Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων => Μήνυμα ξεκίνησε από: para5 στις Μάρτιος 08, 2007, 06:54:59 μμ

Τίτλος: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: para5 στις Μάρτιος 08, 2007, 06:54:59 μμ
Μία από τις δυσκολίες του διαγωνισμού είναι τα πολλά αντικείμενα στα οποία εξεταζόμαστε. Προσωπικά, δεν ξέρω κανέναν συνάδελφο να αισθάνεται σίγουρος και για τα τρία αντικείμενα του γνωστικού. Επίσης, με βάση το πτυχίο, ο καθένας μας γνωρίζει σε σχετική επάρκεια ένα γνωστικό αντικείμενο, και προσπαθεί, στην καλύτερη περίπτωση, να καλύψει τα κενά του στα υπόλοιπα Γι' αυτό το να βρεθούν 830 ή -40 στους περίπου 13,000 να τα έχουν πάει τόσο καλά σε όλα μου φαίνεται ελάχιστα πιθανό.

Κάτι άλλο που σκεφτόμουν τις τελευταίες μέρες, ελάχιστα σχετικό με το συγκεκριμένο θέμα, είναι η δυσκολία που φαντάζομαι πως αντιμετωπίζουν κατά την προετοιμασία τους για το διαγωνισμό οι απόφοιτοι των τμημάτων ΦΠΨ. Απ' όσο έχω καταλάβει σε αυτό το forum συμμετέχουν άτομα του Ιστορικού-Αρχαιολογικού και της Φιλολογίας, και ίσως αυτό εξηγεί τις υψηλές επιδόσεις στις ψηφοφορίες που κάναμε. Αν κάποιοι από εμάς που γνωρίζουμε καλά τουλάχιστον ένα αντικείμενο του γνωστικού, βρήκαμε τα θέματα απαιτητικά ή και παράλογα, σκεφτείτε τι συμβαίνει με τους αποφοίτους ΦΠΨ. Οι τελευταίοι, εκτός από τα Παιδαγωγικά, που σημειωτέον φέτος ήταν αρκετά εύκολα για όλους, έχουν να καλύψουν ύλη πρωτόγνωρη ή ελάχιστα γνωστή. Θα μου πείτε, τέλειωσαν ένα τμήμα που θεωρείται εύκολο, όμως αυτό δεν μειώνει σε τίποτα το δικαίωμά τους να εξετάζονται επί ίσοις όροις. Ως απόφοιτος του Φιλολογικού, δεν πιστεύω πως ο διαγωνισμός με αντιμετώπισε με τον πιο δίκαιο τρόπο. Ωστόσο, αν μπορώ να μπω στη θέση ενός αποφοίτου του ΦΠΨ, θα έλεγα πως η αντιμετώπιση του Ασεπ είναι άδικη σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό (αν φυσικά μπορούμε να πούμε πως υπάρχει διαβάθμιση στην αδικία).
Τίτλος: Απ: ΠΟΣΟ ΓΡΑΨΑΤΕ ΣΤΗΝ Α' ΘΕΜΑΤΙΚΗ (εκτός Αρχαίων)
Αποστολή από: VICA στις Μάρτιος 08, 2007, 09:49:38 μμ
Άραγε πόσοι συνάδελφοι του ΦΠΨ ήταν διοριστέοι το 2005 και πόσοι θα είναι φέτος; Πριν το 2002 τα αντικείμενα ήταν δύο κι έτσι το χάος σχετικά περιορισμένο.Θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα μια έρευνα για το είδος του πτυχίου των διοριστέων.Πάντως το 2005 πρέπει να ήταν αρκετοί του Ιστορικού οι οποίοι βοηθήθηκαν και από τη διδακτική της Έκθεσης που δεν απαιτούσε και πολύ ειδικές γνώσεις.Ένα είναι βέβαιο:όσοι του ΦΠΨ είναι διοριστέοι φέτος είναι αξιοθαύμαστοι.Ιδιαίτερα αυτοί που δεν ασχολήθηκαν με φροντιστήρια κλπ.Είναι πολύ σκληρό να παλεύεις με 3 σχεδόν άγνωστα αντικείμενα.Ξεχνάω εγώ τι πέρασα με τη Βυζαντινή Ιστορία στην οποία είχα απόλυτη άγνοια;
Τίτλος: Απ: ΠΟΣΟ ΓΡΑΨΑΤΕ ΣΤΗΝ Α' ΘΕΜΑΤΙΚΗ (εκτός Αρχαίων)
Αποστολή από: syrrahm στις Μάρτιος 08, 2007, 10:10:40 μμ
Ωστόσο, οι απόφοιτοι του Φ.Π.Ψ. έχουν ένα πλεονέκτημα στα Παιδαγωγικά, τα οποία έχουν μεγαλύτερο βάρος στη βαθμολογία από την ιστορία.
Τίτλος: Απ: ΠΟΣΟ ΓΡΑΨΑΤΕ ΣΤΗΝ Α' ΘΕΜΑΤΙΚΗ (εκτός Αρχαίων)
Αποστολή από: para5 στις Μάρτιος 08, 2007, 10:31:37 μμ
Σύμφωνοι syrrahm, αλλά στα Παιδαγωγικά ειδικά για φέτος δε νομίζω να έπαιζε σημαντικό ρόλο αν κάποιος ήταν απόφοιτος του ΦΠΨ ή όχι. Άσε που, με όσους πτυχιούχους ΦΠΨ έχω συζητήσει για τα Παιδαγωγικά του Ασεπ γενικά, δηλώνουν από σχετική έως πλήρη άγνοια.

Από την άλλη, τα Παιδαγωγιικά μπορεί να έχουν μεγαλύτερο βάρος στη βαθμολογία απ' ό,τι η Ιστορία, αλλά υστερούν αν μπουν δίπλα σε Γνωστικό (Αρχαία-Νέα-Ιστορία) και Διδακτική. Με βάση τα παραπάνω λοιπόν, δεν νομίζω πως τα Παιδαγωγικά δίνουν κάποιο ιδιαίτερο πλεονέκτημα στους αποφοίτους του ΦΠΨ, και ειδικά για φέτος δε νομίζω να τους ανεβάσουν και πολύ, αφού όλοι πάνω-κάτω είναι αναμενόμενο να έχουν μία τουλάχιστον ικανοποιητική επίδοση στο συγκεκριμένο μάθημα.

Vica, συμπάσχω απόλυτα. Ούτε εγώ ξεχνάω τι πέρασα με τη βυζαντινή ιστορία, που εκτός από απόλυτη άγνοια δεν την συμπαθούσα καθόλου.
Τίτλος: Απ: ΠΟΣΟ ΓΡΑΨΑΤΕ ΣΤΗΝ Α' ΘΕΜΑΤΙΚΗ (εκτός Αρχαίων)
Αποστολή από: ioanna89 στις Μάρτιος 08, 2007, 10:34:18 μμ
Σύμφωνα με αυτή την παλιά ψηφοφορία
http://www.pde.gr/index.php?topic=391.0
οι απόφοιτοι ΦΠΨ που συμμετέχουν στο φόρουμ είναι αρκετοί. Δεν ξέρουμε, βέβαια, πόσοι έχουν ψηφίσει εδώ.
Νομίζω, πάντως, ότι με το είδος των θεμάτων που μπαίνουν στο ΑΣΕΠ όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε τελικά, εκτός ίσως από τους κλασικούς φιλολόγους που έχουν κάποιο πλεονέκτημα στα Αρχαία. Τα θέματα των Νέων και της Ιστορίας (ειδικά στους δύο τελευταίους διαγωνισμούς που ήταν μόνο πολλαπλής επιλογής) απαιτούν απομνημόνευση-παπαγαλία και όχι επάρκεια γνώσης του αντικειμένου. Με τον τρόπο που εξετάζεται η Ιστορία στο ΑΣΕΠ και την έμφαση στη γεγονοτολογία, δεν αισθάνομαι, ως απόφοιτη του Ιστορικού-Αρχαιολογικού, ότι ξεκινώ από καλύτερη θέση σε σχέση με τους αποφοίτους των άλλων τμημάτων· δηλ. όση Ιστορία και να έχει κάνει κάποιος στο πανεπιστήμιο (και μάλιστα αρκετά χρόνια πριν) ή ακόμη και αν συνεχίζει να ασχολείται και να διαβάζει, δεν σημαίνει ότι ξέρει απ' έξω τις χρονολογίες και τις ανθυπολεπτομέρειες που ζητάει το ΑΣΕΠ. Ξέρω αρκετούς απόφοιτους του Ιστορικού που στον προηγούμενο διαγωνισμό πήγαν καλύτερα στα Αρχαία (επειδή τα διδάσκουν σε φροντιστήρια) από ό,τι στην Ιστορία, με την οποία δεν είχαν ασχοληθεί από τότε που αποφοίτησαν.
Πάντως θα ήταν πράγματι ενδιαφέρον να είχαμε στοιχεία για την προέλευση των διοριστέων ΠΕ02, τόσο ως προς την ειδικότητα όσο και ως προς το πανεπιστήμιο.
Τίτλος: Απ: ΠΟΣΟ ΓΡΑΨΑΤΕ ΣΤΗΝ Α' ΘΕΜΑΤΙΚΗ (εκτός Αρχαίων)
Αποστολή από: para5 στις Μάρτιος 08, 2007, 10:45:53 μμ
Με τον τρόπο που εξετάζεται η Ιστορία στο ΑΣΕΠ και την έμφαση στη γεγονοτολογία, δεν αισθάνομαι, ως απόφοιτη του Ιστορικού-Αρχαιολογικού, ότι ξεκινώ από καλύτερη θέση σε σχέση με τους αποφοίτους των άλλων τμημάτων· δηλ. όση Ιστορία και να έχει κάνει κάποιος στο πανεπιστήμιο (και μάλιστα αρκετά χρόνια πριν) ή ακόμη και αν συνεχίζει να ασχολείται και να διαβάζει, δεν σημαίνει ότι ξέρει απ' έξω τις χρονολογίες και τις ανθυπολεπτομέρειες που ζητάει το ΑΣΕΠ.

