Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: annie74 στις Νοεμβρίου 02, 2008, 10:26:13 pm
-
Θεωρώ την πιο δύσκολη τάξη την Α΄ γιατί θέλει υπομονή εποπτικό υλικό και εμπειρία........
-
Συμφωνώ!
-
;D Εγώ θα έλεγα πως και η Πέμπτη τάξη...έχει άλλου είδους δυσκολίες...ειδικά με αυτό το βιβλίο των Μαθηματικών... ??? ??? ???
-
Τα μαθηματικά της Ε' είναι δύσκολα ... γενικά τα βιβλία της Ε' είναι χάλια!
I LOVE A' CLASS...όσοι δεν έχετε πάρει Α' τάξη, να πάρετε. Είναι μεγάλη ικανοποίηση να βλέπεις τα παιδάκια σου από μαθητές του Νηπιαγωγείου,που δε ξέρουν πώς να καθήσουν, πώς να πιάσουν το μολυβάκι τους... να γίνονται μαθητές του Δημοτικού και να ξέρουν ανάγνωση και γραφή χάρη στη δική σου βοήθεια και αγάπη. Είναι μαγικό... μη φοβάστε αυτήν την τάξη.Θα σας κάνει να πείτε 100 φορές πως άξιζε τον κόπο να γίνετε δάσκαλοι. ;)
-
Η κόρη μου είναι στην Α΄ ΤΑΞΗ και μπορεί να είναι ωραία αυτά που λες με τα συναισθήματα ,αλλά σαν ευθύνη η Α΄ ΤΑΞΗ έχει τη μεγαλύτερη και το περισσότερο αγχος γαι το δάσκαλο,το βλέπω και από τη δασκάλα της κόρης μου.
-
Στα δύσκολα φαίνεται ο καλός ο/η δάσκαλος/δασκάλα. +φωνώ με όσα λες... :)
-
Πολύ μας υποτιμάς daskala83 και εμείς στο νηπιαγωγείο γράφουμε , μαθαίνουμε τα γράμματα και τους αριθμούς δεν πιστεύω οτι τα παιδιά που έρχονται στην πρώτη δημοτικού απο το νηπιαγωγείο δεν ξέρουν να πιάνουν το μολύβι ή να κάθονται .Εγω πέρσι είχα παιδιά που τον Απρίλιο είχαν καταφέρει να σπάσουν τον κώδικα , αβίαστα να διαβάζουν και να γράφουν . Μαργαρίτα ΠΕ 60
-
..όσοι δεν έχετε πάρει Α' τάξη, να πάρετε. Είναι μεγάλη ικανοποίηση να βλέπεις τα παιδάκια σου από μαθητές του Νηπιαγωγείου,που δε ξέρουν πώς να καθήσουν, πώς να πιάσουν το μολυβάκι τους... να γίνονται μαθητές του Δημοτικού και να ξέρουν ανάγνωση και γραφή χάρη στη δική σου βοήθεια και αγάπη. Είναι μαγικό... μη φοβάστε αυτήν την τάξη.Θα σας κάνει να πείτε 100 φορές πως άξιζε τον κόπο να γίνετε δάσκαλοι. ;)
Πολύ μας υποτιμάς daskala83 και εμείς στο νηπιαγωγείο γράφουμε , μαθαίνουμε τα γράμματα και τους αριθμούς δεν πιστεύω οτι τα παιδιά που έρχονται στην πρώτη δημοτικού απο το νηπιαγωγείο δεν ξέρουν να πιάνουν το μολύβι ή να κάθονται .Εγω πέρσι είχα παιδιά που τον Απρίλιο είχαν καταφέρει να σπάσουν τον κώδικα , αβίαστα να διαβάζουν και να γράφουν . Μαργαρίτα ΠΕ 60
Συμφωνώ κι εγώ..Μη μας στεναχωρείς τώρα δασκάλα83 και ξεκινήσει πάλι αντιπαράθεση.Ε όχι και δεν ξέρουν να κάθονται και να πιάνουν μολύβι...Όσο για δεξιότητες ανάγνωσης, γίνονται όλα διαισθητικά και σας τα στέλνουμε και προετοιμασμένα ;)
-
