. Είναι καλό στην αρχή, για να τονώσεις την αυτοπεποίθηση των αλλοδαπών παιδιών σου να αναδειξεις με ενθουσιασμό τη γλώσσα τους και τις πολιτισμικές καταβολές τους. Στη συνέχεια, μπορεις απλά να αφιερώνεισ χρόνο, project, δραστηριότητες για να ενσωματώνεισ αύτά τα στοιχεία στο πρόγραμμά σου (π.χ. εθιμα των Χριστουγέννων, της άνοιξης κτλ). Πριν 2 χρονια είχα σε μια ταξη ένα γαλλάκι (που ήξερε μονο μερικές λέξεις στα ελληνικά), ένα ελληνοαμερικανάκι και ένα ελληνοαυστριακο (που ευτυχώς μιλούσαν ελληνικά και ζουσαν στην Ελλάδα, αλλά ήταν δίγλωσσα). Μια χαρά πήγε η χρονιά, αν και στην αρχή δυσκολεύτηκα να προσαρμοστώ με την ιδέα ότι μερικές δραστηριότητες έπρεπε να αλλάξουν μορφή, η δική μου επικοινωνία έπρεπε να αλλάξει σε μη λεκτική για να καταλαβαίνει και το παιδί που δεν ξέρει ελληνικά. Αναπόφευκτα, ειδικά στην αρχή του χρόνου το παιδάκι έμενε έξω από πολλά. Αλλά μην απογοητευτείς όλα θέλουν τον χρόνο τους. Εγώ είχα την ιδέα να δηλώσω συμμετοχή σε σύμπραξη Αγωγής Υγείας από την αρχή της χρονιάς, για να αυτο-οργανωθώ περισσότερο παρά για κάτι αλλο (θέμα όλοι ίδιοι-ολοι διαφορετικοί - ολοι ίσοι), και βγήκε κατι πολύ καλο:


Πέρα από τις δραστηριότητες τις καθημερινές σε σχέση με τη γλώσσα, τους κώδικες γραφής, κτλ,κτλ,από το Νοέμβρη και μετά, που ξεκινήσαμε τις διαδικασίες των Χριστουγέννων, έβαλα την ταξη στο κλίμα της πολυπολιτισμικότητας για τα καλά, αφου τα καλά μου τα παιδάκια θα πηγαίναν στις άλλες τους πατρίδες. Όταν γύρισαν είχα ζητήσει να μου φέρουν κάτι από την πατρίδα τους και ξαφνικά γέμισα καρτποστάλ, συνταγές μαγειρικής, εισητήρια μετρό, παραμύθια σε τρεις γλώσσες, ένας χαμός!!!! :) Εκτός των άλλων μπήκαμε και σε πρόγραμμα της UNICEF για την ισότητα και τα δικαιώματα των παιδιών (για να κάνουμε και την καλή μας πράξη..).

Τον Μάρτη μάθαμε ότι το ένα παιδάκι θα μετακόμιζε τον επόμενο χρόνο στην Αυστρία. Και μπήκαμε πάλι στη διαδικασία να προετοιμάσουμε το παιδί για την αλλαγή περιβάλλοντος τονίζοντας το "όλοι διαφορετικοί-όλοι ίδιοι". Και στο τέλος της χρονιάς κάναμε μια ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΟΤΑΤΗ γιορτή όπου ένα προνήπιο  που δήλωνε για το γαλλάκι ότι δεν το παίζει επειδή "είναι μαυρη η μούρη του" (- ναι, ήταν αφρικανικών καταβολών το γαλλάκι), πιάστηκε χέρι - χέρι με το γαλλάκι, παρουσιάσανε μαζί τη Γαλλία, τα άλλα παιδάκια παρουσίασαν τον τόπο και τη γλώσσα τους, ενώ τα ελληνόφωνα παιδάκια παρουσίασαν το κομμάτι των δικαιωμάτων των παιδιών, της διαφορετικότητας και της ισότητας των λαών.

Οπως καταλάβατε, είμαι πολύ περήφανη για εκείνη τη χρονιά  :) και δεν θυμάμαι καν το αγχος και τη δυσκολία του πρώτου μήνα, τις ρατσιστικές αντιλήψεις που ίσως πήγαν να περάσουν κάποιοι μέσα από το παιδί τους  >:(, την απογοήτευση όταν κάποιο παιδί έμενε έξω από την ομάδα επειδή δεν μπορούσα να βοηθήσω  :-\....

