Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τυπική Εκπαίδευση => Γενικό Λύκειο => Σχολικά μαθήματα => Άλλα μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: stef στις Αύγουστος 30, 2011, 04:33:18 μμ

Τίτλος: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: stef στις Αύγουστος 30, 2011, 04:33:18 μμ
Με την εισαγωγή του νέου μαθήματος "ερευνητική εργασία" καλό θα ήταν να υπάρχει ένα θέμα στο οποίο να μπορούμε να καταχωρούμε ιδέες και πρακτικές για το μάθημα, καθώς από ότι φαίνεται θα κινηθούμε στα τυφλά τουλάχιστον για φέτος.

Για αρχή
1. το σχολικό βιβλίο θα το βρείτε εδώ: http://www.oepek.gr/portal/index.php?option=com_remository&Itemid=107&func=select&id=11 (http://www.oepek.gr/portal/index.php?option=com_remository&Itemid=107&func=select&id=11)

2. οι επίσημες οδηγίες διδασκαλίας όπως ανακοινωθηκαν 30/08/2011. Ποιοί διδάσκουν, πώς κλπ κλπ : http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=43595 (http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=43595)

3. Κάποιες ιδέες : https://docs.google.com/document/d/1LFBMXO-8VEf5AhjpcEBcKQYJXBr0CNtLfFMgw3c3dTo/edit?hl=en_US&pli=1  (https://docs.google.com/document/d/1LFBMXO-8VEf5AhjpcEBcKQYJXBr0CNtLfFMgw3c3dTo/edit?hl=en_US&pli=1)

4. Ενα βιβλίο για το πώς γράφονται σωστά οι ερευνητικές εργασίες γενικά: http://yliko.blogspot.com/  (http://yliko.blogspot.com/)
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: @G στις Αύγουστος 30, 2011, 05:56:37 μμ
Ισως θα βοηθούσε αν ανατεξουμε σε βιβλια του πανεπιστημίου μας σχετικά με το αντικειμενο. Μιλώ γι' αυτούς που στη σχολή τους είχαν παρομοιο μάθημα σε καποιο εξάμηνο.
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: teacher81 στις Αύγουστος 30, 2011, 06:54:09 μμ
δες το μισθό που θα παίρνεις από δω και πέρα και σίγουρα θα βρεις μπόλικο υλικό για την ερευνητική εργασία ΄΄πως να τη βγάλετε με λιγότερο από 1000 ευρώ το μήνα΄΄....
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: stef στις Αύγουστος 31, 2011, 01:39:03 μμ
Πολύ καλό θέμα!!!  ;)
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: stef στις Σεπτέμβριος 10, 2011, 04:49:36 μμ
Οι προτάσεις που επεξεργάζομαι να προτείνω στο σύλλογο για να υλοποιηθούν ερευνητικές εργασίες. Κάθε σχόλιο δεκτό.

http://users.sch.gr/stefanoso/project.htm  (http://users.sch.gr/stefanoso/project.htm)
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: para5 στις Σεπτέμβριος 11, 2011, 12:09:55 μμ
Πολύ χρήσιμο θέμα.
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: blueswire στις Σεπτέμβριος 14, 2011, 05:42:06 μμ
εμείς παιδιά είμαστε ένα μεγάλο λύκειο, η πρώτη λυκείου έχει 140 περίπου άτομα οπότε θα πρέπει να βγάλουμε 7 με 8 θέματα???? γιατί στο βιβλίο του εκπαιδευτικού μιλάει συνεχώς για πρώτη και δεύτερη επιολογή του παιδιού. Σε τόσο μεγάλες τάξεις Α΄ λυκείου όπως εμείς υπάρχει η περίπτωση το παιδί να μπεί στην τέταρτη ή πέμπτη π.χ. επιλογή του. Η μήπως υπάρχει περίπτωση ένα θέμα να απασχολήσει δύο ή και τρία τμήματα ????
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: stef στις Σεπτέμβριος 14, 2011, 10:27:40 μμ
Ισως δεν είχαν υπολογίσει τα τόσο μεγάλα σχολεία.
Πάντως θεωρητικά 2 τμήματα σε τόσο μεγάλο σχολείο θα μπορούσαν να είχαν το ίδιο θέμα αρκεί η προσέγγιση του θέματος να είναι κάπως διαφορετική. Βεβαια και μόνο το γεγονός ότι θα είναι άλλα παιδιά και άλλοι καθηγητές στο τμήμα διασφαλίζει το γεγονός ότι οι εργασίες θα διαφέρουν. Άλλωστε μετά από λίγα χρόνια θα διαπραγματευόμαστε παρόμοια θέματα συνεχώς.
Θα ήταν καλύτερο όμως να είναι διαφορετικά θέματα και άς έχουν 3-4 επιλογές.

