Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: para5 στις Μάρτιος 08, 2009, 05:11:20 μμ

Τίτλος: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: para5 στις Μάρτιος 08, 2009, 05:11:20 μμ
Ε.Τ. 5/3/2009

Η ΟΛΜΕ ναρκοθετεί το διάλογο με απεργίες

Η ΟΛΜΕ δεν πάει στο διάλογο γιατί «έχει δουλειές». Εκτός από το τακτικό συνέδριό της ετοιμάζει κινητοποιήσεις με ορίζοντα τη λήξη του σχολικού έτους, χωρίς να εξαιρεί κανένα χρονικό διάστημα, «ούτε την περίοδο των εξετάσεων», όπως υπογράμμισε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της ομοσπονδίας κ. Κώστας Μανιάτης.

Αλλωστε η ΟΛΜΕ, κατά τον παραλληλισμό που χρησιμοποίησε χθες ο βετεράνος συνδικαλιστής της ομοσπονδίας κ. Θ. Τσιριγώτης, αντιλαμβάνεται την πρόσκληση του υπουργού Παιδείας σε διάλογο όπως την ερώτηση του βοσκού προς το πρόβατο: «Είσαι για μια Ανάσταση;»

Οσο για τους «πρόθυμους» που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του κ. Σπηλιωτόπουλου (ΠΑΣΟΚ, ΓΣΕΕ, ΟΙΕΛΕ και Διδασκαλική Ομοσπονδία) δημιουργώντας συνθήκες απομόνωσης για την ομοσπονδία των καθηγητών, αυτοί σύμφωνα με τον κ. Μανιάτη «σιγά σιγά θα αρχίσουν να φεύγουν». «Είναι θέμα χρόνου να δικαιωθούμε που δεν πάμε», είπε.

Μέχρι να «φύγουν» όμως θα καθίσουν στα δύο διαδοχικά τραπέζια που στρώνονται τη Δευτέρα από τον κ. Α. Σπηλιωτόπουλο στο υπουργείο Παιδείας για τις κυρίες Κρ. Κανελλοπούλου (Ν.Δ.), Α. Διαμαντοπούλου (ΠΑΣΟΚ) και τον κ. Α. Γεωργιάδη (ΛΑΟΣ), μέλη της Πολιτικής Επιτροπής για την Παιδεία, και την Τετάρτη από τον κ. Γ. Μπαμπινιώτη στο Ζάππειο. Με επιστολή του ο κ. Μπαμπινιώτης κάλεσε χθες τα μέλη του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, του οποίου προΐσταται, να προσέλθουν στην εναρκτήρια συνεδρίαση του οργάνου με ιδιαιτέρως πλούσια ημερήσια διάταξη. Εκτός από το χρονοδιάγραμμα και τη μεθοδολογία εργασίας του Συμβουλίου, ο κ. Μπαμπινιώτης προτείνει να συζητηθούν κατά προτεραιότητα από την ενότητα του Λυκείου η αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών, ο ανασχεδιασμός των αναλυτικών προγραμμάτων και τα σχολικά βιβλία, ενώ από την ενότητα του εξεταστικού επείγουσα σήμανση έχουν τα θέματα «επιλογή υποψηφίων μετά το απολυτήριο του Λυκείου» και «πιθανά συστήματα». Ο κ. Μπαμπινιώτης εισάγει επίσης προς συζήτηση στο Συμβούλιο του ΕΣΥΠ το χρονικό ορίζοντα εφαρμογής και το κόστος των προτάσεων στις οποίες θα καταλήξει.

