Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: kon31 στις Οκτωβρίου 01, 2008, 08:23:08 pm

Τίτλος: σχετικά με το γνωσιακό επίπεδο των μαθητών
Αποστολή από: kon31 στις Οκτωβρίου 01, 2008, 08:23:08 pm
Καλησπέρα. Είμαι νεοδιόριστη φιλόλογος με μηδενική εμπειρία από τάξη και θα ήθελα την συμβουλή κάποιων παλαιότερων. Είμαι σε ένα δυσπρόσιτο γυμνάσιο με περίπου 40 παιδιά σύνολο, κοντά 12 παιδιά η κάθε τάξη, δεν θα ήθελα να αναφέρω το σχολείο. Το θέμα είναι ότι το γνωσιακό επίπεδο των παιδιών βρίσκεται σε σημείο δημοτικού. Προχθές μπήκα στην γ γυμνασίου για νέα ελληνική γλώσσα, τους είπα να μου βρούν τις προτάσεις σε ένα κείμενο και ανακάλυψα ότι ούτε ένα από τα 12 δεν ήξερε να ξεχωρίσει το ΡΗΜΑ. Με ρώταγαν αν είναι ρήμα το ¨των ανθρώπων¨ και το "πολιτισμού". Επίσης, δεν ξέρουν να κάνουν κανονική ανάγνωση (π.χ. να σταματάνε στις τελείες ή στα κόμματα) και να γράφουν με κενά ανάμεσα στις λέξεις. Για ορθογραφία, ή για αρχαία ή ιστορία ούτε λόγος. Δεν θέλω να μιλήσω καθόλου για την α και την β γυμνασίου... Ενημέρωσα την σύμβουλο και μου είπε κάτι κουφά, να τους κάνω την ύλη που έμεινε από πέρισυ μέσα σε ένα μήνα κλπ. Εάν μου το ξαναπεί θα της ζητήσω να έρθει για δειγματική διδασκαλία μπας και δει τι συμβαίνει. Εδώ όμως πρέπει να ξεκινήσω από τα φωνήεντα και τα σύμφωνα. Τι με συμβουλεύετε να κάνω; Πως να το χειριστώ; Είναι εντελώς άσκοπο να πάω στα παρακάτω όταν δεν ξέρουν τα βασικά, αλλά από την άλλη πρέπει να προχωρήσει και η ύλη. Παρακαλώ όποιος έχει αντιμετωπίσει κάτι παρόμοιο να με συμβουλεύσει. Τέλος, θα ήθελα να με ενημερώσετε αν είναι ετσι σε όλα τα σχολεία ή έχει τύχει σε αυτό που είμαι. Ευχαριστώ πολύ. :)
Τίτλος: Απ: σχετικά με το γνωσιακό επίπεδο των μαθητών
Αποστολή από: dimstella στις Οκτωβρίου 01, 2008, 08:37:22 pm
Δεν μπορώ να πιστέψω αυτά που διαβάζω. Σαν να λές οτι γι'αυτά τα παιδιά πέρασαν 8 χρόνια (Δημοτικό + Γυμνάσιο) χωρίς να μάθουν ΤΙΠΟΤΑ.
Αν μιλάμε για μουσουλμανική μειονότητα τότε καταλαβαίνω, ίσως δεν ενδιαφέρονται (καταλαβαίνω αλλά και πάλι δεν το δικαιολογώ), αλλιώς μιλάμε για μαύρη απελπισία.
Τίτλος: Απ: σχετικά με το γνωσιακό επίπεδο των μαθητών
Αποστολή από: kon31 στις Οκτωβρίου 01, 2008, 08:48:25 pm
Όχι, δεν είναι μουσουλμανική μειονότητα. Μάλιστα, δεν υπάρχει ούτε ένα αλλοδαπό ή αλλόγλωσσο ή αλλόθρησκο παιδάκι σε όλο το σχολείο. Πιστεύω ότι κανείς δεν έχει ενδιαφερθεί ποτέ για αυτά τα παιδιά. Θα σου πώ μόνο αυτό: την πρώτη μέρα που μπήκα τους έκανα ένα πολύ απλό διαγνωστικό τεστ (α, ρε ασεπ που είσαι...) με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, δύο τρείς γνώσης, και δύο τρείς αυτοαξιολόγησης (π.χ. μου αρέσει το μάθημα της ιστορίας; α. πολύ β. λίγο, γ. καθόλου δ. αδιάφορο), και παρατήρησα τα εξής δύο πράγματα: α. ενώ ήταν ανώνυμο αντέγραφαν. και όχι μόνο στις απλούστατες ερωτήσεις γνώσεις (π.χ. τι ήταν το 1821) αλλά και στις ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης, και β. (και σημαντικότερο) δεν μπορούσαν να καταλάβουν ότι ήθελα να επιλέξουν μία μόνο από τις τέσσερις απαντήσεις. είτε μου κυκλώναν δύο τρείς, είτε υπογράμμιζαν λέξεις από την κάθε απάντηση, είτε με ρώταγαν τι πρέπει να κάνουν. Τα παιδιά αυτά δεν φταίνε. Απλώς δεν ξέρουν, δεν τους το έμαθε κανένας ποτέ τι πρέπει να κάνουν. Η θέση μου όμως ποιά είναι;
Τίτλος: Απ: σχετικά με το γνωσιακό επίπεδο των μαθητών
Αποστολή από: dimstella στις Οκτωβρίου 01, 2008, 08:57:47 pm
Πιστεύω πως θα πρέπει να "κατεβάσεις τον πήχη" πιο κοντά στο επίπεδο των μαθητών. Οπως καταλαβαίνεις τα Αναλυτικά Προγράμματα δεν είχαν καμμία θετική επίδραση σ' αυτά τα παιδιά (μάλλον ούτε και οι προηγούμενοι δάσκαλοί τους). Επειδή σε βλέπω με όρεξη, δώσε τη μάχη να βοηθήσεις τα παιδιά, πιστεύω πως το νόμισμα θα έχει και άλλη (πιο ευχάριστη) όψη.   
Τίτλος: Απ: σχετικά με το γνωσιακό επίπεδο των μαθητών
Αποστολή από: Ναταλί στις Οκτωβρίου 01, 2008, 09:52:07 pm
Παρόλο που δεν είμαι φιλόλογος θα έλεγα να ασχοληθείς με το να τους μάθεις τη στοιχειώδη εκπαίδευση και να αφήσεις την ύλη στην άκρη! Ποιο θα είναι το νόημα απλά να βγει η ύλη; Τουλάχιστον ας πάνε στο λύκειο και να ξέρουν να αναγνωρίζουν το ρήμα! Απελπιστική κατάσταση! Καλή δύναμη!