Αυτή είναι η άποψή μου.
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: blueswire στις Σεπτέμβριος 14, 2011, 11:17:30 μμ
ευχαριστώ για την απάντησή σου, το ίδιο πιστεύω κι εγώ. Στην επιμόρφωση μας είπαν ότι στη Γαλλία υπάρχει στην αρχή της χρονιάς ένα (!) θέμα το οποίο διαπραγματεύονται με τη μορφή συνθετικής εργασίας όλα τα σχολεία.... αλλά βέβαια εκεί είναι Γαλλία.
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: stef στις Σεπτέμβριος 23, 2011, 10:08:10 μμ
εκτός των παραπάνω προσθέτω 2 φιλολογικά θέματα που βρήκα στο ιντερνετ, αν και είναι πολύ μακρινά σαν αντικείμενο από εμένα κάποιου άλλου μπορεί να του φανούν χρήσιμα.
 http://ellinomathia.wordpress.com/2011/09/07/%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9/ (http://ellinomathia.wordpress.com/2011/09/07/%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9/)

Επίσης στη σελίδα "Διδάσκω φυσικές επιστήμες" υπάρχουν πολλές προτάσεις. http://www.dfe.gr/group/mproject (http://www.dfe.gr/group/mproject)
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: stef στις Σεπτέμβριος 26, 2011, 08:05:22 μμ
παρουσίαση για την πρώτη συνάντηση με τους μαθητές http://users.sch.gr/stefanoso/project.htm (http://users.sch.gr/stefanoso/project.htm).
τι είναι ερευνητική εργασία
Πώς υλοποιείται?
Πώς αξιολγείται?
πώς επιλέγεται το θέμα από τους μαθητές.
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: blueswire στις Σεπτέμβριος 26, 2011, 08:46:02 μμ
φίλε stef σύμφωνα με την εγκύκλιο μπορεί και μόνο ένας να αναλάβει το project το 2+1 συνάδελφοι δεν είναι υποχρεωτικό εκτός αν στην παρουσίαση που αναφέρεται στα συγκεκριμένα θέματα του συγκεκριμένου σχολείου όλα τα projects είναι με 2+1 συναδέλφους
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: daffyduck στις Σεπτέμβριος 26, 2011, 08:49:06 μμ
Επίσης δεν κατάλαβα καλά το θέμα με τη βαθμολόγηση των μαθητών:

Η εργασία θα πάρει ένα συνολικό βαθμό με βάση τα δεδομένα κριτήρια αξιολόγησης (παρουσίαση, ερευνητική διαδικασία, γλώσσα/δομή, περιεχόμενο) και κάθε μαθητής έναν ξεχωριστό με βάση τη συμμετοχή του. Στον έλεγχό του θα μπει ο μ.ο. ανάμεσα στον ατομικό του βαθμό και το συνολικό βαθμό της εργασιας.

Ειδικά βέβαια για το φετινό α τετράμηνο θα βαθμολογηθούν μόνο οι εργασίες και στον έλεγχο θα πάρουν όλα τα μέλη τον ίδιο βαθμό (το βαθμό της εργασιας). Από το β τετράμηνο όλα κανονικά όμως.
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: stef στις Σεπτέμβριος 26, 2011, 09:18:44 μμ
To 2+1 καθηγητές δεν είναι υποχρεωτικό, απλά στο σχολείο μου αποφασίσαμε να συνεργαστούμε για να βοηθήσει ο ένας τον άλλο.

