Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: pa.liatsos στις Ιανουάριος 22, 2010, 08:45:46 μμ

Τίτλος: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: pa.liatsos στις Ιανουάριος 22, 2010, 08:45:46 μμ
αναρωτιεμαι γιατι να υπαρχουν τόσα μαθηματα γενικής παιδειας στη γ λυκειου τη στιγμη που η πλειοψηφια τα απορριπτει κα ι αδιαφορει προκλητικα!
απαξιωνεται η νεοτερη ιστορια ,ο Επιταφιος κ.α
τι δουλειά έχει ο μαθητης της τεχνολογικης κ θετικης να κανει επιταφιο, τη στιγμη που οι γνωσεις των αρχαιων του ουτε τις βασικες δεν αγγιζουν;;
γιατι θα πρεπει να πιεζεται και ο καθηγητης ;;
Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: happiness στις Ιανουάριος 22, 2010, 11:48:48 μμ
Στόχος της εκπαίδευσης, δεν είναι να πέσει στο όποιο επίπεδο γνώσεων θέλησε ή κατάφερε να αποκτήσει ο κάθε μαθητής τεχνολογικής ή άλλης κατεύθυνσης. Στόχος της είναι να παρέχει σε όλα τα παιδιά γνώσεις, λογική και κριτική σκέψη και διαπαιδαγώγηση, έτσι ώστε να γίνουν πολίτες της κοινωνίας.


Επί του πρακτέου pizza, εγώ φιλόλογος δεν είμαι, αλλά θα σου έλεγα εάν οι μαθητές σου δυσκολεύονται με τα αρχαία να αφήσεις την ακριβή μετάφραση και να περάσεις στην ουσία του κειμένου. Θα πέσουν λίγο σε γνώσεις, αλλά θα κερδίσουν σκέψη και διαπαιδαγώγηση.
Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: rorygr στις Ιανουάριος 22, 2010, 11:54:08 μμ
αναρωτιεμαι γιατι να υπαρχουν τόσα μαθηματα γενικής παιδειας στη γ λυκειου τη στιγμη που η πλειοψηφια τα απορριπτει κα ι αδιαφορει προκλητικα!
απαξιωνεται η νεοτερη ιστορια ,ο Επιταφιος κ.α
τι δουλειά έχει ο μαθητης της τεχνολογικης κ θετικης να κανει επιταφιο, τη στιγμη που οι γνωσεις των αρχαιων του ουτε τις βασικες δεν αγγιζουν;;
γιατι θα πρεπει να πιεζεται και ο καθηγητης ;;


ολα αυτα οφειλονται σε δυο γεγονοτα...οτι τα μαθηματα δεν δινονται πανελλαδικα και γιατι ο μαθητης ειναι βεβαιος οτι και μηδεν να γραψει ο καθηγητης θα του βαλει προβιβασιμο βαθμο.ποιος εχει τα κοτσια να βαλει 7 π.χ στον επιταφιο.αφου οι περισσοτεροι για εκει ειναι.οσο καιρο η ιστορια η φυσικη τα μαθηματικα δινονταν πανελλαδικα ολοι εστρωναν τον πισινο τους και διαβαζαν..και μαλιστα οι περισσοτεροι απεδιδαν και καλα...οταν ο αλλος δεν εχει κινητρο μεσα στον ετσι και αλλιως περιορισμενο χρονο του τι περιμενεις να κανει;;
Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: panos2 στις Ιανουάριος 23, 2010, 12:04:44 πμ
Έχεις δίκιο pizza!
Έτσι όπως έχουν τώρα τα πράγματα με τις πανελλήνιες εξετάσεις θα έπρεπε στην Γ' Λυκείου και μόνο να διδάσκονται οι μαθητές μόνο μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν πανελλαδικά.
Αυτό δείχνει δυστυχώς η καθημερινή πράξη στο Λύκειο.

Η γενική παιδεία να ολοκληρώνεται στην Β΄τάξη!

Το εκάστοτε υπουργείο, όμως,  δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί το τι συμβαίνει στο σχολείο και να προβεί έτσι σε άμεσες παρεμβάσεις και λύσεις. Δεν βοηθούν βέβαια και οι εκάστοτε συνδικαλιστικοί φορείς...
Εκπαιδευτικοί και μαθητές καλούνται έτσι σε ένα "ραντεβού", που κανείς δεν θέλει να πάει,  με αποτέλεσμα να απαξιώνεται η γενική παιδεία στο λύκειο γενικότερα, γιατί οι ''εμπειρίες'' των μαθητών της Γ΄Λυκείου διαρρέουν εύκολα προς τις μικρότερες τάξεις.
Υπάρχουν άμεσες λύσεις που θα ανακούφιζαν ένα μεγάλο μέρος εκπαιδευτικών και κυρίως μαθητών!




Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: marianthid στις Ιανουάριος 23, 2010, 01:15:43 πμ
Αν και η σχολική πράξη με κάνει να έχω ΑΚΡΙΒΩΣ τις ίδιες σκέψεις με εσάς, σκέφτομαι και τον 17χρονο εαυτό μου που έκανε επιτάφιο στη κατεύθυνση και αναρωτιόταν γιατί αυτό το κείμενο δεν το κάναν στη γενική παιδεία.. το ίδιο και για τη φιλοσοφία..
και αναρωτιέμαι ποιος από τους δύο εαυτούς μου είχε συλλάβει το νόημα του λυκείου καλύτερα: η δεινοπαθούσα μαθήτρια των 14 πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων ή η απαξιωμένη καθηγήτρια γ λυκείου των μαθημάτων κορμού;;
Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: karxarias29 στις Ιανουάριος 23, 2010, 04:02:21 μμ
marianthid, ακριβώς το ίδιο σκεφτόμουν και εγώ, όταν δίδασκα το μάθημα στην κατεύθυνση στο φροντιστήριο και μάλιστα θυμάμαι ότι τους έλεγα ότι είναι κρίμα που δεν έχουν όλα τα παιδιά τη δυνατότητα να διδαχτούν αυτό το κείμενο. Και όταν έγινε γενικής παιδείας χάρηκα ιδιαίτερα, μέχρι πέρυσι... που το δίδαξα στο σχολείο και είδα ιδίοις όμμασι τι συμβαίνει στην πράξη! :(
Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: killbill στις Ιανουάριος 23, 2010, 05:23:26 μμ
Έτσι όπως έχουν τώρα τα πράγματα με τις πανελλήνιες εξετάσεις θα έπρεπε στην Γ' Λυκείου και μόνο να διδάσκονται οι μαθητές μόνο μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν πανελλαδικά.
Αυτό δείχνει δυστυχώς η καθημερινή πράξη στο Λύκειο.
Η γενική παιδεία να ολοκληρώνεται στην Β΄τάξη!
Δεν συμφωνώ. Θα χάναμε τη δουλειά μας έτσι πολλοί συνάδελφοι. Εδώ μας τρέχουν σε 2 και 3 σχολεία να συμπληρώσουμε ωράριο. Αν κοπούν και αυτές οι ώρες τότε τι θα κάνουμε; που θα δουλέψουμε;

Το σωστό για μένα είναι αυτό που ακούγεται και συζητιέται δηλαδή να υπάρξει ένα επιπλέον έτος μετά την Γ Λυκείου με μαθήματα μόνο κατευθύνσεων, το οποίο θα παρακολουθούν μόνο όσοι ενδιαφέρονται για τις πανελλαδικές. Έτσι θα ελάφρυνε η τωρινή Γ Λυκείου, θα απαλλασσόταν από το άγχος των πανελληνίων και θα είχε περισσότερο την μορφή της γενικής παιδείας. Κατ' επέκταση τα μαθήματα γενικής παιδείας της Γ Λυκείου θα αποκτούσαν νόημα και ενδιαφέρον

Αλλά και όπως έχει σήμερα η κατάσταση, όσον αφορά τα μαθήματα της γενικής παιδείας της Γ τάξης, εγώ στα παιδιά έχω πει τα εξής:
Παιδιά, δεν θα σας πιέσω καθόλου. Δεν θα σας βάζω καθόλου δουλειά για το σπίτι. Ότι κάνουμε θα το κάνουμε την ώρα του μαθήματος. Σπίτι δεν θα ασχολείστε καθόλου με το μάθημα. Δεν θα σας επιβαρύνω  στο ήδη επιβαρυμένο πρόγραμμά σας. Το μόνο που θέλω από εσάς είναι αυτές τις 2 ώρες που γίνεται το μάθημα, να με προσέχετε και να δείχνετε ενδιαφέρον μέσα στην τάξη και να δουλεύετε. Όταν θα χτυπάει το κουδούνι, το μάθημα θα τελειώνει εκεί και ξαναασχολούμαστε την επόμενη φορά. Μόνο να παρακολουθείτε και να συμμετέχετε την ώρα του μαθήματος θέλω από εσας τίποτα άλλο. Μην φοβάστε, κάτι θα σας μείνει. Και αν τα έχετε ξεχάσει μέχρι την επόμενη φορα θα τα ξαναεπαναλάβουμε. Δείτε το σαν ένα ντοκυμαντέρ που παρακολουθείτε στην τηλεόραση όπου δεν χρειάζεται να κάτσετε να διαβάσετε μετά ούτε να κρατάτε σημειώσεις. Κάτι δεν σας μένει; Αυτό ζητάω από εσας. Το ενδιαφέρον σας. Και εγώ θα σας βάλω σε όλους 20 στο τετράμηνο, πράγμα το οποίο θα ανεβάσει και τον γενικό βαθμό του απολυτηρίου σας.