Οι απουσίες της ΟΛΜΕ και των κομμάτων της Αριστεράς από το διάλογο δεν πτοούν τον υπουργό Παιδείας, ο οποίος εμφανίστηκε χθες (ρ/σ Αθήνα 9,84) ικανοποιημένος από το βαθμό πολιτικής και κοινωνικής εκπροσώπησης στις σχετικές διαδικασίες. «Για τα κόμματα της Αριστεράς», δήλωσε, «το θεωρούσα αναμενόμενο». Με πολλά ερωτηματικά ήταν το τι θα κάνουν τα συνδικαλιστικά όργανα των οποίων οι ηγεσίες δεν πρόσκεινται στο φιλελεύθερο αλλά, αντίθετα, στον ευρύτερο χώρο του ΠΑΣΟΚ. «Ετσι λοιπόν, ενώ η ΟΛΜΕ είπε “δεν συμμετέχω στο διάλογο”, εντούτοις η ΔΟΕ και η ΓΣΕΕ πήραν τελείως διαφορετική απόφαση». Εξηγώντας τη στάση της ΟΛΜΕ ο πρόεδρός της μεταξύ άλλων αμφισβήτησε χθες τη δυνατότητα του ΕΣΥΠ να εκφράσει «τη συνισταμένη της κοινωνικής ευαισθησίας».

ΜΑΝΩΛΗ ΓΙΟΥΛΗ
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: Ritalamp στις Μάρτιος 08, 2009, 05:22:36 μμ
Είναι σαν να ρίχνεις λευκό στις εκλογές. Ενισχύεις τον ήδη ισχυρό. Πήγαινε κι αν δεν σ' ακούσουν κάντα λίμπα με τον τρόπο σου. όμως για άλλη μια φορά κάποιοι φαίνονται ικανοί κυρίως για αφορισμούς, αλλά όχι για αντιπαραθέσεις.
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: rozy4 στις Μάρτιος 08, 2009, 06:03:20 μμ
http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank7_3_9_1010.php

"10 Προτάσεις
             Ενόψει του κακόφημου – πλέον – θεατρικού διαλόγου για την Παιδεία υπήρξαν, κατατέθηκαν και συνοψίζονται ως εξής, δίπλα στα μεγάλα αιτήματα της εκπαίδευσης. Προς άρσιν παρεξηγήσεων και επειδή πληθαίνουν οι Βρούτοι σε περίοδο κρίσης, καθώς και τα πισώπλατα μαχαιρώματα, σημειώνω ενδεικτικά ότι ο κατάλογος είναι ανοιχτός.

1.Το Λύκειο να παρέχει «τρία πτυχία». Απολυτήριο, Πιστοποιητικό ξένης γλώσσας και πιστοποιητικό Η/Υ με εξετάσεις σε κρατικούς φορείς.
2.Αμεση επανακρατικοποίηση των ΟΕΔΒ-ΟΣΚ.
3.Κατάργηση, τώρα, της βάσης του «10».
4.Στα μέσα του Σεπτέμβρη να αρχίζει η Ενισχυτική και η Πρόσθετη σ’ όλα τα σχολεία.
5.Ανώτατο όριο μαθητών το «25» (Μόνο 300 τμήματα έχουν πάνω από 25 μαθητές και η εμμονή του ΥΠΕΠΘ σχετίζεται μόνο με τη βουλιμία των ιδιωτικών σχολείων).
6.Οι μόνιμοι διορισμοί νέων εκπαιδευτικών να ανακοινώνονται την 1η Μάρτη, ώστε να χρησιμοποιείται ο Μάρτης-Απρίλης για πρακτική άσκηση στο χώρο του σχολείου και ο Μάης-Ιούνης για την εμπειρία των εξετάσεων.
7.Οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας να φοιτούν ανά πενταετία σε δομή Επιμόρφωσης –  «Μία Μαράσλειος για τους καθηγητές».
8.΄Ολες οι σχολές των υπουργείων εντάσσονται στο ΥΠΕΠΘ.
9.Αύξηση 15% επί των καθαρών αποδοχών και σε κάθε εκπαιδευτικό (Μέσος όρος 200 ευρώ).
10.Ενίσχυση των ταμείων τώρα.
 
Αν το Υπουργείο θέλει διάλογο ας αρχίσει από τα αυτονόητα.
Εμείς τιμάμε τη δουλειά μας, αγαπάμε τα παιδιά μας, οργανώνουμε τους αγώνες μας.

