Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Γυμνάσιο => Σχολικά μαθήματα => Φιλολογικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Lara Croft στις Οκτωβρίου 07, 2008, 02:16:09 am
-
Γειά σας! Θα μπορούσε κάποιος να μου πεί πια είναι η ύλη της νεοεληνικής γλώσσας και ποιά θέματα διδάσκονται οι μαθητές?Ευχαριστώ εκ των προτέρων
-
Κανονικά διδασκονται όλες οι ενότητες. Δες όμως και σε αυτή την ιστοσελίδα από το Παιδαγωγικό ινστιτούτο με το αναλυτικό πρόγραμμα για τη Νεοελληνική Γλώσσα του Γυμνασίου. Θα βρεις και για τη Γ΄Γυμνασίου. Πιστεύω πως θα σε βοηθήσει. Αν χρειαστεία κάποια βοήθεια, ρώτησέ με, το συγκεκριμένο μάθημα το διδάσκω σε σχολείο.
http://www.pi-schools.gr/download/programs/depps/3deppsaps_GlossasGimnasiou.pdf
-
Ακολουθείς τις ενότητες του σχολείου.Τη γραμματική και το συντακτικο τα διδάσκεις αναλυτικα κάνοντας τις ασκήσεις του βιβλίου ή δίνοντας και επιπλέον δικές σου ασκήσεις.Από τα κείμενα επιλέγεις κάποια,γιατί δε θα προλάβεις να τα κάνεις όλα.
Όσον αφορά την έκθεση,τα θέματα πρέπει να είναι σχετικά με την ενότητα που διδάσκεις.
-
Γνωρίζει κανείς κανένα καλό βοήθημα για έκθεση γ' γυμνασίου ή αντίστοιχα για λεξιλογικές ασκήσεις γ' γυμνασίου?
Σας ευχαριστώ πολύ
-
πέρισυ που είχα διδάσκη εκθεση γ' γυμανσίου είχα χρησιμοποιήσει από τις εκδόσεις Πατάκη "Η συγχρονη έκθεση". Χωρίζεται το βιβλιο αντίστοιχα με τις σχολικές ενότητες, έχει σημιώσεις για το κάθε θέμα, καθώς και επιπλέον θεματα έκθεσης στην καθε ενότητα για εξάσκηση. Επίσης δίνει οδηγίες για τα στάδια γραφής μιας έκθεσης, της παραγράφου, του προλόγου και του επιλόγου. Για ασκήσεις χρησιμοποιούσα από τις εκδόσεις Σαββαλα "Γυμνάσματα στην νεοελληνική γλώσσα". Ελπίζω να βοήθησα :)
-
Σ ευχαριστώ πολύ fusalida!!!
-
υπαρχει περιπτωση σε μια προταση να εχουμε και παραταξη και υποταξ?οταν η ασκηση ζηταει να βρεθει να υπαρχει παραταξη ή υποταξη ειναι μονο ενα απο τα δυο?σας γραφω μια προταση απο διαγωνισμα που εγραψε μαθητης μου. "τα παιδια και οι γονεις παρεβρθηκαν στην εκδλωση,αφου πρωτα ενημερωθηκαν".εδω λοιπον τι εχουμε?παραταξη ή υποταξη?και τα δυο δεν ειναι?
-
2 ρηματα=2 προτασεις
κυρια+δευτερεουσα(με το αφου)
-
Kύρια πρόταση ->τα παιδιά και οι γονείς παρεβρέθηκαν στην εκδήλωση,
Δευτερεύουσα χρονική->αφού πρώτα ενημερώθηκαν
Άρα, έχουμε υπόταξη.
(Μήπως σε μπέρδεψε το και?Το και εδώ συνδέει τα 2 υποκείμενα.) ;)
-
Συμφωνώ απολύτως με τις προλαλήσασες. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα έχουμε 2 προτάσεις, 1 κύρια και 1 δευτερεύουσα χρονική, κατά συνέπεια η σύνδεση είναι υποτακτική.
Ωστόσο, είναι δυνατόν να υπάρχει ταυτόχρονα παράταξη και υπόταξη. Δίνω παράδειγμα:
Ποτέ δεν διάβαζε, γιατί ο φίλος του ερχόταν συνέχεια και τον πείραζε ή τον έπαιρνε τηλέφωνο.
"Ποτέ δεν διάβαζε": κύρια πρόταση.
"γιατί ο φίλος του ερχόταν συνέχεια": δευτερεύουσα αιτιολογική, η οποία συνδέεται υποτακτικά με την κύρια.
"και τον πείραζε": δευτερεύουσα αιτιολογική, η οποία συνδέεται υποτακτικά με την κύρια και παρατακτικά με την προηγούμενη δευτερεύουσα αιτιολογική με το συμπλεκτικό σύνδεσμο και.
"ή τον έπαιρνε τηλέφωνο": δευτερεύουσα αιτιολογική, η οποία συνδέεται υποτακτικά με την κύρια και παρατακτικά με την προηγούμενη δευτερεύουσα αιτιολογική με το διαζευτικό σύνδεσμο ή.
Ελπίζω να είναι ξεκάθαρο το παράδειγμα. ;D
-
υπαρχει περιπτωση σε μια προταση να εχουμε και παραταξη και υποταξ?οταν η ασκηση ζηταει να βρεθει να υπαρχει παραταξη ή υποταξη ειναι μονο ενα απο τα δυο?σας γραφω μια προταση απο διαγωνισμα που εγραψε μαθητης μου. "τα παιδια και οι γονεις παρεβρθηκαν στην εκδλωση,αφου πρωτα ενημερωθηκαν".εδω λοιπον τι εχουμε?παραταξη ή υποταξη?και τα δυο δεν ειναι?
Όπως αναφέρθηκε , εδώ έχουμε υπόταξη (μία κύρια - μία δευτερεύουσα)και το "και" συνδέει 2 υποκείμενα.
Θα είχαμε και υπόταξη και παράταξη αν το παράδειγμα ήταν έτσι:
τα παιδιά παραβρέθηκαν στην εκδήλωση και αποχώρησαν στις 8 , αφού έτσι όριζε το πρόγραμμα. (2 κύριες - μία δευτερεύουσα)
-
σας ευχαριστω παρα πολυ ολους.μου λυθηκαν οι αποριες.