ioanna89, συμφωνώ πως ο Ασεπ δεν έχει μεγάλη σχέση με τις πτυχιακές σπουδές, αν καταλαβαίνω καλά αυτό που λες. Ωστόσο, δεν είναι το ίδιο κάποιος σε ένα μάθημα να ξεκινά το διάβασμα από μηδενική/ελάχιστη γνώση και να προσπαθεί εκτός από τη γενική εικόνα να απομνημονεύσει και λεπτομέρειες με κάποιον που έχει διαμορφωμένη άποψη και σπουδές στο συγκεκριμένο μάθημα και η προσπάθειά του εντοπίζεται στα επιμέρους ζητούμενα του Ασεπ.
Τίτλος: Απ: ΠΟΣΟ ΓΡΑΨΑΤΕ ΣΤΗΝ Α' ΘΕΜΑΤΙΚΗ (εκτός Αρχαίων)
Αποστολή από: ioanna89 στις Μάρτιος 08, 2007, 11:16:27 μμ
Από αυτή την άποψη ναι, παίζει το είδος του πτυχίου κάποιον ρόλο, όχι όμως πρωτεύοντα. Εξαρτάται και από το χρονικό διάστημα που έχει περάσει από την αποφοίτηση. Ένας νέος πτυχιούχος Φιλολογίας ή Ιστορίας έχει πλεονέκτημα στο αντίστοιχο γνωστικό και μειονέκτημα στα υπόλοιπα. Ο παλιότερος πτυχιούχος -ακόμη και του ΦΠΨ- που ασχολείται με την εκπαίδευση έχει πλεονέκτημα στα μαθήματα στα οποία έχει διδακτική εμπειρία. Στη χειρότερη θέση από όλους βρίσκονται οι παλιοί πτυχιούχοι -όλων των τμημάτων- που ετεροαπασχολούνται.
Τίτλος: Απ: ΠΟΣΟ ΓΡΑΨΑΤΕ ΣΤΗΝ Α' ΘΕΜΑΤΙΚΗ (εκτός Αρχαίων)
Αποστολή από: para5 στις Μάρτιος 08, 2007, 11:31:45 μμ
Νομίζω πως όλα αυτά είναι πολύ σχετικά.
Έχω παραδείγματα που με κάνουν πιστεύω πως ούτε ο χρόνος απόκτησης του πτυχίου ούτε η διδακτική εμπειρία παίζουν σημαντικό ρόλο για την επιτυχία. Αν ίσχυε κάτι τέτοιο, όσοι νέοι απόφοιτοι δουλεύουν σε φροντιστήρια/σχολεία, θα έπρεπε να είναι οι πιο ευνοημένοι των αποτελεσμάτων. Όμως, δε συμβαίνει κάτι ανάλογο.
Για να μην μακρηγορώ, για μένα η επιτυχία στον Ασεπ βρίσκεται στο τρίπτυχο: καλές βάσεις στο γνωστικό, σκληρή προετοιμασία και αρκετή τύχη.
Τίτλος: Απ: ΠΟΣΟ ΓΡΑΨΑΤΕ ΣΤΗΝ Α' ΘΕΜΑΤΙΚΗ (εκτός Αρχαίων)
Αποστολή από: ioanna89 στις Μάρτιος 09, 2007, 12:25:46 πμ
Ο τελευταίος παράγοντας (τύχη) είναι μάλλον ο σημαντικότερος, τελικά...
Τίτλος: Απ: ΠΟΣΟ ΓΡΑΨΑΤΕ ΣΤΗΝ Α' ΘΕΜΑΤΙΚΗ (εκτός Αρχαίων)
Αποστολή από: eleftheria στις Μάρτιος 09, 2007, 12:49:34 πμ
Να συμπληρώσω κι εγώ το εξής από προσωπική εμπειρία: πιστεύω ότι δεν έχει να κάνει τόσο με το είδος της σχολής σου αλλά με το πρόγραμμα σπουδών της σχολής. Έχω τελειώσει το τμήμα Ιστορίας -Αρχαιολογίας -Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στο Βόλο, με κατεύθυνση Αρχαιολογία. Η σχολή μας έκανε το εξής λάθος: όλα μας τα μαθήματα εκτός από ένα υποχρεωτικό για την κάθε κατεύθυνση ήταν επιλογής! Τι σημαίνει αυτό; Ότι εγώ προσωπικά μέχρι να ξεκινήσω διάβασμα για ΑΣΕΠ δεν ήξερα γρι από Ιστορία ή έστω ήξερα κάποια πράγματα ελάχιστα. Η πτυχιακή μου ήταν στην Ιστορία της Τέχνης και από τα 49 υποχρεωτικά (κατ' επιλογή) μαθήματα που έχω τα 43 είναι αρχαιολογίες. Όσον αφορά τη συνάφεια πτυχιακών μαθημάτων με ύλη ΑΣΕΠ: έχω κάνει μία Λογοτεχνική Ιστορία, μία Φιλοσοφία, 2 Ευρωπαϊκές ιστορίες, 1 Κοινωνική Ιστορία του Βυζαντίου και κάτι ψιλά από Ηρόδοτο. Με λίγα λόγια, ξεκινώντας διάβασμα για ΑΣΕΠ δεν κατείχα ούτε ένα 5% της ύλης.
Μπορείτε λοιπόν να φανταστείτε σε πόσο μειονεκτική θέση έναντι άλλων βρισκόμαστε όλοι οι απόφοιτοι του συγκεκριμένου τμήματος; Γιατί ναι μεν μας εξειδικεύει πολύ καλά στην κατεύθυνση που επιλέγουμε, σε καμία περίπτωση, όμως, δεν βγαίνουμε ούτε στο ελάχιστο "ετοιμοπόλεμοι" για ΑΣΕΠ.
Και θα μου πείτε, γιατί δεν επέλεγες φιλολογικά μαθήμτα; Γιατί τόσο εγώ, όσο κι άλλοι αρχαιολόγοι του τμήματος όταν σπουδάζαμε ούτε κατά διάνοια δεν το θεωρούσαμε πιθανό να ασχοληθούμε με την εκπαίδευση. Τότε νομίζαμε ότι θα σκάψουμε να βρούμε τον τάφο του μεγαλέξανδρου και διάφορες άλλες "Great Expectations"... Στα 18-22 σου πόση ωριμότητα και ενημέρωση έχεις για να συνειδητοποιήσεις ότι η Αρχαιολογία στην Ελλάδα είναι ένας μύθος που τον συντηρούν μόνο οι φραγκάτοι που δεν περιμένουν να ζήσουν απ' αυτό; Η ίδια η σχολή όφειλε να μας κατευθύνει ως ενός σημείου και να θέσει κάποια υποχρεωτικά μαθήματα.
Όπως και να'χει, πιστεύω πως είχα μια παρουσία αξιοπρεπή στο διαγωνισμό (όμως, δυστυχώς, σε καμία περίπτωση ανάλογη με το διάβασμα που έκανα) και το ίδιο εύχομαι για όλους και ιδιαίτερα στους αποφοίτους του Ι.Α.Κ.Α γιατί πραγματικά εμείς δεν διαγωνιζόμαστε με τους υπόλοιπους ίσοις όροις.
Τίτλος: Απ: ΠΟΣΟ ΓΡΑΨΑΤΕ ΣΤΗΝ Α' ΘΕΜΑΤΙΚΗ (εκτός Αρχαίων)
Αποστολή από: VICA στις Μάρτιος 09, 2007, 01:49:35 πμ
Αυτά να τα γράφεις πιο συχνά,rica,για να αποδίδεται και κάποια δικαιοσύνη που και που.Και για να γίνεται φανερό το λανθάνον- για τους πολλούς -φιάσκο.Αποφοίτησα από μια σκληρή σχολή, με λίγες επιλογές,πολλά υποχρεωτικά.Εμένα μου άρεσε το πρόγραμμα σπουδών γιατί στην ειδίκευση μπορούσα να επιλέξω...Ν.Καββαδία.Φιλολογικό Θεσ/νίκης,πτυχίο 1993.Και επαγγελματικά η σχολή με βοήθησε ιδιαίτερα.Δεν επιβίωσα απλώς.Αλλά πρέπει να δημοσιεύονται αυτά που λέει η rica, για να μπαίνουν τα πράγματα στη θέση τους τουλάχιστον εδώ,μεταξύ μας.
xr15gr αναγκάστηκα να διαβάσω Βυζαντινή Ιστορία και τελικά χάρηκα που επιβεβαιώθηκε αυτό που μου έλεγε το έστικτό μου:τη βαριέμαι αφόρητα.Χαλάλι οι ώρες που δαπάνησα στο Βασιλιά της Ασίνης...Τουλάχιστον πέρασα καλά...και στα εκτός των σχολικών των Ηθικών Νικομαχείων το ίδιο...Θυμήθηκα για μια ακόμη φορά τον δάσκαλό μου, τον Λυπουρλή.Χαίρομαι που συμπάσχεις για τη Βυζαντινή.
ioanna89,εδώ mediavox.Ευχαριστώ και πάλι.
Τίτλος: Απ: ΠΟΣΟ ΓΡΑΨΑΤΕ ΣΤΗΝ Α' ΘΕΜΑΤΙΚΗ (εκτός Αρχαίων)
Αποστολή από: Syllas στις Μάρτιος 09, 2007, 02:15:28 μμ