Πολλή υπομονή θέλει και λίγη οργάνωση. Αν κάποιος θέλει βοήθεια ή καμια ιδέα ας μου κάνει pm. Θα χαρώ πολύ να βοηθήσω...!!!!
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: Ritalamp στις Σεπτέμβριος 26, 2008, 09:45:04 πμ
Πέρσι είχα στην τάξη μου πολλά ξένα παιδιά, μεταξύ των οποίων και Αιγύπτιους. Επειδή είχαμε μαζέψει φάρμακα για τους γιατρούς του κόσμου, μας είχαν δώσει το περιοδικό τους και το ξεφυλλίσαμε στην τάξη. Βλέπει λοιπόν ένα από τα Αιγυπτιάκια (αρκετά μελαμψό, αλλά όχι μαύρο) ένα αφρικανάκι τελείως σοκολατένιο και λέει "Εγώ δεν το αγαπάω αυτό το παιδάκι γιατί είναι μαύρο! Γύρνα τη σελίδα να μην το βλέπω" Πετάγεται λοιπόν ένας άλλος (αλβανάκι κατάξανθο) και του λέει "γιατί το λες αυτό κι εσύ μαύρος είσαι και σ' αγαπάμε". "Δεν εννοούσα αυτό", λέει ο Αιγύπτιος, "εννοούσα ότι είναι Αλβανός γιαυτό." ;D ;D ;D (ό,τι να ναι δηλαδή)

Οι αναπαραστάσεις που έχουν τα παιδιά, οι δικές τους προκαταλήψεις, αλλά και οι δικές μας είναι πολύ μυστήριο πράγμα. Θέλουν πολύ δουλειά, γιατί πρέπει να τηρηθούν ισορροπίες, ώστε κανείς να μη νιώσει υπό, αλλά και κανείς να μη θεωρηθεί καλύτερος ή ότι του διακαιολογούνται τα πάντα. Καλό είναι μέσα στην τάξη να απεικονίζονται όλα τα παιδιά (σε βιβλία, σε εικόνες) και όλοι να νιώθουν ευπρόσδεκτοι, ακριβώς επειδή είναι διαφορετικοί, γιατί όλοι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί σε κάτι ακόμη και τα δίδυμα.

Τον πρώτο καιρό πέρα από όλα τα άλλα που προσπαθώ να κάνω συνηθίζω όταν μιλάω σε ένα παιδί για κάποιο άλλο να βάζω τη λέξη "μας" π.χ. "Κατερίνα, μπορείς να παίξεις με τον Αουρέλ μας, έχει θέση εκεί", "ποιός θα βοηθήσει τη Μαρία μας", προσπαθώντας να φτιάξω την έννοια του δικού μας. Κάποιες φορές πετυχαίνει.

Μου άρεσε πολύ η δουλειά σου selas.  :) :) :) Είναι πολύ δύσκολο όταν δεν μιλούν ελληνικά ειδικά όταν έρχονται από πολιτισμούς που δεν έχουν καμιά σχέση με το δικό μας (ασία, αφρική) και μπορεί να προσβάλεις άθελά σου ή να μην κατανοείς κάτι ώστε να μπορείς να βοηθήσεις το παιδί.
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: sophie στις Σεπτέμβριος 26, 2008, 03:00:53 μμ
Να σας πω κι εγώ κάποια προβληματάκια που αντιμετωπίζω... :-\
Λοιπόν...τρία προνηπιάκια αλλόγλωσσα.
Ένα από την Συρία (με σχετικά καλό επίπεδο ελληνικών-συνεννόησης).
Το άλλο από την Αίγυπτο...Εδώ το κλάμα πάει σύννεφο...Νόμιζα ότι δεν καταλαβαίνει λέξη ελληνικά μέχρι που έμαθα ότι καταλαβαίνει τα πάντα απλά χρησιμοποιέι αυτόν τον τρόπο για να τραβήξει την προσοχή (το κάνει και στο σπίτι και δυστυχώς δεν του το έχουν κόψει). Σήμερα δε είχε πέσει στο πάτωμα και χτυπιόταν και, παρόλο που δοκίμασα τα πάντα για να τον συνεφέρω, στο τέλος τον είχε πιάσει τέτοια υστερία που χτυπούσε μόνος του το κεφάλι του στο πάτωμα  :o με αποτέλεσμα να κάνει μία ωραιότατη μελανιά-καρούμπαλο... ::). Δε μιλάει παρά τα βασικά ("τουαλέτα", "κυρία", "θέλω") αλλά καταλαβαίνει αν τον ρωτήσεις "θέλεις πχ να ζωγραφίσεις, θέλεις τον κίτρινο μαρκαδόρο" κλπ...
Το τρίτο από Αλβανία. Δυστυχώς μικρό προνήπιο, που έχει έτσι κι αλλιώς πρόβλημα με την άρθρωση του λόγου του, συνεσταλμένο πολύ κι επιπλέον δε μιλάει καθόλου ελληνικά (μόνο ναι - το "όχι" με νεύμα και "πιπί") Χθες μου ξέσπασε ξαφνικά σε λυγμούς, υπέθεσα ότι πονούσε η κοιλιά της, πήγαμε τουαλέτα μαζί, της έδειχνα την κοιλίτσα της και προσπαθούσα με νοήματα να τη ρωτήσω αν πονάει κάπου, δεν έβγαλα άκρη και ειδοποίησα τη μητέρα να έρθει να την πάρει γιατί το παιδί δεν ηρεμούσε. Τελικά όντως πονούσε η κοιλιά αλλά εμένα με άγχωσε τρομερά αυτή η έλλειψη συνεννόησης, ιδίως επειδή είχε να κάνει με θέμα υγείας...Δεν μπορεί να συμμετέχει πουθενά, ούτε καν να πει "καλημέρα" όταν μαζευόμαστε το πρωί...
Δέχομαι συμβουλές... ::) :-\
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: Ritalamp στις Σεπτέμβριος 26, 2008, 03:42:41 μμ
Για τα ξεσπάσματα θυμού, το μόνο που έχει λειτουργήσει στη δική μου εμπειρία είναι η αποδυνάμωση της αξίας τους. όταν αρχίσει το ξέσπασμα χαίδεψέ του το κεφάλι ή βάλε το χέρι σου στην πλάτη του απαλά αλλά σταθερά (ασκείς εξουσία) και ρώτα τον τι τον ενοχλεί. Αν αρχίσει να κλιμακώνεται το ξέσπασμα, πες του δεν μπορώ να σε βοηθήσω έτσι, ηρέμησε και έλα να τα πούμε και μετά αγνόησέ τον τελείως και με τη στάση του σώματός σου (εσύ βέβαια θα παρακολουθείς τι κάνει). Άστον να εκτονωθεί και μόλις ηρεμήσει, αγκάλιασέ τον μίλα του ήρεμα και πες του ότι χαίρεσαι που ηρέμησε και ότι τώρα μπορείς να το βοηθήσεις να λύσει το πρόβλημά του.
Δεν θα καταλαβαίνει τι του λες ακριβώς, όμως θα καταλάβει τη διαφορά ανάμεσα σε αυτό που εισπράττει στο σπίτι και σε αυτό που εισπράττει στο σχολείο με τα ξεσπάσματα θυμού. Σταδιακά, επειδή δεν θα παίρνει την προσοχή που θέλει, θα το κόψει.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΛΑΝΙΕΣ- ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΑ ΒΑΛΤΕ ΒΙΤΑΜ ΕΙΝΑΙ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟ!!!!