Δε στεναχωρώ κανένα και θα ήθελα η συνάδελφος να πάρει πίσω το ''υποτιμώ''. Πολύ απλά έχω δουλέψει σε Δημοτικό που τα παιδάκια μου δεν είχαν πάει σε νηπιαγωγείο... και ήταν και μονοθέσιο σε ορεινό χωριό με όλες τις τάξεις. Και πέρυσι που είχα Α' τάξη από τα 25 παιδάκια, τα 15 τουλάχιστον δεν είχαν ιδέα από αλφάβητο ή αριθμούς ή πώς να πιάσουν το μολυβάκι τους σωστά ( σχολείο με 60% αλλόγλωσσους μαθητές). Κανείς δεν είπε ότι δεν κάνετε σωστή δουλειά. Μπορεί εγώ να πέτυχα σε σχολεία που για κάποιους λόγους δεν ήταν προετοιμασμένα τα παιδάκια. Αλλά εδώ ο καθένας καταθέτει τις εμπειρίες του και είναι μία ψηφοφορία για δασκάλους. :)
-
Δε στεναχωρώ κανένα και θα ήθελα η συνάδελφος να πάρει πίσω το ''υποτιμώ''. Πολύ απλά έχω δουλέψει σε Δημοτικό που τα παιδάκια μου δεν είχαν πάει σε νηπιαγωγείο... και ήταν και μονοθέσιο σε ορεινό χωριό με όλες τις τάξεις. Και πέρυσι που είχα Α' τάξη από τα 25 παιδάκια, τα 15 τουλάχιστον δεν είχαν ιδέα από αλφάβητο ή αριθμούς ή πώς να πιάσουν το μολυβάκι τους σωστά ( σχολείο με 60% αλλόγλωσσους μαθητές). Κανείς δεν είπε ότι δεν κάνετε σωστή δουλειά. Μπορεί εγώ να πέτυχα σε σχολεία που για κάποιους λόγους δεν ήταν προετοιμασμένα τα παιδάκια. Αλλά εδώ ο καθένας καταθέτει τις εμπειρίες του και είναι μία ψηφοφορία για δασκάλους. :)
Συμβαίνει πολλές φορές τα ΝΗΠΙΑ να μην πηγαίνουν ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ κια να κάθονται στα σπίτια τους,ιδιαίτερα σε υποβαθμισμένες περιοχές.........
-
Ιδιαίτερα όταν στα ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ δεν ζητούν βεβαίωση παρακολούθησης του δημόσιου νηπιαγωγείου ενώ έχει γίνει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ η ΦΟΙΤΗΣΗ έτσι δεν είναι?????
ΑΡΑ γιατί έγινε υποχρεωτική άφού δεν ελεγχεται????έ
-
Δε στεναχωρώ κανένα και θα ήθελα η συνάδελφος να πάρει πίσω το ''υποτιμώ''. Πολύ απλά έχω δουλέψει σε Δημοτικό που τα παιδάκια μου δεν είχαν πάει σε νηπιαγωγείο... και ήταν και μονοθέσιο σε ορεινό χωριό με όλες τις τάξεις. Και πέρυσι που είχα Α' τάξη από τα 25 παιδάκια, τα 15 τουλάχιστον δεν είχαν ιδέα από αλφάβητο ή αριθμούς ή πώς να πιάσουν το μολυβάκι τους σωστά ( σχολείο με 60% αλλόγλωσσους μαθητές). Κανείς δεν είπε ότι δεν κάνετε σωστή δουλειά. Μπορεί εγώ να πέτυχα σε σχολεία που για κάποιους λόγους δεν ήταν προετοιμασμένα τα παιδάκια. Αλλά εδώ ο καθένας καταθέτει τις εμπειρίες του και είναι μία ψηφοφορία για δασκάλους. :)
Εντάξει..Εγώ το παίρνω πίσω..Απλά δεν διευκρίνησες ότι ήσουν σε ορεινό χωριό και με μία ανάγνωση το εξέλαβα σαν γενικευμένο φαινόμενο..Συγνώμη.. ::)
-
Εννοείται δεν είναι γενικευμένο φαινόμενο, οι νηπιαγωγοί έκαναν και κάνουν εξαιρετική δουλειά με projects και άλλα καινοτόμα!