Θ. Τσιριγώτης"



Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: olgalia στις Μάρτιος 08, 2009, 07:04:47 μμ
Συμφωνώ εκτός της θέσης για την κατάργηση της βάσης του 10.
Εξυπηρετεί μόνο όσους έχουν για νοίκιασμα γκαρσονιέρες και δυάρια στις επαρχιακές πόλεις και κανέναν άλλο.
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: psira στις Μάρτιος 08, 2009, 07:28:18 μμ
Κι εγώ, αλλά δεν μπορείς να στερήσεις από κανέναν το όνειρο
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: olgalia στις Μάρτιος 08, 2009, 07:33:21 μμ
Ας του το στερήσεις δεν πειράζει, να βρει άλλο πιο ρεαλιστικό.
Κι εγώ ήθελα να γίνω διάσημη τραγουδίστρια αλλά τι να κάνουμε δεν είχα φωνή. Δεν καταλαβαίνω γιατί όλοι πρέπει να γίνουν σώνει και καλά πτυχιούχοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: Ritalamp στις Μάρτιος 08, 2009, 07:36:12 μμ
Όλγα συμφωνώ απόλυτα. Στην τελική για να έχει κάτω από τη βάση ή δεν το ονειρευόταν και πολύ ή όντως δεν ήταν ρεαλιστικός ο στόχος. Από την άλλη πρέπει να δοθεί κι επαρκής διέξοδος με την τεχνικήεπαγγελματική εκπαίδευση. Δεν είναι δυνατό το Πανεπιστήμιο να είναι μονόδρομος για όλους. Τι κάνουμε κάποιοι άνθρωποι έχουν άλλα ταλέντα γιατί να τους στερήσουμε μια αξιοπρεπή διέξοδο.
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: olgalia στις Μάρτιος 08, 2009, 07:55:22 μμ
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Στο εξωτερικό ακόμα κι ο μπογιατζής βγάζει σχολή όπου διδασκεται θεωρία χρωμάτων! Μου το έλεγε άνθρωπος που είχε ζήσει χρόνια στην Ολλανδία και είχε πάθει πλάκα με το γεγονός. Είναι επαγγελματίας σοβαρός που ξέρει τη δουλειά του, δεν είναι όπως εδώ που παίρνει ο καθένας μια βούρτσα και όποιον (τοίχο) πάρει ο χάρος... ό,τι του μάθει ο κυρ-Μήτσος το αφεντικό...
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: niovi2908 στις Μάρτιος 09, 2009, 12:37:02 μμ
kata ti gnomi mou i vasi tou deka de prepei na katargithei...koitaxte an kapios eixe oneiro zois na poudasei,ayto simenei oti ta proigoumena xronia prospathise arketa etsi oste na grapsei enan kalo vathmo..an de grapsei aplos to miallo tou den einai stis spoydes alla stio foititiki zoi pou oloi tou iposxonte apo mikro!Ektos aytou fgantastite ena paidi kato tou deka na perasei kapou opudipote,to pos tha vgelei ti sxoli den apasxoli kanena?eimouna sto mathimatiko Kritis kai dipla mas itan ta tei....to adiaxorito ginotan stis eksetaseis...kai fgisiko itan afgou oi gnoseis pou eixan kai i oreksi gia mathisi itan midemini!i nomi mou einai oxi sti katargisi tis vasis tou deka!den ginontai oloi ptixiouxoi...thelisi na xeis kai douleis polles!
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: Lenazagor στις Μάρτιος 09, 2009, 12:58:09 μμ
niovi2908 θα σε παρακαλούσα να τροποποίησεις το μήνυμα σου στα ελληνικά.