-
Συνάδελφοι καλησπέρα.Μήπως γνωρίζει κανένας σας κάποια ιστοσελίδα με ασκήσεις στις δευτερέυουσες προτάσεις που είναι στην ύλη της γ΄γυμνασίου;
-
Καλησπέρα...! Για ρίξε μια ματιά εδώ: http://users.kar.sch.gr/mstamati/cgym.htm
Έχει ασκήσεις για την Γ΄Γυμνασίου στα φιλολογικά μαθήματα. Έχει και για τις δευτερεύουσες προτάσεις στη νέα ελληνική γλώσσα. Τα περισσότερα είναι σε αρχεία power point, αλλά αν έχεις χρόνο, μπορείς να πάρεις κάποια παραδείγματα και να τα αξιοποιήσεις στη διδασκαλία. Εγώ έτσι έκανα :)
-
Thanks :)
-
Δείτε κι αυτό: http://www.gkonstantinou.com/school_work/ggymn.html#
Έχει on-line ασκήσεις. Μπορείτε να κάνετε τα τεστ, να δείτε τα σωστά και τα λάθη και να τα αξιοποιήσετε στο μάθημα.
-
Συνάδερφοι, πώς βαθμολογείτε την έκθεση στην Γλώσσα; Δηλαδή από τις 10 μονάδες πόσες αντιστοιχούν στο περιεχόμενο, πόσες στην γλώσσα και πόσες στην δομή; 5 μονάδες για το περιεχόμενο, 3 για την γλώσσα-διατύπωση και 2 για την δομή δεν είναι το σωστό; Ρωτάω, γιατί δεν έχω βρει πουθενά πώς γίνεται η βαθμολόγηση.
-
Αν δεν κάνω λάθος, νομίζω πως βαθμολογείται : 5 το περιεχόμενο, 3 δομή και 2 έκφραση- γλώσσα.
-
Δεν έχω βρει μέχρι τώρα επίσημες οδηγίες για την διόρθωση της έκθεσης στο γυμνάσιο. Το 5 περιεχόμενο/3 δομή/2 έκφραση και γενικότερα εικόνα γραπτού είναι η αντιστοίχιση του 20/12/8 στα 40 της διόρθωσης των πανελληνίων. Εγώ γενικά αυτή την γραμμή ακολουθώ. Αν κάποιος έχει βρει οδηγίες διόρθωσης ειδικά για το γυμνάσιο, παρακαλείται να μας τις δώσει :D
-
Το μετέφερα όπως μου το είπε συνάδελφος που διδάσκει σε σχολείο. Επόμένως είναι αξιόπιστο ;)
-
Σας ευχαριστώ. elranna, την ίδια αναγωγή κάνω κι εγώ, γιατί πουθενά δεν έχω βρει κάτι άλλο. Μια ερώτηση ακόμη σχετικά με την διόρθωση επιστολής. Εφ' όσον η δομή βαθμολογείται με 2 μονάδες, μήπως είναι υπερβολικό να αφαιρούμε μισή μονάδα όταν από την επιστολή λείπει ο τόπος και η ημερομηνία; Και αν λείπει ο τίτλος από άρθρο, πόσες μονάδες πρέπει να αφαιρούνται;
-
8)
-
Παιδια 2 δομη,3 εκφραση κ 5περιεχομενο.μας το ειπε ο σχολικος συμβουλος στα πεκ.με αριστα το 10.αν βαθμολογουμε με το 20 τα πολλαπλασιαζουμε επι 2.
-
Παιδιά να ρωτήσω κι εγώ κάτι γιατί έχω σκυλομπερδευτεί. Διαβάζω στο σχολικό και τη γραμματική της Γ γυμνασίου στην ενότητα 4 για τις δευτερεύουσες αναφορικές και τις κατηγορίες τους κι έχω γίνει κουβάρι... :-[
Οι αναφορικές χωρίζονται σε ελεύθερες και επιθετικές, με υποκατηγορίες τις ονοματικές και επιρρηματικές και περιοριστικές και μη περιοριστικές αντίστοιχα, ή οι ελεύθερες είναι υποκατηγορία των ονοματικών και των επιρρηματικών; ??? Ή μήπως έχουμε 4 διαφορετικά είδη (ονοματικές, επιρρηματικές, ελεύθερες, επιθετικές); ??? Προσπαθώ να τα κάνω σε ένα σχεδιάγραμμα σύμφωνα με τη θεωρία για να μπορέσω να τα καταλάβω αλλά έχω καταμπερδευτεί και δε μου βγαίνει τίποτα..:(
Αν μπορέι κάποιος να βοηθήσει.. Ευχαριστώ πολύ :)
-
ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: 1)Αναφορικες επιθετικες α) Περιοριστικες ή προσδιοριστικες
β) Μη περιοριστικες ή προσθετικες
( Οι αναφορικες επιθετικες ειναι παντα ονοματικες)
2)Αναφορικες ελευθερες α)Ελευθερες ονοματικες αναφορικες
β)Ελευθερες επιρρηματικες αναφορικες
Ελπιζω να βοηθησα......
-
Στυλιανη σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντησή σου!! Κάτι ακόμα, γιατί λέμε ότι οι αναφορικές επιθετικές είναι πάντα ονοματικές; Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει πως ανήκουν και στην κατηγορία των ελεύθερων ονοματικών; Εκεί κάπου το χάνω το θέμα... :-[ :(
-
Ειναι παντα ονοματικες οι επιθετικες αναφορικες προτασεις γιατι προσδιοριζουν ενα ουσιαστικο
οπως θα εκανε ενας επιθετικος προσδιορισμος.
π.χ Τα παιδια που παιζουν εξω κανουν πολυ θορυβο.(περιοριστικη αναφορικη)
Οι ελευθερες ονοματικες αναφορικες εξαρτώνται απο ενα ρημα και ειναι συντακτικα ή υποκειμενο ή αντικειμενο ή σπανια κατηγορουμενο
π.χ Του αγόρασα ο,τι χρειαζεται.
Κι εγω χρειαστηκα λιγη βοηθεια για να τα καταλαβω.
Sorry και για την καθυστερηση στην απαντηση. Μ' εφαγε η δουλεια......
