Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: wennie στις Σεπτεμβρίου 28, 2008, 01:37:44 pm

Τίτλος:
Αποστολή από: wennie στις Σεπτεμβρίου 28, 2008, 01:37:44 pm
Γειά σας! Θα ήθελα να ρωτήσω όσους δασκάλους διδάσκουν στην
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: Ελένη_ στις Σεπτεμβρίου 28, 2008, 02:02:51 pm
Αν και δεν έχω δευτέρα τάξη, πιστεύω το που θα βρίσκεσαι είναι εντελώς υποκειμενικό. Καλά κάνεις και ασχολείσαι με τους αδύνατους μαθητές (γιατί αυτοί ειναι συνηθως που δεν προσέχουν). Κάνω ακριβώς το ίδιο κι εγώ που έχω έκτη γιατί αφενός το βιβλιο μαθηματικών της πέμπτης είναι δυσνόητο και αφετέρου γιατι πιστεύω πως οι μέτριοι μαθητές μας χρειάζονται περισσότερο. Είναι πολύ πιο δύσκολο να κάνεις ένα μαθητή του 7 να πάρει 9 παρά έναν που παίρνει 9 να πάρει 10. Κι εγώ μόνο 4 μαθήματα έχω προχωρήσει στο βιβλίο και έβαλα και ένα τεστ να δω που βρισκόμαστε. Ειδικά αν παίρνεις την τάξη πρώτη φορά (όπως εγω) θα σου πάρει λίγο καιρό μέχρι να γνωρίσεις τα παιδιά και να δεις τις αδυναμίες τους. Κι επειτα είναι και το πρόβλημα της πειθαρχίας. Είναι τα παιδιά ήσυχα κατά τη διάρκεια του μαθήματος? Σε έχουν αποδεχτεί ως δασκάλα? Είναι ένα σωρό τα προβλήματα που αφορούν τη δυναμική της τάξης και την ομαλή λειτουργία της σαν ομάδα που πρέπει πρώτα να λυθούν και μετά ακολουθεί η ύλη.

Παρόλα αυτά μόλις πάω αύριο στο σχολείο θα ρωτήσω τη δασκάλα της δευτέρας και θα σου πω.
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: wennie στις Σεπτεμβρίου 28, 2008, 02:31:04 pm
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Με προβληματίζει αρκετά η κατάσταση αυτή. Τα περισσότερα παιδιά (αν όχι όλα) βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο, είναι αυτό που λέμε καλοί μαθητές. Και οι απρόσεκτοι ακόμα είναι καλοί μαθητές, απλώς προτιμούν να κοιμούνται, να μιλάνε, να κάνουν φασαρία....Έτσι όμως δεν μένουν τα υπόλοιπα παιδιά πίσω? Σου φαίνεται φυσιολογικό να λέω 15 φορές "ανοίξτε το τετράδιο εργασιών στην σελίδα 15" και 4 παιδιά να μην κάνουν τίποτα? Να με γραφόυν? Να μην έχουν ανοίξει καν την τσάντα τους και να πρέπει να πηγαίνω πάνω απτον καθένα ξεχωριστά και να του το λέω για να το κάνουν?
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: Ελένη_ στις Σεπτεμβρίου 28, 2008, 05:21:38 pm
Αν μπορούσες μόνο να με δεις τωρα. Σε νιώθω! Λοιπόν αντιμετωπίζω το ίδιο ακριβώς πρόβλημα με 2 από τους 14 μαθητές. Ο ένας πολύ καλος μαθητής, αλλά ο άλλος μέτριος προς το κακός και με προβλήματα στο σπίτι. Επειδή έχω έκτη και όπως καταλαβαίνεις τα παιδια είναι στο προεφηβικό στάδιο, στην αρχή τις πρωτες 2-3 μέρες δηλαδη μου είχαν βγάλει το λάδι. Αποφάσισα λοιπόν οτι δε βγαίνει έτσι χρονιά πέρα.

Έτσι με δημοκρατικές διαδικασίες τα έβαλα να βγάλουν εκείνα το φίδι απο την τρύπα για να μην έχω και τους γονείς να με ζαλίζουν. Τι έκανα? Απλό και τις περισσότερες φορές αποδοτικότατο. Αρχικά τα έβαλα να ψηφίσουν εκείνα τους κανόνες που θα διέπουν την τάξη τους και αφού γράψαμε τους κανόνες σε ένα μεγάλο χαρτόνι το έκανα να φαίνεται σαν πράξη σχολικής επιτροπης και τα έβαλα να υπογράψουν. Κολλησα στον τοιχο το χαρτόνι και ετσι είναι δημοσιευμένη η έγγραφη υποσχεση καθε μαθητη ξεχωριστα οτι θα σεβεται τους κανονες που εκεινο ψηφισε για την ομαλη λειτουργια της ταξης.