Ευχαριστώ
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: maryk στις Μάρτιος 09, 2009, 02:05:41 μμ
Η αποχώρηση της ΟΛΜΕ είναι σα να αποχωρούν τα μικρά κόμματα από τη βουλή λόγω του οτι η φωνή τους είναι μικρή...Ας ακουστούν κάποια πράγματα έστω και με "μικρή" φωνή!Είναι προτιμότερο από το να μην ακουστούν καθόλου.
Όσο για τη βάση του 10 φυσικά και πρέπει να διατηρηθεί...Όλοι ξέρουμε τους στόχους αυτών των μαθητών και σίγουρα δεν είναι η τριτοβάθμια εκπαίδευση...Βέβαια υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλά όποιος θέλει να "ταξιδέψει" βρίσκει τρόπο να προμηθευτεί το εισητήριο και αν δεν τα καταφέρει έχει την υπομονή και τη θέληση να περιμένει το επόμενο πλοίο!
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: MARKOS στις Μάρτιος 09, 2009, 02:34:53 μμ
Η αποχώρηση της ΟΛΜΕ είναι σα να αποχωρούν τα μικρά κόμματα από τη βουλή λόγω του οτι η φωνή τους είναι μικρή...Ας ακουστούν κάποια πράγματα έστω και με "μικρή" φωνή!Είναι προτιμότερο από το να μην ακουστούν καθόλου.
Όσο για τη βάση του 10 φυσικά και πρέπει να διατηρηθεί...Όλοι ξέρουμε τους στόχους αυτών των μαθητών και σίγουρα δεν είναι η τριτοβάθμια εκπαίδευση...Βέβαια υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλά όποιος θέλει να "ταξιδέψει" βρίσκει τρόπο να προμηθευτεί το εισητήριο και αν δεν τα καταφέρει έχει την υπομονή και τη θέληση να περιμένει το επόμενο πλοίο!

συμφωνω και επαυξανω !!!
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: AnnaB στις Μάρτιος 09, 2009, 09:02:13 μμ
Είναι σαν να ρίχνεις λευκό στις εκλογές. Ενισχύεις τον ήδη ισχυρό. Πήγαινε κι αν δεν σ' ακούσουν κάντα λίμπα με τον τρόπο σου. όμως για άλλη μια φορά κάποιοι φαίνονται ικανοί κυρίως για αφορισμούς, αλλά όχι για αντιπαραθέσεις.

++++++++++++++++
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: Theologius στις Μάρτιος 09, 2009, 11:18:24 μμ
Η ΟΛΜΕ κάποτε ήταν ο φόβος και ο τρόμος των κυβερνήσεων στην χώρα μας! Δυστυχώς άλλα πράγματα την απασχολούν όπως φάνηκε και από την αντιμετώπιση του επικοινωνιακού υπουργού Παιδείας...
Η ΟΛΜΕ όπως και στο ζήτημα του διαλόγου υπήρξε απλά απούσα, πάλι καλά που δεν υπήρξε και αντίθετη όπως στο θέμα του Μαθήματος των Θρησκευτικών που έσπευσε να χειροκροτήσει τον Στυλιανίδη, όντας αδιάφορη για την θρησκευτική αγωγή στην χώρα μας και για το μέλλον των λαϊκών θεολόγων!
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: marianV στις Μάρτιος 12, 2009, 12:17:18 πμ
         Εμένα προσωπικά με ενοχλεί απίστευτα αυτή η δήθεν "απαξιωτική" διάθεση που χαρακτηρίζει την Ολμε τα τελευταία χρόνια. Αρνείται να συζητήσει σχεδόν πάντα με το πρόσχημα οτι δεν γίνεται διάλογος επι της ουσίας του προβλήματος. Και έτσι να είναι, αυτός είναι ο λόγος που υπάρχει ως θεσμοθετημένο όργανο. Να συζητά για αυτά που θεωρεί οτι είναι η ουσία, να προβάλλει τα θέματα που οι υπόλοιποι φορείς αγνοούν ή υποτιμούν και να μάχεται για αυτά
        Το να γνωστοποιούμε τις απόψεις μας και να μένουμε ατάραχοι πίσω απο αυτές, δεν είναι πρόοδος αλλα στενομυαλιά... Αλλωστε η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ δεν είναι η βάση της εκπαιδευτικής διαδικασίας;;; Γιατί λοιπόν αρνούμαστε να συζητήσουμε;;; Ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω αυτο........

