Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Επιμόρφωση-Μετεκπαίδευση => Μήνυμα ξεκίνησε από: Rinaki στις Νοεμβρίου 17, 2008, 04:34:26 pm
-
Καλησπερα! :)
Τελειωσε και το περιβοητο συνεδριο!!!
Για οσες δεν ηρθαν δεν χρειαζεται να ανησυχουν και πολυ δεν εχασαν και κατι το τρομερο, οπως αναφερθηκε και καπου πιο πριν.
Δυστυχως δεν μπορεσαμε να συναντηθουμε, με καμια, με τοσο κοσμο! Δεν πειραζει στο επομενο συνεδριο! :)
Η αμερικανιδα που μιλησε πρωτη, αναφερθηκε στο περιβαλλον της ταξης ( γωνιες, υλικο, αιθουσες), στα κινητρα (πρεπει να ειμαστε σιγουροι οτι τα παιδια ΘΕΛΟΥΝ να μαθουν), να κανουμε μονο συγκριση του παιδιου με τον εαυτο του και οχι με τους αλλους, και μιλησε και για αυτορυθμιση (πρεπαι να μαθαινουμε στα παιδια να αναγνωριζουν τα συναισθηματα τα δικα τους και των αλλων, ετσι ωστε να αντιλαμβανονται καλυτερα τον κοσμο και να μπορουν να "διαχειριζονται" τον εαυτο τους), ειπε επισης οτι οι αφηγησεις μεσα στην ταξη βοηθανε πολυ, οπως και ο παραδειγματικος διαλογος (οταν νηπιαγωγος και παιδια μοιραζονται γνωσεις). Αυτα ειπε οτι ειναι τα δυο ειδη ομιλιων που εχουμε μεσα στην ταξη. Και φυσικα μιλησε για ολιστικοτητα (κοινωνικο συναισθηματικη, φυσικη και γνωστικη αναπτυξη). Τωρα τα λεω πολυ περιληπτικα οποια εχει κρατησει περισσοτερες σημειωσεις θα βοηθησει περισσοτερο. :)
Η Σακελλαριου μιλησε για οικογενεια, λιγο πολυ πραγματα που ολες ξερουμε! Πως να εμπλακουν γονεις και κοινοτητα στην ταξη.
Το θεμα της Γκλιαου, για μαθηση μεσω επιλυσης προβληματων, ηταν ωραιο. Μιλησε για το οτι με τον τροπο αυτα τα παιδια ειναι ενεργα, καταλαβαινουν την πολυπλοκοτητα του κοσμου, καλλιεργουνται πολλες δεξιοτητες π.χ. συνεργασια και εξυπηρετει αναπτυξη πολλαπλης νοημοσυνης.
Ο Κιτσαρας δυστυχως μαυτο το τραγικο που του συνεβει δεν μπορεσε να παρεβρεθει.
Ο Ραβανης μιλησε για φυσικες απιστημες και συγκεκριμενα για τρια πλαισια μεσα απο τα οποια μπορουμε να τις προσεγγισουμε. Το 1ο ειναι αυτο που βασιζεται σε εμπειρισμο - συμπεριφοριαμο, ο εκπαιδευτικος στο κεντρο των δραστηριοτητων, το 2ο ειναι απο πιαζετικη θεωρια, ο εκπαιδευτικος εμψυχωνει και δινει καταλληλα αντικειμενα τα οποια τα χειριζονται τα παιδια, και το 3ο ειναι το κοινωνιογνωστικο, το οποιο συνδυαζει και τα δυο προηγουμενα, ο εκπαιδευτικος παρεμβαινει κ διαχειριζεται τις σχεσεις παιδιων με τον κοσμο, το περιβαλλον οργανωνεται γυρω απο γνωστικα εμποδια των παιδιων, οποια εχει το βιβλιο του εκει τα λεει πολυ αναλυτικα. Αυτος αναφερθηκε περισσοτερο στο 3ο πλαισιο.