Να καταθέσω και εγώ την εμπειρία μου: αποφοίτησα από φπψ και απ' όσο υπολογίζω έχω γράψει καλύτερα στα αρχαία, διάβασα πολύ γνωστικό και παιδαγωγικά, αλλά πιο πολύ απ' όλα ιστορία και πιάνω τώρα το χαμηλότερο βαθμό δυστυχώς. Από τα παιδαγωγικά του ασεπ ελάχιστα με βοήθησαν τα παιδαγωγικά του τμήματος, για τη διδακτική καθόλου. Γράφω διαδακτική καλά σε κάθε ασεπ γιατί με βοήθησε σε αυτό το μεταπτυχιακό μου στο φιλολογικό. Διδακτική εμπειρία ελάχιστη, απλά εμπειρία με άγνωστο λόγω προσωπικά ιδιαίτερων εμπειριών. Παιδαγωγικά διάβασα αθηναϊκά συγγράμματα, ενώ αποφοίτησα από Θεσσαλονίκη. Αυτές οι παράλογες λίγες βάσεις και πολύ διάβασμα και ελπίζω στα υπόλοιπα να βοηθήσει η τύχη. Οι γνωστοί που έχω και πέρασαν είναι τόσο από φπψ, όσο και από φιλολογικό και από ιστορικό αρχαιλογικό. Είδα ανθρώπους με 87 γνωστικο το 2005 να μην περνάνε και άλλους με 60 να περνάνε. Βλέπω συναδέλφους να γράφουν 85 και 95 στη διδακτική αρχαίων το 2005 και 60 στα αρχαία γνωστικό, όπως και το αντίστροφο. Δεν υπάρχει κανόνας εδώ! Ο συνδυασμός των παραγόντων (και της τύχης) κάνει όλο το πακέτο της αποτυχίας ή της επιτυχίας. Δεν συμφωνώ ότι οι συνάδελφοι του ΦΠΨ είναι αδικημένοι. Πιστεύω μια στατιστική έρευνα των πτυχιούχων επιτυχόντων του 2005, που κάποιος πιο πάνω ανέφερε, θα το δείξει. Στο κάτω- κάτω έχουν ένα πιο ψηλό βαθμό πτυχίου και ίσως τους βοηθήσει λίγο, όσο για τη διδακτική και τα παιδαγωγικά, πιστέψτε με, σε τίποτα. Από εκεί και πέρα όσο αντέξουν και αυτοί στη σκληρή αυτή δοκιμασία. Πραγματικά θαυμάζω τους συναδέλφους των άλλων τμημάτων και τους συγχαίρω για τις καλές γνώσεις και τις αντοχές τους, εγώ διάλεξα φπψ ως πρώτη μου επιλογή, αλλά στην πορεία το μετάνοιωσα, δεν μου άρεσε γιατί δεν ήταν αυτό που περίμενα. Το μόνο που μου αρέσει και θέλω να κάνω είναι να διδάξω.
Τίτλος: Απ: ΠΟΣΟ ΓΡΑΨΑΤΕ ΣΤΗΝ Α' ΘΕΜΑΤΙΚΗ (εκτός Αρχαίων)
Αποστολή από: Syllas στις Μάρτιος 09, 2007, 02:23:22 μμ
Και κάτι ακόμα, γνωρίζω υποψήφιους φιλοσοφίας Πάτρας που δίνουν φέτος για πρώτη φορά και τα έχουν πάει αρκετά καλά, ενώ δεν έχουν εμπειρία από κανένα εξεταζόμενο σε ασεπ αντικείμενο ούτε εμπειρία από άλλο ασεπ που και αυτή μετράει πολύ.
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: para5 στις Μάρτιος 09, 2007, 08:20:58 μμ
Παιδιά, ειλικρινά, χαίρομαι που ως απόφοιτοι του ΦΠΨ δεν θεωρείτε ότι αδικείστε. Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλους.
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: Syllas στις Μάρτιος 10, 2007, 02:45:56 μμ
Δεν λέω σε καμιά περίπτωση ότι ένας του φπψ δεν έχει δυνατότητες να είναι διοριστέος! Απλά νιώθω ότι εμένα δεν με βοήθησαν τα παιδαγωγικά που κάναμε. Όσο για τη δυνατότητα να επιτύχει με διορισμό ένας απόφοιτος του φπψ, όπως είπα πιο πάνω, δεν έχει να κάνει με το τμήμα αποφοίτησης τόσο πιστεύω, όσο με την προετοιμασία και με άλλους παράγοντες. Και εμείς στο τμήμα μας κάναμε διδακτική αρχαίων, ιστορίας, νέων, αλλά δεν είχαν καμία σχέση με αυτό που θέλει το ασεπ. Δεν ξέρω στην Κρήτη τι διδαχτήκατε. Σε τι σας βοήθησε συγκεκριμένα σε αυτά που πέσανε φέτος ή στα άλλα ασεπ;
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: mariab στις Μάρτιος 10, 2007, 04:15:23 μμ
Διαβάζοντας όλο το θέμα, μου σχηματίζεται η εντύπωση ότι οι απόφοιτοι του ΦΠΨ ανήκουν σε μια "ειδική" κατηγορία. Γιατί η διάκριση αυτή να μην υπάρχει για τους αποφοίτους του Ιστορικού-Αρχαιολογικού και του Φιλολογικού; Έχω τελειώσει ΦΠΨ με κατεύθυνση Φιλοσοφίας και έχω κάνει 5 Αρχαία, 3-4 Νέα και 2-3 Ιστορίες, αρκετές φιλοσοφίες. Κάποιος που έχει τελειώσει το Φιλολογικό με κατεύθυνση Νέων Ελληνικών πόσα παραπάνω Αρχαία έχει κάνει; Παιδαγωγικά έχω κάνει μόνο Εισαγωγή και Διδακτική, που νομίζω πως κάνουν όλα τα τμήματα. Οι καθηγητές για το ίδιο Πανεπιστήμιο είναι οι ίδοι και τα μαθήματα τα ίδια, απλά κάποιος σε ένα τμήμα κάνει κάτι παραπάνω από τον άλλον σε κάποιο άλλο τμήμα. Σϊγουρα αυτός που έχει πάρει κατεύθυνση Ψυχολογίας ή Παιδαγωγικής έχει κάνει λιγότερα φιλολογικά μαθήματα, αλλά ο καθένας πρέπει να σκέφτεται με τί θέλει να ασχοληθεί στο μέλλον και τί θα είναι καλύτερο γι' αυτόν και όχι πιο εύκολο. Η διάκριση αυτή δυστυχώς υπάρχει μόνο στην Ελλάδα και ξεκινάει μέσα από το Πανεπιστήμιο.Από την πρώτη μέρα στη Σχολή ακούω το ίδιο πράγμα και μάλιστα και από καθηγητές και έχω βαρεθεί. Μια φίλη που έχει τελειώσει και αυτή ΦΠΨ με κατεύθυνση Φιλοσοφίας κάνει μεταπτυχιακό στη Σορβόννη "Ιστορία Φιλοσοφίας" και είναι σαν να κάνει Αρχαία. Μεταφράσεις, γραμματική, συντακτικό, αναλύσεις... Κανένας καθηγητής δεν της είπε, ούτε είπε σε κανέναν ότι εσύ έχεις τελειώσει Φιλοσοφία, ή ΦΠΨ και δεν έχεις τις ικανότητες να ασχοληθείς με το τάδε αντικείμενο ή την τάδε εργασία.
Θέλω να πω ότι όλα είναι σχετικά. Στον προηγούμενο διαγωνισμό μια κοπέλα που έχει τελιώσει Ιστορικό έγραψε Ιστορία 28 και εγώ που πήγα σχεδόν αδιάβαστη έγραψα 45. Τα πάντα εξαρτώνται από το προσωπικό διάβασμα που κάνει ο καθένας και την προσωπική του δουλειά και όχι με το ποιο τμήμα έχει τελειώσει. 
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: para5 στις Μάρτιος 10, 2007, 04:23:48 μμ
Αν ήταν να κάνω και γω μια κριτική στο τμήμα από το οποίο αποφοίτησα, θα έλεγα τα εξής. Ως απόφοιτος Κλασικής Φιλολογίας, η σχολή μου έδωσε πολύ λίγα εφόδια για να αντιμετωπίσω την ύλη του ασεπ. Ελάχιστα ήταν τα μαθήματα που είχαν κάποια σχέση με την διδακτική πράξη, αλλά και με την ουσιαστική μάθηση γενικότερα.