      Σχετικά με τα όσα υποστηρίζει η Ολμε, συμφωνώ σχεδόν με τα περισσότερα απο αυτά, ωστόσο χάνει το δίκιο της με την αδιαλλαξία της, και μαζί με το δίκιο της, χάνει και την δύναμη της φωνής της.

 
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: para5 στις Μάρτιος 12, 2009, 04:37:19 μμ
Λες και δεν τους βλέπουμε τους συνδικαλιστές τι είδους συνάδελφοι είναι. Όσοι βαριούνται να δουλέψουν, όσοι είναι ανίκανοι και άχρηστοι το ρίχνουν στον συνδικαλισμό. Προσωπικά τους θεωρώ πουλημένους στην εκάστοτε εξουσία.
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: rozy4 στις Μάρτιος 14, 2009, 09:18:17 μμ
Στην τελική για να έχει κάτω από τη βάση ή δεν το ονειρευόταν και πολύ ή όντως δεν ήταν ρεαλιστικός ο στόχος. Από την άλλη πρέπει να δοθεί κι επαρκής διέξοδος με την τεχνικήεπαγγελματική εκπαίδευση. Δεν είναι δυνατό το Πανεπιστήμιο να είναι μονόδρομος για όλους. Τι κάνουμε κάποιοι άνθρωποι έχουν άλλα ταλέντα γιατί να τους στερήσουμε μια αξιοπρεπή διέξοδο.
συμφωνώ για τη διέξοδο που πρέπει να δοθεί στην τεχνοεπαγγελματική εκπαίδευση.
όμως για την αποτυχία δεν μπορούμε να ρίχνουμε το φταίξιμο μόνο στο μαθητή όταν για δώδεκα συνεχή χρόνια τον "κρίνουμε" ότι έχει επαρκείς γνώσεις ώστε να προβιβάζεται στην επόμενη τάξη και στο τέλος να τον αξιολογούμε ως μαθητή που δεν κατάφερε να πιάσει ούτε τη βάση. είναι σίγουρο ότι για αυτή την αποτυχία ευθύνονται πολλοί και πολλά αλλά τελικά την πληρώνει μόνο ο μαθητής. ας μην του το χρεώνουμε κιόλας.

Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: MATH στις Μάρτιος 14, 2009, 10:11:37 μμ
Συμφωνώ εκτός της θέσης για την κατάργηση της βάσης του 10.
Εξυπηρετεί μόνο όσους έχουν για νοίκιασμα γκαρσονιέρες και δυάρια στις επαρχιακές πόλεις και κανέναν άλλο.

Παιδιά γεια σας !

 Δυστυχώς έλλειψα για καιρό λόγω υποχρεώσεων . Λοιπόν το 10 ως βάση δεν είναι άσχημο αλλά δεν είναι και δίκαιο. Πρώτα πρώτα θεσπίστηκε με ύποπτο τρόπο και μάλλον(άλλοι είναι σίγουροι γι αυτό) ήταν εξαργύρωση  επιταγής μετά τις εκλογές του 2004 .Θα έλεγα ότι πιο σωστό και δίκαιο είναι να υπήρχε μια ''βάση '' 10 σε δύο μόνο μαθήματα τα οποία θα όριζε ως βασικά η κάθε σχολή .
 Για παράδειγμα, ως μαθηματικός που είμαι , μου φαίνεται πιο παράλογο να γίνει μαθηματικός ένας που έγραψε 8 μαθηματικά ,10 φυσική και τελικά μπαίνει μαθηματικό τμήμα επειδή έγραψε γλώσσα 18 ,ΑΟΔΕ 20  ,  υπολογιστές 20 και βιολογία γενικής 20 παρά  να γίνει λογίστρια σε ΤΕΙ  μια δεσποινίδα  που έγραψε  μαθηματικά και  ΑΟΘ 12 , αλλά έγραψε 8 κατά μέσο όρο στα άλλα 5 μαθήματα( που τώρα  μένει έξω  λόγω βάσης 10 ).
 
