Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Εξετάσεις => Πανελλήνιες => Μήνυμα ξεκίνησε από: knkn στις Μάιος 18, 2009, 12:04:29 μμ

Τίτλος: Μαθηματικά γενικής παιδείας 2009
Αποστολή από: knkn στις Μάιος 18, 2009, 12:04:29 μμ
Συνάδελφοι ΠΕ3 καλημέρα !
Πριν λίγο έλυσα τα θέματα και μου φάνηκαν πιο εύκολα από άλλες χρονιές .
Φτάνει αρκετά εύκολα στο άριστα ακόμα και ένας καλούτσικος μαθητής ή μου φαίνεται ?
Αλλά και η βάση είναι πολύ εύκολη και για τους μέτριους ακόμα ή νομίζω ?
Την Τετάρτη βέβαια ακολουθεί το μέγα μάθημα των μαθηματικών κατεύθυνσης και εκεί νομίζω ότι το άριστα θα είναι πάρα πολύ δύσκολο όπως κάθε χρόνο.
 

Τίτλος: Απ: Μαθηματικά γενικής παιδείας 2009
Αποστολή από: k.d.pe03 στις Μάιος 18, 2009, 12:23:49 μμ
καλημέρα!
τι και αν ήταν εύκολα τα σημερινά!όπως είπες και εσύ,την τετάρτη θα γίνει το <έλα να δεις>.
βέβαια εγώ πάντα ήμουν αντίθετη στα εύκολα θέματα στα μαθηματικά γενικής ,γιατί είναι το μάθημα που τους βάζει στα οικονομικά πανεπιστήμια, με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς που μπαίνουν να μην ξέρουν που πάνε τα 5 και εμείς να βασιζόμαστε πάνω τους ως λογιστές!να μην μιλήσω για αυτούς που αποφασίζουν μετά απο το πτυχίο να συνεχίσουν!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
εκεί γίνεται πανικός και αυτοι είναι οι άνθρωποι που κάνουν έλεγχο στις ΑΕ!
Τίτλος: Απ: Μαθηματικά γενικής παιδείας 2009
Αποστολή από: vikoulaki στις Μάιος 18, 2009, 12:30:48 μμ
Εύκολα τα θεωρώ μια και υπήρχε πιστεύω και βοήθεια οταν τους έδινε και την απάντηση.Οπότε μπορούσαν να διαπιστώσουν αν είχαν κάνει λάθος
 Μόνο το 4Β ήθελε προσοχή και σωστή κρίση

Οι πράξεις με λογαρίθμους δεν είναι και τα πολυαγαπημένα θέματα των μαθητών ειδικά της Θεωριτικής.Ωστόσο ομως νομίζω οτι μπορει να μπερδευτούν και στην διάταξη των τιμών της συνάρτησης.


Τίτλος: Απ: Μαθηματικά γενικής παιδείας 2009
Αποστολή από: Lyapunov στις Μάιος 18, 2009, 12:39:16 μμ
Εγώ πιστεύω ότι όλοι μπήκαν στον πειρασμό να αντικαταστήσουν στο 4Βα τις τιμές... Ας ελπίσουμε ότι οι περισσότεροι ξέφυγαν νωρίς και χρησιμοποίησαν το α. ερώτημα...!!

Συναδελφικά,

Σωτήρης
Τίτλος: Απ: Μαθηματικά γενικής παιδείας 2009
Αποστολή από: msa στις Μάιος 18, 2009, 01:43:08 μμ
Κι εγώ πιστεύω ότι τα θέματα ήταν πολύ πολύ εύκολα, με μόνη εξαίρεση το 4Β που ίσως να καθυστέρησε κάποιους... Για να δούμε την Τετάρτη τι θα γίνει
Τίτλος: Απ: Μαθηματικά γενικής παιδείας 2009
Αποστολή από: bikini στις Μάιος 18, 2009, 02:08:05 μμ
Ανώδυνο ( ; ) λάθος στα θέματα Μαθηματικών και στοιχείων Στατιστικής