Για τα υπόλοιπα, φρόντισε να μάθεις κάποια βασικά πράγματα στη γλώσσα τους, ζήτα από τις μητέρες να τους μάθουν στα ελληνικά κάποια βασικά (πονάω, νερό, τουαλέττα) και δείξε τους ότι είναι μέλη της ομάδας. Χαμογέλασέ τους συχνά, ακούμπησέ τα στον ώμο ή στο κεφάλι, δός τους παιχνίδια, στείλε άλλα παιδάκια να τους κάνουν παρέα στις ώρες του ελεύθερου παιχνιδιού. Σιγά σιγά κερδίζεις σε επίπεδο επικοινωνίας και σε επίπεδο εμπιστοσύνης. Για το μικρούλι σου δώσε του και το περιθώριο του χρόνου, να ωριμάσει και να προσαρμοστεί.

Αλλά ας μας πουν και οι άλλοι τη γνώμη τους. Να μάθουμε και τίποτε άλλο. :)

Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: sophie στις Σεπτέμβριος 26, 2008, 03:57:26 μμ
Για τα ξεσπάσματα θυμού, το μόνο που έχει λειτουργήσει στη δική μου εμπειρία είναι η αποδυνάμωση της αξίας τους. όταν αρχίσει το ξέσπασμα χαίδεψέ του το κεφάλι ή βάλε το χέρι σου στην πλάτη του απαλά αλλά σταθερά (ασκείς εξουσία) και ρώτα τον τι τον ενοχλεί. Αν αρχίσει να κλιμακώνεται το ξέσπασμα, πες του δεν μπορώ να σε βοηθήσω έτσι, ηρέμησε και έλα να τα πούμε και μετά αγνόησέ τον τελείως και με τη στάση του σώματός σου (εσύ βέβαια θα παρακολουθείς τι κάνει). Άστον να εκτονωθεί και μόλις ηρεμήσει, αγκάλιασέ τον μίλα του ήρεμα και πες του ότι χαίρεσαι που ηρέμησε και ότι τώρα μπορείς να το βοηθήσεις να λύσει το πρόβλημά του.
Δεν θα καταλαβαίνει τι του λες ακριβώς, όμως θα καταλάβει τη διαφορά ανάμεσα σε αυτό που εισπράττει στο σπίτι και σε αυτό που εισπράττει στο σχολείο με τα ξεσπάσματα θυμού. Σταδιακά, επειδή δεν θα παίρνει την προσοχή που θέλει, θα το κόψει.