Ο Χρυσαφιδης μιλησε ωραια, η Κουτσουβανου δυστυχως εγω περιμενα κατι διαφορετικο, εμεινε απλα στο οτι δεν εχουμε ταυτοτητα! Πολυ αντιδραση, οχι αδικη αλλα.....εμεις θελαμε γνωσεις!!!! :-\ Ετσι δεν ειναι???
Αυτα.......για αρχη!!
-
Rinaki, σ' ευχαριστουμε πολυ... ;)
Και οποια αλλη πληροφορια ευπροσδεκτη :) :)
-
Τιποτα..ευχαριστηση μου!!! :)
Οι σημειωσεις μου απτο συνεδριο ειναι πολυ συνοπτικες....γιαυτο δεν εγραψα πολλα...αργοτερα οταν θα πουν πραγματα κι αλλες κοπελες που ηταν στο συνεδριο θα θυμηθω και αλλα!! :)
-
rinaki ευχαριστούμε για το χρονο που διεθεσες να γραψεις λιγα πραγματα και για μας που δεν το παρακολουθησαμε !!!!!! :D
-
Για την αμερικανιδα δεν εχω να πω κατι παραπανω, μόνο το οτι η μεταφράστρια δεν ηταν καθολου καλη (οπως ειπα και σε αλλο θεμα).
Ο Γερμανος μιλησε για την οργανωση του χωρου(γωνιες). Εκανε μια συγκριση του παλιου Α.Π. με το νεο.
Με το παλιο ο χωρος εμενε αμεταβλητος ολη τη χρονια, μειωνοταν το ενδιαφερον, δεν επετρεπε ομαδικες δρ/τες.Οι γωνιες συντελουσαν στην υποβαθμιση του ν. γιατι δεν γινοταν αλλαγες.
Στο νεο παρα τα προβληματα των γωνιων, τις κρατισαν.Προτεινει ανανεωση των γωνιων τακτικα, αλλαγη της διαρυθμισης του χωρου, μετακινηση επιπλων αναλογα με τις δρ/τες, δημιουργια χωρων για ατομο και ομαδα.
Για το Ραβανη να προσθεσω: στην κοινωνιογνωστικη οι δρ/τες οργανωνονται με βαση τα γνωστικα εμποδια των παιδιων, να καθιστουμε τα εμποδια στοχους των δρ/των.
Και οι δυο μας ειπαν πολυ ωραια πραγματα.
Ο Χρυσαφιδης μου εκανε εντυπωση απο που ξεκινησε και που κατέληξε και πως το συνδεσε με το προτζεκτ!!!φοβερος! Στην αρχη ειπε οτι η σημερινη εποχη χαρακτηριζεται απο ανατροπες, ανακαταταξεις και για αυτο δε γινεται να δωσουμε λυσεις για το μελλον.ολοι οι θεσμοι τιθονται υπο αμφισφβήτηση συνεπως και ο θεσμος του σχολειου. τιθεται το ερωτημα μπορει το σχολειο να ανταποκριθει στις απαιτησεις τις εποχης;ειναι ακομα παραδοσιακο σχολειο, εφοσον αλλαξει τακτικη και να απαναπροσδιορισει τον προγγραμματισμο του.οι ανατροπες ξεκινανε απο το ν. πρεπει να ενισχυθουν οι κοινωνικες σχεσεις, συνεργασια, αλληλεγγυη, πρσωπικες αναγκες, προβληματα που απασχολουν το παιδι και ολα αυτα θα επιτευχθουν με το προτζεκτ.
Ισως ολα αυτα που ειπε να ειναι απο τα βιβλια του και καποιοι να τα εχουν ακουσει πολλες φορες. Επειδη ηταν η πρωτη φορα που τον ακουγα μου εκανε μεγαλη εντυπωση.
Η Κουτσουβανου ηταν με ενα κατηγορω συνεχεια, και ενω το θεμα της εισηγησης ηταν τασεις ερωτηματα κ προκλησεις , δε μου εδωσε να καταλαβω κανενα απο αυτα....
