Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων => Μήνυμα ξεκίνησε από: moagniko στις Νοεμβρίου 08, 2008, 02:00:01 am

Τίτλος:
Αποστολή από: moagniko στις Νοεμβρίου 08, 2008, 02:00:01 am
Παιδιά, γειαααα! Μήπως μπορεί κανείς να προτείνει βιβλία όπου υπάρχουν αναλύσεις για τα εκτός σχολικών εγχειριδίων λογοτεχνικά κείμενα;
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: LK στις Νοεμβρίου 08, 2008, 01:34:14 pm
Παιδιά, γειαααα! Μήπως μπορεί κανείς να προτείνει βιβλία όπου υπάρχουν αναλύσεις για τα εκτός σχολικών εγχειριδίων λογοτεχνικά κείμενα;
Σκοπεύεις να δώσεις ειδική διδακτική νέων; Κυκλοφορούν κάποια βιβλία για το διαγωνισμό, αλλά καλύπτουν αυτούς που θα δώσουν γνωστικό μόνο. Εσύ τι ακριβώς ψάχνεις;
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: maryvas στις Νοεμβρίου 09, 2008, 01:10:45 pm
κοιταξε τα περισσοτερα ειναι αρθρα κ μελετες, δηλαδη γενικα σχολια.
καλος ειναι για τον καβαφη ο ρενος αποστολιδης ,οπου παιρνει ενα ενα τα ποιηματα κ κανει μια μικρη αναλυση, για τον ελυτη ο λιγνιαδης κ μου αρεσε πολυ στο σεφερη του νικητα παριση.
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: moagniko στις Δεκεμβρίου 20, 2008, 05:58:53 pm
Ευχαριστώ. Νομίζω ότι, αν κάποιος προετοιμαστεί στα Νέα για γνωστικό, έχει προετοιμαστεί και για διδακτική (εάν βέβαια γνωρίζει και τα στάδια για ένα σχέδιο διδασκαλίας). Λάθος κάνω;
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: maryvas στις Δεκεμβρίου 20, 2008, 06:06:06 pm
Ευχαριστώ. Νομίζω ότι, αν κάποιος προετοιμαστεί στα Νέα για γνωστικό, έχει προετοιμαστεί και για διδακτική (εάν βέβαια γνωρίζει και τα στάδια για ένα σχέδιο διδασκαλίας). Λάθος κάνω;