-
Ιδιαίτερα όταν στα ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ δεν ζητούν βεβαίωση παρακολούθησης του δημόσιου νηπιαγωγείου ενώ έχει γίνει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ η ΦΟΙΤΗΣΗ έτσι δεν είναι?????
ΑΡΑ γιατί έγινε υποχρεωτική άφού δεν ελεγχεται????έ
Φετος εφαρμοστηκε για πρωτη χρονια η υποχρεωτικοτητα! Απο του χρονου θα ζητανε, αλλιως δε θα γινεται η εγγραφη στο Δημοτικο.
Απο του χρονου οι δασκαλοι που θα εχουν Α δημοτικου θα εχουν πολυ ευκολοτερο εργο να επιτελεσουν
-
Είναι δύσκολο να απαντήσει κανείς σε αυτή την ερώτηση. Ναι σίγουρα η πρώτη τάξη είναι δυσκολη οχι μόνο γιατί τα παιδιά είναι μικρά και πρέπει να μάθουν να γραφουν, να διαβάζουν και να αριθμούν αλλά γιατί πρέπει όλα αυτά να τα μάθουν με τέτοιο τρόπο ωστε να μη μισήσουν το σχολείο. Πρέπει να αγαπήσουν τη μαθηση, τα γραμματα. Επίσης στην πρώτη τάξη ο δασκαλος πρέπει να έχει υπομονή καθώς θα χρειάζεται στις αρχες τουλάχιστον, να επαναλαμβάνει πολλές φορές τα ίδια πράγματα (συλλαβούλες και τετοια). Στο σπίτι δεν έχει και πάρα πολύ προετοιμασία από άποψη διαβάσματος, αλλά η ευθύνη και το άγχος ειναι μεγαλα.Πρεπει να την παιρνουν δασκαλοι με εμπειρια και οχι εμεις οι νεοι απο τη αρχη στα βαθια...
Αντίθετα η έκτη τάξη, θέλει καλή προετοιμασία και αντοχές. Έχει πολλα διαφορετικά αντικείμενα για να διδαξεις. Ναι μεν δεν εχουμε να κανουμε πια με πρωτακια να τους λεμε π+α=πα αλλά εχουμε να αντιμετωπισουμε παιδια στην προεφηβεια, ενα πολυ δυσκολο σταδιο στη ζωη τους. Ειδικα με τα πρότυπα που εχουν σημερα, με τη αποδυναμωση του θεσμου της οικογενειας και τον βομβαρδισμο απο την τηλεοραση, παρατηρούνται φαινόμενα θρασους και προβληματικης συμπεριφορας από τα παιδιά. Έχω πάρει και τις 2 τάξεις και ψήφισα ως πιο δυσκολη την πρώτη. Το διαβασμα δεν το φοβαμαι. Ούτε και το θράσος των παιδιών (δεν θα πιστεψετε τι εχω ακουσει μεχρι τωρα απο παιδια εκτης). αλλά το συναισθημα που ένιωσα οταν ενα παιδακι της πρωτης μου δεν ειχε κατακτησει τον μηχανισμο αναγνωσης και γραφης δεν θα ηθελα ποτε να το ξανανιωσω. Ειδικα αν εισαι νεος, παντα ενα μεριδιο ευθυνης το ριχνεις στον εαυτο σου. Εστω κι αν τα ΚΔΑΥ σου λενε αλλιως...
-
Ελένη είσαι στο πνεύμα μου, έκανα και Α΄ΤΑΞΗ και ΣΤ΄, νομίζω θα διάλεγα ΣΤ΄ ΤΑΞΗ δαγκωτό.........