Ο Πανταζης περα απο τα 3 ωραια παραδειγματα που μας ειπε δε μπορεσα να καταλαβω που κατεληξε...αν καταλαβε καποια ας μου πει σας παρακαλω.
Με δυο λογια δοθηκε εμφαση σε:αυτορυθμιση, επιλυση προβληματος, χωρος, επιμορφωση και αξιολογηση, αναφερθηκαν πολύ σε αρνητικα του οδηγου και φυσικα, προτζεκτ, φυσικες επιστημες και οικογενεια-σχολεια(που ηταν θεματα εισηγησεων). Αν ξεχναω κατι συμπληρωστε με...
Επισης πολυ αρνητικο το γεγονος οτι και τις δυο μερες μας εδιωξαν αρον αρον και χωρις να εχουν λυθει ολες οι αποριες επειδη πεινουσαν!Γιατι εμεις δε πεινουσαμε;; Δεν ειχαν και καλο μπουφε οπως ειπε και το Ρινακι!!!
-
Σενα αλλο θεμα η ritalamp αναφερθηκε στον Ραβανη και ειπε οτι δεν εδωσε πρακτικες κατευθυνσεις. Απλα εγω απανταω απο εδω για να εχουμε ολα τα θεματα του συνεδριου μαζεμενα!
Απο αυτα που ειπε εγω καταλαβα οτι εδωσε πρακτικες δηλαδη : τονισε κυριως το τριτο πλαισιο το κοινωνιογνωστικο με τους στοχους εμποδια και τι ειπε στην ουσια οτι : πρεπει να χρησιμοποιουμε τα εμποδια που συναντουν τα παιδια στο να κατανοησουν ενα φυσικο φαινομενο για στοχους στις δραστηριοτητες μας. Δηλ π.χ. στο παραδειγμα με τη γη ως ουρανιο σωμα, δεν μπορουμε κατευθειαν να ξεκινησουμε λεγοντας στα παιδια για το συμπαν! τα παιδια σαυτη την ηλικια δεν εχουν κατανοησει ακομα οτι η γη ειναι σφαιρικη. Αυτο ειναι ενα εμποδιο που τα παιδια αντιμετωπιζουν και που εμεις μεσα απο δραστηριοτα θα το θεσουμε ως στοχο να το κατανοησουν, φυσικα μαζι και με αλλους στοχους. Να λαμβανουμε δηλαδη υποψιν τις δυσκολιες των παιδιων ετσι ωστε να φτιαχνουμε δραστηριοτητες. Ισως επειδη τον ειχα καθηγητη και στη σχολη καποια πραγματα που ελεγε στο συνεδριο να μου φαινονταν πιο κατανοητα αποτι τα λεγε. Παντως το βιβλιο του "δραστηριοτητες για το νηπιαγωγειο απο τον κοσμο της φυσικης" ειναι παρα πολυ ΚΑΛΟ! και δουλευει τις δραστηριοτητες συμφωνα με τους στοχους εμποδια που ειπαμε. Εμας ευτυχως μας το ειχαν δωσει στη σχολη, απο τα λιγα βιβλια και απο τους λιγους καθηγητες που αξιζαν στη σχολη μας. :-\ :)
-
Στα περισσοτερα ηταν αρκετα κατανοητος, αλλα δεν ειχαμε την ευκαιρια για διευκρινησεις. Για παραδειγμα στην ερωτηση που τεθηκε, να δωσει δλδ ενα πιο συγκεκριμενο πχ δεν του αφησαν το περιθωριο να μας εξηγησε γιατι πιεζε ο χρονος. Στο τελος δεν μπορουσα να μεινω με την απορια και πηγα και τον ρωτησα κατι που δεν ειχα καταλαβει. Μου το εξηγησε και ηταν πολυ προσιτος. μεχρι και μαιλ μου ειπε να του στειλω για περισσοτερες πληροφοριες. Αυτο που μου ειπε ειναι οτι ειναι επιστημονικα σωστο να επικεντρωνομαστε σε ενα χαρακτηριστικο καθε φορα, γιατι αν βαλουμε παραπανω, τα παιδια δεν θα ειναι σε θεση να το κατανοησουν.δλδ μπορει ενα φαινομενο να προκαλειται απο πολλα φαινομενα, αλλα εμεις να σχεδιαζουμε δρ/τες με βαση μονο ενα.