Σου μιλάω ειλικρινά, μέχρι στιγμής μόνο έτσι τον έχω αντιμετωπίσει...ΑΛΛΑ...1) Όταν είναι σε τέτοια κατάσταση αρνείται οποιοδήποτε άγγιγμα! (ακόμα και να τον πλησιάσεις χειροτερεύει τα πράγματα!!!!!)
2) Σε τέτοιες κρίσεις χώνεται κάτω από τα τραπεζάκια (ανάμεσα στις καρέκλες). Το άφησα πχ σήμερα να ηρεμήσει μόνος του (ήμασταν στην παρεούλα). Κάποια στιγμή όμως έπρεπε να καθίσουν τα παιδιά να κάνουν δουλειά στα τραπέζια. Με το που πήγα μαλακά και απαλά να τον "βγάλω"από εκεί είχαμε χειρότεροη κατάσταση...Αν το πιστεύεις τον έσερνα γιατί αρνιόταν να πατήσει τα πόδια του κάτω και ούρλιαζε συνεχώς. Τον "ακούμπησα" σε ένα ελεύθερο σημείο (φοβόμουν και μη χτυπήσει) και όπως ήταν ξαπλωμένος κλοτσούσε ότι υπήρχε γύρω του. Όταν δε κουράστηκε απλά αποκοιμήθηκε! ::)
Το πρόβλημά μου είναι ότι θέλαμε πχ μετά να βγούμε έξω και του μίλησα, του ζήτησα να έρθει "αγκαλίτσα" μαζί μου έξω, άρχισε πάλι τα ίδια με αποτέλεσμα τα υπόλοιπα παιδιά να βγουν διάλειμμα μόνο 10 λεπτά (γιατί δεν μπορούσα να τον αφήσω μόνο στην τάξη). Δε γίνεται όμως να τον αφήσω να λειτουργεί εις βάρος της ομάδας! Στην τελική θα μου ζητήσουν και οι γονείς ευθύνη γιατί μιλάμε για ολοήμερο που δε γίνεται να κρατάς 8 ώρες τα παιδιά κλεισμένα μέσα!!!! :P
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: Ritalamp στις Σεπτέμβριος 26, 2008, 04:18:34 μμ
Μην τον ακουμπάς τότε . Μην τον βγάλεις κάτω από το τραπέζι. Αστον εκεί. Μην τον πάρεις μαζί σου στο διάλειμμα (απλά κάθε τόσο να μπαίνεις μέσα ή να κοιτάς από το παράθυρο τι κάνει χωρίς όμως να σε καταλαβαίνει).
 Μόλις δει ότι δε σε αφορά αυτή η συμπεριφορά, θα την αλλάξει. Αρκεί να το εννοείς. Το μήνυμα πρέπει να είναι "όταν είσαι έτσι δεν υπάρχεις για μένα. όταν εκφράζεις λειτουργικά το θυμό σου θα είμαι δίπλα σου για να σε βοηθήσω". Δε χρειάζεται να τον δελεάσεις με αγκαλίτσες, γιατί αυτό που χρειάζεται το παίρνει ήδη και είναι η προσοχή σου. Θυμίσου μόνο να τον επιβραβεύεις κάθε φορά που συμπεριφέρεται σωστά και με ηρεμία (το μπράβο μάλλον είναι παγκόσμια λέξη, όσο για το χαμόγελο δεν το συζητάω).

Αν συνεχίσει μίλα με τη μητέρα του (η οποία επειδή είναι αγόρι κατά πάσα πιθανότητα δεν μπορεί να του επιβάλλει τίποτα) και δες μήπως μπορείς να μιλήσεις στον πατέρα στον οποίο ο γιος οφείλει υποταγή (αυτά τώρα κατά προσέγγιση για τις μουσουλμανικές οικογένειες, δεν είναι υπογεγραμμένο συμβόλαιο). Δυστυχώς είναι θέμα με τους Αιγύπτιους, γιατί σπάνια δέχονται οδηγίες, συμβουλές, παρατηρήσεις από γυναίκες, αλλά δε χάνεις τίποτε να δοκιμάσεις. Μίλα και στη σύμβουλό σου.

Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: nina στις Σεπτέμβριος 26, 2008, 05:13:48 μμ
Πολύ χαίρομαι που ανοίξατε αυτό το θέμα! Έχω δουλέψει σε τάξη με αλλοδαπά παιδιά, που μιλούσαν όμως βασικά ελληνικά και όλα είχαν πάει μια χαρά. Φέτος έχω Α' Δημοτικού και αντιμετωπίζω πρόβλημα με μια μαθήτρια που ήρθε πριν 2 μήνες από την Αλβανία. Το παιδί δεν μιλά σχεδόν καθόλου ελληνικά και δεν έχει πάει νηπιαγωγείο. Προσπάθησα να την φέρω σε επαφή με άλλα παιδιά που μιλούν αλβανικά και δεν ανταποκρίνεται. Τις πρώτες μέρες στην τάξη δεν μιλούσε καθόλου, τώρα απαντά με ναι ή όχι και ελάχιστες λέξεις. Δεν αντιλαμβάνεται τους κανόνες του σχολείου και στο διάλειμμα μπαινοβγαίνει στην αίθουσα ενώ απαγορεύεται. Της το έχω εξηγήσει με λόγια, με νοήματα αλλά δεν δείχνει να καταλαβαίνει.
Φαντάζομαι πως για την μαθήτρια είναι δύσκολη υπόθεση να μπαίνει ξαφνικά στα βαθιά και μάλιστα σε μια ολιγομελή τάξη με πολύ καλό επίπεδο μαθητών και χωρίς να έχει πάει νηπιαγωγείο.
Πως θα μπορούσα να τη βοηθήσω στο θέμα της γλώσσας και στην εξοικείωση με το χώρο του σχολείου; Επίσης, επειδή είναι καινούργια στο τμήμα ( τα υπόλοιπα ήταν μαζί στα νήπια), πως μπορεί να ενταχθεί οσο το δυνατό ομαλότερα στην ομάδα; Η βοήθεια σας μου είναι πολύτιμη!
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: tsilib στις Σεπτέμβριος 27, 2008, 09:12:30 πμ
΄Χάρηκα κι εγώ με τη σειρά μου που ανοίχτηκε αυτό το θέμα.Εχω ένα προνήπιο απο Άλβανία το οποίο μιλά ελάχιστα ελληνικά, (για την ακρίβεια οι λέξεις που λεει είναι μαμα, σπίτι), το οποίο την πρώτη εβδομάδα σπάραζε κάθε μέρα στο κλαμα. Το πήρα αγκαλιά, το χαιδεψα, του χαμογέλασα, ηρέμησε και πλεον έρχεται στο σχολείο, με ευχαρίστηση. Το ζήτημα είναι ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει με κανόνες, κάνει μονίμως το δικό του, ενώ καταστρέφει βιβλία, τους τοίχους της τάξης κα άλλα. Μήπως στην προσπάθεια μου να έρχεται στο νηπιαγωγείο, χωρίς να κλαίει, το αφησα πολύ χαλαρό και πλεον δε θα μπορώ να το μαζέψω? Και υπάρχει βέβαια το ζήτημα της γλώσσας, που δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε. Σημειωτέον, ούτε η μαμά του μιλά ελληνικά
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: Ritalamp στις Σεπτέμβριος 27, 2008, 10:29:47 πμ
Το καλό με τα μικρά παιδιά είναι ότι καταλαβαίνουν πολλά πράγματα διαισθητικά, οπότε χρησιμοποίησε τη γλώσσα του σώματος. Αγρίεψέ του λοιπόν όταν κάνει κάτι που δεν  πρέπει και δός του μια εναλλακτική δραστηριότητα (δείξε του το ζωγραφισμένο τοίχο πές του με θυμωμένο ύφος όχι εδώ κουνώντας το δάχτυλό σου όχι και μετά δος του ένα χαρτί και μαρκαδόρους και χαμογελώντας πες του εδω θα ζωγραφίσεις και βαλτο να καθίσει).

Θέλει πάαααααααρα πολύ δουλειά όλο αυτό, αλλά θα λειτουργήσει. Δεν υπάρχει τίποτε που να μη μαζεύεται γιατί ακόμη δεν έχει μπει ο Οκτώβριος καν, να ήταν Φλεβάρης να συμφωνήσω.
Τουλάχιστον είναι ένα αυτό που δημιουργεί προβλήματα. Πέρσι ήταν όλο το τμήμα μου. Νήπια τα περισσότερα (άρα είχαν παγιώσει ήδη τις αλληλεπιδράσεις τους από την προηγούμενη χρονιά) και ήταν πολύ σκληρά παιδιά (για να μην πω το άλλο που ξεκινά με κ...). Έφτασε Φλεβάρης για να κάτσουμε στην παρεούλαα πάνω από πέντε λεπτά. Μετά ήρθε και συνάδελφος για το ολοήμερο και αφηνίασαν κάνοντας ξανά προσαρμογή. Μια χρονιά χαμένη γνωστικά. Κατάφερα μόνο λίγο να δουλέψω κίνηση και κοινωνικό και συναισθηματικό. Φρίκη.
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Σεπτέμβριος 27, 2008, 10:57:22 πμ
Στο σεμιναριο για τη διαπολιτισμικη θα πατε;;;;;Λετε να ειναι ενδιαφερον;;; :-\
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: Ritalamp στις Σεπτέμβριος 27, 2008, 11:01:55 πμ
Να σου πω την αλήθεια μου εγώ φέτος θα ασχοληθώ με τελείως άλλα πράγματα, οπότε λέω να επενδύσω τα χρήματά μου εκεί. Δείχνει ενδιαφέρον πάντως και γενικά καλό είναι να έχεις επαφή με τη διαπολιτισμική. Να επιμείνετε να σας δίνουν πράγματα που σχετίζονται με την πράξη. Επίσης αν ξαναγίνει φέτος το σεμινάριο για τη διαχείριση σχολικής τάξης που έγινε πέρσι να το παρακολουθήσετε. Έχει μέσα και για την ειδική αγωγή και για τη διαπολιτισμική.
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Σεπτέμβριος 27, 2008, 11:51:17 πμ
Να σου πω την αλήθεια μου εγώ φέτος θα ασχοληθώ με τελείως άλλα πράγματα, οπότε λέω να επενδύσω τα χρήματά μου εκεί. Δείχνει ενδιαφέρον πάντως και γενικά καλό είναι να έχεις επαφή με τη διαπολιτισμική. Να επιμείνετε να σας δίνουν πράγματα που σχετίζονται με την πράξη. Επίσης αν ξαναγίνει φέτος το σεμινάριο για τη διαχείριση σχολικής τάξης που έγινε πέρσι να το παρακολουθήσετε. Έχει μέσα και για την ειδική αγωγή και για τη διαπολιτισμική.
Φοβαμαι πως δεν καταλαβα....Μιλαω για το σεμιναριο στην πανεπιστημιουπολη  ??? ???
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: Ritalamp στις Σεπτέμβριος 27, 2008, 01:14:34 μμ
Ναι καλό μου για το ίδιο λέμε, απλά πρότεινα κι άλλο ένα σεμινάριο γι'αυτούς που είναι μόνιμοι ή αναπληρωτές και σχετίζεται με αυτά που συζητάμε.
Επίσης είμαι της άποψης ότι στα σεμινάρια, δεν παίρνουμε μόνο ό,τι μας δίνουν, αλλά πιέζουμε για να μας δώσουν αυτά που χρειαζόμαστε (καλή η θεωρία αλλά να τη συσχετίζουν με την πραγματικότητα της τάξης).