Ομολογώ ότι αυτό έχει δουλέψει. τα παιδιά δείχνουν ενδιαφέρον. Κάτι τους μένει στο τέλος της χρονιάς. Κάνω καλό μάθημα κάτω από άψογες συνθήκες. Και αυτά παίρνουν το 20άρι τους.

Σας πληροφορώ ότι αυτό λειτουργεί όχι μόνο για τα μαθήματα γενικής αλλά και για τα επιλογής! Διδάσκω φέτος ένα ξεχασμένο μάθημα επιλογής της Γ Λυκείου που δεν το ξέρει ούτε η μάνα του που λέγεται "Λογική" (ναι κάπου υπαρχει και αυτό) και σας πληροφορώ ότι τα παιδιά προκειμένου να πάρουν το 20άρι τους (που θα μετρήσει και στον βαθμό τους) δείχνουν απίστευτο ενδιαφέρον!

Το τρίπτυχο της επιτυχίας για να αναστηθεί ένα πεθαμένο μάθημα είναι:
--  Δουλειά μόνο μέσα στην τάξη.
-- Καθόλου δουλειά στο σπίτι
-- 20 στο τετράμηνο!

Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: marianthid στις Ιανουάριος 23, 2010, 06:21:46 μμ
killbill, έχω κάνει τα 2 πρώτα (χαλαρή δουλειά μόνο στην τάξη, όχι ασκήσεις σπίτι) και έχω αφήσει το περιθώριο να καταλάβουν ότι η μη συμμετοχή σημαίνει κακό βαθμό, η συμμετοχή πολύ καλό. επίσης, έχω κάνει ομάδες, δραστηριότητες επέκτασης, ελεύθερες συζητήσεις, έχω βάλει σύγχρονα βίντεο και τραγούδια ως αφόρμηση/παράλληλα.

τίποτα από αυτά δεν έχει δουλέψει. το μόνο που κατάφερα είναι να έχουμε καλύτερη επικοινωνία (βασικό, αλλά όχι το ζητούμενο -μάλλον προαπαιτούμενο).

αν το να τους πω ότι θα τους βάλω 20 είναι το κλειδί για να μου πουν... ποιο είναι το ύφος του κειμένου, Ε ΟΧΙ! δεν είναι μόνο ότι δίνει ο εκπαιδευτικός γη και ύδωρ, είναι ότι απαξιώνει και την εκπαιδευτική διαδικασία σε μια στεγνή δοσοληψία και μάλιστα.. σε τιμή ευκαιρίας...
Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: rorygr στις Ιανουάριος 23, 2010, 06:28:23 μμ
αν το να τους πω ότι θα τους βάλω 20 είναι το κλειδί για να μου πουν... ποιο είναι το ύφος του κειμένου, Ε ΟΧΙ! δεν είναι μόνο ότι δίνει ο εκπαιδευτικός γη και ύδωρ, είναι ότι απαξιώνει και την εκπαιδευτική διαδικασία σε μια στεγνή δοσοληψία και μάλιστα.. σε τιμή ευκαιρίας...

θα συμφωνησω μαζι σου..ρε παιδια ελεος οχι τετοιες νοοτροπιες...με ολη την καλη διαθεση το λεω.οχι και τα 2Οαρια σε τιμη ευκαιριας..κατι τετοια εχουν μετατρεψει τα απολυτηρια σε κουρελοχαρτα και εχουν επιτρεψει να μπαινουν στις υπηρεσιες ατομα που δεν  ξερουν να γραφουν σωστα ουτε το ονομα τους...
Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: marianthid στις Ιανουάριος 23, 2010, 06:30:21 μμ
τη σκέψη σου panos2, τη βρίσκω πολύ λογική, με μόνη υπόμνηση ότι η απαξίωση των έτερων της κατεύθυνσης μαθημάτων δεν αρχίζει στη γ λυκείου, αλλά από την α΄. δεν ξέρω δλδ αν το να κάνουμε μόνο κατεύθυνση στη γ, σώζει την ολιστική λογική του λυκείου και την αποστολή για γενική παιδεία που πρέπει και υποτίθεται ότι έχει.