-
Ειναι παντα ονοματικες οι επιθετικες αναφορικες προτασεις γιατι προσδιοριζουν ενα ουσιαστικο
οπως θα εκανε ενας επιθετικος προσδιορισμος.
π.χ Τα παιδια που παιζουν εξω κανουν πολυ θορυβο.(περιοριστικη αναφορικη)
Οι ελευθερες ονοματικες αναφορικες εξαρτώνται απο ενα ρημα και ειναι συντακτικα ή υποκειμενο ή αντικειμενο ή σπανια κατηγορουμενο
π.χ Του αγόρασα ο,τι χρειαζεται.
Κι εγω χρειαστηκα λιγη βοηθεια για να τα καταλαβω.
Sorry και για την καθυστερηση στην απαντηση. Μ' εφαγε η δουλεια......
Α ρε Στυλιανή!! Σε ευχαριστώ πραγματικά πάρα πάρα πάρα πολύ για τη βοήθεια!! Να είσαι καλά!!! :D
-
Παρακαλω δεν κανει τιποτα. Με την πρωτη ευκαιρια αν θελεις μπορεις να καταθεσεις μια επιταγουλα στον τραπεζικο μου λογαριασμο........
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Παρακαλω δεν κανει τιποτα. Με την πρωτη ευκαιρια αν θελεις μπορεις να καταθεσεις μια επιταγουλα στον τραπεζικο μου λογαριασμο........
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Γιατί όχι; Άλλωστε λεφτά υπάρχουν!χιχιχι!! ;D ;D ;D
-
Τα φώτα σας!!!!
Οι αναφορικές προτάσεις χωρίζονται σε α) Επιθετικές αναφορικές που είναι πάντα ονοματικές και διακρίνονται σε προσδιοριστικές και προσθετικές.
και σε Ελεύθερες αναφορικές που είναι είτε ονοματικές , είτε επιρρηματικές.
Μία μαθήτρια με ρώτησε γιατί τις επιρρηματικές ανάλογα με το αν παίρνουν κόμμα και αν είναι αναγκαίο συμπλήρωμα δεν τις χωρίζουμε σε προσδιοριστικές και προσθετικές. Η εξηγηση μου είναι ότι έχει να κάνει με το ρόλο των επιθετικών και τον προσδιορισμό ενός ουσιατικού.
Είμαι σωστή ? Μπορείτε να με βοηθήσετε; Μπερδεύτηκα!
-
Τα φώτα σας!!!!
Οι αναφορικές προτάσεις χωρίζονται σε α) Επιθετικές αναφορικές που είναι πάντα ονοματικές και διακρίνονται σε προσδιοριστικές και προσθετικές.
και σε Ελεύθερες αναφορικές που είναι είτε ονοματικές , είτε επιρρηματικές.
Μία μαθήτρια με ρώτησε γιατί τις επιρρηματικές ανάλογα με το αν παίρνουν κόμμα και αν είναι αναγκαίο συμπλήρωμα δεν τις χωρίζουμε σε προσδιοριστικές και προσθετικές. Η εξηγηση μου είναι ότι έχει να κάνει με το ρόλο των επιθετικών και τον προσδιορισμό ενός ουσιατικού.
Είμαι σωστή ? Μπορείτε να με βοηθήσετε; Μπερδεύτηκα!
γτ έτσι λέει το συντακτικό! ;D ;D ;D
εγώ κάνω τη διάκριση ως εξής:
δ. αναφορικές προτάσεις:
Α) Ονοματικές
1. Επιθετικές α)προσδιοριστικές, β)προσθετικές
2. Ελεύθερες
-
Τα φώτα σας!!!!
Οι αναφορικές προτάσεις χωρίζονται σε α) Επιθετικές αναφορικές που είναι πάντα ονοματικές και διακρίνονται σε προσδιοριστικές και προσθετικές.
και σε Ελεύθερες αναφορικές που είναι είτε ονοματικές , είτε επιρρηματικές.
Μία μαθήτρια με ρώτησε γιατί τις επιρρηματικές ανάλογα με το αν παίρνουν κόμμα και αν είναι αναγκαίο συμπλήρωμα δεν τις χωρίζουμε σε προσδιοριστικές και προσθετικές. Η εξηγηση μου είναι ότι έχει να κάνει με το ρόλο των επιθετικών και τον προσδιορισμό ενός ουσιατικού.
Είμαι σωστή ? Μπορείτε να με βοηθήσετε; Μπερδεύτηκα!
γτ έτσι λέει το συντακτικό! ;D ;D ;D
εγώ κάνω τη διάκριση ως εξής:
δ. αναφορικές προτάσεις:
Α) Ονοματικές
1. Επιθετικές α)προσδιοριστικές, β)προσθετικές
2. Ελεύθερες
-
Τα φώτα σας!!!!
Οι αναφορικές προτάσεις χωρίζονται σε α) Επιθετικές αναφορικές που είναι πάντα ονοματικές και διακρίνονται σε προσδιοριστικές και προσθετικές.
και σε Ελεύθερες αναφορικές που είναι είτε ονοματικές , είτε επιρρηματικές.
Μία μαθήτρια με ρώτησε γιατί τις επιρρηματικές ανάλογα με το αν παίρνουν κόμμα και αν είναι αναγκαίο συμπλήρωμα δεν τις χωρίζουμε σε προσδιοριστικές και προσθετικές. Η εξηγηση μου είναι ότι έχει να κάνει με το ρόλο των επιθετικών και τον προσδιορισμό ενός ουσιατικού.
Είμαι σωστή ? Μπορείτε να με βοηθήσετε; Μπερδεύτηκα!
γτ έτσι λέει το συντακτικό! ;D ;D ;D
εγώ κάνω τη διάκριση ως εξής:
δ. αναφορικές προτάσεις:
Α) Ονοματικές
1. Επιθετικές α)προσδιοριστικές, β)προσθετικές
2. Ελεύθερες
-
Τα φώτα σας!!!!
Οι αναφορικές προτάσεις χωρίζονται σε α) Επιθετικές αναφορικές που είναι πάντα ονοματικές και διακρίνονται σε προσδιοριστικές και προσθετικές.