Σχετικά με τη βαθμολόγηση, η οδηγία είναι να βαθμολογείται η συνολική εργασία με έναν βαθμό. π.χ η εργασία "κίνδυνοι από το ιντερνετ" βαθμολογείται με 15 (συνολο γραπτή έκθεση, παρουσίαση, μεθοδολογία κλπ). Για το πρώτο τετράμηνο φέτος όλοι οι ομάδα των 4 μαθητών θα πάρει 15. Στο επόμενο τετράμηνο υποτίθεται ανάλογα με τη συνεισφορά του κάθε μαθητή στην εργασία θα παίρνει το βαθμό του. Ο μέσος όρος όμως των βαθμών των μαθητών της ομάδας πρέπει να κάνει το βαθμό της εργασίας.

Δηλαδή δεν μπορεί η εργασία να αξίζει 15 και οι μαθητές να βαθολογηθούν με 20, 19, 18, 19 που ο μέσος όρος αυτών των βαθμών κανει 19.

Ελπίζω να ήμουν κατανοητός. Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σας.
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: daffyduck στις Σεπτέμβριος 26, 2011, 10:47:56 μμ
Ο μέσος όρος όμως των βαθμών των μαθητών της ομάδας πρέπει να κάνει το βαθμό της εργασίας.

Δηλαδή δεν μπορεί η εργασία να αξίζει 15 και οι μαθητές να βαθολογηθούν με 20, 19, 18, 19 που ο μέσος όρος αυτών των βαθμών κανει 19.


αυτό από που προκύπτει ακριβώς; σίγουρα δεν μας το είπαν στην επιμόρφωση, ούτε είναι γραμμένο στην εγκύκλιο, και δεν θυμάμαι να το είδα και στο βιβλιο του καθηγητή, όχι βέβαια ότι το έχω διαβάσει σελίδα σελίδα...
stef, μπορείς να μας παραπέμψεις κάπου;;
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: stef στις Σεπτέμβριος 26, 2011, 11:42:46 μμ
σελ.68 βιβλίο καθηγητή
"Ο ομαδικός φάκελος θα υποβληθεί προς αξιολόγηση του ερευνητικού έργου της ομάδας,
στην οποία θα βασισθεί και η βαθμολόγηση της ατομικής συμβολής κάθε μέλους στο ομαδικό
έργο"

Επίσης σελ. 79-80 βιβλίου καθηγητή
"Μάλιστα, η διεθνής έρευνα και η διεθνής πρακτική αποδίδει με παιδαγωγικά και λειτουργικά
κριτήρια βαρύνουσα θέση στη μαθητική αυτο/ετερο-αξιολόγηση και σε μερικές περιπτώσεις
η κρίση των μελών της ομάδας για την αποτίμηση της συμβολής ενός εκάστου καθορίζει από
μόνη της την ατομική βαθμολογία των μελών, με βάση εκκίνησης πάντοτε τη βαθμολογία της
συλλογικής εργασίας τους."

Μας το είχαν τονίσει έντονα στην επιμόρφωση

Σχετικά με την έκταση της εργασίας
Ο Φάκελος της Ερευνητικής Εργασίας που ετοιμάζει η ομάδα και υποβάλλει προς αξιο-
λόγηση αποτελείται από: (α) την Έκθεση της Ερευνητικής Εργασίας έκτασης μέχρι 8.000
λέξεων για τις τετραμελείς ομάδες, (β) το τέχνημα ή/και την κοινωνική δράση που επέλεξε
η ομάδα ως έκφραση και ως απόρροια της έρευνάς της και (γ) τα συνοδευτικά υλικά που
κρίνει η ομάδα ότι είναι αναγκαία συμπληρώματα της ερευνητικής έκθεσης και του τεχνήμα-
τος
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: daffyduck στις Σεπτέμβριος 26, 2011, 11:49:51 μμ
αυτά που παραθέτεις από μόνα τους δεν αποδεικνύουν το μηχανισμό βαθμολόγησης που ανέφερες στο προηγούμενο μήνυμά σου. Προφανώς και η ατομική αξιολόγηση του κάθε μαθητή θα στηριχτεί, εν μέρει, στο τελικό γενικό αποτέλεσμα, από εκεί όμως έως το να αποτελεί ο μ.ο. των ατομικών βαθμών το βαθμό της εργασίας είναι πολύς δρόμος.