Νομίζω πως η κατεύθυνση της σχολής ήταν προς την έρευνα, ωστόσο σε μια παρωχημένη μορφή της. Αρκετά μαθήματα ήταν τόσο εξειδικευμένα, ώστε να χάνουν τη θεώρηση του γενικού. Τέτοια αντικείμενα θα μπορούσαν να είχαν σεμιναριακή υπόσταση και όχι να αποτελούν υποχρεωτικά μαθήματα έτους. Με άλλα λόγια, αυτό που βρίσκω πως έλειπε από τις πτυχιακές μου σπουδές ήταν η πράξη και η τριβή με τη γνώση είτε αυτή αναφέρεται στη μεταβίβαση είτε στην παραγωγή της.

Για να δώσω ένα-δύο παραδείγματα από αντικείμενα που σχετίζονται με την ύλη του ασεπ. Στο αντικείμενο 'Ευριπίδης' διδασκόμασταν μια τραγωδία. Ο διδάσκων έκανε μετάφραση και σύνταξη στα 2/5 της τραγωδίας, και για σχόλια αναπαρήγε ένα ερμηνευτικά υπόμνημα του 1938. Το μάθημα φυσικά το πέρασα, αλλά δε νομίζω να καταλάβα και πολλά από Ευριπίδη. Κάτι ανάλογο συνέβαινε και με τον Όμηρο. Κοντά σε αυτά, υπήρχε και μια πλειάδα εξειδικευμένων αντικειμένων, που δεν είχαν καμία σχέση με την ύλη του ασεπ, και πλέον αναρωτιέμαι τί πρόσφεραν στη φιλολογική μου κατάρτιση.

Με λίγα λογια, κατά τη γνώμη μου, το παραπάνω φαινόμενο, δηλαδή η παροχή πεπαλαιωμένης και ασύνδετα εξειδικευμένης γνώσης, εδράζεται στο ίδιο το διδακτικό προσωπικό. Η έλλειψη ενδιαφέροντος για ανανέωση, η παροχή μασημένης τροφής από τα χρόνια των, πολύ φοβάμαι προπτυχιακών, σπουδών τους, και η άκριτη μετατροπή των διδακτορικών διατριβών τους σε γνωστικά αντικείμενα για ένα ευρύτερο κοινό έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τη συγκεκριμένη κατάσταση.

Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: VICA στις Μάρτιος 10, 2007, 05:42:34 μμ
Νομίζω ότι συγχέουμε τις ακαδημαικές σπουδές και το περιεχόμενό τους με το ζητούμενο μιας απλής διαδικασίας επιλογής προσωπικού.Ας καταθέσω κι εγώ την προσωπική μου εμπειρία λέγοντας ότι είμαι απόλυτα ικανοποιημένη τόσο από το περιεχόμενο των σπουδών μου όσο και από την κατάρτιση που απέκτησα και αξιοποίησα επαγγελματικά.Γιατί, όταν αποφοίτησα εγώ(1993), βγήκα στην αγορά εργασίας άμεσα, αφού ούτε ως νύξη υπήρχε ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ.Και έπρεπε με κάποιο τρόπο να επιβιώσω και το έκανα σχετικά άνετα χωρίς να ετεροαπασχολούμαι ή να επιβαρύνω οικονομικά τους δικούς μου.Αυτή η σχετική άνεση δε νομίζω ότι είναι άσχετη με τη σχολή από την οποία αποφοίτησα, η οποία και μου έδωσε την ευκαιρία να παρακολουθήσω Ιακώβ,Μαρωνίτη,Καζάζη, Μουλλά και άλλους πολλούς, και μου επέτρεψε το 2002-αν θυμάμαι καλά- να ανταποκριθώ επαρκώς στη διδασκαλία της Λυρικής Ποίησης,όταν εντάχθηκε στην ύλη της Β' Λυκείου, γιατί απλά ήταν ένα αντικείμενο για το οποίο ήμουν ήδη-από τη σχολή- προετοιμασμένη. Αλλά όλα αυτά τι σχέση έχουν με μια διαδικασία επιλογής προσωπικού με στόχο την εξολόθρευση των περισσότερων;Είναι δυνατόν να περιμένουμε από τα πανεπιστήμια να μας προετοιμάζουν για να παίζουμε  τυχερά παιχνίδια με μιαν επίφαση επιστημοσύνης;Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι ο προσανατολισμός της ύλης του ΑΣΕΠ δεν ευνοεί τους αποφοίτους κάποιων τμημάτων.Εκτός κι αν αποφοιτούν στα 22-23 και για μια πενταετία "διαβάζουν ΑΣΕΠ".Ε τότε αλλάζει το πράγμα.Είναι σα να πήραν δεύτερο πτυχίο.
Και μια πληροφορία: η διδακτική αρχαίων,νέων ήταν άγνωστη λέξη για μας του 1993.Πλήρης η απουσία της από τα προγράμματα σπουδών.Κάτι παιδαγωγικά επιλογής μόνο υπήρχαν που τα περνούσαμε με 2 ώρες διάβασμα.
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: anthios στις Μάρτιος 14, 2007, 12:06:01 μμ
Καλημέρα
όντας απόφοιτη της κλασσικής φιλολογίας της Αθήνας, συμφωνώ ιδιαίτερα με τον xt15gr. τα μαθήματα (ο τρόπος εξέτασης τους δηλ) στη σχολή ήταν και παρωχημένα και ανεπαρκή για τον διαγωνισμό του Ασεπ. Αυτό που συνέβαινε ήταν ένα εξαντλητικό ξεσκόνισμα του αρχαίου κειμένου (ορθογραφία, κριτικά υπομνήματα κλπ) στο βαθμό που χανόταν η ουσία του κειμένου. Κι ενώ μαθαίναμε σε ένα καθαρά φιλολογικό τρόπο εργασίας (στο κείμενο δηλ), με τον Ασεπ μας ζητείται να τον ξεχάσουμε και να εξεταστούμε με άλλους όρους. Και το κακό δεν είναι η διαδικασία προσαρμογής σ αυτόν τον τρόπο αλλά η άγνοια για το τι μας περιμένει κάθε φορά. Γιατί  σύμφωνα με τη φετινή ύλη αρχαίων κανείς δεν μου απέκλειε ότι θα μου ζητήσουν τα χορικά της Αντιγόνης ή την μετάφραση σε τμήμα των Ηθικών Νικομαχείων που δεν περιλαμβάνεται στην ύλη της γ λυκείου. Και προσωπικά κατανάλωσα τον χρόνο μου στην μελέτη και αυτών ,για να μου δώσουν στην εξέταση και τις μεταφράσεις  (που ήταν στην ύλη του γνωστικού μου αντικειμένου)!Παράλληλα οι απόφοιτοι του φιλολογικού έχουν μηδαμινή γνώση της ιστορίας (ένα μάθημα υποχρεωτικό ιστορίας και αυτό για τα πολιτεύματα με βάση 1 και μοναδικό σύγγραμμα του καθηγητή).Άρα και εκεί σε κάθε διαγωνισμό ξεκινάμε από την αρχή. Συμφωνώ  με τη φίλη που θεωρεί άσχετες τις ακαδημαικές σπουδές με τη διαδικασία επιλογής προσωπικού. Αλλά αυτές καθορίζουν και την μοριοδότηση μας σ αυτόν τον διαγωνισμό. Κι εκεί δεν μπορώ να θεωρήσω ότι κρινόμαστε επί ίσοις όροις (βαθμός πτυχίου ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας κάθε τμήματος).
Προσωπικά γνωρίζω 3 άτομα που έχουν διοριστεί στον προηγούμενο διαγωνισμούς του Ασεπ. Έναν απόφοιτο από κάθε τμήμα. Ο συμφοιτητής μου του κλασσικού Αθήνας έγραψε τέλειο γνωστικό και οριακή διδακτική και καλά παιδαγωγικά. Ο φίλος μου από το ιστορικό ΑΠΘ πήγε αρκετά καλά σε όλα όπως και η γνωστή μου από το Φπψ Αθηνας. Όλοι τους περάσαν στον ίδιο διαγωνισμό. Σε καλύτερη σειρά βρισκόταν η κοπέλα του φπψ και λόγω του βαθμού πτυχίου της (άριστος) και λόγω της μοριοδότησής της από προυπηρεσία, πράγμα που δεν ίσχυε με τους άλλους 2.
Όταν ήμουν στη σχολή, υπήρχε η τάση να υποτιμούνται οι συμφοιτητές μας του Φπψ. είχαν μεν μαθήματα του φιλολογικού αλλά με πολύ μικρότερη ύλη και διαφορετικό τρόπο εξέτασης από μας. Δεν μπορώ να τους θεωρώ αδικημένους στον Ασεπ καθώς και για αυτούς η ύλη κάθε φορά είναι σχεδόν πρωτόγνωρη όπως και για μας των υπολοίπων τμημάτων. Αντίθετα μπορούν να διαθέτουν το πλεονέκτημα και ενός πολύ καλού πτυχίου.
Θεωρώ επίσης τον διαγωνισμό ως ένα δεύτερο πτυχίο για όλους μας. Η διαφορά παίζει στις μοριοδοτήσεις του καθενός.
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: Λουλου στις Μάρτιος 14, 2007, 12:51:48 μμ
Anthios,σωστα ολα αυτα που λες για τις σχολες ,αλλα εμεις σπουδασαμε οχι για να περασουμε στις εξετασεις του ΑΣΕΠ αλλα γιατι αγαπουσαμε την διδασκαλια και μας αρεσαν τα μαθηματα της σχολης που επιλεξαμε ,ταυτοχρονα ομως αποκτησαμε την υποδομη που χρειαζεται ωστε να μπορεσουμε να ανταπεξελθουμε και στην ιστορια που μας ζητουνκαι στην λογοτεχνια και στα αρχαια,δεν μπορω λοιπον να ακουω οι μεν ειναι πιο ευνοημενοι απο τους δε,ολοι στην ιδια μοιρα βρισκομαστε και αντιμετωπιζουμε επι ισοις οροις τις παραλ-λογιες του ΑΣΕΠ.
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: ovidius στις Μάρτιος 14, 2007, 01:08:36 μμ
Θα συμφωνήσω κι εγώ πως η Σχολή Αποφοίτησης δεν καθορίζει το αν θα πετύχει ή όχι κάποιος στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Προσωπικά είμαι απόφοιτος του Ιστορικού Αρχαιολογικού και αν πάρουμε μια μια τις ερωτήσεις που τέθηκαν στο Γνωστικό της Ιστορίας τόσο σε αυτόν όσο και στον προηγούμενο διαγωνισμό, δηλώνω ότι κανένα από τα μαθήματα της σχολής μου δεν μπορούσε να τις καλύψει. Αυτό δεν είναι αρνητικό για τη σχολή, κάθε άλλο...Στο Πανεπιστημιο υποτίθεται ότι γνωρίζεις σε βάθος μια επιστήμη και γίνεσαι επιστήμονας μαθαίνοντας να ερευνάς και να ασχολείσαι συστηματικά με το αντικείμενό της. Θα ήταν κατάντια να θεωρούμε ότι είναι καλός Ιστορικός αυτός που ξέρει από που πέρασε η 189η Σταυροφορία ή ποιος έστησε το μνημείο και ποιος το τρόπαιο. Αυτές είναι γνώσεις για να κάνεις τη φιγούρα σου σε μια παρέα καθώς απολαμβάνετε το φραπεδάκι σας ή για να κερδίσεις κάποια χρήματα σε ένα τηλεπαιχνίδι ή για να λύνεις σταυρόλεξα ή για να διορίζεσαι μέσω ΑΣΕΠ.
Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και με τους απόφοιτους των άλλων σχολών.
Επομένως το ΑΣΕΠ δεν αξιολογεί το κατά πόσο γνωρίζουμε το αντικείμενο της επιστήμης μας (που διδαχθήκαμε στο Πανεπιστήμιο).
Μήπως αξιολογεί την ικανότητά μας να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των μαθημάτων του Γυμνασίου και του Λυκείου;
Σίγουρα όχι. Σκεφτείτε τί ερωτήσεις έπεσαν π.χ φέτος στον κλάδο μας :
Αρχαία : Ένα άγνωστο, που εγώ προσωπικά δε θα το δίδασκα σε καμία περίπτωση στο δημόσιο σχολείο, ούτε καν σε φροντιστήριο (μιας και θα απευθυνόταν μόνο σε άριστους μαθητές, που  πλέον σπανίζουν). Μια ερώτηση για τις στερεότυπες εκφράσεις στον Όμηρο στις οποίες νομίζω ότι δεν είναι δυνατόν να επιμείνει κάποιος καθηγητής στο σχολείο, όταν έχει να κάνει με παιδιά Α' Γυμνασίου. Μια ερώτηση για τον Επιτάφιο, ο οποίος πλέον είναι "η ώρα του παιδιού" και διδάσκεται κατά βάση από μετάφραση. Τέλος ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών που στην πλειοψηφία τους είναι άσχετες με τις Εισαγωγές των μαθημάτων που διδάσκονται στη Δευτεροβάθμια
Ιστορία : Στην πλειοψηφία τους, ερωτήσεις εκτός σχολικών βιβλίων.
Νέα : Τα ίδια με την Ιστορία
Παιδαγωγικά : Θεωρίες, που αν θες να επιβιώσεις στο σχολείο, θα πρέπει να τις ξεχάσεις. Ελάχιστα πράγματα από αυτά που αναφέρει η Παιδαγωγική μπορούν να εφαρμοστούν. Άλλωστε και το ίδιο το Υπουργείο δεν τα εφαρμόζει αφού επιμένει σε τάξεις 30 μαθητών, αποδυναμώνοντας κάθε προσπάθεια εξατομικευμένης προσέγγισης των μαθητών
Διδακτική : Το πλάνο ασφαλώς θα πρέπει να υπάρχει στο μυαλό μας όταν κάνουμε μάθημα, αλλά από το "σχεδιάζω ωραίο πλάνο" μέχρι το "κάνω ωραίο μάθημα" υπάρχει χαώδης απόσταση.
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: BOEMISSA στις Μάρτιος 14, 2007, 01:57:34 μμ
Καλό μεσημέρι σε όλους. Παρακολουθώ μέρες τις συζητήσεις σας και χαίρομαι που επικρατεί η λογική. Μας έχουν βάλει να τρωγόμαστε τόσα χρόνια λες και το μόνο σημαντικό είναι το πτυχίο και η σχολή από όπου αποφοίτησες. Αν δεν ψαχτείς μόνος/η σου, δεν κατεβάσεις βιβλία, δεν ενημερώνεσαι και δε μελετάς συνεχώς δεν μπορείς να λέγεσαι απλώς φιλόλογος.
Το έχω διαπιστώσει όλα αυτά τα χρόνια που ασχολούμαι με ιδιαίτερα. Πρώτα από όλα το κάνεις για τον εαυτό σου, εσύ πρέπι να γίνεις καλύτερος και μετά για να δώσιεις τα φώτα σου στους μαθητές σου. Πάντα επίκαιρος ο λόγος του Παπανούτσου, θα θυμάστε και τι σχετικό κείμενο με τον καλό δάσκαλο, σις πανελλαδικές του 2003. Έχω τελειώσει το Νεοελληνικό της Φιλολογίας Αθήνας. Σας πληροφορώ ότι αισθάνομαι ανεπαρκής από τη φοίτησή μου, λίγα ήταν τα μαθήματα που με βοήθησαν και θεώρησα αξιόλογα. Αναλωθήκαμε σε περιττά και ανούσια πράγματα. Το ενδιαφέρον το βρήκα μόλις αποφοίτησα, όσο ήμουν στη σχολή ένιωθα ένα φόρτο μεγάλο και μια απέχθεια για το όλο κλίμα που επικρατούσε. Παρόλα αυτά δεν έχω μετανιώσει για τις σπουδές μου. Το μόνο που με πονά΄είναι ότι δε μας δίνουν αρκετές ευκαιρίες για να πάψουμε να νιώθουμε ανασφαλείς και άχρηστοι. Ελπίζω να γίνει κάτι γρήγορα και να μπορέσουμε να διδάξουμε σε ένα δημόσιο σχολείο.
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: eleftheria στις Μάρτιος 14, 2007, 02:59:36 μμ
Θεωρώ επίσης τον διαγωνισμό ως ένα δεύτερο πτυχίο για όλους μας.