και σε Ελεύθερες αναφορικές που είναι είτε ονοματικές , είτε επιρρηματικές.
Μία μαθήτρια με ρώτησε γιατί τις επιρρηματικές ανάλογα με το αν παίρνουν κόμμα και αν είναι αναγκαίο συμπλήρωμα δεν τις χωρίζουμε σε προσδιοριστικές και προσθετικές. Η εξηγηση μου είναι ότι έχει να κάνει με το ρόλο των επιθετικών και τον προσδιορισμό ενός ουσιατικού.
Είμαι σωστή ? Μπορείτε να με βοηθήσετε; Μπερδεύτηκα!
γτ έτσι λέει το συντακτικό! ;D ;D ;D
εγώ κάνω τη διάκριση ως εξής:
δ. αναφορικές προτάσεις:
Α) Ονοματικές
1. Επιθετικές α)προσδιοριστικές, β)προσθετικές
2. Ελεύθερες
-
Μόλις βρήκα μία σημείωση σε ένα βιβλίο που αναφέρει:
--Δεν χωρίζονται με κόμμα οι αναφορικές που αποτελούν αναγκαίους προσδιορισμούς στον όρο που προσδιορίζουν .Τέτοιες είναι οι επιθετικές αναφορικές προτάσεις.
--Χωρίζονται με κόμμα οι προσθετικές /παραθετικές προτάσεις.
Επίσης στο βιβλίο της β λυκείου στη σελ. 176 αναφέρει για μία πρόταση ότι είναι επιρρηματική και παραθετική!!!!!!
Μήπως τελικά και τις επιρρηματικές τις χαρακτηρίζουμε ώς προσδιοριστικές και παραθετικές;;;;;;;;;;;;;;
Δε βγάζω άκρη και έχω σκάσει!!!!! Σας παρακαλώ υπάρχει απάντηση;
-
Για να μην πονοκεφαλιάζουμε όλοι στην τάξη τους εξηγώ ότι διακρίνονται σε ονοματικές και επιρρηματικές και ότι μία άλλη διάκριση είναι σε παραθετικές και προσθετικές (και τους εξηγώ εκεί τα κριτήρια: σημασιολογικό, στίξη, επιτονισμός).
Τώρα αν είναι και πολύ καλοί μαθητές (και δεν υπάρχει περίπτωση να τους μπερδέψω) τους λέω και για ελεύθερες και επιθετικές. Απλώς για να μην τους ξενίσουν οι όροι αν τους ακούσουν. Αλλά νομίζω πως οι δύο παραπάνω διακρίσεις είναι αρκετές.
-
Ωρε παλικαρια ( ;D ) μπορειτε να μου πειτε στη Γλωσσα και της Γ' γυμνασιου, στην κατηγορια αναγνωριση μορφοσυντακτικων δομων και φαινομενων τι μπορει να βαλει κανεις? ??? Κανενα παραδειγμα?
-
Ασκηση με τις δευτερέουσες προτάσεις ή να ξαναγράψουν μια παράγραφο από το κειμενο που θα τους δίνεις χρησιμοποιώντας υποτακτικό λόγο!
-
Ασκηση με τις δευτερέουσες προτάσεις ή να ξαναγράψουν μια παράγραφο από το κειμενο που θα τους δίνεις χρησιμοποιώντας υποτακτικό λόγο!
Ασκησεις με δευτερευουσες εχω δει σε διαφορα υποδειγματα ή διαγωνισματα να ανηκουν στην κατηγορια αναγνωριση οργανωσης λογου... Γενικα ο καθενας βαζει οτι θελει κι εχω μπερδευτει ???
-
Ασκηση με τις δευτερέουσες προτάσεις ή να ξαναγράψουν μια παράγραφο από το κειμενο που θα τους δίνεις χρησιμοποιώντας υποτακτικό λόγο!
Ασκησεις με δευτερευουσες εχω δει σε διαφορα υποδειγματα ή διαγωνισματα να ανηκουν στην κατηγορια αναγνωριση οργανωσης λογου... Γενικα ο καθενας βαζει οτι θελει κι εχω μπερδευτει ???
Η απάντηση μου στηρίχθηκε στο αναλυτικό με τις οδηγίες για το Γυμνάσιο!!!
Υπήρχε ως παράδειγμα ;)
-
Ασκηση με τις δευτερέουσες προτάσεις ή να ξαναγράψουν μια παράγραφο από το κειμενο που θα τους δίνεις χρησιμοποιώντας υποτακτικό λόγο!
Ασκησεις με δευτερευουσες εχω δει σε διαφορα υποδειγματα ή διαγωνισματα να ανηκουν στην κατηγορια αναγνωριση οργανωσης λογου... Γενικα ο καθενας βαζει οτι θελει κι εχω μπερδευτει ???
Thanx :)
Η απάντηση μου στηρίχθηκε στο αναλυτικό με τις οδηγίες για το Γυμνάσιο!!!
Υπήρχε ως παράδειγμα ;)
-
Γεια σας παιδιά και καλή χρονιά! Θα ξεκινήσω ιδιαίτερο μάθημα γλώσσας με μαθητή γ' γυμνασίου, ο οποίος έχει πολλά κενά και προβλήματα έκφρασης. Πήγαινε σε λογοθεραπευτή ο οποίος τον συμβούλεψε να κάνει ιδιαίτερο μάθημα χωρίς να προχωρά με την ύλη του σχολείου απαραίτητα, αλλά να αναπτύσσει κάθε φορά ένα θέμα του ενδιαφέροντός του:Π.χ ποδόσφαιρο. Θεωρώ ότι θα ήτν φρόνιμο, να του κάνω λεξιλογικές ασκήσεις και να ξεκινήσω με παραγράφους , αφού πρώτα του δώσω κάποιες οδηγίες για την σωστή ανάπτυξή τους. Πιστεύω, ότι είναι καλύτερο να πηγαίνω παράλληλα με το βιβλίο, για να μην του μείνουν κενά και από τη γ' γυμνασίου, αλλά να του δίνω κάθε φορά να ανπτύσσει και ένα "δικό του" θέμα , το οποίο θα διορθώνουμε μαζί. Ποια είναι η δική σας γνώμη; Επίσης: Μπορείτε να μου προτείνετε ένα βιβλίο με λεξιλογικές ασκήσεις γυμνασίου; Ευχαριστώ!