Το άλλο που παραθέτεις με την αυτο-και ετεροαξιολόγηση των μελών της ομάδας είναι άλλο θέμα, και δεν σχετίζεται άμεσα με τη βαθμολογία από τον καθηγητή.

Επιμένω γιατί μου έχει κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση αυτό που αναφέρεις, σε εμάς στην επιμόρφωση είχαν τονίσει το ακριβώς αντίθετο:θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί αλλά και πολύ αντικειμενικοί κατά τη βαθμολόγηση των μαθητών ατομικά, και εάν κάποιος δεν δούλεψε όπως πρέπει αυτό θα πρέπει να φανεί στον ατομικό βαθμό του, άσχετα εάν ο βαθμός της εργασίας της ομάδας είναι μεγαλύτερος. Προφανώς στα πλαίσια μιας λογικής βέβαια, εννοείται ότι δεν γίνεται να βάλω στην εργασία 19 και στους 4 μαθητές 12, 14, 13 και 15! Αλλά όχι ότι δεν μπορεί ας πούμε ο ένας μαθητής που ξεχώρισε (αρνητικά...) να αξιολογηθεί με 12 ακόμα και εάν η εργασία της ομάδας έχει πάρει 17 ή 18!
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: blueswire στις Σεπτέμβριος 27, 2011, 12:41:16 πμ
Παιδιά το "τέχνημα" είναι κάθε ομάδας ξεχωριστά? εγώ νόμιζα ότι είναι κάτι που εκφράζει στο τέλος όλο το project δηλαδή όλες τις ομάδες.. επίσης αυτά τα 9 παραδείγματα εργασιών που έχει το βιβλίο καθηγητή τί είναι???? θα γράψουν κατι παρόμοιο οι μαθητές ή θα το κάνουμε εμείς???? και πότε??? στο τέλος?
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: stef στις Σεπτέμβριος 27, 2011, 08:52:01 πμ
Επιμένω γιατί μου έχει κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση αυτό που αναφέρεις, σε εμάς στην επιμόρφωση είχαν τονίσει το ακριβώς αντίθετο:θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί αλλά και πολύ αντικειμενικοί κατά τη βαθμολόγηση των μαθητών ατομικά, και εάν κάποιος δεν δούλεψε όπως πρέπει αυτό θα πρέπει να φανεί στον ατομικό βαθμό του, άσχετα εάν ο βαθμός της εργασίας της ομάδας είναι μεγαλύτερος. Προφανώς στα πλαίσια μιας λογικής βέβαια, εννοείται ότι δεν γίνεται να βάλω στην εργασία 19 και στους 4 μαθητές 12, 14, 13 και 15! Αλλά όχι ότι δεν μπορεί ας πούμε ο ένας μαθητής που ξεχώρισε (αρνητικά...) να αξιολογηθεί με 12 ακόμα και εάν η εργασία της ομάδας έχει πάρει 17 ή 18!