-
ΣΤ? Γιατί? Εγώ έχω πικρές αναμνήσεις από πρώτη! Τουλάχιστον στην έκτη δε φέρεις και την τεράστια ευθύνη "Δεν τα έμαθα γραμματα"
-
Χριστούλη μου! Πολύ θα ήθελα να ήξερα τι θα ψήφιζε η δασκάλα που έχει φέτος στην Ά τάξη τα τερ..χμ!!! τα περσινά μου παιδιά. (δεν πιάναν οι κατάρες δεν πιαναν οι ευχές που έλεγαν και οι Τρύπες)
-
Η Α΄ ΤΑΞΗ νικάει κατά κράτος και βλέπω συμφωνούν οι περισσότεροι........ 8) 8) 8) 8) 8)
-
Ναι η Α τάξη νικάει κατά κράτος όπως λες, γιατί τα παιδιά έρχονται χωρίς να ξέρουν σχεδόν τιποτα (εκτός και αν κάποιοι νηπιαγωγοί τους μάθουν πέντε πραγματα). Αλλά πάλι δεν μπορεί κανείς να εγγυηθεί οτι θα είναι όλα ξεφτέρια. Οπως προείπα, την φοβάμαι την πρώτη. Μακάρι να μην ξαναπάρω μέχρι να αποκτήσω εμπείρια γιατί μου φαίνεται δεν θα τα καταφερω!Γι'αυτο της πρώτης σχολαω στο 4ωρο ή στο 5ωρο. Τα νευρα τους τσαταλια μεχρι τοτε!
-
:D Δε λέω πως η πρώτη είναι εύκολη, το αντίθετο μάλιστα...απλώς είναι αυτή η τάξη που πρέπει να το πάρεις απόφαση πως τίποτα δεν είναι δεδομένο...τίποτα δεν είναι σίγουρο...και πως ο προγραμματισμός σου υπάρχει απλά για να σε βοηθήσει να μην ξεφύγεις εντελώς από την πορεία σου. Αν το καταλάβεις αυτό νωρίς και το αποδεχτείς, όλα γίνονται λίγο πιο κατανοητά.Όπως και να έχει, όταν τελειώνει η σχολική χρονιά και βλέπεις τους καρπούς της δουλείας σου το συναίσθημα είναι απερίγραπτο...
-
Μια σκεψη, η οποία βεβαια, δεν ξερω αν ειναι εφικτο να εφαρμοστει. Θα μπορουσε ναα δουλεψει στην Α΄δημοτικου, ενα μοντελο, σαν αυτο που δουλευουμε εμεις, στο νηπιαγωγειο? Δηλαδη ομαδοσυνεργατικη διδασκαλια, ισως projects, χρηση του παιχνιδιου για εκμαθηση αναγνωσης, γραφης, μαθηματικων κτλ, με λιγα λογια ενα περισσοτερο εναλλακτικο και ευελικτο μοντελο μαθησης? Δε γνωριζω αν οντως γινονται ολα αυτα, κι αν εχετε το χρονο να τα κανετε, μιας και σας κυνηγαει και η υλη. Απλως εκφραζω ταυτοχρονα και μια απορια, μιας και πολλα ακουγονται τελευταια, για το μελλον της Α΄δημοτικου και σε ποια βαθμιδα της εκπαιδευσης θα "πρεπει" να ανηκει.
-
Μια σκεψη, η οποία βεβαια, δεν ξερω αν ειναι εφικτο να εφαρμοστει. Θα μπορουσε ναα δουλεψει στην Α΄δημοτικου, ενα μοντελο, σαν αυτο που δουλευουμε εμεις, στο νηπιαγωγειο? Δηλαδη ομαδοσυνεργατικη διδασκαλια, ισως projects, χρηση του παιχνιδιου για εκμαθηση αναγνωσης, γραφης, μαθηματικων κτλ, με λιγα λογια ενα περισσοτερο εναλλακτικο και ευελικτο μοντελο μαθησης? Δε γνωριζω αν οντως γινονται ολα αυτα, κι αν εχετε το χρονο να τα κανετε, μιας και σας κυνηγαει και η υλη. Απλως εκφραζω ταυτοχρονα και μια απορια, μιας και πολλα ακουγονται τελευταια, για το μελλον της Α΄δημοτικου και σε ποια βαθμιδα της εκπαιδευσης θα "πρεπει" να ανηκει.