Σε ξεμπέρδεψα ή τα έκανα χειρότερα; :-[
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Σεπτέμβριος 27, 2008, 02:01:56 μμ
Ναι τωρα καταλαβα...Σε ενα σεμιναριο στο ΕΚΠΑ που φανταζομαι θα γινεται πανικος απο κοσμο, πως μπορω εγω να ρωτησω πραγματα;; Διακοπτω τον εισηγητη και ρωταω;;; Λιγο δυσκολο το βλεπω :-[
Βεβαια σε επιμορφωσεις διορισμενων θα ειναι διαφορετικο το κλιμα λογικα...
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: Ritalamp στις Σεπτέμβριος 27, 2008, 02:25:46 μμ
Όταν τελειώνει η εισήγηση υπάρχει χρόνος για ερωτήσεις. Δυστυχώς πολλές φορές τα σεμινάρια για διορισμένους δεν είναι τίποτε άλλο από ανάγνωση του άρθρου ή της έρευνας του εισηγητή. Πρέπει να μάθουμε να ζητάμε.
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Σεπτέμβριος 27, 2008, 02:51:35 μμ
To πιστευεις οτι εχω παρακολουθησει ημεριδες, σεμιναρια κτλ και ποτε δεν υπηρχε χρονος για ερωτησεις;;!

Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: Ritalamp στις Σεπτέμβριος 27, 2008, 03:24:25 μμ
Εννοείται!!! :(
Πρέπει με κάποιο τρόπο να σταματήσει αυτό το πράγμα, όμως, γιατί πολλές φορές πάμε ξοδεύουμε χρόνο και χρήμα (και τα δυο πολύτιμα) για να ακούσουμε κάτι που απλά θα μπορούσαμε να διαβάσουμε. Υπάρχουν βέβαια και εισηγητές που δεν τους χορταίνεις να τους ακούς.
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: lena!!! στις Σεπτέμβριος 29, 2008, 04:05:42 μμ
Για τα ξεσπάσματα θυμού ίσως να βοηθούσε και η αναπαράσταση της συμπεριφοράς.Δηλαδή είτε να πεις: εγώ τωρα δεν ειμαι η κυρία,αλλά ένα παιδάκι.... είτε με κουκλοθέατρο και να βάλεις την ομάδα σε κατασταση προβληματισμού.
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Σεπτέμβριος 29, 2008, 04:29:23 μμ
Για τα ξεσπάσματα θυμού ίσως να βοηθούσε και η αναπαράσταση της συμπεριφοράς.Δηλαδή είτε να πεις: εγώ τωρα δεν ειμαι η κυρία,αλλά ένα παιδάκι.... είτε με κουκλοθέατρο και να βάλεις την ομάδα σε κατασταση προβληματισμού.
??? ??? ???
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: lena!!! στις Σεπτέμβριος 29, 2008, 04:30:54 μμ
Δε κατάλαβες τι λέω ή δε συμφωνεις;
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Σεπτέμβριος 29, 2008, 04:53:50 μμ
Δεν καταλαβα.......
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: lena!!! στις Σεπτέμβριος 29, 2008, 08:32:50 μμ
Πριν βιαζόμουν (και λιγο βαριόμουνα να γράψω πολλά:P :-[)για αυτό δε το κατάλαβες μάλλον...
θα πω δύο προχειρα παραδείγματα...