-
Υπαρχει ενα συντακτικο το οποιο εχει ασκησεις αλλα δεν το θυμαμαι τωρα!μπορω να στο γραψω αυριο που θα το δω.ειναι μπλε!σε φωτισα τωρα!αλλα εχει ασκησεις πανω σε ολη την υλη του γυμνασιου κ οχι τοσο λεξιλογικες!
-
Υπάρχει από εκδόσεις Σαββάλα το "Γλωσσικές ασκήσεις στη Νεοελλ Γλώσσα", πράσινο νομίζω είναι αυτό για τη γ' γυμνασίου. Εχει πολλές ασκήσεις μέσα που όμως όλες αναφέρονται στην ύλη του σχολικού. Κοίταξέ το ίσως μπορεί να βοηθήσει, να διαλέξεις να του κάνεις τις πιο εύκολες.
Το σχολικό βιβλίο έχει ωραία κειμενάκια μέσα και ενδιαφέροντα θέματα για ανάπτυξη. Μπορείτε να διαλέξετε μαζί κ να κάνετε αυτά που αρέσουν στο μαθητή, ώστε να κάνετε κ πράγματα που θα χρησιμεύσουν κ στο σχολείο. Μπορείς σε πρώτη φάση να τον βάλεις να σου απαντήσει πρωτα προφορικά κ έπειτα γραπτά σε κάποια ερώτηση κειμένου την οποία θα τη γράψετε μαζί. Κ πριν προχωρήσεις στον τρόπο αναπτυξης παραγραφου, έλεγξε πρώτα αν ξέρει τι είναι παράγραφος! Μην είσαι πολύ βέβαιη ότι θα ξέρει...
-
Ευχαριστώ πολύ παιδιά! :)
-
Καλησπέρα παιδιά! θα αναλάβω πρώτη φορά ιδιαίτερο έκθεσης γ γυμνασίου και θα ήθελα τη βοήθειά σας.. θα ξεκινήσω αύριο το πρώτο μου μάθημα και μπορείτε να μου πείτε κάποιο πλάνο διδασκαλίας?τι να αναφέρω στο πρώτο μάθημα? δλδ να ξεκινήσω με ασκήσεις?με έκθεση? γνωρίζετε κάποιο καλό βοήθημα? έχω λίγο πελαγώσει και οποιαδήποτε γνώμη θα με βοηθούσε πάρα πολύ..
Ευχαριστώ πολύ :D
-
Καλησπέρα!
Δεδομένου ότι δεν έχουν ξεκινήσει τα σχολεία και το παιδί φαντάζομαι ότι θα βρίσκεται ακόμα σε καλοκαιρινή διάθεση, προσωπικά θα ξεκίναγα με "θεωρία" έκθεσης.
Τη θεωρία για τη παράγραφο και τους πλαγιότιτλους ή τη δομή και την οργάνωση της έκθεσης γενικά και θα έκανα κάποιο κείμενο σχετικό με την πρώτη θεματική ενότητα (είτε του βιβλίου είτε δικό μου) ως αφορμή για συζήτηση. Εξαρτάται και πόση ώρα θα έχεις στη διάθεσή σου. Δούλεψε αρκετά με ερωτήσεις κατανόησης πάνω στα κείμενα (δεν ζητάνε περίληψη συνήθως).
Επίσης, κατά τη διάρκεια της χρονιάς θα πρέπει να δουλέψετε και τη γραμματική και το συντακτικό που περιέχει το σχολικό, καθώς ζητούνται τέτοιου είδους ασκήσεις (τα παρεπόμενα του ρήματος, δευτερεύουσες προτάσεις, συντακτική αναγνώριση λέξεων).
Καλή αρχή!
-
Θα πρότεινα θεωρία στα πρώτα μαθήματα, λεξιλογικές ασκήσεις οπωσδήποτε, αλλά γενικά ο κανόνας είναι ότι όσο περισσότερο εξασκείται κάποιος στη συγγραφή εκθέσεων, τόσο βελτιώνεται η εκφρασή του. Οπότε ξεκινήστε κάποια θέματα ενδιαφέροντα για να ''λυθεί'' το χέρι...
-
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βοήθειά σας!!!πραγματικά νιώθω πολύ καλύτερα τώρα!!! Γνωρίζετε κάποιο καλό βοήθημα?
-
Δεν τα έχω ψάξει ιδιαίτερα τα βοηθήματα (πάντα περιστασιακά έκανα έκθεση στην Γ' Γυμνασίου και λίγο πριν τις εξετάσεις), μονάχα κάποιο του Σαββάλα έχω, προσφορά από το ομώνυμο βιβλιοπωλείο.
Μπορείς να κοιτάξεις όμως στην ενότητα με τα
-
Σ ευχαριστώ πολύ Κατερίνα! θα ψάξω και τα 2 που μου είπες!!! ;)
-
Γνωρίζετε κάποιο site για να κατεβάζω κείμενα,άρθρα για να τα συζητάμε μαζί με το μαθητή?
-
Θα μπορούσε κάποιος να με κατατοπίσει πως διδάσκεται η γλώσσα της γ γυμνασίου; Περίπου ποιά δομή ακολουθείτε στη διδασκαλία σας και αν κάποιος γνωρίζει τι πρέπει να κανω για να γίνει κατανοητό το μάθημα όταν οι μαθητές είναι δυσλεκτικοί και ιδιαίτερα αρντητικοί απέναντι στο μάθημα; δίνω βάση στα κείμενα ή στη θεωρία της γ γμνασίου; ευχαριστώ εκ των προτέρων.