-
ΚΟΡΙΤΣΙΑ !
που μπορώ να βρω το περιοδικο συγχρονο νηπιαγωγείο?
Υπαρχει περιπτωση να το έχουν τα fnac στο Mall?
Ηδη εψαξα σε παπασωτηριου και σε δυο βιβλιοπωλεια κοντα στη νομικη και δεν το έχουν !
help me !! ;D
-
Μπες στην ιστοσελίδα www.diptyxo.gr και κάνε συνδρομή ή πάρε τηλ στο 2108847007 και κάνε συνδρομή τηλεφωνικώς, πάντως μπορείς να αγοράσεις και μεμονομένα τα τεύχη, αλλά δεν συμφέρει βγαίνουν πιο ακριβά.
-
καλησπέρα.... ήμουν και εγώ στο συνέδριο και για να πω την αλήθεια το περίμενα διαφορετικό.... Οι καθηγητές πολύ καλοί αλλά δεν ανέφεραν κάτι συγκεκριμένο... Περίμενα να μιλήσουν και για τον ΑΣΕΠ αλλά τίποτα.... Και τελικά δεν κατάλαβα ποιες είναι οι ασάφειες του Οδηγού της Νηπιαγωγού που ανέφερε η κ. Κουτσουβάνου.... Δηλαδή όσα διάβάζουμε για τον ΑΣΕΠ είναι λάθος?
Μήπως έχει παρακολουθήσει κανείς την ημερίδα της Δαφέρμου στην Αθήνα που μίλησε για τον Οδηγό να μας πει για αυτές τις ασάφειες? ??? ???
-
Μπες στην ιστοσελίδα www.diptyxo.gr και κάνε συνδρομή ή πάρε τηλ στο 2108847007 και κάνε συνδρομή τηλεφωνικώς, πάντως μπορείς να αγοράσεις και μεμονομένα τα τεύχη, αλλά δεν συμφέρει βγαίνουν πιο ακριβά.
δεν θελω συνδρομη πριν το δω πρωτα θελω να παρω ενα για αρχη και αν μου αρεσει θα κανω συνδρομη ! βιβλιοπωλειο ξερεις?
-
Εγώ αν σε βοηθάει καθόλου το πήρα απο τον
-
Και η πρωτοπορία νομίζω το έχει..
-
ευχαριστώ κοριτσια :-*
-
καλησπέρα.... ήμουν και εγώ στο συνέδριο και για να πω την αλήθεια το περίμενα διαφορετικό.... Οι καθηγητές πολύ καλοί αλλά δεν ανέφεραν κάτι συγκεκριμένο... Περίμενα να μιλήσουν και για τον ΑΣΕΠ αλλά τίποτα.... Και τελικά δεν κατάλαβα ποιες είναι οι ασάφειες του Οδηγού της Νηπιαγωγού που ανέφερε η κ. Κουτσουβάνου.... Δηλαδή όσα διάβάζουμε για τον ΑΣΕΠ είναι λάθος?
Μήπως έχει παρακολουθήσει κανείς την ημερίδα της Δαφέρμου στην Αθήνα που μίλησε για τον Οδηγό να μας πει για αυτές τις ασάφειες? ??? ???
Πιστεύω πως κατά βάθος όλοι πήγαμε μήπως και ακούσουμε πράγματα σχετικά με τον ΑΣΕΠ, αλλά δεν μας κάνανε τη χάρη να ανεφερθούν.. Δυστυχώς.. Ούτε απορίες δεν λύσανε..