Eγω πιστευω οτι αν το νηπιαγωγειο κανει καλα τη δουλεια του-και πιστευω οτι τωρα που συνταξιοδοτουνται παλαιοτερες συναδερφοι, που αλλαξε το αναλυτικο κτλ γινεται πολυ καλη δουλεια- τα παιδια θα ειναι ετοιμα για την Α δημοτικου, για να μην πω πως ηδη θα γνωριζουν την "υλη" δηλ θα εχουν καταφερει να σπασουν τον κωδικα (αβιαστα μεσα απο καταλληλα για την ηλικια προγραμματα) ..Οσο για τις μεθοδους που χρησιμοποιει το νηπιαγωγειο νομιζω πως τις χρησιμοποιουν ( ή αργα ή γρηγορα θα τις ακολουθουν και οι δασκαλοι των 2 πρωτων ταξεων)
-
Συμφωνω, ως ενα βαθμο. Απο την αλλη μερια, ομως θεωρω λαθος, να προσπαθουμε, να διδαξουμε στα παιδια, πραγματα, νωριτερα απο την ηλικια στην οποια θα πρεπει να τα διδαχθουν. Δε νομιζω δηλαδη, οτι ειναι σωστο να γνωριζουν π.χ. στο νηπιαγωγειο την υλη του Α΄δημοτικου, μιας και αυτο αρκετες φορες μπορει και να εχει ολεθριες συνεπειες για την περαιτερω σχολικη τους πορεια. Απλα, να εφαρμοστουν στις πρωτες ταξεις, οπως ειπες και εσυ, καποια μοντελα μαθησης, τα οποια να ειναι πιο ελκυστικα για τα παιδια, μιας και ηδη το σχολικο αγχος που εχει ενα παιδι στην Α ταξη ειναι τεραστιο. Για να μην πουμε και για το αγχος των γονεων, για το οποιο μπορουν να μας πουν καλυτερα και οι συναδελφοι δασκαλοι. Να προσαρμοσουμε τα αναλυτικα προγραμματα στις αντικειμενικες αναγκες των παιδιων και οχι των γονεων, τις δικες μας ή δεν ξερω ποιων αλλων.
-
Σ' αυτό το τελευταίο συμφωνώ κι εγώ. Τι αυξήσανε το όριο ηλικίας για το δημοτικό αφού παράλληλα αυξήσανε και την ύλη. όμως για το τι θα κάνουν οι συνάδελφοι δάσκαλοι δε θα εκφράσω άποψη καθόλου, γιατί δε μου αρέσει να μπλέκομαι στα χωράφια αλλωνών. Πάντως θα ήταν καλό κατά τη γνώμη μου όπου υπάρχει η δυνατότητα να υπάρχει συνεργασία μεταξύ του εκπαιδευτικού της Α και του νηπιαγωγείου, όχι μόνο για τη μετάβαση αλλά και μετά.
-
Πάντως θα ήταν καλό κατά τη γνώμη μου όπου υπάρχει η δυνατότητα να υπάρχει συνεργασία μεταξύ του εκπαιδευτικού της Α και του νηπιαγωγείου, όχι μόνο για τη μετάβαση αλλά και μετά.
http://www.anew.gr/psychology/article.php?aid=38 (http://www.anew.gr/psychology/article.php?aid=38)
Αυτό θα ήταν πολύ καλό για τα παιδιά και για τους δασκάλους.Ο καθένας βοηθά με τις γνώσεις που έχει. Επίσης θα ήταν πολύ καλό να γίνεται ένα τεστ σχολικής ετοιμότητας στα παιδια του νηπιαγωγείου. Διαβάστε το άρθρο, έχει ενδιαφέρον. Ετσι θα μπορούσαμε να μειώσουμε την περιθωριοποίηση και τον αποκλεισμό που νιώθουν κάποια παιδιά μονο και μόνο επειδη δεν ξέρουν να πιάνουν το μολύβι!
-
Επίσης είναι σημαντικό οι δάσκαλοι της πρώτης να μπουν για μια μέρα σε τάξη νηπιαγωγείου και αντίστροφα ώστε να δούμε οι μεν πώς δουλεύουν οι δε. Γιατί συχνά το χάσμα μεταξύ νηπιαγωγείου και δημοτικού είναι τόσο μεγάλο που τα παιδιά χάνουν τη μπάλα.