1ο) μαζεύεις τα παιδιά στην παρεούλα και τους λες: για λίγο δε θα είμαι η κυρία σας, αλλά ένα παιδί (της τάξης). το βάζω σε παρένθεση γιατί δεν είμαι σιγουρη αν πρέπει να ειπωθεί αυτό ή όχι. Και τότε κάνεις αναπαράσταση τη συμπεριφορά του παιδιού.π.χ. κάνεις τη θυμωμένη και αρχιζεις να κλωστάς αντικείμενα ή βάζεις ένα παιδί να προσπαθήσει να σε ηρεμίσει κ να σε ακουμπήσει και τότε να αντιδράσεις με τον τρόπο που είπε η sophie(νομίζω)ότι αντιδρά το παιδάκι της τάξης. μετά να θέσεις την παρεούλα σε κατάσταση προβληματισμού, να συζητήσεις με τα παιδιά ή τα παιδιά μεταξύ τους.(αν ειναι σωστη η συμπεριφορά αυτή κτλ) και ίσως να βγουν και κανόνες μέσα απο τη συζήτηση.

2ο) ο δεύτερος τρόπος είναι να παιξεις κουκλοθέατρο. πανω κάτω να κάνεις τα ίδια με το 1ο πχ,  με δύο κούκλες.

Ελπίζω να το έθεσα καλύτερα τωρα...
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: kathyk στις Σεπτέμβριος 29, 2008, 10:21:13 μμ
συμφωνω χωρις να ναι το "παιδι" απο την ταξη για τι αμεσως θα σου πουν ποιον σκεφτονται!περυσι που το εκανα αναμεσα σε 2 παιδια οτι δηθεν τσακωνονται κ πως πρεπει να μιλανε το απολαυσανε πολυ.ειδικα το πολυ ζωηρο παιδι εβγαζε κ μια γλυκα οταν το εκανε στο παιχνιδι!
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: klio στις Σεπτέμβριος 30, 2008, 10:31:29 πμ
Μιλαω για το σεμιναριο στην πανεπιστημιουπολη..

Μήπως θα μπορούσατε να με ενημερώσετε κι εμένα για το σεμινάριο στην Πανεπιστημιούπολη? Ποια ημέρα γίνεται, τι ώρα, για πόσες ώρες, ποιοι μιλούν , τι θέματα έχει.
Κι επίσης, πού ακριβώς είναι η Πανεπιστημιούπολη? Είμαι από Βόρεια Ελλάδα, αλλά ξέρω λίγα από Αθήνα.
Σας ευχαριστώ πολύ!!! 

Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: Ritalamp στις Σεπτέμβριος 30, 2008, 10:38:12 πμ
Η Πανεπιστημιούπολη βρίσκεται στην περιοχή Ζωγράφου και πηγαίνουν εκεί αρκετά λεωφορεία από το κέντρο (224, νομίζω 222, αλλά για σιγουριά τσέκαρε τον ΟΑΣΑ)

Για το συνέδριο υπάρχουν πληροφορίες αναλυτικές στο θέμα Συνέδρια, ημερίδες ... στον κατάλογο διάφορα για την εκπαίδευση.
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Οκτώβριος 02, 2008, 01:49:30 μμ
Καλησπέρα,
μηπως γνωρίζετε ή καλυτερα μήπως εχετε δουλέψει με καταλληλο υλικό για τη διαπολιτισμικη προσεγγιση;; Διαβασα καπου οτι υπάρχει υλικο απο το "κεντρο διαπολιτισμικης αγωγης" που στοχευει στην ενισχυση της γλωσσικης επικοινωνιας, τον εμπλουτισμου του λεξιλογιου κτλ
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: Ritalamp στις Οκτώβριος 02, 2008, 01:57:53 μμ
Αυτό το υλικό υπάρχει σε πολλά από τα δημόσια νηπιαγωγεία και περιλαμβάνει σίγουρα αφίσες και ίσως και κάποιες κάρτες. Νομίζω ότι υπεύθυνη είναι η Παπαδογιανάκη, Παπαγιαννοπούλου, κάτι τέτοιο δε θυμάμαι ( :-[ :-[ :-[ :-[). Το πρόγραμμα είχε γίνει από τη Φιλοσοφική Αθηνών όπου έχει έδρα το Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.

Το υλικό το πήρα χαμπάρι πολύ αργά πέρσι και δεν το χρησιμοποίησα παρότι βρισκόταν στο νηπιαγωγείο (κλειδαμπαρωμένο αυτά είναι δικά μας :P). Θα επικοινωνήσω με την περσινή συνάδελφο μήπως καταφέρω να σου βρω τηλέφωνο.  ;)
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: Panos25m στις Οκτώβριος 02, 2008, 02:01:17 μμ
να σας προτεινω ενα βιβλιο (ειναι απο τη διατριβη του συγγραφεα) και αφορα τη "Διαπολιτισμικη Μουσικη Εκπαιδευση" του Δρ. Γιώργου Σακελλαριδη..εκδοσες ατραπος
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Οκτώβριος 02, 2008, 02:04:25 μμ

Αυτό το υλικό υπάρχει σε πολλά από τα δημόσια νηπιαγωγεία και περιλαμβάνει σίγουρα αφίσες και ίσως και κάποιες κάρτες. Νομίζω ότι υπεύθυνη είναι η Παπαδογιανάκη, Παπαγιαννοπούλου, κάτι τέτοιο δε θυμάμαι ( :-[ :-[ :-[ :-[). Το πρόγραμμα είχε γίνει από τη Φιλοσοφική Αθηνών όπου έχει έδρα το Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.