Ενώ τα θέματα των Μαθηματικών ήταν απλά με κλιμακούμενη δυσκολία η οποία κορυφωνόταν με δύσκολα αλλά βατά ερωτήματα, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων έβαλε την υπογραφή της ανευθυνότητας στο πρώτο – πρώτο ερώτημα. Συγκεκριμένα το ζήτημα θεωρίας 1Α) διατυπώνεται όπως ακριβώς στο σχολικό βιβλίο:

<<Να αποδείξετε ότι για οποιαδήποτε ασυμβίβαστα μεταξύ τους ενδεχόμενα Α και Β ισχύει ότι:
P(AUB)=P(A)+P(B)>>

 Όμως, όπως σωστά επισημαίνει το σχολικό βιβλίο, στην αμέσως προηγούμενη από το ερώτημα παράγραφο, «Οι κανόνες αυτοί θα αποδειχτούν στην περίπτωση που τα απλά ενδεχόμενα είναι ισοπίθανα». Κάτι τέτοιο δε διευκρινίζεται στο θέμα με τον τρόπο που τέθηκε.

Ελπίζω ότι το λάθος αυτό δε θα έχει συνέπειες, αφού οι υποψήφιοι βλέπουν μια συγκεκριμένη διατύπωση οικεία σ’ αυτούς από τη θεωρία. Όμως δεν παύει να είναι μαθηματικό λάθος, γιατί με τη δεδομένη εκφώνηση η απόδειξη του βιβλίου δεν είναι σωστή. Τέλος, αν κατά τη διόρθωση παρατηρηθεί σε ένα γενικά καλό γραπτό να μην έχει απαντηθεί το συγκεκριμένο ερώτημα, θα τεθεί σημαντικό ζήτημα αντικειμενικότητας.

Στέλιος Μαρίνης – Μαθηματικός
oldmath@otenet.gr

http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank18_5_9_1014.php
Τίτλος: Απ: Μαθηματικά γενικής παιδείας 2009
Αποστολή από: vikoulaki στις Μάιος 18, 2009, 03:31:42 μμ
Στην ίδια παράγραφο το σχολικό βιβλίο αναφέρει:αποδεικνύεται όμως οτι ισχύουν και στην περίπτωση που τα απλά ενδεχόμενα δεν είναι
ισοπίθανα

Αρα ισχύει για οποιαδήποτε ισοπίθανα ή μη ισοπίθανα ενδεχόμενα
Διαφοροποιείται η απόδειξη όμως.Οι μαθητές αυτό το γνωρίζουν, αλλά η συγκεκριμένη εκφώνηση τους παραπέμπει στην απόδειξη του σχ. βιβλίου

[quote autlink=topic=11953.msg164100#msg164100 date=1242644885]

Ελπίζω ότι το λάθος αυτό δε θα έχει συνέπειες, αφού οι υποψήφιοι βλέπουν μια συγκεκριμένη διατύπωση οικεία σ’ αυτούς από τη θεωρία.
[/quote]
Αυτό πιστεύω και εγω
Τίτλος: Μαθηματικά γενικής παιδείας 2009
Αποστολή από: fair_play στις Μάιος 18, 2009, 06:28:16 μμ
Τελικά τα Μαθηματικά ΓΠ ήταν πολύ βατά.

Όποιος ήξερε τι έπρεπε να κάνει κτύπαγε 20.

Δεν υπήρχαν παγίδες.

Λέτε να είναι στο ίδιο στιλ και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης την Τετάρτη;

Τίτλος: Απ: Μαθηματικά γενικής παιδείας 2009
Αποστολή από: agh στις Μάιος 18, 2009, 06:37:35 μμ

Λέτε να είναι στο ίδιο στιλ και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης την Τετάρτη;


Το αποκλείω....
Άλλωστε τα μαθ.γεν.παιδείας πάντα βατά είναι,
όπως κ της κατεύθυνσης ζόρικα....
Τίτλος: Απ: Μαθηματικά γενικής παιδείας 2009
Αποστολή από: fair_play στις Μάιος 18, 2009, 06:45:40 μμ

Λέτε να είναι στο ίδιο στιλ και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης την Τετάρτη;


Το αποκλείω....
Άλλωστε τα μαθ.γεν.παιδείας πάντα βατά είναι,
όπως κ της κατεύθυνσης ζόρικα....