Κατά δευτερο τα έβαλα να ψηφίσουν τι θα γίνεται αν καποιος δε σεβεται τους κανονισμους που ο ιδιος ψηφισε. Ετσι καταληξαμε σε εναν πινακα συμπεριφορας στον οποιο ειναι γραμμενα τα ονοματα των παιδιων και οι μηνες του ετους. Καθε φορα που καποιος παρεμποδίζει με οποιονδηποτε τροπο τη μαθησιακη διαδικασια η ταξη ψηφιζει και αν υπαρχει πλειοψηφια μπαινει η γραμμη στον πινακα. Αν καποιος συγκετρωσει 5 γραμμες σε ενα μηνα παει στο διευθυντη του σχολειου και αν μαζεψει 10 τηλεφωνουμε στους γονεις και τους καλουμε στο σχολειο. Ο πινακας συμπεριφορας ειναι και αυτος αναρτιμενος στην ταξη ωστε την Τεταρτη που θα ερθουν οι γονεις να δουν με τα ιδια τους τα ματια τι κανουν τα καμαρια τους... Και αυτο σου λυνει τα χερια συναδελφισσα. Η τάξη ψηφιζει, η ταξη επιβαλλει κανονες και ποινες και οχι εσυ. Κανενας γονεας δεν θα σου πει οτι εχεις βάλει στο ματι το παιδι του.

Κατι ακομα που κανω, ειναι να τους λέω να βγάζουν τα βιβλια και τα τετραδια της επόμενης ωρας πριν βγουν για διαλειμμα. Γιατι και σε μενα αυτοι οι δυο δεν τα ανοιγουν οταν πρεπει με αποτλεσμα να χανουμε μαθημα και συνειδητοποιησα οτι δεν γινεται δουλεια ετσι. Αν δε σου καθονται καλα, κρατησε τα και κανενα διαλειμμα μεσα για να καταλάβουν ποιος κανει κουμαντο. Ειπαμε δημοκρατια εχουμε αλλά δεν θα μας παρουν και τον αερα τα μικρα.

Κατι τελευταιο. Μην μασας. Φωναζε συχνα το διευθυντη, παρε και κανενα γονιο απο αυτους τους 4 τηλεφωνο (οχι εσυ, ο διευθυντης) βαλε τους και κανενα τεστακι απροειδοποιητα και θα στρωσουν. Τα δικα μου που νοιαζονται για το βαθμο τους ειπα οτι παιζει ρολο η συνολικη εικονα του μαθητη. Κραταω τεφτερι με ποιους δεν εφεραν εργασιες καθε μερα και εννοειται οτι θα το δειξω στους γονεις. Ετσι θα μαθουν να ειναι υπευθυνα.

Σε εχω πυροβολησει με τοσες προτασεις αλλά το κανω επειδη πραγματικα σε νιωθω. Δεν μπορουν 4 ατομα να στερουν τη γνωση απο τα υπολοιπα παιδια. Οταν καλεσεις γονεις να το πεις αυτο. Στην τελικη η συμπεριφορα των παιδιων τους στην ταξη ειναι δικο τους κατορθωμα. Δεν θα πληρωνουμε εμεις οι δασκαλοι τα σπασμενα της καθε οικογενειας. Ισως να σου ακουγονται σκληρα αυτα που γραφω αλλά έλεος. Δεν επιτρέπω σε κανενα μαθητη μου να εμποδιζει τη μαθησιακη διαδικασια. Δεν εχω προβλημα να πω 1000 φορες κατι για να το κατανοησουν. Δεν μπορω να ανεχτω ομως την ωρα που εξηγω καποιοι να μιλανε και μετα να θελουν και περαιτερω επεξηγηση. Ειναι κατι που με εξοργιζει...
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: wennie στις Σεπτεμβρίου 28, 2008, 05:55:45 pm
Ακριβώς αυτό! Ούτε εγω έχω πρόβλημα να χάσω την ώρα για μαθητές που έχουν αδυναμίες. Αρκεί να ενδιαφέρονται για το μάθημα. Γιατί όμως να την χάνω για παιδιά που δεν τους καίγεται καρφάκι? Όσο αφορά τους γονείς, έχουν έρθει κάποιοι και ομολογώ πως τους έχω με το μέρος μου, είναι αρκετά συνεργάσιμοι, καταλαβαίνουν το πρόβλημα και τα παιδιά τους έχουν συμμαζευτεί λίγο. Και μάλιστα η "απειλή" "θα καλέσω τους γονείς σου" τους κάνει να κάθονται παναγίτσες. Αλλά δεν θέλω να είναι ήσυχα με τις απειλές, θέλω να προσέχουν το μάθημα, να ενδιαφέρονται. Τέλοσπάντων, λίαν συντόμως θα καλέσω κιεγώ τους γονείς να τους μιλήσω, και πιστεύω θα βελτιωθεί αρκετά η κατάσταση. Στα μαθηματικά είμαι στο δεύτερο κεφάλαιο και κοντεύω να σκάσω που είμαι πίσω λόγω 3-4 παιδιών που κοιμούνται όρθια.