Έχεις απόλυτο δίκιο στα γραφόμενά σου και συμφωνώ για το γεγονός ότι ο συνολικός βαθμός της εργασίας πρέπει να έχει πάντα θετικό αντίκτυπο στη βαθμολογία του μαθητή και όχι αρνητικό. Το παράδειγμα που έθεσα ήταν αυτό που με το οποίο μας ενημέρωσαν εμάς στην επιμόρφωση. Φαίνεται ότι ο καθέ επιμορφωτής ερμηνεύει το βιβλίο όπως πιστεύει. Προσωπικά θα λάβω υπόψη με κάποιο τρόπο το βαθμό της εργασίας για τον υπολογισμό του ατομικού βαθμού.
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: karxarias29 στις Σεπτέμβριος 27, 2011, 09:33:54 μμ
Να ρωτήσω κάτι; Στα σχολεία που είστε η ερευνητική εργασία έχει δοθεί μόνο στους μόνιμους ή και στους αναπληρωτές; Από όσα γράφετε κάνατε κάποια επιμόρφωση, την οποία προφανώς ο αναπληρωτής δεν έκανε ούτε θα κάνει. Επομένως, μπορούμε εμείς, αν βέβαια είμαστε στη β ή σε όποια φάση αναπληρωτών, να αρνηθούμε να την αναλάβουμε, επειδή δεν επιμορφωθήκαμε; ??? 
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: stef στις Σεπτέμβριος 27, 2011, 10:02:00 μμ
Δυστυχώς επιμορφώθηκαν το καλοκαίρι λίγοι μόνο εκπαιδευτικοί (είπαν ότι ήταν περίπου ένας από κάθε σχολείο). Η επιμόρφωση που θα γινόταν τώρα δεν απέκλειε τους αναπληρωτές αλλά 1) αναβλήθηκε και 2) όταν βγήκε η προκύρηξη για να γίνουν αιτήσεις δεν είχαν προσλάβει ακόμα αναπληρωτές!.

Όπως καταλαβαίνεις με έναν το πολύ εκπαιδευτικό ανα σχολείο να έχει επιμορφωθεί και ενώ οι απαιτήσεις του σχολείου για το μάθημα είναι  3 και 4 εκπαιδευτικοί αναγκαστηκα θα διδάξουν και όσοι δεν έχουν επιμορφωθεί. Πάντως αν στο σχολείο υπάρχουν αρκετοί καθηγητές με επιμόρφωση καλό είναι να το αναλάβουν αυτοί.
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: karxarias29 στις Σεπτέμβριος 27, 2011, 10:11:07 μμ
Καλά, εγώ προτρέχω, αφού δεν έχω καν κληθεί. Αλλά, από την πείρα μου ως αναπληρώτριας σε πολλά σχολεία έχω καταλάβει ότι οι μεγαλύτεροι, συνήθως, ηλικίας μόνιμοι όλα τα καινούργια τα πασάρουν στους αναπληρωτές. Γι΄αυτό και ρωτάω πώς "νομιμοποιούμαστε" να διδάξουμε κάτι που δεν το ξέρουμε. Εδώ, ακόμη και στην Έκθεση της Γ' η ερευνητική εργασία είναι εκτός ύλης, να πεις ότι είχαμε τουλάχιστον μια ιδέα από εκεί. Πάντως, σε ευχαριστώ πολύ. :)
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: sapore στις Σεπτέμβριος 27, 2011, 10:32:45 μμ
Αγαπητή karxarias29 οι αναθέσεις των project α΄ τετραμήνου έχουν γίνει ήδη από την 2η (άντε 3η) βδομάδα του Σεπτέμβρη με πράξη συλλόγου.
Αν η β΄φάση αναπληρωτών γίνει Οκτώβρη (και μέχρι να τοποθετηθείτε) θα έχουν ξεκινήσει τα project
και το πιο πιθανό είναι οι ίδιοι που ανέλαβαν α΄ τετράμηνο να αναλάβουν άλλα θέματα στο β΄ τετράμηνο λόγω δυσκολίας αλλαγής των ωρολόγιων προγραμμάτων,
οπότε δεν υπάρχει πιθανότητα να αναλάβουν project αναπληρωτές β΄φάσης και μετά.
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: karxarias29 στις Σεπτέμβριος 27, 2011, 10:45:29 μμ
Α, μάλιστα. Τhanks.
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: daffyduck στις Σεπτέμβριος 27, 2011, 11:36:43 μμ
Για την ιστορία πάντως, η περίφημη επιμόρφωση δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο. Ούτε υποχρεουται κάποιος που επιμορφώθηκε να πάρει project αν συμπληρώνει το ωράριό του έτσι κι αλλιώς. Το μόνο που υποχρεούμαστε να κάνουμε είναι να λειτουργήσουμε ως πολλαπλασιαστές, κάνοντας μια ενδοσχολική επιμόρφωση για τους συναδέλφους μας. Με μια απλή παρουσίαση power point έχεις υπερκαλύψει σε πολύ λίγο χρόνο τα όσα ειπώθηκαν -κάποια έτσι κι αλλιώς αναιρέθηκαν ήδη από την εγκύκλιο που εκδόθηκε!

Με άλλα λόγια, σιγά την επιμόρφωση! το μόνο που μας δημιούργησε ήταν περισσότερες απορίες που κανείς δεν μπορούσε να απαντήσει! Τουλάχιστον στο ΠΕΚ όπου επιμορφώθηκα εγώ... (και αυτό δεν είναι η προσωπική μου γνώμη αλλά όλων όσων παρακολουθήσαμε την επιμόρφωση!)>
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: karxarias29 στις Σεπτέμβριος 27, 2011, 11:43:01 μμ
Δηλαδή για 1 ακόμη φορά μας πετάνε στα βαθιά χωρίς σωσίβιο! :( ::)
Καλά, βέβαια, εγώ ως καρχαρίας έχω προβάδισμα! 8) :P :D
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: DM στις Σεπτέμβριος 28, 2011, 05:09:57 πμ
Όσον αφορά την ανάθεση του μαθήματος, στο σχολείο μας επικράτησε το χειρότερο σενάριο. Το μάθημα ανέλαβαν αναγκαστικά να διδάξουν συνάδελφοι που είχαν μειωμένο ωράριο, ενώ δεν μπόρεσαν να το αναλάβουν κάποιοι άλλοι που το ήθελαν αλλά είχαν συμπληρώσει ωράριο με μαθήματα της ειδικότητάς τους.
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: blueswire στις Σεπτέμβριος 28, 2011, 02:21:03 μμ
DM ακριβώς το ίδιο έγινε και σε μας!   κάποιοι που περίσευαν εντελώς στο σχολείο νόμισαν ότι θα σωθούν ενώ άλλοι για να μην πάνε και σε δεύτερο σχολείο (σιγά τα λάχανα, κάποιοι συνάδελφοι για πολλά χρόνια το κάνουν αυτό) το πήραν. Εγώ βέβαια τα είπα αυτά αλλά πέσανε να με φάνε........είμαστε άξιοι της μοίρας μας...
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: stef στις Σεπτέμβριος 29, 2011, 04:38:48 μμ
http://users.sch.gr/stefanoso/project.htm  (http://users.sch.gr/stefanoso/project.htm)
εδώ θα βρείτε τον προγραμματισμό ανά ημέρα που σκέφτομαι να ακολουθήσω σε γενικές γραμμές. Βέβαια αυτά αλλάζουν ανάλογα τους μαθητές, το αντικείμενο μελέτης, τις παροχές που έχει το σχολείο και το ερευνητικό εργαλείο που θα επιλέξει ο καθένας.
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: katerina_s στις Ιανουάριος 30, 2013, 10:01:49 πμ
Επαναφέρω το θέμα γιατί έχω απορίες σχετικά με τη βαθμολογία.

Σχετικά με τη βαθμολόγηση, η οδηγία είναι να βαθμολογείται η συνολική εργασία με έναν βαθμό. π.χ η εργασία "κίνδυνοι από το ιντερνετ" βαθμολογείται με 15 (συνολο γραπτή έκθεση, παρουσίαση, μεθοδολογία κλπ). Για το πρώτο τετράμηνο φέτος όλοι οι ομάδα των 4 μαθητών θα πάρει 15. Στο επόμενο τετράμηνο υποτίθεται ανάλογα με τη συνεισφορά του κάθε μαθητή στην εργασία θα παίρνει το βαθμό του. Ο μέσος όρος όμως των βαθμών των μαθητών της ομάδας πρέπει να κάνει το βαθμό της εργασίας.

Δηλαδή δεν μπορεί η εργασία να αξίζει 15 και οι μαθητές να βαθολογηθούν με 20, 19, 18, 19 που ο μέσος όρος αυτών των βαθμών κανει 19.

Αν κατάλαβα καλά, πέρσι (2011-12) υπήρχε κάποια οδηγία που έλεγε ότι το πρώτο τετράμηνο πρέπει να είναι κοινός ο βαθμός για όλα τα μέλη μιας ομάδας, σωστά;

Φέτος ισχύει το ίδιο; Διαβάζοντας το βιβλίο του εκπαιδευτικού δεν νομίζω ότι είμαι υποχρεωμένη να δώσω κοινό βαθμό στο πρώτο τετράμηνο, πόσο μάλλον που το project ήταν τετράμηνης διάρκειας και έχει κλείσει. Αν δηλαδή ήταν ετήσιο θα είχε μια λογική ο ομαδικός βαθμός στο πρώτο τετράμηνο και ατομικός στο δεύτερο. Όμως η άλλη συνάδελφος που κάνει project επιμένει ότι ο βαθμός πρέπει να είναι κοινός. Σημειωτέον ότι η συνάδελφος είχε και πέρσι project ενώ για μένα είναι πρώτη φορά.

Επειδή δεν έβγαλα άκρη ρωτώντας στο σχολείο, ελπίζω κάποιος από εδώ να μπορεί να μας δώσει μια σίγουρη απάντηση  :)
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: ZMOL στις Ιανουάριος 30, 2013, 11:03:29 μμ
Όχι δεν είναι κοινός ο βαθμός στο Α΄Τετράμηνο. Ακόμη και αν είναι ετήσιο, στο Β΄τετράμηνο υπάρχει επέκταση του θέματος του Α΄τετραμήνου, δηλ. παραδίδουν νεα εργασία. Αν δεν ξέρει κάποιος να σε ενημερώσει στο σχολείο σου, επικοινωνείς με τον σχ.σύμβουλο που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου και εκεινος θα σου δώσει όλες τις νεώτερες οδηγίες που υπάρχουν.
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: ----- στις Απρίλιος 25, 2013, 01:51:28 μμ
Συνάδελφοι τι βαθμούς βάζετε στο project; Ποιος είναι ο κατώτερος;
Τίτλος: Απ: Υλικό για το μάθημα της ερευνητικής εργασίας
Αποστολή από: DM στις Μάιος 28, 2013, 05:37:38 μμ
Στην πρόσφατη εγκύκλιο του υπουργείου για τα κενά και πλεονάσματα προσωπικού Δευτεροβάθμιας εκπ/σης γίνεται αναφορά στην ανάθεση του μαθήματος project. Συγκεκριμένα, αναφέρει η εγκύκλιος:
"Για τον υπολογισμό των ωρών Project για τη νέα σχολική χρονιά, να ληφθούν υπόψη τα εξής:
- Έκαστο τμήμα Project θα ανατίθεται σε έναν μόνο εκπαιδευτικό (η συνδιδασκαλία θα καταργηθεί)
- Η ανάθεση του Project θα γίνεται υποχρεωτικά τελευταία και αφού θα έχουν ολοκληρωθεί οι αναθέσεις όλων των άλλων μαθημάτων
- Θα υπάρχει η δυνατότητα ανάθεσης έως και δύο το πολύ τμημάτων Project ανά εκπαιδευτικό οποιασδήποτε ειδικότητας, με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.03, ΠΕ04.04 και ΠΕ04.05, στους οποίους θα επιτρέπεται η ανάθεση ενός μόνο τμήματος Project."
Τα παραπάνω οδηγούν σε περαιτέρω υποβάθμιση του μαθήματος, αφού: 1) οι δύο καθηγητές γίνονται ένας, 2) το μάθημα θα ανατίθεται ως επί το πλείστον σε καθηγητές που δεν συμπληρώνουν ωράριο και όχι σε εκείνους που θέλουν να το διδάξουν.