-
Ο σαββαλας εχει σιγουρα
-
Κορίτσια δεν έχω προλάβει να επεξεργαστώ τις σημειώσεις μου, γιαυτό δεν έχω ποστάρει τίποτα. :-[ :-[
Απλά ήθελα να σχολιάσω ότι το συνέδριο δεν ήταν σεμινάριο προετοιμασίας για τον ΑΣΕΠ και επομένως η θεματολογία του ήταν λογικό να παρεκκλίνει από τις ανάγκες σας, γιατί έπρεπε να "πιάσει" και τους υπόλοιπους του κλάδου.
-
Σε συζήτηση που είχα με τον Γ.
-
Με ποιους εισηγητές;
-
Κατα καιρους εχει διαφορους. Καποιοι εισηγητες ειναι καλοι(οχι ολοι)...Μπορεις να δεις τα προγραμμα με τις ημεριδες-σεμιναρια στο site τους!
-
Ευχαριστώ :-* :-*
-
Tιποτα! :-* :-* :-*
-
Με ποιους εισηγητές;
Μπορεις να δεις στο site τους εισηγητες και μετα αν θες να τα πουμε σε pm αν καποιους απο αυτους τους εχουμε παρακολουθησει κι εχουμε αποψη.. :)
-
Τέλεια :-* :-* :-*
-
Το περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να το βρίσκει
και στην Πολιτεία αν είναι Αθήνα. Το δίνει σε χαμηλότερη τιμή απ' όλα τα
άλλα βιβλιοπωλεία. ;)
Επίσης έχει και παλαιότερα τεύχη. Πάντως νομίζω θα σου αρέσει. Είναι
από τα πολύ καλά.
-
Ευχαριστώ δρακουλινα δεν ξερεις αν υπαρχει περιπτωση να το βρω στο αεροδρομιο στον ελευθερουδακη ?η στα fnac στο mall ? ? ????
-
Γενικά σε Ελευθερουδάκη δεν το έχω δει :(
Στου αεροδρομίου βέβαια δεν έχω πάει ποτέ..
Στα Fnac του Mall σίγουρα όχι.
Πάντως κάνε ένα κόπο να το αγοράσεις μία φορά.
Μετά είμαι σχεδόν σίγουρη ότι θα γραφτείς συνδρομήτρια
και θα σου έρχεται σπίτι. ;D
-
κι εγω το πιστευω αλλα μενω κερκυρα και δν το εχει κανενα βιβλιοπωλειο εδω..
και ερχεται ανθρωπος την παρευη κερκυρα κι ελεγα μηπως το βρει στον ελευθερουδακη στο αεροδρομιο μην τον στελνω κεντρο και τρεχει...
-
αν το παραγγειλεις δεν στο φερνουν;
-
κι εγω το πιστευω αλλα μενω κερκυρα και δν το εχει κανενα βιβλιοπωλειο εδω..
και ερχεται ανθρωπος την παρευη κερκυρα κι ελεγα μηπως το βρει στον ελευθερουδακη στο αεροδρομιο μην τον στελνω κεντρο και τρεχει...
Η πρωτοπορια(www.protoporia.gr) σου στελενει οτι θελεις στο σπιτι με πολυ μικρη επιπλεον χρεωση! Εγω οταν ημουν επαρχεια μου τα εστελναν..
-
κι εγω το πιστευω αλλα μενω κερκυρα και δν το εχει κανενα βιβλιοπωλειο εδω..
και ερχεται ανθρωπος την παρευη κερκυρα κι ελεγα μηπως το βρει στον ελευθερουδακη στο αεροδρομιο μην τον στελνω κεντρο και τρεχει...