Συμφωνώ, ως προς το ζόρικο.

Για το στιλ αναρωτιέμαι, δηλαδή χωρίς παγίδες και χωρίς ουρανοκτέβατες ιδέες για να ξεκινήσεις τη λύση κάποιου ερωτήματος.

Ίδωμεν


Τίτλος: Απ: Μαθηματικά γενικής παιδείας 2009
Αποστολή από: agh στις Μάιος 18, 2009, 06:49:55 μμ

Λέτε να είναι στο ίδιο στιλ και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης την Τετάρτη;


Το αποκλείω....
Άλλωστε τα μαθ.γεν.παιδείας πάντα βατά είναι,
όπως κ της κατεύθυνσης ζόρικα....

Συμφωνώ, ως προς το ζόρικο.

Για το στιλ αναρωτιέμαι, δηλαδή χωρίς παγίδες και χωρίς ουρανοκτέβατες ιδέες για να ξεκινήσεις τη λύση κάποιου ερωτήματος.

Ίδωμεν



1,5 μέρα έμεινε...
Θα δείξει,συμφωνώ.
Ας ελπίσουμε να είναι φυσιολογικά θέματα.....
Τίτλος: Απ: Μαθηματικά γενικής παιδείας 2009
Αποστολή από: bobo1 στις Μάιος 18, 2009, 08:36:10 μμ
Τελικά τα Μαθηματικά ΓΠ ήταν πολύ βατά.

Όποιος ήξερε τι έπρεπε να κάνει κτύπαγε 20.

Δεν υπήρχαν παγίδες.

Λέτε να είναι στο ίδιο στιλ και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης την Τετάρτη;



Ομοιως και στη φυσικη γενικης.Τα θεματα ηταν τα ευκολοτερα απο τοτε που εξεταζεται το μαθημα(2000)
Λογικα πρεπει λιγο να δυσκολεψουν (κλιμακωμενα)  στα μαθηματα κατευθυνσης για να μην εχουμε συγκεντρωτισμο υψηλων βαθμολογιων
Τίτλος: Απ: Μαθηματικά γενικής παιδείας 2009
Αποστολή από: Siobaras στις Μάιος 19, 2009, 11:03:33 πμ
Πάντως οι μαθητές του σχολειού μου (ΕΠΑ.Λ.) που δίνουν πανελλήνιες και που τους έβαλα χθες το απόγευμα να τα λύσουν (εκτός από τα ερωτήματα με πιθανότητες), μόνο στις πράξεις με λογαρίθμους δυσκολεύτηκαν και ξετρελάθηκαν από τη χαρά τους που τους έδινε και τα αποτελέσματα για να τσεκάρουν.

Συμπτωματικά την Κυριακή κάναμε μια άσκηση που έβγαζε διακύμανση 4,8 και μετά ζητούσε CV, ομοιογένεια, κλπ, ώστε να μάθουν να βρίσκουν προσεγγιστικά μια δύσκολη ρίζα. Και χθες, μέχρι και την ρίζα τους έδωσε!!!

(Και για να προλάβω τη ερώτηση, δεν κάνω επ'αμοιβή επιπλέον μαθήματα στους μαθητές μου, απλά είναι γαμώ τα παιδιά και γουστάρω να τους βοηθήσω όσο μπορώ).

Τώρα για αύριο, δεν βλέπω να πέφτει και μεγάλο τσεκούρι. Πάλι θα είναι θέματα δουλεμένα στην προπόνηση, εκτός ίσως από 1 ερώτημα και κανένα πονηρό Σ-Λ.