Τεστάκι στην δευτέρα δημοτικού παίζει? χμ μαρέσει αυτη η ιδέα!!!!!!!!! Αλλά δεν πέρνουν βαθμούς στην Α' και
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: Ελένη_ στις Σεπτεμβρίου 28, 2008, 06:43:50 pm
Εγώ παλι σε ευχαριστω που δε με θεωρεις θηλυκο Χιτλερ. Γιατι το εχω ακουσει κι αυτο...

Κι εγω δεν θελω να ειναι ησυχα λογω των απειλών, αλλά σε ρωτώ: Πως θα καταλαβουν οτι το μαθημα έχει ενδιαφέρον αν δεν κανουν ησυχία? Τα μετρα που πήρα είναι γι'αυτο ακριβώς. Θα κάτσουν στην αρχη ησυχα γιατι αλλιως εχει καμπανα, αλλα στην πορεια θα ενδιαφερθουν. Την Πεμπτη εγινε το αδιανοητο. Ο αδυνατος φασαριόζος μαθητης μου ζητησε να τον βοηθησω στα μαθηματικα κι εγω καθησα απο πανω του ενω η ταξη εκανε αλλες ασκησεις και του τα εξηγουσα πολυ αναλυτικα. Στη συνεχεια αφου βεβαιωθηκα οτι τα καταλαβε τον σηκωσα στον πινακα, πηρε και το μπραβο του απο την ταξη και ηρεμησε! Σιγα σιγα βλεπω αλλαγη.
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: wennie στις Σεπτεμβρίου 28, 2008, 08:07:16 pm
Τώρα θα με πεις τρελλή. Αυτό σκεφτόμουν να το κάνω πριν ξεκινήσουν τα σχολεία. Μας το είπαν και στα σεμινάρια. Αλλά ξέχασα να πω στα παιδιά να φέρουν φακέλους γιαυτό τον λόγο. Το ξέχασα τελέιως. Αγόρασαν φάκελο μα ζελατίνες για τις φωτοτυπίες αλλά όχι γιαυτό.
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: Ελένη_ στις Οκτωβρίου 02, 2008, 12:44:33 pm
Καταρχάς συγνώμη που αργησα να απντήσω. Το ιντερνετ εδώ είναι αργό και μόνο τα Σαββατοκυριακα που επιστρεφω στο σπιτι μου μπορω να μπαινω.Ηδη για να μπω στο φορουμ εφαγα 10 λεπτα...

Δε θα σε βρισω, ουτε τρελη θα σε πω. Εκανα το ιδιο λαθος αλλά το διόρθωσα πριν απο καμια βδομαδα. Πηρα με εξοδα του σχολειου 14 ιδιους φακελους και την εκανα τη δουλεια. Ρωτα τον διευθυντη σου. Σιγα το εξοδο να παρεις χαρτινους φακελους. Καλυτερα ιδιο χρωμα ολοι για να μην εχουμε ανταγωνισμους και σε αυτο.

Χθες ειχα συναντηση με τους γονεις η οποια πηγε πολυ καλα. Με θεωρουν καλη δασκαλα κι ας κανω ολα τα παραπανω. Τους αρεσει λενε που μαθαινω στα παιδια υπευθυνοτητα και που τους μιλαω για το καπνισμα, τα ναρκωτικα και γενικοτερα τους κινδυνους της ζωης. Είμαι πολυ ευχαριστημενη και τωρα που εχω και την εγκριση τους για το συστημα μου...την εβαψαν τα καημενα τα παιδακια! Μακαρι ολοι οι γοενις να ηταν τοσο συνεργασιμοι ρε παιδια, μακαρι!