-
Καλησπέρα,
μια βοήθεια..θα αναλάβω πρώτη φορά ένα κοριτσάκι Γ' Γυμνασίου Γλώσσα και Αρχαία, πόσες ώρες θα χρειαστεί την εβδομάδα;
-
Κάνω ιδιαίτερο στην έκθεση σ' ένα μαθητή της γ' γυμνασίου. Πηγαίνει σε ιδιωτικό σχολείο και, πέραν των 7 γνωστών τρόπων ανάπτυξης παραγράφων, τους έδωσαν κι έναν επιπλέον. Αφορά -όπως τους ανέφεραν- σε ανάπτυξη παραγράφου με ειδικές λεπτομέρειες, ένας τρόπος που έχει να κάνει με αφηγηματικά και περιγραφικά κείμενα, ενώ δεν ενδείκνυται ως τρόπος ανάπτυξης στις εκθέσεις ιδεών. Γνωρίζετε κάτι σχετικό; Πρέπει να αναφέρουμε στους μαθητές μας και αυτόν ως τρόπο ανάπτυξης; Απ' το σχολείο τούς είπαν ότι πολύ σπάνια συναντάται και ότι αφορά σε κείμενα που παρέχουν εξειδικευμένες πληροφορίες.
-
Καλησπέρα! Όσον αφορά τη Γλώσσα Γ' Γυμνασίου πώς ξεκινάμε τη διδασκαλία του μαθήματος στα ιδιαίτερα; Κάνουμε κάποια επανάληψη της θεωρίας από β' γυμνασίου (δομή παραγράφου, τρόποι ανάπτυξης κλτ);;
-
Επειδή η δομή του μαθήματος είναι αρκετά ελεύθερη, οπότε δεν έχει νόημα να μαντέψεις τι θα κάνει ο φιλόλογος για να βγεις μπροστά του, καλό είναι να βάλεις μια διαγνωστική δοκιμασία κατανόησης και παραγωγής λόγου για να δεθς πού κινείται ο μαθητής, και μετά μια επαναληψη σε θεματα δομης παραγραφου, πλαγιοτιτλων, αναπτυξης παραγραφου, συνδετικων λεξεων. Επαναληψη οχι θεωρητικη, στην πραξη μεσα απο κειμενα, κατα προτιμηση της θρματολογιας της γ ωστε να γινεται και προετοιμασια του παρακατω. Γραμματικη επι της ουσιας δεν θελει η γ, οποτε η περσινη υλη δεν χρειαζεται. Θελει ομως "επαναληψη" το συντακτικο.
Το θεμα ειναι ομως, αν η φιλολογος του σχολειου θα ακολουθησει την πεπατημενη, δηλαδη να δωσει εμφαση στη συντακτικη σναγνωριση δευτερευουσων οπως γινοταν μεχρι προπερσι, η αν και κατα ποσο θα προσαρμοστει στις νεες οδηγιες. Η παλια προσεγγιση ηταν επι της ουσιας ασυμβατη με το λυκειο, οποτε μια εμφαση ατην ασκησιολογια των δευτερευουσων παραμελουσε ουσιαστικα την κατανοηση και παραγωγη κειμενου. Οποτε παλι τιθεται το ερωτημα: προσαρμοζεσαι στα του σχολειου ακομα κι αν ειναι απαρχαιωμενα, μονο για το βαθμο, η δουλευεις αυτα που θα εχει ο μαθητης σναγκη στο μελλον;
-
Συνάδελφε στην τελευταία σου πρόταση κρύβεται όλη η αλήθεια. Νομίζω και τα δύο αν είναι εφικτό, ακόμα και με δυσκολίες. Οι ώρες, η θέληση,οι γονείς και το επίπεδο του παιδιού θα βοηθήσει αλλά εμείς οφείλουμε να προσπαθήσουμε όσο παραπάνω γίνεται.
-
Προτιμώ να δουλεύω όσα θα χρειαστεί ο μαθητής στο μέλλον. Επομένως, θα ετοιμάσω ένα θέμα για να δω πως γράφει. Όταν θα μου δώσει την έκθεσή της, θα βοηθούσε να δούμε μαζί ένα σχεδιάγραμμα του θέματος;
-
Για αρχή, ώστε να μην αγχωθει, ξεκίνησε ένα θέμα που θα το αναλύσεις και ζητα έκθεση. Θα δεις έτσι το επίπεδο και κατά πόσο παρακολουθεί- προσλαμβάνει όσα διδάσκεις ;)
-
Καλησπέρα και πάλι!
Πώς διορθώνουμε μια περίληψη;
-
Συνάδερφοι κι εγώ έχω ένα ερώτημα που αφορά στην βαθμολόγηση της παραγωγής γραπτού λόγου. Οκ, βαθμολογείται με 10 μονάδες. Πώς κατανέμονται όμως αυτές; Απ' ό,τι κατάλαβα, οι συνάδερφοι με τους οποίους το συζήτησα μου λένε ότι ποτέ δεν εξηγούν στους μαθητές πώς βαθμολόγησαν την έκθεση. Ένας συνάδερφος μου είπε ακόμη ότι γράφει μόνο σχόλια και ποτέ βαθμό. Και όταν οι μαθητές τον ρωτάνε τον βαθμό, τους λέει ότι "αυτό είναι δικό μου ζήτημα και όχι δικό σας". Εσείς τι κάνετε; Επειδή προέρχομαι από Λύκειο, το θεωρώ αδιανόητο να μην εξηγώ ειδικά σε μαθητές Γ΄ Γυμνασίου πώς έγραψαν ή πού υστερούν κλπ. Ο παλιότερος συνάδερφος που το συζήτησα μού είπε ότι διορθώνει με την πείρα του και μόνο. Αυτά....
-
Η αλήθεια είναι ότι στο Γυμνάσιο οι περισσότεροι σπάνια βάζουμε βαθμό. Εγώ προσωπικά στην Α Γυμνασιου στις πρώτες εκθέσεις γράφω μόνο παρατηρήσεις και για τον εαυτό μου τις ταξινομώ με αβγδ. Αργότερα γράφω τον χαρακτηρισμό αυτό και στα διορθωμένα γραπτά. Στη Γ βαθμολογώ στα 10, όπως στα διαγωνίσματα. Τυπικά προσπαθώ να ακολουθήσω ένα σχήμα περιεχόμενο - δομή - γλώσσα (έχω βρει κσ´ποιες οδηγίες από σύμβουλο, θα ψάξω να τις αναρτήσω), στην ουσία όμως βαθμολογώ συγκριτικά. Ακόμα κ στην τρίτη γυμνασίου είναι ανώριμα στην σνάπτυξη κειμένου και μέσες άκρες, οι πολύ κσλοί θα έχουν και κσλό περιεχόμενο και καλή έκφραση και καλή δομή, οπότε θα πάρουν 9 ή 10, και πάει λέγοντας. Πάντως αν γράψεις μόνο παρατηρήσεις, υπάρχει μια πιθανότητα να ασχοληθούν με αυτές. Αν έχεις και βαθμό και παρατήρηση, θα δουν μόνο το βαθμό και θα υον συγκρίνουν με του διπλανού....