Το υλικό το πήρα χαμπάρι πολύ αργά πέρσι και δεν το χρησιμοποίησα παρότι βρισκόταν στο νηπιαγωγείο (κλειδαμπαρωμένο αυτά είναι δικά μας :P). Θα επικοινωνήσω με την περσινή συνάδελφο μήπως καταφέρω να σου βρω τηλέφωνο.  ;)



Το στελνουν μονο στα σχολεια να υποθεσω;;; Πρεπει να ειναι χρησιμο παντως...οταν το χρησιμοποιησεις να μας πεις εντυπωσεις γιατι μεχρι να διοριστω και να το δω.... :-[
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Οκτώβριος 02, 2008, 02:05:26 μμ
να σας προτεινω ενα βιβλιο (ειναι απο τη διατριβη του συγγραφεα) και αφορα τη "Διαπολιτισμικη Μουσικη Εκπαιδευση" του Δρ. Γιώργου Σακελλαριδη..εκδοσες ατραπος
Καλο ακουγεται, σε ευχαριστουμε :)
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: Ritalamp στις Οκτώβριος 02, 2008, 02:06:59 μμ
Καλό μου δυστυχώς για το υλικό (ευτυχώς για μένα :D :D :D) είμαι σε άδεια και θα επιστρέψω σε 3 χρόνια. Οπότε μέχρι τότε θα το έχεις δουλέψει στην οργανική σου και θα μας έχεις ήδη πει εσύ.  ;)

Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Οκτώβριος 02, 2008, 02:08:48 μμ
ΤΟ ΕΛΠΙΖΩ ;D ;D
Thanks!!!!!!!!! ;)
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Οκτώβριος 10, 2008, 04:57:45 μμ
Και να το νεο μου ερωτημα: "Με ποιο τροπο/μεσα μπορουν να καταπολεμηθουν τα στερεοτυπα απενατι στους "αλλους" και οτιδηποτε διαφορετικο;;"
Θεωρω οτι κυριως μεσα απο το σχολειο αναπαραγονται κοινωνικα στεροτυπα, πως θα μπορουσαν επομενως προτιστως να αλλαξουν σταση οι εκπαιδευτικοι;;
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: kathyk στις Οκτώβριος 10, 2008, 10:08:30 μμ
για τους εκπαιδευτικους..λυπαμαι αλλα αν δεν εχουν αλλαξει μεχρι τωρα..θελει πολυ δουλεια..
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Οκτώβριος 10, 2008, 11:50:28 μμ
Kathyk
Να σου πω την αληθεια δεν πιστευα οτι εκπαιδευτικοι το 2008 χαρακτηριζουν τοσο ασχημα ενα κομματι της κοινωνια μας...(Βλεπε το θεμα:που κατοικειτε, για να καταλαβεις τι εννοω!)
http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=204.285

Φαινεται πως οι νεοελληνες ξεχνουν γρηγορα το παρελθον..πχ το οτι και οι γονεις τους ηταν μεταναστες κτλ και δυστυχως οι καιροι αλλαζουν και ποτε δεν ξερεις και σε εμας τους "ελληναρες" τι μπορει να σhμβει πχ να ρθουμε στη θεση τους...
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: kathyk στις Οκτώβριος 11, 2008, 12:46:20 μμ
εχεις δικιο,το διαβασα..ξερεις τι μου λεγε ενας θειος μου πριν λιγες μερες ο οποιος ζει 40 χρονια στο εξωτερικο;οτι εμεις οι ελληνες οταν ερχεται καποιος αλλοδαπος στην ελλαδα λεμε,ο ξενος. στο εξωτερικο παλι λεμε" εμεις οι ελληνες" και "οι ξενοι".οπου κ να παμε τους αλλους ξενους τους βλεπουμε κ εμας κανονικους.
Τίτλος: Απ: ΠΕ 60- διαπολιτισμικη αγωγη
Αποστολή από: vasp στις Οκτώβριος 11, 2008, 01:40:18 μμ
σωστος ο θειος ;D ;D..εξαλλου πας μη ελλην-βαρβαρος...
Το ωραιο ειναι πως ημαστε τοσα ατομα και μαλιστα "εκπαιδευτικοι" - "επιστημονες" και κανεις δεν σχολιασε την εκφραση...Ολοι κοιταμε πως θα βολευτουμε στο δημοσιο(και βαζω και τον εαυτο μου μεσα) και ολα τα αλλα....