εξαρταται απο το ποσο καλα διαβαζεις το γνωστικο. ενας που δεν ενδιαφερεται για ειδικη νεων δε χρειαζεται να ξερει τελεια τις αναλυσεις. πιο πολυ τα γραμματολογικα στοιχεια καθε κειμενου. για να γραψεις ομως ειδικη νεων πρεπει να το εχεις διαβασει αρκετα καλα. ειναι διαφορετικος ο τροπος που διαβαζεις για να απαντησεις σε πολλαπλης κ διαφορετικα διαβαζεις για αναπτυξη. πχ δε μπορω να δωσω ειδικη ιστοριας με τιποτα αφου ο τροπος που διαβαζω ειναι να απαντησω σε συγκεκριμενα πραγματα
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: moagniko στις Δεκεμβρίου 21, 2008, 02:41:29 am
Συμφωνώ εν μέρει. Σαφώς και κατά την ανάλυση ενός κειμένου (στη διδακτική) πρέπει να γνωρίζεις περισσότερα και λεπτομέρειες, αλλά αφενός δεν γνωρίζουμε πώς θα ζητηθούν τα κείμενα στο γνωστικό (μπορεί να μπουν κάποιες ερωτήσεις πολλαπλής πάνω σε συγκεκριμένο κείμενο) -το είχαν κάνει, νομίζω, κάποτε- και αφετέρου ακόμη και στη διδακτική δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι είναι απαραίτητο να έχεις διαβάσει εξονυχιστικά τα κείμενα, για να απαντήσεις. Νομίζω κάποια βασικά σημεία είναι ό,τι πρέπει, για να τα έχεις συγκεντρωμένα στο μυαλό σου, και κυρίως για όσους δεν έχουν πολύ χρόνο για διάβασμα. Και τέλος, θα επιλέξω μάλλον εκείνη τη στιγμή διδακτική, ανάλογα με τα θέματα.
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: maryk στις Δεκεμβρίου 21, 2008, 12:39:13 pm
Όντως είχαν δώσει κείμενο στο διαγωψνισμό του 2005 (όπως και στην ιστορία) αλλά δε νομίζω ότι θα το ξανακάνουν γιατί έτσι γίνεται αρκετά εύκολο!
Αυτό δε σημαίνει ότι με τη μέθοδο πολλαπλής επιλογής δε μπορεί να ζητηθεί ερώτηση που να αφορά το περιεχόμενο ενός ποιήματος...και όχι μόνο!
Πχ η ερώτηση με τον Πασχάλη στον προηγούμενο δε θα μπορούσε να απαντηθεί αν δεν είχαν διαβαστεί τα διηγήματα!
Αλλά υπάρχει και η άλλη όψη...Η ερώτηση με τη Μαρίνα των βράχων η οποία σαφώς και ήταν εκτός ύλης και δε θα μπορούσε να απαντηθεί εύκολα από κάποιον που δεν έχει ασχοληθεί με Ελύτη και κυρίως με το συγκεκριμένο έργο!
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: lalunalu στις Δεκεμβρίου 21, 2008, 01:48:55 pm
εξαρταται απο το ποσο καλα διαβαζεις το γνωστικο. ενας που δεν ενδιαφερεται για ειδικη νεων δε χρειαζεται να ξερει τελεια τις αναλυσεις. πιο πολυ τα γραμματολογικα στοιχεια καθε κειμενου. για να γραψεις ομως ειδικη νεων πρεπει να το εχεις διαβασει αρκετα καλα. ειναι διαφορετικος ο τροπος που διαβαζεις για να απαντησεις σε πολλαπλης κ διαφορετικα διαβαζεις για αναπτυξη. πχ δε μπορω να δωσω ειδικη ιστοριας με τιποτα αφου ο τροπος που διαβαζω ειναι να απαντησω σε συγκεκριμενα πραγματα

Εννοεις εδω οτι για το γνωστικο των νεων θα πρεπει να ξερουμε μονο τα γραμματολογικα στοιχεια καθε κειμενου,σωστά (δηλαδη αν δε μας ενδιαφερει η ειδκη διδακτικη); Και τι εννοεις γραμματολογικα στοιχεια του κειμενου; Δηλαδη πότε γραφτηκε, σε ποια συλλογη ανηκει, τα βασικα προσωπα-ηρωες, την υποθεση με λιγα λογια, και καποια γενικα πραγματα για το νοημα..Επισης καποια χαρακτηριστικα που υπαρχουν στα εργα και ειναι χαρακτηριστικα ενος γενικοτερου λογοτεχνικου ρευματος.Αυτα ε; Κατι αλλο;
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: maryvas στις Δεκεμβρίου 21, 2008, 02:06:30 pm
αυτα ακριβως που λες. δεν ειπα οτι δε χρειαζεται να διαβασουμε τα κειμενα. εννοειται πως χρειαζεται. να ξερεις τους ηρωες, διαφορες αφηγηματικες τεχνικες στα πεζα σε γενικα πλαισια παντα, στα ποιηματα να αναγνωριζονται τρανταχτοι στιχοι απο ποιο ποιημα ειναι, ειδικα στον καβαφη να γινεται χωρισμος σε ιστορικα κτλ, καποιοι στιχοι που εχουν δανειστει οι ποιητες να γνωριζουμε απο ποιους τους πηραν, καποια συμβολα κ κυριως αυτο που ενδιαφερει περισσοτερο στο γνωστικο ποτε εκδοθηκαν, ποιο πρωτο τιτλο ειχαν (μερικα στον καβαφη) κ κατι τετοια.
βεβαια παντα αυτα που λεω ειναι καθαρα κ μονο αποψη μου. δε σημαινει οτι ειναι κ σωστη
Τίτλος: Απ:
Αποστολή από: lalunalu στις Δεκεμβρίου 21, 2008, 02:33:22 pm
Οχι, νομίζω οτι αυτα που λες Μaryvas ειναι πολυ σωστα. Πανω κατω αυτα που αναφεραμε και οι δυο χρειαζονται για το γνωστικο των νεων. Τωρα αν καποιος σκεφτει κατι επιπλεον ας μας το μοιραστει μαζι μας!