το προπαρασκευαστικό έτος για το παν/μιο το βρίσκω πιο λειτουργικό για να "ανασάνει' το σχολείο, αλλἀ και πάλι, αν δεν αναδιαρθρωθεί εκ βάθρων (αναλυτικά προγράμματα, μέθοδος διδασκαλίας, τρόπος αξιολόγησης κτλ) το σχολείο, απλά θα υποβιβαστεί ακόμα περισσότερο. τώρα τους νοιάζει και το τι βαθμό θα πάρουν, αν δεν τους νοιάζει αυτό και μείνουν τα άλλα σταθερά, μας βλέπω σε όλα τα μαθήματα να πασχίζουμε να πούμε πέντε πράγματα..
Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: panos2 στις Ιανουάριος 23, 2010, 06:46:17 μμ
Έτσι όπως έχουν τώρα τα πράγματα με τις πανελλήνιες εξετάσεις θα έπρεπε στην Γ' Λυκείου και μόνο να διδάσκονται οι μαθητές μόνο μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν πανελλαδικά.
Αυτό δείχνει δυστυχώς η καθημερινή πράξη στο Λύκειο.
Η γενική παιδεία να ολοκληρώνεται στην Β΄τάξη!
Δεν συμφωνώ. Θα χάναμε τη δουλειά μας έτσι πολλοί συνάδελφοι. Εδώ μας τρέχουν σε 2 και 3 σχολεία να συμπληρώσουμε ωράριο. Αν κοπούν και αυτές οι ώρες τότε τι θα κάνουμε; που θα δουλέψουμε;

Το σωστό για μένα είναι αυτό που ακούγεται και συζητιέται δηλαδή να υπάρξει ένα επιπλέον έτος μετά την Γ Λυκείου με μαθήματα μόνο κατευθύνσεων, το οποίο θα παρακολουθούν μόνο όσοι ενδιαφέρονται για τις πανελλαδικές. Έτσι θα ελάφρυνε η τωρινή Γ Λυκείου, θα απαλλασσόταν από το άγχος των πανελληνίων και θα είχε περισσότερο την μορφή της γενικής παιδείας. Κατ' επέκταση τα μαθήματα γενικής παιδείας της Γ Λυκείου θα αποκτούσαν νόημα και ενδιαφέρον

Αλλά και όπως έχει σήμερα η κατάσταση, όσον αφορά τα μαθήματα της γενικής παιδείας της Γ τάξης, εγώ στα παιδιά έχω πει τα εξής:
Παιδιά, δεν θα σας πιέσω καθόλου. Δεν θα σας βάζω καθόλου δουλειά για το σπίτι. Ότι κάνουμε θα το κάνουμε την ώρα του μαθήματος. Σπίτι δεν θα ασχολείστε καθόλου με το μάθημα. Δεν θα σας επιβαρύνω  στο ήδη επιβαρυμένο πρόγραμμά σας. Το μόνο που θέλω από εσάς είναι αυτές τις 2 ώρες που γίνεται το μάθημα, να με προσέχετε και να δείχνετε ενδιαφέρον μέσα στην τάξη και να δουλεύετε. Όταν θα χτυπάει το κουδούνι, το μάθημα θα τελειώνει εκεί και ξαναασχολούμαστε την επόμενη φορά. Μόνο να παρακολουθείτε και να συμμετέχετε την ώρα του μαθήματος θέλω από εσας τίποτα άλλο. Μην φοβάστε, κάτι θα σας μείνει. Και αν τα έχετε ξεχάσει μέχρι την επόμενη φορα θα τα ξαναεπαναλάβουμε. Δείτε το σαν ένα ντοκυμαντέρ που παρακολουθείτε στην τηλεόραση όπου δεν χρειάζεται να κάτσετε να διαβάσετε μετά ούτε να κρατάτε σημειώσεις. Κάτι δεν σας μένει; Αυτό ζητάω από εσας. Το ενδιαφέρον σας. Και εγώ θα σας βάλω σε όλους 20 στο τετράμηνο, πράγμα το οποίο θα ανεβάσει και τον γενικό βαθμό του απολυτηρίου σας.

Ομολογώ ότι αυτό έχει δουλέψει. τα παιδιά δείχνουν ενδιαφέρον. Κάτι τους μένει στο τέλος της χρονιάς. Κάνω καλό μάθημα κάτω από άψογες συνθήκες. Και αυτά παίρνουν το 20άρι τους.