Καλή δύναμη, γιατί αν έχεις συνηθίσει λύκειο, η γ γυμνασίου θα σου φανεί δράμα. Σ' εμένα πάλι, που συνήθως μου δίνουν πρώτη, η Γ φαίνεται σαν να διαβάζω κείμενα για Πούλιτζερ!
-
Η αλήθεια είναι ότι στο Γυμνάσιο οι περισσότεροι σπάνια βάζουμε βαθμό. Εγώ προσωπικά στην Α Γυμνασιου στις πρώτες εκθέσεις γράφω μόνο παρατηρήσεις και για τον εαυτό μου τις ταξινομώ με αβγδ. Αργότερα γράφω τον χαρακτηρισμό αυτό και στα διορθωμένα γραπτά. Στη Γ βαθμολογώ στα 10, όπως στα διαγωνίσματα.
Και εγώ αυτό είχα σκοπό να κάνω, χωρίς το Α,
-
Λοιπόν βρήκα το αρχείο με τα κριτήρια αξιολόγησης γραπτού λόγου και το παραθέτω:
Περιεχόμενο 4/10
Σωστή σύλληψη και κατανόηση του θέματος
• Επαρκής ανάπτυξή του (κάλυψή του σε πλάτος και βάθος)
• Παράθεση θέσεων/απόψεων/στοιχείων που αφορούν το
συγκεκριμένο μόνο θέμα (να μην είναι δηλ. εκτός θέματος)
• Σωστός κατατοπισμός σχετικά με στοιχεία που απαιτούνται
σε περιπτώσεις περιγραφής ή αφήγησης (π.χ. χώρος,
χρόνος, πρόσωπα, συνθήκες κ.τ.λ.)
• Πρωτοτυπία ιδεών
• Τεκμηρίωση των θέσεων με λογικά και πειστικά
επιχειρήματα
• Επίγνωση του σκοπού για τον οποίο γράφεται το κείμενο
και ανταπόκριση σ’ αυτόν
Έκφραση 3/10
Συντακτική ορθότητα/ορθή διατύπωση/ποιότητα λόγου
• Εκφραστική επάρκεια (σαφήνεια/ακριβολογία, χωρίς
επαναλήψεις /πλατειασμούς)
• Χρήση πλούσιου λεξιλογίου
• Ζωντάνια – παραστατικότητα
• Σωστό ύφος για κάθε περίπτωση (π.χ. επίσημο ή οικείο
όταν είναι επικοινωνιακό)
Δομή 2/10
Ιεράρχηση ιδεών – ξεκάθαρη πορεία/ Λογική αλληλουχία
• Παράθεση στοιχείων στη σωστή σειρά
• Ανάπτυξη μερών ανάλογη με τη σημασία τους
• Ορθή δομή των παραγράφων
• Συνοχή του κειμένου (σωστή σύνδεση παραγράφων και
νοηματικών ενοτήτων)
Ορθογραφία 1/10
Ορθή χρήση των γραμματικών κανόνων της γλώσσας
• Ορθή χρήση των σημείων στίξης
• Ευανάγνωστο γράψιμο
-
Καλησπέρα. Θα μπορούσε κάποιος να με ενημερώσει πόσων λέξεων είναι οι εκθέσεις που ζητούνται στο γυμνάσιο;
-
Καλησπέρα. Θα μπορούσε κάποιος να με ενημερώσει πόσων λέξεων είναι οι εκθέσεις που ζητούνται στο γυμνάσιο;
Συνήθως ζητούν 3-4 παραγράφους, δηλ. γύρω στις 300 λέξεις.
-
Οι οδηγίες πλέον καθορίζουν αριθμό λεξεων και όχι παραγράφων, όπως στνηθίζαμε. Αλλά δεν έχω εύκαιρες τις οδηγίες τώρα για το ανώτατο κ το κατώτατο όριο.
-
Άρα 3-4 παραγράφους των 70 περίπου λέξεων και 30-40 πρόλογος και άλλες τόσες ο επίλογος.
Ευχαριστώ. Αν υπάρχουν οι οδηγίες θα ήταν χρήσιμες πάντως.
-
Οι οδηγίες εξέτασης είναι στο Π.Δ. του 2016 με τις αλλαγές στο γυμνάσιο. Σύμφωνα με αυτές, η έκταση της παραγωγής λόγου μπορεί να είναι 200-300 , ανάλογα με την τάξη. Οι οδηγίες διδασκαλίας, που τα δύο τελευταία χρόνια είναι επικαιροποιημένες και έχουν αρκετές καινοτομίες, βρίσκονται με μια αναζήτηση στο διαδίκτυο.
Καλό είναι οι μαθητές να μην έχουν μια προκάτ εικόνα του πόσες παράγραφοι χρειάζονται και πόσες λέξεις θα έχουν, πρώτον διότι η έκταση ορίζεται κάθε φορά από την εκφώνηση, άρα πρέπει να το προσέχουν. Δεύτερον, το πόσες παράγραφοι χρειάζονται εκαστάται από τα ζητούμενα, άρα δεν υπάρχουν συνταγές ότι πρέπει να είναι 3 ή 4 κλπ. Τρίτον, αυτό που έχει σημασία δεν είναι ο αριθμός των λέξεων στην παράγραφο αλλά η σωστή δομή, η συνοχή κλπ. Όποιος ακολουθεί τις οδηγίες θα δει ότι σε αυτό πρέπει να επιμείνει πολύ.