Μια ερώτηση : Τα θέματα τι ώρα περίπου δημοσιοποιούνται;
Πρώτα τα βγάζει το υπουργείο;
Τίτλος: Απ: Μαθηματικά γενικής παιδείας 2009
Αποστολή από: bikini στις Μάιος 19, 2009, 12:40:30 μμ
Απλά θέματα για περισσότερους αριστούχους

Καμία ιδιαιτερότητα δεν παρουσίαζαν τα θέματα των Μαθηματικών και Στοιχείων Στατιστικής, τα οποία διακρίνονταν από σαφήνεια και απλότητα. «Είχαν όλα όσα επιβάλλεται να έχει ένα καλά διατυπωμένο μαθηματικό πρόβλημα. Ηταν κλιμακούμενης δυσκολίας και ο μαθητής, που είχε ένα σχετικά καλό υπόβαθρο από τις προηγούμενες τάξεις, μπορούσε και να αριστεύσει», σχολίασε ο μαθηματικός Παντελής Πιστοφίδης.

Καθηγητές αναμένουν αύξηση των αριστούχων εκτιμώντας, παράλληλα, πως μόνον οι αδιάφοροι μαθητές θα κινηθούν κάτω από τη βάση. Το ποσοστό αυτό (κάτω από 10) πιθανολογείται ότι θα είναι μικρότερο από 20%, ενώ οι τέσσερις στους δέκα υποψηφίους της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης ίσως ξεπεράσουν το 15άρι. Στην κλίμακα του «άριστα», δηλαδή μεταξύ 18-20, ενδέχεται να βρεθεί το 40%-50% των υποψηφίων της Θετικής Κατεύθυνσης, όπως προέβλεψε ο κ. Πιστοφίδης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, «τα θέματα, χωρίς να έχουν ιδιαίτερες δυσκολίες, απαιτούσαν από τους μαθητές να γνωρίζουν το σύνολο της ύλης».

http://www.alfavita.gr/typos/t19_5_9_914.php
Τίτλος: Απ: Μαθηματικά γενικής παιδείας 2009
Αποστολή από: bikini στις Μάιος 19, 2009, 12:59:56 μμ
«Οι καλοί ένιωσαν την... αναπνοή των μέτριων»
Αντιδράσεις για τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων χθες

Σε θέματα ιδιαίτερα εύκολα, που εμφανώς δεν βοηθούν να διακριθούν οι πολύ καλά προετοιμασμένοι από τους υπολοίπους, εξετάστηκαν χθες στις πανελλαδικές εξετάσεις οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Τα «δύσκολα» ξεκινούν από αύριο με την εξέταση στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία Κατεύθυνσης.

Η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών –το 98% πέρυσι– επιλέγει Βιολογία και Μαθηματικά, όπου τα χθεσινά θέματα κρίθηκαν τα ευκολότερα των τελευταίων ετών, με αποτέλεσμα η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων να δεχθεί τα βέλη όλων των επιστημονικών ενώσεων. Και αυτό διότι τα θέματα βοηθούσαν όσους είχαν «παπαγαλίσει» την ύλη, ενώ δεν υπήρχε κλιμάκωση στο βαθμό δυσκολίας ώστε να ξεχωρίσουν οι καλύτερα προετοιμασμένοι. «Οι καλοί νιώθουν την... αναπνοή των μέτριων», ανέφερε στην «Κ» ο διευθυντής του εκπαιδευτικού ομίλου ORION-IdEF κ. Μανώλης Αμαργιανάκης.

Για τα Μαθηματικά (το 46,37% των υποψηφίων τα επέλεξε πέρυσι) η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία ανέφερε ότι «τα θέματα, χωρίς να έχουν ιδιαίτερες δυσκολίες, απαιτούσαν από τους μαθητές να γνωρίζουν το σύνολο της ύλης».

http://www.alfavita.gr/typos/t19_5_9_1003.php