Είναι η σωστότερη κουβέντα που έχω ακούσει ως τώρα γι' αυτό το θέατρο του παραλόγου που ονομάζεται ΑΣΕΠ.
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: eleftheria στις Μάρτιος 14, 2007, 03:04:41 μμ
Θα ήταν κατάντια να θεωρούμε ότι είναι καλός Ιστορικός αυτός που ξέρει από που πέρασε η 189η Σταυροφορία ή ποιος έστησε το μνημείο και ποιος το τρόπαιο. Αυτές είναι γνώσεις για να κάνεις τη φιγούρα σου σε μια παρέα καθώς απολαμβάνετε το φραπεδάκι σας ή για να κερδίσεις κάποια χρήματα σε ένα τηλεπαιχνίδι ή για να λύνεις σταυρόλεξα ή για να διορίζεσαι μέσω ΑΣΕΠ.

Επίσης πολύ σωστός κι ο Ovidius. Το ζήτημα είναι ότι λέμε...λέμε...λέμε... Μέχρι πότε, όμως, θα ανεχόμαστε αυτόν τον εξευτελισμό, δεν ξέρω.
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: ioanna89 στις Μάρτιος 14, 2007, 05:16:22 μμ
Ίσως πριν από το 2005, που ήταν διαφορετικός ο τρόπος εξέτασης (2 γνωστικά-2 διδακτικές κατ' επιλογήν και ερωτήσεις ανάπτυξης σε όλα), να έπαιζε μεγαλύτερο ρόλο το αντικείμενο των σπουδών. Οι περισσότεροι γνωστοί μου διοριστέοι (ή με καλές επιδόσεις) του 2000 και του 2002 ήταν απόφοιτοι Φιλολογικού που είχαν επιλέξει Αρχαία-Νέα. Ειδικά τα θέματα Αρχαίων του 2000 ήταν κατά τη γνώμη μου πολύ απαιτητικά για τους αποφοίτους των άλλων τμημάτων (και στο γνωστικό και στη διδακτική υπήρχε ερώτηση για βιβλιογραφία).

Επίσης πολύ σωστός κι ο Ovidius. Το ζήτημα είναι ότι λέμε...λέμε...λέμε... Μέχρι πότε, όμως, θα ανεχόμαστε αυτόν τον εξευτελισμό, δεν ξέρω.

Ανεχόμαστε τον εξευτελισμό γιατί έχουμε υποταχτεί -εκόντες άκοντες- στην ατομοκεντρική νοοτροπία του διαγωνισμού: καθένας παλεύει μόνος του και όλα είναι θέμα προσωπικής προσπάθειας και τύχης. Πόσοι έχουμε πραγματικά τη διάθεση να κάνουμε κάτι συλλογικό, πέρα από το να κάνουμε ομαδική ψυχοθεραπεία στα φόρουμ;
Όλοι αισθανόμαστε τον εμπαιγμό και αγανακτούμε, αλλά τελικά υποτασσόμαστε. Πριν από τον διαγωνισμό σκεφτόμαστε πώς θα βγάλουμε την ύλη και μετά προσπαθούμε να υπολογίσουμε πόσο γράψαμε και πού θα κινηθούν οι βάσεις. Μετά τα αποτελέσματα, όσοι διορίζονται ξεχνάνε τι πέρασαν και οι υπόλοιποι πάλι από την αρχή...
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: ovidius στις Μάρτιος 14, 2007, 06:20:50 μμ
Παράθεση
καθένας παλεύει μόνος του και όλα είναι θέμα προσωπικής προσπάθειας και τύχης. Πόσοι έχουμε πραγματικά τη διάθεση να κάνουμε κάτι συλλογικό, πέρα από το να κάνουμε ομαδική ψυχοθεραπεία στα φόρουμ;
Όλοι αισθανόμαστε τον εμπαιγμό και αγανακτούμε, αλλά τελικά υποτασσόμαστε. Πριν από τον διαγωνισμό σκεφτόμαστε πώς θα βγάλουμε την ύλη και μετά προσπαθούμε να υπολογίσουμε πόσο γράψαμε και πού θα κινηθούν οι βάσεις. Μετά τα αποτελέσματα, όσοι διορίζονται ξεχνάνε τι πέρασαν και οι υπόλοιποι πάλι από την αρχή...

Πολύ σωστά. Ειδικά για εμάς τους φιλόλογους ισχύει απόλυτα. Είμαστε ο κλάδος με την πιο μεγάλη συμμετοχή στο διαγωνισμό. Ανταγωνιζόμαστε για λιγοστές θέσεις σε αναλογία με το πόσοι δίνουμε. Είμαστε μάλλον οι πιο καλά προετοιμασμένοι. Έχουμε τα περισσότερα αντικείμενα εξέτασης. Έίμαστε οι καλύτεροι πελάτες σε φροντιστήρια και βιβλιοπωλεία που εμπορεύονται έλπίδες και συνταγές διορισμού. Υπολογίζουμε για εβδομάδες μετα το διαγωνισμό τα μόριά μας και τελικά 19 στους 20 καταλήγουμε να μαζεύουμε τα συντρίμια μας τα καλοκαίρια που λήγουν σε μονό αριθμό (2005, 2007, 2009...) και να μεταθέτουμε τη ζωή μας μια διετία αργότερα.
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: Syllas στις Μάρτιος 15, 2007, 12:02:22 πμ
Αληθινά όλα αυτά που γράφετε και με εκφράζουν απόλυτα. Να προσθέσω κάτι: είμαστε και οι πιο ανοργάνωτοι αποτυχόντες. Βλέπω και εγώ γνωστούς μου από γερμανική φιλολογία αποτυχόντες να έχουν κάνει σύλλογο και να κατεβαίνουν από Θεσσαλονίκη κάθε τόσο στο υπουργείο Παιδείας και το αποτέλεσμα: από 82 θέσεις το 2005 διεκδίκησαν και πέτυχαν 396 φέτος, διεκδίκησαν τις θέσεις τους στα δημοτικά και στα γυμνάσια που τους στερούσαν και απέκρυπταν οι διευθυντές, ενώ οι γονείς των παιδιών και τα παιδιά ζητούσανε γερμανικά σαν δεύτερη γλώσσα, πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι και από νομό σε νομό και κατέγραφαν την κατάσταση κ.ο.κ. Πιστεύω ότι η πρώτη ενέργεια ενός τέτοιου συλλόγου θα πρέπει να είναι η διεκδίκηση από το υπουργείο ενός κατά πολύ αυξημένου αριθμού θέσεων, αφού πρώτα συγκεντρώσουμε στοιχεία για τα κενά και τις ανάγκες στον κλάδο ΠΕ02. Άρα πριν ακόμη και από τη διεκδίκηση επιβάλλεται η συγκέντρωση στοιχείων για την κατάσταση στον κλάδο ΠΕ 02 και για τις ανάγκες της εκπαίδευσης από ΠΕ 02.Εδώ από Θεσσαλονική πόσοι είστε για να καταλάβουμε αν μπορεί να γίνει και κάτι εκτός Αθηνών.
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: eleftheria στις Μάρτιος 15, 2007, 12:08:36 πμ
Syllas, μπορείς να μεταφέρεις καλύτερα το μήνυμα σου εδώ; http://www.pde.gr/index.php?topic=1319.0
Για να αρχίσουμε να συζητάμε για το πρακτικό μέρος του θέματος ;)
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: astarti στις Μάρτιος 15, 2007, 02:31:20 μμ
Καλημέρα σας. Παρακολουθώ καιρό το forum αυτό και αποφάσισα να καταθέσω και εγώ την προσωπική μου άποψη πάνω στο θέμα. Είμαι απόφοιτη της Φιλολογίας Κρήτης με κατεύθυνση Νεοελληνικών - Βυζαντινών Σπουδών. Από το πρόγραμμα σπουδών της σχολής μου είμαι, σε γενικές γραμμές , ευχαριστημένη, καθώς είχαμε τόσο υποχρεωτικά μαθήματα όσο και μαθήματα επιλογής όχι σε ιδιαίτερα άνιση ποσότητα μεταξύ τους. Όπως ειπώθηκε και από άλλους συναδέλφους το Πανεπιστήμιο σου προσφέρει σφαιρικές γνώσεις ενώ ο σκοπός του είναι να εμβαθύνει στην επιστήμη και να σε κάνει επιστήμονα όχι παπαγαλάκι στείρων γνώσεων, όπως θέλει ο ΑΣΕΠ!!! Εστιάζει περισσότερο στην ερευνητική πλευρά του αντικειμένου και όχι στη διδακτική αλλά αυτό νομίζω ότι είναι και το μεγάλο του λάθος!!! Γιατί το Πανεπιστήμιο μας προετοιμάζει για το πως θα γίνουμε καλοί φιλόλογοι - ερευνητές και όχι καλοί φιλόλογοι - καθηγητές!!! Για μένα υπάρχει διαφορά μεταξύ αυτών των δύο...Δεν μας προετοιμάζει καθόλου για την σχολική πραγματικότητα ούτε για το τι θα συναντήσουμε μπαίνοντας σε μια σχολική τάξη!! Ως προς αυτό λοιπόν μας στέλνει ξυπόλητους στα αγκάθια  σε σχέση με τους απόφοιτους του Φ.Π.Ψ. που διδάσκονται και ψυχολογία και παιδαγωγικά!!! Εσείς δεν πιστεύετε ότι θα έπρεπε να υπάρχουν και στο φιλολογικό τέτοια μαθήματα??? Δεν θα ήταν χρήσιμα αλλά και απαραίτητα για να μπορούμε να ανταποκριθούμε ικανοποιητικά σε όλα τα επίπεδα??? Τι να το κάνεις αν είσαι ο καλύτερος φιλόλογος αλλά δεν μπορείς να μεταδώσεις αυτές σου τις γνώσεις στα παιδιά, που περιμένουν να μάθουν από εσένα.. Αύτο είναι το "παράπονο" μου όσον αφορά τις σπουδές μου!!! Ούτε βέβαια θα γίνω καλύτερη φιλόλογος - καθηγήτρια αν ξέρω τις λεπτομέρειες των λεπτομερειών που ζητάει ο ΑΣΕΠ και χάνω την ουσία!!!
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: ovidius στις Μάρτιος 15, 2007, 02:52:25 μμ
Παράθεση
Δεν μας προετοιμάζει καθόλου για την σχολική πραγματικότητα ούτε για το τι θα συναντήσουμε μπαίνοντας σε μια σχολική τάξη!! Ως προς αυτό λοιπόν μας στέλνει ξυπόλητους στα αγκάθια  σε σχέση με τους απόφοιτους του Φ.Π.Ψ. που διδάσκονται και ψυχολογία και παιδαγωγικά!!! Εσείς δεν πιστεύετε ότι θα έπρεπε να υπάρχουν και στο φιλολογικό τέτοια μαθήματα??? Δεν θα ήταν χρήσιμα αλλά και απαραίτητα για να μπορούμε να ανταποκριθούμε ικανοποιητικά σε όλα τα επίπεδα???