   Κάθε πράγμα βελτιώνεται και είμαι σίγουρος ότι οφείλουμε να βρούμε μια καλύτερη λύση από αυτό το άοριστο , αυθαίρετο και ισοπεδωτικό 10 που σε τελευταία ανάλυση γιατί να μην είναι 11 , 12 , 13 ή 8 .Αλλά για το ότι χρειάζεται μια σωστή ''βάση - κριτήριο'', σε αυτή τουλάχιστον τη μορφή επιλογής , με βρίσκετε σύμφωνο !
    Μπάμπης
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: Ritalamp στις Μάρτιος 15, 2009, 08:21:47 μμ
Rozy4 γιαυτό μίλησα για μη ρεαλιστικό στόχο. Δε γίνεται να στοχεύεις σε οποιαδήποτε σχολή όταν γνωρίζεις ότι δεν μπορείς να γράψεις τόσο. Και  πρέπει να γνωρίζεις τι μπορείς και τι δε μπορείς να κάνεις και την ευθύνη γιαυτό την έχεις εσύ, αλλά και οι καθηγητές σου. Τόσα ΚΕΣΥΠ υπάρχουν γατί δεν αξιοποιούνται. Τόσα σεμινάρια έχουν κάνει οι έρμοι οι σύμβουλοι προσανατολισμού γιατί δεν έχουν λόγο σε αυτά τα πράγματα. Κι απ την άλλη τι να πεις στον κολλημένο γονιό που θέλει το γιο ή την κόρη επιστήμονα, όταν το παιδί τα πηγαίνει καλύτερα στην τέχνη ή στα πρακτικά πράγματα, όταν είναι κατώτερου στάτους η τεχνική ή καλλιτεχνική εκπαίδευση.
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: rozy4 στις Μάρτιος 15, 2009, 10:24:26 μμ
rita,
η μόνη δυστυχώς διέξοδος, που προβάλουμε και μέσα από ένα σχολείο που ολοκληρώνεται με εισαγωγικές - απολυτήριες εξετάσεις, είναι η τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δημιουργούνται δε, κάθε χρόνο νέες σχολές, νέα τμήματα, νέες θέσεις ενισχύοντας τη διέξοδο αυτή.
Από την άλλη πλευρά, κάθε χρόνο ένας σημαντικός αριθμός μαθητών στις πανελλήνιες γράφει κάτω από 10 σε μαθήματα και παρόλα αυτά έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως πολύ σωστά επισήμανε ο math.
Δεν είναι μια εκπαιδευτική αποτυχία;
Αν θέλουμε να το αναλύσουμε, όντως υπάρχουν λόγοι (οικογενειακό περιβάλλον, συνθήκες διαβίωσης, μετανάστευση, μη επέμβαση  κατά την εμφάνιση των αδυναμιών, αναλυτικά προγράμματα, διδακτέα ύλη, βιβλία και πολλοί πολλοί άλλοι λόγοι). Πού παρεμβαίνουμε προληπτικά και πού διορθωτικά;
Διαφωνώ, λοιπόν, στο να χρεώνουμε την αποτυχία στο μαθητή. Να θεωρούμε, δηλαδή ότι η εγχείρηση πέτυχε αλλά ο ασθενής πέθανε και η ευθύνη που πέθανε είναι δική του.

Math,
συμφωνώ με την πρότασή σου αλλά ταυτόχρονα να περιοριστούν οι θέσεις στις πραγματικές ανάγκες για επιστημονικό δυναμικό και όχι να χρησιμοποιείται η τριτοβάθμια ως παράταση μιας αγωνίας για επαγγελματική αποκατάσταση.