Με την ευκαιρία, γνώρισα τη δασκάλα που πήρε τα μισά από τα περσινά μου παιδιά και μου είπε ότι έπρεπε να τους έχω προειδοποιήσει και να μην τα στείλω όλα εκεί, αλλά και ότι δεν είχα αξιολογήσει επαρκώς τα πολύ ζωηρά (είχα ένα πραγματικά υπερκινητικό και καμιά 8 - 9 απλά τερατίδια). Εξήγησα ότι είχε τα μισά τερ....χμ! και ότι εγώ δεν είχα παράλληλη στήριξη όπως εκείνη, καθώς και ότι είχα μεν προτρέψει τους γονείς να σπάσουν τις παρέες και να μην γράψουν όλα τα παιδιά στο ίδιο σχολείο (το νηπιαγωγείο μας εξυπηρετείται από δυο όμορα δημοτικά), αλλά δεν μπορούσε να πω κάτι στο δημοτικό διότι δεν είχαμε καμιά επαφή. Πήγα με άλλα λόγια να κάνω ένα ρημαδοfollow up και βρήκα και το μπελά μου κιόλας. Παρεμπιπτόντως έχω άδεια, αλλά περνούσα απέξω είδα τα παιδιά στην αυλή και σκέφτηκα ότι ίσως η δασκάλα να χρειαζόταν καμιά πληροφορία για πέρσι.... :-\
-
Συγνωμη αλλα παιδι που εχει τελειωσει νηπιαγωγειο δεν παιζει να μην ξερει να κραταει μολυβι... :-\
Συνεργασια μεταξυ εκπαιδευτικων πρεπει οπωσδηποτε να υπαρχει,για να υπαρχει συνεχεια των προγραμματων!!
Δυστυχως στην πραξη προγραμματα μεταβασης δεν γινονται στα περισσοτερα σχολεια. Πιστευω ομως οτι το βασικο για να υπαρχει συνεργασια ειναι να γνωριζει ο δασκαλος τι ακριβως κανει ο νηπιαγωγος. Να υπαρχει ενα θεωρητικο υποβαθρο απο τα Πανεπιστημια.(Οι νηπιαγωγοι παρακολουθουμε μαθηματα για την πρωτοσχολικη και οι περισσοτεροι φανταζομαι οτι εχουν επισκεφθει στις πρακτικες τους ταξεις Δημοτικου)
Οσο για το Αλφα τεστ καποιες εκπαιδευτικοι του νηπιαγωγειου στο τελος της χρονιας το κανουν στα παιδια..Ομως το βρισκω λιγο ανουσιο για ελληνικα δεδομενα: Ακομα και αν το παιδι δεν ειναι ετοιμο για την Α', θα φοιτησει σε αυτην! :(
Το ζητημα ειναι πολυ μεγαλο και νομιζω πως θα επρεπε να ανοιξουμε ενα αλλο θεμα ;)
-
Συγνωμη αλλα παιδι που εχει τελειωσει νηπιαγωγειο δεν παιζει να μην ξερει να κραταει μολυβι... :-\
Καλά γι'αυτό μην παίρνεις και όρκο...! ;)
Δεν ξέρω κατα πόσο γίνεται ή είναι δυνατό να γίνει αυτό το τεστ από νηπιαγωγούς ή δασκάλους. Αν είναι τόσο απλό στην τελική γιατί γίνονται τόσες έρευνες στο θέμα?
Νομίζω πως αυτό το τεστ βοηθά τα παιδιά τα οποία δεν είναι έτοιμα για το σχολείο όχι επειδή έχουν κάποιο πρόβλημα π.χ δυσλεξία, αλλά επειδή δεν είναι έτοιμα άπο άποψη ωριμότητας στο να πιάσουν το μολύβι, να βάλουν εικόνες στη σωστή σειρά κτλ. Αυτά τα παιδιά το συγκεκριμένο τεστ θα τα σωσει από το να χαρακτηριστούν ως αδύναμα ή προβληματικά σε μια τάξη 25 παιδιών που η δασκάλα θα πρέπει να τα μάθει γραμματα.(και ολοι ξέρουμε πως η ταμπέλα δυστυχώς μπαίνει ευκολα) Και θα τα σωσει γιατι αν δεν ειναι θεμα δυσλεξιας θα μπορουν το καλοκαιρι πριν αρχισουν την πρώτη ταξη, με τη βοηθεια των γονεων να ωριμασουν και έτσι να μη νιώθουν περιθωριοποιημένα στην πρώτη τους επαφή με το δημοτικό σχολείο και τις υποχρεώσεις τους. Τους φτάνει η λαχτάρα που άλλαξαν σχολείο και φύγαν από τη νηπιαγωγό τους.
-
Ωραία και με την νοοτροπία που έχουν οι Έλληνες γονείς θα αρχίσουν και φροντιστήρια από το νηπιαγωγείο για το τεστ. ( ;D ;D ;D ;D)
Αν μπορέσουμε να συνεργαστούμε μεταξύ μας, με τους συμβούλους μας και με ειδικούς παιδαγωγούς (λέμε τώρα από αυτούς που υπάρχουν κατά χιλιάδες στα σχολεία μας :P :P :P :P) δε θα χρειαστούμε ούτε ταμπέλες ούτε τίποτα....
-
Δυστυχώς όμως οι ταμπέλες μπαίνουν για το τίποτα. Ειδικά στην πρώτη τάξη που δεν είναι σίγουρο πως τα παιδιά έχουν πρόβλημα ή απλά δεν είναι έτοιμα. Είχα παιδάκι ιδιαίτερο το οποίο είχε χαρακτηριστεί ως προβληματικό ενώ στην ουσία δεν είχε τίποτα! Μας το είπε το ΚΔΑΥ όταν τελειωσε και τη δευτέρα ταξη. Φαντάσου όμως πως πέρασαν οι δύο πρώτες τάξεις γι'αυτό το παιδί.
Και δεν πιστεύω πως οι Ελληνες γονείς θα αρχίσουν τα φροντιστήρια από το νηπιαγωγείο. Απλά στο τέλος του νηπιαγωγείου, εκεί κοντά στον Μάιο θα κάνουν το τέστ το οποίο διαρκεί μόλις 15 λεπτά και θα ξέρουν αν το παιδί τους χρειάζεται βοήθεια κάπου και που ακριβώς. Με λιγες ασκησούλες στο σπίτι τα παιδάκια θα είναι έτοιμα στο πι και φι. Ειχα δει μια συνέντευξη της γιατρού στην τηλεόραση και μου άρεσε πάρα πολύ ο τρόπος προσέγγισης του όλου θέματος. Είπε οτι εφαρμόζεται πιλοτικά σε κάποια σχολεία της Αττικής. Μακάρι να αποδώσει και να γίνεται σε όλα τα παιδιά σε λίγα χρόνια.
-
Εμένα πάντως του έχει φοβηθεί το μάτι μου! Ή που θα τρέχουν στους αναπτυξιολόγους γιατί το παιδί είναι έξι μηνών και δεν περπατάει (σχήμα λόγου) ή θα προσπαθείς να τους πείσεις ότι κάποιος πρέπει να δει το καρααυτιστικό παιδί τους και θα σου λένε ότι το παιδί απλά είναι λίγο ζωηρό. Τι να πω ελπίζω να βρεθεί μια άκρη πάντως γιατί ταλαιπωρούνται όλοι και τα παιδιά και οι γονείς και εμείς.
-
Μας νίκησε η Α΄ ΤΑΞΗ κατά κράτος.............
-
Για να κάνουμε ένα φρεσκαρισματάκι να ξαναδούμε τη γνώμη των ΔΑΣΚΑΛΩΝ...