Συμφωνώ απολύτως! Αλλά τί περιμένεις τώρα...; Οι νεοδιόριστοι παρακολούθησαν την προηγούμενη εβδομάδα υποδειγματικές διδασκαλίες για διάφορες τάξεις. Μιλάμε δηλαδή για επιμόρφωση που έγινε αρχές Μάρτη, τη στιγμή που πολλοί έχουν ήδη βγάλει την ύλη στα σχολεία που διδάσκουν!!!! Από αυτό καταλαβαίνετε τί οργάνωση υπάρχει σε όλα τα επίπεδα...!!!!
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: astarti στις Μάρτιος 15, 2007, 03:41:22 μμ
Φαντάσου!!! Και δεν είναι μόνο ότι το κάνουν όταν η σχολική χρονιά βρίσκεται στη λήξη της αλλά και ο χρόνος που διαθέτουν για τέτοιες επιμορφώσεις!!! Δηλαδή πόσα μπορούμε να μάθουμε μέσα σε μια βδομάδα???? Εδώ κάνεις μαθήματα ένα ολόκληρο εξάμηνο και πάλι μπορεί να μην είναι αρκετό, όχι μια βδομάδα!!! Εξάλλου αν δεν ξέρεις βασικές έννοιες και αρχές ότι και να σου πουν δε νομίζω ότι θα σε βοηθήσει και σίγουρα δεν θα σε κάνει καλύτερο καθηγητή!!!
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: VICA στις Μάρτιος 15, 2007, 06:19:00 μμ
Ειπώθηκε παραπάνω ότι "λέμε,λέμε,λέμε".Συμμερίζομαι απόλυτα(να ξέρατε πόσο...) την απογοήτευση όλων μας για ό,τι συμβαίνει με τον κλάδο μας και τα εργασιακά μας δικαιώματα, με τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ,την ποιότητα των θεμάτων και τα λοιπά και τα λοιπά.Και θέλω να πιστεύω οτι αυτό ισχύει για όλους, ανεξαρτήτως επιδόδεων και βαθμολογίας.Γιατί δεν θέλω να πιστέψω ότι υπάρχουν κάποιοι συνάδελφοι που πήγαν καλά και λόγω αποτελέσματος είναι ικανοποιημένοι από την "αξιολόγηση-φιάσκο".Αν είναι ποτέ δυνατόν...Αλλά έχω την πεποίθηση ότι πρέπει να "λέμε" και μάλιστα τώρα που τελείωσαν όλα.Το φθινόπωρο παρακολουθούσα σε άλλα fora ατέρμονες συζητήσεις για την ύλη, τις sos λεπτομέρειες,τα σχέδια διδασκαλίας, τα φροντιστήρια,σε μια εναγώνια αναζήτηση της σωτήριας πληροφορίας.Ελάχιστοι ασκούσαν κριτική.Επικρατούσε το δόγμα "ο καλύτερα προετοιμασμένος δικαιωθήσεται".Πώς δεν σκέφτονται ότι το παιχνίδι είναι στημένο,έλεγα.Έκλεισα τον υπολογιστή και ξαναμπήκα στο δίκτυο 29 Γενάρη.Με ενοχλεί αφάνταστα η αυταπάτη, όταν η έξωθεν απάτη είναι δεδομένη και ορατή.Χαίρομαι λοιπόν ιδιαίτερα που εδώ "λέμε"."Λέγοντας" και συνειδητοποιώντας μπορεί και να δράσουμε. Ο λόγος εδώ είναι το μόνο όπλο που έχουμε για να νικήσουμε τη διασπορά μας και τις αποστάσεις που μας χωρίζουν...τις χιλιομετρικές εννοώ
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: eleftheria στις Μάρτιος 15, 2007, 06:27:08 μμ
Vica, με το "λέμε...λέμε...λέμε" δεν εννοούσα ότι πρέπει να σωπάσουμε! Προς θεού, κατάλαβες εντελώς λάθος! Ίσα ίσα που ήθελα να πω ότι δεν θα πρέπει να περιοριστούμε μόνο στα λόγια γι' αυτό και θέλω να στηρίξω αυτό εδώ: http://www.pde.gr/index.php?topic=1319.0
 ;)
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: VICA στις Μάρτιος 15, 2007, 09:27:34 μμ
Κατάλαβα πολύ καλά τι εννοούσες.Απλώς ήθελα να καταστήσω σαφή τη σημασία της ανταλλαγής απόψεων και της προσπάθειας συλλογικού προβληματισμού.Είναι η αναγκαία και μη επαρκής συνθήκη για να αλλάξει, ίσως, κάτι.
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: stroumfita στις Μάιος 14, 2008, 12:48:20 μμ
γεια χαρά σε όλους!
καταρχήν συνιστώ ψυχραιμία γιατί βλέπω ότι υπάρχει κάποια ένταση στη συζήτηση.
εγώ είμαι απόφοιτη του κλασικού αθήνας 2004. συμφωνώ ότι το πρόγραμμα σπουδών στόχευε περισσότερο στον τομέα της φιλολογικής έρευνας και ήταν εντελώς ξεκομμένο από την εκπαιδευτική διαδικασία ομως δε μπορώ να παραβλέψω την αρκετά χρήσιμη διδασκαλία παιδαγωγικών και ειδικής διδακτικής που ανταποκρινονται απολύτως στις ανάγκες του διαγωνισμού.
προσωπικά χωρις ιδιαίτερο διαβασμα απλώς και μόνο απο τα εφόδια της σχολής έγραψα γύρω στο 65-70 παιδαγωγικά και τις δυο φορές
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: marion στις Μάιος 15, 2008, 12:35:26 μμ
γεια χαρά σε όλους!
καταρχήν συνιστώ ψυχραιμία γιατί βλέπω ότι υπάρχει κάποια ένταση στη συζήτηση.
εγώ είμαι απόφοιτη του κλασικού αθήνας 2004. συμφωνώ ότι το πρόγραμμα σπουδών στόχευε περισσότερο στον τομέα της φιλολογικής έρευνας και ήταν εντελώς ξεκομμένο από την εκπαιδευτική διαδικασία ομως δε μπορώ να παραβλέψω την αρκετά χρήσιμη διδασκαλία παιδαγωγικών και ειδικής διδακτικής που ανταποκρινονται απολύτως στις ανάγκες του διαγωνισμού.
προσωπικά χωρις ιδιαίτερο διαβασμα απλώς και μόνο απο τα εφόδια της σχολής έγραψα γύρω στο 65-70 παιδαγωγικά και τις δυο φορές

Ωστόσο stroumfita, αυτό ίσως συνέβη καθώς τα θέματα -ιδιαίτερα στο διαγωνισμό του '07, οπότε και συμμετείχα-ήταν αντικειμενικά πολύ εύκολα. Κι εγώ έγραψα 86 περίπου, χωρίς ιδιαίτερο διάβασμα θα έλεγα, παρα λύνοντας μόνο πολλά test πολλαπλής. Δε σημαίνει όμως ότι η ευκολία του εξεταζόμενου αυτού αντικειμένου θα διατηρηθεί και στον επερχόμενο διαγωνισμό. Οπότε, ας μην αναπαυόμαστε...
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: swtia στις Μάιος 15, 2008, 12:37:01 μμ
γεια χαρά σε όλους!
καταρχήν συνιστώ ψυχραιμία γιατί βλέπω ότι υπάρχει κάποια ένταση στη συζήτηση.
εγώ είμαι απόφοιτη του κλασικού αθήνας 2004. συμφωνώ ότι το πρόγραμμα σπουδών στόχευε περισσότερο στον τομέα της φιλολογικής έρευνας και ήταν εντελώς ξεκομμένο από την εκπαιδευτική διαδικασία ομως δε μπορώ να παραβλέψω την αρκετά χρήσιμη διδασκαλία παιδαγωγικών και ειδικής διδακτικής που ανταποκρινονται απολύτως στις ανάγκες του διαγωνισμού.
προσωπικά χωρις ιδιαίτερο διαβασμα απλώς και μόνο απο τα εφόδια της σχολής έγραψα γύρω στο 65-70 παιδαγωγικά και τις δυο φορές

Ωστόσο stroumfita, αυτό ίσως συνέβη καθώς τα θέματα -ιδιαίτερα στο διαγωνισμό του '07, οπότε και συμμετείχα-ήταν αντικειμενικά πολύ εύκολα. Κι εγώ έγραψα 86 περίπου, χωρίς ιδιαίτερο διάβασμα θα έλεγα, παρα λύνοντας μόνο πολλά test πολλαπλής. Δε σημαίνει όμως ότι η ευκολία του εξεταζόμενου αυτού αντικειμένου θα διατηρηθεί και στον επερχόμενο διαγωνισμό. Οπότε, ας μην αναπαυόμαστε...
με βρισκεις απολυτα συμφωνη
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: stroumfita στις Μάιος 15, 2008, 12:54:29 μμ
marion swtia ποια εφοδια θεωρειτε οτι μας εδωσε η σχολη;
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: swtia στις Μάιος 15, 2008, 01:46:27 μμ
για τον διαγωνισμο?? ελαχιστα... αν σκεφτεις ποσο μετρανε τα παιδαγγικα και η διδακτικη. οσον αφορα τα αρχαια και τα νεα, σιγουρα ειμαστε εξοικειωμενοι γραμματολογιες και τον τροπο πραγματευσης. αυτο που περνανε στη φιλολογια του απθ και νομιζω και στην αθηνα ειναι οτι γινομαστε φιλολογοι- επιστημονες- ερευνητες.
ωστοσο φταιμε κι εμεις-σε πολυ μικρο βαθμο- γιατι , τουλαχιστον εγω προσωπικα, τα επιλεγομενα τα διαλεγα με κριτηριο το ποσο ευκολος ειναι ο καθηγητης και οχι ποσο θα με βοηθουσαν στον ασεπ. γιατι ειχε και μαθηματα που στην υλη ηταν ο καψαλης, ο κασσωτακης κτλ
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: Rwxanh στις Μάιος 15, 2008, 01:59:43 μμ
Εμείς ευτυχώς στην Αθήνα είχαμε καταλάβει από την αρχή το τι γινόταν με τα Παιδαγωγικά και τις Διδακτικές κι έτσι τα διαλέγαμε όλα τα επιλογής βάσει κριτηρίου ΑΣΕΠ.
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: swtia στις Μάιος 15, 2008, 02:01:36 μμ
και πολυ καλα κανατε. εγω εκανα βλακεια σ αυτο και ειχα παρει ενα της ζιωγου που θεωρουνταν ευκολο. ενω υπηρχαν πολυ πιο χρησιμα π.χ η σχολικη παιδαγωγικη του μπονιδη κ.α
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: stroumfita στις Μάιος 16, 2008, 10:32:29 πμ
ναι αλλά τότε που να σκεφτούμε για διορισμούς για διαγωνισμούς ούε καν περνούσαν αυτά απ τ μυαλό μας... είμαστε φοιτητές που σημα΄νει μηδέν άγχος και προβληματισμοί...
παρόλα αυτά το κλασικό της φιλολογίας στην αθήνα πιστεύω με βοήθησε αρκετά σε παιδαγωγικά και διδακτική που ευτυχώς ήτα υποχρεωτικά αλλά καθόλου σε ιστορία, ένα μάθημα όλο κ όλο κ αυτό σχετικό με αρχαία ιστορία.. δεν ξέρανε να βάλουνε καμιά ιστορία παραπάνω αντί να ασχολούμαστε με λαογραφίες, αρχαιολογίες, ιστορίες της τέχνης και χίλια δυο άσχετα;;;;
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: Rwxanh στις Μάιος 16, 2008, 10:39:45 πμ
Stroumfita, κι εγώ στο ΕΚΠΑ απ΄όπου τελείωσα Γλωσσολογικό ακριβώς τα ίδια παράπονα έχω από το Πρόγραμμα Σπουδών. Συγκεκριμένα, εγώ είχα διαλέξει Ιστορία του Κυπριακού Ζητήματος γιατί μου είχε φανεί εξαιρετικά ενδιαφέρον ως θέμα αλλά ουδόλως πιστεύω θα μου χρησιμεύσει για τον ΑΣΕΠ... Από Ιστορία μαύρα μεσάνυχτα. Και δε μιλάω για την αρχαία Ιστορία γιατί εκεί με τόσα Αρχαία έχουμε γίνει πια ειδήμονες αλλά για Νέα Ιστορία.
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: swtia στις Μάιος 16, 2008, 11:44:26 πμ
εγω τελειωσα το κλασικο του απθ. αιδαγωγικα διδακτικη 0. αλλα αρχαια ιστορια ειχαμε εναν πολυ καλο που μας εμαθε να σχολιαζουμε πηγες
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: stroumfita στις Μάιος 16, 2008, 12:02:36 μμ
swtia όμως και πάλι ούτε εσείς είχατε αρκετά μαθήματα ιστορίας στο προ΄γραμμα σπουδών και υποθέτω θα είχατε και εσείς ένα σωρό αχρηστα....
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: swtia στις Μάιος 16, 2008, 12:10:17 μμ
η αληθεια ειναι οτι δεν ειχαμε πολλα. ειχαμε 2 ιστοριες μια αρχαιολογια, 1 φιλοσοφια και ενα παιδαγωγικο. αλλα μορουσαμε τα ελευθερης επιλογης να τα παρουμε απο οποιαδηποτε σχολη και να παιρναμε αλλα τρια παιδαγωγικα. εμεις ομως τρεχαμε στη θεολογικη να τα περασουμε ευκολα.
επειδη κανω μεταπτυχιακο στο κλασικο και γενικα στρεφομαι προς την ερευνα δεν θεωρω οτι και τα υπολοιπα ηταν αχρηστα, προς αυτη την κατευθυνση.αλλωστε - κακως- αυτος ειναι ο προσανατολισμος της σχολης. να μη μας κανουν καθηγητες. δεν υπολογιζουν βεβαια οτι πανω απο 95% ασχολουμαστε με την εκπαιδευση. παντως απ οτι βλεπω εκσυγχρονιζονται καπως τα μαθηματα
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: maryk στις Μάιος 16, 2008, 12:18:25 μμ
Όλες οι πε02 επιλογής τουλάχιστον,έχουν παιδαγωγικά...Αλλά τί το ψάχνουμε;;; Αυτά που διδασκόμαστε στις σχολές δεν έχουν άμεση σχέση με αυτά που δίνουμε ΑΣΕΠ και αυτά που δίνουμε ΑΣΕΠ δεν έχουν άμεση σχέση με αυτά που διδάσκουμε....
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: swtia στις Μάιος 16, 2008, 12:20:36 μμ
σωστα το εθεσες...:)
Τίτλος: Απ: Βαθμός επιτυχίας και σχολή αποφοίτησης
Αποστολή από: marion στις Μάιος 16, 2008, 02:51:14 μμ
Όλες οι πε02 επιλογής τουλάχιστον,έχουν παιδαγωγικά...Αλλά τί το ψάχνουμε;;; Αυτά που διδασκόμαστε στις σχολές δεν έχουν άμεση σχέση με αυτά που δίνουμε ΑΣΕΠ και αυτά που δίνουμε ΑΣΕΠ δεν έχουν άμεση σχέση με αυτά που διδάσκουμε....

Συμφωνώ απολύτως με την Maryk.

Αν και στη δική μου περίπτωση, έχοντας τελειώσει ΦΠΨ Αθηνών, από παιδαγωγικά πια και διδακτικές, άλλο τίποτα...