-
Καλημέρα σε ολους/όλες! Λοιπόν...Θέμα έκθεσης: Ποια προβλήματα αντιμετωπίζει ο ελληνικος τουρισμος σήμερα και πως θα μπορούσαν να καταπολεμηθούν; Είναι ομιλία στο Δημοτικό συμβούλιο της πόλης. Ψάχνω για προβλήματα ελληνικού τουρισμού και δε βρίσκω κάτι.. ιδέες;
-
- Προσανατολισμός σε ξένους τουρίστες: πολλές περιοχές, όπως τα νησιά, είναι οικονομικά απρόσιτες στις ελληνικές οικογένειες
- Άνοδος των τιμών --> κάνει το κόστος ζωής απαγορευτικό για τους μόνιμους κατοίκων των περιοχών ή για άλλους επισκέπτες (πχ στέγαση αναπληρωτών στα νησιά)
- Εξάντληση των υποδομών και των πόρων περιοχών που δέχονται μεγάλα ρεύματα τουριστών (κυκλοφοριακά προβλήματα, προβλήματα ομαλής λειτουργίας καταστημάτων, δυσχεραίνεται η καθημερινότητα των μόνιμων κατοίκων)
- Η μόδα των all inclusive δεν αφήνει χρήματα στον τόπο παρά μόνο στους μεγάλους ομίλους
- Τουρισμός πολύ χαμηλού επιπέδου αλλοιώνει τον χαρακτήρα συγκεκριμένων περιοχών (Φαληράκι, Ακρωτήρι κλπ)
Αυτά μου έρχονται τώρα στο μυαλό. Δεν ξέρω όμως τι απ'όλα αυτά θα μπορούσε να αντιληφθεί ένα παιδί Γ' Γυμνασίου αν δεν μένει σε τουριστική περιοχή. Αλήθεια το θέμα δεν το συζήτησαν καθόλου στην τάξη;
-
Κι όμως δεν το συζήτησαν καθόλου στην τάξη. Το διάβαζα και το ξαναδιάβαζα το θέμα και αναρωτιόμουν τι μπορεί να σκεφτεί ένα παιδί Γ' Γυμνασίου για να γράψει.. Τους έδωσε αυτό το θεμα να το αναπτύξουν στο σπιτι. Η συγκεκριμένη καθηγήτρια τους βάζει γενικότερα δύσκολες και απαιτητικές ασκήσεις τόσο στη γλώσσα, όσο και στη λογοτεχνία και χωρίς να συζητήσουν καν στην τάξη!
-
Κατάλαβα... Μαζί συζητούσαμε και για τις ομοιότητες έπους και παραλογών;
Αν η καθηγήτρια θέλει να βάζει τέτοια θέματα, νομίζω ότι κατά βάθος δεν την ενδιαφέρει αν μπορούν να τα γράψουν οι μαθητές μόνοι τους. Για την ακρίβεια, νομίζω ότι όποιος βάζει έκθεση στο σπίτι ξέρει ότι οι μαθητές δεν θα τη γράψουν μόνοι τους, άρα δεν την νοιάζει τι θα διορθώσει. Οπότε γράψτε άφοβα ό,τι κρίνετε!
-
Ναι, μαζι συζητούσαμε! Είναι η ίδια καθηγήτρια! Απορώ με τις ασκήσεις που βλέπουν τα ματάκια μου. Πραγματικά... και το παιδί πάντα μου λεει: "Δεν την έχω καταλάβει!". Παράλληλα, τη θεωρεί και την πιο καλή καθηγήτρια που είχαν ποτέ...Ενώ δεν έχει καταλάβει ούτε μια άσκηση της καθηγήτριας..αποκλειστικά δική της.
-
Καλησπέρα σας.
Επαναφέρω το θέμα κι αν μπορεί κάποιος να με βοηθήσει, πολύ θα το εκτιμήσω.
Μήπως ξέρετε αν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός λέξεων για έκθεση γ Γυμνασίου;
-
Καλησπέρα σας.
Επαναφέρω το θέμα κι αν μπορεί κάποιος να με βοηθήσει, πολύ θα το εκτιμήσω.
Μήπως ξέρετε αν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός λέξεων για έκθεση γ Γυμνασίου;
200-300 λέξεις αναλόγως την τάξη. Στη Γ΄ μέχρι 300.
-
Καλησπέρα κι από μένα.
Ηθελα να ρωτήσω με ποια κριτήρια διορθώνετε την έκθεση στο γυμνάσιο και πόσες μονάδες αντιστοιχεί στο καθένα από αυτά (π.χ. περιεχόμενο, έκφραση, δομή, ορθογραφία). Επίσης, θα ήθελα τη δομή ενός διαγωνίσματος στη λογοτεχνία γυμνασίου.
-
http://www.iep.edu.gr/index.php/el/component/content/article?id=140:anak-apot-neo-sxoleio
εγω ακολουθω αυτη τη δομη
-
Καλησπέρα κι από μένα.
Ηθελα να ρωτήσω με ποια κριτήρια διορθώνετε την έκθεση στο γυμνάσιο και πόσες μονάδες αντιστοιχεί στο καθένα από αυτά (π.χ. περιεχόμενο, έκφραση, δομή, ορθογραφία). Επίσης, θα ήθελα τη δομή ενός διαγωνίσματος στη λογοτεχνία γυμνασίου.
Έχω δει από σύμβουλο, με άριστα 10 (δλδ για διαγωνισμα), περιεχόμενο 4, έκφραση 3, δομή 2, ορθογραφία 1.
Στο διαγωνισμα προσπαθείς να μείνεις κοντά στη δομή των εξετάσεων. Δλδ να έχει και νοηματική και κάτι για δομή- εκφραστικά μέσα- αφηγηματικές τεχνικές κλπ και τέλος μικρή παραγωγή λόγου. Εκεί εγω διαφοροποιούμαι κ δεν δίνω επιλογή.
-
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
-
Εγώ ακολουθώ το 5 / 3/ 2. 5 για περιεχόμενο, 3 για γλώσσα/ διατύπωση, 2 για τη δομή.
-
Στην πράξη πάντως εγω τελικά βαθμολογώ συγκριτικά. Δηλαδή κοιταζω τις πιο καλές και ανάλογα βάζω 9-9.5 (πολύ σπάνια 10), μετά ταξινομώ τις πολύ καλές στο 8-8,5 τις μέτριες στο 7-7,5 κι από κει και πέρα το χάος, ο βαθμός μπαίνει κοιτώντας τι έχουν χασει από το υπόλοιπο διαγωνισμα, ώστε να ρυθμίσω κάπως την κατραπακιά που θα τους έρθει…