-
Πολύ μας υποτιμάς daskala83 και εμείς στο νηπιαγωγείο γράφουμε , μαθαίνουμε τα γράμματα και τους αριθμούς δεν πιστεύω οτι τα παιδιά που έρχονται στην πρώτη δημοτικού απο το νηπιαγωγείο δεν ξέρουν να πιάνουν το μολύβι ή να κάθονται .Εγω πέρσι είχα παιδιά που τον Απρίλιο είχαν καταφέρει να σπάσουν τον κώδικα , αβίαστα να διαβάζουν και να γράφουν . Μαργαρίτα ΠΕ 60
ΔΕΝ γραφουμε στο νηπιαγωγειο, ΟΥΤΕ μαθαινουν να γραφουν και να διαβαζουν τα νηπια!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Το ΔΕΠΠΣ δεν αναφερεται σε κατι τετοιο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Γινεται απλη εμπλοκη των νηπιων με την γλωσσα, με τις συμβασεις γραφης, αναπτυξη προφορικου λογου, μιλαμε για φωνουλες και οχι για γραμματα και πανω απο ολα να μαθουν τα παιδια ποια ειναι η σχεση του προφορικου με το γραπτο λογο και γιατι χρησιμοποιουμε την γλωσσα κτλ.
ΔΕΝ γινεται ουτε καν αβιαστη εκμαθηση γραφης και αναγνωσης............Συγνωμη για το υφος μου, αλλα προς Θεου, στο νηπιαγωγειο μπορουμε να κανουμε τοσα πολλα πραγματα ωστε να διευκολυνουμε και τα νηπια αλλα και τους συναδελφους δασκαλους, οι οποιοι θα παραλαβουν τα νηπια, μην στεκομαστε στην αναγνωση και στην γραφη!!!!!!!!Ας αναπτυξουμε τον προφορικο τους λογο, την φαντασια τους, την αυτοπεποιθηση τους και πολλες αλλες πτυχες του χαρακτηρα τους!Αυτος δεν ειναι αλλωστε ο χαρακτηρας του νηπιαγωγειου;;;;;;;;;;
-
Aν και είμαστε εκτός θέματος, θα ήθελα να πω και εγω την αποψη μου! Οταν η συνάδελφος έλεγε οτι μαθαίνουμε γράμματα στο νηπιαγωγείο δεν εννοούσε ανάγνωση και γραφή με την συμβατική έννοια(όπως στο Δημοτικό) ωστόσο με πρόγραμμα της γλώσσας στο νηπιαγωγείο -μέσα απο τις αναπτυξιακά κατάλληλες δραστηριότητες (και χωρις πίεση)- τα παιδιά ξεκινάνε ένα δρόμο προς στην ανάγνωση και στην γραφή που ολοκληρώνεται στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Τα παιδιά γράφουν και διαβάζουν(ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ) με το δικό τους τρόπο, πολύ κοντά στον συμβατικό..Όποτε το "δεν ξέρουν να πιάνουν μολύβι" δεν στέκει σε καμία περίπτωση..... ::) ::)
Όσο για την φωνολογική συνειδητοποίηση περιλαμβάνει την σύνδεση φωνήματος και γραφήματος, οπως αναφέρει και το ΔΕΠΠΣ
-
Τώρα που τελειώνει η χρονιά επαναφέρω το ερώτημα για να δούμε τις απόψεις σας πάνω στο θέμα...
-
Ψηφίζω Α' τάξη.
Έχει τύχει να χτυπάω και γεμάτα εξάωρα στο σπίτι προετοιμάζοντας υλικό.
Αφήστε το άγχος! Μου έμεινε "ενθύμιο" ένα προβληματάκι στο στομάχι.
Αλλά...
Θα ξαναέπαιρνα πρώτη. Οι χαρές που σου δίνουν τα πρωτάκια δε συγκρίνονται με τίποτα. Τα ξεχνάς όλα!
-
Ψηφίζω Α' τάξη.
Έχει τύχει να χτυπάω και γεμάτα εξάωρα στο σπίτι προετοιμάζοντας υλικό.
Αφήστε το άγχος! Μου έμεινε "ενθύμιο" ένα προβληματάκι στο στομάχι.
Αλλά...
Θα ξαναέπαιρνα πρώτη. Οι χαρές που σου δίνουν τα πρωτάκια δε συγκρίνονται με τίποτα. Τα ξεχνάς όλα!
;D ;D
;D ;D
Τη φοβάμαι την Α΄τάξη...αν είχα την επιλογή δεν θα τη διάλεγα...