Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Γυμνάσιο => Σχολικά μαθήματα => Φιλολογικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: apri στις Νοέμβριος 05, 2010, 08:02:14 μμ

Τίτλος: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: apri στις Νοέμβριος 05, 2010, 08:02:14 μμ
Επειδή έχω κολλήσει αυτήν τη στιγμή, στην πρόταση
"Ήλθε ιππεύς ονόματι Κλέαρχος" το "Κλέαρχος" είναι επεξήγηση στο "ιππεύς";
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: συννεφούλα στις Νοέμβριος 07, 2010, 09:09:41 μμ
Αν κ φαντάζομαι ότι 2 ημέρες μετά έχεις "ξεκολλήσει"... Μια κ το είδα όμως, ας απαντήσω.
Αφού πηγαίνουμε από γενικότερη έννοια προς συγκεκριμένο πρόσωπο κ εξειδικεύουμε, καλά είπες ότι είναι επεξήγηση.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: apri στις Νοέμβριος 07, 2010, 09:25:36 μμ
Ευχαριστώ έστω και αν άργησες... ;)
Με μπέρδευε λίγο ότι μεσολαβούσε αυτή η δοτική της αναφοράς (ονόματι). Δεν έμενε όμως και τίποτα άλλο, εκτός από την επεξήγηση, που να ταιριάζει.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: grooog στις Νοέμβριος 10, 2010, 05:34:28 μμ
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει ποια είναι τα βήματα για την απροσωπη σύνταξη (αναγνώριση)
π.χ.
Τοις πλουσίοις ου προσήκει τους πενήντας υβρίζειν
α:Βρίσκουμε το απρ. ρήμα(προσήκει)
β:Βρίσκουμε το Υ του (υβρίζειν)
γ:Βρίσκουμε το Υ του απαρεμφάτου (τούς πλουσίους)
δ: Βρίσκουμε την δοτική προσωπική  (τοις πλουσίοις)

Μήπως προηγείται το δ του γ?
και επίσης πως εξηγούμε στον μαθητή ότι το Υ του απαρεμφάτου είναι το πλουσίους και όχι το τους πενήντας αφού και αυτό σε αιτιατική είναι και μάλιστα δε χρειάζεται να το προσαρμοσουμε.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: soul στις Νοέμβριος 10, 2010, 05:46:16 μμ
Πρώτα πρέπει να εξηγήσεις στους μαθητές τι είναι απρόσωπο ρήμα και ότι το απαρέμφατο μπαίνει υποκειμενο του απροσώπου και είναι τελικό ή ειδικό απρ αναλόγως με τη σημασία του ρήματος. Εδώ έχουμε τελικό απαρέμφατο.
Επίσης ότι με την απρόσωπη σύνταξη έχουμε πάντα ετεροπροσωπία.
Δίπλά στα απρόσωπα συχνα υπάρχει μια δοτική (δοτική προσωπική) και απ αυτη βγαίνει το υποκείμενο του απρ , αν τη μετατρέψουμε σε αιτιατική (πρεπει εξάλλου να ξέρει ότι όταν έχω ετεροπροσωπια το υποκ του απρ μπαινει πάντα σε αιτιατική).
Ελπίζω να βοήθησα!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: grooog στις Νοέμβριος 10, 2010, 05:52:11 μμ
Ευχαριστώ.Αυτά δεν τα ανέφερα γιατί ήδη εννονούνται.Το θέμα είναι πότε το Υ απαρεμφάτου το παίρνουμε από την δοτική προσωπική (μετατρέποντας την σε αιτιατική)και πότε από μια αιτιατική που θα υπάρχει στην πρόταση.
Αλλο παράδειγμα:
Ανάγκη εστίν τω πατρί τον παίδα καλως παιδευειν
Γιατί το Υ του απαρεμφάτου παιδεύειν είναι τον πατερα (από τω πατρί) και όχι τον παίδα.
Θέλω να πω, υπάρχει κάποιος κανόνας για το πότε χρησιμοποιούμε τη δοτική προσωπική για το Υ του απρφ και πότε όχι?
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: soul στις Νοέμβριος 10, 2010, 06:05:43 μμ
Όταν υπάρχει δοτική προσωπική, πάντα απ΄αυτη θα βγει το υποκ του απαρεμφ σε αιτιατική
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: apri στις Νοέμβριος 10, 2010, 06:06:52 μμ
Εγώ πρώτα βρίσκω το απρόσωπο ρήμα/απρόσωπη έκφραση, μετά το υποκείμενό του (απαρέμφατο) και τέλος, αν υπάρχει τη δοτική προσωπική.

Αφού δηλώσω το είδος του απαρεμφάτου, αρχίζω τη σύνταξή του:
Ψάχνω να βρω μια αιτιατική που να ταιριάζει με βάση το νόημα της πρότασης να είναι το υποκείμενο του απαρεμφάτου. Στην πρόταση που αναφέρεις υπάρχει μια αιτιατική (πένητας). Δοκιμάζω να δω αν βγάζει νόημα ως υποκείμενο (δεν ταιριάζει στους πλούσιους να βρίζουν οι φτωχοί), αλλά δεν είναι και πολύ ικανοποιητικό.

Αφού δεν ταιριάζει η υπάρχουσα αιτιατική για υποκείμενο, πρέπει να εννοήσουμε κάποιο υποκείμενο από τα συμφραζόμενα. Προσοχή: Όποια λέξη και να μας ταιριάζει, θα πρέπει να την εννοήσουμε σε αιτιατική, αφού έχουμε απρόσωπη σύνταξη (αφού το υποκείμενο του απροσώπου δεν είναι κάποιο όνομα, αλλά είναι απαρέμφατο, δεν μπορεί να έχουμε ταυτοπροσωπία, δηλ. το ίδιο υποκείμενο για το ρήμα και το απαρέμφατο). Υπάρχει βέβαια μια εξαίρεση στον πλάγιο λόγο, αλλά φυσικά δεν την αναφέρεις, για να μην τους μπερδέψεις.

Το πρώτο μέρος που ψάχνουμε είναι η δοτική προσωπική, αν υπάρχει. Αν βγάζει ικανοποιητικό νόημα, έχει καλώς. Την τρέπουμε σε αιτιατική και τελειώνουμε.

Αν όχι, πρέπει να εννοήσουμε κάποιο άλλο από προηγούμενη πρόταση ή κάποιο αόριστο (τινα, ημάς). Το λέω αυτό, γιατί υπάρχει μια συνήθεια να πιάνουμε με το ζόρι τη δοτική προσωπική και να τη χρησιμοποιούμε ως υποκείμενο. Παρ' όλα αυτά δεν βρίσκουμε πάντα στη δοτική προσωπική το υποκείμενο του απαρεμφάτου.  Πάντα κριτήριο είναι το νόημα.
π.χ
Δοκει μοι, ω υιε, σωσαι τον πατέρα (υποκ. σωσαι: σε)
Ἐπείπερ, ὦ ἄνδρες Ἀθηναῖοι, ἀγαθὸν ὑμῖν ἔδοξεν εἶναι Λακεδαιμονίους φίλους ποιεῖσθαι, δοκεῖ μοι χρῆναι τοῦτο σκοπεῖν, ὅπως ἡ φιλία ὅτι πλεῖστον χρόνον συμμενεῖ ( υποκείμενο σκοπειν: υμας)

Επίσης, δεν σημαίνει ότι επειδή έχουμε μια δοτική στο κείμενο, είναι σώνει και καλά δοτική προσωπική.
π.χ Ἂξιόν ἐστι ἡμᾶς τοῖς Ἀθηναίοις φίλους εἶναι. (τοις Αθηναίοις=δοτ.αντικειμ. στο φίλους)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: grooog στις Νοέμβριος 10, 2010, 06:13:31 μμ
Ωραία τώρα κατάλαβα.Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας απλά από το νόημα.
Όταν υπάρχει δοτική προσωπική, πάντα απ΄αυτη θα βγει το υποκ του απαρεμφ σε αιτιατική
soul μου αυτό δεν είναι απόλυτο
Δες το ακόλουθο παράδειγμα
Ελπίς εστί ημιν τα πράγματα γενέσθαι βελτιώ.
Εδώ αν και η δοτ. προσωπική είναι το υμίν το Υ του απαρεμφάτου είναι τα πράγματα   ;)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: soul στις Νοέμβριος 10, 2010, 06:26:38 μμ
Εχεις δικιο, στο παραδειγμα που δινεις τώρα δεν είναι η δοτ προσωπική το υποκ απρ, αλλα στα προηγούμενα είναι και τις περισσότερες φορές μπαινει η δοτική προσωπική (ταιριάζει νοηματικά)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: para5 στις Νοέμβριος 10, 2010, 07:09:14 μμ
Ανάγκη εστίν τω πατρί τον παίδα καλως παιδευειν
Γιατί το Υ του απαρεμφάτου παιδεύειν είναι τον πατερα (από τω πατρί) και όχι τον παίδα.
Επίσης, διότι χρειαζόμαστε μια αιτιατική ως αντικείμενο του παιδεύειν.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: MARKOS στις Νοέμβριος 10, 2010, 07:40:25 μμ

Για οσους ενδιαφερονται υπαρχει ενα παρα πολυ καλο βιβλιο "Ερωταπαντησεις Γραμματικης Συντακτικου & Θεματα Αρχαιας Ελληνικης Θεματογραφιας" του Γεωργιου Σακελλαριάδη, εκδ.Σμυρνιωτακης. εχει πολλες και ποικιλες ασκησεις που καλυπτουν ολη τη γραμματικη και το Συνατκτικο με τις απαντησεις τους φυσικα. Ειδικα του Συντακτικου ειναι  το κατι αλλο....ψαξτε το αξιζει το κοπο.

προσωπικα, το ειχα οταν εδινα Δεσμες, μετα στη Σχολη μου και μετα στον ΑΣΕΠ. στις Δεσμες εγραψα 20 στα αρχαια (διαβαζα μονο απο αυτο το βοηθημα) και στον ΑΣΕΠ δεν ειχα κανενα προβλημα στη μεταφραση του αγνωστου. Ξερω δεν ειναι πανακεια αυτο το βιβλιο αν δεν εχεις γενικοτερα τις βασεις, αλλά το λεω για μας που κανουμε στα παιδια μαθημα ως ενα πολυ καλο βοηθημα. Οι ασκησεις ειναι μικρες και οχι κουραστικές.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: pontiki!!! στις Νοέμβριος 10, 2010, 11:13:31 μμ
Μάρκο, αυτό το βιβλίο κυκλοφορεί στο εμπόριο ή θα δυσκολευτούμε να το βρούμε; 
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: MARKOS στις Νοέμβριος 11, 2010, 08:33:59 μμ
χαχαχα,.....
σας εχω λιγακι συνηθισει στα "σπάνια" βιβλια, ε ;
Τί να κανω? .....να μη τα αναφερω? Τα καλα βιβλια τί στο δ...ιαολο γινονται? (αναρωτιέμαι).
Εδω για τη μηχανη σου και παλι βρισκεις ευκολα (ειτε γνησια ειτε ιμιτασιόν) και σε διαφορες τιμες(αν και αγοραζω παντα το ακριβο)

Δε ξερω, τι να σου πω? "ποντικακι" εισαι καπου θα το ανακαλυψεις...χαχα.Παντως, πραγματικα αξιζει. Δεν ειναι  της "μάζας"....
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: pontiki!!! στις Νοέμβριος 11, 2010, 09:16:19 μμ
χαχα... ;D
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: Georgia s στις Νοέμβριος 11, 2010, 09:39:50 μμ
Μάρκο, αυτό το βιβλίο κυκλοφορεί στο εμπόριο ή θα δυσκολευτούμε να το βρούμε; 
κυκλοφορει , κυκλοφορει.. ;D.όντως αθάνατο βιβλιο Μαρκο!! :)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: MARKOS στις Νοέμβριος 13, 2010, 09:02:24 μμ
Μάρκο, αυτό το βιβλίο κυκλοφορεί στο εμπόριο ή θα δυσκολευτούμε να το βρούμε; 
κυκλοφορει , κυκλοφορει.. ;D.όντως αθάνατο βιβλιο Μαρκο!! :)

πολυ ευχαριστο αυτο, γιατι πραγματικα αξιζει!
παντα οταν μιλαω για βιβλια ειμαι πολυ προσεκτικος. Ακομα και στα παιδαγωγικα για τον ασεπ, οσοι πηραν το βιβλιο που τους ειχα πει οχι μονο εγραψαν πανω απο 90 αλλα και διοριστηκαν!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: Faidra_ στις Νοέμβριος 13, 2010, 10:44:36 μμ
Μάρκο, αυτό το βιβλίο κυκλοφορεί στο εμπόριο ή θα δυσκολευτούμε να το βρούμε; 
κυκλοφορει , κυκλοφορει.. ;D.όντως αθάνατο βιβλιο Μαρκο!! :)

πολυ ευχαριστο αυτο, γιατι πραγματικα αξιζει!
παντα οταν μιλαω για βιβλια ειμαι πολυ προσεκτικος. Ακομα και στα παιδαγωγικα για τον ασεπ, οσοι πηραν το βιβλιο που τους ειχα πει οχι μονο εγραψαν πανω απο 90 αλλα και διοριστηκαν!


και ποιο βιβλίο είναι αυτό για τα παιδαγωγικά ΑΣΕΠ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: ealevrid στις Νοέμβριος 13, 2010, 10:52:26 μμ
Πρόταση
προσηκει σκοπειν ειτε αγαθά είτε κακά εστί τα πεπραγμένα.
η ερώτηση
η δευτερεύουσα πλάγια ερωτηματική πρόταση τι είναι συντακτικά;;
είναι από άσκηση που έβαλαν στον αδερφό μου και η απάντηση της καθηγήτριας με έβαλε σε σκέψεις..
παίρνουν τα απρόσωπα ρήματα αντικείμενο;;; 
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: MARKOS στις Νοέμβριος 13, 2010, 11:39:40 μμ
η πλαγια ερωτ.πρ. ειναι αντικειμενο στο απαρεμφατο "σκοπειν". (μολις γυρισα απο το ποτο. αυριο εχω πρωινο ξυπνημα. Ελπιζω να απαντω σωστα)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: Εγώ είμαι στις Νοέμβριος 14, 2010, 12:38:17 πμ
για πιωμένος καλά τα λες  ;D
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: soul στις Νοέμβριος 14, 2010, 08:16:28 πμ
η πλαγια ερωτ.πρ. ειναι αντικειμενο στο απαρεμφατο "σκοπειν". (μολις γυρισα απο το ποτο. αυριο εχω πρωινο ξυπνημα. Ελπιζω να απαντω σωστα)

Σωστόςςςςςςςςςςςςςςςςςςς
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: MARKOS στις Νοέμβριος 14, 2010, 08:36:55 μμ
"Tα ερωτηματα του συγχρονου εκπαιδευτικου" εκδ.Gutenberg
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: ealevrid στις Νοέμβριος 14, 2010, 10:38:48 μμ
Να΄στε καλά παιδιά προς στιγμήν είχα πάθει κλονισμό..
αντικείμενο στο σκοπειν του είπα και εγώ..
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: MARKOS στις Νοέμβριος 14, 2010, 11:03:08 μμ
Να΄στε καλά παιδιά προς στιγμήν είχα πάθει κλονισμό..
αντικείμενο στο σκοπειν του είπα και εγώ..


μα για να αποφευγουμε τα καρδιαγγειακα και τα εγκεφαλικα ειμαστε εδω.... ;D
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: olgalia στις Δεκέμβριος 17, 2010, 01:03:14 μμ
Διδάσκω αρχαία στη Β' Γυμνασίου πρώτη φορά στο σχολείο και προβληματιζομαι... είμαστε στην απρόσωπη σύνταξη (αλήθεια εσείς πού είστε; μήπως είμαι λίγο πίοω;) και βλέπω ότι στο νέο βιβλιο δε δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο συντακτικό αυτό φαινόμενο. Το σχολικό βιβλίο δεν έχει καν ασκήσεις, μόνο στο βιβλίο του καθηγητή έχει μία.
Μήπως δεν πρέπει να επιμείνω, όπως είχα σκοπό, για να το καταλάβουν καθώς είναι αρκετά δύσκολο για τα περισσότερα παιδιά;
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: juliesan στις Δεκέμβριος 17, 2010, 04:36:05 μμ
Διδάσκω αρχαία στη Β' Γυμνασίου πρώτη φορά στο σχολείο και προβληματιζομαι... είμαστε στην απρόσωπη σύνταξη (αλήθεια εσείς πού είστε; μήπως είμαι λίγο πίοω;) και βλέπω ότι στο νέο βιβλιο δε δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο συντακτικό αυτό φαινόμενο. Το σχολικό βιβλίο δεν έχει καν ασκήσεις, μόνο στο βιβλίο του καθηγητή έχει μία.
Μήπως δεν πρέπει να επιμείνω, όπως είχα σκοπό, για να το καταλάβουν καθώς είναι αρκετά δύσκολο για τα περισσότερα παιδιά;

Το σχολικό βιβλίο έχει δύο ασκήσεις στην ενότητα 6, ενώ η θεωρία είναι στην ενότητα 5!!!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: soul στις Δεκέμβριος 17, 2010, 04:41:17 μμ
Διδάσκω αρχαία στη Β' Γυμνασίου πρώτη φορά στο σχολείο και προβληματιζομαι... είμαστε στην απρόσωπη σύνταξη (αλήθεια εσείς πού είστε; μήπως είμαι λίγο πίοω;) και βλέπω ότι στο νέο βιβλιο δε δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο συντακτικό αυτό φαινόμενο. Το σχολικό βιβλίο δεν έχει καν ασκήσεις, μόνο στο βιβλίο του καθηγητή έχει μία.
Μήπως δεν πρέπει να επιμείνω, όπως είχα σκοπό, για να το καταλάβουν καθώς είναι αρκετά δύσκολο για τα περισσότερα παιδιά;

Εγώ ποτέ δε στηρίζομαι μόνο στις ασκήσεις του βιβλιου και πάντα τους δίνω και δικό μου φυλλάδιο!
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: kozzi1 στις Δεκέμβριος 17, 2010, 04:58:36 μμ
Πρόταση
προσηκει σκοπειν ειτε αγαθά είτε κακά εστί τα πεπραγμένα.
η ερώτηση
η δευτερεύουσα πλάγια ερωτηματική πρόταση τι είναι συντακτικά;;
είναι από άσκηση που έβαλαν στον αδερφό μου και η απάντηση της καθηγήτριας με έβαλε σε σκέψεις..
παίρνουν τα απρόσωπα ρήματα αντικείμενο;;; 

οχι βεβαια στο συγκεκριμενο παραδειγμα!

καμια φορα παιρνουν ομως...

Ἠγγέλθη Περικλεῖ ὅτι τὰ Μέγαρα ἀφέστηκε.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: olgalia στις Δεκέμβριος 17, 2010, 05:02:44 μμ
Διδάσκω αρχαία στη Β' Γυμνασίου πρώτη φορά στο σχολείο και προβληματιζομαι... είμαστε στην απρόσωπη σύνταξη (αλήθεια εσείς πού είστε; μήπως είμαι λίγο πίοω;) και βλέπω ότι στο νέο βιβλιο δε δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο συντακτικό αυτό φαινόμενο. Το σχολικό βιβλίο δεν έχει καν ασκήσεις, μόνο στο βιβλίο του καθηγητή έχει μία.
Μήπως δεν πρέπει να επιμείνω, όπως είχα σκοπό, για να το καταλάβουν καθώς είναι αρκετά δύσκολο για τα περισσότερα παιδιά;

Εγώ ποτέ δε στηρίζομαι μόνο στις ασκήσεις του βιβλιου και πάντα τους δίνω και δικό μου φυλλάδιο!

Κι εγώ αυτό είχα σκοπό να κάνω, αλλά προβληματίστηκα που το  σχολικό δεν είχε καμία άσκηση σ' αυτή την ενότητα. Πού να το φανταστώ ότι τις βάζει στο επόμενο κεφάλαιο! Αν είναι δυνατόν. 'Αρα το διδασκουμε κανονικά. Ευχαριστώ.
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: MARKOS στις Δεκέμβριος 17, 2010, 07:14:02 μμ
Μήπως δεν πρέπει να επιμείνω, όπως είχα σκοπό, για να το καταλάβουν καθώς είναι αρκετά δύσκολο για τα περισσότερα παιδιά;

τιποτα δεν ειναι δυσκολο να διδαχτει, αρκει να βρεις τον καταλληλο τροπο. (παιδαγωγικη αρχη).  (olgalia, βλεπω....τεμπελιαζεις!! ;D)
Τίτλος: Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Σύνταξη
Αποστολή από: moagniko στις Νοέμβριος 08, 2018, 11:51:08 μμ
Καλησπέρα! Αν σε μια ειδική πρόταση με εισαγωγή ότι (αντικειμενική κρίση), έχουμε ευκτική του πλαγίου λόγου (υποκειμενική γνώμη), τι σημαίνει στην ουσία αυτή η αντίφαση αντικειμενικότητας-υποκειμενικότητας;