Σας πληροφορώ ότι αυτό λειτουργεί όχι μόνο για τα μαθήματα γενικής αλλά και για τα επιλογής! Διδάσκω φέτος ένα ξεχασμένο μάθημα επιλογής της Γ Λυκείου που δεν το ξέρει ούτε η μάνα του που λέγεται "Λογική" (ναι κάπου υπαρχει και αυτό) και σας πληροφορώ ότι τα παιδιά προκειμένου να πάρουν το 20άρι τους (που θα μετρήσει και στον βαθμό τους) δείχνουν απίστευτο ενδιαφέρον!

Το τρίπτυχο της επιτυχίας για να αναστηθεί ένα πεθαμένο μάθημα είναι:
--  Δουλειά μόνο μέσα στην τάξη.
-- Καθόλου δουλειά στο σπίτι
-- 20 στο τετράμηνο!



Συμφωνώ με την απεξάρτηση του Λυκείου από τις πανελληνίες.
Αν το μάθημα γενικής παιδείας είναι γενικού ενδιαφέροντος, μπορούν να λειτουργήσουν πολλά...
Εξαρτάται βέβαια και από το εκπαιδευτικό...
Όσο αφορά το τρίπτυχο οι δύο πρώτες πτυχές  είναι ούτως ή άλλως δεδομένες, η τελευταία πτυχή θέλει πολλή κουβέντα...(Η έκπτωση συμβάλλει στην απαξία)
Στην περίπτωση που δεν θα διδαχτούν τα "αδιάφορα" μαθήματα από τη νέα σχολική χρονιά, θίγονται ''μόνο'' οι θεολόγοι και οι κοινωνιολόγοι. Οι υπόλοιποι θα απασχοληθούν στα μαθήματα που εξετάζονται πανελλάδικα.

Αυτό που πρότεινα εγώ είναι άμεσα εφαρμόσιμο από την νέα σχολική χρόνια και "ανακουφίζει'' πράγματι το Λύκειο...
Φυσικά και είναι κάτι τέτοιο μόνο μια διορθωτική κίνηση σε κάτι που είναι εξ΄ορισμού στρεβλό, όσο θα υπάρχουν αυτές οι πανελλήνιες εξετπου ευνουχίζουν το πνεύμα των μαθητών και παραλύουν τον εκπαιδευτικό που αναγκάζεται να αναπαράγει φροντιστηριακές αντιδιδακτικές πρακτικές...
Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: killbill στις Ιανουάριος 24, 2010, 11:50:03 πμ
αν το να τους πω ότι θα τους βάλω 20 είναι το κλειδί για να μου πουν... ποιο είναι το ύφος του κειμένου, Ε ΟΧΙ! δεν είναι μόνο ότι δίνει ο εκπαιδευτικός γη και ύδωρ, είναι ότι απαξιώνει και την εκπαιδευτική διαδικασία σε μια στεγνή δοσοληψία και μάλιστα.. σε τιμή ευκαιρίας...

θα συμφωνησω μαζι σου..ρε παιδια ελεος οχι τετοιες νοοτροπιες...με ολη την καλη διαθεση το λεω.οχι και τα 2Οαρια σε τιμη ευκαιριας..κατι τετοια εχουν μετατρεψει τα απολυτηρια σε κουρελοχαρτα και εχουν επιτρεψει να μπαινουν στις υπηρεσιες ατομα που δεν  ξερουν να γραφουν σωστα ουτε το ονομα τους...

Γιατί το βλέπετε σαν συναλλαγή ή σαν business?

Εξάλλου ο σκοπός αγιάζει τα μέσα! Έτσι δεν είναι; Εγώ  πέτυχα με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά της θεωρητικής της Γ Λυκείου να είναι καθηλωμένα και να παρακολουθούν μαθηματικά και να ενδιαφέρονται. Αυτό είναι που με νοιάζει και αυτός είναι ο στόχος μου. Όσον αφορά την βαθμολογία ούτε που με ενδιαφέρει. Ναί βάζω 20άρια. Τσάμπα είναι! Εγώ ένα ξέρω: τον στόχο μου τον πέτυχα! Τα παιδιά της θεωρητικής μπορούν να κάνουν 10 πράγματα στα μαθηματικά! και αυτό μου δίνει την μεγαλύτερη ικανοποίηση που μπορεί να έχει ένας εκπαιδευτικός!
Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: rorygr στις Ιανουάριος 24, 2010, 12:15:24 μμ
Εξάλλου ο σκοπός αγιάζει τα μέσα! Έτσι δεν είναι; Εγώ  πέτυχα με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά της θεωρητικής της Γ Λυκείου να είναι καθηλωμένα και να παρακολουθούν μαθηματικά και να ενδιαφέρονται. Αυτό είναι που με νοιάζει και αυτός είναι ο στόχος μου. Όσον αφορά την βαθμολογία ούτε που με ενδιαφέρει. Ναί βάζω 20άρια. Τσάμπα είναι! Εγώ ένα ξέρω: τον στόχο μου τον πέτυχα! Τα παιδιά της θεωρητικής μπορούν να κάνουν 10 πράγματα στα μαθηματικά! και αυτό μου δίνει την μεγαλύτερη ικανοποίηση που μπορεί να έχει ένας εκπαιδευτικός!

ενταξει εγω προτεινω να τους δινουμε και κανενα 20ευρω σαν χαρτζηλικι ,οι καθηγητριες να τους κανουν ενα στριπτιζακι στην ταξη μπας και μας αφησουν να κανουμε μαθημα και ενδιαφερθουν και λιγο .... >:(
Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: LK στις Ιανουάριος 24, 2010, 12:41:53 μμ
αναρωτιεμαι γιατι να υπαρχουν τόσα μαθηματα γενικής παιδειας στη γ λυκειου τη στιγμη που η πλειοψηφια τα απορριπτει κα ι αδιαφορει προκλητικα!
απαξιωνεται η νεοτερη ιστορια ,ο Επιταφιος κ.α
τι δουλειά έχει ο μαθητης της τεχνολογικης κ θετικης να κανει επιταφιο, τη στιγμη που οι γνωσεις των αρχαιων του ουτε τις βασικες δεν αγγιζουν;;
γιατι θα πρεπει να πιεζεται και ο καθηγητης ;;

Αν αντιμετωπίζεται ο Επιτάφιος σαν αφορμή για γλωσσική διδασκαλία, τότε εντάξει δεν έχει κανένα λόγο ύπαρξης στο αναλυτικό πρόγραμμα. Νομίζω όμως ότι ο επιτάφιος είναι μια αφορμή για προβληματισμό για τις δικές μας κοινωνίες. Πρόκειται για τον ορισμό της δημοκρατίας. Αν βάλεις τα παιδιά να προεκτείνουν τη σκέψη τους και να φτάσουν στο σήμερα, θα δεις που όλα αλλάζουν. Όσον αφορά στο μάθημα της ιστορία, δε νομίζω ότι υπάρχει πιο χρήσιμο μάθημα για τα παιδιά όσο αυτό. Αν φέρεις το μάθημα στα ενδιαφέροντά τους, τότε θα δεις τα πράγματα ν' αλλαζουν. Για παράδειγμα αν διδάξεις την αποικιοκρατία όπως την έχει το σχολικό βιβλίο, τότε δε νομίζω ότι θα σε προσέξει κανείς. Αν καταφέρεις να συνδέσει στο μυαλό του το παιδί τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αναπτυσσόμενες χώρες (φτώχεια, περιβαλλοντική υποβάθμιση, πολιτισική αφομοίωση κτλ.) με το φαινόμενο της αποικιοκρατίας, τότε όλα αλλάζουν.
Αυτή είναι η άποψή μου.
Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: marianthid στις Ιανουάριος 24, 2010, 01:45:26 μμ
αν το να τους πω ότι θα τους βάλω 20 είναι το κλειδί για να μου πουν... ποιο είναι το ύφος του κειμένου, Ε ΟΧΙ! δεν είναι μόνο ότι δίνει ο εκπαιδευτικός γη και ύδωρ, είναι ότι απαξιώνει και την εκπαιδευτική διαδικασία σε μια στεγνή δοσοληψία και μάλιστα.. σε τιμή ευκαιρίας...

θα συμφωνησω μαζι σου..ρε παιδια ελεος οχι τετοιες νοοτροπιες...με ολη την καλη διαθεση το λεω.οχι και τα 2Οαρια σε τιμη ευκαιριας..κατι τετοια εχουν μετατρεψει τα απολυτηρια σε κουρελοχαρτα και εχουν επιτρεψει να μπαινουν στις υπηρεσιες ατομα που δεν  ξερουν να γραφουν σωστα ουτε το ονομα τους...

Γιατί το βλέπετε σαν συναλλαγή ή σαν business?

Εξάλλου ο σκοπός αγιάζει τα μέσα! Έτσι δεν είναι; Εγώ  πέτυχα με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά της θεωρητικής της Γ Λυκείου να είναι καθηλωμένα και να παρακολουθούν μαθηματικά και να ενδιαφέρονται. Αυτό είναι που με νοιάζει και αυτός είναι ο στόχος μου. Όσον αφορά την βαθμολογία ούτε που με ενδιαφέρει. Ναί βάζω 20άρια. Τσάμπα είναι! Εγώ ένα ξέρω: τον στόχο μου τον πέτυχα! Τα παιδιά της θεωρητικής μπορούν να κάνουν 10 πράγματα στα μαθηματικά! και αυτό μου δίνει την μεγαλύτερη ικανοποίηση που μπορεί να έχει ένας εκπαιδευτικός!

η τοποθέτησή μου περί συναλλαγής είχε ως σκοπό να αναδείξει τους όρους της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής στρατηγικής και τη φύση του ενδιαφέροντος των παιδιών (τεκταινόμενα υπόρρητα ίσως, αλλά βλ και τη σχετική σου φράση: Τσάμπα είναι!!). η εκπαίδευση δυστυχώς έχει καταντήσει να θεωρείται με όρους αγοράς (τόσες εργατοώρες διαβάσματος για αυτό το βαθμό, τόση συμμετοχή για τον άλλο βαθμό, τι θα μου στοιχίσει η τάδε ή η δείνα επιλογή κτλ) και στο πλαίσιο αυτό το 20άρι αποτελεί αντικείμενο συναλλαγής.


θεωρώ βέβαια ότι η επιβράβευση είναι σημαντική για τη μαθησιακή διαδικασία, αλλά στη γ λυκείου τα παιδιά νομίζω ότι είναι στη γνωστική και ψυχολογική θέση να ξεχωρίσουν ότι μαθαίνουν γιατί έχουν κάποιο μακροπρόθεσμο όφελος (ανάμεσα σε αυτά και το ότι θα σπουδάσουν αυτό που τους ενδιαφέρει, δε διαφωνώ) και όχι γιατί "κερδίζουν" βαθμό.
χαίρομαι ειλικρινά που έχεις καταφέρει να κάνεις ένα ωραίο μάθημα -αυτός πιστεύω και εγώ ότι είναι ο σκοπός. αλλά δε συμφωνώ ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και πολύ περισσότερο ότι αυτό οφείλεται (το πραγματικά ωραίο μάθημα δλδ, με τη συμμετοχή, τον προβληματισμό και την οικειοποίηση ενός μίνιμουμ γνώσης) στο 20άρι. ίσως άλλοι παράγοντες να έχουν συντελέσει στην επιτυχία του μαθήματός σου, πιο ποιοτικοί ή και λιγότερο έκδηλοι..

τέλος, συμφωνώ απόλυτα με την LK, αλλά για αυτό μίλησα για αλλαγή αναλυτικών προγραμμάτων. δεν μπορεί δλδ να επαφίεται στην προσωπική επιλογή του κάθε καθηγητή το αν θα δει το μάθημα "εναλλακτικά", έξω από τις θεσμικές επιταγές. πρώτον, δεν υπάρχει ανοιχτό αναλυτικό πρόγραμμα ώστε να νομιμοποιείται να κάνει κάτι τέτοιο και δεύτερον, δεν μπορεί να βασίζεται κανείς για την επιτυχία της εκπαίδευσης στον καθηγητή - εξαίρεση. δε θέλω να παρεξηγηθώ: φιλοδοξώ να είμαι αυτός ο καθηγητής και έχω τα ίδια προβλήματα που αναφέρει η LK (στείρα παπαγαλία, αγκύλωση νοοτροπιών) και προσπαθώ να τα ξεπεράσω με συστηματική δουλειά προς άλλη κατεύθυνση. αλλά δεν έχω την αυταπάτη ότι... πέντε χελιδόνια φέρνουν την άνοιξη...

κλείνω λέγοντας ότι φυσικά και είναι θέμα καθηγητή (όπως λέει ο φίλτατος panos2), όπως και είναι και θέμα τάξης το αν θα ενδιαφερθεί κάποιος μαθητής για τη γενική παιδεία. η μικρή μου πείρα μου δείχνει ότι το ίδιο μάθημα σε άλλη τάξη έχει άλλη απήχηση. δεν πρέπει όμως το εκπαιδευτικό σύστημα να βασίζεται στο πόσο καλή "χημεία" έχει ο διδάσκων με το τμήμα, πόσο έχει καταλάβει την ιδιαιτερότητά του, πόσο "ταλαντούχος" είναι να σπάσει τοίχους που υψώνει το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα (βαθμοθηρία, απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης). χωρίς να αγνοούμε ότι η νοσηρότητα του συστήματος είναι πολλές φορές δικαιολογία για μια άλλη, ενδοσχολική νοσηρότητα, δεν πιστεύω ότι ο καθηγητής δον κιχώτης (βλ έργα "ασυμβίβαστη γενιά", "ο κύκλος των χαμένων ποιητών" ) είναι η λύση στο πρόβλημα.
η καρδιά της εκπαίδευσης χτυπάει στην τάξη, αλλά η καρδιά ανήκει σε ένα σώμα, συνδέεται και με άλλα όργανα, σώμα που κάποιος το τρέφει ή το γυμνάζει, που επιβαρυνεται από το κάπνισμα ή την περιβαλλοντική μόλυνση και τα σχετικά. δεν είναι δυνατόν να ζητάς τον καθηγητή - καρδιά με καλό dna, χωρίς να λύνεις τα υπόλοιπα ζητήματα, για να έχεις μακροζωία και ευζωία. είναι φύσει αδύνατον και μωρία...

Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: LK στις Ιανουάριος 24, 2010, 02:22:04 μμ
Πολύ ωραία και ώριμα όσα γράφεις, Marianthid. Το να επιχειρήσεις να προχωρήσεις πέρα από τις οδηγίες του παιδαγωγικού ινστιτούτου είναι δύσκολο και παρακινδυνευμένο. Θέλει ωριμότητα και μέτρο από τον εκπαιδευτικό. Δεν είναι πάντα εύκολο.
Τίτλος: Απ: μαθηματα γενικης παιδειας γ λυκειου;απαξια
Αποστολή από: killbill στις Ιανουάριος 24, 2010, 07:03:49 μμ
Εξάλλου ο σκοπός αγιάζει τα μέσα! Έτσι δεν είναι; Εγώ  πέτυχα με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά της θεωρητικής της Γ Λυκείου να είναι καθηλωμένα και να παρακολουθούν μαθηματικά και να ενδιαφέρονται. Αυτό είναι που με νοιάζει και αυτός είναι ο στόχος μου. Όσον αφορά την βαθμολογία ούτε που με ενδιαφέρει. Ναί βάζω 20άρια. Τσάμπα είναι! Εγώ ένα ξέρω: τον στόχο μου τον πέτυχα! Τα παιδιά της θεωρητικής μπορούν να κάνουν 10 πράγματα στα μαθηματικά! και αυτό μου δίνει την μεγαλύτερη ικανοποίηση που μπορεί να έχει ένας εκπαιδευτικός!

ενταξει εγω προτεινω να τους δινουμε και κανενα 20ευρω σαν χαρτζηλικι ,οι καθηγητριες να τους κανουν ενα στριπτιζακι στην ταξη μπας και μας αφησουν να κανουμε μαθημα και ενδιαφερθουν και λιγο .... >:(

Εντάξει τώρα το ξεφτίλησες.

Εγώ μίλησα για ηθικές αμοιβές των μαθητών στην προσπάθειά τους. Η αμοιβή (η ηθική αμοιβή, ο έπαινος δηλαδή για την προσπάθεια και όχι αυτά τα απαράδεκτα πράγματα που γράφεις, είναι επιθυμητα στην εκπαιδευτική διαδικασία και είναι κίνητρα για τα παιδιά) Και με έχει συγκινήσει όταν βλέπω παιδιά Γ Λυκείου θεωρητικής που έχουν αν ασχοληθούν με τόσα άλλα, να αφιερώνουν χρόνο για τα μαθηματικά. Γιατί να μην τους βάλω 20 δηλαδή? που το κακό?

Εσύ μάλλον κατάλαβες ότι είπα "παιδιά κάντε ησυχία μέσα στην τάξη, μην με σκοτίζετε και εγώ θα σας βάλω σε όλους 20". Ε είσαι λάθος αν κατάλαβες αυτό.

Τα παιδιά δουλεύουν και για μένα αυτό μετράει! Αν σε αυτό συνετέλεσε το ότι τους είπα δουλέψτε και θα πάρετε 20, αυτό είναι επιτυχία για μένα, γιατί έτσι κατάλαβαν ότι κάθε προσπάθεια ανταμοίβεται, και είναι καλό να προσπαθούν στην ζωή τους!
Δεν καταλαβαίνω ως προς τι η σύγκριση του επαίνου του μαθητή που προσπαθεί με τα 20ευρα και τα στριπτιζ