Ειναι παρα πολυ καλο περιοδικο...πιστευω οτι και κατευθειαν να γινεις συνδρομητρια χωρις να το δεις δεν θα το μετανοιωσεις! :)
-
Για να μην ανοιξω αλλο θεμα, αν καποια απο σας θελει να παει στο σεμιναριο του ΕΚΠΑ απο 3/12 και μεχρι Ιουνιο να μου στειλει πμ!
http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=2491.210
-
Λοιπον μου πήτρε μόλις μια εβδομάδα ( :P :-[ :-[), αλλά κατάφερα να κάνω τις σημειώσεις μου σε μορφή που να βλέπεται κι έξω (όχι μόνο για μέσα στο σπίτι). Για να πιάσει λιγότερο χώρο το αρχείο η γραμματοσειρά είναι πολύ μικρή και το διάστιχο ανύπαρκτο, αλλά εσείς είστε τζιμάνια ξέρετε τι να κάνετε. ;) Τα πρακτικά θα βγουν το Γενάρη από ό,τι μου είπε ο κ.
-
Δειτε αυτο:
http://www.omep.gr/athens_okt_dec2008.htm
-
vasilikiP έριξα μια ματιά στο λινκ κ βρήκα την εξής φράση σε μία από τις παρουσιάσεις "η σύγκρουση είναι πηγή κοινωνικής αλληλεπίδρασης και γνωστικής ανάπτυξης (Vygotski)" και θέλω να ρωτήσω το εξής για σύγκρουση δεν μίλησε ο Piaget? Δεν θέλω να γίνω κακιά αλλά δόκτωρ να γράφει κάτι τέτοιο? Αυτό είναι από τις βασικές παραδοχές της πιαζετικής θεωρίας. Διορθώστε με αν κάνω λάθος ???
Για την ομαδοσυνεργάτικη πολύ καλό μου φάνηκε, έχω και εγώ υλικό από Ματσαγγούρα αν ενδιαφέρεται κάποιος μπορώ να του το στείλω.
-
vasilikiP έριξα μια ματιά στο λινκ κ βρήκα την εξής φράση σε μία από τις παρουσιάσεις "η σύγκρουση είναι πηγή κοινωνικής αλληλεπίδρασης και γνωστικής ανάπτυξης (Vygotski)" και θέλω να ρωτήσω το εξής για σύγκρουση δεν μίλησε ο Piaget? Δεν θέλω να γίνω κακιά αλλά δόκτωρ να γράφει κάτι τέτοιο? Αυτό είναι από τις βασικές παραδοχές της πιαζετικής θεωρίας. Διορθώστε με αν κάνω λάθος ???
Για την ομαδοσυνεργάτικη πολύ καλό μου φάνηκε, έχω και εγώ υλικό από Ματσαγγούρα αν ενδιαφέρεται κάποιος μπορώ να του το στείλω.
Η σύγκρουση οδηγεί στην πρόοδο και στη γνωστική ανάπτυξη..Όντως για σύγκρουση μίλησε ο Πιαζέ, μόνο που εκείνος έλεγε ότι το παιδί είναι ΜΟΝΟ του κι έχει το σώμα του-όχημα για την κατάκτηση της γνώσης.Η κοπέλα που μου έκανε μάθημα έλεγε ότι το παιδί είναι παιδί-σολίστας.
Με βάση τη θεωρία του Πιαζέ, ανέπτυξαν όλοι οι άλλοι τη θεωρία τους.Απλά προχώρησαν ένα βήμα παρά πέρα, λέγοντας ότι μέσα από τη συνύπαρξη με άλλους επιτυγχάνεται η γνωστική πρόοδος. Γι' αυτό και η θεωρία του Π λέγεται εποικοδομητισμός ή εποικοδομισμός (σκέτο) και των υπολοίπων κοινωνικός εποικοδομητισμός.
-
κι εγω το πιστευω αλλα μενω κερκυρα και δν το εχει κανενα βιβλιοπωλειο εδω..
και ερχεται ανθρωπος την παρευη κερκυρα κι ελεγα μηπως το βρει στον ελευθερουδακη στο αεροδρομιο μην τον στελνω κεντρο και τρεχει...
Ειναι παρα πολυ καλο περιοδικο...πιστευω οτι και κατευθειαν να γινεις συνδρομητρια χωρις να το δεις δεν θα το μετανοιωσεις! :)
το έλαβα χθες ειναι πολυ ωραιο !!!!!!! :D :D :D :D