Να σας αφιερώσω και ένα ποίημα του Καβάφη

ΠΑΡΑΛΛΗΛΙΣΜΟΙ

Τρία πράματα στον κόσμο αυτό, πολύ να μοιάζουν είδα.
Τα ολόλευκα μα πένθιμα σχολεία των Δυτικών,
των φορτηγών οι βρώμικες σκοτεινιασμένες πλώρες
και οι κατοικίες των κοινών, χαμένων γυναικών.

Έχουνε μια παράξενη συγγένεια και τα τρία
παρ' όλη τη μεγάλη τους στο βάθος διαφορά,
μα μεταξύ τους μοιάζουνε πολύ, γιατί τους λείπει
η κίνηση, η άνεση του χώρου και η χαρά.
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: Ritalamp στις Μάρτιος 15, 2009, 10:36:13 μμ
Δε χρεώνω αποτυχία, γιατί δε θεωρώ ότι είναι αποτυχία. Αλλά είναι αδιανόητο να μην πιάνεις κάν τη βάση σε βασικές γνώσεις και να έχεις αξιώσεις για σπουδές που θα βασιστούν σε αυτές. Δεν είναι αποτυχία να μην μπορείς να αποδώσεις με το συγκεκριμένο σύστημα διδασκαλίας, αλλά αν πραγματικά το θέλεις θα βρεις ένα τρόπο αν μη τι άλλο να πιάσεις τη βάση. Έδωσα δεύτερη δέσμη και παρότι σιχαινόμουν τα μαθηματικά (ακόμη και τώρα έχω πρόβλημα σε βαθμό που σκέφτομαι μήπως έχω κάποια μαθησιακή δυσκολία) έκατσα κι έμαθα ολοκληρώματα και παραγώγους για να μπορώ να γράψω φυσική. Στις απολυτήριες έγραψα 8 στα μαθηματικά δέσμης, αλλά αν ήταν εξεταζόμενο μάθημα θα είχα βρει τρόπο να γράψω έστω ένα 10.
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: rozy4 στις Μάρτιος 15, 2009, 10:50:26 μμ
Δε χρεώνω αποτυχία, γιατί δε θεωρώ ότι είναι αποτυχία. Αλλά είναι αδιανόητο να μην πιάνεις κάν τη βάση σε βασικές γνώσεις και να έχεις αξιώσεις για σπουδές που θα βασιστούν σε αυτές. Δεν είναι αποτυχία να μην μπορείς να αποδώσεις με το συγκεκριμένο σύστημα διδασκαλίας, αλλά αν πραγματικά το θέλεις θα βρεις ένα τρόπο αν μη τι άλλο να πιάσεις τη βάση.
συμφωνούμε ως προς την αποτυχία.
για αξιώσεις για σπουδές θα σου έλεγα ότι και το δέκα τότε είναι πολύ λίγο.
δίνω όμως μεγαλύτερη βαρύτητα στον όρο απολυτήριες παρά στον εισαγωγικές εξετάσεις.
τέλος δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι αρκεί κάτι να το θέλεις για να το πετύχεις. χρειάζεται να σου δοθούν και οι ευκαιρίες. δλδ αν εγώ θέλω να γίνω ζωγράφος και ίσως να έχω κι ένα ταλέντο στη ζωγραφική, αν δεν βρεθώ μπροστά σε πινέλα και χρώματα ούτε να εξακριβώσω μπορώ αν διαθέτω ταλέντο ούτε φυσικά να ζωγραφίσω όσο κι αν το θέλω.
Τίτλος: Απ: ΟΛΜΕ και διάλογος για την Παιδεία
Αποστολή από: Ritalamp στις Μάρτιος 15, 2009, 10:52:57 μμ
Μήπως να ανοίξουμε ένα θέμα για τη βάση του 10; Γιατί προβλέπω να μας μαλώνουν στα κοντά  ;D ;D ;D
Καταλαβαίνω αυτό που λες και εννοείται ότι άπτεται κοινωνικών παραμέτρων όμως και πάλι ένα μίνιμουμ θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει.